ελληνική μουσική
    489 online   ·  210.874 μέλη

    Έφυγε ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος

    Tren
    02.02.2008, 19:12
    STING σκεψου λιγο τα γαλλικα και το πιανο σου σε παρακαλω...

    και δεν ξερω και τι ειναι το "σαν"..


    vouliakis
    02.02.2008, 19:22
    Zefuros και STING: ψυχραιμία... Δεν είναι ανάγκη να συνεχίσετε αυτόν τον ...πετροπόλεμο

    mnk, αυτό με τα αρχαία κείμενα είναι νέα μόδα που προσπαθείς να λανσάρεις?


    Tren
    02.02.2008, 19:26
    κειμενα ειναι?

    Νομιζα οτι χτιζαμε κατι .Εγω τετραγωνακια βλεπω

    Κατα τα αλλα οι παραθεσεις ενοχλουν...
    Zefuros
    02.02.2008, 19:52
    Παράθεση:

    Το μέλος vouliakis στις 02-02-2008 στις 19:22 έγραψε...

    Zefuros και STING: ψυχραιμία... Δεν είναι ανάγκη να συνεχίσετε αυτόν τον ...πετροπόλεμο






    Απαιτω διαγραφή των συγκεκριμενων σχολίωντου συγκεκριμενου μελους. Ειδάλλως, να αρχισω να απανταω παρομοια και να το κανουμε εδω μεσα αμερικαν μπαρ.
    Tren
    02.02.2008, 20:16
    Τα εχει αυτα η δημοκρατια .

    Το ρημα "απαιτω" δεν εχει νομιζω

    Μεχρι και τη δικη μου παρεμβαση επιτρεπει.Ξερεις τι μεγαλειο ειναι αυτη?


    Zefuros
    02.02.2008, 20:29
    Παράθεση:

    Το μέλος Tren στις 02-02-2008 στις 20:16 έγραψε...

    Τα εχει αυτα η δημοκρατια .

    Το ρημα "απαιτω" δεν εχει νομιζω

    Μεχρι και τη δικη μου παρεμβαση επιτρεπει.Ξερεις τι μεγαλειο ειναι αυτη?





    Φίλη Tren,

    Ευχαριστώ πολύ για το "μαθημα" δημοκρατίας, αλλά μάλλον καπου τα εχεις μπερδέψει....
    Το κλεινω το θεμα εδω γιατι ειμαστε εντελώς off-topic και το εχουμε σκίσει.

    Tren
    02.02.2008, 20:36
    παρακαλω



    Tren
    02.02.2008, 21:04
    Εμενα με ενοχλει.
    Δεν ζουμε στην αρχαιοτητα και μπορει εγω να ημουν στην τριτη δεσμη οχι ομως ολοι οσοι μετεχουν στην κουβεντα.
    Για την ακριβεια ειναι σαν να μαλωνεις με καποιον και να βριζεις σε αλλη γλωσσα.

    Φαουλ δηλαδη.
    Χτυπημα κατω απο τη μεση.
    Και πολυ κουραστικο μαλιστα


    asxetos
    02.02.2008, 21:04

    Ομιλία του Μακαριωτάτου με την ευκαιρία της αποκαλύψεως τιμητικής πλάκας για τους αδίκω θανάτω ΤΕΛΕΙΩΘΕΝΤΑΣ μάρτυρας κληρικούς, Υπότιτλος «Στις 17 Σεπτεμβρίου στον προαύλιο χώρο του Ι. Ναού Αγίας Σοφίας Ψυχικού, ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χριστόδουλος αποκάλυψε το μνημείο που ανεγέρθη στη μνήμη των 345 μαρτύρων Κληρικών, που θυσιάσθηκαν την τραγική περίοδο 1940 - 1949 στην πατρίδα μας.» [ΣΣ: Όπως βλέπετε, οι "σφαγιασθέντες" έγιναν "τελειωθέντες", ενώ το φορτισμένο ιδεολογικά και πολιτικά "1940-1949" επανήλθε στα μουλωχτά.] Για να δούμε και αποσπάσματα, χωρίς πολλά σχόλια: «Κατά την ομιλία του ο Μακαριώτατος, αφού αναφέρθηκε στο παράδειγμα και το μαρτύριό τους, αλλά και στις διώξεις που υπέστη η Εκκλησία και οι κληρικοί Της την εποχή εκείνη, επεσήμανε: «Σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν διώκτες της Εκκλησίας, που δε διδάχθηκαν τίποτε από την ιστορία. Συνεχίζουν και σήμερα να Την πολεμούν, αλλά με άλλο τρόπο. Εκείνο που τώρα επιδιώκεται είναι ο αποχριστιανισμός της Πολιτείας και η μετατροπή της σε μια κοινωνία άμορφη, χωρίς ρίζες, χωρίς Παράδοση και χωρίς πολιτισμική κληρονομιά. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι λεγόμενοι αναθεωρητές της ιστορίας, που επιχειρούν να την ξαναγράψουν αποσιωπώντας τη σημαντική προσφορά της Εκκλησίας στη σωτηρία αυτού του τόπου, παραχαράσσοντας την αλήθεια και στηριζόμενοι στην άγνοια των νεωτέρων για να «περάσουν» τις νέες αναθεωρητικές του απόψεις... προσαρμόζοντας στην ιδεολογία τους τα γεγονότα της ιστορίας. Ανήκουν ακόμη οι νοσταλγοί της άθεης κουλτούρας, που θέλουν να αποκόψουν το λαό μας από τον μαστό της Ορθόδοξης πίστεώς του και να μεταβάλουν και την Ελλάδα σε χώρα που δεν έχει πίστη, ούτε παράδοση, ούτε θρησκεία, ούτε αξίες, ούτε πνευματικότητα. Που δεν έχει δηλ. μέλλον...» [ΣΣ: Εδώ μαθαίνουμε ότι αναθεωρητές της ιστορίας δεν είναι οι Καλύβας-Μαραντζίδης-Κολιόπουλος, αλλά οι ... άλλοι, δηλαδή τα κουμμούνια!!!]

    Από περιοδικό της εκκλησίας.
    Στη φωτογραφία τα τάγματα των παπάδων? παπάδες με όπλα δηλαδή.....



    επισυναπτόμενα: papades0lst6i.jpg 
    asxetos
    02.02.2008, 21:07
    Να συνεχισω ...Συνεχιζω
    asxetos
    02.02.2008, 21:16
    Ειδες τι ρολο επαιζε ο φασιστας Χουντοδουλος....
    Tren
    02.02.2008, 21:18
    Παράθεση:

    Το μέλος mnk στις 02-02-2008 στις 21:10 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Tren στις 02-02-2008 στις 21:04 έγραψε...

    Εμενα με ενοχλει.
    Δεν ζουμε στην αρχαιοτητα και μπορει εγω να ημουν στην τριτη δεσμη οχι ομως ολοι οσοι μετεχουν στην κουβεντα.
    Για την ακριβεια ειναι σαν να μαλωνεις με καποιον και να βριζεις σε αλλη γλωσσα.

