Στη σημερινή ποπ μουσική, το μόνο που μετρά είναι ο στίχος... Όσο παράξενο κι αν ακούγεται θα προσπαθήσω να το δικαιολογήσω.
Καταρχήν, σήμερα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη φωνή, σε βαθμό που η φωνή μονοπωλεί τα μελωδικά μέρη της μουσικής. Σε ένα σύγχρονο ποπ κομμάτι, η φωνή καταλαμβάνει περίπου το 80-90% χρονικά ολόκληρης της σύνθεσης. Από αυτό και μόνο καταλαβαίνουμε πως η φωνή έχει εκτοπίσει την υπόλοιπη μουσική, κάτι που δεν συνέβαινε παλαιότερα σε τόσο μεγάλο βαθμό.
Ο στίχος ακολουθεί την ελαφρότητά μας. Ο κόσμος πλέον βαρέθηκε (κουράστηκε από) τις φιλοσοφίες και την υψηλή τέχνη, μιας και τα όνειρα και οι προσδοκίες από αυτά μοιάζουν ουτοπικά (το πώς και το γιατί δημιουργήθηκε αυτή η στρεβλή αντίληψη είναι θέμα που αφορά τις φιλοσοφικές συζητήσεις). Το σύνολο των πληροφοριών είναι πλέον τεράστιο, οπότε και η επεξεργαστική ικανότητα επί των ερεθισμάτων αναγκαστικά "πέφτει". Με λίγα λόγιαμ, όσο πιο πολλά κομμάτια ακούμε καθημερινά, τόσο λιγότερο εμβαθύνουμε σε αυτά. Σα να διαβάζουμε κάθε μέρα 8 διαφορετικά βιβλία... φεύγουμε από το νόημα του καθενός ξεχωριστά.
Έτσι, η μουσική βιομηχανία, εκμεταλλεύεται τη δική μας αδυναμία να ανταπεξέλθουμε στο βομβαρδισμό που υποβαθμίζει και την ποιότητα, όπως εξήγησα παραπάνω. Ο στίχος αρχίζει να μοιάζει με παιδικά λεκτικά παιχνίδια που ψάχνουν να βρουν την υποτυπώδη ρίμα, μιας και όλοι αποζητάμε την "χαμένη" παιδικότητα. Ακόμα, έχει αλλάξει το τάργκετ γκρουπ της παγκόσμιας οικονομίας και μεταφέρθηκε ηλικιακά κατά τουλάχιστο 10 χρόνια κάτωδε. Τα ποπ τραγούδια ,πλέον, στοχεύουν κυρίως τις παιδικές και προεφηβικές ηλικίες, οπότε και η ποιότητα/βαθύτητα των στίχων είναι αντίστοιχη και ανάλογη.
Η συνολική αναφορά γίνεται με βάση τη διαδεδομένη ποπ μουσική. Οι υπόλοιπες πάνω-κάτω δεν έχουν αλλάξει, όπως εύστοχα εξηγεί ο Μεσόγειος.