ελληνική μουσική
286 online   ·  209.170 μέλη

Έντεχνο και τραγουδιστές με αφορμή μια συνέντευξη του Θάνου Μικρούτσικου

fysiolatris
Βασική Νότα
Chat
16.03.2013, 13:31
Δυο πράματα είναι ο Μικρούτσικος: η εικόνα του να χτυπιέται καθισμένος στο πιάνο, με το τρελά παλλόμενο στα χείλη τσιμπούκι του και η μαλαγανιά του να αυτοπλασάρεται σαν ποιοτικός δήθεν συνθέτης.Το δεύτερο ειδικά, σε συνδυασμό με το κουσούρι του νεοέλληνα ..ψευτοεντεχνοακροατή να κολακεύεται θεωρώντας ότι είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται, να εκτιμά και να χαίρεται το διαφορετικό, "ανώτερο" , δύσκολο τραγούδι, που γράφεται ειδικά γι' αυτόν τον απαιτητικό ακροατή (!!!), είναι ό,τι τον εκτίναξε εκεί που αδικαιολόγητα βρίσκεται. Το αστείο είναι ότι , κάπου ο ίδιος ο Μικρούτσικος αναφέρεται υποτιμητικά για το συνθέτη Παπαβασιλείου, ο οποίος Παπαβασιλείου, αν μη τι άλλο, έγραψε και κάμποσα στέρεα λαϊκά τραγούδια με όμορφη μελωδική γραμμή ("Κλαίει ο πασάς " κ.λ )κι όχι νεφελώδη μουρμουρομαζώματα-δήθεν πολιτικά κι έντεχνα τραγούδια ή κλεψιμέικα σαν αυτό που ξεσήκωσε ο Μικρούτσικος απ' το σχωρεμένο το Λοϊζο("Σε φωνάζαν αρχηγό")... ............. Εν κατακλείδι, στην Ελλάδα,αν εξαιρέσει κανείς τους "μεγάλους" (Θεοδωράκης, Χατζιδάκης, Ξαρχάκος, Λοϊζος, Λεοντής, Μαρκόπουλος κ.λ ) συνθέτης πλέον,γίνεται και καταξιώνεται όποιος έχει το μεγαλύτερο ψώνιο-εμμονή, να εμφανιστεί ως τέτοιος.
#21   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
16.03.2013, 23:53

Ο Μικρούτσικός έχει καταθέσει σημαντικά πράγματα στο Ελληνικό τραγούδι και θα έχει πολλά που θα μείνουν στο χρόνο.

Ο Χατζιδάκις τον θεωρούσε στη δεκαετία του 70' πριν ακόμα βγάλει τα μεγάλα του έργα πλην ίσως τον "Σταυρό του Νότου", στην σημαντικότερη ίσως μορφή των 70ς μαζί με τον Σαββόπουλο. Για μια φορά ακόμα προφητικός...

Το μεγάλοι για αυτούς τους συνθέτες δεν μπαίνει εντός εισαγωγικών....

Τέλος για τον "Σταυρό του Νότου" σε σχέση με τον "Αρχηγό", περίπου την περίοδο μάλιστα που είχε βγει και η εκτέλεση με την Αλεξίου, ο Λοΐζος συνεργάζονταν με τον Μικρούτσικο. Αφού δεν μίλησε ο Μάνος, δεν χρειάζεται να ακούμε το σπασμένο τηλέφωνο του Άκη Πάνου προφανώς by Rasoulis και παίρνω εγώ αυτό το ρίσκο.... Γνώμη μου...

Δεν χρειάζεται για να κριτικάρουμε τις συνεντεύξεις τους να αποδομούμε το έργο τους. Στο γράφω εγώ που το κριτικάρω σκληρά και έχω ανεβάσει την συνέντευξη...

Ο Παπαβασιλείου ήταν σημαντικός συνθέτης όπως και ο Μουσαφίρης. Είχαν βέβαια και ένα αλλά... Συμφωνώ πάντως πως ο Μικρούτσικος απαξιώνει πολλούς με γνώμονα την "υπερέντεχνη" παράταξη την οποία σαν ανάχωμα διακαώς διαφημίζει....


