Παράθεση:
|
Σταύρο,
Επαναλαμβάνω ότι η φράση "η τεχνολογία θα λύση τα προβλήματά μας",έτσι αυτούσια,είναι γενικόλογη και ασαφής.
Παράθεση:
|
Κάποιες "παράγουν" άλλα προβλήματα,κάποιες όχι.Δέν νομίζω όμως ότι επιδεινώνουν το πρόβλημα που καλούνται να επιλύσουν.
Παράθεση:
|
ΟΧΙ,το γεγονός αυτό δέν είναι καλό.Αρα,η άποψή σου ποιά είναι;να καταργήσουμε τίς τεχνολογίες μεταφορικών μέσων ή να τίς κάνουμε ασφαλέστερες;
Το γεγονός ότι κατά τά πρώτα χρόνια ύπαρξης τής πολιτικής αεροπορίας τα αεροπλάνα έπεφταν σάν τίς μύγες ενώ τώρα η πιθανότητα να εμπλακής σε αεροπορικό δυστύχημα είναι μία στα πέντε εκατομμύρια-και πάλι έχεις 50% πιθανότητες επιβίωσης,τί σού λέει;
Παράθεση:
|
Στά αρνητικά,βέβαια.Αρα,η άποψή σου ποιά είναι;να καταργήσουμε τίς τεχνολογίες μεταφορικών μέσων ή να τίς κάνουμε οικολογικώτερες;
Παράθεση:
|
Μάλιστα.Λοιπόν,άν δέν διαθέτη ο άνθρωπος κάποιες πληροφορίες,τί καλείται να "κρίνη";Κρίση (με την έννοια τής κριτικής σκέψης) είναι η αξιολόγηση,η σύγκριση δηλαδή,τών πληροφοριών που παίρνουμε,σε σχέση με τα "πρότυπα" που διαθέτουμε και η συνεπεία αυτής τής σύγκρισης αποδοχή ή απόρριψή τους.Εσύ λοιπόν τί προτείνεις;να μήν έχουμε τρόπους να αποθηκεύσουμε τίς πληροφορίες που δεχόμαστε,ώστε να τίς κρίνουμε και να τίς συγκρίνουμε με την ησυχία μας;Να μήν δεχώμαστε κάν πληροφορίες;Κι'άν ναί,πώς πιστεύεις ότι θα γίνη αυτό;
(θα ακολουθήση και β!μέρος το απόγευμα...)
-----------------
Τό ζήτημα δέν είναι μεταξύ υμών και ημών,αλλά μεταξύ ημών και υμών
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 23-12-2011 12:43 ]
Αλβέρτο,
γιατί έχεις κολλήσει με το 'τί προτείνεις'; Δεν προτείνω τίποτα περισσότερο από το να διερευνήσουμε το θέμα που συζητάμε. Τα εύκολα συμπεράσματα δεν με συναρπάζουν κι εκ τούτου τα αποφεύγω.
Ως προς εσένα ή ως προς εκείνον στον οποίο προκάλεσαν βλάβη; Διότι ένα πρόβλημα είναι δυνατό να 'λυθεί' στα μάτια των άλλων και με τη θανάτωση ή την αναπηρία ή και την εκμετάλλευση ανθρώπου.
Ότι αν βρεθείς στην μία αυτή πτήση, θα καταλάβεις πως οι πιθανότητες είναι ψευδαίσθηση και θα καταριέσαι την ώρα και τη στιγμή που εφευρέθηκε το αεροπλάνο και σου δημιουργήθηκε η ανάγκη να πετάξεις.
Τί θα πει οικολογικότερες; Προσδιόρισέ μου τον όρο. Και πώς μπορώ να καταργήσω την τεχνολογία; Προσδιόρισέ μου κι αυτό.
Πληροφορία είναι η ίδια η άσκηση κρίσεως. Το έγραψα παραπάνω. Δεν κρίνουμε τις πληροφορίες, αλλά πληροφορούμαστε επειδή κρίνουμε. Το λάθος που γίνεται είναι πως πιστεύουμε ότι οι αισθήσεις μας παράγουν ή συλλαμβάνουν πληροφορίες. Οι αισθήσεις μας είναι σχεδιασμένες ώστε να απορρίπτουν πληροφορίες, κι οχι να συλλαμβάνουν. Εκεί προσανατολίζεται και η σύγχρονη νευροεπιστήμη με τις θεωρίες της περί λειτουργιών οράσεως, ακοής κλπ. Εκεί προσανατολίστηκε και η αρχαία φιλοσοφία όταν υποστήριζε ότι η πληροφορία βρίσκεται μέσα μας κι όχι έξω μας. Ένα χαρακτηριστικό, από τα άπειρα παραδείγματα, είναι το γεγονός ότι εμείς θεωρούμε ότι η όρασή μας είναι ακριβής. Όμως, η όρασή μας καταρχήν συλλαμβάνει περίπου 25 καρέ/δευτερόλεπτο, που σημαίνει ότι είναι σχεδιασμένη με τέτοιον τρόπο ώστε να απορρίπτει κάθε τί που συμβαίνει μεταξύ δύο διαδοχικών καρέ. Και γνωρίζουμε ότι μεταξύ του χρονικού διαστήματος των 4 εκατοστών του δευτερολέπτου, υπάρχει ένα σύμπαν ολόκληρο, ένα άπειρο (ας θυμηθούμε και τον Ζήνωνα τον Ελεάτη με τα απειροστικά του παράδοξα). Επίσης, όπως δείχνουν πολύ όμορφα οι Δανέζης και Θεοδοσίου στη σειρά "Το σύμπαν που αγάπησα" η όρασή μας έχει τρία επίπεδα 'αδυναμίας'. Αλλά δεν θα επεκταθώ περισσότερο σε αυτό το ζήτημα. Εκείνο που μας απασχολεί είναι αν οι αισθήσεις μας καταγράφουν πληροφορία ή έλλειψη πληροφορίας.
