ελληνική μουσική
    827 online   ·  210.850 μέλη

    Μπαρε ακορντα- Πότε και γιατί??

    pakos1406
    15.02.2011, 11:26

    Δεν βρηκα καποιο αναλογο θεμα ή κατι που θα μου λυσει την απορια οποτε ανοιξα καινουριο θεμα!!!!

    Οι συγχορδιες παιζονται με δυο τροπους

    1) Με απλα πιασιματα

    2) Με τα λεγομενα μπαρε πιασιματα (στην ουσια μικραινουμε το μπρατσο της κιθαρας)

     

    Η απορια μου ειναι η εξης: Ποτε πιανουμε τα μπαρε και για ποιο λογο???


    takispag
    15.02.2011, 12:32

    Οι συγχορδίες αποτελούνται από κάποιες συγκεκριμένες νότες η καθεμία. Αν κάνεις λίγη θεωρία θα δεις ότι η καθε συχορδία πρέπει να περιέχει την βασική νότα (από όπου και η ονομασία της συγχορδίας) την 3η της και την 5η της.

    π.χ.  η Ντο ματζόρε θα πρέπει να έχει την νότα Ντο (1η), τη νότα Μι (3η) και τη νότα Σολ (5η). Από κει και πέρα λόγω του ότι η κιθάρα έχει 6 χορδές, όπου μας βολεύει επαναλαβάνουμε οποιαδήποτε από τις τρεις νότες. Έτσι, έχουμε στο παράδειγμα της Ντο ματζόρε άλλη μια νότα Ντο και άλλη μια Μι.

    Με αυτό τον τρόπο έχουν φτιαχτεί  όλες οι ''θέσεις'' των συγχορδιών που ξέρουμε. Σε κάποιες συγχορδίες λοιπόν βολεύει να χρησιμοποιούμε τα ''απλά'' πιασίματα όπως λες (που περιέχουν και ανοιχτές χορδές) και είναι χωρίς μπαρέ. Σε κάποιες άλλες δεν υπάρχει τέτοια θέση (όπως π.χ. η Φα ματζόρε) και αναγκαστικά χρησιμοποιούμε το μπαρέ.

    Τώρα, επειδή η ίδια συγχορδία μερικές φορές μπορεί να παιχτεί και έτσι και αλλιώς, κάνουμε ότι θεωρεί το χέρι μας πιο εύκολο. Δηλαδή ότι είναι πιο ξεκούραστο και με την μικρότερη δυνατή κίνηση.

    Ελπίζω να έγινα κατανοητός...


    pakos1406
    15.02.2011, 12:43

    Παράθεση:

    Το μέλος takispag στις 15-02-2011 στις 12:32 έγραψε...

    Οι συγχορδίες αποτελούνται από κάποιες συγκεκριμένες νότες η καθεμία. Αν κάνεις λίγη θεωρία θα δεις ότι η καθε συχορδία πρέπει να περιέχει την βασική νότα (από όπου και η ονομασία της συγχορδίας) την 3η της και την 5η της.

    π.χ.  η Ντο ματζόρε θα πρέπει να έχει την νότα Ντο (1η), τη νότα Μι (3η) και τη νότα Σολ (5η). Από κει και πέρα λόγω του ότι η κιθάρα έχει 6 χορδές, όπου μας βολεύει επαναλαβάνουμε οποιαδήποτε από τις τρεις νότες. Έτσι, έχουμε στο παράδειγμα της Ντο ματζόρε άλλη μια νότα Ντο και άλλη μια Μι.

    Με αυτό τον τρόπο έχουν φτιαχτεί  όλες οι ''θέσεις'' των συγχορδιών που ξέρουμε. Σε κάποιες συγχορδίες λοιπόν βολεύει να χρησιμοποιούμε τα ''απλά'' πιασίματα όπως λες (που περιέχουν και ανοιχτές χορδές) και είναι χωρίς μπαρέ. Σε κάποιες άλλες δεν υπάρχει τέτοια θέση (όπως π.χ. η Φα ματζόρε) και αναγκαστικά χρησιμοποιούμε το μπαρέ.