#22   
madprofessorus
Βασική Νότα
Chat
23.04.2013, 22:54
Θεωρώ τον Μικρούτσικο καλό συνθέτη,δεν θα σταθώ στο πολιτικό κομμάτι της ιστορίας διότι δε με ενδιαφέρει.Δε συμφωνώ για τα σχόλια του για τον Μητροπάνο,δεν τον ανέδειξε ο Μικρούτσικος σε καμμία περίπτωση,και ούτε φάλτσος ήτανε,δε χρειάζεται να έχεις σπουδάσει μουσική για να το καταλάβεις αυτό,εμένα προσωπικά με συγκλόνιζε το γρέζι που έβγαζε φορές φορές,όσο για τον Νταλάρα επειδή ο Μικρούτσικος γενικά έχει μια τάση να βάζει τους τραγουδιστές με τους οποίους συνεργάζεται να...γρεζάρουν τη φωνή τους,(άκουσα πρόσφατα τον Πασχαλίδη σε μια συναυλία μαζί με τον Μικρούτσικο κ δεν πίστευα στα αυτιά μου)σίγουρα ο Νταλάρας δεν μπορεί να τραγουδήσει έτσι,θα έπρεπε να διαλέξει κάποιον άλλο,γενικά πάντως οι καλλιτέχνες ανοίγουν το στόμα τους πολλές φορές κ δεν ξέρουν τι λένε...
#23   
CELTIC_KINGS
Περαστική Νότα
Chat
12.06.2013, 22:13

   Δεν είμαι ηλικιακά τόσο μεγάλος ώστε να έχω παρακολουθήσει την πορεία του Θ. Μικρούτσικου όταν αυτή συνέβαινε. Τον "ξέρω" μέσα από το Σταυρό του Νότου, τις δουλειές που έχει να κάνει με το Μητροπάνο, με την Δημητριάδη και τα τραγούδια του για μια θεατρική παράσταση. Ακούω τον Σταυρό του Νότου από όταν ήμουν τεσσάρων και όμως ακόμα και τώρα παρατηρώ κατά καιρούς πράγματα για πρώτη φορά. Θεωρώ τον τρόπο με τον οποίο συνδέονται τα όργανα μεταξύ τους απλά μαγευτικό, είναι από εκείνες τις λίγες μουσικές που διψάω να αφομοιώσω σε κάτι δικό μου. 
    Κάποια αναφέρει ότι οι μουσικές του είναι άδειες και άνοστες χωρίς τους στίχους και τις ερμηνείες. Αναρωτιέμαι με ποια εργαλεία καταλήγει σε τέτοιο συμπέρασμα. Η ίδια λέει ότι επέλεξε ο Μικρούτσικος πολιτικούς στίχους, διότι ανάγνωσε σωστά μια εποχή και τη χρησιμοποίησε σαν όχημα για την ανέλιξή του. Ακόμη και έτσι να είναι, ο άνθρωπος έδωσε φτερά σε στίχους πανέμορφους και ουσιώδεις, να φτάσουν σε κόσμο που διαφορετικά δεν θα έιχαν φτάσει ποτέ. 

    Υπάρχει σαφής διαφωνία με πολλούς από εσάς για το τι είναι ο καλλιτέχνης, τι η τέχνη, ποιά η σχέση μας μαζί τους. Κάποιοι βάζουν στο καλάθι των αχρήστων τις δημιουργίες κρίνοντας μόνο τον δημιουργό,  άλλοι θεωρούν ότι τέχνη είναι μόνο ότι δεν γίνεται μαζικό.

Έχω πολλές σκέψεις, αλλά είναι η πρώτη φορά που γράφω και δεν είμαι εξοικειωμένος με την διαδικασία και δεν μπορώ να αποδόσω πλήρως.

