ελληνική μουσική
    711 online   ·  210.857 μέλη

    Έφυγε ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος

    asxetos
    02.02.2008, 22:05
    Παράθεση:

    Το μέλος ssakiss1 στις 02-02-2008 στις 22:04 έγραψε...


    * Δύο ακόμη ιεράρχες από τη Βόρεια Ελλάδα και ένας από τη νησιωτική αναμένεται ότι θα εμπλακούν σε σκάνδαλα
    Οι «Ιφιγένειες» της Εκκλησίας
    Πώς βρέθηκαν στο «μάτι του κυκλώνα» οι μητροπολίτες Αττικής κ. Παντελεήμων και Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος και τώρα καλούνται να «θυσιαστούν»
    Αναυδη η ελληνική κοινή γνώμη παρακολουθεί τις καταγγελίες και τις αποκαλύψεις για τα όσα συμβαίνουν στην Εκκλησία της Ελλάδος. Ολοι οι αρχιερείς που εμπλέκονται στον χορό των καταγγελιών είναι λίγο-πολύ γνωστοί στην κοινή γνώμη λόγω των θέσεων που κατείχαν στην Εκκλησία. Κάποτε ήταν πανίσχυροι, σήμερα βάλλονται πανταχόθεν και δείχνουν αδύναμοι να σταματήσουν το «τσουνάμι» που στο πέρασμά του κινδυνεύει να παρασύρει τους ίδιους, τον Αρχιεπίσκοπο, ακόμη και τους πιστούς, οι οποίοι καθημερινά δοκιμάζονται. Ηδη δύο μητροπολίτες βρίσκονται στη δίνη του κυκλώνα. Και σύμφωνα με πολλούς ιεράρχες πρέπει να «θυσιαστούν». «Αυτή τη στιγμή πρέπει να υπάρξουν Ιφιγένειες για να επανέλθει η ειρήνη στην Εκκλησία» είναι η χαρακτηριστική φράση συνοδικού μητροπολίτη που περιγράφει το κλίμα το οποίο επικρατεί στους κόλπους της Ιεραρχίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, άλλοι τρεις μητροπολίτες ενδέχεται να μπουν και αυτοί στη δίνη του κυκλώνα.



    --------------------------------------------------------------------------------





    Ο Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων έχει ήδη τεθεί σε εξάμηνη διαθεσιμότητα. Αριστερά, ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος


    --------------------------------------------------------------------------------

    Ο πρώτος που έχει ήδη τεθεί σε εξάμηνη διαθεσιμότητα-προάγγελο της οριστικής απομάκρυνσής του είναι ο Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων. Πρόκειται για έναν κληρικό με «κοσμικές» συμπεριφορές που ξένιζαν τους άλλους ιεράρχες. Ενδεικτικό της αντίληψης που έχει διαμορφώσει με το πέρασμα των χρόνων είναι ότι αποφεύγει ακόμη και να δηλώσει την ημερομηνία γεννήσεώς του.

    Από τα νεανικά του χρόνια ως σήμερα υπηρέτησε σε καίριες και νευραλγικές υπηρεσίες της Συνόδου. Το πέρασμά του από το Παρίσι για σπουδές τού έδωσε την ευκαιρία όταν ακόμη ήταν νέος αρχιμανδρίτης να υπηρετήσει ως πρακτικογράφος της Συνόδου και γραμματέας της Θρησκευτικής Υπηρεσίας Διαφωτίσεως του Τύπου.

    Την 1η Σεπτεμβρίου 1977 εξελέγη Μητροπολίτης Ζακύνθου, όπου και υπηρέτησε επί 17 χρόνια. Το 1994 εξελέγη Μητροπολίτης Αττικής. H μετάθεσή του πραγματοποιήθηκε σε μια δύσκολη εποχή για την Ιεραρχία. Ο Μητροπολίτης πρώην Αττικής κ. Νικόδημος, ο οποίος είχε εκλεγεί στη διάρκεια της δικτατορίας και απομακρύνθηκε όταν ανήλθε στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο ο Σεραφείμ Τίκκας, προσπαθούσε να επανέλθει και πάλι στην επαρχία του. Τα επεισόδια με τους πιστούς έξω από τους ναούς αποτελούσαν σκληρή πραγματικότητα. Ο τότε Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ επιθυμούσε να εκλέξει Μητροπολίτη Αττικής τον σημερινό Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσόστομο Συνετό. H πλειονότητα της Ιεραρχίας όμως συντάχθηκε με τον τότε Μητροπολίτη Δημητριάδος και σημερινό Αρχιεπίσκοπο κ. Χριστόδουλο. Με τη στήριξη των μελών της Μοναστικής Αδελφότητας «Χρυσοπηγή», των λεγομένων Ιερωνυμικών Μητροπολιτών και των περισσοτέρων εκ των επίδοξων διαδόχων του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ ο κ. Χριστόδουλος αντιπαρατέθηκε στην εκλογή του κ. Χρυσοστόμου και εξέλεξε νέο Μητροπολίτη Αττικής τον κ. Παντελεήμονα. H εκλογή του κ. Μπεζενίτη ήταν εύκολη αφού έπρεπε να αποσπάσει τα 2/3 της Ιεραρχίας, όπως προβλέπουν οι διατάξεις του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας για τις περιπτώσεις της μετάθεσης, αλλά τελικά αυτή μπόρεσε να πραγματοποιηθεί χάρη στον κ. Χριστόδουλο.