Έτσι, το σύνολο της 'πληροφορίας' που θεωρούμε ότι δεχόμαστε είναι στην πραγματικότητα μία τεχνητή έλλειψη πληροφοριών. Ακόμα και στις συζητήσεις μας φαίνεται το γεγονός ότι ουδείς έχει ουσιαστική συναίσθηση εκείνων για τα οποία γράφει. Κι ετούτο διότι προσπαθεί να τα αναγάγει σε εκείνο που ονομάζει 'κανονική ή φυσιολογική ζωή' ή αλλιώς τη ζωή της συνήθειας την οποία στηλίτευσε ο Ν. Άσιμος στο "Venceremos". Αντιθέτως, στην μετά-Πλάτωνα εποχή, η όραση θεωρείται ελλιπής και αντικαθίσταται από την κρίση, τον Λόγο. Πλέον, δεν απαιτείται όγκος 'πληροφοριών' αλλά 'όγκος κρίσεως' επ' ελαχίστων 'πληροφοριών'.
Εγώ, λοιπόν, δεν προτείνω τίποτε περισσότερο από τον διαρκή διάλογο, και το στοχασμό επάνω σε έννοιες και λειτουργίες. Όπως έχω γράψει και σε άλλο κείμενο, η ζωή ως αυτοσκοπός είναι η ίδια φαύλος κύκλος: γεννιέσαι, ζεις, πεθαίνεις. Επομένως, υφίσταται κάτι πολύ περισσότερο από τη ζωή όπως την εννοούμε. Κι αυτό το περισσότερο είναι που ψάχνουμε να βρούμε με το χρόνο που μας δίνεται. Όμως, τα εργαλεία με τα οποία συντηρείται το 'μικρόβιο' (με την έννοια του βραχύχρονου) της ζωής, δεν μπορεί να είναι τα εργαλεία με τα οποία μπορεί κανείς να βρει την όποια αλήθεια των πραγμάτων. Αντίθετα, όσο περισσότερο εστιάζουμε σε μέσα 'διαβίωσης', τόσο περισσότερο χάνουμε την ουσία του 'γιατί βρισκόμαστε εδώ και ζούμε'.
Τώρα, καθένας ζει ανάλογα με τη δική του άποψη των πραγμάτων. Δίχως να είναι τα πράγματα άσπρο-μαύρο, προσπαθεί να τραβήξει προς τη μία ή την άλλη πλευρά, ώστε να βρει το δικό του σκοπό ύπαρξης. Γι' αυτό και δεν καταδικάζω την τεχνολογία, ούτε και την επικροτώ, δεδομένου ότι το πρόβλημα του ανθρώπου είναι πολύ βαθύτερο από την όποια διαβίωσή του. Για παράδειγμα, η τεχνολογική διαβίωσή του οδηγεί πάντοτε σε υποβάθμιση του περιβάλλοντός του, κι επομένως και του ιδίου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος, από εκείνους που δεν σου αρέσουν, κατά τον οποίο βελτιώνει τις συνθήκες διαβίωσής του, χειροτερεύοντάς τις.
Αυτά από 'φιλοσοφικής' απόψεως του θέματος.
-----------------
Λίστα αγνόησης σχολίων των μελών: Spoiler
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 23-12-2011 13:24 ]
Δεν μπορώ να καταλάβω Spoiler γιατί απευθύνεσαι έτσι στον StavmanR.Εκφράσεις του στυλ "είπε ψευδώς ο StavmanR" είναι παιδιάστικες και εφηβικές.Ακόμα και να μην έχει δίκιο, μπορείς να τον διορθώσεις με όμορφο τρόπο.Να παραθέσεις την άποψη σου.Ο τρόπος που γράφεις με απωθεί,εμένα σαν παρατηρητή, να πάρω σοβαρά αυτά που γράφεις.Ο Hastaroth και ο StavmanR λεχουν αναπτύξει ένα πολύ ενδιαφέρον διάλογο και εσύ τον γειώνεις με τις εκφράσεις που χρησιμοποιείς.