    Τώρα, επειδή η ίδια συγχορδία μερικές φορές μπορεί να παιχτεί και έτσι και αλλιώς, κάνουμε ότι θεωρεί το χέρι μας πιο εύκολο. Δηλαδή ότι είναι πιο ξεκούραστο και με την μικρότερη δυνατή κίνηση.

    Ελπίζω να έγινα κατανοητός...



    Νομιζω οτι το καταλαβα!!

    Σε ευχαριστω παρα πολυ


    AIDONOGLOUNEKTARIA
    15.02.2011, 21:30

    Καλησπέρα,

    Να συμπληρώσω κάτι. Το κάθε πιάσιμο απλό ή με μπαρέ παίζει διαφορετική νότα στην 1η χορδή.
    Η C (Do majore), με απλό πιάσιμο (do - mi - sol- do - mi), η πρώτη χορδή παίζει mi. Με μπαρέ στο 3ο τάστο παίζουμε do - sol - do - mi - sol, η 1η παίζει sol. Με μπαρέ 8o τάστο παίζουμε do - sol - do -mi - sol - do,η 1η παίζει do.
    Όπως κατάλαβες στο κάθε πιάσιμο έχεις διαφορετική τενόρο!!!!!!
    Ανάλογα λοιπόν με την μελωδία που συνοδεύεις παίζεις & την αντίστοιχη συγχορδία με το πιάσιμο που χρειάζεται.
    Από το παραπάνω παράδειγμα καταλαβαίνεις ότι έχεις & διαφορετικά μπάσσα, που & αυτά παίζουν το ρόλο τους στη μελωδία που συνοδεύεις!!!!!!!!
    Για οποιαδήποτε διευκρίνηση είμαι στη διάθεσή σας.


    pakos1406
    16.02.2011, 13:51

    Σας ευχαριστω ολους για τις πληροφοριες!!!!

    Ειναι απολυτα κατανοητα αυτα που μου λετε!!!!


    Athws
    25.02.2011, 10:34

    το ανοιχτό πιάσιμο είναι για μαθητικό επίπεδο. Μπαρέ πάντα, για να ελέγχεις το σβήσιμο του ήχου και να εκμεταλλεύεσαι τα χαμηλά τάστα. (μέσα στα μπαρέ βάζω και τα μισά μπαρέ και τα

    power chords

    για τον ίδιο λόγο)


    inkve
    25.02.2011, 12:30

    Παράθεση:

    Το μέλος Athws στις 25-02-2011 στις 10:34 έγραψε...

    το ανοιχτό πιάσιμο είναι για μαθητικό επίπεδο. Μπαρέ πάντα, για να ελέγχεις το σβήσιμο του ήχου και να εκμεταλλεύεσαι τα χαμηλά τάστα. (μέσα στα μπαρέ βάζω και τα μισά μπαρέ και τα

    power chords

    για τον ίδιο λόγο)



    τα power chords δεν παιζονται σε ανοιχτες θεσεις??το G5 power chord ειναι σε ανοιχτη θεση(και οχι μια και μοναδικη μαλιστα)....το E επισης(σε διαφορες παραλλαγες)...το D(πιο περιορισμενο)...το Α(περιπου οπως το D)...

    σου παραθετω το παρακατω βιντεο....να διαπιστωσεις οτι μαλλον αυτο που λες ειναι εντελως λανθασμενο σε σκεπτικο και νοοτροπια....

    δεν υπαρχουν συγχορδιες και πιασιματα που να χωριζονται σε μαθητικο η οχι επιπεδο!!

     


    Athws
    25.02.2011, 13:07

    τα power chords είναι διχορδίες ή τριχορδίες όπου μπορεί να περιλαμβάνουν και ανοιχτές χορδές, πάντα όμως περισσεύει δάχτυλο όπου μπορούμε να τις σβήσουμε. αυτό είναι και το ζητούμενο


    djmetronomos
    25.02.2011, 13:27

    Δεν ξέρω αν χωράει ένας ντραμίστας στην κουβέντα... Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι τα ανοιχτά ακκόρντα ταιριάζουν πολύ στην ακουστική κιθάρα... Η κιθάρα "σονάρει" καλύτερα... Δεν υφίσταται θέμα μαθητικού/επαγγελματικού επιπέδου παιξίματος... τι αστικός μύθος είναι αυτός? Ο Keith Richards όταν ρίχνει τα πλούσια, ανοιχτά ακόρντα στο "Wild Horses" παίζει μαθητικά?