    Από το 1994, οπότε και εξελέγη Μητροπολίτης Αττικής, συγκρούστηκε με κληρικούς της επαρχίας του, τις μοναχές του πανίσχυρου Μοναστηριού του Οσίου Εφραίμ, τον Μητροπολίτη πρώην Αττικής κ. Νικόδημο, με γνωστούς ιεράρχες, ακόμη και με πιστούς. Κατηγορήθηκε ότι συγκέντρωνε στη μητρόπολή του ιερείς πολλαπλώς αμφισβητούμενους, ανάμεσα στους οποίους και ο Αρχιμανδρίτης κ. Ιάκωβος Γιοσάκης.

    Ο κ. Παντελεήμων, ηγούμενος της πλουσιότερης μητρόπολης της χώρας, κατάφερε να μαζέψει πολλά χρήματα τα οποία έχει επενδύσει σε αμοιβαία κεφάλαια και ακίνητα. H παρουσία του σε γάμους πλουσίων των βορείων προαστίων, σε βαφτίσεις, κηδείες και μνημόσυνα του εξασφάλιζε ένα μεγάλο εισόδημα και πολλές γνωριμίες, όπως σημειώνουν μέλη της Ιεραρχίας.

    Το 2001 δεκάδες κασέτες που παραδόθηκαν στη Σύνοδο εμφάνιζαν τον μητροπολίτη είτε να συνομιλεί με άγνωστο άνδρα είτε με τον δικηγόρο του για υποθέσεις του κ. Παντελεήμονα που εκκρεμούσαν στα δικαστήρια. H Ιερά Σύνοδος διεξήγαγε έρευνα, το θέμα όμως έκλεισε.

    Απολάμβανε την εμπιστοσύνη του Αρχιεπισκόπου, γι' αυτό και τον όρισε πρόεδρο των Επιτροπών Διοορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων και Παρακολουθήσεως Ευρωπαϊκών Θεμάτων.

    Το πρωί της Τρίτης εξηγήσεις στην Ιερά Σύνοδο θα δώσει και ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος. Πρόκειται για το πνευματικό παιδί του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστόδουλου. Από το 1975, οπότε και βρέθηκε κοντά στον κ. Χριστόδουλο στη Μητρόπολη Δημητριάδος, δεχόταν την αμφισβήτηση των μελών της «Χρυσοπηγής», με πρώτους τους μητροπολίτες Πειραιώς κ. Καλλίνικο και Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο. Το 1976 προσπάθησε να γίνει μέλος και ο ίδιος της «Χρυσοπηγής», έμεινε όμως στο Μοναστήρι μερικούς μόνο μήνες. Ταυτόχρονα ο κ. Θεόκλητος δεχόταν και την αμφισβήτηση των υπολοίπων στενών συνεργατών του κ. Χριστόδουλου, μητροπολιτών σήμερα Καισαριανής κ. Δανιήλ και Κερκύρας κ. Νεκτάριου. Εναντίον των κινήσεων του κ. Θεοκλήτου ετάχθη πολλές φορές και ο πρωτοπρεσβύτερος κ. Θωμάς Συνοδινός. Οι κκ. Θεόκλητος και Συνοδινός συγκρούστηκαν πολλές φορές στον Βόλο, ιδιαίτερα την εποχή που ο κ. Θεόκλητος ήταν πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης και ο κ. Συνοδινός Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος. Ο κ. Θεόκλητος ήταν ο πρώτος βολιώτης συνεργάτης του κ. Χριστόδουλου. Ο κοινωνικός του χαρακτήρας και η φτωχή καταγωγή του τον έκαναν αγαπητό. Συγκέντρωνε διαρκώς νέα παιδιά γύρω του όπως είναι ο σημερινός Μητροπολίτης Σερρών κ. Θεολόγος και ο πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Θεσσαλιώτιδος και γενικός διευθυντής του Ταμείου Προνοίας των Κληρικών κ. Αχίλλιος Σιόκας.

    Οι χειροτονίες νέων κληρικών αποτελούσαν πολλές φορές αιτία συγκρούσεων στη Μητρόπολη Δημητριάδος. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός κληρικού που ο κ. Χριστόδουλος χειροτόνησε με πρόταση του κ. Θεοκλήτου και στη συνέχεια αυτοχρίστηκε... «Επίσκοπος Νηλείας» δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στη Μητρόπολη Δημητριάδος. Ολοι οι στενοί συνεργάτες του κ. Χριστόδουλου τον προέτρεπαν να μη δεχθεί την πρόταση του κ. Θεόκλητου, ο ίδιος όμως τον άκουσε και, όπως επισημαίνεται από πολλές πλευρές, «την πάτησε».

    H υπόθεση με τον Βορειοηπειρώτη που εμπλέκεται σε υπόθεση ναρκωτικών και έφερε στο φως της δημοσιότητας η εκπομπή «Ζούγκλα» λέγεται ότι αγγίζει άμεσα τον κ. Θεόκλητο. Ο Πέτρος, όπως ήταν το όνομα του Βορειοηπειρώτη, ήταν πνευματικό παιδί του κ. Θεόκλητου, γι' αυτό και τοποθετήθηκε στο βιβλιοπωλείο της μητροπόλεως, όπου εργάζονταν και άλλα παιδιά του.

