ελληνική μουσική
    609 online   ·  210.830 μέλη

    Bιβλιο με ασκησεις τεχνικης για πιανο

    luisarmstrong
    05.05.2009, 15:47

    Δεν μπορω να αντεξω βιβλια τυπου hannon η czerny...Σαν  ασκησεις μπορει να βοηθανε αλλα ειναι ......

    Πως να το πω ....μονοχνοτες και χωρις μια συμπαθητικη τουλαχιστον μελωδια..... υπαρχει καποιο βιβλιο  με ασκησεις για τη δομηση της τεχνικης που να εχει μουσικοτητα και ενδιαφερουσα μελωδια???? ευχαριστω εκ των προτερων

     


    fibonazzi
    08.05.2009, 01:21

    Φίλε νομίζω πως είσαι στο σωστό δρόμο!{#emotions_dlg.thumbup} Ο πιανίστας ο οποίος μπορεί να αντέξει τέτοιου είδους κατασκευάσματα έχει σίγουρα λιγότερη μουσική αντίληψη από σένα!

    http://www.classicalmusic.gr/features/article.php?id=558

     


    luisarmstrong
    10.05.2009, 17:43

    ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου..... η ιστοσελιδα ειναι κατατοπιστικοτατη.... και με βοηθησε παρα πολυ....

     


    marilloumajore
    11.05.2009, 20:09

    Θα συμφωνησω απολυτα με το αρθρο που παρατιθεται.

    Το μονο που εχω να προσθεσω απο την εμπειρια μου ειναι οτι μερικες απο αυτες τις ασκησεις μπορουν να φανουν πολυ χρησιμες οταν "κουμπωσοιυν" σε ενα δυσκολο τεχνικα σημειο σε ενα κομματι πραγματικης μουσικης. Οι καλες ασκησεις τεχνικης εχουν μια λογικη. Εχω βρει ιδιαιτερα αποτελεσματικη τη χρησιμοποιηση αυτης της λογικης σε πραγματικο χρονο πανω σε δυσκολα σημεια.

    Κατα τα αλλα τις χρησιμοποιω για ενα απλο ζεσταμα στην αρχη της μελετης. Οπως περιπου τις εκτασεις οι αθλητες...


    marilloumajore
    13.05.2009, 09:19

    Και επειδη απτεται τον ενδιαφεροντων μου αυτη τη στιγμη και εχει σχεση με το θεμα που θιχτηκε: Ποσο χρησιμες ειναι όλες αυτές οι κουλές τελειως κλίμακες που μας βαζουν να μαθαινουμε, πχ ανοιγματα 6ης στη ρε# ελ, διπλες 3ες (με ανοιγματα παντα) στη Σολ# ελ, ανοιγμα του αρπεζ μεθ'βδομης της Ντο#, κλπ κλπ κλπ.....

    Πες τε μου οτι θα τα χρησιμοποιησω καποια στιγμη ολα αυτα (εστω και μετα το διπλωμα) για να παρηγορηθω γιατι μου εχουνε σπασει τα νευρα................


    oscarpeterson
    13.05.2009, 13:51

    όντας εξοικειωμένος με όλες τις κλίμακες μπορείς εύκολα να αναλύσεις αρμονικά ένα κομμάτι κατά την μελέτη του.  αυτό σημαίνει γρηγορότερη εκμάθηση και ευκολότερη αποστήθιση.

    έξω από τα ωδεία, δηλαδή στην "ελαφριά", λαική, παραδοσιακή κτλ μουσική η εξοικείωση με όλες τις κλίμακες και η άριστη γνώση τους έχει τεράστια σημασία για πάρα πολλούς λόγους.


    marilloumajore
    13.05.2009, 18:28

    Οκ, δεκτο, μαθαινεις τις τονικοτητες, αν καταλαβα καλα.....

    Αλλα συγγνωμη, τοτε αν σπουδαζεις κ ανωτερα θεωρητικα θα επρεπε να παιρνεις απαλλαγη απο τις κλιμακες!!!....

    Το θεμα ειναι καθαρα τεχνικο. Οποτε συνεχιζω να ρωταω αν η τεχνικη που μαθαινεις( και σου βγαινει η ψυχη σε αυτες τις ασκησεις) ειναι αναγκαια.....


    oscarpeterson
    13.05.2009, 18:42

    Ναι σωστά, το "μαθαίνεις τις τονικότητες" έχει σχέση με την μουσική "έξω από τα ωδεία".

