ελληνική μουσική
    737 online   ·  210.857 μέλη

    Κρατική Ορχήστρα Αθηνών: απολογισμός 2011-2012

    axilleas23
    06.07.2012, 00:48

    Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Photo: Νίκος Κρικέλης

    από ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΒΩΛΟΣ στις 04/07/2012 · 0 ΣΧΌΛΙΑ

    Περίληψη της ομιλίας του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της Κ.Ο.Α. Βασίλη Χριστόπουλου

    Μπορεί οι πολιτικές εξελίξεις να μονοπωλούν την επικαιρότητα, η υψηλή τέχνη, όμως, είναι διαχρονική και παραμένει ακλόνητη και παρηγορητική αξία ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες. Το επιβεβαίωσε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών Βασίλης Χριστόπουλος, εκφράζοντας την ικανοποίησή του γιατί η απερχόμενη καλλιτεχνική  περίοδος – η πρώτη της θητείας του στην Ορχήστρα – απέφερε, σε πείσμα των αντικειμενικών δυσκολιών, καρπούς.

    ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Ο.Α.

    Στην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι της Τετάρτης, 20 Ιουνίου, στο ξενοδοχείο Hilton Αθηνών, πολύτιμο Χορηγό Φιλοξενίας της Ορχήστρας, ο κ. Χριστόπουλος εξήγησε ότι η Κ.Ο.Α. αρχίζει ήδη σταδιακά να εμφανίζεται στον παγκόσμιο χάρτη των εξεχόντων συμφωνικών σχημάτων και ότι η καλλιτεχνική και αισθητική της αναβάθμιση αναγνωρίζεται πλέον ευρύτερα.

    Απόδειξη γι αυτό αποτελούν:

    Παρουσίαση της ΚΟΑ στο περιοδικό Gramophone, τεύχος Ιουνίου 2012

    Παρουσίαση της ΚΟΑ στο περιοδικό Gramophone, τεύχος Ιουνίου 2012

    Η παρουσία της Κ.Ο.Α. στις επιλογές του βρετανικού περιοδικού GRAMOPHONE, ενός από τα διεθνώς εγκυρότερα έντυπα στον χώρο της κλασικής μουσικής. Η συναυλία της Ορχήστρας την 1η Ιουνίου με σολίστ τον πιανίστα Δημήτρη Σγούρο, υπό την μουσική διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου, προτάθηκε από το GRAMOPHONE μεταξύ όσων μουσικών γεγονότων «δεν πρέπει να χάσει» ένας φιλόμουσος τον μήνα Ιούνιο ανά τον κόσμο. Χαρακτηριστικό είναι ότι στις υπόλοιπες προτάσεις του έγκριτου περιοδικού συμπεριλαμβάνονταν συναυλίες της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου υπό τονΜπέρναρντ Χάιτινκ με σολίστ την πιανίστα Μαρία Ζουάο Πίρες, της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης με σολίστ και αρχιμουσικό τον περίφημο Πίνκας Ζούκερμαν, της Ορχήστρας Μπαρόκ του Άμστερνταμ υπό την διεύθυνση του Τον Κόοπμαν στο Φεστιβάλ Μπαχ της Λειψίας κ.ά.

    Το νέο λογότυπο της ΚΟΑ από την G Design Studio

    Το νέο λογότυπο της ΚΟΑ από την G Design Studio

    Χρυσό βραβείο απέσπασε η G Design Studio για τον σχεδιασμό του λογοτύπου της ΚΟΑ στα φετινά Ευρωπαϊκά Βραβεία Design

    Χρυσό βραβείο απέσπασε η G Design Studio για τον σχεδιασμό του λογοτύπου της ΚΟΑ στα φετινά Ευρωπαϊκά Βραβεία Design

    Το χρυσό βραβείο που απέσπασε στα φετινά Ευρωπαϊκά Βραβεία Design (η απονομή έγινε στις 26/5/2012, στο Ελσίνκι) η ελληνική εταιρεία G Design Studio για το νέο λογότυπο της Κ.Ο.Α. και το αργυρό για τον σχεδιασμό των μηνιαίων προγραμμάτων της Ορχήστρας. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στην φετινή διοργάνωση συμμετείχαν 523 γραφεία από 34 διαφορετικές χώρες!