    Ολοι οι στενοί συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου φοβούνται ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα βγουν νέα στοιχεία τα οποία θα εμπλέκουν και άλλους ιεράρχες σε υποθέσεις σκανδάλων. Δύο μητροπολίτες της Βορείου Ελλάδος και ένας της νησιωτικής χώρας βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

    Καταγγελίες μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει επισήμως εις βάρος τους, οι ίδιοι όμως δεν κρύβουν την ανησυχία τους.


    Ολοι οι άνθρωποι του αρχιμανδρίτη
    «Αν ποτέ υπήρχε άρση του απορρήτου των τηλεφωνικών επικοινωνιών του Ιάκωβου Γιοσάκη, θα βρισκόσαστε προ μεγάλης εκπλήξεως αν βλέπατε ποιους ανθρώπους γνωρίζει και τι διασυνδέσεις έχει στον χώρο της Δικαιοσύνης, της Εκκλησίας αλλά και των επιχειρήσεων». Αυτό ανέφεραν στο «Βήμα» άνθρωποι που είχαν στενή επαφή με τον αρχιμανδρίτη που εμφανίζεται ως κεντρικό πρόσωπο του παραδικαστικού σκανδάλου. Σύμφωνα με τις ίδιες εκμυστηρεύσεις, ο I. Γιοσάκης είχε καθημερινή επικοινωνία με ανωτάτους δικαστικούς στον 4ο όροφο του Αρείου Πάγου. Παράλληλα αποτελούσε την «αιχμή του δόρατος» σε δικαστικές εκκρεμότητες και ήταν ο άτυπος νομικός εκπρόσωπος κορυφαίων κληρικών.

    Γνώστες των επιλογών του I. Γιοσάκη αναφέρουν ακόμη τη μη δημοσιοποιημένη περίπτωση παρέμβασής του σε υπουργό της κυβέρνησης του ΠαΣοΚ για «θετική» δικαστική εξέλιξη υπόθεσης που απασχολούσε μητροπολίτη της περιφέρειας. Ο I. Γιοσάκης εμφανίστηκε στους νομικούς εκπροσώπους τού μητροπολίτη ως «απεσταλμένος» κορυφαίου ιεράρχη, ο οποίος θα εξασφάλιζε προσωρινή, ευνοϊκή μεταχείριση του μητροπολίτη. Σύμφωνα με τις ίδιες αναφορές, λίγες ημέρες αργότερα ο I. Γιοσάκης και ο μητροπολίτης επισκέφθηκαν το γραφείο του υπουργού για να υπάρξουν οι σχετικές συνεννοήσεις. Οι ίδιοι άνθρωποι που ήταν στο πλευρό του I. Γιοσάκη μιλούν για έναν άνθρωπο που γνώριζε όλα τα μυστικά της Νομικής και αντιλαμβανόταν αμέσως ποια θα ήταν η κατάλληλη κίνηση και παρέμβαση σε δικαστικούς για να έχει θετική εξέλιξη μια υπόθεση. Ομως συμπληρώνουν ότι ο αρχιμανδρίτης είχε ευρύτατο κύκλο γνωριμιών, ο οποίος βασιζόταν στο έντονο θρησκευτικό συναίσθημα πολλών δικαστικών και στο γεγονός ότι ο I. Γιοσάκης εμφανιζόταν ως ο «άνθρωπος της Εκκλησίας», σχεδόν με επίσημο χρίσμα. Και συμπληρώνουν ότι σε αυτές τις συνεννοήσεις δεν ετίθετο κανένα θέμα χρηματισμού των δικαστικών.

    Ακόμη αναφέρουν ότι ο I. Γιοσάκης πραγματοποιούσε σειρά συναντήσεων με φίλους του από τον χώρο της Εκκλησίας αλλά και επιχειρηματίες σε δύο γνωστές καφετέριες του Κολωνακίου. Στη συγκεκριμένη παρέα έδινε συχνά το «παρών» ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου νησιού του Αιγαίου. Επίσης οι ίδιοι άνθρωποι που μιλούν για τον I. Γιοσάκη αναφέρονται σε έναν άνθρωπο ιδιαίτερα ευφυή και με ανεπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ.

    Ο κ. Χριστόδουλος επιθυμούσε για διάδοχό του στη Μητρόπολη Δημητριάδος τον κ. Θεόκλητο. Οι έντονες αντιδράσεις όμως των μελών της «Χρυσοπηγής», των στενών του συνεργατών αλλά και ορισμένες προκηρύξεις που πετάχθηκαν στον Βόλο εξανάγκασαν τον Αρχιεπίσκοπο να αλλάξει τα σχέδιά του. Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος εξελέγη το 1999 και από την πρώτη στιγμή άρχισε να δέχεται την κριτική του Μητροπολίτη πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Κωνσταντίνου, ο οποίος κατήγγειλε ότι συνελήφθη μαζί με τον Αρχιμανδρίτη κ. Σεραφείμ Κουλουσούσα σε μπαρ των Τρικάλων.