Όπως και να έχει θεωρώ τις μουσικές του Μικρούτσικου όμορφες, τις επιλογές στους στίχους καταπληκτικές και εν γένει βρίσκω τα τραγούδια του ανάμεσα σε εκείνα που μπορούν να συγκινήσουν, να ανοίξουν δρόμους, να βοηθήσουν έναν άνθρωπο με τον τρόπο τους να κάνει βήματα πρς τα εμπρός.


#24   
Kallinikos1997
Περαστική Νότα
Chat
24.07.2013, 03:14

Βρέθηκα τυχαία να διαβάζω μια σειρά σχολίων και αναλύσεων σχετικά με το μουσικοσυνθέτη Θάνο Μικρούτσικο. Αρχικά, οφείλω να ξεκαθαρίσω ότι θεωρώ τον Θάνο Μικρούτσικο έναν τεράστιο καλλιτέχνη , διακατεχόμενο από άπειρο και άφατο ταλέντο . Ωστόσο, δεν θεωρώ σκόπιμο να προσπαθήσω να σας πείσω για τα προαναφερθέντα. Αυτό που με θλίβει βαθύτατα είναι ότι στηρίζετε την αποδοκιμασία του Θάνου Μικρούτσικου σε παράγοντες τελείως άσχετους με την μουσική. Πρώτον, ένας μουσικός γνωρίζει καλύτερα από τον οποιονδήποτε ποιος ερμηνευτής είναι καταλληλότερος για τα τραγούδια του. Αυτό ,φυσικά, είναι προφανές καθώς μόνο ο συνθέτης γνωρίζει το ύφος που πρέπει να έχει ένας καλλιτέχνης όταν ερμηνεύει τα τραγούδια του. Για παράδειγμα, ο Μάνος Χατζιδάκις, ένας αδιαμφισβήτητα μεγάλος Έλληνας συνθέτης όταν είχε γράψει την Μαριάνθη των Ανέμων είχε ζητήσει από την Νένα Βενετσάνου να έχει μια απαθή , σχεδόν ανέκφραστη ερμηνεία πράγμα που έκανε. Το συγκεκριμένο τραγούδι ερμηνεύτηκε από πολλούς καλλιτέχνες. Όμως , ποτέ μα ποτέ, δεν είχε το ίδιο βάρος που είχε η ερμηνεία που ζήτησε ο Χατζιδάκις. Αυτό που θέλω να εξηγήσω είναι ότι δεν τίθεται θεμα αν καποιος καλλιτέχνης έχει καλή ή κακή φωνή, απλώς τίθεται θέμα για το πως κατα τη γνώμη του δημιουργού το τραγούδι εκτελείται. Στην συνέχεια, η μουσική του Θάνου Μικρούτσικου έχει ταξιδέψει σε μεγάλο μέρος του κόσμου. Έχει παιχτεί στα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης και της Αμερικής . Οι ξένοι άνθρωποι τον θαυμάζουν και τον εκτιμούν σαν μουσικό . Όμως, ναι, εμείς ως γνήσιοι Έλληνες πρεπει να τον αμφισβητήσουμε επειδή συμφώνησε στην πρόταση του Παπανδρέου να πάρει το Υπουργείο Πολιτσιμού. Και επιπλέον, και η Μελίνα Μερκούρη πήρε το ίδιο υπουργείο μα κανένας δεν λέει ότι εκμεταλλεύτηκε τις συγκυρίες και αποτέλεσε μέρος του συστήματος. Τόσο η Μερκούρη όσο και ο Μικρούτσικος υπήρξαν από τους λίγους  ευεργέτες που περασαν απο αυτό το κυβερνητικό πόστο . Αν αυτό το θεωρείται υπηρεσία απέναντι στην συντήρηση ενός άθλιου (τωόντι) καθεστώτος και όχι αγώνας για τον πολιτισμό και την αναβίωση του τότε τι να πω! Ξαναέρχομαι στον μεγάλο Μάνο Χατζιδάκι ο οποίος όντας βαθιά σοφός κα διορατικός είπε σε συνεντευξή του ότι οι δύο μεγαλύτεροι μουσικοί που διαδέχονται αυτόν και τον Θεοδωράκη είναι δίχως αμφιβολία ο Σαββόπουλος και ο Μικρούτσικος. Μάλιστα χρησιμοποίησε την λέξη " πρωτογενείς" για να περιγράψει το κύρος και την κραταιά προσωπικότητα που τους χαρακτηρίζει. Τέλος, θεωρώ χαζή την αναφορά στον Ανδρέα Μικρούτσικο. Άδέρφια μεν, αλλά άλλοι κόσμοι. Θεωρώ ότι ο Μικρούτσικος είναι τιτάνειος μουσικός που προίκισε την Ελλάδα με μεγάλη πολιτισμική περιουσία η οποία θα συνεχιστεί για πολυ καιρό και θα περάσει στην πολιτισμική παρακαταθήκη. Αν δεν σας αρέσουν οι φοβερές μελοποιήσεις του, τότε πολύ απλά μην τον επιλέγετε για να τον ακούσετε. Όμως, οι χαρακτηρισμοί ατάλαντος και κλέφτης κουβαλάνε ένα βάρος μεσα τους. Και ιδιαίτερα όταν προέρχεται από ανθρώπους ημιμαθείς . Ίσως , ο μεγάλος Μάνος Χατζιδάκις ( που και αυτός με την σειρά του αμφισβητήθηκε απο πολλούς) να ήξερε κάτι παραπάνω λέγοντας τον Μικρούτσικο ταλαντούχο... 


