ελληνική μουσική
    257 online   ·  210.922 μέλη

    Ασκήσεις για τριλια,μορντεν

    MariannaGp
    04.07.2009, 02:28

    Παράθεση:

    Το μέλος PsychoKeys στις 27-06-2009 στις 19:22 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος mi3s στις 21-06-2009 στις 15:12 έγραψε...

    Νομίζω αναφέρθηκα πως γνωρίζω τί είναι η τρίλια.Αυτό που θα ήθελα είναι να αποκτήσω ταχύτητα στην εκτέλεση,και άλλωστε αυτό είναι που με δυσκολεύει.



    Αν και οι περισσοτεροι θεωρουν δεδομενο να γνωριζει κανεις να παιζει τριλιες αλλα και τι ειναι..οταν καλουμαστε να διδαξουμε η να μαθουμε τριλιες δε ξερουμε πως να το κανουμε αυτο. Συνιστω 2 τροπους, περα απο τις ασκησεις Hanon για τριλιες οι οποιες ειναι πολυ καλες αν και αντιπαθω το βιβλιο και φροντιζω διδασκω συγκεκριμενο υλικο απο αυτο..

    Πριν προχωρησουμε να υπενθυμισω οτι η τριλια αλλα και αλλες μορφες τρεμολο καθως και εναλλαγες νοτων (ζιγκ-ζαγκ στο πενταγραμμο) εχουν να κανουν με μικρες περιστροφικες (σχεδον μικρους κραδασμους) κινησεις ολου του χεριου μας. Απο τον ωμο μας ως τον καρπο και τα χερια. Μην θετεις το φορτιο λοιπον μονο στην εναλλαγη νοτων (εξισου σημαντικο)

    1)Στοχος, Ταχυτητα αλλα και διαρκεια. Υποθετικα λοιπον οτι θελουμε να παιξουμε τριλια (2323) με το δεξι χερι, (παιζουν δεικτης και μεσος) , νοτες ΡΕ(2) και ΜΙ(3). Παιζουμε τις νοτες σαν συγχορδια. Αρχιζουμε και παιζουμε γυρω στις 10-12 φορες , ρυθμος 4/4. Κραταμε την δυναμικη σε mF και γενικα τεχνικες ασκησεις δε παιζουμε ΠΟΤΕ πανω απο F. Μολις νιωθουμε οτι το 'εχουμε' αρχισε να σπας την συγχορδια (ΡΕ-ΜΙ) κατι σαν grace note αν θες. Το επαναλαμβανουμε και αυτο 10-12 φορες. Πριν προχωρησουμε μη ξεχασεις να παιξεις ξανα την συγχορδια οπως στην αρχη αλλα στην ΜΙΣΗ ταχητυτα απο οτι παιζαμε για 6-7 φορες κρατωντας την ιδια ακριβως κινηση οπως στο 'γρηγορο΄ παιξιμο. Κανουμε το ΙΔΙΟ με το ΜΙ(3)-ΡΕ(2), ακριβως οπως καναμε το ΡΕ-ΜΙ. Τελος κανουμε το ΡΕ(2)-ΜΙ(3)-ΡΕ(2) αλλα μονο την γρηγορη εναλλαγη. Δωσε βαση στις 2 πρωτες νοτες, οπως σε καθε αρπετζιο/scale run ειναι σημαντικο οι πρωτες να νοτες να ξεκινουν σωστα.. Παιζει ρολο να πειραματιστεις, διοτι ειναι μια ασκηση που απο κοντα θα στο εδειχνα σε 2' αλλα γραπτα πρεπει να το φανταστεις/συλλαβεις τι εννοω..

    2)Ειναι ενας ακομα μεγαλυτερος..οποτε αν πετυχει ο πρωτος καλος, ετσι γλιτωνω και να γραφω ποστς-σεντονια!Αν χρειαστει μου λες πως πηγε και θα σου απαντησω!

    Ελπιζω να σε βοηθησα.