Τα τελευταία χρόνια όροι όπως "τεχνολογία", "τεχνολογική ανακάλυψη", "τεχνολογικός πολιτισμός", κ.λ.π. κυριαρχούν στην καθημερινή μας ζωή. Καθημερινά δεχόμαστε έναν καταιγισμό ειδήσεων σχετικά με νέες ανακαλύψεις, που στα προηγούμενα χρόνια, πολλές από αυτές υπήρχαν μόνο στη σφαίρα της φαντασίας του ανθρώπου. Αν κρίνουμε την τεχνολογία με βάση τα επιτεύγματά της και τη συμβολή της στην εξέλιξη του ανθρώπου, θα διαπιστώσουμε σίγουρα ότι τα αποτελέσματά της υπήρξαν αξιοθαύμαστα. Με τη βοήθειά της ο άνθρωπος κατάφερε να ζει περισσότερα χρόνια και σίγουρα με καλύτερες συνθήκες. Καθημερινά χρησιμοποιεί ένα σύνολο από συσκευές που τον διευκολύνουν στην εργασία του, στις καθημερινές του ασχολίες ή τον ψυχαγωγούν. Ωστόσο, τις τελευταίες δεκαετίες εμφανίζονται όλο και συχνότερα γεγονότα που προέρχονται από τη κακή χρήση της τεχνολογίας. Η πυρηνική απειλή, η ρύπανση του περιβάλλοντος, αλλά και η αξιοποίηση της τεχνολογίας για περιορισμό των ελευθεριών του ανθρώπου, θέτουν σήμερα ερωτήματα σχετικά με τα όριά της. Ο σημερινός άνθρωπος με τη βοήθεια της τεχνολογίας επεμβαίνει και τροποποιεί πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας, όπως είναι το περιβάλλον, η οικονομική ζωή, η κοινωνική οργάνωση, η εκπαίδευση, ο πολιτισμός. Τα αποτελέσματα των επεμβάσεων αυτών είναι άλλες φορές θετικά και άλλες αρνητικά. Το ζητούμενο είναι ο άνθρωπος να καταφέρει να διευρύνει τις θετικές επιδράσεις, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις αρνητικές.
|
||
Τεχνολογία (Α Γυμνασίου) |
||
|
||
|
Θα κάνω μία εξαίρεση σήμερα στην υπογραφή μου και θα ασχοληθώ με σχολιασμούς μελών που έχουν καταγραφεί ως 'μη καλοπροαίρετοι συζητητές'.
Έκανα, όντως, ένα λάθος όταν έγραψα ότι ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται 25 καρε το δευτερόλεπτο, διότι ο αριθμός αυτός δεν είναι μεγαλύτερος από 12.
Έτσι, όταν η όρασή μου συλλαμβάνει 12 καρέ/δευτερόλεπτο, αν δημιουργήσω μία οθόνη με συχνότητα 12 καρέ/δευτερόλεπτο, τότε λόγω της ιδιοσυχνότητας είναι δυνατό να συλλαμβάνω τα κενά διαστήματα κατά την εναλλαγή των εικόνων. Σκεφτείτε το σε ένα απλοϊκό παράδειγμα, σαν ένα μηχανικό χέρι που κατεβαίνει επάνω σε μία κινούμενη λωρίδα με μπαλάκια ανά άτακτα μεν διαστήματα, αλλά με σταθερό δε συνολικό ρυθμό 12 φορές/δευτερόλεπτο. Οι πιθανότητες να μην πιάσει τίποτα εξαρτάται από τη συνολική συχνότητα παροχής των αντικειμένων. Όσο περισσότερα αντικείμενα παρέχουμε ανα δευτερόλεπτο, τόσο λιγότερες οι πιθανότητες να πιάσει 'κενό' αυτό το μηχανικό χέρι. Δηλαδή, αν παρέχουμε 120 μπαλάκια στην κινούμενη λωρίδα, τότε το χέρι που ανεβοκατεβαίνει 12 φορές είναι πιθανότερο να πέσει σε μπαλάκι παρά σε κενό, εξαιτίας της πυκνότητας των αντικειμένων. Έτσι, το να παρέχεις στην όραση 12 καρέ/δευτερ είναι ιδιαίτερα κουραστικό για εκείνην, διότι εναλλάσονται διαρκώς εικόνες με κενά και δημιουργείται οπτική ασυνέχεια. Έτσι, έχει πρακτικά βρεθεί ότι μία συχνότητα εναλλαγής εικόνων πενταπλάσιου ρυθμού από την λειτουργία του ματιού, παρέχει ικανοποιητική συνέχεια στην αποτύπωση επάλληλων εικόνων. Η τηλεόρασή μου λειτουργεί στα 60 Ηz ώστε να μου παρέχει ξεκούραστη και συνεχή αποτύπωση εικόνων. Και η οθόνη του υπολογιστή λειτουργεί στα 120Hz ώστε να παρέχει την καλύτερη δυνατή μετάδοση κι αποτύπωση εικόνων, δίχως να γίνεται κουραστική (δηλαδή με την μεγαλύτερη δυνατή αποφυγή των κενών).
fantasy,
Σκοπός του δεν είναι να παρεις σοβαρά όσα γράφει, αλλά να πάρεις ...αστεία όσα γράφουν εκείνοι στους οποίους απευθύνεται. Αν θέλεις την άποψή μου, απλά μην ασχολείσαι, όσο το δυνατόν περισσότερο.
fotinithanati,
εκείνο που εγώ δεν καταλαβαίνω είναι αν η τεχνολογία είναι καλή ή κακή, τελικά. Εσύ, πώς το αντιλαμβάνεσαι μέσα από τα μαθήματά σου, εφόσον εκείνα γράφουν ότι η τεχνολογία έχει 'καλές' και 'κακές' χρήσεις ταυτόχρονα;
Διότι αυτό που γράφει το βιβλίο σου:
είναι εκείνο το οποίο προφανώς κι εγώ ζητώ από την αρχή αυτής της συζήτησης, με τη διαφορά ότι εγώ δεν αναζητώ απλά τα όποια όριά της, αλλά και την συνολική ουσία του όρου 'τεχνολογία'. Τί εννοούμε ως τεχνολογία; Τί είναι τεχνολογία; Είναι κάτι εκτός ανθρώπου; Είναι κάτι εντός ανθρώπου; Δηλαδή απλά πράγματα, με απλές διατυπώσεις.