#25   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
24.07.2013, 17:03

Χαίρομαι που σε γενικές γραμμές διεξάγεται με αφορμή το θέμα αυτό ένας γόνιμος διάλογος και μάλιστα που παρά το πρώτο χρονικά ανέβασμα συνεχίζει να δίνει αφορμές για νέα σχόλια.

Στηλίτευσα την κατ΄εμέ υποκρισία ή απλώς ιδιαιτέρως λάθος τοποθέτηση του συνθέτη απέναντι σε πρόσωπα και μουσικές παρατάξεις και αναβαπτίσεις σε καλλιτεχνικές κολυμβήθρες του Σηλωάμ.

Ωστόσο όπως θα διακρίνει ένας αναγνώστης απο τα δημοσιευμένα εδώ άρθρα μου, στον Μικρούτσικο πέραν των αρνητικών που παρέθεσα, αναγνωρίζω χωρίς κανένα "αλλά":

1) Την δεινότητά του ως συνθέτη και ως μουσικού. Δεν διαλέγει απλώς μεγάλο στίχο.

2) την αληθινή αγάπη του προς την ποίηση και όχι την επιθυμία του να μελοποιήσει μεγάλα φτασμένα ονόματα της ποίησης. Ο Άλκης Αλκαίος π.χ. κυριολεκτικά ανακαλύφθηκε και προωθήθηκε απο τον Θάνο, όχι ως φτασμένο όνομα, αλλά ως ένας άγνωστος μεν, μεγάλος ως ποιότητα ήδη και πριν την δισκογραφία ποιητής δε.

3) Το ότι σε αντίθεση με άλλους συνθέτες, συχνά όταν έχει μεγάλο στίχο, καταφέρνει να κάνει τον ακροατή να ακούσει τον στίχο και όχι την μουσική και γι΄αυτό τον θεωρώ άξιο μελο-ποιητή. Αναδεικνύει την ποίηση και όχι άμεσα την μουσική του σύνθεση. Γι΄αυτό και έχει κατορθώσει να τραγουδιούνται απο το υποψιασμένο και όχι μόνο κοινό, πολλές δύσκολες φόρμες ποιημάτων, όπως η Δίκοπη Ζωή, το 7 Νάνοι, το Ερωτικό, ο Τυμβωρύχος, ο Άμλετ της Σελήνης, το Μπουμ, το Χαίρε Φτώχεια, το Κακοηθές Μελάνωμα, το Τους έχω βαρεθεί και πολλά άλλα, χωρίς όμως απουσία μελωδίας. Πάντα σου μένουν μουσικά πράγματα.  