    ΥΓ: Μη ξεχνας να μην κανεις ωρες ολοκληρες αυτη την ασκηση, προτεινω 5'. Μπορεις να την κανεις οσες φορες θες μεσα στην ημερα (και την νυχτα). Αλλα ποτε πανω απο 5λεπτο. Τελος να κανεις συνειδητες προσπαθεις στην αρχη να μεινεις χαλαρος οταν κανεις αυτες τις ασκησεις, υστερα μπροεις να επικεντρωθεις σε αλλες πτυχες της ασκησης (δυναμικη, ταχυτητα).
    -----------------
    Pianists - We do it in 88 positions.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : PsychoKeys στις 27-06-2009 19:25 ]

     

    Psychokeys, δοκίμασα αυτά που περιγράφεις, όπως τα κατάλαβα, γιατί δεν ξέρω αν τα κατάλαβα καλά, και κάποια σημαντική βελτίωση είχα. Οπότε ευχαριστώ. 


    caterina08
    04.07.2009, 22:20

    λοιπον.... αυτη θα ειναι η τελευταια μου απαντηση για αυτο το θεμα γιατι η καθε ειδους κοντρα που ερχεται μεσα απο αυτα μονο απαντηση δε δινει......!
    κατ' αρχας αυτο που ακολουθει ειναι πιστη αντιγραφη του βιβλιου ΒΑΣΙΚΕΣ μουσικες φορμες του charles w. walton: "ο bach εδωσε το ονομα invention  σε 15 διφωνα μικρα κομματια και 15 τριφωνα. Ο ορος πρωτοχρησημοποιηθηκε απο τον bonporti λιγα χρονια πριν σαν τιτλος σε μερικες παρτιτες για βιλι και αριθμημενο βασιμο. Οι inventions του bach  που ειναι σπουδες στη διφωνη και τριφωνη αντιστιξη χρησημοποιουν ενε μαλλον απλο μελωδικο μοτιβο με διαφορους τροπους μιμησης. Λειτουργουν σαν εξοχες στοιχειωδεις ασκησεις προετοιμασιας για τη σπουδη της φουγκας. καθε μια χρησημοποιει το μουσικο υλικο με ξεχωριστο τροπο. η invention no 1 σε δυο φωνες ειναι ενα παραδειγμα αντιστικτικης διεργασιας ολη η invention βασιζεται στι αρχικο μοτιβο του δεξιου χεριου.."
    σημειωση (δικη μου) στα προηγουμενα ποστ μου αναφερομαι στις invntion η αλλιως παραλλαγες του bach και οχι τις φορμες παραλλαγης
    ΥΓ οταν προσπαθουμε να κανουμε επιδειξη γνωσεων λαμβανουμε υποψιν και τις γνωσεις τοσο πραγματικες οσο και εκγυκλοπαιδικες του συνομιλητη μας κατι που στις απαντησεις που μου δωθηκαν δε συνεβη αντιθετα με τις απαντησεις που εδωσα εγω. τελικα δεν ξερω αν εδω μπορω να απαντησω στον μουσικοφιλο  fibonazzi περι στειρας γνωσης η τελικα περι ημιμαθειας.
    ΥΓ 2:προσπαθησα να επαναφερω το θεμα στη συνομηλια μας αλλα δεν το καταφερα γι αυτο οποιοσδηποτε θελει να παρει θεση για το θεμα του bach καλυτερα να ανοιξει αλλο θεμα η να ανοιξει συνομηλια μαζι μου μεσω ΠΜ.οπως ειπα και παραπανω αυτη ηταν η τελευταια μου απαντηση και ζητω συγγνωμη απο μερους μου για καποιες διευκρινησεις που εδωσα και ισως βοη8ησα στο να ξεφυγει το θεμα.


    fibonazzi
    05.07.2009, 03:30

     