    Η σημασία του να μπορείς να αναλύσεις ένα κομμάτι αρμονικά έχει σημασία και στην εκτέλεσή του (γρηγορότερη εκμάθηση και ευκολότερη αποστήθιση) αλλά και στην θεωρητική ανάλυσή του (ανωτερα θεωρητικα που λες).

    Για μένα δεν νοείται μουσικός που να μην έχει τις κλίμακες δεύτερη φύση του.  Εκεί διαφέρει ο μέτριος από τον πολύ καλό.


    fibonazzi
    14.05.2009, 04:03

    Μαριλού την τεχνική θα την χρειαστείς, δεν τίθεται αυτό υπό αμφισβήτηση. Απλά, δεν χρειάζεται να την πάρεις από ασκήσεις και κλίμακες, μπορείς να τη βρεις στο ρεπερτόριο και να επενδύσεις πιο δημιουργικά και παραγωγικά τις ώρες σου αποφεύγοντας και τον ορθοπεδικό.

     

    Θα κάνω ένα απλό (αλλά ρητορικό βέβαια, γιατί γνωρίζω και γνωρίζετε την απάντηση) ερώτημα: δηλαδή όποιος έχει μελετήσει κλίμακες, αρπέζ και όλα τα συμπαρομαρτούντα, μπορεί να παίξει Λιστ πρίμα-βίστα?

     

    Διότι όποιος έχει παίξει όλο το Anee de Pelerinage μπορεί!


    oscarpeterson
    14.05.2009, 12:51

    Τις κλίμακες δεν τις μαθαίνουμε για να αποκτήσουμε τεχνική.  Αυτό όπως λέει και ο Fibonazzi, επιτυγχάνεται και με το Anee de Pelerinage (υπό προυποθέσεις).

    Τις κλίμακες τις μαθαίνουμε και πρεπει να τις έχουμε 2η φύση μας για την πλήρη αρμονική κατανόηση - ανάλυση ενός κομματιού.  Η οποία με τη σειρά της σημαίνει ευκολότερη εκμάθηση - αποστήθισή του (επαναλαμβάνομαι αλλά δυστυχώς δεν γινομαι κατανοητος).

    Εννοείται ότι μαθαίνοντας τις κλίμακες τόσο καλά, αποκτούμε και τεχνική δεξιότητα.  Αλλά αυτό είναι δευτερεύον.

    Την ναπολιτανικη για παράδειγμα εύκολα μπορείς να την εντοπίσεις στην ΡΕ.  Μπορείς όμως και στην ΡΕ#?

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : oscarpeterson στις 14-05-2009 13:06 ]


    oscarpeterson
    14.05.2009, 13:04

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : oscarpeterson στις 14-05-2009 13:05 ]


    marilloumajore
    14.05.2009, 19:49

    Ειλικρινα, προσωπικα μπορω να την εντοπισω  σε οποια τονικοτητα θες. Και την Ναπολιτανικη, και τις 6ης αυξημενης, και τις μετατροπιες και τις αρμονικες αλυσιδες..... Τσαμπα το εχουμε το πτυχιο αρμονιας???

    Αλλα συγγνωμη, πως βοηθανε οι κλιμακες στον εντοπισμο της Ναπολιτανικης? Γι αυτο κανουμε αρμονια. 

    Αυτο που νομιζω οτι εχω μαθει σε μεγαλο βαθμο ειναι η πληρης ανεξαρτησια των χεριων. Και προφανως βοηθαει σε μια πριμα βιστα να μη ψαχνεις τους δαχτυλισμους του αρπεζ. Απο την αλλη ομως, αν κατα τυχη η κλιμακα δεν αρχιζει απο την τονικη αλλα πχ απο τη δεσποζουσα της, εγω στη πριμα βιστα τα ψιλοχανω, γιατι εχω συνηθισει πολυ τις κλιμακες....

    Καταληγοντας εγω θα ζουσα ανετα και χωρις αυτες, αλλα αν τις παιζεις σωστα μπορει και να βοηθησουν...

     

     

    Υ.Γ. Ευτυχως τον ορθοπεδικο δε νομιζω οτι θα τον ξαναεπισκεφτω. Τουλαχιστον εχω πλεον αρκετα καλη καθηγητρια για να γλιτωσω απο δαυτα