Παράθεση:
|
τεχνολογια ειναι το συνολο των τροπων με τους οποιους μια κοινωνια εξασφαλιζει τα υλικα αγαθα του πολιτισμου της.(ερμηνευτικη σημασια της καθηγητριας μας στο σχολειο μας)
Από την εποχή που ο άνθρωπος εμφανίστηκε στη γη προσπαθούσε να λύσει ένα σύνολο προβλημάτων που θα του επέτρεπαν να βελτιώσει τις συνθήκες της ζωής του. Έτσι, πριν από 2.000.000 χρόνια ο άνθρωπος αρχίζει να κατασκευάζει και να χρησιμοποιεί εργαλεία. Τα πρώτα αυτά εργαλεία που κατασκεύασε και χρησιμοποίησε αποτελούν τα πρώτα τεχνολογικά δημιουργήματα του ανθρώπου και θα σηματοδοτήσουν την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους. Το γεγονός αυτό θα σημάνει και την αρχή του ανθρώπινου πολιτισμού. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας ο άνθρωπος θα διατρέξει μια πορεία εκατοντάδων χιλιάδων ετών. Ένα τεράστιο σύνολο από απλά εργαλεία μέχρι σύνθετες συσκευές θα τον βοηθήσουν να επιβιώσει ξεπερνώντας συνεχή προβλήματα και βελτιώνοντας τη θέση του μέσα στη φύση.(απο το βιβλιο της πρωτης γυμνασιου της τεχνολογιας)
Πρεπει να τονιστει οτι η ευθυνη για τα προβληματα που εχει προκαλεσει η τεχνολια ανηκει στον ιδιο τον ανθρωπο και οχι στα εργαλεια που χρησιμοποιει.Παρα την νοημοσυνη του ο ανθρωπος συμπεριφερεται με μια ελλειψη σεβασμου στην τεχνολογια και στο περιβαλλον που ζει.
Δεν ξερω αν λυνω τις αποριες σου παντως εχω να πω πως δεν ειναι κακη η τεχνολογια αλλα κακος ειναι ο τροπος που την χρησιμοποιει ο ανθρωπος
Για να κλείνω με το θέμα της όρασης και της αντίληψης παραθέτω κομμάτι από άρθρο της wikipedia, με ευθεία αναφορά σε βιβλίο περί των οπτικών τεχνών (κινηματογράφος κλπ).
"The human eye and its brain interface, the human visual system, can process 10 to 12 separate images per second, perceiving them individually.[1] The visual cortex holds onto one image for about one-fifteenth of a second, so if another image is received during that period an illusion of continuity is created, allowing a sequence of still images to give the impression of smooth motion."
Μτφρ. Το ανθρώπινο μάτι και η εγκεφαλική του λειτουργία, δηλαδή η όραση, είναι σε θέση να επεξεργαστεί 10 εως 12 διαφορετικές εικόνες ανα δευτερόλεπτο, αντιλαμβανόμενες ως ξεχωριστές από εκείνο. Η αντίληψη αυτή προϋποθέτει την επεξεργασία της κάθε ξεχωριστής εικόνας για περίπου 1/15 του δευτερολέπτου κλπ κλπ.
Με απλά λογάκια, για να αντιληφθεί η όραση μία εικόνα ως τέτοια, θα πρέπει να της παρουσιαστεί σχεδόν απαράλλαχτη κατά 1/15 του δευτερολέπτου. Απο εκεί και πάνω, δηλαδή σε υψηλά frames, δεν αντιλαμβάνεται ξεχωριστές εικόνες αλλά κίνηση, δηλαδή ασαφείς και μπερδεμένες αλλαγές της εικόνας, τις οποίες μετασχηματίζει σε ολικές παραστάσεις. Είναι σαν την γρήγορη κίνηση του χεριού μπροστά από τα μάτια μας, που για να αντιληφθούμε ότι πρόκειται για χέρι, θα πρέπει να βρούμε κάποιο στοιχείο που να προδίδει χέρι και δεν άλλαξε μέσα σε 1/15 του δευτερολέπτου ως εικόνα μπροστά στα μάτια μας (λχ. να φαίνεται λίγο ο ώμος ή κάτι άλλο που προδίδει χέρι). Γι' αυτό και το Slow motion δίνει ευκρίνεια στην εικόνα, διότι στην πραγματικότητα ελαχιστοποιεί τις ταχείες αλλαγές της εικόνας, κάνοντας ευκρινέστερη την τελική της απόδοση. Απεναντίας, η γρήγορη κίνηση (fast forward) κάνει ακόμα ασαφέστερα τα αντικείμενα και δυσκολεύει την αίσθηση της κίνησης, διότι την μία στιγμή λχ. βλέπεις έναν άνθρωπο να σκύβει και την επόμενη στιγμή που μπορείς να αντιληφθείς (1/15 του δευτερολέπτου αργότερο) ο άνθρωπος αυτός λχ. είναι ήδη όρθιος και ήδη διαβάζει.
fotinithanati,
θα επανέλθω αργότερα για συζήτηση μεταξύ μας, εδώ, εφόσον σε ενδιαφέρει.