    Αγαπητή Κατερίνα κρίμα που αντιλαμβάνεσαι τον διάλογο με επιχειρήματα ως “κόντρα”. Η διάθεσή σου αυτή φάνηκε από το 1ο ποστ σου. Όμως εμείς εδώ ως καλοπροαίρετοι και μουσικόφιλοι (και λάτρεις του Μπαχ βέβαια!) το αντιπαρερχόμαστε αυτό και βρίσκουμε αφορμή να μιλάμε για τον αγαπημένο μας συνθέτη. Τι πιο λογικό, ένα θέμα που ασχολείται με την τρίλια και το μορντεντο, να καταλήξει στις Inventiones του Μπαχ! Ασε λοιπόν τα περί εκτός τόπικ στους διαχειριστές να το κρίνουν. Ανοίξαμε μια κουβέντα σε ένα δημόσιο φόρουμ και δεν υπάρχει κανένας λόγος να τη γυρίσουμε σε ιδιωτική όταν δούμε πως δεν μας συμφέρει.  Και καθώς είναι καλοκαίρι και έχω διακοπές, δεν έχω τίποτε καλύτερο να κάνω απόψε από το να συνεχίσω να μιλώ για τον αγαπημένο μου συνθέτη (και όχι μόνο)!

    Εσύ πάλι λες πως "αυτή θα είναι η τελευταία σου απάντηση" προφανώς επειδή δεν έχεις κάτι άλλο να πεις εκτός από το να παραθέτεις αποσπάσματα από ανακριβή βιβλία.

    Ας πάμε όμως στον κύριο Walton και στο κείμενό του, υποθέτοντας πως το έχεις μεταφέρει αυτούσιο χωρίς δικές σου «παραλλαγές» που τόσο σου αρέσουν:

     

    "ο bach εδωσε το ονομα invention  σε 15 διφωνα μικρα κομματια και 15 τριφωνα.”

     

    Όπως είπαμε, ο Μπαχ ΔΕΝ ονόμασε τις τρίφωνες ως ινβενσιον! Προφανώς ο κύριος Walton δεν έχει δει ποτέ το χειρόγραφο όπου παντού τα τρίφωνα ονομάζονται Sinfonia ή σε προηγούμενες version, Fantasia. Τον πιάνουμε λοιπόν για 1η φορά αδιάβαστο.

     

     

    “Ο ορος πρωτοχρησημοποιηθηκε απο τον bonporti λιγα χρονια πριν σαν τιτλος σε μερικες παρτιτες για βιλι και αριθμημενο βασιμο. “

     

    Προφανώς ο κύριος Walton δεν έχει υπόψη του τις Inventiones του Janequin (γράφτηκαν το1555) ούτε και αρκετές άλλες που εμφανίστηκαν πριν το 1712 όπου ο Bonporti έγραψε τις δικές του.  2η φορά αδιάβαστος μέσα σε μία μόλις παράγραφο! Αυτό για μένα κάτι σημαίνει όσον αφορά την αξιοπιστία του βιβλίου.

     

     

    “. η invention no 1 σε δυο φωνες ειναι ενα παραδειγμα αντιστικτικης διεργασιας ολη η invention βασιζεται στι αρχικο μοτιβο του δεξιου χεριου.."

     

    Μόνο η No 1??

     


    ”σημειωση (δικη μου) στα προηγουμενα ποστ μου αναφερομαι στις invntion η αλλιως παραλλαγες του bach και οχι τις φορμες παραλλαγης”

     

    Ναι, αλλά δεν μας λες τη σχέση μεταξύ των 2. Αυτό που αναφέρεις ισχύει για όλη τη μουσική μπαρόκ η οποία είναι κατά κανόνα μονοθεματική και μονομοτιβική, με αυτή τη λογική όλα τα μπαρόκ έργα είναι “παραλλαγές”? Μην ξεχνάμε πως τα έργα αυτά είναι παιδαγωγικού χαρακτήρα, και ο συνθέτης επέλεξε σκόπιμα τον έναν ή τον άλλο τίτλο. Δεν υπάρχει λόγος να τον... διορθώσουμε!

