ελληνική μουσική
    703 online   ·  211.185 μέλη
    Hastaroth
    23.12.2011, 12:42

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 23-12-2011 στις 12:05 έγραψε...

    Aλβέρτο,

     

    από ό,τι καταλαβαίνω είσαι κατά του δόγματος 'η τεχνολογία θα λύσει τα προβλήματά μας' διότι, αφενός μεν χρησιμοποιείται κατ' εσέ καταχρηστικά ο όρος τεχνολογία, αφετέρου δε η τεχνολογία είναι ουδέτερη, όπως έγραψες σε προηγούμενο κείμενό σου.

     

    Εντούτοις εδώ χρησιμοποιείται ένα τέχνασμα που έχει γίνει 'κανόνας' στην εποχή μας. Ονομάζεται 'λογική πλάνη της διφορούμενης έννοιας' (έχει κι άλλες ονομασίες). Η πλάνη αυτή περιλαμβάνει την επιχειρηματολογία επάνω σε διπλή έννοια της ίδιας λέξης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το 'δεν υπάρχει τεχνολογία, αλλά υπάρχουν τεχνολογίες' είναι η ουσία αυτής της πλάνης. Οι 'τεχνολογίες' ονομάστηκαν έτσι εξαιτίας της τεχνολογίας κι όχι το αντίστροφο. Τα προϊόντα της τεχνολογίας ονομάστηκαν 'τεχνολογίες' για λόγους 'οικονομίας στο λόγο'. Όχι το αντίστροφο. Έτσι, αρχίζεις να αναπτύσσεις μία επιχειρηματολογία επί του παραγώγου (κατ' εξαίρεσιν) κι όχι επί της ουσίας αυτού που συζητάται. Είναι σαν να κάνουμε γενική αναφορά στην επιστήμη, κι εσύ να επιχειρηματολογείς επάνω στην ιατρική και μόνο,γράφοντάς μου ότι δεν υπάρχει επιστήμη αλλά επιστήμες. Εντούτοις, η αλήθεια είναι μάλλον αντίθετη: δεν υπάρχουν επιστήμες καθώς όλες στην ουσία εκφράζουν εφαρμογή της ίδιας μεθόδου επάνω σε διαχωρισμένα αντικείμενα. Είναι σαν να μιλαμε για την προσφορά/συνέπειες της τεχνολογίας του κινητού τηλεφώνου στη ζωή μας, κι εσύ να μου γράφεις ότι δεν υπάρχει ένα κινητό τηλέφωνο αλλά εκατομμύρια κινητά τηλέφωνα κι επομένως θα πρέπει να τα δούμε όλα μεταξύ τους ξεχωριστά.

    Σταύρο,

    Επαναλαμβάνω ότι η φράση "η τεχνολογία θα λύση τα προβλήματά μας",έτσι αυτούσια,είναι γενικόλογη και ασαφής.

     

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 23-12-2011 στις 12:05 έγραψε...

    Παρακάτω μου γράφεις ότι 'υπάρχουν συγκεκριμένες τεχνολογίες που λύνουν συγκεκριμένα προβλήματα'. Η ερώτησή μου είναι σαφής: παράγουν ταυτόχρονα άλλα προβλήματα (ή ακόμη και επιδεινώνουν το ίδιο πρόβλημα) ή όχι;

    Κάποιες "παράγουν" άλλα προβλήματα,κάποιες όχι.Δέν νομίζω όμως ότι επιδεινώνουν το πρόβλημα που καλούνται να επιλύσουν.

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 23-12-2011 στις 12:05 έγραψε...

    Μου γράφεις για τις 'τεχνολογίες' μεταφορικών μέσων. Είναι άραγε οι τεχνολογίες αυτές καλές ή κακές στη ζωή μας; Το γεγονός ότι ξεκληρίζονται περίπου 2000 οικογένειες το χρόνο στην Ελλάδα από αυτοκινητιστικά είναι κάτι καλό ή κακό;

    ΟΧΙ,το γεγονός αυτό δέν είναι καλό.Αρα,η άποψή σου ποιά είναι;να καταργήσουμε τίς τεχνολογίες μεταφορικών μέσων ή να τίς κάνουμε ασφαλέστερες;

    Το γεγονός ότι κατά τά πρώτα χρόνια ύπαρξης τής πολιτικής αεροπορίας τα αεροπλάνα έπεφταν σάν τίς μύγες ενώ τώρα η πιθανότητα να εμπλακής σε αεροπορικό δυστύχημα είναι μία στα πέντε εκατομμύρια-και πάλι έχεις 50% πιθανότητες επιβίωσης,τί σού λέει; 

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 23-12-2011 στις 12:05 έγραψε...

    Το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των Αθηναίων ή Θεσσαλονικέων εμφανίζει άσθμα, καρδιακά, προβλήματα αναπνοής κλπ. εξαιτίας καί της κινήσεως των 'τεχνολογιών' μεταφορών πού θα το κατατάξουμε: στα θετικά ή στα αρνητικά των τεχνολογιών;

    Στά αρνητικά,βέβαια.Αρα,η άποψή σου ποιά είναι;να καταργήσουμε τίς τεχνολογίες μεταφορικών μέσων ή να τίς κάνουμε οικολογικώτερες;

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 23-12-2011 στις 12:05 έγραψε...