    Φαουλ δηλαδη.
    Χτυπημα κατω απο τη μεση.
    Και πολυ κουραστικο μαλιστα





    Διαφωνώ, τα αρχαία δεν είναι άλλη γλώσσα.
    Οποιος δεν κατανοεί, πολύ ευχαρίστως να του κάνω μετάφραση.

    Πολλες φορές έχουν μπει παραθέσεις στα αγγλικά -που είναι όντως άλλη γλώσσα- και δεν διαμαρτυρήθηκε κανείς, ούτε κι εσυ.

    Και εφ όσον ήσουν τρίτη δέσμη, θα κατάλαβες ότι δεν βρίζω κανέναν, ένα μύθο του Αισώπου παρέθεσα.




    Οι συζητησεις γινονται με ισους ορους για ολους τους συνομιλητες.

    Και το κειμενο δεν το διαβασα ,δεν μπηκα καν στην διαδικασια γι αυτους ακριβως τους λογους.
    Αν θελεις να μιλας αρχαια ελληνικα ανοιξε αλλο τοπικ
    asxetos
    02.02.2008, 21:21
    Σε λιγο θα μιλησουμε για τη χρυσοπηγη του Χριστοδουλου και τη σχεση της με τη Χρυση Αυγη.
    Tren
    02.02.2008, 21:25
    Καλη συνεχεια στην κουβεντα καθοτι ειναι και Σαββατοβραδο.
    Συνεχιζουν οι μερες και περνουν κανονικα παρα του οτι εφυγε ο Χριστοδουλος....


    Σε περιπτωση που το ξεχασαμε λεω



    asxetos
    02.02.2008, 21:31
    Οι ψευτοφιλανθρωπίες του Χριστόδουλου με δικά μας κόλλυβα


    Με κρατικά λεφτά η εκκλησιαστική φιλανθρωπία-Άρθρο του Δ.Γουσέτη στην ΑΥΓΗ


    Σάπια ανθρωπιστική βοήθεια
    Ημ/νία καταχώρησης : 04/05/2007 16:09:03 Σε ποια ευρωπαϊκή χώρα κρατικός φορέας ιδρύει θυγατρική οργάνωση που την ονομάζει μη κρατική; Αυτή τη λαθροχειρία διέπραξε το 2002 η ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας με την οργάνωση "Αλληλεγγύη". Λαθροχειρία που κατήγγειλε ο Μητροπολίτης Φιλίππων Προκόπιος.
    Η πολιτεία αυτής της δήθεν ΜΚΟ τον δικαιώνει. Η "Αλληλεγγύη" ανεδείχθη αντάξια σε αδιαφορία και αναξιοπιστία κάθε άλλης κρατικής υπηρεσίας. Υπήρξε πρωταθλητής στις κρατικές επιχορηγήσεις, ενώ είναι άγνωστο πόσα και ποια φιλανθρωπικά έργα έχει κάνει, αν έχει κάνει, με τα δισεκατομμύρια που μαζεύονται από την οικονομική αξιοποίηση των λειψάνων αγίων, των τιμίων δώρων, των κειμηλίων, των θαυματουργών εικόνων, των αγίων ζωνών και φώτων κ.λπ.
    Την τριετία 2002- 2004 έλαβε μόνο από το υπουργείο Εξωτερικών 7.000.000 ευρώ, από τα οποία τα 2.000.000 τα έλαβε από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ την τελευταία βδομάδα της θητείας της. Δυστυχώς, δεν έχω στοιχεία για άλλα υπουργεία και για άλλες χρονιές. Από σκόρπια δημοσιεύματα μαθαίνω ότι λειτούργησε ένα ξενώνα αποασυλοποίησης με λεφτά της Ε.Ε. (75%) και του κράτους (25%). Την εποχή του τσουνάμι στη Ν.Α. Ασία το 2005, ήταν πρώτη σε κρατικές επιχορηγήσεις για ανθρωπιστική βοήθεια, αυτές που δημιούργησαν σκάνδαλο και επερώτηση στη Βουλή. Και στους πληγέντες έστειλε κιβώτια με αποκριάτικες στολές, γυναικεία εσώρουχα στρινγκ και ακατάλληλα τρόφιμα.
    Το Γενάρη η "Αλληλεγγύη" δημοσίευσε έναν κατάλογο 50 περίπου χορηγών της. Στον κατάλογο εμφανίζονται ο Δήμος Αθηναίων, ο ΟΠΑΠ, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, κρατικοί φορείς όλοι, που διαχειρίζονται δικά μας λεφτά. Πράγμα που σημαίνει ότι όλοι και όλες, εκόντες άκοντες, έχουμε χρηματοδοτήσει την "Αλληλεγγύη".
    Για το έργο της αυτό, η "Αλληλεγγύη" βραβεύτηκε από τον υπουργό υγείας κ. Αβραμόπουλο με το "Βραβείο Διεθνούς Δράσης της Χρονιάς 2006". Σαν για να ανταποδώσει αυτή τη διάκριση, η "Αλληλεγγύη" βοήθησε την κυβέρνηση στο ξέπλυμα χρήματος απέναντι στους εταίρους μας. Αξίζει να δούμε από πιο κοντά αυτή την τόσο ελληνοπρεπή ιστορία, όπως την περιγράφει ρεπορτάζ της "Καθημερινής".
    Προς τα τέλη του 2005 και αρχές του 2006 οι ειδήσεις για τη γρίπη των πουλερικών δημιούργησαν πανικό στους καταναλωτές και αποχή από την αγορά κοτόπουλων. Οι πτηνοτροφικές εταιρείες βρέθηκαν σε κρίση. Αυτό συνέβη σε όλη την Ευρώπη, αλλά μόνο εδώ οι πτηνοτροφικές εταιρείες δέχτηκαν την πατρική στοργή του κράτους, το οποίο δεσμεύτηκε να τους δώσει επιχορήγηση. Επειδή, βέβαια, αυτό είναι παράνομο σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ε.Ε. και για να μην υποχρεωθούν οι πτηνοτρόφοι να επιστρέψουν την επιχορήγηση -όπως καληώρα υποχρεώνεται η Ολυμπιακή- το κράτος σκέφτηκε να ξεπλύνει το χρήμα. Επιδότησε την "Αλληλεγγύη" με 7 εκ. ευρώ, για να αγοράσει και να στείλει 2.650 τόνους κατεψυγμένων κοτόπουλων στον δοκιμαζόμενο λαό του Ιράκ. Από τα χρήματα αυτά 5,3 εκ. ευρώ θα πήγαιναν στους πτηνοτρόφους, ενώ 1,7 θα έμεναν στην "Αλληλεγγύη" για έξοδα αποθήκευσης και αποστολής. Στις 6 Δεκεμβρίου υπογράφτηκε η σύμβαση πτηνοτρόφων - "Αλληλεγγύης" και μια βδομάδα αργότερα οι πτηνοτρόφοι παρέδωσαν τους πρώτους 371 τόνους, με πιστοποιητικά κτηνιατρικών υπηρεσιών των νομαρχιών ότι ήσαν εντάξει. Κατά τα ειωθότα του ελληνικού δημοσίου, η "Αλληλεγγύη" τους πλήρωσε τέσσερις μήνες αργότερα με 740.000 ευρώ (2 ευρώ το κιλό). Τα υπόλοιπα χρήματα, μέχρι τα 7.000.000 ευρώ, περιμένουν, υποθέτω, τις νέες αποστολές.
    Ολοκληρώθηκε έτσι για την ώρα η δουλειά. Για τους Ιρακινούς ποιος νοιάζεται; Όχι βέβαια η ευσεβής δημοσιοϋπαλληλική "Αλληλεγγύη". Η συμβατική προθεσμία παράδοσης έληγε στις 26 Μαρτίου. Η προθεσμία πέρασε, αλλά τα κατεψυγμένα κοτόπουλα δεν έφυγαν για το Ιράκ. Παρέμειναν στοιβαγμένα σε 22.059 κούτες στα ψυγεία. Επιπλέον, η "Αλληλεγγύη" τους έβαλε χέρι -ποιος θα την ελέγξει;- παραβιάζοντας τον όρο της σύμβασης, που την υποχρέωνε να τα παραδώσει στο Ιράκ: έδωσε 34 τόνους για τα "δείπνα Αγάπης" των εορτών σε διάφορα φιλανθρωπικά ιδρύματα. Οι Ιρακινοί μπορούσαν να βολευτούν με τα υπόλοιπα. Μετά το Πάσχα, η Νομαρχία Πειραιά ανακάλυψε τους υπόλοιπους 337 τόνους ταγκισμένους και με σαλμονέλα. Μάλιστα ο έλεγχος δεν πραγματοποιήθηκε τυχαία αλλά έγινε ύστερα από καταγγελία. Ποιανού άραγε;
    Οι ανθρωπιστικές ΜΚΟ θέλουν να είναι οι ευαίσθητες εκείνες οργανώσεις που με ζήλο, ενθουσιασμό, εθελοντισμό, προσπαθούν να χτίσουν την κοινωνία των (ενεργών) πολιτών μέσα από διάφορες μη κερδοσκοπικές δραστηριότητες. Αντίθετα, ο εμπνευστής της "Αλληλεγγύης" αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος έφτιαξε μια οργάνωση που, όχι μόνο δεν αντιπροσωπεύει την κοινωνία των πολιτών, αλλά που βλάπτει την κοινωνία γενικότερα. Η "Αλληλεγγύη" προσβάλλει τις ΜΚΟ που σέβονται τον εαυτό τους, τη δράση τους και την αξιοπρέπειά τους. Δεν έχει θέση στην κοινωνία των πολιτών.
    ssakiss1
    02.02.2008, 21:37
    μονο ασχετος δεν ειναι ο asxetos

