ελληνική μουσική
    405 online   ·  210.857 μέλη

    Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο;

    Loukianie
    21.09.2008, 14:26

    >

     

    Α ρε Μητροπάνο...

     

    Σαν σταυρωμένος και τριγύρω σου ρωμαίοι
    Χασκογελάνε και μιλούν για μοιρασιά
    Εσύ διψάς, όπως διψούν μιλιούνια νέοι
    Κι αυτοί, να παίζουν τη ζωή σου στα χαρτιά

    Σαν σταυρωμένος σε μια πίστα να κρεμιέσαι
    Με καρφωμένα χέρια αέρηδες χτυπάς
    Μόνο η καρδιά σου αντέχει κι απ' αυτή κρατιέσαι
    Και μια ανάσταση ελπίζεις και ζητάς

    Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο
    που το χορεύεις σταυρωμένος στο κενό
    Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο
    δική μας σκάλα, για δικό μας ουρανό

    Σαν σταυρωμένος σε σταυρό που δεν τον βλέπουν
    Παραπατάς, τρεκλίζεις, κι όλα με ρυθμό
    Κι έχεις φρουρούς κι αφεντικά να επιβλέπουν
    πως αν διψάσεις, ξύδι θα 'χεις για νερό

    Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο
    που το χορεύεις σταυρωμένος στο κενό
    Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο
    κι εμένα η μοίρα μου να σου το τραγουδώ

     

    Με προβλημάτισε ο στίχος αυτός.

    "Το ροκ το ελληνικό είναι ζεϊμπέκικο"

    Παρακαλείστε να μας λύσετε την απορία! {#emotions_dlg.blush}

     

     


    black_devil
    22.09.2008, 23:57
    Aτσα και Led Zeppelin ο Μητροπανος! Η αληθεια ειναι πως πρωτη φορα το ακουω αυτο το τραγουδι.. Υποθετω οτι εννοει οτι η ελληνικη εκφραση του ροκ (που ειναι γεννημα της Βρετανιας), με την ολη ιδεολογια και τα σχετικα ειναι το ζειμπεκικο... Αυτο καταλαβαινω εγω τουλαχιστον.. Σαν συνθεση θα συμφωνησω οτι σχετιζονται γιατι το ρεμπετικο θεωρειται ο προδρομος του ροκ στον ελληνικο χωρο (απ' οτι μου ειπαν καποιοι φιλοι που ξερουν απο μουσικη δηλαδη), αλλα κατα τα αλλα θα διαφωνησω.. Αν ηταν το ιδιο πραγμα προφανως το ροκ δεν θα υπηρχε στη Ελλαδα και ολοι οσοι ανοικουμε στην κατηγορια των ροκαδων θα πορωνομασταν με μπαγλαμαδακι... Τελος παντων... Αυτη ειναι η αποψη μου γι αυτο το στιχο, αν μετεφρασα σωστα το νοημα του.
    black_devil
    23.09.2008, 00:03

    Οχι οτι δεν πορωνομαστε δηλαδη αμα το φερει η περισταση..


    panagiotis1981
    23.09.2008, 00:36

    Οι μπαγλαμάδες να παίζουν Ντύλαν
    κι ο Πίτερ Γκάμπριελ διπλοπενιές
    ο Τομ Γουέιτς με τα κλαρίνα
    και τα νταούλια να παίζουν Γιες
    να παίζουν Γιες

    Βάλ' το παράθυρο στην πρίζα
    κάλεσε το καλοριφέρ
    δώσ' τη μπουγάδα στην εφορία
    γράψ' ένα σύνθημα στο ασανσέρ
    στο ασανσέρ

    Άνοιξε γκάζι με το μυαλό σου
    βάλε ταχύτητα με την καρδιά
    η φαντασία στην εξουσία
    δώσε τα ρέστα σου για μια βραδιά
    για μια βραδιά


    Στίχοι: Παύλος Σιδηρόπουλος
    Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης

     

     

    ...


    despinakontogianni
    23.09.2008, 00:40
    Παράθεση:

    Το μέλος panagiotis1981 στις 23-09-2008 στις 00:36 έγραψε...

    Οι μπαγλαμάδες να παίζουν Ντύλαν
    κι ο Πίτερ Γκάμπριελ διπλοπενιές
    ο Τομ Γουέιτς με τα κλαρίνα
    και τα νταούλια να παίζουν Γιες
    να παίζουν Γιες

    Βάλ' το παράθυρο στην πρίζα
    κάλεσε το καλοριφέρ
    δώσ' τη μπουγάδα στην εφορία
    γράψ' ένα σύνθημα στο ασανσέρ
    στο ασανσέρ

    Άνοιξε γκάζι με το μυαλό σου
    βάλε ταχύτητα με την καρδιά
    η φαντασία στην εξουσία
    δώσε τα ρέστα σου για μια βραδιά
    για μια βραδιά


    Στίχοι: Παύλος Σιδηρόπουλος
    Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης

     

     

    ...