    Το ΒΗΜΑ, 06/02/2005 , Σελ.: A04






    asxetos
    02.02.2008, 22:10
    Aγιοποιήθηκε ο Χριστόδουλος!!!

    Πρωτοσέλιδο δημοσίευμα του "Κόσμου του Επενδυτή"

    Η ελληνική κοινωνία διολισθαίνει όλο και πιό πολύ στην θρησκοληψία, στην καταφυγή στο παράλογο, που έρχεται να καλύψει το έλειμμα αριστερής εναλλακτικής πολιτικής και ορθολογισμού που υπάρχει. Αγύρτες και τσαρλατάνοι βρίσκουν ευκαιρία να ασκήσουν στις εξαθλιωμένες οικονομικά μάζες, ακροδεξιά εθνικιστική δημαγωγία, να ζητούν την απόσυρση του βιβλίου ιστορίας της Στ΄Δημοτικού επειδή δεν έχει τουρκοφαγικό χαρακτήρα, να περιφέρουν βρωμερά πτώματα του κάθε αγίου Βησσαρίωνα σε προκύνηση και είσπραξη, να βυσσοδομούν κατά της δημόσιας παιδείας, να παραδίδουν τα πάντα στους νόμους της Αγοράς. Μέσα σ'αυτό το σκηνικό της αφασίας και ανοχής, έχοντας εξασφαλίσει την ασυλία των ΜΜΕ, ο αρχιεπίσκοπος Παρασκευαϊδης αγιογραφήθηκε όπως αποκαλύπτει "Ο Κόσμος του Επενδυτή" σε Εκκλησία του Βόλου, σηματοδοτώντας έτσι την αχόρταγη φιλοδοξία του να επεμβαίνει με τον αέρα του αγίου στην δημόσια ζωή είτε με ξενοδοχειακές μπίζνες, είτε με απροκάλυπτες πολιτικές παρεμβάσεις, εφαρμόζοντας το ενθρονιστήριο σύνθημά του "Όπισθεν ολοταχώς". Η ενέργεια αυτή που πριν 20 χρόνια θα ξεσήκωνε το γενικό καγχασμό σήμερα αντιμετωπίζεται με απάθεια από την χαβαλετζίδικη κοινή γνώμη του τηλεοπτικού καναπέ, αλλά και από τις ηγεσίες των 2 κομμάτων, αφού ο μεγαλομανής ρασοφόρος επηρεάζει ένα σημαντικό ποσοστό της εκλογικής βάσης της Ν.Δ και του Πασόκ.



    επισυναπτόμενα: ____________gypnhc.jpg 
    ssakiss1
    02.02.2008, 22:24
    "Ο Αρχιεπίσκοπος ήταν τότε απορροφημένος στις μελέτες του"
    (Ευστάθιος, Μητροπολίτης Σπάρτης, εκπρόσωπος Τύπου ΙΣ, 4/3/2001)



    ΤΟΝ ΑΔΙΚΟΥΝ και πάλι τον κ. Χριστόδουλο. Οι αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις του για τη στάση του επί δικτατορίας και οι αμήχανες δικαιολογίες του ("εγώ τότε διάβαζα") έγιναν αφορμή για να επισημανθεί και πάλι ο ανακόλουθος λόγος του και η μικρή του σχέση με τους δημοκρατικούς θεσμούς.

    Επιμένουμε, όμως, ότι τον αδικούν τον κ. Χριστόδουλο. Και βέβαια υποστήριξε τη δικτατορία, ό,τι κι αν λέει σήμερα. Και βέβαια υπήρξε το δεξί χέρι του εκλεκτού χούντας και παλατιού Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου. Και βέβαια τα γνώριζε όλα, εφόσον η καταστολή, η βία και η βαρβαρότητα της χούντας ήταν ορατή διά γυμνού οφθαλμού. Αλλωστε ο ίδιος ο Ιερώνυμος περιγράφει αναλυτικά τις υποθέσεις βασανιστηρίων που έφταναν στο γραφείο του (δηλαδή στα χέρια του αρχιγραμματέα τότε κ. Παρασκευαϊδη) στο αυτοβιογραφικό "Το δράμα ενός Αρχιεπισκόπου" (Αθήναι 1975, σελ. 96-104).

    ΟΜΩΣ Ο κ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ δεν έκανε τίποτα παραπάνω από εκείνο που έκανε το σύνολο των στελεχών της Εκκλησίας εκείνη την περίοδο. Μάταια θα ψάξει κανείς ανάμεσα στα μέλη του ανώτερου κλήρου να βρει ανθρώπους που τόλμησαν να διαφοροποιηθούν από τους συνταγματάρχες της "Ελλάδος των Ελλήνων Χριστιανών". Η αναζήτηση του ιστορικού θα σταματήσει σε καναδυό ιερείς, τον εξής έναν: τον Γεώργιο Πυρουνάκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι και οι δημοκρατικές κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης υποχρεώθηκαν να στηριχθούν στη μια από τις δύο πτέρυγες των χουντικών ιεραρχών, ελλείψει τρίτης, "δημοκρατικής". Η Εκκλησία -ελέω ισοβιότητας των Ιεραρχών- υπήρξε ο μοναδικός θεσμός που δεν "αποχουντοποιήθηκε" ούτε στο ελάχιστο. Μέχρι και σήμερα διατηρείται ο χωρισμός "Παπαδοπουλικών" και "Ιωαννιδικών" στους παλιότερους Ιεράρχες. Ο κ.Χριστόδουλος, δηλαδή, υπήρξε στέλεχος ενός μηχανισμού που υπηρέτησε πιστά τη δικτατορία. Δεν μπορεί να περιμένει κανείς αντιστασιακές δάφνες από εκκλησιαστικούς άνδρες, όπως είναι παράλογο να αναζητά στις τάξεις των ΕΣΑτζήδων 1967-74 στελέχη αντιστασιακών οργανώσεων.