 

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 24-07-2013 17:05 ]


#26   
Ragtime
Περαστική Νότα
Chat
05.02.2014, 10:31

Προσωπικά εμένα ούτε τα ζεϊμπέκικα του Μικρούτσικου με τον Μητροπάνο μου αρέσουν. Καλογυαλισμένα, μαθηματικοποιημένα, αναίσθητα τραγούδια για εντυπωσιασμό. Δεν περιέχουν ούτε το 1% από την ευαισθησία και την ψυχή τραγουδιών όπως το Η σούστα πήγαινε μπροστά του Δήμου Μούτση, ενός πραγματικά αυθεντικού, αν και άνισου, καλλιτέχνη. Όταν ακούω τη Ρόζα είναι λες και διαβάζω ακόμα μια μεγαλόστομη συνέντευξη του Μικρούτσικου, αρχιτεκτονημένη και προσεκτικά υπολογισμένη, σαν τελετή σε μασονική στοά (κατά το στερεότυπο που έχουμε όλοι μας).

[ τροποποιήθηκε από τον/την Ragtime, 05-02-2014 10:35 ]


#27   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
05.02.2014, 12:38
Θα πρέπει όμως να αναγνωρίσεις 3 πράγματα: Ο Μικρούτσικος είναι δεδομένα μουσικός της Κλασσικής που κάθισε να γράψει τραγούδια. Δεδομένα δεν θα μπορούσε να γράψει ένα λαϊκό τραγούδι τύπου Βαμβακάρη ή Άκη Πάνου. Είναι απο άλλη Σχολή. Τα λαϊκά του δεν μυρίζουν επ ουδενί δρόμους, ούτε μπορούν να είναι δωρικά. Ο Μούτσης απο την άλλη είχε επαφή με την ψαλτική, οπότε το λαϊκό αποτέλεσμά του είναι περισσότερο αυθεντικό. Φωνάζει όμως απο μακριά ότι ο Μούτσης είναι ωδειακός συνθέτης πρώτα και όχι λαϊκός με θητεία σε κάποιο σολίστα. Επιπλέον το να δώσεις στους στίχους του καθόλου λαϊκού Αλκαίου, λαϊκή μελοποίηση, είναι εξ αρχής δύσκολη εργασία και αναμφίβολα το αποτέλεσμα δεν μπορεί να βγει Βαμβακάρεια λαϊκό. Το να κάνεις λαϊκό τραγούδι ποίημα περίπου γραμμένο για την Ρόζα Λούξεμπουργκ και να μπει στα χείλη μιας Ελλάδος είναι απλώς για βραβείο. Μην περιμένεις απλές φόρμες στον Θάνο. Αλλά και τον Άγιο Φεβρουάριο δεν το λες κλασσικό λαϊκό έργο. Όσο για το "Ερωτικό" απλά μιλάς για έργο Τέχνης που ειδικά στην πρώτη εκτέλεσή του με το μπουζούκι, πήγε αλλού την υπόθεση έντεχνο λαϊκό τραγούδι. Αυτά που θεωρώ στραβά σε αυτόν τα ανέφερα πριν.
#28   
Ragtime
Περαστική Νότα
Chat
05.02.2014, 17:31

Μπορεί να έχεις και δίκαιο, θα διαφωνήσω όμως με το ''Ερωτικό'' το οποίο θεωρώ υπερεκτιμημένο. Ξέρω ότι η συντριπτική πλειοψηφία το θεωρεί αριστούργημα όμως στ' αυτιά μου ηχεί πέτρινο και υπεροπτικό. Με τον Μητσιά εντάξει δέχομαι ότι είναι απλά ok, με την υπερβολική ερμηνεία όμως της Αλεξίου μου ακούγεται σαν μικροαστικός νταλγκάς που έλεγε και ο Κατσιμίχας.