    Γράφεις για τις 'τεχνολογίες' πληροφοριών. Καταρχήν, παραπάνω σου έδωσα ένα παράδειγμα που αφορά τον τρόπο με τον οποίο η πληροφορία πλέον ελέγχει τη ζωή των ανθρώπων: το σύνδρομο διάσπασης της προσοχής ή της πολλαπλής διάσπασης (multitasking). Μάλιστα, οι σύγχρονες απόψεις για την παιδεία είναι 'κατά' της γνώσης, και υπέρ της κρίσης. Δηλαδή, έχουν αρχίσει οι ειδικοί της παιδείας και του εγκεφάλου να βρίσκουν την συσσώρευση πληροφορίας ως ζημιογόνα στον άνθρωπο.Κι ο βομβαρδισμός με πληροφορία μέσα από τις 'τεχνολογίες', είναι ανελέητος προς τον νου του ανθρώπου, εξαιτίας ακριβώς αυτής της υψηλής συγκεντρώσεως 'πληροφοριών' στα μέσα αυτά. Το ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ότι ο άνθρωπος ακόμα ψάχνει να βρει τί είναι η πληροφορία, κυρίως μέσα από την πληροφορική του. Ο σπουδαστής πληροφορικής διδάσκεται φιλοσοφία (έστω και σε βρεφικό στάδιο), προσπαθώντας να κατανοήσει τί είναι εκείνο με το οποίο ασχολείται. Θα ήταν ενδιαφέρον να αναπτύξουμε ένα θέμα γύρω από το τί είναι η πληροφορία. Διότι το ενδιαφέρον της πληροφορίας είναι πως αλλάζει μαζί με την πνευματική ανάπτυξη του οργανισμού. Επομένως δεν υφίσταται η πληροφορία καθαυτή, αλλά η πορεία του οργανισμού προς την πληροφορία. Αλλά ετούτο φεύγει λίγο από το θέμα μας. Εκείνο που πρέπει να μας μείνει είναι ότι η πληροφορία που συσσωρεύουμε στα μέσα, είναι μόνο κατ' επίφαση πληροφορία, δεδομένου ότι απαιτεί τη συμμόρφωση του αναγνώστη για να γίνει τέτοια. Χαρακτηριστικά, αυτές τις ημέρες διαδόθηκε η πληροφορία πως ο Bon Jovi είναι νεκρός... Και πριν από λίγο καιρό είχε διαδοθεί η πληροφορία ότι ο Ιακ. Καμπανέλλης είναι νεκρός πριν την ώρα του, που αναπαράχθηκε μέσα από αυτό το φόρουμ. Άλλη πληροφορία θέλει τον Χίτλερ και τον Έλβις Πρίσλευ ζωντανό, ενώ άλλη θέλει την κρίση ως προϊόν των Ιλλουμινάτι ή και προϊόν δικό μου και δικό σου.

    Μάλιστα.Λοιπόν,άν δέν διαθέτη ο άνθρωπος κάποιες πληροφορίες,τί καλείται να "κρίνη";Κρίση (με την έννοια τής κριτικής σκέψης) είναι η αξιολόγηση,η σύγκριση δηλαδή,τών πληροφοριών που παίρνουμε,σε σχέση με τα "πρότυπα" που διαθέτουμε και η συνεπεία αυτής τής σύγκρισης αποδοχή ή απόρριψή τους.Εσύ λοιπόν τί προτείνεις;να μήν έχουμε τρόπους να αποθηκεύσουμε τίς πληροφορίες που δεχόμαστε,ώστε να τίς κρίνουμε και να τίς συγκρίνουμε με την ησυχία μας;Να μήν δεχώμαστε κάν πληροφορίες;Κι'άν ναί,πώς πιστεύεις ότι θα γίνη αυτό; 

    (θα ακολουθήση και β!μέρος το απόγευμα...)


    -----------------
    Τό ζήτημα δέν είναι μεταξύ υμών και ημών,αλλά μεταξύ ημών και υμών

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 23-12-2011 12:43 ]


    StavmanR
    23.12.2011, 13:21

    Αλβέρτο,

     

    γιατί έχεις κολλήσει με το 'τί προτείνεις'; Δεν προτείνω τίποτα περισσότερο από το να διερευνήσουμε το θέμα που συζητάμε. Τα εύκολα συμπεράσματα δεν με συναρπάζουν κι εκ τούτου τα αποφεύγω.

     

    • Κάποιες "παράγουν" άλλα προβλήματα,κάποιες όχι.Δέν νομίζω όμως ότι επιδεινώνουν το πρόβλημα που καλούνται να επιλύσουν.

     

    Ως προς εσένα ή ως προς εκείνον στον οποίο προκάλεσαν βλάβη; Διότι ένα πρόβλημα είναι δυνατό να 'λυθεί' στα μάτια των άλλων και με τη θανάτωση ή την αναπηρία ή και την εκμετάλλευση ανθρώπου.

     

    • ΟΧΙ,το γεγονός αυτό δέν είναι καλό.Αρα,η άποψή σου ποιά είναι;να καταργήσουμε τίς τεχνολογίες μεταφορικών μέσων ή να τίς κάνουμε ασφαλέστερες; Το γεγονός ότι κατά τά πρώτα χρόνια ύπαρξης τής πολιτικής αεροπορίας τα αεροπλάνα έπεφταν σάν τίς μύγες ενώ τώρα η πιθανότητα να εμπλακής σε αεροπορικό δυστύχημα είναι μία στα πέντε εκατομμύρια-και πάλι έχεις 50% πιθανότητες επιβίωσης,τί σού λέει;

     

    Ότι αν βρεθείς στην μία αυτή πτήση, θα καταλάβεις πως οι πιθανότητες είναι ψευδαίσθηση και θα καταριέσαι την ώρα και τη στιγμή που εφευρέθηκε το αεροπλάνο και σου δημιουργήθηκε η ανάγκη να πετάξεις.

     

    • Στά αρνητικά,βέβαια.Αρα,η άποψή σου ποιά είναι;να καταργήσουμε τίς τεχνολογίες μεταφορικών μέσων ή να τίς κάνουμε οικολογικώτερες;

     

    Τί θα πει οικολογικότερες; Προσδιόρισέ μου τον όρο. Και πώς μπορώ να καταργήσω την τεχνολογία; Προσδιόρισέ μου κι αυτό.

     

    • Μάλιστα.Λοιπόν,άν δέν διαθέτη ο άνθρωπος κάποιες πληροφορίες,τί καλείται να "κρίνη";Κρίση (με την έννοια τής κριτικής σκέψης) είναι η αξιολόγηση,η σύγκριση δηλαδή,τών πληροφοριών που παίρνουμε,σε σχέση με τα "πρότυπα" που διαθέτουμε και η συνεπεία αυτής τής σύγκρισης αποδοχή ή απόρριψή τους.Εσύ λοιπόν τί προτείνεις;να μήν έχουμε τρόπους να αποθηκεύσουμε τίς πληροφορίες που δεχόμαστε,ώστε να τίς κρίνουμε και να τίς συγκρίνουμε με την ησυχία μας;Να μήν δεχώμαστε κάν πληροφορίες;Κι'άν ναί,πώς πιστεύεις ότι θα γίνη αυτό;

     

    Πληροφορία είναι η ίδια η άσκηση κρίσεως. Το έγραψα παραπάνω. Δεν κρίνουμε τις πληροφορίες, αλλά πληροφορούμαστε επειδή κρίνουμε. Το λάθος που γίνεται είναι πως πιστεύουμε ότι οι αισθήσεις μας παράγουν ή συλλαμβάνουν πληροφορίες. Οι αισθήσεις μας είναι σχεδιασμένες ώστε να απορρίπτουν πληροφορίες, κι οχι να συλλαμβάνουν. Εκεί προσανατολίζεται και η σύγχρονη νευροεπιστήμη με τις θεωρίες της περί λειτουργιών οράσεως, ακοής κλπ. Εκεί προσανατολίστηκε και η αρχαία φιλοσοφία όταν υποστήριζε ότι η πληροφορία βρίσκεται μέσα μας κι όχι έξω μας. Ένα χαρακτηριστικό, από τα άπειρα παραδείγματα, είναι το γεγονός ότι εμείς θεωρούμε ότι η όρασή μας είναι ακριβής. Όμως, η όρασή μας καταρχήν συλλαμβάνει περίπου 25 καρέ/δευτερόλεπτο, που σημαίνει ότι είναι σχεδιασμένη με τέτοιον τρόπο ώστε να απορρίπτει κάθε τί που συμβαίνει μεταξύ δύο διαδοχικών καρέ. Και γνωρίζουμε ότι μεταξύ του χρονικού διαστήματος των 4 εκατοστών του δευτερολέπτου, υπάρχει ένα σύμπαν ολόκληρο, ένα άπειρο (ας θυμηθούμε και τον Ζήνωνα τον Ελεάτη με τα απειροστικά του παράδοξα). Επίσης, όπως δείχνουν πολύ όμορφα οι Δανέζης και Θεοδοσίου στη σειρά "Το σύμπαν που αγάπησα" η όρασή μας έχει τρία επίπεδα 'αδυναμίας'. Αλλά δεν θα επεκταθώ περισσότερο σε αυτό το ζήτημα. Εκείνο που μας απασχολεί είναι αν οι αισθήσεις μας καταγράφουν πληροφορία ή έλλειψη πληροφορίας.

     

    Έτσι, το σύνολο της 'πληροφορίας' που θεωρούμε ότι δεχόμαστε είναι στην πραγματικότητα μία τεχνητή έλλειψη πληροφοριών. Ακόμα και στις συζητήσεις μας φαίνεται το γεγονός ότι ουδείς έχει ουσιαστική συναίσθηση εκείνων για τα οποία γράφει. Κι ετούτο διότι προσπαθεί να τα αναγάγει σε εκείνο που ονομάζει 'κανονική ή φυσιολογική ζωή' ή αλλιώς τη ζωή της συνήθειας την οποία στηλίτευσε ο Ν. Άσιμος στο "Venceremos". Αντιθέτως, στην μετά-Πλάτωνα εποχή, η όραση θεωρείται ελλιπής και αντικαθίσταται από την κρίση, τον Λόγο. Πλέον, δεν απαιτείται όγκος 'πληροφοριών' αλλά 'όγκος κρίσεως' επ' ελαχίστων 'πληροφοριών'.