    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΕ ο κ.Χριστόδουλος -και που δεν του καταλογίζουν, όπως όφειλαν, οι επικριτές του- είναι η δράση του μετά την πτώση της δικτατορίας. Ε, λοιπόν, και μετά το 1974, τότε πουκαμιά προσχηματική δικαιολογία άγνοιας δεν ίσχυε πλέον, ο κ.Χριστόδουλος εξακολουθούσε να υπηρετεί τις ιδέες αλλά και τους μηχανισμούς της χούντας. Συνέχισε να αρθρογραφεί στον "Ελεύθερο Κόσμο", ο οποίος δεν ήταν πλέον το κεντρικό όργανο της ισχυρής χούντας, αλλά μια περιθωριακή φυλλάδα των "αμετανόητων", των "νοσταλγών" και των "σταγονιδίων". Είχε προλάβει, βέβαια, να πουλήσει τον παλιό του προστάτη, τον Ιερώνυμο, και να ταχθεί υπέρ του ιωαννιδικού Σεραφείμ, προκειμένου να εξασφαλίσει τη μητροπολιτική έδρα λίγο πριν τη μεταπολίτευση.

    ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΑ και αρκετά χρόνια αργότερα, εξακολουθούσε να αναφέρεται με νοσταλγία στην "επανάσταση" και την "επαναστατική κυβέρνηση", όταν αναφερόταν στη χούντα. Αυτές τις διατυπώσεις χρησιμοποιεί και στη διδακτορική διατριβή του που εκδόθηκε το 1981. Τις ίδιες διατυπώσεις διατηρεί και στην πρόσφατη επανέκδοση του έργου ("Ιστορική και Κανονική Θεώρησις του Παλαιοημερολογητικού Ζητήματος κατά την γένεσιν και την εξέλιξιν αυτού εν Ελλάδι", σελ. 319-331), στο οποίο τονίζει και τη στενή σχέση Ιεραρχίας και Πολιτείας εκείνη την περίοδο.

    Μ' άλλα λόγια, προτού γίνει Αρχιεπίσκοπος, ο κ.Χριστόδουλος είχε το θάρρος της γνώμης του: υπήρξε μέχρι τέλους υποστηρικτής της χούντας και των χουντικών. Δεν πρέπει, λοιπόν, να μας εκπλήσσει η ιδιαίτερη σχέση που ανέπτυξε με τον γνωστό κήρυκα της Νέας Εθνικοφροσύνης Γεώργιο Καψάλη της εφημερίδας "Στόχος", μέχρι το θάνατό του. Ούτε η συνεργασία των δυο ομοϊδεατών στη διοργάνωση εκδηλώσεων και οι επιστολές, με τις οποίες ο Χριστόδουλος επαινούσε τον εκδότη της ρατσιστικής και χουντικής εφημερίδας (λέγοντας ότι "έχουμε ανάγκη από τέτοιους ανθρώπους") και τον πρόβαλε ως πρότυπο "Ελληνοκεντρικού και Ελληνόψυχου και ταυτόχρονα Χριστιανοκεντρικού και Ορθόδοξου" (Στόχος, 6/5/1998).

    Η ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, λοιπόν, των πρόσφατων δηλώσεων του κ. Χριστόδουλου οφείλεται στο γεγονός ότι ο νέος ρόλος που έχει προσδιορίσει για τον εαυτό του (Ιερό-εθνο-κομματ-άρχης) απαιτεί την αυτοαναίρεσή του και τη συγκάλυψη των εμπεδωμένων απόψεών του. Δεν είναι όμως εύκολο να μεταβληθούν και οι μέχρι πρότινος ακροδεξιοί υποστηρικτές του σε "μεσαίο χώρο". Αυτό το νέο πολυσυλλεκτικό ποίμνιο του κ. Χριστόδουλου εκφράζουν οι αντιφάσεις και οι παλινωδίες των λόγων του. Ας δείξουμε, λοιπόν, λίγη κατανόηση.

    (Ελευθεροτυπία, 10/3/2001)



    821999
    Χριστόδουλου επιστολή προς Παττακό

    από Κωλοσούζας 6:01μμ, Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008
    «Στρατηγέ,

    »Με ιδιαίτερη χαρά έλαβα το πόνημα με τον τίτλο Οδοιπορικόν ενός στρατιώτου
    90 ετών, το οποίον είχατε την ευγενή καλωσύνην να μου αποστείλετε και σας
    ευχαριστώ πολύ.

    »Το αποσταλέν βιβλίον σας, στις σελίδες του οποίου εκθέτετε τις σκέψεις,
    τις επισημάνσεις, τις τοποθετήσεις σας σχετικά με περιστατικά, επεισόδια
    και γεγονότα από την μακρόχρονη διαδρομή και πορεία της ζωής σας,
    εντυπωσιάζει τον αναγνώστην με την απλότητα και την γλαφυρότητα του λόγου,
    το ανυπόκριτο πατριωτικό φρόνημα και την πηγαία ειλικρίνεια, τη συγκινητική
    εξιστόρηση και τη διάθεση αυτοκριτικής και αυτοσαρκασμού.

    »Όπως προκύπτει από τα γραφόμενά σας και την αυτοβιογραφούμενη σταδιοδρομία
    σας, υπήρξατε εκφραστής ξεχωριστών προσόντων και αρετών και γράψατε
    ιστορία, την οποίαν ο ιστορικός του μέλλοντος καλείται να εκτιμήσει και να
    προσδιορίσει.

    »Εύχομαι ο Δομήτωρ κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο δίκαιος Κριτής πάντων, να
    σας χαρίζει πλούσια την Χάριν και την ευλογίαν Του.

    »Μετ' ευχών διαπύρων

    »Ο Αθηνών Χριστόδουλος».



    vouliakis
    03.02.2008, 01:32
    mnk και asxetos: τις καταλάβαμε τις θέσεις σας. Δεν είναι ανάγκη να κάνετε copy+paste εδώ μέσα το μισό internet.
    STING
    03.02.2008, 12:47
    Λοιπόν το απεφάσισα .
    Σταματώ να ασχολούμαι με τον αποβιώσαντα Χριστόδουλο και τα διάφορα του και ρίχνω όλο μου το βάρος στους Μητροπολίτες:
    ( Κατά σειρά προτεραιότητας )
    Μεσσηνίας
    Λακωνίας
    Θηβών
    Θεσσαλονίκης
    Ζακύνθου
    Ναύπακτου

    Φυσικά η λίστα θα παραμείνει ανοιχτή γιατί θα προκύψουν σίγουρα νέα ονόματα.

    Κάνω δημόσια ανοιχτή πρόσκληση στον asxetos που είναι διαβασμένο παιδί και μπορεί να έχει περισσότερα στοιχεία…

    Δεν κάνω δημόσια ανοιχτή πρόσκληση στην mnk που της κρατάω μούτρα… για να μάθει...


    ε ρε γλέντια….

    okanenas
    03.02.2008, 13:34
    Ο asxetos μάλλον για Ζακύνθου των βλέπω

    Εγώ πάντως θα ήθελα Πειραιώς

    STING
    03.02.2008, 17:07
    @mnk
    πρόσεχε μη τα μπερδέψεις με τα φασολάκια...
    Nick-the-GreeK
    03.02.2008, 17:53
    Για ζακυνθου το κοβω εχει μια φατσα ομως σαν να σου λεει ετοιμασου ερχομαι.....
    Tren
    03.02.2008, 17:56
    Παράθεση:

    Το μέλος Nick-the-GreeK στις 03-02-2008 στις 17:53 έγραψε...

    Για ζακυνθου το κοβω εχει μια φατσα ομως σαν να σου λεει ετοιμασου ερχομαι.....




    υπερβολες........
    STING
    03.02.2008, 18:00
    Παράθεση:

    Το μέλος Tren στις 03-02-2008 στις 17:56 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Nick-the-GreeK στις 03-02-2008 στις 17:53 έγραψε...

    Για ζακυνθου το κοβω εχει μια φατσα ομως σαν να σου λεει ετοιμασου ερχομαι.....




    υπερβολες........

    Και μένα ρε παιδιά εδώ που τα λέμε μεταξύ μας αυτός ο Ζακύνθου μου ξυπνάει το ομοφυλοφιλικό μου ένστικτο…
    Κοίτα να δεις τι πάθαμε στα καλά καθούμενα…

    gazakas
    03.02.2008, 21:45
    Για να επανέλθουμε εντός θέματος, ορίστε τι λέει ο αθεόφοβος για τον εκλιπόντα...
    StavmanR
    03.02.2008, 22:21
    Προς κάθε αθεότρομο...
    Κάποια στιγμή πρέπει να σταματήσει το σαφάρι με κυνηγούς που χρησιμοποιούν όπλα μεγάλου βεληνεκούς (ελεύθεροι σκοπευτές) για να πετύχουν ήδη νεκρά θηράματα. Το να επιδίδεται κανείς στο σπορ που λέγεται 'σαφάρι σπιλώσεως και νεκροφιλίας (ηδονή με τη χρήση πτώματος)', σημαίνει ότι κατά πάσα πιθανότητα κάποια στιγμή θα γίνει ο ίδιος το θήραμα, μπρος στην εξέλιξη της 'τροφικής' αλυσίδας που εν αγνοία του και εκ παραδρομής, ο ίδιος δρομολογεί...