    asxetos
    02.02.2008, 21:46
    21η Απριλίου και Εκκλησία. Ο ρόλος της Χρυσοπηγής

    Τα μυστήρια της Χρυσοπηγής .



    Στο ζήτημα της στενής συνεργασίας της Ιεραρχίας με την δικτατορία δεν αποδόθηκε ποτέ Δικαιοσύνη. Οι δεσποτάδες ύμνησαν με εμετικό τρόπο την Χούντα, πολλοί από αυτούς εκβιαζόμενοι από στοιχεία της ιδιωτικής τους ζωής. Ακόμη και τα βασανιστήρια στην ΕΣΑ και η σφαγή του Πολυτεχνείου δεν εμπόδισαν τους αρχιεπισκόπους Ιερώνυμο και Σεραφείμ και σύσσωμη την Ιεραρχία να δοξολογούν τη δικτατορία, ενώ ο νεαρός τότε Χρήστος-Χριστόδουλος Παρασκευαϊδης, γραμματέας της Συνόδου, μελετούσε βίους Αγίων και δεν άκουγε ούτε έβλεπε τίποτα. Στη φωτογραφία του "Βήματος" ο πνευματικός πατέρας του Χριστόδουλου και ηγούμενος της Χρυσοπηγής Καλλίνικος με εκλεκτά πνευματικά του τέκνα. Στην άλλη φωτογραφία, από το βιβλίο του Μανώλη Βασιλάκη "Χριστόδουλος, η μάστιγα του Θεού", βλέπουμε τους Παττακό, αρχιεπίσκοπο της δικτατορίας Ιερώνυμο και τον Χριστόδουλο.

    Ο Καλλίνικος κατηγορήθηκε πριν 2 χρόνια για σεξουαλικές ατασθαλίες από τον θεολόγο κ.Τούμπα, τον εργολάβο κ.Κωστογλάκη, τον συμπατριώτη του δικηγόρο κ.Δ.Παπαχριστόπουλο, τον πρώην αρχιμανδρίτη Βενέδικτο Καρίβαλη, ενώ εκκρεμεί δικαστική του διένεξη για το θέμα με τον Σπ.Καρατζαφέρη. Η Σύνοδος τον αθώωσε, πανυγηρικά τον παρασημοφόρησε και ο ίδιος παραιτήθηκε "για λόγους υγείας". Τι ήταν όμως η περιβόητη χουντική Χρυσοπηγή, που στέγασε τον πιστολέρο αρχιμανδρίτη Νικόδημο Φαρμάκη-συνεργάτη του Βαβύλη-τον υμνητή των βασανιστών της Χούντας ταγματάρχη της Χωροφυλακής και μητροπολίτη Αιγιαλείας Αμβρόσιο και ανάθρεψε τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο; Κανείς εισαγγελέας δεν διάβηκε τις πόρτες του μοναστηριού της στο Καπανδρίτι, του κτιρίου της στα Μεσόγεια και του οικοτροφείου της στο Παγκράτι για να διερευνήσει τις πολλαπλές καταγγελίες που ακούστηκαν για ροζ σκάνδαλα, οπλοφορίες, οικονομικές ατασθαλίες, συνεργασία με την ΚΥΠ ακόμη και για παρακολουθήσεις αντιπάλων μητροπολιτών και για σοβαρές πολεοδομικές παραβάσεις. Παραμένει και σήμερα επίκαιρο το προφητικό άρθρο του Ιού (2005) που ακολουθεί.

    Το βαθύ θείο παρακράτος

    Οι αποκαλύψεις για τη δραστηριότητα του Αποστόλη Βαβύλη και της παρέας του εντός και εκτός Εκκλησίας οδηγούν αφενός την Ιεραρχία να επαγγέλλεται την «κάθαρση», και αφετέρου μια μερίδα του πολιτικού κόσμου να ζητά εδώ και τώρα το «διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους». Αλλά ενώ και τα δύο αυτά αιτήματα είναι απολύτως ορθά, στην πραγματικότητα δεν αγγίζουν το πραγματικό σκάνδαλο αυτών των ημερών.