    Επίσης, τα ανοιχτά ακκόρντα ακούγονται ωραία στα "ανοιχτά" κουρντίσματα... Π.χ. να κουρντίσεις την ακουστική κιθάρα σε open D... όταν παίξεις το ακκόρντο, οι χορδές που δεν πατάς, δημιουργούν εκπληκτικές αρμονικές!

    Ένα άλλο θέμα με τις ακουστικές είναι ότι...
    1) κουράζεται το χέρι να παίζει μπαρέ, είναι πολύ πιο σκληρές από τις ηλεκτρικές, παίζει ρόλο το ότι συνήθως έχουν και παχιές χορδές (11άρες, 12άρες)...
    2) δεν είναι τόσο εύκολο να ρυθμίσεις το intonation σε με ακουστική, οπότε, όσο ανεβαίνεις στο λαιμό, κινδυνεύεις να ακούγεσαι λίγο ξεκούρδιστος... Το E ακκόρντο στο 12ο τάστο δεν θα ακούγεται τόσο τέλειο όσο το ανοιχτό Ε

    ...correct me if I'm wrong


    Athws
    25.02.2011, 14:25

    βρε παιδιά, εντός θέματος να είμαστε (εδώ που τα λέμε μπορεί κι εγώ να βγήκα λίγο εκτός)

    Ο φίλος που ξεκίνησε το θέμα προφανώς βρίσκεται στη φάση που μαθαίνει - ψάχνεται και ρωτάει τα ακκόρντα πότε τα πιάνουμε μπαρέ και για ποιό λόγο.

    Αυτό που χρειάζεται να του πούμε είναι ότι όσο παίζει ακκόρντα στα τραγούδια με δακτυλισμούς ή ρυθμικά με μερικά γεμίσματα, τα ανοιχτά είναι τα πλέον κατάλληλα (τη φάση αυτή εννοούσα μαθητική), άμα προχωρήσει παραπέρα ή δοκιμάσει ηλεκτρική τα ανοιχτά απλά δεν υπάρχουν γιατί και δεν εξυπηρετούν τα χαμηλά τάστα και οι ανοιχτές χορδές θέλουν ειδική πρόβλεψη πως θα σβήνουν.

    Δεν έχει νόημα να παραθέτουμε γνωστούς κιθαρίστες που ότι παίζουν όπως το παίζουν έχουν συγκεκριμένο λόγο που το κάνουν έτσι.

     

    (ΥΓ προς moderators: γιατί όταν βάζω το κείμενο με copy paste μου βγαίνει με διάφορα παράξενα; )

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Athws στις 25-02-2011 14:27 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Athws στις 25-02-2011 14:30 ]


    inkve
    25.02.2011, 19:44

    Παράθεση:

    Το μέλος Athws στις 25-02-2011 στις 13:07 έγραψε...

    τα power chords είναι διχορδίες ή τριχορδίες όπου μπορεί να περιλαμβάνουν και ανοιχτές χορδές, πάντα όμως περισσεύει δάχτυλο όπου μπορούμε να τις σβήσουμε. αυτό είναι και το ζητούμενο



    κανονικα θα επρεπε να απαντησω με φωτογραφιες(δικες μου) αλλα η επισυναψη φωτογραφιων και μαλιστα πολλων ωστε να καλυψω επαρκως το θεμα ειναι επιζημιο προς το φορουμ οποτε δεν το κανω...

    δεν ειναι μονο διχορδιες η τριχορδιες.....μπορουν να ειναι και τετραχορδες συγχορδιες(δεν περισευει δαχτυλο) και μαλιστα σε καποιες απο αυτες μπορεις να παιξεις και τις δυο ελευθερες χορδες που περισευουν!!παντα μιλωντας για power chords...