ελληνική μουσική
    546 online   ·  210.912 μέλη
    STEFANOS604
    11.03.2023, 07:44

    Έχετε υπ’ όψη Ελληνικό ρεπερτόριο για Μελωδική και Jazz Κλίμακες μινόρε??


    https://www.youtube.com/watch?v=wNrVBSKJstsLink

    >


    freddieKrueger
    11.03.2023, 09:01

    Πολύ ωραίο βιντεάκι Κε Στέφανε

    Αξίζει να σταθεί κάποιος στα εξής σημεία

    1)Φυσική μινόρε και ματζόρε έχουν τις ΙΔΙΕΣ νότες άρα και οπλισμό.

    Απλά έχουν διαφορετική τονική(root) γι αυτό και λέγονται σχετικές κλίμακες.

    Έτσι πχ η σολ ματζόρε που αναφέρετε στο παράδειγμά σας θα έχει τις νότες

    Σολ(G),Λα(A),Σι(B),Ντο(C),Ρε(D),Μι(E),Φα#(F#),Σολ(G)

    με τις εξής σχέσεις διαστημάτων:

    1η,μεγάλη 2α,μεγάλη 3η,καθαρή 4η,καθαρή 5η,μεγάλη 6η,μεγάλη 7η,καθαρή 8η.

    ή απλά 1-2-3-4-5-6-7-8.

    Αν ξεκινήσουμε από την 6η νότα(βαθμίδα)της κλίμακας δηλαδή τη Μι και ξαναγράψουμε τις νότες προκύπτει η εξής νέα κλίμακα(φυσική μινόρε ή όπως σωστά λέτε αιολικός δρόμος για τους δυτικούς)

    Ε,F#,G,A,B,C,D,E

    Τώρα έχουμε τα εξής στις σχέσεις διαστημάτων

    1η,μεγάλη 2η,μικρή 3η,καθαρή 4η,καθαρή 5η,μικρή 6η,μικρή 7η,καθαρή 8η.

    Ή 1-2-b3-4-5-b6-b7-8.

    κι αυτή είναι η φυσική μινόρε που ακουστικά δίνει θλιμμένο χαρακτήρα γιατί η 3η ελαττώθηκε κι έγινε μικρή.Αυτό υποδηλώνει και ο συμβολισμός της ύφεσης στα νούμερα.Την μείωση κατά ένα ημιτόνιο και άρα ότι το διάστημα έγινε μικρό ή ελαττωμένο και όχι τον οπλισμό της νότας ή της κλίμακας.

    2)Η αρμονική μινόρε θα έχει τύπο όπως σωστά λέτε 

    1-2-b3-4-5-b6-7-8

    E,F#,G,A,B,C,D#,E

    (Προσέξτε πως το b7 που αντιστιχούσε στο διάστημα μικρής 7ης E-D έγινε απλά 7(και ΟΧΙ #7) και αυτό ως νότα μεταφράστηκε ως D#)

    δηνιουργώντας απόσταση 3 ημιτονίων μεταξύ 6ης βαθμίδας(C) και 7ης(D#).

    Εδώ να συμπληρώσω πως αυτό το άκουσμα "σύστησε" στους δυτικούς την αρχή των "ανατολίτικων" ακουσμάτων.

    3)Η μελωδική μινόρε έχει οξύνει και την 6 η νότα της κι έχει τύπο

    1-2-b3-4-5-6-7-8.

    Έχει ακόμη το χαρακτήρα της μινόρε λόγω της μικρής 3ης αλλά είναι κάπως πιο ΕΥΘΥΜΗ,ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ ΚΙ ΕΛΠΙΔΟΦΟΡΑ.

    Πολύ σωστά τονίζετε τη διαφορά μεταξύ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ή παραδοσιακής(traditional)μινορε που ανεβαίνει χαρούμενα ως μελωδική και κατεβαίνει...εντελώς θλιμμένα ως φυσική μινόρε και της Jazz ή real melodic(όπως εγωιστικά διεκδικούν οι δυτικοί και οι μουσικοί της Jazz)στην οποία έχουμε το ανέβασμα και το κατέβασμα της κλίμακας ως μελωδική μινόρε.

    Να προσθέσω εδώ πως και οι δύο έχουν χρησιμότητα και ξεχωριστό άκουσμα.

    Ευχαριστώ για το ωραίο διδακτικό βιντεάκι σας!

    [ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 11-03-2023 09:02 ]