ελληνική μουσική
    591 online   ·  210.900 μέλη

    Φυσαρμόνικα (παρτιτούρες)

    Akists97
    14.10.2015, 11:33
    Να σαι καλα :D
    themanwithharmonica
    23.10.2015, 17:41

     

    Όλες οι ταμπλατούρες είναι ελεγμένες με το λογισμικό της seydel και αντιστοιχούν σε μελωδίες από παρτιτούρες πενταγράμμου ή από midi files

    Υπάρχω

    Πυθαγόρας ,Νικολόπουλος Καζαντζίδης

     Φυσική μινόρε.

     

    Υπάρχω

    +4 -4 -4  

    κι όσο υπάρχεις θα υπάρχω,

    +5 -5 +6 +6 -5 -5b -5 -5  

    σκλάβα τη ζωή σου θά’ χω

    +6 -5 +5 +5 -4 +4 -4 -4

    κι ας βαδίζουμε σε δρόμους χωριστούς.

    +4 -3 -3 +4  +4    +5 +5 -5 -5 -5 +5 -4 +4 -4 +5 -4
    Είμαι της ζωής σου ο ένας,

    Για την  συνέχεια στείλε μήνυμα στο:

    https://www.facebook.com/themanwithharmonica

     

    Για το ηχητικό με 1stGm(d.)2ndDm(N)  στο ling:

    Κάντε download through browser.

    https://mega.nz/#!KhFHkJoK!XN5k3EJwoGwnKFIg3mnG_uVNf6qhM0-K5URRglHNOsk

    [ τροποποιήθηκε από τον/την themanwithharmonica, 23-10-2015 17:43 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την themanwithharmonica, 23-10-2015 17:49 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την themanwithharmonica, 25-10-2015 00:11 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την themanwithharmonica, 16-06-2016 18:27 ]


    STEFANOS604
    23.10.2015, 21:27

    To ‘’Υπάρχω’’ είναι μινόρε αλλά Φρύγιος Δρόμος (ΟΥΣΑΚ). Ακούστε το
    εδώLink

    >


    https://www.youtube.com/watch?v=NKdblYMehTsLink

    > με εναλλακτικό κούρδισμα φυσαρμόνικας.

     Ο Φρύγιος Τρόπος περιέχει τις ιδιότητες: b2, b3,b6, b7

    Άρα τον φτιάχνουμε αλλάζοντας τις νότες της ματζόρε:

     Παράδειγμα :

    Η C ματζόρε είναι: C – D – E – F – G – A – B

    Άρα ο C Φρύγιος Τρόπος (C Μινόρε Ουσάκ) σύμφωνα με τις παραπάνω ιδιότητες θα είναι:

    C ousak :         C – Db – Eb – F – G – Ab – Bb.

     Έτσι με:

    C nat minor = C -  D   -  Eb -  F -  G  - Ab -  Bb

    Θα απαιτείται bending από D σε Db για το C nat key γεγονός πολύ δύσκολο για βαλσάκι

     

    Ο τρόπος μετατροπής σε ΟΥΣΑΚ ΕΔΩ : http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3246


    themanwithharmonica
    26.10.2015, 17:50

    Όλες οι ταμπλατούρες είναι ελεγμένες με το λογισμικό της seydel και αντιστοιχούν σε μελωδίες από παρτιτούρες πενταγράμμου ή από midi files


    Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι.

    Για ματζόρε:

    Μπουζούκι:

    +8 -8 +8 -9 +8 -8 +7

    -7 -6 -6b -5 +5

     -5 +6 -6 -7 +7 -8 +7 -7 -6 +6 -5 +5

    +8 -8 +7 -7 -6 +6 -5 +5

    +6 -6 +6o

    Νύ-υ-υ-χτω-ω-σε χωρίς φεγγάρι.

    -7 -6b -5 +5 +6 -5 +5 -4 -5 +5 +5

    το σκοτά-διε-ναι βαθύ

    +5 +7

    Για την  συνέχεια στείλε μήνυμα στο:

    https://www.facebook.com/themanwithharmonica

    Ηχητικό sample χωρίς το +6 -6 +6o με Bb major:

    https://mega.nz/#!j5NTiTRb!uVCCuIJBUG8jSq7HWiaF-raD4lq4fAOChMuQkJf4Npo

    [ τροποποιήθηκε από τον/την themanwithharmonica, 03-01-2016 12:27 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την themanwithharmonica, 16-06-2016 18:29 ]


    sirinakisgiorgos
    26.10.2015, 21:49

    Έχω μία φυσαρμόνικα Hohner Blues Harp A και μου φαλτσάρουν οι νότες

    της 5ης τρύπας. Την έλυσα και την καθάρισα όμως το πρόβλημα παραμένει.

    Υπάρχει λύση ή να πάω για άλλη ?


    STEFANOS604
    26.10.2015, 22:05

    Όταν λες φαλτσάρουν τι εννοείς;

    • Έχουν ''πέσει'' (βαίνουν προ ύφεση) ή
    • Βουϊζουν (Buzzing)

    Για οποιαδήποτε περίπτωση υπαρχει τρόπος αποκατάστασης εκτός αν το μέταλλο του γλωσσιδίου έχει υποστεί υπερβολική ''κόπωση'' (λόγω του ότι φυσούσες / ρουφούσες πολύ δυνατά για μεγάλο χρονικό διάστημα).