    Παρών στην συνέντευξη Τύπου ο Μιχάλης Γεωργίου του G Design Studio, μίλησε γι’ αυτήν την σημαντικότατη βράβευση, καθώς και για τους αντίστοιχους επαίνους που απέσπασε το στούντιο στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής και Εικονογράφησης (βλέπε παρακάτω).

    Ο κ. Χριστόπουλος εξέφρασε παράλληλα την χαρά του για την αποδοχή και υποστήριξη της Κ.Ο.Α. από την συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων δημοσιογράφων και κριτικών μουσικής, καθώς και για την αυξανόμενη προσέλευση και θέρμη του κοινού, η οποία εκφράζεται και αριθμητικά:

    ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ, ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

    Πωλήσεις εισιτηρίων ΚΟΑ κατά την πενταετία 2007-2012

    Πωλήσεις εισιτηρίων ΚΟΑ κατά την πενταετία 2007-2012

    • Τα έσοδα των εισιτηρίων από τις συναυλίες της Κ.Ο.Α. την χειμερινή περίοδο 2011-2012 (Οκτώβριος – Ιούνιος) παρουσίασαν αύξηση σχεδόν 25% σε σχέση με πέρυσι. Το αντίστοιχο ποσοστό το πρώτο τρίμηνο της σαιζόν (Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2011) ξεπέρασε μάλιστα το 65%! Δυστυχώς η πολιτική αστάθεια, η επιδείνωση της ύφεσης και το γενικότερο κλίμα ανασφάλειας και κατήφειας δεν επέτρεψε την διατήρηση της εντυπωσιακής αυτής ανόδου κατά τους πρώτους μήνες του 2012, όμως δεδομένων των συνθηκών, η Κ.Ο.Α. έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένη.
    • Η αύξηση σε σχέση με τον μέσο όρο της προηγούμενης τετραετίας (δυστυχώς η έλλειψη μηχανογράφησης μέχρι το 2008 δυσχεραίνει εξαιρετικά την ανάλυση στοιχείων και την κατάρτιση στατιστικών πριν από τότε) υπερβαίνει το 11%. Εδώπρέπει επιπλέον να ληφθούν υπ’ όψιν οι ακόλουθοι παράγοντες:
    1. Δριμεία οικονομική κρίση
    2. Διατήρηση των τιμών των εισιτηρίων στα επίπεδα του 2007 χωρίς καμμία διακύμανση. (Τις περασμένες χρονιές, οι τιμές ακόμα και διπλασιάζονταν π.χ. σε συναυλίες με προβεβλημένους σολίστ).
    3. Οικονομική δυνατότητα της Ορχήστρας σε περασμένα έτη να προσκαλεί διάσημους καλλιτέχνες που προσελκύουν ευρύ κοινό,  καταβάλλοντας σε ορισμένες περιπτώσεις αστρονομικές αμοιβές. Ενδεικτικά, την περίοδο 2008-2009 καταβλήθηκαν αμοιβές ακόμα και επταπλάσιες της ανώτατης αμοιβής του 2012.

    Το συμπέρασμα είναι ότι η αύξηση του καθαρού κέρδους της Κ.Ο.Α. είναι ακόμα μεγαλύτερη από αυτήν που καταγράφουν τα στατιστικά στοιχεία.

    Ο κ. Χριστόπουλος σημείωσε ότι αποκλειστικά χάρη στα έσοδα από τα εισιτήρια κατέστη δυνατή η απρόσκοπτη καταβολή της μισθοδοσίας των υπαλλήλων του Ειδικού Ταμείου Οργανώσεως Συναυλιών Ε.Τ.Ο.Σ.) της Κ.Ο.Α. από τον Οκτώβριο του 2011 έως τον Απρίλιο του 2012, όταν είχε αιφνιδίως παγώσει η προβλεπόμενη και υπεσχημένη κρατική επιχορήγηση της Ορχήστρας.

    ΕΝΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΔΙΑ

    Η, επιβεβαιωμένη και αριθμητικά, αναγνώριση δεν σημαίνει για την Ορχήστρα επανάπαυση στις φετινές της δάφνες, αλλά, αντίθετα, κίνητρο για εντατικοποίηση των προσπαθειών που καταβάλλονται σε όλα τα πεδία και από όλους τους συνεργάτες της. Αυτό τονίστηκε ιδιαιτέρως από τον κ. Χριστόπουλο. Ο ίδιος επεσήμανε και την προσωπική προσπάθεια που κάνει ώστε το επίπεδο των προσκεκλημένων μαέστρων και σολίστ σε όλες τις συναυλίες να είναι το υψηλότερο δυνατό, αντιστρόφως ανάλογο δε με τις αμοιβές τους.

    Προς την ίδια κατεύθυνση της οικονομίας, αποφασίστηκε η μεταστέγαση των διοικητικών υπηρεσιών της Ορχήστρας σε διαμέρισμα της Λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας, απόφαση χάρη στην οποία από τον περασμένο Ιανουάριο «εξοικονομούνται μηνιαίως 8.600 ευρώ, μόνον από το ενοίκιο των Γραφείων», όπως επιβεβαίωσε ο κ. Χριστόπουλος.

     ΑΠΟΔΕΚΑΤΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

    Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ο αποδεκατισμός του καλλιτεχνικού και διοικητικού προσωπικού της Ορχήστρας:

    1. Νευραλγικές θέσεις στην Ορχήστρα παραμένουν κενές μετά από συνταξιοδοτήσεις μουσικών και είναι επείγουσα η ανάγκη άμεσης προκήρυξής τους.
    2. Πάσχει η διοικητική υποστήριξη του Φορέα, παρά την εργατικότητα και αφοσίωση των ελαχίστων υπαλλήλων της. Ενδεικτικά, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δεν έχει πια Προϊστάμενο Οικονομικών Υπηρεσιών!

    Ο κ. Χριστόπουλος εξέφρασε την ελπίδα, η νέα ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού να υποστηρίξει την Ορχήστρα, εγκρίνοντας για παράδειγμα το επτασέλιδο υπόμνημα για την αναδιάρθρωση του διοικητικού προσωπικού (το ισχύον οργανόγραμμα χρονολογείται από το 1943!!) που έχει υποβληθεί από τον περασμένο Νοέμβριο σε συνεργασία με την Διεύθυνση της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.

    ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΚΑΙ ΝΕΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

    Με την επιμονή του κ. Χριστόπουλου ενεργοποιήθηκε επιτέλους ο θεσμός του Αναπληρωτή Διευθυντή της Κ.Ο.Α. για θέματα διοίκησης, θεσμός που προβλεπόταν από το 1997! Αναπληρωτής Διευθυντής με τριετή θητεία διορίστηκε ο κ. Δαμιανός Φαφούτης τον οποίο ο κ. Χριστόπουλος καλωσόρισε και επισήμως, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η παρουσία του θα ενισχύσει καθοριστικά την προσπάθεια της Ορχήστρας για την εύρεση χορηγών.

    Ο κ. Χριστόπουλος καλωσόρισε επίσης το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Τ.Ο.Σ., τον Πρόεδρο κ. Θεόδωρο Φορτσάκη, τον Αντιπρόεδρο κ. Γιώργο Κουμεντάκη καθώς και τα μέλη,  κ.κ. Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, Χριστίνα Κόκοτα και Γεράσιμο Βεργωτήκαι ευχαρίστησε θερμά το απερχόμενο Δ.Σ. για την υποστήριξή του και το έργο του για την Ορχήστρα.

    Στο σημείο αυτό ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κ.Ο.Α. εξήρε τον επαγγελματισμό και το υψηλό επίπεδο των μουσικών της Ορχήστρας, τους ευχαρίστησε για την συνεργασία και την υποστήριξη και τους συνεχάρη για το αποτέλεσμα που προσφέρουν στο κοινό.

    Η Πρόεδρος του Συλλόγου Μουσικών της Κ.Ο.Α. κ. Νέλλη Οικονομίδου αναφέρθηκε με θερμά λόγια στην προσπάθεια του κ. Χριστόπουλου για αναβάθμιση της Ορχήστρας και χρηστή και συνετή οικονομική διαχείριση και τόνισε την σημασία, η Ορχήστρα να παραμείνει υπό την σκέπη του Κράτους.

    Αμέσως μετά, ο κ. Χριστόπουλος ευχαρίστησε:

    • Τις Πρεσβείες των Η.Π.Α. και της Γερμανίας, καθώς και το Γαλλικό Ινστιτούτο για την σημαντική οικονομική συμβολή τους στην διοργάνωση συγκεκριμένων συναυλιών και
    • Τους χορηγούς επικοινωνίας της Ορχήστρας και ιδιαιτέρως την Ε.Ρ.Τ. που, ειδικά το τελευταίο διάστημα, μέσω του ραδιοφώνου της, προέβαλε σημαντικά το έργο της Ορχήστρας.

     ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Κ.Ο.Α.

    Με δύο σημαντικές συναυλίες στο Ηρώδειο, στις 28 Ιουνίου και στις 5 Ιουλίου, συμμετέχει φέτος η Κ.Ο.Α. στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών.

    Στιγμιότυπο από την συναυλία που έδωσε η ΚΟΑ στον Εθνικό Κήπο για την Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής

    Στιγμιότυπο από την συναυλία που έδωσε η ΚΟΑ στον Εθνικό Κήπο για την Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής

    Στιγμιότυπο από την συναυλία που έδωσε η ΚΟΑ στον Εθνικό Κήπο για την Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής˙ ο αρχιμουσικός Ανδρέας Τσελίκας και η μεσόφωνος Ινές Ζήκου / Photo: Ake Mischra

    Στιγμιότυπο από την συναυλία που έδωσε η ΚΟΑ στον Εθνικό Κήπο για την Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής˙ ο αρχιμουσικός Ανδρέας Τσελίκας και η μεσόφωνος Ινές Ζήκου / Photo: Ake Mischra

    Πριν από αυτές όμως, στις 21 Ιουνίου, στις 6 το απόγευμα, στον Εθνικό Κήπο, η Ορχήστρα συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής, η οποία πραγματοποιήθηκε, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων και τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, από την Εθνική Διοργανώτρια μη-κερδοσκοπική εταιρεία Μ.Ε.Σ.Ο. (Μουσικές Εκδηλώσεις Συντονισμός Οργάνωση). Με σολίστ την μεσόφωνο Ινές Ζήκου και υπό την διεύθυνση του Ανδρέα Τσελίκα, η Ορχήστρα ερμήνευσε δημοφιλή αποσπάσματα από έργα των Βέρντι, Γκρηγκ, Μπιζέ, Στράους, Κατακουζηνού, Καμιλιέρη και Κούκου και έκλεισε το πρόγραμμά της, χαιρετίζοντας το καλοκαίρι, με το Summertime του Γκέρσουιν.

    Ο Βασίλης Χριστόπουλος διευθύνει την ΚΟΑ στο Ηρώδειο στις 28-6-2012/ Photo: Χάρης Ακριβιάδης

    Ο Βασίλης Χριστόπουλος διευθύνει την ΚΟΑ στο Ηρώδειο στις 28-6-2012/ Photo: Χάρης Ακριβιάδης

    Βασίλης Βαρβαρέσος, Βασίλης Χριστόπουλος / Photo: Christrian Steiner (Βαρβαρέσος), Χάρης Ακριβιάδης (Ηρώδειο)

    Βασίλης Βαρβαρέσος, Βασίλης Χριστόπουλος / Photo: Christrian Steiner (Βαρβαρέσος), Χάρης Ακριβιάδης (Ηρώδειο)

    Φόρο τιμής στην μνήμη του Μανώλη Καλομοίρη, με αφορμή την 50η επέτειο από τον θάνατό του, απέτισε η Κ.Ο.Α. στην πρώτη συναυλία που έδωσε στο Ηρώδειο, στις 28 Ιουνίου, με σολίστ τον διεθνώς αναγνωρισμένο, νέο Έλληνα πιανίστα Βασίλη Βαρβαρέσο, υπό την μουσική διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου. Η Ορχήστρα παρουσίασε το Τρίπτυχο για Ορχήστρα του «Πατριάρχη της ελληνικής Εθνικής Σχολής», συνδυάζοντάς το με δύο ορόσημα της Ρωσικής Σχολής, το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 του Προκόφιεφ, ένα από τα απαιτητικότερα αλλά και τα ωραιότερα έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου και τη δημοφιλέστατη Συμφωνία αρ.4 του Τσαϊκόφσκι.

    Στέφανος Τσιαλής, Διονύσης Γραμμένος / Photo: Christrian Steiner (Βαρβαρέσος), Χάρης Ακριβιάδης (Ηρώδειο)

    Στέφανος Τσιαλής, Διονύσης Γραμμένος / Photo: Christrian Steiner (Βαρβαρέσος), Χάρης Ακριβιάδης (Ηρώδειο)

    Στην συναυλία της 5ης Ιουλίου την Κρατική διηύθυνε ο εκλεκτός αρχιμουσικόςΣτέφανος Τσιαλής, που διαπρέπει στη Γερμανία. Με σολίστ έναν από τους πιο ταλαντούχους νέους Έλληνες μουσικούς, τον 22χρονο κλαρινετίστα Διονύση Γραμμένο, η Ορχήστρα παρουσίασε το πολυαγαπημένο Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα τουΜότσαρτ, την Εισαγωγή στην όπερα Ευρυάνθη του Καρλ Μαρία φον Βέμπερ, καθώς και την περίφημη Συμφωνία «του Νέου Κόσμου» του Αντονίν Ντβόρζακ.

    Αλλά δεν είναι μόνον το κλεινόν άστυ που διεκδικεί την καλοκαιρινή δραστηριότητα της Κ.Ο.Α. Σε συνεργασία με τον Σύλλογο «Οι Φίλοι της Μουσικής» η Ορχήστρα θα περιοδεύσει τον Ιούλιο στην Βεργίνα, στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων και στο Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο Σπάρτης. Για την συνεργασία αυτή μίλησε η Υπεύθυνη Περιοδειών της Ορχήστρας, κ. Αλίκη Φιδετζή.

     ΝΕΑ ΣΑΙΖΟΝ ΜΕ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ!

     Έτοιμος είναι ο βασικός κορμός της επόμενης καλλιτεχνικής περιόδου 2012-13 της Κ.Ο.Α. Επισήμως θα παρουσιαστεί σε Συνέντευξη Τύπου που θα δοθεί τον Σεπτέμβριο.

    Μια πρόγευση έδωσε παρόλα αυτά ο Βασίλης Χριστόπουλος μιλώντας για ένα πρόγραμμα που θα είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον, με μεγαλύτερη έμφαση στο διαχρονικό ελληνικό ρεπερτόριο και με προσκεκλημένους σημαντικότατους Έλληνες και ξένους αρχιμουσικούς και σολίστ. Η έναρξη θα γίνει στις 5 Οκτωβρίου με σολίστ μία διάσημη και ιδιαιτέρως αγαπητή στο ελληνικό κοινό μουσική προσωπικότητα.

    Λούντβιχ βαν Μπετόβεν

    Λούντβιχ βαν Μπετόβεν

    Ο θεσμός των θεματικών κύκλων θα συνεχιστεί, με τον «Κύκλο Μπετόβεν» να περιλαμβάνει την παρουσίαση όλων των συμφωνιών του τιτάνιου συνθέτη κατά τη διάρκεια της σαιζόν, καθώς και με τον «Κύκλο Espaρa» με μουσική Ισπανών συνθετών ή εμπνευσμένη από την Ιβηρική χερσόνησο, που θα διοργανωθεί σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ισπανίας. Τον Φεβρουάριο θα υπάρξει ένα δεκαπενθήμερο Γαλλικής μουσικής σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος. Δύο σημαντικά ραντεβού δίνει με το κοινό της η Κ.Ο.Α. την άνοιξη του 2013. Την 1η Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί μια μεγάλη εορταστική συναυλία για την 70η επέτειο από την ίδρυση της Ορχήστρας, ενώ στις 28 Μαρτίου, ακριβώς 70 χρόνια από τον θάνατο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ετοιμάζει αφιέρωμα στον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη και πιανίστα.

    Σεργκέι Ραχμάνινοφ

    Σεργκέι Ραχμάνινοφ

    Ο κύκλος μουσικής δωματίου με μουσικούς της Κ.Ο.Α. την επόμενη σαιζόν θα λάβει χώρα στην αίθουσα συναυλιών του Ωδείου «Φίλιππος Νάκας».

    Περισσότερες πληροφορίες για όλα αυτά θα δοθούν το φθινόπωρο.

    Ραντεβού λοιπόν τον Σεπτέμβριο και καλό καλοκαίρι.

    Τί είπαν οι υπεύθυνοι του G Design Studio
    για την συνεργασία τους με την ΚΟΑ και την
    διεθνή βράβευση του λογοτύπου που σχεδίασαν

     Αθήνα 20.06.2012

    Η νέα ταυτότητα της ΚΟΑ

    Η νέα ταυτότητα της ΚΟΑ

    Τον Μάιο του 2011 σχεδιάσαμε την νέα ταυτότητα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Τους τελευταίους οκτώ μήνες σχεδιάσαμε και τα μηνιαία προγράμματα συναυλιών. Θέλαμε να δημιουργήσουμε για την ΚΟΑ μια ταυτότητα που να επικοινωνεί σωστά την εικόνα του οργανισμού όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Προσεγγίσαμε τον σχεδιασμό με σεβασμό στο θεσμό και με προσπάθεια, κατά την σχεδιαστική διαδικασία, διατήρησης της ελληνικότητας μέσα όμως από μια νέα οπτική γλώσσα. Θέλαμε να δημιουργήσουμε, ένα λογότυπο λιτό, περιεκτικό, με έντονη μουσικότητα και φυσικά ρυθμό.

    Ένα χρόνο μετά η ταυτότητα και τα προγράμματα της ΚΟΑ κατακτούν εθνικές και διεθνείς διακρίσεις. Το λογότυπο της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών αποσπά χρυσό βραβείο στα European Design Awards ενώ τα μηνιαία προγράμματα ασημένιο.

    Χρυσό βραβείο απέσπασε η G Design Studio για τον σχεδιασμό του λογοτύπου της ΚΟΑ στα φετινά Ευρωπαϊκά Βραβεία Design / Photo: Μίκαελ Ρανταλάινεν

    Χρυσό βραβείο απέσπασε η G Design Studio για τον σχεδιασμό του λογοτύπου της ΚΟΑ στα φετινά Ευρωπαϊκά Βραβεία Design / Photo: Μίκαελ Ρανταλάινεν

    Η απονομή πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι της Φιλανδίας τον Μάιο του 2012. Με συμμετοχή 523 γραφείων απο 34 διαφορετικές χώρες, ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος. Επίσης, το λογότυπο και τα προγράμματα της ΚΟΑ απέσπασαν δύο επαίνους στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής (ΕΒΓΕ).

    Είναι για εμάς μεγάλη ηθική ικανοποίηση το ότι καταφέραμε να επικοινωνήσουμε την ταυτότητα της ΚΟΑ και σε διεθνές επίπεδο. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Διευθυντή κο Βασίλη Χριστόπουλο για την εμπιστοσύνη που μας έδειξε.

    Με εκτίμηση,
    G Design Studio / Μιχάλης Γεωργίου, Αλέξανδρος Γαβριλάκης, Δημήτρης Στεφανίδης

    Ομιλία Νέλλης Οικονομίδου, προέδρου του
    Συλλόγου Μουσικών Υπαλλήλων της ΚΟΑ

    Μια χρονιά κρίσης έφτασε στο τέλος της και μείς είμαστε ακόμη όρθιοι.

    Αυτό είναι το πρώτο και πιο αισιόδοξο μήνυμα, που θα ήθελα να κρατήσουμε όλοι στο μυαλό μας.

    Κύριο μέλημά μας, αυτό το αισιόδοξο μήνυμα να κοινωνήσουμε στον κόσμο, στο κοινό μας, στους συναδέλφους, στους μαθητές μας.

    Πρέπει όλοι να καταλάβουν την αναγκαιότητα της ύπαρξης της τέχνης σε κάθε της μορφή και κατ΄ επέκταση των ανθρώπων που την υπηρετούν.

    Και αυτό πρέπει εμείς να το καταστήσουμε σαφές σε όλον τον κόσμο.

    Δεν νοείται η ανθρώπινη ύπαρξη χωρίς την ύπαρξη της τέχνης, που ουσιαστικά τι είναι; Είναι η υπέρτατη μορφή της έκφρασης του ανθρώπου, του εσωτερικού του κόσμου, των συναισθημάτων του.

    Όμως η τέχνη για να υπάρξει χρειάζεται εκτός από έμπνευση και κινητήριο δύναμη κι αυτό δεν είναι τίποτε άλλο από την οικονομική αρωγή. Και αυτήν την αρωγή οφείλει να την παράσχει το κράτος, αλλιώς θα επιστρέψουμε στις εποχές που οι άνθρωποι της τέχνης ήταν ιδιοκτησία των βασιλιάδων, των ευγενών των πλουσίων. Ήταν υπηρέτες αφεντάδων που τους πετούσαν ένα κομμάτι ψωμί  και τους διέταζαν να δημιουργούν!

    Τις προάλλες άκουσα μια συνέντευξη του συγγραφέα Πέτρου Μάρκαρη, που έλεγε ότι η χώρα για να πάει μπροστά χρειάζεται τα δυο Π και αυτά είναι η Παιδεία και ο Πολιτισμός.

    Και για να έρθουμε στον δικό μας χώρο, τον χώρο της μουσικής, εμείς τα παράγουμε και τα δυο. Οι Κρατικές Ορχήστρες επιτελούν εκτός από ψυχαγωγικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό ρόλο. Και τι άλλο; Βοηθούν στην παραγωγή και διατήρηση της μουσικής δημιουργίας. Προάγουν ακόμη την τέχνη της εκτέλεσης του οργάνου και την τέχνη της ερμηνείας. Και δίνουν βήμα στα μεγάλα ονόματα του χώρου να φέρουν την τέχνη τους σε μας ζωντανά και όχι μέσω της ψυχρής εκτέλεσης μέσω ενός μηχανήματος ή του διαδικτύου.

    Και όλα αυτά εξακολουθούν να συμβαίνουν στη χώρα μας, διότι η τέχνη μας, στην περίπτωσή μας η συμφωνική μουσική, είχε την τύχη να βρεθεί υπό την σκέπη του κρατικού μηχανισμού από τις 28 Φεβρουαρίου του 1943, εν μέσω κατοχής, μέχρι σήμερα. 70 χρόνια ζωής αυτής της μορφής συμπληρώνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών το 2013!

    Και έτσι πρέπει να μείνουμε. Το κράτος πρέπει να μας αγκαλιάσει και να μας βοηθήσει να επανδρώσουμε σωστά τις ορχήστρες μας, να μην έχουμε κενές θέσεις  και υπολειτουργούμε ή ξοδεύουμε τον προϋπολογισμό μας για προσλήψεις εκτάκτων. Πρέπει να μας δώσει την οικονομική δυνατότητα να φέρουμε μεγάλους σολίστες και μαέστρους, να μας βοηθήσει να πάμε την τέχνη μας στην επαρχία και το εξωτερικό, να μας βοηθήσει να κάνουμε παραγωγές αξιοζήλευτες, να κάνουμε εκπαιδευτικά προγράμματα, να διαφημίσουμε τη δουλειά μας.

    Και κατ’ επέκταση να διαφημίσουμε τη χώρα μας.

    Γιατί το κέρδος που θα φέρουμε στο κράτος θα είναι πολλαπλάσιο.

    Tagged as: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

    Πηγή:  http://www.classicalmusic.gr/?p=1476  

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 06-07-2012 10:39 ]