    Γιατί δεν είναι ούτε ο υπερπλουτισμός των Ιεραρχών ούτε οι ροζ παρεκκλίσεις τους που αποτελούν το σημαντικότερο στοιχείο των πρόσφατων αποκαλύψεων. Αυτό που έχει τεκμηριωθεί από τη δημοσιογραφική έρευνα είναι ότι μερίδα του εκκλησιαστικού μηχανισμού έχει εξελιχθεί σε:

    -Χώρο δράσης αλλά και κάλυψης πρακτόρων.

    -Χώρο ασυλίας φυγόδικων και καταζητουμένων.

    -Χώρο ξεπλύματος βρόμικου χρήματος.

    -Χώρο μηχανορραφιών με διεθνείς διαστάσεις.

    -Χώρο άσκησης εξωτερικής πολιτικής με εντελώς αδιαφανείς σκοπιμότητες.

    Το πραγματικό, λοιπόν, πρόβλημα είναι ότι ένα τμήμα του εκκλησιαστικού μηχανισμού έχει ταυτιστεί με τις μυστικές υπηρεσίες της χώρας (αλλά και άλλων χωρών), καθώς και με μυημένα τμήματα άλλων κρατικών μηχανισμών (δικαστικών, αστυνομικών και πολιτικών) και έχει συγκροτήσει ένα ελληνικό «βαθύ κράτος», το οποίο δεν έχει τίποτα να φοβηθεί από την καρατόμηση του Παντελεήμονα ή από τον τυπικό (και βέβαια απαραίτητο) διαχωρισμό της Εκκλησίας από την εκπαίδευση ή τη διοίκηση.

    Καμιά «κάθαρση» σαν κι αυτή που προγραμματίζεται δεν εγγίζει το πρόβλημα. Γιατί δεν είναι οι παρεκκλίσεις των ασώτων, αλλά η δράση των συνετών που πρέπει να ελεγχθεί. Είδαμε, για παράδειγμα, τον σεβάσμιο μητροπολίτη Καλλίνικο στις ειδήσεις του Νίκου Χατζηνικολάου να μας λέει για τον αρχιμανδρίτη Νικόδημο Φαρμάκη, τον τρίτο άνθρωπο στην ομάδα Βαβύλη-Τριανταφυλλάκη, ότι «εγώ τον έχω σε περιορισμό» και «τον τιμώρησα που οπλοφορεί». Συμπλήρωσε ότι είναι πολύ καλός και η δραστηριότητά του είναι φιλανθρωπική. Αρα περιττεύει οποιαδήποτε άλλη ενασχόληση των δημοσιογράφων ή της πολιτείας με τον κουμπουροφόρο αρχιμανδρίτη.

    Μ' άλλα λόγια, ο «άγιος Πειραιώς» έβγαλε ήδη το πόρισμά του και έκρινε τον άνθρωπο που με την κάλυψη των ράσων συνόδευε τον Βαβύλη σε όλες τις επικίνδυνες αποστολές του (Ισραήλ, Πάτρα, Ιταλία). Βέβαια ο κ. Καλλίνικος είναι ο ιθύνων νους της Χρυσοπηγής στην οποία ανήκει τόσο ο αρχιμανδρίτης Φαρμάκης όσο και τα δυο άλλα προβεβλημένα πρόσωπα των ημερών, ο Αρχιεπίσκοπος και ο Θεσσαλιώτιδος. Σε οποιαδήποτε ευνομούμενη κοινωνική ομάδα θα ήταν ο πλέον ακατάλληλος να κρίνει τον «άνθρωπό του». Ομως η Εκκλησία έχει επιλέξει την «αυτοκάθαρση». Ο ίδιος Μητροπολίτης υπήρξε απολύτως αρνητικός σε οποιαδήποτε επέμβαση εξωεκκλησιαστικού παράγοντα στις δραστηριότητές της.

    Κάτω απ' αυτούς τους όρους κατανοεί κανείς ότι η αυτοκάθαρση ισοδυναμεί με ακύρωση κάθε εσωτερικής αλλαγής. Αλλά ακριβώς γι' αυτό το λόγο, δεν είναι ο «διαχωρισμός» που επείγει σήμερα, αλλά αντιθέτως η ευθεία επέμβαση στα εσωτερικά αυτών των μηχανισμών και η εξασφάλιση της διαφάνειας.

    Αλλά ποιος θα τολμήσει να πει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός;

    Ποιος πολιτικός θα διακινδυνεύσει την καριέρα του καταγγέλλοντας αυτή τη μάχη συμμοριών που ονομάζεται «εκλογή ελληνόφωνων πατριαρχών»;

    Ποιος θα διανοηθεί να ελέγξει το «πόθεν έσχες» όχι μόνο των Ιεραρχών αλλά και των μονών και των παρεκκλησιαστικών οργανώσεων (με πρώτη τη Χρυσοπηγή) και του Αγίου Ορους;

    Ποιος θα αγγίξει το ρόλο της ΕΥΠ (από εποχής ΚΥΠ) στην Εκκλησία και της Εκκλησίας στην ΕΥΠ;

    Δεν τρέφουμε αυταπάτες. Η συγκάλυψη έχει ήδη δρομολογηθεί. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος θέτει σε δοκιμασία τη νοημοσύνη μας βεβαιώνοντας ότι δεν προκύπτουν στοιχεία για παρακρατικό μηχανισμό, ο εκπρόσωπος της Αστυνομίας μας καθησυχάζει ότι ο Βαβύλης ήταν απλός πληροφοριοδότης της Ασφάλειας, όπως πολλοί κακοποιοί, και τώρα οι Ιεράρχες ετοιμάζονται για την κολυμπήθρα του Σιλωάμ.



    (Ελευθεροτυπία, 19/2/2005)



    επισυναπτόμενα: 1rea44d.JPG 
    asxetos
    02.02.2008, 21:53
    Μερικά ερωτήματα που δεν έχουν πάρει απάντηση

    Γράφει ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Βασίλης Α. Λαμπρόπουλος