Παράθεση:
|
και ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ εδω και καιρο..............
(βγαλτε με αρνητικο)
Παράθεση:
|
Δηλαδή η συμπεριφορά τού Σταύρου που,ούτε λίγο ούτε πολύ,έχει ώς υπογραφή του "ό,τι κι'άν πήτε,σάς αγνοώ" και συμπεριλαμβάνει κι'εσένα,Γιώργο,μπορεί να συνεχιστή;
Δέν θα έπρεπε εσύ πρώτος,ώς διαχειριστής τού site,να τού έχης "τραβήξει το αυτί" και να τού συστήσης να αφαιρέση αυτό το motto που είναι προσβλητικό και γιά εσένα;
(Εκτός άν δέν θεωρής προσβλητικό να σού λέη κάποιος πως σε αγνοεί,πράγμα που αδυνατώ να πιστέψω...)
Επί τού θέματος,πάντως,κάτι ανάλογο με τα καρέ τού κινηματογράφου και τού βίντεο (τα γνωστά και ώς fps,frames per second) ισχύει και γιά το sampling στους ήχους-όσο πιό μεγάλη η συχνότητα δειγματοληψίας-δηλαδή όσο πιό πολλά δείγματα ανά δευτερόλεπτο λαμβάνονται από το ηχητικό σήμα-τόσο πιό πιστή η "αναπαράσταση" τού δειγματιζόμενου ήχου (δηλαδή η προσομοίωση τού ήχου τού μουσικού οργάνου).Γι'αυτό και τα samplers με υψηλό sampling rate,όπως και οι βιντεοκάμερες με υψηλό fps είναι πανάκριβα και συνεπώς άς αρκεστούμε σε ό,τι αγοράσαμε ώς τώρα γιατί από εδώ και πέρα θα τα βλέπουμε μόνο στίς βιτρίνες τών καταστημάτων....
Παράθεση:
|
Έχουν γίνει παρατηρήσεις γενικότερα, τις οποίες δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε. Επομένως, κάντε τη δουλειά σας, να κάνω κι εγώ τη δική μου.
Αλβέρτο,
Δεδομένου ότι η εκτός θέματος παρατήρησή σου δεν αξιολογήθηκε ως εκτός θέματος παρατήρηση, σε αντίθεση με όλες τις δικές μου παρεμφερείς του κάθε θέματος παρατηρήσεις που απευθείας αξιολογήθηκαν από την επιτροπή ως εκτός θέματος, θα κάνω μία εκτός θέματος παρέμβαση επάνω σε μία δική σου εκτός θέματος παρέμβαση, αν και γνωρίζω ότι η δική σου θα αξιολογηθεί θετικά και η δική μου αρνητικά, από την επιτροπή αξιολόγησης των απόψεων.
Γράφεις
«Δηλαδή η συμπεριφορά τού Σταύρου που,ούτε λίγο ούτε πολύ,έχει ώς υπογραφή του "ό,τι κι'άν πήτε,σάς αγνοώ" και συμπεριλαμβάνει κι'εσένα,Γιώργο,μπορεί να συνεχιστή; Δέν θα έπρεπε εσύ πρώτος,ώς διαχειριστής τού site,να τού έχης "τραβήξει το αυτί" και να τού συστήσης να αφαιρέση αυτό το motto που είναι προσβλητικό και γιά εσένα;
(Εκτός άν δέν θεωρής προσβλητικό να σού λέη κάποιος πως σε αγνοεί,πράγμα που αδυνατώ να πιστέψω...)»
Όπως έγραψα σε άλλο θέμα, θα ήταν προσβλητικό αν απηύθυνα προσβολή προς τα πρόσωπα ετούτα, στο στυλ «Λίστα ανεγκέφαλων σχολιαστών: Spoiler, Jorge». Όμως τέτοιο πράγμα δεν έχω κάνει και φυσικά δεν έχω σκοπό να κάνω, διότι θα αποτελεί καταρχήν ψεύδος. Ο Jorge –πιστεύω- γνωρίζει πολύ καλά ότι η δική μου κίνηση να αναγράψω ότι τον αγνοώ δεν είναι προσβλητική προς αυτόν, διότι δεν υπάρχει κάτι που να τον προσβάλλει. Έχει άλλα 71.546 μέλη να ασχολούνται με τους σχολιασμούς του και δυνητικά άλλους 6.999.999.999 πιθανούς αναγνώστες των σχολίων του στον κόσμο αυτό. Έτσι, όλοι αυτοί μπορούν να κρίνουν αν έχω δίκιο ή άδικο σε όσα πράττω και να προσπαθήσουν να εξηγήσουν πώς προσβάλλω τους συζητητές μου με την ‘υπογραφή’ μου…
Υπάρχει μία ‘επιτροπή αξιολόγησης’ που ΣΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΠΟΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΙΩΝ ΜΕΛΩΝ ΝΑ ΑΓΝΟΕΙΣ, αγαπητέ Αλβέρτο. Αλλά εσύ εμμένεις στη δική μου υπογραφή η οποία δείχνει όσα εγώ θεωρώ, δίχως να σου απαγορεύω κι εσένα να διαβάζεις και να σχολιάζεις τα κείμενα των συγκεκριμένων μελών και δίχως να χρησιμοποιώ τεχνάσματα απόκρυψης απόψεων. Εγώ ξεκαθαρίζω τη θέση μου, ώστε να μην χάνει ο εκάστοτε αναγνώστης τη συνέχεια της συζήτησης και την στάση των δικών μου σχολιασμών. Έτσι, στην πραγματικότητα τον διευκολύνω, ώστε αν θέλει να βρει τι γράφω εγώ, να ξέρει τι να μην λαμβάνει υπόψη του κατά την ανάγνωση των απαντήσεών μου σε μία συζήτηση. Αν από την άλλη δεν θέλει να βρει τι γράφω, απλά αγνοεί και την υπογραφή μου, όπως και το σύνολο των κειμένων μου.