[ τροποποιήθηκε από τον/την Ragtime, 05-02-2014 17:31 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Ragtime, 05-02-2014 17:32 ]


#29   
Ragtime
Περαστική Νότα
Chat
06.02.2014, 19:06
Για να το συνοψίσουμε ο Μικρούτσικος είναι μια ''έντεχνη πόζα''. Χουφτιάζει την πίπα του και τη βάζει με νόημα στο στόμα, κτυπά με πάθος το πιάνο του, το ένα μάτι του στα πλήκτρα το άλλο στην κάμερα, κάνει βαρκάδες στη Βενετία αναζητώντας την κρυμμένη έμπνευση στο ξεχωριστό υποτίθεται κεφάλι του, μιλά ώρες και ώρες και ώρες αναλύοντας τη γενεαλογία της σύγχρονης μουσικής με τα ακαταλαβίστικα Ελληνικά του, έχει κάτι κακό να πει για όλους, βλέπετε η αρνητική του διάθεση είναι και μια ένδειξη της καλλιτεχνικής του ανεξαρτησίας, με το γενάκι του να θυμίζει αφρόντιστο και ανέμελο ποιητή της δεκαετίας του '60. Που 'σαι ρε Καρυωτάκη να γράψεις ξανά εκείνο το ωραίο ποίημα σου.
#30   
tallos
Φθασμένος
Chat
18.05.2015, 17:55
Δηλωσεις του Γιαννη Σαβιδακη «Πληγή μεγάλη το έντεχνο τραγούδι, που αιμορραγεί συνεχώς. Οι πιο προσποιούμενοι καλλιτέχνες στην Ελλάδα είναι οι έντεχνοι». Μάλιστα, ο Γιάννης Σαββιδάκης εξήγησε το σκεπτικό του δίνοντας διάσταση στο θέμα : «Και το δηλώνω ευθαρσώς και το λέω και στη μούρη τους. Θεωρώ μεγάλη απάτη το ελληνικό έντεχνο τραγούδι. Εγώ σαν Σαββιδάκης είμαι καλότεχνος, ούτε υπήρξα σκυλάς ούτε βήτα, γάμα, δέλτα. Οι έντεχνοι καπηλεύονται ένα μέρος του κοινού , που θέλει να ακούσει καλά τραγούδια. Έχει πολλαπλασιαστεί σαν μύκητας και όλοι αυτοί πάτησαν πάνω σε μεγάλα έντεχνα συγκροτήματα, όπως οι αδερφοί Κατσιμήχα, ή μέρος των Πυξ Λαξ. Προσπαθούν να αποδεικνύουν πόσο σκεπτόμενοι είναι και διαφορετικοί από τους εμπορικούς, χωρίς να καταλαβαίνουμε ούτε ένα στίχο».
#31   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
19.05.2015, 18:35
Μούρη πούλαγε και πουλάει, όπως γενικά πουλάνε οι της κλασσικής προς τους υπολοίπους. Ελιτιστικές διαθέσεις που έλεγε ο κυρ Σταύρος Κ. Ωστόσο είναι μεγάλος συνθέτης. Όταν ρωτήθηκε ο Χατζιδάκις την δεκαετία του 70΄, ανέφερε 2 άτομα ως πρωτόλειους στο χώρο: Τον Σαββόπουλο και τον Θ. Μικρούτσικο. Τώρα ως προς τον Σαββιδάκη, ο Σαββιδάκης ως τί μιλάει; Τέλος ο Αφοι Κατσιμίχα και το μέρος των ΠΥΞ ΛΑΞ δεν ήταν έντεχνα συγκροτήματα. Ο όρος έντεχνο αφορά συνθέτες που έγραψαν λαϊκή ή παραδοσιακή μουσική, εμπλουτισμένη με δυτικές και κλασσικές ενορχηστρώσεις. Άσχετος και μιλάει και με έπαρση γιατί κάποτε έπαιξε στο "Της Ελλάδος τα παιδιά" και έβγαλε έναν επιτυχημένο εμπορικά δίσκο. Έλεος με τον κάθε μέτριο και πικραμένο...
#32   
arkandos
Περαστική Νότα
Chat
27.05.2015, 16:50
ΤΟ Σαββιδάκη τον θυμάμαι πάντα ως έναν μέτριο τραγουδιστή με τσιχλοτραγουδάκια και το mega star να έχει τις δέκα μάγγισες σταθερά στο top ten μαζί με άλλα σουξέ της ''εμπορικής'' κλίκας.Α έπαιξε και τον Ντάλα.Για καμιά δεκαετία τουλάχιστον ήταν στην αφάνεια και δυστυχώς επέστρεψε με πολλά κόμπλεξ και απωθημένα. Στον Μικρούτσικο τώρα όλα αυτά για πόζες και πρόζες τα θεωρώ εντελώς εκτός θέματος, ήταν είναι και θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους συνθέτες είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι.
#33   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
27.05.2015, 19:04

