Παράθεση:
Το μέλος prosilios στις 04-12-2006 στις 23:32 έγραψε...
το θεμα σεξ και εκκλησια το άνοιξε ο Αστρον
|
|
Το συγκεκριμένο θέμα το άνοιξε η συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου που αναδημοσιεύτηκε στο topic αυτό (όχι και ιδιαίτερα εύστοχη κίνηση κατ' εμέ). Ακολούθησαν σχόλια άλλων μελών για το περιεχόμενό της και για τον Αρχιεπίσκοπο και ο Παύλος σχολίασε τις απόψεις του Χριστόδουλου για το σεξ αλλά και γενικότερα για τη χρήση του επιχειρήματος "κατά φύσιν" που, εξ όσων γνωρίζω, οι θεωρήσεις άλλων θεολόγων και Πατέρων της Εκκλησίας το απορρίπτουν και, τέλος πάντων, δεν είναι πια και η βάση του χριστιανικού δόγματος. Στη συνέχεια μετά από σχόλια και άλλων μελών άναψε η συζήτηση και γενικεύτηκε στο θέμα "εκκλησία και σεξ"
Παράθεση:
το θέμα επιστημη και εκκλησια το ανοιξε ο αγαπητός tsagarousianos.
|
|
Αν διαβάσει κανείς προσεκτικά το κείμενο του tsagarousianos θα δει ότι είναι μια πολύ ώριμη προσέγγιση που πόρρω απέχει από το να ανοίξει μια νέα διαμάχη...
Παράθεση:
και τα δυο σχετιζονται αμεσα με την αρχικη διατυπωση"Εκκλησια και παιδεία"
|
|
Δε διαφωνώ, αν και πολλά ακόμα θα μπορούσαν να σχετιστούν με το θέμα αυτό από μια ευρεία οπτική γωνία. Σε σχέση με το θέμα πάντως "επιστήμη και εκκλησία" έχουν ειπωθεί ήδη πολλά σε άλλο (-α) topic...
Παράθεση:
τωρα αν μερικες απόψεις σας στριμωχνουν λιγάκι...τι να κάνουμε;
υπάρχουν και γνωστικοι ορίζοντες περαν αυτων που σας είναι οικείοι...
λογικο είναι όταν βρεθειτε έξω απο την "ζώνη ανέσεως" σας να αισθανθειτε κάπως άβολα...
το ιδιο συμβαινει με ολους μας..δε γινεται να είμαστε παντογνωστες.
|
|
Απορίες: Ποιες είναι αυτές οι "στριμωχτικές" απόψεις; Σε ποιους γνωστικούς ορίζοντες σάλπαρε η συγκεκριμένη συζήτηση και δεν είναι οικείοι για κάποιους εδώ; Ποια είναι εν προκειμένω η "ζώνη ανέσεως" τους; Ποιοι αισθάνθηκαν άβολα; Η προσβλητικότητα, η εριστικότητα και η υπεροψία, ενδεδυμένες μάλιστα έναν μανδύα συγκαταβατικότητας και μετριοπάθειας από πότε ανήκουν στην "καθ' ημάς παράδοση" που ενστερνίζεσαι Προσήλιε;
Σκοπίμως μέχρι τώρα δε συμμετείχα σε αυτή τη φάση της συζήτησης (από τη συνέντευξη του Χριστόδουλου και έπειτα) παρότι την παρακολούθησα με μεγάλη προσοχή. Ο κύριος λόγος ήταν ότι υποπτευόμουν πως κάπου εδώ θα έφτανε: αποσπασματικά επιχειρήματα, πυροτεχνήματα εκατέρωθεν, προσβολές, υπονοούμενα, παράλληλοι μονόλογοι, τελείως διαφορετικά συστήματα αναφοράς κτλ. Όμως, όλα έχουν και κάποιο όριο...
Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την ημιαμάθεια
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 05-12-2006 12:53 ]