Αν τόσο πολύ νοιάζεστε ορισμένοι για το image των σχολιασμών, και το τι σημαίνει η υπογραφή μου ως προς εκείνο, τότε θα είχατε ήδη καταθέσει τα αντίστοιχα για το ‘λουλουδάκι’ στο αντίστοιχο θέμα που ανοίχθηκε. Διότι, η ύπαρξη αρνητικού αριθμού πάνω από το εκάστοτε σχόλιο, θα σας προβλημάτιζε εξίσου, και μάλιστα ίσως και περισσότερο. Εκεί όμως κάνατε ‘μούγγα’. Κάντε το κι εδώ για να είστε καλά με τον εαυτό σας.
Γενικά:
Η επιστήμη μας έχει κάνει πειράματα με τα σκυλάκια του Παυλώφ. Με μία σύντομη αναφορά θα σας εξηγήσω τι είναι αυτό το πείραμα. Δείχθηκε ότι όταν τα σκυλάκια ταύτιζαν την τροφή τους με κάποιο ήχο ή εικόνα (λχ. ένα καμπανάκι) τότε έφτανε το παραπάνω ερέθισμα ώστε να κινητοποιηθεί συναισθηματικά η πείνα. Δηλαδή, αν πριν από κάθε γεύμα χτυπούσε ένα καμπανάκι, τότε έφτανε το χτύπημα από το καμπανάκι ώστε να αρχίσουν να τρέχουν τα σάλια του σκύλου.
Έτσι, κι εδώ, έχουμε μία αντανακλαστική αντίδραση επάνω σε ταύτιση με το ΜΗ. Κάποιος που ακούει ένα ‘καμπανάκι’ σχετικά με το πώς λειτουργεί επάνω στις συζητήσεις η φαντασιακή αυτή ‘κοινότητα’ αρχίζει να αφρίζει και να βρίζει, να απαξιώνει και να επιτίθεται. Διότι, έχει απλά ταυτίσει τη ζωή του και την όποια ευχαρίστηση της ζωής του με εκείνο και με την εικόνα που έχει για εκείνο. Κι ενώ πρόκειται για φόρουμ συζητήσεων, όπου όλες οι απόψεις έπρεπε να είναι χρήσιμες και συζητήσιμες, έχουμε μία ‘αγέλη μαντρόσκυλων’ που επιτίθεται σε κάθε απειλή της χωρικής κτητικότητας.
Αν δεν υπάρχει ελευθερία της άποψης και ανοχή της άποψης στο ίντερνετ, όπου δεν διακυβεύονται ‘φυσικές’ ελευθερίες, τότε δεν υπάρχει πουθενά. Κι αυτό είναι το ανησυχητικό που έχει πάψει να απασχολεί πολύν κόσμο εδώ και πολύν καιρό.
Παρακαλώ να αξιολογηθεί αρνητικά το παρόν κείμενο, διότι θα έρθει η ώρα που οι καλοπροαίρετοι συζητητές θα αναζητούν την ουσία των συζητήσεων στα λογοκριμένα κείμενα.
Επί των Sampling rates και των frame rates,
Γίνεται το λάθος να ταυτίζεται η ποιότητα της εικόνας με τα frame rates κι ετούτο είναι μία φιλολογία που μας έχει κολλήσει από την εποχή που άρχισε να λειτουργεί η βιομηχανία παραγωγής οθονών («νέα οθόνη στα 75 Hz!»)…
Τα υψηλά rates δεν αναλογούν σε υψηλή ποιότητα εικόνας απαραίτητα. Απλά, ελαχιστοποιούν τις όποιες οχλήσεις του ματιού, σχετικά με την ομαλότητα της κίνησης, που προκύπτουν εξαιτίας των κενών κατά τις εναλλαγές της εικόνας. Δεν αυξάνουν την ποιότητα της εικόνας καθαυτή, αλλά ελαχιστοποιούν τις οχλήσεις κατά την παρακολούθηση. Η ποιότητα της εικόνας περιλαμβάνει ένα σύνολο παραγόντων που δεν σχετίζονται με τα frame rates. Μπορείς να έχεις υψηλά frame rates με πολύ κακή κωδικοποίηση της εικόνας, όπως συμβαίνει σε πολλά videos.
Spartan- Werewolf,
Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα την κίνησή σου να μην σχολιάζεις συνολικά τη στάση μου, αλλά να μου δείξεις σε τι από όλα όσα γράφω διαφωνείς. Αν λοιπόν, διαφωνείς με όσα έχω γράψει, δείξε μου τη διαφωνία σου. Γνωρίζω ότι είσαι καλοπροαίρετος απέναντί μου.
Σε τι διαφωνείς;
Γράφεις λχ.