    Αν όχι τη λύση αποκατάστασης θα τη βρεις 
    ΕΔΩLink

    > :


    sirinakisgiorgos
    27.10.2015, 19:24

    Παράθεση:

    Το μέλος STEFANOS604 στις 26.10.2015, 22:05 έγραψε...

    Όταν λες φαλτσάρουν τι εννοείς;

    • Έχουν ''πέσει'' (βαίνουν προ ύφεση) ή
    • Βουϊζουν (Buzzing)

    Για οποιαδήποτε περίπτωση υπαρχει τρόπος αποκατάστασης εκτός αν το μέταλλο του γλωσσιδίου έχει υποστεί υπερβολική ''κόπωση'' (λόγω του ότι φυσούσες / ρουφούσες πολύ δυνατά για μεγάλο χρονικό διάστημα).

    Αν όχι τη λύση αποκατάστασης θα τη βρεις 
    ΕΔΩLink> :



    Λοιπόν καταρχήν πολλά μπράβο για το βιντεάκι σας κ,Στέφανε, έμαθα πράγματα

    που δεν τα ήξερα.

    Τώρα στο δικό μου πρόβλημα η πέμπτη τρύπα είχε <<πέσει>>.

    Έλυσα την φυσαρμόνικα και πείραξα τα ανοίγματα των ελασμάτων.

    Κατόπιν τούτου η νότα blow παίζει καλά η νότα draw όμως βουίζει.

    Δέν θυμάμαι εάν το λέτε στο βίντεο όμως ποιά πλακέτα είναι για draw η πάνω ή

    η κάτω ?


    STEFANOS604
    27.10.2015, 22:15

    Η πλακέτα draw είναι η μπροστινή όπως παίζεις τη φυσαρμόνικα. Εξ άλλο αν ρουφήξεις την οπή και αγγίξεις με το δάκτυλο το γλωσσίδι αυτό σταματά να δονείται.

    Αφού το πρόβλημα είναι στην Draw δεν χρειάζεται νε ξεβιδώσεις τις πλακέτες.

    Αν δεν έχεις εργαλεία θα ανασηκώσεις προσεκτικά το γλωσσίδι με ένα γιαλιστερό χαρτάκι ή κοματάκι από ναύλον σακούλα και αν δεν μπαίνει το χαρτάκι με μια οδοντογλυφίδα ανασηκώνεις μέσα από την οπή το γλωσσίδι και με ένα πανάκι χωρίς χνούδι βουτηγμένο σε καθαρό οινόπνευμα καθαρίζεις το γλωσσίδι μήπως έχει επικαθήσει κάποιο γρέζι...

    Το διακενο του 5ου γλωσσιδίου πρέπει να είναι σχεδόν ίσα ίσα να χωρά το χαρτάκι (ή απειροελάχιστα μεγαλύτερο σε σχέση με το 6ο που σου παίζει σωστά) κατά τα λοιπά αναφέρονται αναλυτικά στο Video.

    Χρειάζεται να επαναλάβεις τη διαδικασία ρύθμισης του διάκενου αρκετές φορές μέχρι να το πετύχεις

    Καλή επιτυχία


    themanwithharmonica
    28.10.2015, 22:18

    Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει


    https://www.youtube.com/watch?v=fKBiU3t_fBoLink

    >

    Cmajor:

    Των εχθρών τα φουσάτα περάσαν,

    +5 -6 +7 +7 +7 +7 -7 -6 +6 -5

    σαν τον λίβα που καίει τα σπαρτά,

    -5 +6 -6 -6 -6 -6 +6 -5 +5

    με κανόνια τις πόλεις χαλάσαν,

    +5 -6 +7 +7 +7 +7 -7 +7 -8 -7

    μάς ανάψαν φωτιές στα χωριά,

    -7 +7 -8 -8 -8 -8 +7 -8 +8

     

    μα οι εχθροί μας πια τώρα σκορπίσαν

    +5 -6 +7 +7 +7 +7 -7 -6 +6 -5

    και ξανά και για μας λευτεριά,

    -5 +6 -6 -6 -6 -6 +6 -5 +5

    για να φτιάξουμε τα όσα γκρεμίσαν,

    +5 +5 -6 -6 -6b -6 -7 +7 -8  -9 -8

    ας κοιτάξουμε μόνο μπροστά

    -9 -8 +8 +7 -6 -7 -6 -6b -6  (+5 -6)

    Dmajor
    Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει,

    -7  -7 -7  -8  -8  -8   +7 -7 +7 -6

    δεν την σκιάζει φοβέρα καμμιά,

    -4 -6 +7 +7 +7 +7 -7 -6 -7 (-4 +4 -3)

    μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει,

    -4 +6 -7 -7 -8 -8 +7 -7 +7 +8

    και ξανά προς την δόξα τραβά (δις)