     

    Εγώ, λοιπόν, δεν προτείνω τίποτε περισσότερο από τον διαρκή διάλογο, και το στοχασμό επάνω σε έννοιες και λειτουργίες. Όπως έχω γράψει και σε άλλο κείμενο, η ζωή ως αυτοσκοπός είναι η ίδια φαύλος κύκλος: γεννιέσαι, ζεις, πεθαίνεις. Επομένως, υφίσταται κάτι πολύ περισσότερο από τη ζωή όπως την εννοούμε. Κι αυτό το περισσότερο είναι που ψάχνουμε να βρούμε με το χρόνο που μας δίνεται. Όμως, τα εργαλεία με τα οποία συντηρείται το 'μικρόβιο' (με την έννοια του βραχύχρονου) της ζωής, δεν μπορεί να είναι τα εργαλεία με τα οποία μπορεί κανείς να βρει την όποια αλήθεια των πραγμάτων. Αντίθετα, όσο περισσότερο εστιάζουμε σε μέσα 'διαβίωσης', τόσο περισσότερο χάνουμε την ουσία του 'γιατί βρισκόμαστε εδώ και ζούμε'.

     

    Τώρα, καθένας ζει ανάλογα με τη δική του άποψη των πραγμάτων. Δίχως να είναι τα πράγματα άσπρο-μαύρο, προσπαθεί να τραβήξει προς τη μία ή την άλλη πλευρά, ώστε να βρει το δικό του σκοπό ύπαρξης. Γι' αυτό και δεν καταδικάζω την τεχνολογία, ούτε και την επικροτώ, δεδομένου ότι το πρόβλημα του ανθρώπου είναι πολύ βαθύτερο από την όποια διαβίωσή του. Για παράδειγμα, η τεχνολογική διαβίωσή του οδηγεί πάντοτε σε υποβάθμιση του περιβάλλοντός του, κι επομένως και του ιδίου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος, από εκείνους που δεν σου αρέσουν, κατά τον οποίο βελτιώνει τις συνθήκες διαβίωσής του, χειροτερεύοντάς τις.

     

    Αυτά από 'φιλοσοφικής' απόψεως του θέματος.


    -----------------
    Λίστα αγνόησης σχολίων των μελών: Spoiler

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 23-12-2011 13:24 ]


    fantasy
    30.12.2011, 17:05

    Δεν μπορώ να καταλάβω Spoiler γιατί απευθύνεσαι έτσι στον StavmanR.Εκφράσεις του στυλ "είπε ψευδώς ο StavmanR" είναι παιδιάστικες και εφηβικές.Ακόμα και να μην έχει δίκιο, μπορείς να τον διορθώσεις με όμορφο τρόπο.Να παραθέσεις την άποψη σου.Ο τρόπος που γράφεις με απωθεί,εμένα σαν παρατηρητή, να πάρω σοβαρά αυτά που γράφεις.Ο Hastaroth και ο StavmanR λεχουν αναπτύξει ένα πολύ ενδιαφέρον διάλογο και εσύ τον γειώνεις με τις εκφράσεις που χρησιμοποιείς.


    fotinithanati
    30.12.2011, 17:37

     

    Τα τελευταία χρόνια όροι όπως "τεχνολογία", "τεχνολογική ανακάλυψη", "τεχνολογικός πολιτισμός", κ.λ.π. κυριαρχούν στην καθημερινή μας ζωή. Καθημερινά δεχόμαστε έναν καταιγισμό ειδήσεων σχετικά με νέες ανακαλύψεις, που στα προηγούμενα χρόνια, πολλές από αυτές υπήρχαν μόνο στη σφαίρα της φαντασίας του ανθρώπου.

    Αν κρίνουμε την τεχνολογία με βάση τα επιτεύγματά της και τη συμβολή της στην εξέλιξη του ανθρώπου, θα διαπιστώσουμε σίγουρα ότι τα αποτελέσματά της υπήρξαν αξιοθαύμαστα. Με τη βοήθειά της ο άνθρωπος κατάφερε να ζει περισσότερα χρόνια και σίγουρα με καλύτερες συνθήκες. Καθημερινά χρησιμοποιεί ένα σύνολο από συσκευές που τον διευκολύνουν στην εργασία του, στις καθημερινές του ασχολίες ή τον ψυχαγωγούν.

    Ωστόσο, τις τελευταίες δεκαετίες εμφανίζονται όλο και συχνότερα γεγονότα που προέρχονται από τη κακή χρήση της τεχνολογίας. Η πυρηνική απειλή, η ρύπανση του περιβάλλοντος, αλλά και η αξιοποίηση της τεχνολογίας για περιορισμό των ελευθεριών του ανθρώπου, θέτουν σήμερα ερωτήματα σχετικά με τα όριά της.

    Ο σημερινός άνθρωπος με τη βοήθεια της τεχνολογίας επεμβαίνει και τροποποιεί πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως είναι το περιβάλλον, η οικονομική ζωή, η κοινωνική οργάνωση, η εκπαίδευση, ο πολιτισμός. Τα αποτελέσματα των επεμβάσεων αυτών είναι άλλες φορές θετικά και άλλες αρνητικά. Το ζητούμενο είναι ο άνθρωπος να καταφέρει να διευρύνει τις θετικές επιδράσεις, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις αρνητικές.

     

     

    Τεχνολογία (Α Γυμνασίου)

     

     





    StavmanR
    19.01.2012, 12:58

    Θα κάνω μία εξαίρεση σήμερα στην υπογραφή μου και θα ασχοληθώ με σχολιασμούς μελών που έχουν καταγραφεί ως 'μη καλοπροαίρετοι συζητητές'.

     

    Έκανα, όντως, ένα λάθος όταν έγραψα ότι ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται 25 καρε το δευτερόλεπτο, διότι ο αριθμός αυτός δεν είναι μεγαλύτερος από 12.

     

    Έτσι, όταν η όρασή μου συλλαμβάνει 12 καρέ/δευτερόλεπτο, αν δημιουργήσω μία οθόνη με συχνότητα 12 καρέ/δευτερόλεπτο, τότε λόγω της ιδιοσυχνότητας είναι δυνατό να συλλαμβάνω τα κενά διαστήματα κατά την εναλλαγή των εικόνων. Σκεφτείτε το σε ένα απλοϊκό παράδειγμα, σαν ένα μηχανικό χέρι που κατεβαίνει επάνω σε μία κινούμενη λωρίδα με μπαλάκια ανά άτακτα μεν διαστήματα, αλλά με σταθερό δε συνολικό ρυθμό 12 φορές/δευτερόλεπτο. Οι πιθανότητες να μην πιάσει τίποτα εξαρτάται από τη συνολική συχνότητα παροχής των αντικειμένων. Όσο περισσότερα αντικείμενα παρέχουμε ανα δευτερόλεπτο, τόσο λιγότερες οι πιθανότητες να πιάσει 'κενό' αυτό το μηχανικό χέρι. Δηλαδή, αν παρέχουμε 120 μπαλάκια στην κινούμενη λωρίδα, τότε το χέρι που ανεβοκατεβαίνει 12 φορές είναι πιθανότερο να πέσει σε μπαλάκι παρά σε κενό, εξαιτίας της πυκνότητας των αντικειμένων. Έτσι, το να παρέχεις στην όραση 12 καρέ/δευτερ είναι ιδιαίτερα κουραστικό για εκείνην, διότι εναλλάσονται διαρκώς εικόνες με κενά και δημιουργείται οπτική ασυνέχεια. Έτσι, έχει πρακτικά βρεθεί ότι μία συχνότητα εναλλαγής εικόνων πενταπλάσιου ρυθμού από την λειτουργία του ματιού, παρέχει ικανοποιητική συνέχεια στην αποτύπωση επάλληλων εικόνων. Η τηλεόρασή μου λειτουργεί στα 60 Ηz ώστε να μου παρέχει ξεκούραστη και συνεχή αποτύπωση εικόνων. Και η οθόνη του υπολογιστή λειτουργεί στα 120Hz ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή μετάδοση κι αποτύπωση εικόνων, δίχως να γίνεται κουραστική (δηλαδή με την μεγαλύτερη δυνατή αποφυγή των κενών).

     

    fantasy,

     

    • Δεν μπορώ να καταλάβω Spoiler γιατί απευθύνεσαι έτσι στον StavmanR.Εκφράσεις του στυλ "είπε ψευδώς ο StavmanR" είναι παιδιάστικες και εφηβικές.Ακόμα και να μην έχει δίκιο, μπορείς να τον διορθώσεις με όμορφο τρόπο.Να παραθέσεις την άποψη σου.Ο τρόπος που γράφεις με απωθεί,εμένα σαν παρατηρητή, να πάρω σοβαρά αυτά που γράφεις.Ο Hastaroth και ο StavmanR λεχουν αναπτύξει ένα πολύ ενδιαφέρον διάλογο και εσύ τον γειώνεις με τις εκφράσεις που χρησιμοποιείς.

     

    Σκοπός του δεν είναι να παρεις σοβαρά όσα γράφει, αλλά να πάρεις ...αστεία όσα γράφουν εκείνοι στους οποίους απευθύνεται. Αν θέλεις την άποψή μου, απλά μην ασχολείσαι, όσο το δυνατόν περισσότερο.

     

    fotinithanati,

     

    εκείνο που εγώ δεν καταλαβαίνω είναι αν η τεχνολογία είναι καλή ή κακή, τελικά. Εσύ, πώς το αντιλαμβάνεσαι μέσα από τα μαθήματά σου, εφόσον εκείνα γράφουν ότι η τεχνολογία έχει 'καλές' και 'κακές' χρήσεις ταυτόχρονα;

     

    Διότι αυτό που γράφει το βιβλίο σου:

    • Ωστόσο, τις τελευταίες δεκαετίες εμφανίζονται όλο και συχνότερα γεγονότα που προέρχονται από τη κακή χρήση της τεχνολογίας. Η πυρηνική απειλή, η ρύπανση του περιβάλλοντος, αλλά και η αξιοποίηση της τεχνολογίας για περιορισμό των ελευθεριών του ανθρώπου, θέτουν σήμερα ερωτήματα σχετικά με τα όριά της.

     

    είναι εκείνο το οποίο προφανώς κι εγώ ζητώ από την αρχή αυτής της συζήτησης, με τη διαφορά ότι εγώ δεν αναζητώ απλά τα όποια όριά της, αλλά και την συνολική ουσία του όρου 'τεχνολογία'. Τί εννοούμε ως τεχνολογία; Τί είναι τεχνολογία; Είναι κάτι εκτός ανθρώπου; Είναι κάτι εντός ανθρώπου; Δηλαδή απλά πράγματα, με απλές διατυπώσεις.


    fotinithanati
    19.01.2012, 15:25

    Παράθεση:

    Το μέλος StavmanR στις 19-01-2012 στις 12:58 έγραψε...

    fotinithanati,

     

    εκείνο που εγώ δεν καταλαβαίνω είναι αν η τεχνολογία είναι καλή ή κακή, τελικά. Εσύ, πώς το αντιλαμβάνεσαι μέσα από τα μαθήματά σου, εφόσον εκείνα γράφουν ότι η τεχνολογία έχει 'καλές' και 'κακές' χρήσεις ταυτόχρονα;

     

    Διότι αυτό που γράφει το βιβλίο σου:

    • Ωστόσο, τις τελευταίες δεκαετίες εμφανίζονται όλο και συχνότερα γεγονότα που προέρχονται από τη κακή χρήση της τεχνολογίας. Η πυρηνική απειλή, η ρύπανση του περιβάλλοντος, αλλά και η αξιοποίηση της τεχνολογίας για περιορισμό των ελευθεριών του ανθρώπου, θέτουν σήμερα ερωτήματα σχετικά με τα όριά της.

     

    είναι εκείνο το οποίο προφανώς κι εγώ ζητώ από την αρχή αυτής της συζήτησης, με τη διαφορά ότι εγώ δεν αναζητώ απλά τα όποια όριά της, αλλά και την συνολική ουσία του όρου 'τεχνολογία'. Τί εννοούμε ως τεχνολογία; Τί είναι τεχνολογία; Είναι κάτι εκτός ανθρώπου; Είναι κάτι εντός ανθρώπου; Δηλαδή απλά πράγματα, με απλές διατυπώσεις.



    τεχνολογια ειναι το συνολο των τροπων με τους οποιους μια κοινωνια εξασφαλιζει τα υλικα αγαθα του πολιτισμου της.(ερμηνευτικη σημασια της καθηγητριας μας στο σχολειο μας)

    Από την εποχή που ο άνθρωπος εμφανίστηκε στη γη προσπαθούσε να λύσει ένα σύνολο προβλημάτων που θα του επέτρεπαν να βελτιώσει τις συνθήκες της ζωής του. Έτσι, πριν από 2.000.000 χρόνια ο άνθρωπος αρχίζει να κατασκευάζει και να χρησιμοποιεί εργαλεία. Τα πρώτα αυτά εργαλεία που κατασκεύασε και χρησιμοποίησε αποτελούν τα πρώτα τεχνολογικά δημιουργήματα του ανθρώπου και θα σηματοδοτήσουν την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Το γεγονός αυτό θα σημάνει και την αρχή του ανθρώπινου πολιτισμού. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας ο άνθρωπος θα διατρέξει μια πορεία εκατοντάδων χιλιάδων ετών. Ένα τεράστιο σύνολο από απλά εργαλεία μέχρι σύνθετες συσκευές θα τον βοηθήσουν να επιβιώσει ξεπερνώντας συνεχή προβλήματα και βελτιώνοντας τη θέση του μέσα στη φύση.(απο το βιβλιο της πρωτης γυμνασιου της τεχνολογιας)

    Πρεπει να τονιστει οτι η ευθυνη για τα προβληματα που εχει προκαλεσει η τεχνολια ανηκει στον ιδιο τον ανθρωπο και οχι στα εργαλεια που χρησιμοποιει.Παρα την νοημοσυνη του ο ανθρωπος συμπεριφερεται με μια ελλειψη σεβασμου στην τεχνολογια και στο περιβαλλον που ζει.

    Δεν ξερω αν λυνω τις αποριες σου παντως εχω να πω πως δεν ειναι κακη η τεχνολογια αλλα κακος ειναι ο τροπος που την χρησιμοποιει ο ανθρωπος


    fotinithanati
    19.01.2012, 16:09
    @ StavmanR θα σας προτεινω αν αυτο το θεμα σας ενδιαφερει τοσο πολυ να ασχοληθειτε και εκτος φορουμ οχι οτι εχω κατι με τις απαντησεις ολων εδω μεσα αλλα αν πραγματικα σας ενδιαφερει ψαξτε το και μεσω καποιων βιβλιων και ειδικων (δεν λεω πως ολοι αυτοι που απαντησαν ειναι ασχετοι εξαλλου και γω απαντησα )επι του θεματος και απαντηστε και σε μενα(και σε οποιον αλλον θελει) την δικια σας αποψη που αποκτησατε απο την γενικη μελετη αυτου του θεματος Υ.Γ δεν ξερω αν ασχοληστε με αυτο το θεμα απλως εκφραζω την γνωμη γιατι πραγματικα ειναι ενδιαφερον θεμα και στην ηλικια που ειμαι με απασχολει τοσο οσο απασχολει και σας. Ελπιζω να μην σας κουρασα με την φλυαρια μου
    fotinithanati
    19.01.2012, 17:51
    να πω την αληθεια δεν ξερω καν τι ειναι οποτε σ αυτο το θεμα δεν ανακατευομαι αλλα μηπως μπορεις να μου εξηγησεις τι ειναι
    fotinithanati
    19.01.2012, 19:22
    μαλιστα ευχαριστω για τη επεξηγηση
    mary_omikron
    19.01.2012, 19:35
    @ Spoiler Ησουν λεπτομερέστατος και επεξηγηματκός, το "τούβλο" εντελώς περιττό και χαλάει την καλή προσπάθεια
    StavmanR
    21.01.2012, 16:47

    Για να κλείνω με το θέμα της όρασης και της αντίληψης παραθέτω κομμάτι από άρθρο της wikipedia, με ευθεία αναφορά σε βιβλίο περί των οπτικών τεχνών (κινηματογράφος κλπ).