«Καταλαβαίνω την λουδίτικη αισθητική σου και συμφωνώ μαζί σου στην αίσθηση, ότι η τεχνολογία θα έπρεπε να είναι προσφορά από τον άνθρωπο στον άνθρωπο, παρά να είναι αυτοσκοπός «η τεχνολογία για την τεχνολογία», δηλαδή υπερεκμετάλλευση της βιομηχανίας ως προς μόνιμο και απώτερο σκοπό το όποιο –εις- κέρδος, ανεξαρτήτου του όποιου –εις- ανθρώπινου κόστους…
Αλλά με το να «τσουβαλιάζουμε» άπαντες εκφάνσεις της με ένα αρνητικό πρόσημο, δεν νομίζω ότι αυτό μας βοηθάει να έχουμε μια ισόνομη και αντικειμενική κρίση…»
Ξαναδιάβασε όσα έχω γράψει και δείξε μου, αν θέλεις, που έχω τσουβαλιάσει τα πάντα ως αρνητικά. Διότι, αυτό που συμβαίνει είναι το ακριβώς αντίθετο: τσουβαλιάζεται η τεχνολογία ΩΣ ΘΕΤΙΚΗ και προσπαθούν οι συζητητές μου να περιθωριοποιήσουν κάθε αρνητικό της τεχνολογίας ως δήθεν ατυχία κλπ. Εγώ δεν έγραψα κάπου ότι η τεχνολογία είναι αρνητική, αλλά ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εξίσου ΘΕΤΙΚΗ. Όταν ζήτησα την άποψη των συζητητών μου, μου έγραψαν ότι η τεχνολογία είναι θετική διότι βοηθά τη ζωή μας. Όταν τους έθεσα το ερώτημα σχετικά με το πώς είναι δυνατό να βοηθά τη ζωή μας κάτι που καταστρέφει ταυτόχρονα τη ζωή μας, μου το έθεσαν ως ‘κακή χρήση’. Κι όταν τους ρώτησα γιατί δεν αναφέρονται αντίστοιχα σε ‘καλή χρήση’, αλλά αντιθέτως πάντοτε γράφουν για καλή τεχνολογία τότε άρχισαν οι βρισιές. Δηλαδή, όταν διαβάζω ότι η τεχνολογία είναι ΚΑΛΗ, αλλά έχει κακές χρήσεις, αρχίζω να αναρωτιέμαι για την λογική που χρησιμοποιείται. ΑΝ ΚΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΕΣ, δεδομένου ότι η καλοσύνη αποτελεί ΙΔΙΟΤΗΤΑ του συγκεκριμένου εργαλείου.
Έχω γράψει τόσα και άλλα τόσα, μήπως και κινητοποιήσω το νου των συζητητών προς τη λογική. Αλλά το ζήτημα δεν είναι θέμα λογικής. Είναι θέμα ιδεολογίας: με μία προσεκτική ματιά στην ιστορία μας αλλά και στη ζωή μας, θα διαπιστώσει κανείς ότι όταν κάτι σημαίνεται ως θετικό καταντά ιδεοληψία στη ζωή του ανθρώπου. Προσπαθεί να βρει δικαιολογίες ώστε να διώξει τα αρνητικά που εμφανίζονται διαρκώς μπροστά του. Και παραλογίζεται όταν κάνει χρήση δύο μέτρων και δύο σταθμών προκειμένου να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
Αν η τεχνολογία είναι καλή, και τεχνολογία είναι η παροχή δυνατότητας, τότε η παροχή δυνατότητας να σκοτώσει λχ. κανείς 1.000.000 ανθρώπους με το πάτημα ενός κομβίου είναι κάτι εξίσου καλό, καθώς αυτή η δυνατότητα είναι η ουσία της τεχνολογίας… Κι ανεξαρτήτως της βούλησης του χειριστή, η δυνατότητα να το πράξει πρέπει να είναι κάτι το καλό, καθώς η δυνατότητα αυτή είναι και η ουσία της τεχνολογίας… Άλλωστε, ο Αλβέρτος το έχει γράψει ευθέως: η τεχνολογία μας παρέχει δυνατότητες (να πετάξουμε, να κάνουμε ταξίδια κλπ). Δηλαδή, αν εγώ καταλαβαίνω καλά ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΣΚΟΤΩΣΟΥΜΕ 1 ΕΚ. ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΠΑΤΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΟΜΒΙΟΥ καθώς η τεχνολογία είναι παροχή δυνατότητας και ταυτόχρονα η τεχνολογία είναι κάτι το καλό.
Όταν λοιπόν κατέθεσα την άποψη ενός επιστήμονα, την οποία άκουσα σε ένα ντοκυμαντέρ της κρατικής τηλεόρασης σχετικά με την ατομική βόμβα της Χιροσίμα πως «και μόνο η ιδέα πως γνωρίζουμε πώς να κατασκευάσουμε μία ατομική βόμβα φτάνει για να μας τρομοκρατήσει στον αιώνα τον άπαντα», τότε δεν διάβασα κάποιο σχόλιο περί ‘δυνατοτήτων που μας παρέχει η τεχνολογία’. Αλλά ξαφνικά έγινε θέμα η χρήση της τεχνολογίας, τουμπάρωντας την όλη επιχειρηματολογία που είχε προηγηθεί.
Γράφω πολύ απλά και πολύ αναλυτικά, για να μην αφήνω ‘σκιές’ στους σχολιασμούς μου.