    +8 +7 -7   -6  -7  +7   -7 -6 -8

    +8 +7 -7 -6 -7 -8  +7 -6 +6 (-4 +6)

    ή A major

    Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει,

    +8  +8 +8   +9  +9  +9  -9 +8 -9 -8

    δεν την σκιάζει φοβέρα καμμιά,

    +6 -8 -9 -9 -9 -9 +8 -8 +8 (+6 -5 +5)

    μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει,

    +6 +7 +8 +8 +9 +9 -9 +8 -9 -10

    και ξανά προς την δόξα τραβά (δις)

    -10 -9 +8   -8 +8 -9   +8 -8 +9

    -10 -9 +8   -8 +8 +9  -9 -8 +7 (+6 +7)

    κτλ


    STEFANOS604
    03.11.2015, 14:37

    Παράθεση:

    Το μέλος themanwithharmonica στις 26.10.2015, 17:50 έγραψε...

    Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι.

    Για ματζόρε:

    ......

    Νύ-υ-υ-χτω-ω-σε χωρίς φεγγάρι.

    -7 -6b -5 +5 +6 -5 +5 -4 -5 +5 +5

    ........

    Το είδα πριν λίγο….

    Το ‘’Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι’’ είναι ρεμπέτικο σε δρόμο χιτζάζ. Η ‘’παρτιτούρα’’ δεν είναι σωστή στο μεγαλύτερο μέρος της (και αποδεικνύεται από το ένα μόνο bending που παραθέτεις και την υποχρεωτική τροποποίηση που κάνεις στις υπόλοιπες απαιτούμενες νότες της κλίμακας χιτζάζ) αφού για να το παίξεις με major key απαιτούνται 3 αλλοιώσεις όπως δείχνω παρακάτω:

    Ακούστε το ‘’Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι’’ με φυσαρμόνικα ‘’Stefanos Hitzaz’’ σε τονικότητα C Hitzaz στο χρόνο από 1:08 έως 1:54
    ΕΔΩLink

    > :

     

    C Ματζόρε : C   D   E    F  G  A    B    C

    C Hitzaz:       C   Db E    F  G Ab  Bb  C

    Η Χιτζάζ πράγματι είναι ‘’Ματζόρε’’ αφού έχει 3η μεγάλη όμως έχει και τις ιδιότητες:

    b2, b6, b7 γι αυτό λέγεται και mixob2 b6 {ή Μιξολύδιος με ύφεση 2 και ύφεση 6}. Στα ξένα το Hijaz θα το συναντήσετε σαν ‘’Phrygian Dominant’’ και υπάρχει εξήγηση πίσω από αυτό. Phrygian σημαίνει b2 και dominant σημαίνει μεγάλη 3η μεγάλη και 7η μικρή.

    Το πώς θα κάνετε τη μετατροπή από C σε  C hitzaz ή σε οποιαδήποτε άλλη τονικότητα ΕΔΩ:

    http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3246

    ή αν δεν θέλετε μετατροπή φυσικά παίζεται και με major key αλλά θα πρέπει να κάνετε bending στις οπές με τις νότες D , Α , Β στην C key και με το τέμπο που έχουν τέτοια ζεϊμπέκικα και χασαποσέρβικα είναι τρομερά δύσκολο.

    Το ελληνικό ρεπερτόριο σ’ αυτόν το δρόμο είναι ανεξάντλητο και ειδικά της Ελληνικής Παραδοσιακής μας Μουσικής.

    Απαιτείται λοιπόν προσοχή. Μαθαίνοντας και λίγη θεωρία για τους δρόμους εκτός του ότι είναι ενδιαφέρουσα σε διευκολύνει τα μέγιστα να τους κατανοήσεις στην πράξη. Στη Δυτική μουσική υπάρχει ένας πεπερασμένος αριθμός συνδυασμών από νότες μεταξύ τονικής και μιας οκτάβας ενώ στην Ανατολική μουσική ο αριθμός αυτός των συνδυασμών είναι πιο ανοικτός. Πχ δείτε το θεωρητικό άρθρο εδώ: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3396

    [ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 03-11-2015 14:47 ]


    STEFANOS604
    05.11.2015, 18:50

    ....σε συνέχεια του προηγουμένου ποστ να τονίσω επίσης ότι:

    Επειδή η χιτζάζ παράγεται από την νότα της Αρμονικής Μινόρε θα μπορούσε να παιχτεί με φυσαρμόνικα Harmonic minor key .

    πχ δοκίμασε να παίξεις το ‘’Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι’’ από την 8η οπή draw και θα δεις ότι βγαίνει . Απλά με το δικό μου κούρδισμα κερδίζεις σχεδόν μια οκτάβα αλλά το σπουδαιότερο δεν αλλάζεις ‘’layout /σχέδιο’’ (ξεκινά η κλίμακα από την 4ηοπή blow όπως σ’ όλες τις διατονικές φυσαρμόνικες)

     Δείτε τις αντιστοιχίες Χιτζαζ – Αρμονικής μινόρε εδώ : http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=2899


    themanwithharmonica
    23.11.2015, 00:03

    Φέρτε μου ένα μαντολίνο.

    Μάνου Χατζιδάκι.

     

    Φέρτε μ' ένα μαντολίνο   5 5 -6 -6 -6b -6 -7 -6b 5 (-9 9 -9 8 -8 8)
    για να δείτε πως πονώ  5 5 5 5 5 -4 5
    κι ύστερα θα γίνω κρίνο 5 5 -6 -6 -6b -6 -7 -6b 5
    κι ύστερα πια θα χαθώ 5 5 5 5 5 -4 5

    Τι με νοιάζει κι αν χαθώ  5 5 5 5 -5 6 -5
    αφού θα 'χω γίνει κρίνο    -4 -4 -4 -4 5 -5 5 5
    φέρτε μ' ένα μαντολίνο 4 4 5 -4 4 -3 -3bb -3bb (-6 -7 7 -8 8)

    κτλ


    Το παιδί που μ΄ αγαπάει  5 5 5 5 5 -5 6 6 
    όλο θέλει να ρωτά  -6 6 -5 -5 5 -5
    τι σημαίνει Κυριακή  -5 6 -5 5 5 -4 5 (7 -8 7 -7 -6 6 -5 5 -4)
    κτλ

    τέλος: φέρτε μ' ένα μαντολίνο 4 4 5 -4 4 -3 -6 -6

    Λοιπών αν δεν μπορείτε τα bends συνδυάζετε C major- A harm minor ή F- Dhm ή  Βb-Ghm (πρωτότυπο) κτλ

    Το κόλπο είναι παλιό και ισχύει για όλα τα Tabs: Οι γραμμές με -6b και -3bb για ματζόρε παίζονται με αρμονική μινόρε :-7 και 4  αντίστοιχα.Tης γραμμές με το +6 τις κρατάς όπως είναι ματζόρε τις υπόλοιπες όπως σε βολεύει. Αυτό σίγουρα το ξέρουν όσοι δοκιμάζουν το μινόρε της αυγής ή πχ το  Besame mucho με ματζόρε. Με δύο λόγια με -6b στην δεύτερη και τρίτη οκτάβα μπορείς να έχεις αρκετό ρεπερτόριο αρμονικών μινόρε και επιπροσθέτως μια νότα την +6 που δεν υπάρχει στην αρμονική μινόρε.

    Έτσι όταν ο Κύριος Στέφανος προτείνει να παίξω με αρμονική μινόρε είναι κάτι που έχω κάνει με ματζόρε και -6b. Στo #950 το επιχείρημα με τα bends που έπρεπε να κάνω δεν στέκει γιατί δεν παίζω σε 1st position. Τα tabs προκύπτουν από πεντάγραμμό στην σελίδα:

    http://freepartitoura.blogspot.com/2013/10/blog-post_8287.html

    και στο tutorial:


    https://www.youtube.com/watch?v=1DQEXR_xyGg&spfreload=10Link

    >

    Αν έχω κάνει κάποιο λάθος κατά την μεταφορά ,γιατί παραλήψεις έχω κάνει σίγουρα, μπορείτε να μου το υποδείξετε.

    Αλλά ακόμα και εντελώς λάθος να είναι τα tabs υπάρχει το ηχητικό ,το οποίο δεν σχολιάζετε, οι Αμερικάνοι λένε: Jazz σημαίνει να παίζεις την σωστή μελωδία με λάθος νότες.     


    STEFANOS604
    24.11.2015, 08:37

    Παράθεση:

    .....Το μέλος themanwithharmonica στις 23.11.2015, 00:03 έγραψε...
    Έτσι όταν ο Κύριος Στέφανος προτείνει να παίξω με αρμονική μινόρε είναι κάτι που έχω κάνει με ματζόρε και -6b. Στo #950 το επιχείρημα με τα bends που έπρεπε να κάνω δεν στέκει γιατί δεν παίζω σε 1st position. Τα tabs προκύπτουν από πεντάγραμμό στην σελίδα:

    http://freepartitoura.blogspot.com/2013/10/blog-post_8287.html

    και στο tutorial:


    https://www.youtube.com/watch?v=1DQEXR_xyGg&spfreload=10
    Link>

    Αν έχω κάνει κάποιο λάθος κατά την μεταφορά ,γιατί παραλήψεις έχω κάνει σίγουρα, μπορείτε να μου το υποδείξετε.

    Αλλά ακόμα και εντελώς λάθος να είναι τα tabs υπάρχει το ηχητικό ,το οποίο δεν σχολιάζετε, οι Αμερικάνοι λένε: Jazz σημαίνει να παίζεις την σωστή μελωδία με λάθος νότες.     

    1. Το ηχητικό που λες :‘’δεν σχολιάζετε’’ , απ’ την πρώτη στιγμή το κατέβασα αλλά αντί το ‘’Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι’’ είναι το ‘’Υπάρχω’’ που όμως  κι αυτό είναι λάθος καθώς όπως σου είπα στο ποστάρισμα #943 - είναι Δρόμος Μινόρε Ουσάκ και ΟΧΙ φυσικό μινόρε.
    2. Η πραγματική παρτιτούρα που επισυνάπτεις είναι σε δρόμο D Χιτζάζ που απαιτεί 3 αλλοιώσεις.  Εσύ χρησιμοποίησες μία.
    3. Η φυσαρμόνικα είναι διατονικό όργανο. Άρα με οποιαδήποτε απ’ τις 12 τονικότητες ματζόρε κι αν παίξεις μια μελωδία χιτζάζ θα απαιτούνται ΠΑΝΤΑ 3 αλλοιώσεις.
    4. Η διόρθωση σου θα είναι να κάνεις Bending ώστε να πετύχεις τις νότες Bb , Eb , F# παίζοντας χιτζάζ με D key. Πράγμα που το θεωρώ εξαιρετικά δύσκολο ρυθμούς 9/8 - 9/4.
    5.  Απλά εσύ και στα 2 ανωτέρω τραγούδια έχεις παραλείψει ή τροποποιήσει  νότες που απαιτεί το Ουσάκ και Χιτζάζ αντίστοιχα. Άρα παίζεις κάτι το διαφορετικό στα σημεία που δεν τοποθετείς τις σωστές νότες. Αν εσένα σε ικανοποιεί εγώ δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο.
    6. Δεν νομίζω να είναι απόφθεγμα αυτό που λες για τους Αμερικάνους και δεν συμφωνώ. Πιθανόν να το είπε κάποιος Αμερικάνος …
    7. Στο παρακάτω video ένας επίσης εύκολος τρόπος για παίξιμο χιτζάζ με τονική την 4 Draw και ταυτόχρονα παίξιμο Ποιμενικού Μινόρε με τονική την 4 Blow : Πχ αν παίζεις C Ποιμενικό straight  harp μπορείς να παίξεις εύκολα και Χιτζάζ Cross Harp:
      ΕΔΩLink
    > : (αν και είναι διαφορετικό ''σχέδιο παιξίματος'' - δεν αρχίζει σε Straight ,όπως όλες του εμπορίου με τονική την 4η οπή Blow - εντούτοις το θεωρώ εύκολο παίξιμο γιατί απλά η τονική είναι στην αντίθετη οπή 4η Draw).

    Ελπίζω να βοήθησα 


    themanwithharmonica
    24.11.2015, 15:09

    Σ’ αγαπώ γιατί είσαι ωραία.

    Εισαγωγή:

    +7 -7

     -6b -6

    -6 +6 +5 -5

    -4b -4

    +5 -5 -6b -6 -5 +5

    +7 -7 -6 -6b -5

    +5 -4 +4 -4 -3 -3bb 

    (2 4 -3bb 2 )X2 

    (2 4 -3 2 soloist tunic)

     

    +7 -7 -8 +7 -7 -6 -6b-6 Σά γα α α α α α πώ,

    -6b-6 -7  σ’α γα πώ

    -6 +7 -7  για τι ‘σαιω -6 +5 -5 +6 -6 +6 -5 +5 -4 -4b-4 ραί αι αι αι αι αι αι αι αι αι α

    -4b-4 +5  σ’α γα πω -5 -6b-6 -5 +5 +7 -7 -6 για τι ι ι ‘σαι ω ραί αι α

    -6b -5 +5 -4 +4 -4 -3 -3bb σ’α γα πώ για τι ί σαι ε συ.

    ηχιτικό sample:

    https://mega.nz/#!PpUBRDbZ!VjJhyeUsl4DiO-Yse2HNvt8pUxBJfaqSCpY1srJ69pw

    Αποτελεί συνέχεια του  #377 σελ19 από το μέλος progressive.Ομοίως και εδώ έχουμε μια μελωδία που συνήθως παίζεται με αρμονική μινόρε, αλλά με ματζόρε φυσαρμόνικά είναι πλήρης μια που η μινόρε αρμ δεν έχει το αντίστοιχο +6. Εχω ποστάρει το ηχητικό όπως και του νύχτωσε χωρίς φεγγάρι, και ευχαριστώ τον κύριο Στέφανό  που μου το επεσήμανε. Τα παραπάνω tabs τα έβγαλα όπως και του νύχτωσε χωρίς φεγγάρι από το freepartitoura και είναι ολόσωστα.

     Το νύχτωσε χωρίς φεγγάρι στο freepartitoura έχει δύο αλλοιώσεις και όχι τρις που λέει ο Κύριος Στέφανος από πεντάγραμμο με οπλισμό G minor έτσι με Bb major φυσαρμόνικα το ένα bend -6b F# είναι εύκολο, το +6 overbend είναι το G#.Η εισαγωγή είναι από το tutorial στο youtube όπου στο συγκεκριμένο σημείο για μπουζούκι έχει τον ίδιο οπλισμό και τις ίδιες αλλοιώσεις. Το «υπάρχω» προκύπτει από παρτιτούρα για μπουζούκι και έχω αφαιρέσει τις σολιστικές νότες του μπουζουκιού και έχω κρατήσει το ζουμί κατά την κρίση μου, παίζω με ΦΜ γιατί έτσι βγαίνουν τα bends, επομένως δεν φέρνω αντίρρηση στις παρατηρήσεις του κύριου Στέφανου ότι είναι λάθος κτλ βέβαια αν πχ ένα κλαρίνο έκανε ένα σολάκι στο «υπάρχω» κάπως έτσι θα έπαιζε.. Σε γενικές γραμμές τα tabs που ποστάρω δεν είναι αυθαίρετα και είναι πολύ δουλεμένα.

    Αυτό που γράφεται κύριε Στέφανε, για τις δώδεκα τονικότητες και τα τρία bends που σε κάθε περίπτωση θα έχουμε όταν παίζουμε χιτζάζ με ματζόρε είναι μεγάλο λάθος για κάποιον που ορθογραφεί για θεωρητικά θέματα. Γιατί το C   Db E    F  G Ab  Bb  C γίνεται +5  -5 -6b   -6 -7 +7 -8 +5 με φυσαρμόνικα Ab !!

    Δηλαδή με ματζόρε φυσαρμόνικά από 5th position (Phrygian) κάνοντας bend στο -6 αντι για +6 έχεις χιτζάζ, πράγμα που προτείνεται και εσείς με αρμονική μινόρε χωρίς το bend.

    Με φυσαρμόνικα soloist tunic που έχει 12 τρύπες και την παράγουν και οι δύο βασικοί Γερμανοί κατασκευαστές έχεις Λα ύφεση στο -3b αντί για -3bbb και στο -6b καταργείς την Λα μινόρε αρμ. και το ρεπερτόριο της είναι ατελείωτο.  

    [ τροποποιήθηκε από τον/την themanwithharmonica, 24-11-2015 15:14 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την themanwithharmonica, 03-01-2016 20:36 ]


    STEFANOS604
    24.11.2015, 20:13

    Παράθεση:

    Το μέλος themanwithharmonica στις 24.11.2015, 15:09 έγραψε...

     Το νύχτωσε χωρίς φεγγάρι στο freepartitoura έχει δύο αλλοιώσεις και όχι τρις που λέει ο Κύριος Στέφανος από πεντάγραμμο με οπλισμό G minor .........

    Αυτό που γράφεται κύριε Στέφανε, για τις δώδεκα τονικότητες και τα τρία bends που σε κάθε περίπτωση θα έχουμε όταν παίζουμε χιτζάζ με ματζόρε είναι μεγάλο λάθος για κάποιον που ορθογραφεί για θεωρητικά θέματα

    Σου το εξήγησα καθαρά . Στις μινόρε αρμονικές κλίμακες στον οπλισμό δεν τίθεται ο προσαγωγέας. Αυτός τίθεται στο πεντάγραμμο ή πιο απλά: Οι αρμονικές μινόρε έχουν τον ίδιο οπλισμό με τις Φυσικές μινόρε απλά η 7η βαθμίδα στις αρμονικές (ο προσαγωγέας) είναι αυξημένος κατά ένα ημιτόνιο. Άρα η Gm harmonic 3 αλλοιώσεις ( 2 στον οπλισμό και 1 στο πεντάγραμμο).

    Για τις 12 τονικότητες και για καλύτερη κατανόηση σου παραθέτω τη φωτογραφία εδώ:

    Προσπάθησε να φτιάξεις μόνος σου και να δεις τις 3 αλλοιώσεις (κόκκινα γράμματα) στις υπόλοιπες 10 τονικότητες ματζόρε και χιτζάζ.

    Πιο απλά δεν γίνεται !!

    Εδώ το Video που χθες ανέβασα ,με 3 διαφορετικά κουρδίσματα για χιτζάζ :

    [ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 25-11-2015 14:21 ]


    themanwithharmonica
    26.11.2015, 02:37

    Τρόπος

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Διαστήματα σε

    ημιτόνια

    Φυσαρμόνικα C major:

    Tabs

    Ιωνικός

    C

    D

    E

    F

    G

    A

    B

    C

    2-2-1-2-2-2-1

    Κλίμακα ματζόρε 1st position, straight harp ,Ionian

    1 -1 2 -2bb -2 -3bb -3 4 -4 5 -5 6 -6 -7 7 -8 8 -9 9 -10 10bb 10

    Δωρικός

    D

    E

    F

    G

    A

    B

    C

    D

    2-1-2-2-2-1-2

     3rd Position, Dorian

     -1 2 -2bb -2 -3bb -3 4 -4 5 -5 6 -6 -7 7 -8

     

    Φρυγικός

    E

    F

    G

    A

    B

    C

    D

    E

    1-2-2-2-1-2-2

     5th Position, Phrygian

    2 -2bb -2 -3bb -3 4 -4 5 -5 6 -6 -7 7 -8 8

    Λυδικός

    F

    G

    A

    B

    C

    D

    E

    F

    2-2-2-1-2-2-1

     12th Position, Lydian

    -2bb -2 -3bb -3 4 -4 5 -5 6 -6 -7 7 -8 8 -9

    Μιξολυδικός

    G

    A

    B

    C

    D

    E

    F

    G

    2-2-1-2-2-1-2

     2nd position , Cross harp  

    -2 -3bb -3 4 -4 5 -5 6 -6 -7 7 -8 8 -9 9

    Αιολικός

    A

    B

    C

    D

    E

    F

    G

    A

    2-1-2-2-1-2-2

    Κλίμακα μινόρε φυσική, 4th position, Aeolian

    -3bb -3 4 -4 5 -5 6 -6 -7 7 -8 8 -9 9 -10

    Λοκρικός

    B

    C

    D

    E

    F

    G

    A

    B

    1-2-2-1-2-2-2

     6thposition, locrian

    -3 4 -4 5 -5 6 -6 -7 7 -8 8 -9 9 -10 10b

    Λοιπόν αν δεν δουλεύεις με tabs δυσκόλευσε να ξεχωρίσεις τα positions όπως παλιότερα που ποστάριζα tabs σε 4η φυσικό μινόρε και μου γράφετε ότι κάνω λάθος και ότι μινόρε έχω μόνο από 3η, δωρικό για ματζόρε φυσαρμόνικά. Έτσι και τώρα με το «ζόρι» πρέπει να κάνουμε τρία bend για να παίξουμε λαϊκά στην 1η θέση. Ενώ από 5η και με ένα η δύο το πολύ bends έχεις το ίδιο ρεπερτόριο. Και ας είναι καλά το μέλος που ποστάρισε το μινόρε της αυγής με ματζόρε tabs πριν από χρόνιά. Όσον αφορά το κούρδισμα σας , σύμφωνοι, αφού κερδίζουμε δύο πλήρεις οκτάβες, αλλά σε αυτόν εδώ τον χώρο από την στιγμή που δεν ποστάρετε tabs γιατί παρεμβαίνετε και μάλιστα επιμένετε σε λάθος παρατηρήσεις;


    STEFANOS604
    26.11.2015, 08:38

     

    1. Για καλύτερη εμπέδωση δίνω παραδείγματα στη συνημμένη φωτογραφία  για να δεις το λάθος σου , ως προς αυτή την έκφραση σου : https://app.box.com/s/jria3am8k1rbbkxv5gd0ufejirkejkt6

    1. Δεν είπα ότι δεν γίνεται , είπα ότι όπως άκουσα το ηχητικό σου ουσάκ και όπως προσπάθησα να παίξω την ‘’παρτιτούρα’’ του χιτζάζ σου με ματζόρε σε πολλά σημεία η μελωδία έχει τροποποιηθεί και κάπου δεν ακούγεται σωστά.
    2. Αυτοί που παίζουν με μια φυσαρμόνικα τα πάνω από 4th position είναι σ’ όλη την οικουμένη (τουλάχιστον απ’ ότι φαίνεται στο διαδίκτυο) μετρημένοι στα δάκτυλα πχ
      εδώLink
    > : ή οι πολύ εκπαιδευμένοι και οι γνωρίζοντες να διαβάζουν παρτιτούρα και όχι tabs (με tab πχ δεν μπορείς να προλάβεις να διαβάσεις ρυθμό 2/2 με τέμπο πχ ανω του 140 bps - όπως αυτά που παίζει ο ανωτέρω δεξιοτέχνης..), ΟΧΙ όμως οι αρχάριοι που σ’ αυτούς απευθύνονται τα tabs.
  • Για να κάνεις τονική αντικατάσταση πχ από C στις υπόλοιπες 11 ματζόρε , στις 11 μινορε Nat , στις 11 μινόρε αρμονικό, στις 11 χιτζαζ, στις 11 ουσάκ ……ή έστω σε μερικές τονικότητες απ΄αυτές , αφιερώνεις χρόνο για εκμάθηση εκατοντάδων σχεδίων. Αν επιμένεις συνέχισε έτσι….αλλά σωστά.
  • Φυσικά και δεν θα ξαναεπέμβω (που ασχολήθηκα αρκετυό χρόνο να βγάλω συμπέρασμα) σε ‘’παρτιτούρα’’ σου ,περισσότερο όμως για τον τρόπο έκφρασης σου.   
  • Εγώ, στους αρχάριους, με την εμπειρία μου, θα πρότεινα τουλάχιστον στην αρχή  να μην αλλάζουν σχήματα παιξίματος – εννοώ να αποκτήσουν φυσαρμόνικες όλων των modes- τουλάχιστον από 1 τονικότητα-  στις οποίες η τονική νότα ,της εκάστοτε μελωδίας που θέλουν να παίξουν ,να είναι η  4η οπή Blow για straight harp και η 2η draw για Cross harp με bends στην 1η οκτάβα που μαθαίνονται πιο εύκολα– φυσικά επιπλέον κόστος – αλλιώς όμως θα πρέπει να μάθουν σωστά ΌΛΑ  τα bends, drawbends, overbends που απαιτεί το εκάστοτε mode  και ‘δυστυχώς’ οι περισσότεροι δρόμοι ρεμπέτικων και παραδοσιακών απαιτούν πολλές αλλοιώσεις σε σχέση με τη ματζόρε κλίμακα.
  • Όταν έχετε διαθέσιμο χρόνο μελετήστε τις φωτογραφίες στις τελευταίες παραγράφους του άρθρου : ‘’Κλίμακες – Δρόμοι – Μακάμ’’ : ΕΔΩ : όπου , οι πίνακες που αναφέρεις δίνονται παραστατικά.
  • Παραθέτω επίσης 3 αποσπάσματα ηχητικών mp3, συνοδευόμενα από έτοιμους ρυθμούς ντραμς για ΄κράτημα χρόνου΄που θα σας βοηθήσουν να κρατάτε το χρόνο και που μπορείτε να τους κάνετε downloading ΕΔΩ :
  •  Μισιρλού C hijaz : ΕΔΩ :