    Γκάζακας, κατ' αρχήν έχεις τους χαιρετισμούς μου και χαίρομαι που επανήλθες στη δράση ασχέτως αν συμφωνώ ή διαφωνώ με τις απόψεις σου...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 03-02-2008 22:27 ]


    gazakas
    03.02.2008, 22:47
    StavmanR, αντιχαιρετώ και σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
    Πρέπει να σημειώσω πρώτα-πρώτα ότι έβαλα το λινκ για τον αθεόφοβο όχι επειδή προσυπογράφω μέχρι τελείας το κείμενό του, αλλά γιατί συμφωνώ με αρκετά από όσα γράφει και κυρίως επειδή με βρίσκει σύμφωνο το νηφάλιο ύφος του. Γι' αυτό ένιωσα έκπληξη διαβάζοντας το παραπάνω σχόλιό σου και έσπευσα να ξαναδιαβάσω το κείμενο του ιατρού μπλόγκερ. Πουθενά δε διαπίστωσα να επιδίδεται σε σπίλωση του νεκρού και σε νεκροφιλία.
    Επαναλαμβάνω ότι τα δημόσια/ιστορικά πρόσωπα (πρέπει να) γίνονται πάντα αντικείμενο κριτικής ζωντανά ή νεκρά. Αν διαφωνούμε με αυτή την κριτική μπορούμε να καταθέσουμε την αντίθεσή μας με ή χωρίς επιχειρήματα.

    http://gazakas.wordpress.com
    http://blogs.musicheaven.gr/gazakas

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gazakas στις 03-02-2008 22:48 ]


    StavmanR
    03.02.2008, 23:01
    Ο αθεόφοβος, πέρα από την μονόπλευρη 'κρίση' που εφαρμόζει, είναι "ύποπτος" ως προς τη στιγμή που έκρινε (για 10 χρόνια δεν είχε μιλήσει σύμφωνα με τα λεγόμενά του) ότι έφθασε η ώρα της κρίσεως ενός ανθρώπου στου οποίου το σώμα ακόμα δεν έχει αρχίσει η διαδικασία της αποσύνθεσης, λίγες μόνο ώρες μετά το βιολογικό του θάνατο. Θυμίζω μία αρχαία αλλά και λαϊκή ρήση για να πιάσουμε το νόημα:

    "Δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται..."
    (που σημαίνει για όσους δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με αρχαία 'μόλις πέσει η βελανιδιά, όλοι τρέχουν να την μαδήσουν')

    Πιστεύω πως έχεις την ικανότητα να διαβάζεις 'πίσω' από το γραπτό λόγο και να διακρίνεις προθέσεις.

    Στο κείμενο που παρέθεσες, δεν υπάρχει όχι μόνο ουδεμία εύφημη μνεία, αλλά ούτε καν ένα θετικό σχόλιο για τον αποθανόντα, γεγονός που δεν έχει συμβεί για τον ίδιο το Διάβολο από τους φανατικούς Χριστιανιστές. Αλίμονο, αν η ιστορική κρίση ενός δημόσιου προσώπου βασίζεται στα ιδεολογικά φίλτρα του κάθε αθεότρομου. Έχω παλαιότερα παραθέσει την έντονη κριτική μου στάση απέναντι στην Εκκλησία. Αλλά σε αυτό το θέμα ισχύει το 'έτερον εκάτερον'...

    Τα περί 'σαφάρι νεκροφιλίας' είναι μεταφορική έκφραση που περιγράφει εκείνους που πιθανόν να ηδονίζονται στην ιδέα του νεκρού ιδεολογικού ή θρησκευτικού αντιπάλου.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 03-02-2008 23:20 ]


    marakiasteraki
    03.02.2008, 23:25
    Ηταν μια πολυ δυνατη προσωπικοτητα και προσεφερε πολλα....ειδικα στα νεα παιδια!Και δεν νομιζω πως μπορει καποιος να τον αντικαταστησει ετσι απλα.....
    gazakas
    03.02.2008, 23:35
    Δεν θα ήθελα να γίνω απολογητής του αθεόφοβου, αλλά μάλλον αδικείς και τον ίδιο και το κείμενό του.
    Πρώτα-πρώτα, αν πατούσες στο λινκ που παραθέτει στην αρχή του κειμένου του και αναφέρεται σε ποστ του που αναρτήθηκε την εποχή που εισήχθη στο Αρεταίειο θα διαπίστωνες 2 πράγματα: 1) ο αθεόφοβος έχει αναφερθεί πολύ συχνά επικριτικά και σατιρικά στο Χριστόδουλο, άρα μάλλον δεν κατάλαβες τα "λεγόμενά " του, και 2) με έναν πολύ ζεστό και ανθρώπινο τρόπο δηλώνει πως από τη στιγμή που γνωστοποιήθηκε η ασθένειά του ο ίδιος θα πάψει να ασχολείται μαζί του.

    Επειτα λες, με μια δόση υπερβολής, ότι είναι ύποπτο που κρίνει το Χριστόδουλο τόσο νωρίς. Υπενθυμίζω ότι το κείμενο αναρτήθηκε σε μπλογκ, είδος γραπτής έκφρασης που εκ των πραγμάτων έχει επικαιρικό χαρακτήρα, και ότι ο ίδιος θεωρεί (ίσως με τον κυνισμό ενός γιατρού) πως αφού έγινε και η κηδεία μπορεί να μιλήσει. Ας μην ξεχνάς τις "μονόπλευρες κρίσεις" των Μέσων (κάποιες από τις οποίες παρατέθηκαν κι εδώ) που έφταναν σε αγιοποίηση του. Εκείνες δεν ήταν άκαιρες;

    Τέλος, σχετικά με το αν υπάρχει έστω και μια θετική κρίση στο κείμενο για τον εκλιπόντα, βουαλά (που λέμε και στο χωριό μου):
    α) "Θετική, αν και εκ των πραγμάτων επιβαλλόμενη, ήταν επίσης η στάση του κατά την έλευση του Παπα στην Ελλάδα που η παπαδίστικη σκουριά την θεωρούσε ούτε λίγο ούτε πολύ σαν την έλευση του Σατανά."
    β) "Το ότι επέλεξε να χειρουργηθεί εδώ όπως και το μην κρύψει από το τι πάσχει είναι από τα θετικά πράγματα που του χρεώνονται."