Συγγνωμη που θα ανακευτω αλλα κανετε σαν παιδια ..ασχολειστε με θεματα τα οποια δεν σας ενδιαφερουν πραγματικα απλως θελετε να αναδειχθει σεις ειστε ο σωστος και να υπερισχυσει η γνωμη σας....εχετε ξεφυγει ολιγον και συγγνωμη που το λεω ετσι θα μπορουσατε να τα πειτε προσωπικα και να μην διαβαζουν και ολα τα μελη και ανθρωπου που δεν ειναι μελη τις διαφωνιες σας,....θα μπορουσατε απλα να απαντησετε στο κυριω θεμα και να εκφραστε τις δικιες σας αποψεις .Το να εχουμε διαφορετικες αποψεις ειναι φυσιολογικο αλλιως δεν θα λεγομασταν ανθρωποι και εξαλλου ζουμε σε μια δημοκρατικη χωρα που ο καθενας μπορει να πιστευει οτι θελει ....
Το θεμα τις υπογραφης που καποιο θιξατε ιδιαιτερα θεωρω πως ηταν λαθος γιατι ο καθενας μπορει να εκφραστει οπως θελει...το σωστο απο εσας θα ηταν να αγνοησετε ατομα που σας αγνοουυν...αυτο εναι το πιο εξυπνο για να μην βγειτε εσεις οι χαμενοι(δεν μιλαω για συγκεκριμενα ατομα αλλα γενικα)
Fotini,
"Συγγνωμη που θα ανακευτω αλλα κανετε σαν παιδια ..ασχολειστε με θεματα τα οποια δεν σας ενδιαφερουν πραγματικα απλως θελετε να αναδειχθει σεις ειστε ο σωστος και να υπερισχυσει η γνωμη σας....εχετε ξεφυγει ολιγον και συγγνωμη που το λεω ετσι θα μπορουσατε να τα πειτε προσωπικα και να μην διαβαζουν και ολα τα μελη και ανθρωπου που δεν ειναι μελη τις διαφωνιες σας,....θα μπορουσατε απλα να απαντησετε στο κυριω θεμα και να εκφραστε τις δικιες σας αποψεις .Το να εχουμε διαφορετικες αποψεις ειναι φυσιολογικο αλλιως δεν θα λεγομασταν ανθρωποι και εξαλλου ζουμε σε μια δημοκρατικη χωρα που ο καθενας μπορει να πιστευει οτι θελει ....
Το θεμα τις υπογραφης που καποιο θιξατε ιδιαιτερα θεωρω πως ηταν λαθος γιατι ο καθενας μπορει να εκφραστει οπως θελει...το σωστο απο εσας θα ηταν να αγνοησετε ατομα που σας αγνοουυν...αυτο εναι το πιο εξυπνο για να μην βγειτε εσεις οι χαμενοι(δεν μιλαω για συγκεκριμενα ατομα αλλα γενικα)"
δεν χρειάζεται να ζητάς συγγνώμη. Απλώς γράφεις τα αυτονόητα. Και χαίρομαι ιδιαίτερα όταν διαβάζω 13 χρονών παιδιά με τέτοια σύνεση.
Αν θέλεις να σχολιάσεις όσα γράφω επάνω στο θέμα, ευχαρίστως να διαβάσω αυτά που έχεις να μου καταθέσεις.
Technological σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προτείνει την εμφάνιση της κίνησης. Για να δημιουργήσετε την αντίληψη της κίνησης, ο εγκέφαλος αυτόματα προσθέτει ή συμπληρώνει πληροφορίες που λείπουν. Κάνει αυτό πρώτα μέσω ενός έννοια γνωστή ως τη διατήρηση της όρασης, όπου μια οπτική stimulus εξακολουθεί να είναι καταχωρημένα, ο εγκέφαλος για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το τέλος της stimulus. Δεύτερον, αξιοποιούν το πλεονέκτημα της τι είναι γνωστή ως η συνάρτηση phi. Για παράδειγμα, αν δύο γειτονικά φώτα εναλλακτικά flash και αποσύνδεση, εμφανίζεται ένα μόνο φως πίσω ολίσθηση. Αυτό συμβαίνει επειδή μας τείνουν να συμπληρώσουν κενά μεταξύ στενά αραιά αντικείμενα με προβλήματα όρασης. Αυτές οι εκμεταλλευτεί εικόνες κίνησης, οι οποίες αποτελούνται από ταχύτατη successions ακόμα πλαισίων στο όπου βρίσκονται τα αντικείμενα "Μετακίνηση" μεταφερθεί σε πολύ μικρή απόσταση από ένα άλλο.
Εξαιτίας αυτών των phenomena, όσο υψηλότερη είναι η FPS, όσο πιο ομαλή κίνηση εμφανίζεται. Σε γενικές γραμμές, το ελάχιστο FPS που απαιτούνται για την αποφυγή jerky κίνησης είναι περίπου 30 FPS. Για περιεχόμενο υψηλής κίνησης, μια περίοδο λειτουργίας κωδικοποίησης είναι περίπου 60 FPS μπορεί να είναι πιο χρήσιμη.
Κατά το χειρισμό FPS, είναι σημαντικό να κατανοήσετε επίσης τους όρους που χρησιμοποιούνται σε όλη τη διάρκεια του Windows Media Encoder: