Ο Φρύγιος Τρόπος περιέχει τις ιδιότητες: b2, b3,b6, b7
Άρα τον φτιάχνουμε αλλάζοντας τις νότες της ματζόρε:
Παράδειγμα :
Η C ματζόρε είναι: C – D – E – F – G – A – B
Άρα ο C Φρύγιος Τρόπος (C Μινόρε Ουσάκ) σύμφωνα με τις παραπάνω ιδιότητες θα είναι:
C ousak : C – Db – Eb – F – G – Ab – Bb.
Έτσι με:
C nat minor = C - D - Eb - F - G - Ab - Bb
Θα απαιτείται bending από D σε Db για το C nat key γεγονός πολύ δύσκολο για βαλσάκι
Ο τρόπος μετατροπής σε ΟΥΣΑΚ ΕΔΩ : http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3246
Cmajor:
Των εχθρών τα φουσάτα περάσαν,
+5 -6 +7 +7 +7 +7 -7 -6 +6 -5
σαν τον λίβα που καίει τα σπαρτά,
-5 +6 -6 -6 -6 -6 +6 -5 +5
με κανόνια τις πόλεις χαλάσαν,
+5 -6 +7 +7 +7 +7 -7 +7 -8 -7
μάς ανάψαν φωτιές στα χωριά,
-7 +7 -8 -8 -8 -8 +7 -8 +8
μα οι εχθροί μας πια τώρα σκορπίσαν
+5 -6 +7 +7 +7 +7 -7 -6 +6 -5
και ξανά και για μας λευτεριά,
-5 +6 -6 -6 -6 -6 +6 -5 +5
για να φτιάξουμε τα όσα γκρεμίσαν,
+5 +5 -6 -6 -6b -6 -7 +7 -8 -9 -8
ας κοιτάξουμε μόνο μπροστά
-9 -8 +8 +7 -6 -7 -6 -6b -6 (+5 -6)
Dmajor
Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει,
-7 -7 -7 -8 -8 -8 +7 -7 +7 -6
δεν την σκιάζει φοβέρα καμμιά,
-4 -6 +7 +7 +7 +7 -7 -6 -7 (-4 +4 -3)
μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει,
-4 +6 -7 -7 -8 -8 +7 -7 +7 +8
και ξανά προς την δόξα τραβά (δις)
+8 +7 -7 -6 -7 +7 -7 -6 -8
+8 +7 -7 -6 -7 -8 +7 -6 +6 (-4 +6)
ή A major
Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει,
+8 +8 +8 +9 +9 +9 -9 +8 -9 -8
δεν την σκιάζει φοβέρα καμμιά,
+6 -8 -9 -9 -9 -9 +8 -8 +8 (+6 -5 +5)
μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει,
+6 +7 +8 +8 +9 +9 -9 +8 -9 -10
και ξανά προς την δόξα τραβά (δις)
-10 -9 +8 -8 +8 -9 +8 -8 +9
-10 -9 +8 -8 +8 +9 -9 -8 +7 (+6 +7)
κτλ
C Ματζόρε : C D E F G A B C
C Hitzaz: C Db E F G Ab Bb C
Η Χιτζάζ πράγματι είναι ‘’Ματζόρε’’ αφού έχει 3η μεγάλη όμως έχει και τις ιδιότητες:
b2, b6, b7 γι αυτό λέγεται και mixob2 b6 {ή Μιξολύδιος με ύφεση 2 και ύφεση 6}. Στα ξένα το Hijaz θα το συναντήσετε σαν ‘’Phrygian Dominant’’ και υπάρχει εξήγηση πίσω από αυτό. Phrygian σημαίνει b2 και dominant σημαίνει μεγάλη 3η μεγάλη και 7η μικρή.
Το πώς θα κάνετε τη μετατροπή από C σε C hitzaz ή σε οποιαδήποτε άλλη τονικότητα ΕΔΩ:
http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3246
ή αν δεν θέλετε μετατροπή φυσικά παίζεται και με major key αλλά θα πρέπει να κάνετε bending στις οπές με τις νότες D , Α , Β στην C key και με το τέμπο που έχουν τέτοια ζεϊμπέκικα και χασαποσέρβικα είναι τρομερά δύσκολο.
Το ελληνικό ρεπερτόριο σ’ αυτόν το δρόμο είναι ανεξάντλητο και ειδικά της Ελληνικής Παραδοσιακής μας Μουσικής.
Απαιτείται λοιπόν προσοχή. Μαθαίνοντας και λίγη θεωρία για τους δρόμους εκτός του ότι είναι ενδιαφέρουσα σε διευκολύνει τα μέγιστα να τους κατανοήσεις στην πράξη. Στη Δυτική μουσική υπάρχει ένας πεπερασμένος αριθμός συνδυασμών από νότες μεταξύ τονικής και μιας οκτάβας ενώ στην Ανατολική μουσική ο αριθμός αυτός των συνδυασμών είναι πιο ανοικτός. Πχ δείτε το θεωρητικό άρθρο εδώ: http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3396
[ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 03-11-2015 14:47 ]
Αν έχω κάνει κάποιο λάθος κατά την μεταφορά ,γιατί παραλήψεις έχω κάνει σίγουρα, μπορείτε να μου το υποδείξετε.
Αλλά ακόμα και εντελώς λάθος να είναι τα tabs υπάρχει το ηχητικό ,το οποίο δεν σχολιάζετε, οι Αμερικάνοι λένε: Jazz σημαίνει να παίζεις την σωστή μελωδία με λάθος νότες.
Ελπίζω να βοήθησα
Μισιρλού C hijaz : ΕΔΩ :
Μισιρλού Α hijaz– Νύχτες Μαγικές Dm H– Είδα κι έπαθα κυρά μου Α hitzaz : ΕΔΩ :
Σε είδα να κλαδεύεις Α χιτζαζ : ΕΔΩ :