Η καλλιτεχνική αξία του Μικρούτσικου είναι δυσανάλογη της ελιτιστικής του διάθεσης την οποία θεωρώ δήθεν. Επειδή εγώ ξεκίνησα το άρθρο αυτό, η γνώμη μου είναι πως οι επιλογές του Θάνου χρόνια γίνονται με κριτήρια που δεν έχουν καμία σχέση με την καλλιτεχνική αξία αλλά την πολιτική και ιδεολογική ταύτιση. Ο Μητροπάνος που ήταν κατεξοχήν τραγουδιστής πίστας για χρόνια, δεν έπαψε ποτέ να είναι και ΚΚΕ. Η Μαρινέλλα πάλι και ο Πάριος που θα ήταν τιμή του να τους έχει σε δίσκο, τί να κάνουμε δεν είχαν αριστερή ταμπέλα, ειδικά η Μαρινέλλα. Τα άλλα είναι γι΄αυτούς που τον πιστεύουν όταν μιλάει για κριτήρια. Όλοι οι τραγουδιστές με τους οποίους συνεργάστηκε, είχαν δεδομένη πολιτική θέση: Δημητριάδη, Μητσιάς, Κούτρας, Μερατζας, Παπκωνσταντίνου, Νταλάρας, Μητροπάνος, ακόμα και ο γαμπρός του ο Θηβαίος. Ακόμα και ο Βλασης Μπονάτσος είχε ενσαρκώσει τον Τσε στο θέατρο. Προσωπικά ο τελευταίος δίσκος που έλιωσα στο αυτοκίνητο και όχι μόνο, είναι το "Εμπάργκο". Αλλά άλλο αν μου αρέσει ως συνθέτης (σπουδαίος) και αλλο το ζήτημα με τις κατά καιρούς δηλώσεις κριτηρίων επιλογής κ.α. Έθεσε την Μαρινέλλα υπό κρίση, ποιά την Μαρινέλλα, αλλά έκανε γαργάρα τον Σάκη, εφόσον ο Θεοδωράκης έκανε την δήλωση που έκανε. Και δεν θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς, όταν χρόνια τώρα έχει αγαστή προβολή στα γνωστά ΜΜΕ ειδικά το MEGA, ενώ ο Σάκης είναι ευνοούμενος ελέω πρέσβυρας.

Ο Ντάλας πάλι, μακράν ο τραγουδιστής με την μεγαλύτερη δισκογραφία, όταν έπεφταν τα ολοκληρωτικά τείχη έκανε δύο δίσκους με τον Θάνο, εντελώς αριστερούς κόντρα στο ρεύμα της εποχής: Τις Γραμμές των Οριζόντων του κομμουνιστή Καββαδία και το Συγνώμη για την Άμυνα, ενώ έκαναν μαζί συναυλίες ακόμα και στο εξωτερικό, μιας και του τον επέβαλαν και δεν τον ήθελε.... Ακόμα και τώρα δεν ξεχνάει στα προγράμματά του τραγούδια του Μικρουτσικου, χωρίς να έχει ανάγκη να τα παίζει λόγω τεράστιου ρεπερτορίου. 