     

    "The human eye and its brain interface, the human visual system, can process 10 to 12 separate images per second, perceiving them individually.[1] The visual cortex holds onto one image for about one-fifteenth of a second, so if another image is received during that period an illusion of continuity is created, allowing a sequence of still images to give the impression of smooth motion."

     

    Μτφρ. Το ανθρώπινο μάτι και η εγκεφαλική του λειτουργία, δηλαδή η όραση, είναι σε θέση να επεξεργαστεί 10 εως 12 διαφορετικές εικόνες ανα δευτερόλεπτο, αντιλαμβανόμενες ως ξεχωριστές από εκείνο. Η αντίληψη αυτή προϋποθέτει την επεξεργασία της κάθε ξεχωριστής εικόνας για περίπου 1/15 του δευτερολέπτου κλπ κλπ.

     

    Με απλά λογάκια, για να αντιληφθεί η όραση μία εικόνα ως τέτοια, θα πρέπει να της παρουσιαστεί σχεδόν απαράλλαχτη κατά 1/15 του δευτερολέπτου. Απο εκεί και πάνω, δηλαδή σε υψηλά frames, δεν αντιλαμβάνεται ξεχωριστές εικόνες αλλά κίνηση, δηλαδή ασαφείς και μπερδεμένες  αλλαγές της εικόνας, τις οποίες μετασχηματίζει σε ολικές παραστάσεις. Είναι σαν την γρήγορη κίνηση του χεριού μπροστά από τα μάτια μας, που για να αντιληφθούμε ότι πρόκειται για χέρι, θα πρέπει να βρούμε κάποιο στοιχείο που να προδίδει χέρι και δεν άλλαξε μέσα σε 1/15 του δευτερολέπτου ως εικόνα μπροστά στα μάτια μας (λχ. να φαίνεται λίγο ο ώμος ή κάτι άλλο που προδίδει χέρι). Γι' αυτό και το Slow motion δίνει ευκρίνεια στην εικόνα, διότι στην πραγματικότητα ελαχιστοποιεί τις ταχείες αλλαγές της εικόνας, κάνοντας ευκρινέστερη την τελική της απόδοση. Απεναντίας, η γρήγορη κίνηση (fast forward) κάνει ακόμα ασαφέστερα τα αντικείμενα και δυσκολεύει την αίσθηση της κίνησης, διότι την μία στιγμή λχ. βλέπεις έναν άνθρωπο να σκύβει και την επόμενη στιγμή που μπορείς να αντιληφθείς (1/15 του δευτερολέπτου αργότερο) ο άνθρωπος αυτός λχ. είναι ήδη όρθιος και ήδη διαβάζει.

     

    fotinithanati,

    θα επανέλθω αργότερα για συζήτηση μεταξύ μας, εδώ, εφόσον σε ενδιαφέρει.


    mary_omikron
    21.01.2012, 18:46
    @ Spoiler παραφέρεσαι!!! Παραθέτεις επιχειρήματα και είναι αρκετά μέχρι εκεί.
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Hastaroth
    22.01.2012, 08:13

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 22-01-2012 στις 02:18 έγραψε...

    Απέραντα ίσως, αλλά όχι εδώ. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η συμπεριφορά εντός MusicHeaven.

    Δηλαδή η συμπεριφορά τού Σταύρου που,ούτε λίγο ούτε πολύ,έχει ώς υπογραφή του "ό,τι κι'άν πήτε,σάς αγνοώ" και συμπεριλαμβάνει κι'εσένα,Γιώργο,μπορεί να συνεχιστή;

    Δέν θα έπρεπε εσύ πρώτος,ώς διαχειριστής τού site,να τού έχης "τραβήξει το αυτί" και να τού συστήσης να αφαιρέση αυτό το motto που είναι προσβλητικό και γιά εσένα;

    (Εκτός άν δέν θεωρής προσβλητικό να σού λέη κάποιος πως σε αγνοεί,πράγμα που αδυνατώ να πιστέψω...)

    Επί τού θέματος,πάντως,κάτι ανάλογο με τα καρέ τού κινηματογράφου και τού βίντεο (τα γνωστά και ώς fps,frames per second) ισχύει και γιά το sampling στους ήχους-όσο πιό μεγάλη η συχνότητα δειγματοληψίας-δηλαδή όσο πιό πολλά δείγματα ανά δευτερόλεπτο λαμβάνονται από το ηχητικό σήμα-τόσο πιό πιστή η "αναπαράσταση" τού δειγματιζόμενου ήχου (δηλαδή η προσομοίωση τού ήχου τού μουσικού οργάνου).Γι'αυτό και τα samplers με υψηλό sampling rate,όπως και οι βιντεοκάμερες με υψηλό fps είναι πανάκριβα και συνεπώς άς αρκεστούμε σε ό,τι αγοράσαμε ώς τώρα γιατί από εδώ και πέρα θα τα βλέπουμε μόνο στίς βιτρίνες τών καταστημάτων.... 


    jorge
    22.01.2012, 09:35

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 22-01-2012 στις 08:13 έγραψε...

    Δηλαδή η συμπεριφορά τού Σταύρου που,ούτε λίγο ούτε πολύ,έχει ώς υπογραφή του "ό,τι κι'άν πήτε,σάς αγνοώ" και συμπεριλαμβάνει κι'εσένα,Γιώργο,μπορεί να συνεχιστή;

    Δέν θα έπρεπε εσύ πρώτος,ώς διαχειριστής τού site,να τού έχης "τραβήξει το αυτί" και να τού συστήσης να αφαιρέση αυτό το motto που είναι προσβλητικό και γιά εσένα;

    (Εκτός άν δέν θεωρής προσβλητικό να σού λέη κάποιος πως σε αγνοεί,πράγμα που αδυνατώ να πιστέψω...)

    Έχουν γίνει παρατηρήσεις γενικότερα, τις οποίες δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε. Επομένως, κάντε τη δουλειά σας, να κάνω κι εγώ τη δική μου.


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    Post αρνητικής αξιολόγησης
    fotinithanati
    22.01.2012, 17:06

    Κατανόηση των καρέ ανά δευτερόλεπτο (FPS)

    Technological σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προτείνει την εμφάνιση της κίνησης. Για να δημιουργήσετε την αντίληψη της κίνησης, ο εγκέφαλος αυτόματα προσθέτει ή συμπληρώνει πληροφορίες που λείπουν. Κάνει αυτό πρώτα μέσω ενός έννοια γνωστή ως τη διατήρηση της όρασης, όπου μια οπτική stimulus εξακολουθεί να είναι καταχωρημένα, ο εγκέφαλος για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το τέλος της stimulus. Δεύτερον, αξιοποιούν το πλεονέκτημα της τι είναι γνωστή ως η συνάρτηση phi. Για παράδειγμα, αν δύο γειτονικά φώτα εναλλακτικά flash και αποσύνδεση, εμφανίζεται ένα μόνο φως πίσω ολίσθηση. Αυτό συμβαίνει επειδή μας τείνουν να συμπληρώσουν κενά μεταξύ στενά αραιά αντικείμενα με προβλήματα όρασης. Αυτές οι εκμεταλλευτεί εικόνες κίνησης, οι οποίες αποτελούνται από ταχύτατη successions ακόμα πλαισίων στο όπου βρίσκονται τα αντικείμενα "Μετακίνηση" μεταφερθεί σε πολύ μικρή απόσταση από ένα άλλο.

    Εξαιτίας αυτών των phenomena, όσο υψηλότερη είναι η FPS, όσο πιο ομαλή κίνηση εμφανίζεται. Σε γενικές γραμμές, το ελάχιστο FPS που απαιτούνται για την αποφυγή jerky κίνησης είναι περίπου 30 FPS. Για περιεχόμενο υψηλής κίνησης, μια περίοδο λειτουργίας κωδικοποίησης είναι περίπου 60 FPS μπορεί να είναι πιο χρήσιμη.

    Κατά το χειρισμό FPS, είναι σημαντικό να κατανοήσετε επίσης τους όρους που χρησιμοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του Windows Media Encoder:

    •  
      • NTSC: Επιτροπή προτύπων εθνική τηλεόραση. Τα NTSC είναι υπεύθυνος για τη ρύθμιση της τηλεόρασης και βίντεο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το πρότυπο για τηλεόραση NTSC ορίζει ένα σύνθετο σήμα βίντεο με ένα ρυθμό ανανέωσης 29.97 FPS. Το πρότυπο NTSC απαιτεί επίσης ότι αυτά τα πλαίσια είναι πεπλεγμένη.
      • ΦΊΛΟΙ: Φάση Εναλλαγή γραμμής. Το κυρίαρχο τηλεόραση τυπικής στην Ευρώπη. Το πρότυπο PAL παραδίδει 25 FPS.
      • Πεπλεγμένη: Κάθε καρέ βίντεο NTSC ή PAL που αποτελείται από δύο "πεδία." Κατά την εμφάνιση βίντεο, μια τηλεόραση NTSC σχεδιάζει ένα πεδίο κάθε 1/60th του δευτερολέπτου, και εμφάνιση τηλεοράσεις PAL ένα πεδίο κάθε 1/50η του δευτερολέπτου. Ρύθμιση interlacing περιλαμβάνει τη συγχώνευση των εναλλασσόμενων πεδίων μιας εικόνας σε ένα πλαίσιο. Η διαδικασία διαχωρίζοντας το μεμονωμένο πεδίο στο αρχικό δύο πεδία ονομάζονται DeInterlacing.
      • Τηλεκινηματογράφου: Περιεχόμενο οι περισσότεροι φιλμ δημιουργείται σε 24 FPS. Σύμφωνα με το πρότυπο NTSC, προστίθεται επιπλέον πλαίσια για την προσπέλαση της απαίτησης 30 FPS. Αυτό γίνεται μέσω ενός αλγόριθμου που δημιουργεί ένα ενδιάμεσο πλαίσιο μεταξύ δύο πλαισίων. Η διαδικασία που καταργεί τα πλαίσια που προστέθηκαν κατά 24 FPS φιλμ μετατράπηκε σε 30 FPS βίντεο είναι γνωστή ως αντίστροφο τηλεκινηματογράφου.





    • http://support.microsoft.com/kb/269068/el