ελληνική μουσική
306 online   ·  207.321 μέλη

Η ιστορία της Rock μουσικής, είναι γεμάτη από περιπτώσεις που τα B-sides τραγούδια, έγιναν μεγάλες επιτυχίες. Μερικές φορές αυτό έγινε σκόπιμα, άλλες φορές από λάθος εκτίμηση, και άλλες πάλι φορές, όταν οι μπάντες (ή οι εταιρίες), δεν μπορούσαν να αποφασίσουν ποιο τραγούδι να βάλουν στην Α και ποιο στη Β πλευρά τότε διαφήμιζαν το single ως "double-A".

12 B-Sides Που Έγιναν Hits!

Γράφει ο Γιώργος Μπιλικάς (Orfeus)201 άρθρα στο MusicHeaven
Ο Γιώργος Μπιλικάς είναι τραγουδοποιός και συγγραφέας, ενώ έχει συμμετάσχει κατά καιρούς και σε πολλές κινηματογραφικές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους υποδυόμενος κάποιο ρόλο ή κάνοντας τη μουσική επένδυση. Σε σχέση με τη μουσική, είναι ...
Τετάρτη 03 Μαρτίου 2021

Το "Black Water" έγινε το πρώτο #1 των Doobie Brothers όταν το ανακάλυψε τυχαία ένας disc jockey της Βιρτζίνια, που ο ραδιοφωνικός του σταθμός βρισκόταν κοντά σε έναν παραπόταμο του Roanoke, που τον έλεγαν Blackwater.

Αλλά αυτή δεν ήταν ούτε η πρώτη, ούτε και ή τελευταία φορά που συνέβη κάτι τέτοιο. Η ιστορία της Rock μουσικής, είναι γεμάτη από περιπτώσεις που τα B-sides τραγούδια, έγιναν μεγάλες επιτυχίες. Μερικές φορές αυτό έγινε σκόπιμα, και τρανταχτό παράδειγμα για μια τέτοια περίπτωση, είναι το single "Something" / "Come Together" των Beatles. Άλλες φορές έγινε  από λάθος εκτίμηση, και άλλες πάλι φορές, όταν οι μπάντες (ή οι εταιρίες), δεν μπορούσαν να αποφασίσουν ποιο τραγούδι να βάλουν στην Α και ποιο στη Β πλευρά (π.χ. Beatles, Rolling Stones), τότε διαφήμιζαν το single ως "double-A".  

Βέβαια, τα πράγματα δεν ήταν πάντοτε ομαλά, και έτσι, πολλές φορές, μια διαφωνία σχετικά με το ποιο τραγούδι θα έμπαινε στην B πλευρά, δημιουργούσε αξιοσημείωτες ρωγμές στο δρόμο για τη διάλυση μιας μπάντας.

Στην παρακάτω λίστα σας έχω συγκεντρώσει μια ντουζίνα τραγούδια που έχουν ένα κοινό σημείο: Είναι όλα B-sides. Ναι, αλλά όλα έγιναν μεγάλες επιτυχίες.

1: "
Gloria" (B-side στο: "Baby, Please Don't Go", Them, 1964)



Αυτό το garage-Rock διαμάντι, ήταν ένα από τα πρώτα που ηχογράφησε ο Van Morrison με τους Them, και έχει διασκευαστεί από τόσους πολλούς καλλιτέχνες, που μου είναι αδύνατον να τους αναφέρω όλους. Ενδεικτικά θα γράψω τους: Jimi Hendrix, Doors & David Bowie. Η δισκογραφική Decca, αντιμετώπισε το "Gloria" ως τον φτωχό συγγενή της Α πλευράς, όπου βρισκόταν η διασκευή των Them, του "Baby, Please Don't Go", ένα τραγούδι που έχει διασκευαστεί κοντά στο ένα εκατομμύριο φορές από τότε που έγινε δημοφιλές από τον Big Joe Williams στη δεκαετία του 30.

2: "God Only Knows" (B-Side στο: "Wouldn't It Be Nice?", Beach Boys, 1966)



God only knows τι είχαν στο μυαλό τους οι Beach Boys και τοποθέτησαν αυτό το διαμάντι στη Β πλευρά. Ίσως η δισκογραφική εταιρία το θεώρησε θρησκευτικού περιεχομένου λόγω τίτλου, και νόμισε ότι απευθύνεται σε συντηρητικό κοινό. Το αποτέλεσμα είναι ότι το "God Only Knows" ανέτρεψε όλες τις προβλέψεις και έφτασε στο #2 του 'Billboard' chart, ενώ το "Wouldn't It Be Nice?", έφτασε με το ζόρι στο #8.

3: "Hey Tonight" (B-side στο: "Have You Ever Seen the Rain", CCR, 1971)



Θα μπορούσαμε να πούμε πώς αυτό το δισκάκι, ήταν ένα double A-side, αφού και τα δύο τραγούδια κατέλαβαν την κορυφή στα charts. Ωστόσο, το single αυτό σηματοδότησε μία άσχημη περίοδο για τους Creedence Clearwater Revival, που είχαν αρχίσει να διαλύονται.

