Καινουργιος στο φορουμ με καποια εμπειρια σε Blues αλλακαθολου σε ελληνικα.Ειπα να αρχισω να ασχολουμε λιγο και βλεπω οτι υπαρχουν πολλα κομματια σε μινορε κατι αγνωστο για τα Blues.Μερικες γρηγορες ερωτησεις σας παρακαλω. 1)οταν λεμε Αm το κομματι θα παιξουμε και εμεις Am η σαν τα περισσοτερα Blues παιζουμε cross-harp,slant-harp? 2)Mια βοηθεια για τον τονο απο τα εξης κομματια "ο γλαρος - locomondo) και "καταρρεω - παπακωνσταντινου" Σας ευχαριστω
Όσον αφορά τη παράγραφο 1.) επειδή η ερώτηση σου έχει εκπαιδευτικό περιεχόμενο και το συγκεκριμένο θέμα αναφέρεται σε ‘’Παρτιτούρες’’ αν επιθυμείς την ξανά υποβάλεις , ως έχει ή με περισσότερες λεπτομέρειες , για περαιτέρω συζήτηση, τουλάχιστον από μένα, σ’ ένα από τα άρθρα για ‘’ Blues με φυσαρμόνικα’’: ΕΔΩ : ή ΕΔΩ :
Ασχολήθηκα με Blues απ’ τη στιγμή που άρχισα να μαθαίνω φυσαρμόνικα , επειδή όμως είχα ελληνικό ρεπερτόριο στα δάκτυλα του ενός χεριού (και συγκεκριμένα μόνο το ‘’Νύχτα καταστροφής’’ ) δεν έδωσα συνέχεια. Με ένα άκουσμα στα τραγούδια που λες πιστεύω ότι είναι:
σε ευχαριστω πολυ Στεφανε.Τα Blues ειναι το βασικο ειδος που παιζω και μελεταω.Απλα ενας φιλος με κυνηγαει να παιξω μαζι του και εχει αρκετα ελληνικα μεσα,κατι το οποιο δεν εχω συνηθησει.
Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά 4 -4 5 5 5 5 5 -6 6 -6 5 τριγυρνάνε οι νταλίκες στην Αθήνα 4 -4 5 5 5 5 5 -4 -5 5 5 -5 5 -4 στα λιμάνια στους σταθμούς στην αγορά -4 5 -5 -5 -5 -5 -5 -6 6 6 -6 -5 ότι ψάχνεις στην ζωή να βρεις ξεκίνα -4 5
-4 -4-4 -4 5 -5 -5 6 -6 6 -5 5 6 μα φύγε όταν έρθει εκείνος να με βρει
(επανάληψη το ίδιο εκτός απο το <<με βρεί>> στο τέλος που φυσάμε -5 5)
ζήλεια μου, ζήλεια μου σαν την αγάπη είσαι τόσο δυνατή μίλα μου, μίλα μου
6 -5 5
μα φύγε όταν έρθει εκείνος να με βρει ------------------------------------------------------ Ψέματα σου λέω και κρυφά σου κλαίω από αγάπη ζήλεια και εγωισμό κι όταν είμαι φταίχτρα κι άλλο τόσο ψεύτρα πάλι από την ζήλεια θα υποκριθώ ψέματα σου λέω και κρυφά σου κλαίω από αγάπη ζήλεια και εγωισμό
Ζήλεια μου, ζήλεια μου με σένα η καρδιά μου είναι ζωντανή μίλα μου, μίλα μου μα φύγε όταν έρθει εκείνος να με βρει ζήλεια μου, ζήλεια μου σαν την αγάπη είσαι τόσο δυνατή μίλα μου, μίλα μου μα φύγε όταν έρθει εκείνος να με βρει
Την ταμπακιέρα σου δεν έπρεπε να πάρω γιατί τη βλέπω και βαθιά μελαγχολώ Μέχρι που σκέφτομαι να κόψω το τσιγάρο για να σε διώξω μια στιγμή απ’ το μυαλό.
Ποτέ δε μ’ άφησες να δω μιαν άσπρη μέρα και σου γουστάρει πάντα να με τυραννάς Κι ίσως μου χάρισες αυτή την ταμπακιέρα για να μου γίνει και το κάπνισμα βραχνάς.
Το ότι δίνεις την ‘’παρτιτούρα’’ με ταυτόχρονο video είναι πολύ καλό , αφού στο στίχο ‘’….. στο βάθος θέλεις να με κάνεις ….‘’ το ‘’με’’ δεν μπορεί να αποδοθεί από την harmonic key .Έτσι θα έπρεπε να είναι σ’ όλα τα ποσταρίσματα: ''Παρτιτούρα'' + ηχητικό. Συνέχισε έτσι…..
Απλά σε διορθώνω γιατί κι εγώ όταν παίζω τέτοια τραγούδια με ανάμικτες κλίμακες αν έχω μόνο τη μια φυσαρμόνικα παίζω μόνο το μέρος που μπορεί να αποδώσει κάνοντας παύση όπου λείπουν νότες…
Το μέλος STEFANOS604 στις 10.04.2016, 23:51 έγραψε...