     

    Επειδή λοιπόν διαβάσαμε κάτι σε ένα βιβλίο δεν σημαίνει πως είναι και η αλήθεια. Η μουσικολογική έρευνα προχωρεί με γοργούς ρυθμούς σήμερα και , ευτυχώς, υπάρχουν αφθονες έγκυρες και ενημερωμένες πηγές εύκολα προσβάσιμες.  Αρκεί να τις γνωρίζει κανείς.

    Να με συγχωρείς τέλος αν ακούγομαι κάπως επιθετικός, δεν θέλω να σε στριμώξω, όμως το να επιμένεις σε ένα σφάλμα μόνο και μόνο για να βγεις από πάνω δεν προάγει τον επικοδομητικό διάλογο μεταξύ μουσικόφιλων και σε έφερε σε αυτή την δύσκολη θέση. Σε κάθε άλλη περίπτωση ίσως δούλευε η στάση σου αυτή, αλλά με μένα στάθηκες άτυχη... Έπεσες στην περίπτωση! {#emotions_dlg.rockon}

    Φιλικά

    fibonazzi

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : fibonazzi στις 05-07-2009 03:45 ]


    fibonazzi
    05.07.2009, 13:19

    Παράθεση:

     

    Και επειδη εγέρθηκε το θέμα των εκδόσεων, να ρωτήσω ποιές εκδόσεις (urtext εννοειται) θεωρείτε τις βέλτιστες (απο όσες κυκλοφορούν στην Ελλαδα) για τον Μπαχ? Προσωπικα προτιμω γενικότερα τις  Henle Verlag αν και εχω το "καλα συγκερασμενο" σε Wiener η οποία και αυτή μ'αρεσει αρκετά....



     

    Καλές είναι και οι 2 που αναφέρεις, σε ορισμένα πράγματα καλύτερες οι μεν, σε άλλα καλύτερες οι δε. Π.χ. στον Haydn και Mozart προτιμώ Wiener Urtext. Παρόλαυτά, η καλύτερη έκδοση για Μπαχ δεν είναι καμία Urtext αλλά οι καινούριες Baerenreiter (ΝeueΒachΑusgabe). Κυκλοφορούν σε διάφορα format, θα σου πρότεινα το πακέτο με όλα τα manualiter έργα του Μπαχ, είναι 4 πολύ χοντρά βιβλία σε μικρό σχήμα αλλά για να παίζεις μπορείς να τα φωτοτυπείς. Είναι η πιο οικονομική λύση. Μπορείς πάντως να βρεις και μεμονομένα τα έργα σε Baerenreiter σε κανονικό playable  format, π.χ. το Καλώς συγκερασμένο. Είναι ό,τι πιο καινούριο και αξιόπιστο κυκλοφορεί.


    PsychoKeys
    10.02.2010, 15:24
    Παράθεση:

    Το μέλος MariannaGp στις 04-07-2009 στις 02:28 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος PsychoKeys στις 27-06-2009 στις 19:22 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος mi3s στις 21-06-2009 στις 15:12 έγραψε...

    Νομίζω αναφέρθηκα πως γνωρίζω τί είναι η τρίλια.Αυτό που θα ήθελα είναι να αποκτήσω ταχύτητα στην εκτέλεση,και άλλωστε αυτό είναι που με δυσκολεύει.



    Αν και οι περισσοτεροι θεωρουν δεδομενο να γνωριζει κανεις να παιζει τριλιες αλλα και τι ειναι..οταν καλουμαστε να διδαξουμε η να μαθουμε τριλιες δε ξερουμε πως να το κανουμε αυτο. Συνιστω 2 τροπους, περα απο τις ασκησεις Hanon για τριλιες οι οποιες ειναι πολυ καλες αν και αντιπαθω το βιβλιο και φροντιζω διδασκω συγκεκριμενο υλικο απο αυτο..