    Ακόμα και αν δεν υπήρχε ουδεμία εύφημος μνεία για το ιστορικό πρόσωπο "Χριστόδουλος, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος" δεν το θεωρώ δείγμα μονοδιάστατης κριτικής. Μπορώ να σου παραθέσω πληθώρα ιστορικών προσώπων για τα οποία δε μπορεί να ειπωθεί τίποτα ή σχεδόν τίποτα θετικό.

    http://gazakas.wordpress.com
    http://blogs.musicheaven.gr/gazakas

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gazakas στις 03-02-2008 23:36 ]


    StavmanR
    03.02.2008, 23:52
    Εδώ όμως κάνεις ένα λάθος...Ακόμα και το μοναδική 'καλοπροαίρετο' σχόλιο που του αφιερώθηκε είναι ύποπτο και λανθασμένο. Το (α) είναι άστοχο διότι την απόφαση για την έλευση και προσκύνημα του Πάπα, την έλαβε η Ιερά Σύνοδος, υπό την εποπτεία Χριστόδουλου. Δεν είναι προσωπική η απόφαση. Η αναφορά στο συγκεκριμένο στοιχείο, θα μπορούσε να έχει 'πονηρή' πλευρά με δεδομένη την περαιτέρω σπίλωση του τέως αρχιεπισκόπου ως φιλοκαθολικιστή στα μάτια των πιστών. Μία σωστή και δίκαιη κρίση θα περιελάμβανε όλες τις ωφέλιμες και κακές πρωτοβουλίες του Αρχιεπισκόπου, καθ' όλη τη διάρκεια της 'θητείας' του στο συγκεκριμένο αξίωμα (για τα ωφέλιμα βλέπε κείμενα ΜΝΚ στις προηγούμενες σελίδες). Όλα αυτά τα στοιχεία γιατί παραμελούνται ΕΠΙΜΕΛΩΣ;

    Το (β) είναι μία προσωπική στάση σε ένα προσωπικό βίωμα που αφορά τον ίδιο και μόνο, εκτός κι αν το τοποθετήσουμε σε θέμα προτύπων. Εκεί βέβαια δεν καταλαβαίνω επ' ακριβώς τον τύπο του προτύπου που προωθεί...(υποννοεί ότι είναι Ελληναράς; ότι τα ελληνικά νοσοκομεία είναι καλύτερα; κλπ.). Μάλλον πρόκειται για υπόνοια καλού σχολίου και όχι για ωφέλιμο σχόλιο καθ' αυτό.

    Τέλος, πόσες φορές έχει πάει κάποιος σε κηδεία μέλους της οικογένειας και να αρχίσει να κρίνει το νεκρό και την κοινωνική του εισφορά εντός και εκτός της οικογένειας; Ο σεβασμός δεν αποδεικνύεται επιστημονικά με λόγια και συναρτήσεις. Είναι κάτι που είτε το νιώθει κάποιος είτε δεν το νιώθει σε καταστάσεις πένθους, ασχέτως αν ο αποθανών ήταν ιδεολογικός ή και φυσικός αντίπαλος. Τουλάχιστον έτσι διδάσκεται από τις πιο πρωτόγονες ακόμα κοινωνίες και το θεωρώ αυτονόητο στις 'εκσυγχρονισμένες'. Δεν έχει αναρωτηθεί ποτέ κανείς γιατί δεν 'καυτηριάζουμε' το νεκρό ακόμα και στα καφενεία;

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 04-02-2008 00:36 ]


    gazakas
    04.02.2008, 00:06
    Επειδή το Φεβρουάριο δεν είναι παχιές οι μύγες και όσο και να προσπαθούμε ξύγκι δε θα βγάλουμε από αυτές, δε νομίζω ότι πρέπει να πούμε παραπάνω για το κείμενο του αθεόφοβου. Όποιος το διαβάσει μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του.
    StavmanR
    04.02.2008, 00:17
    Υ.Γ. η τελευταία παράγραφος του προηγούμενου ποστ μου, μπήκε με επεξεργασία ταυτόχρονα με το ποστ του gazakas. Προς αποφυγήν οποιουδήποτε τύπου παρεξηγήσεως..
    gazakas
    04.02.2008, 02:00
    Άλλο ένα κείμενο για τον Αρχιεπίσκοπο του Νίκου Ξυδάκη (όχι του συνθέτη) από τη σημερινή Καθημερινή.

    http://gazakas.wordpress.com
    http://blogs.musicheaven.gr/gazakas

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gazakas στις 04-02-2008 02:22 ]