    Συγκλονίζεται καθημερινά η κοινή γνώμη με αποκαλύψεις για ιεράρχες, δικαστικούς και άλλους παράγοντες της δημόσιας ζωής. Φυσικά τα σκάνδαλα στην Εκκλησία, ηθικής τάξεως και οικονομικά, ενοχλούν το λαό και τους πιστούς. Σκέφτονται πάρα πολύ τώρα οι εκκλησιαζόμενοι να αφήνουν χρήματα στα κουτιά των ναών. Γιατί διαπίστωσαν ότι τα χρήματα του λαού γίνονται βίλες, επενδύσεις στην Καραϊβική και σε τραπεζικά ομόλογα. Όσο για τα λεγόμενα ροζ σκάνδαλα από τις εκκλησιαστικές σχολές τα παιδιά «εκπαιδεύονται» στην αρσενοκοιτία! Πηγαίνετε σε μία εκκλησιαστική σχολή και δείτε μαζεμένα τα παιδιά. Είναι εύκολο να διαπιστώσετε πόσα απ΄ αυτά είναι κουνιστοί. Τα παιδιά αυτά οδηγούνται στην ιεροσύνη και στις κρεβατοκάμαρες υψηλόβαθμων στελεχών της Εκκλησίας, είτε για παθητική είτε για ενεργητική ομοφυλοφιλία.
    Ως παλαιός, και επί 28 χρόνια, εκκλησιαστικός συντάκτης, που παρακολουθεί και τα τωρινά τεκταινόμενα έχουμε να πούμε ότι:
    Τίποτε απ΄ αυτά δεν ήταν άγνωστα στο εσωτερικό της Εκκλησίας. Όλα είναι γνωστά και τα συζητούσανε μεταξύ τους οι μητροπολίτες. Όλοι ξέρανε για την Μπέμπα Μπλάνς, την Κάλας, τη Σούλα, τη Λέλα, τη Ρίτα, το Χωροφύλακα κ.λπ. Επομένως, ας μην απορούμε τώρα, απλώς βγήκε ένα σκάνδαλο και ακολούθησαν αποκαλύψεις για τα άλλα που σοβούσαν επί χρόνια. Τα θύματα μιλήσανε, έστω και καθυστερημένα. Πρόκειται για αναπαλαίωση.
    Είναι άνανδρο να λέει ο Καλλίνικος ότι τον πολεμούσε ο Σεραφείμ, όταν εκείνος ανέδειξε την τρόικα της Χρυσοπηγής. Επί των ημερών του πήρανε αξιώματα και μεγάλες μητροπόλεις (Καλλίνικος, Αμβρόσιος, Χριστόδουλος), επί των ημερών του αποκτήσανε οφίκια και άδεια λειτουργίας της Χρυσοπηγής. Επί των ημερών του Σεραφείμ εκλεγήκανε στις μεγαλύτερες και πλουσιότερες μητροπόλεις. Ο Σεραφείμ συμφώνησε και εκτοπίστηκε από τη θέση του γενικού διευθυντού της Αποστολικής Διακονίας ο επίσκοπος Ανδρούσης Αναστάσιος για να πάρει τη θέση του ο Καλλίνικος. Ο Σεραφείμ, παρά τις αντιρρήσεις πολλών συνεργατών του, έδωσε άδεια στον Καλλίνικο να εκδώσει την εφημερίδα «Εκκλησιαστική Αλήθεια», που ο μητροπολίτης Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος είχε αποκαλέσει «Εκκλησιαστικόν Ψεύδος»! Επομένως, είναι ασεβής ο Καλλίνικος να κατηγορεί έναν πεθαμένο και να μην αναλαμβάνει τις ευθύνες του, που είναι πολλές για τον ίδιο και το περιβάλλον του. Όλοι όσοι βγαίνουνε για υποστήριξή του, πολιτικοί, δικηγόροι, και άλλοι εμπλέκονται σε συμφέροντα με την τρόικα της Χρυσοπηγής.
    Ειπώθηκε σε μία τηλεοπτική εκπομπή ότι μας έκανε το 1982 μήνυση για δημοσιεύματα και ένα βιβλίο με τίτλο «Αρσενοκοίτης;», πράγμα που δεν έκανε αργότερα στον κ. Τούμπα. Ουδέν αναληθέστερον. Ο κ. Καλλίνικος μας έκανε μήνυση όταν πρώτοι εμείς του κάναμε μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση. Εκείνος και η τρόικα δεν θέλανε να γίνει δικαστήριο, που κόστισε, ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα, την εκλογή του στον αρχιεπισκοπικό θρόνο, όπως ήταν το σχέδιο της Χρυσοπηγής. Η απόφαση του δικαστηρίου δεν αφορούσε το περιεχόμενο του βιβλίου όπου ένας νεαρός κατήγγειλε στη Σύνοδο ότι τον χάιδευε στη διάρκεια της εξομολογήσεως, αλλά για το εξώφυλλο του βιβλίου, που είχε τη φωτογραφία του. Η σύνθεση του δικαστηρίου ήταν στημένη με ανθρώπους των εκκλησιαστικών οργανώσεων και πιέσεις από την Ασφάλεια, για αποδυνάμωση των μαρτύρων. Ένας δικαστικός λ.χ. είναι ψάλτης στη μητρόπολη Αθηνών, από τότε κιόλας! Όσο για την καταγγελία στη ΔΙΣ μπήκε μέσα σε μία ώρα στο αρχείο, όπου ήρθε και η απάντηση του Καλλίνικου από τον Πειραιά, μεριμνεί του αρχιγραμματέα της ΔΙΣ επισκόπου Ταλαντίου Αμβροσίου, σημερινού Αιγιαλείας!
    Η σύνδεση των ανθρώπων της Τρόικας και της Χρυσοπηγής γενικά με ύποπτα πρόσωπα με ακραίες ιδεολογικές αντιλήψεις, είναι γνωστή σ΄ όσους τους γνωρίζουν. Ακόμη και σήμερα στο στενό περιβάλλον του ο κ. Χριστόδουλος έχει σύμβουλο ένα «φιλόσοφο», ο οποίος μάλλον τον ωθεί στις εθνικές από άμβωνας εξάρσεις. Το πρόσωπο αυτό πριν 10-12 χρόνια εξέδιδε ένα φιλοσοφικό περιοδικό ακραίων αντιλήψεων, που προωθούσε το μάρκετινγκ του κ Χριστόδουλου. Ξαφνικά το 1993;- εξαφανίστηκε μαζί με τη γυναίκα του στις ΗΠΑ, παίρνοντας μαζί του και το ταμείο πολλών εκατομμυρίων δρχ. Επέστρεψε αμέσως μετά την εκλογή του κ. Χριστόδουλου στον αρχιεπισκοπικό θρόνο και κατέλαβε υψηλόμισθη θέση. Στο περιοδικό κορυφαίος συνεργάτης του πολιτευτής, γόνος μεγάλης οικογένειας, βουλευτής σήμερα της Β΄ Αθηνών.
    Οι τρεις τους ήρθανε από τα Τρίκαλα στη διάρκεια της στρατιωτικής χούντας και πήρανε καλές θέσεις που μπορούσανε να συγκεντρώσουν χρήματα και να παρακολουθούν από μέσα στις εκκλησιαστικές εξελίξεις. Ο ένας ιεροκήρυκας στον Προφήτη Ηλία Παγκρατίου όπου έστησε την Χρυσοπηγή στην οδό Στέντορος 4, ο άλλος ταγματάρχης στη χωροφυλακή και ο τρίτος γραμματέας στη ΔΙΣ. Το πολιτικό περιβάλλον τους βοηθούσε να προωθούν τα σχέδιά τους, για τη συγκέντρωση πλούτου, δυνάμωμα της Χρυσοπηγής, αλίευση νέων και προώθησή τους σε θέσεις κλειδιά της Εκκλησίας, γεγονός που συνεχίζεται και σήμερα.
    ’λλος επίδοξος σωτήρας, αγνώστου προελεύσεως, ήρθε κληθείς από τον αρχιεπίσκοπο- από τη Ρουμανία και τοποθετήθηκε διευθυντής του Διορθοδόξου Κέντρου Πέντελης με μεγάλες αποδοχές. Κι αυτός εκτόπισε το επίσκοπο-ηγούμενο Ιωάννη της Πεντέλης, που ήταν διευθυντής του Κέντρου. Το άτομο αυτό προωθεί τις σχέσεις του κ. Χριστόδουλου με τους Βλάχους των Βαλκανίων και, υποτίθεται, ότι τους πείθει να κάνουν επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις. Πού, άραγε; Οι κινήσεις του είναι ανεξέλεγκτες δεν υπόκειται σε κανένα έλεγχο.
    Ποιόν έγγαμο κληρικό, που τον βάλανε να κάνει θεολογικές σπουδές, ετοιμάζουν να χειροτονήσουν επίσκοπο και η γυναίκα του έχει «αποσυρθεί» σε γυναικείο μοναστήρι;.
    Και, τέλος, πού πήγε το αρχείο του Σεραφείμ; Ο ίδιος μας είχε πει ότι το προσωπικό του αρχείο (Ζέρβα κ.λπ.) το είχε δώσει στον ανεψιό του, αλλά υπήρχανε κι άλλα αρχεία στην αρχιεπισκοπή στο σπίτι του και στη Σύνοδο. Πού είναι όλ΄ αυτά; Ποιος τα εξαφάνισε;
    Είναι καιρός να μπει το ΣΔΟΕ και ορκωτοί λογιστές στην Χρυσοπηγή, όχι ελεγκτές του δημοσίου, γιατί αυτοί προέρχονται, σε μεγάλη μερίδα, από τις χριστιανικές οργανώσεις.
    Αυτά προς το παρόν γιατί ο υπόνομος της Χρυσοπηγής και των άλλων ιεραρχών έχει πάρα πολλά.


    asxetos
    02.02.2008, 22:01
    Έμμεση ομολογία Χριστόδουλου για συμμετοχή στο παραδικαστικό

    Πριν μια βδοάδα ο Ζακύνθου Χρυσόστομος είχε κατηγορήσει τον αρχιεπίσκοπο πως είναι βουτηγμένος στο παραδικαστικό μέχρι το καλυμαύχι του. Ο αρχιεπίσκοπος τότε απείλησε πως θα τον παραπέμψει στην εκκλησιαστική δικαιοσύνη για τις συκοφαντίες του. Όπως προκύπτει από σημερινό δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας, δεν πραγματοποίησε την απειλή του κι έτσι αιωρείται εναντίον του μια τόσο βαρειά κατηγορία, που σε υνδυασμό με τις υποθέσεις Γιοσάκη, Θεόκλητου, Βαβύλη δείχνει αληθινή. Είναι περίεργο πως ένας ανώτατος κρατικός υπάλληλος όπως ο κ.Παρασκευαϊδης, ανέχεται κατηγορίες που θα ανάγκαζαν να καταφύγει στη Δικαιοσύνη και τον τελευταίο πολίτη. Προφανώς ΦΟΒΑΤΑΙ. και οι προφάσεις πως είναι για το καλό της Εκκλησίας να αιωρούνται τέτοιες κατηγορίες κατά του προκαθημένου της, είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.

    ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ.

    Το γραφείο της ΔΙΣ στηρίζει... τον Αρχιεπίσκοπο



    Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος «είναι βουτηγμένος στο παραδικαστικό μέχρι το καλυμμαύχι», είπε ο Ζακύνθου Χρυσόστομος πριν από δύο εβδομάδες. Και στη χθεσινή συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου είχε την τιμητική του. Ολοι οι παριστάμενοι μητροπολίτες έκαναν δηλώσεις στήριξης προς το πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου.



    Ο Ζακύνθου Χρυσόστομος
    Τουλάχιστον αυτό έγινε γνωστό μέσω της Συνόδου. Υπήρξαν πάντως και κάποιοι μητροπολίτες που όταν άκουσαν όσα φέρεται να είπαν έχασαν τη λαλιά τους. Τα αποσπάσματα που έγιναν γνωστά δεν προέρχονται από διαρροές μητροπολιτών αλλά από το γραφείου Τύπου της Συνόδου. Είναι άγνωστο αν για τη δημοσιοποίηση ελήφθη συνοδική απόφαση ή αν έγινε... κατ' οικονομίαν διαρροή. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, έγινε ψηφοφορία με το ερώτημα αν πρέπει να παραπεμφθεί ή όχι στα εκκλησιαστικά δικαστήρια ο Χρυσόστομος. Η απόφαση ήταν να μην παραπεμφθεί. Στην ενημέρωση που ακολούθησε ειπώθηκε ότι ο Αρχιεπίσκοπος δεν ήθελε την παραπομπή του Χρυσόστομου... για το καλό της Εκκλησίας............

    Ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος


    Θ. ΤΣΑΤΣΗΣ - tsath@enet.gr




    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 28/02/2007
    ssakiss1
    02.02.2008, 22:04

    * Δύο ακόμη ιεράρχες από τη Βόρεια Ελλάδα και ένας από τη νησιωτική αναμένεται ότι θα εμπλακούν σε σκάνδαλα
    Οι «Ιφιγένειες» της Εκκλησίας
    Πώς βρέθηκαν στο «μάτι του κυκλώνα» οι μητροπολίτες Αττικής κ. Παντελεήμων και Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος και τώρα καλούνται να «θυσιαστούν»
    Αναυδη η ελληνική κοινή γνώμη παρακολουθεί τις καταγγελίες και τις αποκαλύψεις για τα όσα συμβαίνουν στην Εκκλησία της Ελλάδος. Ολοι οι αρχιερείς που εμπλέκονται στον χορό των καταγγελιών είναι λίγο-πολύ γνωστοί στην κοινή γνώμη λόγω των θέσεων που κατείχαν στην Εκκλησία. Κάποτε ήταν πανίσχυροι, σήμερα βάλλονται πανταχόθεν και δείχνουν αδύναμοι να σταματήσουν το «τσουνάμι» που στο πέρασμά του κινδυνεύει να παρασύρει τους ίδιους, τον Αρχιεπίσκοπο, ακόμη και τους πιστούς, οι οποίοι καθημερινά δοκιμάζονται. Ηδη δύο μητροπολίτες βρίσκονται στη δίνη του κυκλώνα. Και σύμφωνα με πολλούς ιεράρχες πρέπει να «θυσιαστούν». «Αυτή τη στιγμή πρέπει να υπάρξουν Ιφιγένειες για να επανέλθει η ειρήνη στην Εκκλησία» είναι η χαρακτηριστική φράση συνοδικού μητροπολίτη που περιγράφει το κλίμα το οποίο επικρατεί στους κόλπους της Ιεραρχίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, άλλοι τρεις μητροπολίτες ενδέχεται να μπουν και αυτοί στη δίνη του κυκλώνα.



    --------------------------------------------------------------------------------





    Ο Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων έχει ήδη τεθεί σε εξάμηνη διαθεσιμότητα. Αριστερά, ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος


    --------------------------------------------------------------------------------

    Ο πρώτος που έχει ήδη τεθεί σε εξάμηνη διαθεσιμότητα-προάγγελο της οριστικής απομάκρυνσής του είναι ο Μητροπολίτης Αττικής κ. Παντελεήμων. Πρόκειται για έναν κληρικό με «κοσμικές» συμπεριφορές που ξένιζαν τους άλλους ιεράρχες. Ενδεικτικό της αντίληψης που έχει διαμορφώσει με το πέρασμα των χρόνων είναι ότι αποφεύγει ακόμη και να δηλώσει την ημερομηνία γεννήσεώς του.

    Από τα νεανικά του χρόνια ως σήμερα υπηρέτησε σε καίριες και νευραλγικές υπηρεσίες της Συνόδου. Το πέρασμά του από το Παρίσι για σπουδές τού έδωσε την ευκαιρία όταν ακόμη ήταν νέος αρχιμανδρίτης να υπηρετήσει ως πρακτικογράφος της Συνόδου και γραμματέας της Θρησκευτικής Υπηρεσίας Διαφωτίσεως του Τύπου.

    Την 1η Σεπτεμβρίου 1977 εξελέγη Μητροπολίτης Ζακύνθου, όπου και υπηρέτησε επί 17 χρόνια. Το 1994 εξελέγη Μητροπολίτης Αττικής. H μετάθεσή του πραγματοποιήθηκε σε μια δύσκολη εποχή για την Ιεραρχία. Ο Μητροπολίτης πρώην Αττικής κ. Νικόδημος, ο οποίος είχε εκλεγεί στη διάρκεια της δικτατορίας και απομακρύνθηκε όταν ανήλθε στον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο ο Σεραφείμ Τίκκας, προσπαθούσε να επανέλθει και πάλι στην επαρχία του. Τα επεισόδια με τους πιστούς έξω από τους ναούς αποτελούσαν σκληρή πραγματικότητα. Ο τότε Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ επιθυμούσε να εκλέξει Μητροπολίτη Αττικής τον σημερινό Μητροπολίτη Ζακύνθου κ. Χρυσόστομο Συνετό. H πλειονότητα της Ιεραρχίας όμως συντάχθηκε με τον τότε Μητροπολίτη Δημητριάδος και σημερινό Αρχιεπίσκοπο κ. Χριστόδουλο. Με τη στήριξη των μελών της Μοναστικής Αδελφότητας «Χρυσοπηγή», των λεγομένων Ιερωνυμικών Μητροπολιτών και των περισσοτέρων εκ των επίδοξων διαδόχων του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ ο κ. Χριστόδουλος αντιπαρατέθηκε στην εκλογή του κ. Χρυσοστόμου και εξέλεξε νέο Μητροπολίτη Αττικής τον κ. Παντελεήμονα. H εκλογή του κ. Μπεζενίτη ήταν εύκολη αφού έπρεπε να αποσπάσει τα 2/3 της Ιεραρχίας, όπως προβλέπουν οι διατάξεις του Καταστατικού Χάρτη της Εκκλησίας για τις περιπτώσεις της μετάθεσης, αλλά τελικά αυτή μπόρεσε να πραγματοποιηθεί χάρη στον κ. Χριστόδουλο.

    Από το 1994, οπότε και εξελέγη Μητροπολίτης Αττικής, συγκρούστηκε με κληρικούς της επαρχίας του, τις μοναχές του πανίσχυρου Μοναστηριού του Οσίου Εφραίμ, τον Μητροπολίτη πρώην Αττικής κ. Νικόδημο, με γνωστούς ιεράρχες, ακόμη και με πιστούς. Κατηγορήθηκε ότι συγκέντρωνε στη μητρόπολή του ιερείς πολλαπλώς αμφισβητούμενους, ανάμεσα στους οποίους και ο Αρχιμανδρίτης κ. Ιάκωβος Γιοσάκης.

    Ο κ. Παντελεήμων, ηγούμενος της πλουσιότερης μητρόπολης της χώρας, κατάφερε να μαζέψει πολλά χρήματα τα οποία έχει επενδύσει σε αμοιβαία κεφάλαια και ακίνητα. H παρουσία του σε γάμους πλουσίων των βορείων προαστίων, σε βαφτίσεις, κηδείες και μνημόσυνα του εξασφάλιζε ένα μεγάλο εισόδημα και πολλές γνωριμίες, όπως σημειώνουν μέλη της Ιεραρχίας.

    Το 2001 δεκάδες κασέτες που παραδόθηκαν στη Σύνοδο εμφάνιζαν τον μητροπολίτη είτε να συνομιλεί με άγνωστο άνδρα είτε με τον δικηγόρο του για υποθέσεις του κ. Παντελεήμονα που εκκρεμούσαν στα δικαστήρια. H Ιερά Σύνοδος διεξήγαγε έρευνα, το θέμα όμως έκλεισε.

    Απολάμβανε την εμπιστοσύνη του Αρχιεπισκόπου, γι' αυτό και τον όρισε πρόεδρο των Επιτροπών Διοορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων και Παρακολουθήσεως Ευρωπαϊκών Θεμάτων.

    Το πρωί της Τρίτης εξηγήσεις στην Ιερά Σύνοδο θα δώσει και ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος κ. Θεόκλητος. Πρόκειται για το πνευματικό παιδί του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστόδουλου. Από το 1975, οπότε και βρέθηκε κοντά στον κ. Χριστόδουλο στη Μητρόπολη Δημητριάδος, δεχόταν την αμφισβήτηση των μελών της «Χρυσοπηγής», με πρώτους τους μητροπολίτες Πειραιώς κ. Καλλίνικο και Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιο. Το 1976 προσπάθησε να γίνει μέλος και ο ίδιος της «Χρυσοπηγής», έμεινε όμως στο Μοναστήρι μερικούς μόνο μήνες. Ταυτόχρονα ο κ. Θεόκλητος δεχόταν και την αμφισβήτηση των υπολοίπων στενών συνεργατών του κ. Χριστόδουλου, μητροπολιτών σήμερα Καισαριανής κ. Δανιήλ και Κερκύρας κ. Νεκτάριου. Εναντίον των κινήσεων του κ. Θεοκλήτου ετάχθη πολλές φορές και ο πρωτοπρεσβύτερος κ. Θωμάς Συνοδινός. Οι κκ. Θεόκλητος και Συνοδινός συγκρούστηκαν πολλές φορές στον Βόλο, ιδιαίτερα την εποχή που ο κ. Θεόκλητος ήταν πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης και ο κ. Συνοδινός Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος. Ο κ. Θεόκλητος ήταν ο πρώτος βολιώτης συνεργάτης του κ. Χριστόδουλου. Ο κοινωνικός του χαρακτήρας και η φτωχή καταγωγή του τον έκαναν αγαπητό. Συγκέντρωνε διαρκώς νέα παιδιά γύρω του όπως είναι ο σημερινός Μητροπολίτης Σερρών κ. Θεολόγος και ο πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Θεσσαλιώτιδος και γενικός διευθυντής του Ταμείου Προνοίας των Κληρικών κ. Αχίλλιος Σιόκας.

    Οι χειροτονίες νέων κληρικών αποτελούσαν πολλές φορές αιτία συγκρούσεων στη Μητρόπολη Δημητριάδος. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός κληρικού που ο κ. Χριστόδουλος χειροτόνησε με πρόταση του κ. Θεοκλήτου και στη συνέχεια αυτοχρίστηκε... «Επίσκοπος Νηλείας» δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στη Μητρόπολη Δημητριάδος. Ολοι οι στενοί συνεργάτες του κ. Χριστόδουλου τον προέτρεπαν να μη δεχθεί την πρόταση του κ. Θεόκλητου, ο ίδιος όμως τον άκουσε και, όπως επισημαίνεται από πολλές πλευρές, «την πάτησε».

    H υπόθεση με τον Βορειοηπειρώτη που εμπλέκεται σε υπόθεση ναρκωτικών και έφερε στο φως της δημοσιότητας η εκπομπή «Ζούγκλα» λέγεται ότι αγγίζει άμεσα τον κ. Θεόκλητο. Ο Πέτρος, όπως ήταν το όνομα του Βορειοηπειρώτη, ήταν πνευματικό παιδί του κ. Θεόκλητου, γι' αυτό και τοποθετήθηκε στο βιβλιοπωλείο της μητροπόλεως, όπου εργάζονταν και άλλα παιδιά του.

    Ολοι οι στενοί συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου φοβούνται ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα βγουν νέα στοιχεία τα οποία θα εμπλέκουν και άλλους ιεράρχες σε υποθέσεις σκανδάλων. Δύο μητροπολίτες της Βορείου Ελλάδος και ένας της νησιωτικής χώρας βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

    Καταγγελίες μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει επισήμως εις βάρος τους, οι ίδιοι όμως δεν κρύβουν την ανησυχία τους.


    Ολοι οι άνθρωποι του αρχιμανδρίτη
    «Αν ποτέ υπήρχε άρση του απορρήτου των τηλεφωνικών επικοινωνιών του Ιάκωβου Γιοσάκη, θα βρισκόσαστε προ μεγάλης εκπλήξεως αν βλέπατε ποιους ανθρώπους γνωρίζει και τι διασυνδέσεις έχει στον χώρο της Δικαιοσύνης, της Εκκλησίας αλλά και των επιχειρήσεων». Αυτό ανέφεραν στο «Βήμα» άνθρωποι που είχαν στενή επαφή με τον αρχιμανδρίτη που εμφανίζεται ως κεντρικό πρόσωπο του παραδικαστικού σκανδάλου. Σύμφωνα με τις ίδιες εκμυστηρεύσεις, ο I. Γιοσάκης είχε καθημερινή επικοινωνία με ανωτάτους δικαστικούς στον 4ο όροφο του Αρείου Πάγου. Παράλληλα αποτελούσε την «αιχμή του δόρατος» σε δικαστικές εκκρεμότητες και ήταν ο άτυπος νομικός εκπρόσωπος κορυφαίων κληρικών.

    Γνώστες των επιλογών του I. Γιοσάκη αναφέρουν ακόμη τη μη δημοσιοποιημένη περίπτωση παρέμβασής του σε υπουργό της κυβέρνησης του ΠαΣοΚ για «θετική» δικαστική εξέλιξη υπόθεσης που απασχολούσε μητροπολίτη της περιφέρειας. Ο I. Γιοσάκης εμφανίστηκε στους νομικούς εκπροσώπους τού μητροπολίτη ως «απεσταλμένος» κορυφαίου ιεράρχη, ο οποίος θα εξασφάλιζε προσωρινή, ευνοϊκή μεταχείριση του μητροπολίτη. Σύμφωνα με τις ίδιες αναφορές, λίγες ημέρες αργότερα ο I. Γιοσάκης και ο μητροπολίτης επισκέφθηκαν το γραφείο του υπουργού για να υπάρξουν οι σχετικές συνεννοήσεις. Οι ίδιοι άνθρωποι που ήταν στο πλευρό του I. Γιοσάκη μιλούν για έναν άνθρωπο που γνώριζε όλα τα μυστικά της Νομικής και αντιλαμβανόταν αμέσως ποια θα ήταν η κατάλληλη κίνηση και παρέμβαση σε δικαστικούς για να έχει θετική εξέλιξη μια υπόθεση. Ομως συμπληρώνουν ότι ο αρχιμανδρίτης είχε ευρύτατο κύκλο γνωριμιών, ο οποίος βασιζόταν στο έντονο θρησκευτικό συναίσθημα πολλών δικαστικών και στο γεγονός ότι ο I. Γιοσάκης εμφανιζόταν ως ο «άνθρωπος της Εκκλησίας», σχεδόν με επίσημο χρίσμα. Και συμπληρώνουν ότι σε αυτές τις συνεννοήσεις δεν ετίθετο κανένα θέμα χρηματισμού των δικαστικών.

    Ακόμη αναφέρουν ότι ο I. Γιοσάκης πραγματοποιούσε σειρά συναντήσεων με φίλους του από τον χώρο της Εκκλησίας αλλά και επιχειρηματίες σε δύο γνωστές καφετέριες του Κολωνακίου. Στη συγκεκριμένη παρέα έδινε συχνά το «παρών» ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου νησιού του Αιγαίου. Επίσης οι ίδιοι άνθρωποι που μιλούν για τον I. Γιοσάκη αναφέρονται σε έναν άνθρωπο ιδιαίτερα ευφυή και με ανεπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ.

    Ο κ. Χριστόδουλος επιθυμούσε για διάδοχό του στη Μητρόπολη Δημητριάδος τον κ. Θεόκλητο. Οι έντονες αντιδράσεις όμως των μελών της «Χρυσοπηγής», των στενών του συνεργατών αλλά και ορισμένες προκηρύξεις που πετάχθηκαν στον Βόλο εξανάγκασαν τον Αρχιεπίσκοπο να αλλάξει τα σχέδιά του. Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος εξελέγη το 1999 και από την πρώτη στιγμή άρχισε να δέχεται την κριτική του Μητροπολίτη πρώην Θεσσαλιώτιδος κ. Κωνσταντίνου, ο οποίος κατήγγειλε ότι συνελήφθη μαζί με τον Αρχιμανδρίτη κ. Σεραφείμ Κουλουσούσα σε μπαρ των Τρικάλων.



    Το ΒΗΜΑ, 06/02/2005 , Σελ.: A04