    Πριν προχωρησουμε να υπενθυμισω οτι η τριλια αλλα και αλλες μορφες τρεμολο καθως και εναλλαγες νοτων (ζιγκ-ζαγκ στο πενταγραμμο) εχουν να κανουν με μικρες περιστροφικες (σχεδον μικρους κραδασμους) κινησεις ολου του χεριου μας. Απο τον ωμο μας ως τον καρπο και τα χερια. Μην θετεις το φορτιο λοιπον μονο στην εναλλαγη νοτων (εξισου σημαντικο)

    1)Στοχος, Ταχυτητα αλλα και διαρκεια. Υποθετικα λοιπον οτι θελουμε να παιξουμε τριλια (2323) με το δεξι χερι, (παιζουν δεικτης και μεσος) , νοτες ΡΕ(2) και ΜΙ(3). Παιζουμε τις νοτες σαν συγχορδια. Αρχιζουμε και παιζουμε γυρω στις 10-12 φορες , ρυθμος 4/4. Κραταμε την δυναμικη σε mF και γενικα τεχνικες ασκησεις δε παιζουμε ΠΟΤΕ πανω απο F. Μολις νιωθουμε οτι το 'εχουμε' αρχισε να σπας την συγχορδια (ΡΕ-ΜΙ) κατι σαν grace note αν θες. Το επαναλαμβανουμε και αυτο 10-12 φορες. Πριν προχωρησουμε μη ξεχασεις να παιξεις ξανα την συγχορδια οπως στην αρχη αλλα στην ΜΙΣΗ ταχητυτα απο οτι παιζαμε για 6-7 φορες κρατωντας την ιδια ακριβως κινηση οπως στο 'γρηγορο΄ παιξιμο. Κανουμε το ΙΔΙΟ με το ΜΙ(3)-ΡΕ(2), ακριβως οπως καναμε το ΡΕ-ΜΙ. Τελος κανουμε το ΡΕ(2)-ΜΙ(3)-ΡΕ(2) αλλα μονο την γρηγορη εναλλαγη. Δωσε βαση στις 2 πρωτες νοτες, οπως σε καθε αρπετζιο/scale run ειναι σημαντικο οι πρωτες να νοτες να ξεκινουν σωστα.. Παιζει ρολο να πειραματιστεις, διοτι ειναι μια ασκηση που απο κοντα θα στο εδειχνα σε 2' αλλα γραπτα πρεπει να το φανταστεις/συλλαβεις τι εννοω..

    2)Ειναι ενας ακομα μεγαλυτερος..οποτε αν πετυχει ο πρωτος καλος, ετσι γλιτωνω και να γραφω ποστς-σεντονια!Αν χρειαστει μου λες πως πηγε και θα σου απαντησω!

    Ελπιζω να σε βοηθησα.

    ΥΓ: Μη ξεχνας να μην κανεις ωρες ολοκληρες αυτη την ασκηση, προτεινω 5'. Μπορεις να την κανεις οσες φορες θες μεσα στην ημερα (και την νυχτα). Αλλα ποτε πανω απο 5λεπτο. Τελος να κανεις συνειδητες προσπαθεις στην αρχη να μεινεις χαλαρος οταν κανεις αυτες τις ασκησεις, υστερα μπροεις να επικεντρωθεις σε αλλες πτυχες της ασκησης (δυναμικη, ταχυτητα).
    -----------------
    Pianists - We do it in 88 positions.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : PsychoKeys στις 27-06-2009 19:25 ]

    Psychokeys, δοκίμασα αυτά που περιγράφεις, όπως τα κατάλαβα, γιατί δεν ξέρω αν τα κατάλαβα καλά, και κάποια σημαντική βελτίωση είχα. Οπότε ευχαριστώ.



    Χαιρομαι που βοηθησα. ΥΓ: Για να μη το'χω αγχος αν ξεκινησει καμια μερα ο 3ος Παγκοσμιος Πολεμος απο δω xD, προσωπικα καθε συμβουλη τι βλεπω ως ενα εργαλειο. Δοκιμαστε το! Αν λειτουργησει , υπεροχα! Αν οχι μπορειτε να ξερετε τουλαχιστον τι να αποκλεισετε ;) Τιποτα στη μουσικη οπως και στη ζωη δεν ειναι απολυτο, ψαξτε - αναζητηστε - ρωτηστε καθηγητες και αλλους μαθητες για τροπους! Αυτα!