Το τραγούδι ‘’Η ταμπακιέρα’’ , όπως και το ‘’Χαράμι’’ (ακούστε το με 2 φυσαρμόνικες στο χρόνο: 2:06 – 3:00 εδώLink>: ) και δεκάδες άλλα είναι σε τονικότητα μινόρε αλλά σε 2 κλίμακες (Αρμονικό και Φυσικό). Φαίνεται και από τα ακόρντα κιθάρας : Dm- D
Dm Gm A
Τι μου τη χάρισες αυτή τη ταμπακιέρα
Dm
αφού για μένα πονηρά έχεις σκεφτεί
D Gm
Κι αφού στο βάθος θέλεις να με κάνεις πέρα
A Dm E A
τι μου τη χάρισες την ταμπακιέρα αυτή
D Gm
Κι αφού στο βάθος θέλεις να με κάνεις πέρα
A Dm A Dm
τι μου τη χάρισες την ταμπακιέρα αυτή
Την ‘’ταμπακιέρα’’ μόλις την ηχογράφησα (50 secs)πρόχειρα με φυσαρμόνικα Dm harmonic key + Dm natural key:
Το ότι δίνεις την ‘’παρτιτούρα’’ με ταυτόχρονο video είναι πολύ καλό , αφού στο στίχο ‘’….. στο βάθος θέλεις να με κάνεις ….‘’ το ‘’με’’ δεν μπορεί να αποδοθεί από την harmonic key .Έτσι θα έπρεπε να είναι σ’ όλα τα ποσταρίσματα: ''Παρτιτούρα'' + ηχητικό. Συνέχισε έτσι…..
Απλά σε διορθώνω γιατί κι εγώ όταν παίζω τέτοια τραγούδια με ανάμικτες κλίμακες αν έχω μόνο τη μια φυσαρμόνικα παίζω μόνο το μέρος που μπορεί να αποδώσει κάνοντας παύση όπου λείπουν νότες…
Η παρατήρηση που κάνετε είναι φυσικά σωστή, γιατί το -7 που παίζω είναι C#, ενώ το σωστό είναι C
χωρίς αλλοιώσεις. Πρώτη μου σκέψη όταν έβγαζα το κομμάτι ήταν να παίξω την συγκεκριμένη νότα
με φυσαρμόνικα F ματζόρε φυσώντας στην 6 οπή, που έχω καθαρή C. Τελικά όμως προτίμησα αυτό
που ακούσατε. Φυσαρμόνικα D φυσικό μινόρε δεν έχω.
Πάντως δεν είναι το μοναδικό <<κλέψιμο>> που κάνω αυτή η νότα σ' αυτό το κομμάτι, όμως δεν γινόταν
αλλιώς. Σε ότι αφορά αυτά τα <<κλεψίματα>> παραθέτω την άποψη του κ.Λώρη στο παρακάτω βίντεο
στο διάστημα απο 42:20 έως 42 :33.
[ τροποποιήθηκε από τον/την sirinakisgiorgos, 11-04-2016 12:01 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την sirinakisgiorgos, 11-04-2016 12:02 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την sirinakisgiorgos, 11-04-2016 12:10 ]
Τον είχα παρακολουθήσει από το Κανάλι της Βουλής. Πράγματι είναι πολύ καλός.
Απλά όταν στο κομμάτι υπάρχει νότα που δεν έχει η τονικότητα της φυσαρμόνικας σου τότε κάνει κάποια μετατροπή της μελωδίας που όμως , κατα τη γνώμη μου δεν είναι και ότι καλύτερο .
Σε τραγούδια με τέτοιες περιπτώσεις εγώ στο γραπτό μου ρεπερτόριο υπογραμμίζω με stabilo μαρκαδόρο μόνο το τμήμα της μελωδίας που παίζεται με τη φυσαρμόνικα και σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιώ 2 φυσαρμόνικες ή κάνω παύση.
Το μέλος STEFANOS604 στις 11.04.2016, 13:37 έγραψε...
Τον είχα παρακολουθήσει από το Κανάλι της Βουλής. Πράγματι είναι πολύ καλός.
Απλά όταν στο κομμάτι υπάρχει νότα που δεν έχει η τονικότητα της φυσαρμόνικας σου τότε κάνει κάποια μετατροπή της μελωδίας που όμως , κατα τη γνώμη μου δεν είναι και ότι καλύτερο .
Σε τραγούδια με τέτοιες περιπτώσεις εγώ στο γραπτό μου ρεπερτόριο υπογραμμίζω με stabilo μαρκαδόρο μόνο το τμήμα της μελωδίας που παίζεται με τη φυσαρμόνικα και σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιώ 2 φυσαρμόνικες ή κάνω παύση.
Σε περιπτώσεις που το <<κλέψιμο>> αφορά μία μόνο νότα, είναι πειρασμός (κατα την προσωπική μου άποψη)
να χρησιμοποιήσω δεύτερη φυσαρμόνικα ή όχι. Εάν αφορά πολλές νότες συνεχόμενες τότε επιβάλλεται.
Υπάρχουν όμως και τραγούδια που απλώς δεν βγαίνουν. Γι αυτό είναι καλό νε έχεις και μία χρωματική.
Μη νομίζεις ότι και με τη χρωματική είναι εύκολο το παίξιμο στην κλίμακα που θέλεις. Προσωπικά χρησιμοποιώ C key & A key και κάπως καλύπτω ανδρικές και γυναικείες φωνές
Το μέλος STEFANOS604 στις 11.04.2016, 17:48 έγραψε...
Μη νομίζεις ότι και με τη χρωματική είναι εύκολο το παίξιμο στην κλίμακα που θέλεις. Προσωπικά χρησιμοποιώ C key & A key και κάπως καλύπτω ανδρικές και γυναικείες φωνές
Αφού είναι χρωματική τίποτε δεν είναι αδύνατα - μπορείς να παίξεις ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μουσική.
Αυτό που λέω είναι για παράδειγμα αν μάθεις να παίζεις γρήγορα και σωστά κάποιες μελωδίες με Α keyφυσαρμόνικα , τότε αν θελήσεις να παίξεις αυτά τα ίδια κομμάτια με C keyφυσαρμόνικα , αλλά σε A κλίμακα , θα είναι σωστός εφιάλτης.