4: "I Am the Walrus" (B-Side στο: "Hello Goodbye", Beatles, 1967)



Εδώ έχουμε τη συνέχεια μίας σειράς από singles που τοποθετούσαν τα πρωτοποριακά τραγούδια του John Lennon στη Β πλευρά, ενώ στην Α φιγουράριζαν τα Mainstream Pop του Paul McCartney. Ήταν μία πρακτική που ξεκίνησε από το "Rain" που ήταν η Β πλευρά του "Paperback Writer", και συνεχίστηκε με το "Strawberry Fields Forever" ("Penny Lane"), το "Revolution" ("Hey Jude") και το "Don't Let Me Down" ("Get Back"). Θα μπορούσαμε να πούμε ότι όλα αυτά τα τραγούδια ήταν όντως αξιόλογα, αλλά σ’ αυτή την περίπτωση, το  "I Am the Walrus" ήταν σαφώς καλύτερο και δεν συγκρίνεται ούτε στο ελάχιστο με την ανοησία "Hello Goodbye" του Paul. So what Mr. Macca?

5: "Maggie May" (B-side στο: "Reason to Believe", Rod Stewart, 1971)



Το "Reason to Believe" που η δισκογραφική εταιρία, προώθησε ως εξαιρετικό single από το 'Every Picture Tells a Story' του 1971, τελείωσε την καριέρα του και κατρακύλησε στο #62 όταν ένας  disc jockey αναποδογύρισε το 45άρι και ανακάλυψε το αριστουργηματικό "Maggie May" που ανέβηκε στο #1. Αυτό, είχε και σαν συνέπεια για τον Stewart, να εμπιστεύεται πλέον το ένστικτό του περισσότερο από την δισκογραφική του εταιρία.  

6: "Rock Around the Clock" (B-side στο: "Thirteen Women", Bill Haley, 1954)



Το τραγούδι που απετέλεσε την πιο σημαντική στιγμή για το Rock ‘n’ roll. Ήταν κρυμμένο πίσω από το "Thirteen Women" που θεωρήθηκε ότι θα κάνει τεράστια εμπορική επιτυχία. Όμως, το "Rock Around the Clock", βρήκε το δρόμο του για την κορυφή, όταν ακούστηκε –από τους τίτλους ακόμα- στην ταινία του 1955, 'Blackboard Jungle', και ο Bill Haley διεκδίκησε και κέρδισε το πρώτο #1 τραγούδι για το Rock 'n' roll. Αργότερα, έκανε και μία cameo εμφάνιση σε μία άλλη ταινία, που την έλεγαν, πώς αλλιώς; "Rock Around the Clock" βεβαίως!

7: "Ruby Tuesday" (B-side στο: "Let's Spend the Night Together", Rolling Stones, 1967)



Οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί ανέτρεψαν για άλλη μια φορά τα δεδομένα, και προτίμησαν την προβολή του "Ruby Tuesday", έναντι του σκανδαλιστικού για την εποχή, "Let's Spend the Night Together", που κατρακύλησε στο #55, ενώ το "Ruby Tuesday" έγινε το τέταρτο #1 της μπάντας.

8: "Strawberry Fields Forever" (B-side στο: "Penny Lane", Beatles, 1967)



Οι Beatles, όπως είχαν το 1969 ένα double A-side single με το "Something"/"Come Together", έτσι έκαναν και εδώ δύο χρόνια νωρίτερα. Το "Penny Lane" πήγε στο #1 στα charts του  'Billboard' και του 'Cashbox', ενώ το "Strawberry Fields Forever" –το πρώτο που ηχογραφήθηκε για το 'Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band', αν και κόπηκε μετά–, έφτασε στο #8 και #10 αντίστοιχα.  

9: "Sweetest Thing" (B-side στο: "Where the Streets Have No Name", U2, 1987)



Ο Bono έγραψε το "Sweetest Thing", σαν εκδήλωση αγάπης και συγγνώμης προς τη γυναίκα του, επειδή άργησε να πάει στα γενέθλιά της. Οι U2 επέστρεψαν σ’ αυτό το B-side, δέκα χρόνια αργότερα, το ηχογράφησαν ξανά, και το ανέβασαν στο #3.

10: "Unchained Melody" (B-side στο: "Hung on You", Righteous Brothers, 1965)



Ένας disc jockey έκανε πάλι εδώ το θαύμα του, και ανέβασε το "Unchained Melody" στο #4 στις ΗΠΑ και στο #1 στη Βρετανία, αναγκάζοντας τον Medley να δηλώσει: "Αν ήξερα ότι θα γίνει τόσο μεγάλη επιτυχία, θα έφερνα έναν καλύτερο πιανίστα να παίξει".

11: "You Can't Always Get What You Want" (B-side στο: "Honky Tonk Women", Rolling Stones, 1969)



Το "You Can't Always Get What You Want" που προηγήθηκε των ηχογραφήσεων του άλμπουμ 'Let It Bleed', είχε μία περίεργη τροχιά στο American Top 40. Εμφανίστηκε αρχικά σαν B-side στο #1 "Honky Tonk Women", αργότερα έκλεισε το άλμπουμ 'Let It Bleed' (1979), και το 1973, έκανε πάλι τη βόλτα του στα ραδιόφωνα φτάνοντας στο #34 του 'Cashbox' chart.

12: "We Will Rock You" (B-Side στο: "We Are the Champions", Queen, 1977)



Το "We Will Rock You" που ανέβηκε στο #5 και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού, ως double A-side single, μαζί με το "We Are the Champions", επέστρεψε ξανά το 2018, και βρέθηκε στο #7 εξαιτίας της ταινίας 'Bohemian Rhapsody', στέλνοντας το "We Are the Champions" στο #11.

Ευχαριστώ για την ανάγνωση…





Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!


σχόλια (0)

σχολιάστε το παραπάνω άρθρο:


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε



Σχόλια από άλλες δημοσιεύσεις

Αυτά τα διάβασες;