    Μισιρλού Α hijaz– Νύχτες Μαγικές Dm H– Είδα κι έπαθα κυρά μου Α hitzaz : ΕΔΩ :

    Σε είδα να κλαδεύεις Α χιτζαζ : ΕΔΩ :


    themanwithharmonica
    28.11.2015, 20:31

    Το βαπόρι απ' την Περσία

    Βασίλη Τσιτσάνη φυσαρμόνικά ματζόρε

     

    Μπουζούκι:

    8 -8 -8 -8 8 -8 -8 -8 8 -8 7 -7 -6 7 -7 -7 (X2)

    6 6 6 -7 6 -5 5 4 5 5 6 -6

    6 6 -6 -7 6 -5 5 -4 -5 5 5 5   

     

     

    Το βαπόρι απ' την Περσία       5 5 -6 -6 -6 -7 6 -6 -7 -7 (X2)

    Το βαπόρι απ' την Περσία         6 6 -6 -7 6 -6 6-5 5 5 6
    πιάστηκε στην Κορινθία      6 6 -6 -7 6 -6 6 -5 5 5 5          
    Τόνοι έντεκα γεμάτο          6 6 -6 -7 -6 6 -6 6 -5 5 5 6
    με χασίσι μυρωδάτο                 6 6 -6 -7 -6 6 -6 6 -5 5 5  

    Κτλ

    Τώρα κλαίνε όλα τ' αλάνια   -4 -4 -5 5 -4 -5 5 -4 -5 -5
    που θα μείνουνε χαρμάνια     -4 -4 5 -5 -6 6 -5 -5 5 5 5

    Κτλ

     

    Χαρακτηριστική 5 θέση! ΑΠΛΑ ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟ  

    Θα χρειαστείτε μια low F major για να παίξετε πάνω στο παρακάτω midi file

     

    http://www.greekmidi.com/songs/tsitsanis/tovaporiaptinpersia.html


    themanwithharmonica
    31.01.2016, 03:32

    Μισιρλού

    G harm minor – D harm minor

                                                   

    +6 +6 -6 -7 +7 -8 -8 +8 +9b +8 -8  

    Μισιρλού μου, η γλυκιά σου η ματιά
    +6 +6 -6 -7 +7 -8 -8 +8 +9b +8 -8  

    Φλόγα μου 'χει  α-νάψει  μες στην καρδιά
    +8 -8 +8 -8 +7

    Αχ, για χαμπίμπι
    -8 +7 -8 +7 -7 
    , αχ, για λε-λέλι, αχ,
    -8 +7 -8 +7 -7
    Τα δυο σου χείλη
    -7 -6 -7 -6 +6  
    στάζουνε μέλι, αχ

     

    +4 -3 +4 +4 

    -4b -4 +5 -5b (-5) D harm minor (ορχήστρα)


    +7 -7 +7 -8  +7 -8 +8 

    Αχ, Μισιρλού  μαγική,
    -8 +8 +9b  

     , ξωτική
    +8 +9b +9  

    ομορφιά
    -10 +9 -10 +9 -9 +9 -9 +9 -9 +8 -8 

    Τρέλα θα μου 'ρθει, δεν υποφέρω πια.
    -9 +8 -9 +8 -8 -8 +7 -8 +7 -7 -6 +6 

    Αχ, θα σε κλέψω μέσ' απ' την Αραπιά.

    +4 -3 +4 +4

    -4b -4 +5 -5b -5 D harm minor

    -8 +7 -8 +7 -7 -7 -6 X -6 +6 (ορχήστρα)

    Ηχητικό με Bb major - D Hminor

    https://mega.nz/#!DoVjGbCA!cE5QxAjftxwhyZGz3zS_KMUJyL33UiutdFhlLcfj5k4


    Steppe
    27.02.2016, 19:24

    Wind of change Scorpion (for C diatonic harmonica)

    3 4 -4 5 4 -4

    4 -4 -5 6 -5

    -5 5 -4 5 -4

    3 4 -3

    -4 4 4

    4 -4 5 5 5 5 -5 5

    -4 4 -4 4 4

    4 -4 5 5 5 5 -5 5

    -4 4 -4 

    3 3 3 -4 4 -3

    3 3 3 4 5 -4

    -3 -3 -3 4 -3 4 -3 3

    3 3 3 3 4 5 -4

    -3 -3 -3 -3 -3 4 -4 5

    5 5 5 5 -5 5 -4

    -4 -4 5 -5 5 -4 5




    Νέες συζητήσεις
    στην ίδια κατηγορία