#34   
arkandos
Περαστική Νότα
Chat
28.05.2015, 10:46
Ο Ντάλας είναι χαρακτήρας της ''Ελλάδος τα παιδιά'' που υποδύθηκε ο Γιάννης Σαββιδάκης.Αν είναι να απαντήσεις τουλάχιστον διάβασε πρώτα αυτά που γράφω. Ξεκινάς με ένα αναπόδεικτο συμπέρασμα (ο μικρούτσικος είναι δήθεν) προχωράς σε αυθαίρετες διαπιστώσεις (για τα πολιτικά φρονήματα τραγουδιστών) και καταλήγεις με ένα ψέμα (ο μικρούτσικος διαφώνησε ανοικτά με την επιλογή σάκης για το αξιον εστι).
#35   
Konstantinosoa
Φθασμένος
Chat
28.05.2015, 16:52

Όταν μου γράφεις "ΤΟ Σαββιδάκη τον θυμάμαι πάντα ως έναν μέτριο τραγουδιστή με τσιχλοτραγουδάκια και το mega star να έχει τις δέκα μάγγισες σταθερά στο top ten μαζί με άλλα σουξέ της ''εμπορικής'' κλίκας.Α έπαιξε και τον Ντάλα", αυτό στα ελληνικά σημαίνει ότι άλλος είναι ο "Σαββιδάκης με τις 10 μάγγισες" και άλλος ο Ντάλας.

1) Ξεχώρισα την καλλιτεχνική αξία του Θ. Μικρούτσικου, απο τις λοιπές δραστηριότητές του.

2) Ένας προς ένα, οι τραγουδιστές που συνεργάστηκε ήταν δηλωμένοι αριστεροί. Αυτό το ανέφερα επειδή κατα καιρούς έχει δηλώσει διάφορα για τα στάδια της κολυμβύθρας του Σιλωάμ που έπρεπε να περάσουν οι τραγουδιστές των δίσκων του. Επί της ουσίας, ο Μητροπάνος ήταν διάσημος προσκείμενος στο ΚΚΕ, ενώ η Μαρινέλλα είχε τραγουδήσει Κατσαρό και άρα ήταν στιγματισμένη. Τα άλλα είναι για να λέγονται. Ο Πάριος επίσης ήταν τραγουδιστής του Κατσαρού για πολλά χρόνια. Τα άλλα περί ρεπερτορίου τα ακούω βερεσέ.

3) Θυμάμαι επίσης κάτι συστημικές συναυλίες, όπως η έναρξη της Πολιτιστικής του 1997, με τον Θάνο να παίζει τους 7 Νάνους και να κάνει θριαμβευτική είσοδο η κυβέρνηση του Σημίτη στο Αλεξάνδρειο. Ήμουν μέσα.

4) Τις δηλώσεις για τον Sakis του Θάνου τις άκουσα, στο MEGA βέβαια. Έκανε γαργάρα τα πάλαι ποτέ μεγαλόστομά του λόγια, δεδομένου ότι δεν θα ήθελε να θεωρηθεί ούτε ενάντιος της πρέσβυρας, καλές γαρ οι σχέσεις του  με το MEGA, ενώ δεν θα ήθελε να χαρακτηριστεί εχθρός του Μίκη. Περιορίσθηκε στο να μιλήσει αν θυμάμαι καλά ακριβώς περί παράταιρου, πως δεν θα έπειθε και πως ο Sakis ήταν εξαιρετικός σε αυτό που κάνει κ.τ.λ.

5) Έχω μια μάλλον καλή γνώση της δισκογραφίας αλλά και των κατά καιρούς συνεντεύξεων του Θάνου, αλλά και των κατα καιρούς πολιτικών χώρων που επέλεξε και δεν είναι ένας, ούτε δύο.

Φιλική συμβουλή: μη βάζεις like στον εαυτό σου ! 

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 28-05-2015 16:55 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 28-05-2015 16:57 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Konstantinosoa, 29-05-2015 10:00 ]


#36