    Δεν ήξερε αυτό το τραγουδάκι του πρίγκιπα!
    panagiotis1981
    23.09.2008, 00:48

    ^^^^^^^

     

    Λέγεται "η φαντασία στην εξουσία". Υπάρχει στον δίσκο των "Ρομαντικοί Παραβάτες".  και η μουσική του είναι το ίδιο εξαίρετη όσο και οι στίχοι του:

     


    nondasdask
    23.09.2008, 12:48

    Καταπληκτική η ερμηνεία του Μητροπάνου. Βέβαια για να αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, το τραγούδι το υπογράφει ένας εξαίρετος καλλιτέχνης της Ποπ - Ρόκ Ελληνικής σκηνής, ο Κώστας Τουρνάς. Σίγουρα κάτι ξέρει ο άνθρωπος και απο Ρόκ και απο ζειμπέκικο.

    Η όλη θεματολογία του τραγουδιού ακουμπάει και στην φιλισοφία της Ροκ μουσικής (αντίδραση στο κατεστημένο, επανάσταση, αλλαγή συνθηκών) αλλά και στη θεματολογία των ζειμπέκικων πριν καταλήξουν να γίνουν καψουροτράγουδα.

    Το πάθος στο παίξιμο και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο. Ίδιος και ο Διονυσιασμός στο χορό (άν χορεύει κάποιος πραγματικά).

    Τελικά δεν έχει σημασία το είδος αλλά το πάθος.


    aris9
    23.09.2008, 17:16

     



    ας μου συχωρεθεί η ελλειψη σιγουριας νομίζω οτι οι στίχοι στο συγκεκριμ΄ενο τραγούδι ανήκουν στον Πάνο Ηλιόπουλοο


    panagiotis1981
    23.09.2008, 22:01

    Παράθεση:

    Το μέλος aris9 στις 23-09-2008 στις 17:16 έγραψε...

     



    ας μου συχωρεθεί η ελλειψη σιγουριας νομίζω οτι οι στίχοι στο συγκεκριμ΄ενο τραγούδι ανήκουν στον Πάνο Ηλιόπουλοο



     

    δίκιο πρέπει να έχεις φίλε.


    sitzoune81
    23.09.2008, 23:39

    Διαφωνώ απόλυτα!

    Η ρεμπέτικη μουσική είναι το ελληνικό μαύρο blues

    Louiziana baby!


    freakhood
    24.09.2008, 13:08

    Παράθεση:

    Το μέλος nondasdask στις 23-09-2008 στις 12:48 έγραψε...

    Καταπληκτική η ερμηνεία του Μητροπάνου. Βέβαια για να αποδώσουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, το τραγούδι το υπογράφει ένας εξαίρετος καλλιτέχνης της Ποπ - Ρόκ Ελληνικής σκηνής, ο Κώστας Τουρνάς. Σίγουρα κάτι ξέρει ο άνθρωπος και απο Ρόκ και απο ζειμπέκικο.

    Η όλη θεματολογία του τραγουδιού ακουμπάει και στην φιλισοφία της Ροκ μουσικής (αντίδραση στο κατεστημένο, επανάσταση, αλλαγή συνθηκών) αλλά και στη θεματολογία των ζειμπέκικων πριν καταλήξουν να γίνουν καψουροτράγουδα.

    Το πάθος στο παίξιμο και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο. Ίδιος και ο Διονυσιασμός στο χορό (άν χορεύει κάποιος πραγματικά).

    Τελικά δεν έχει σημασία το είδος αλλά το πάθος.



     

     

    Μόνο που αυτοί οι δύο που αναφέρεις, καμία σχέση δεν έχουν με την φιλοσοφία της ροκ μουσικής και την αντίδραση στο κατεστημένο, επανάσταση, αλλαγή συνθηκών κλπ όπως γράφεις. Τουναντίον, είναι και οι δυο συγκεκριμένα δηλωμένοι (το που δεν χρειάζεται να στο πω..το γνωρίζεις φαντάζομαι)..

    Η ουσία λοιπόν δεν υφίσταται...(ή μάλλον δεν υφίσταται καθόλου ουσία...)

    sitzoune81 έχεις ένα...κάποιο δίκιο εδώ που τα λέμε...


    kozanitis
    24.09.2008, 18:34

    Tο ροκ το ελληνικό είναι ζειμπέκικο...

     

    Εγώ θα συμφωνούσα με τον Σιτζούν αλλά θα πρόσθετα για να κατλάβουν όλοι...

    Το ροκ το ελληνικό είναι ρεμπέτικο...Ρεμπετομπλούζ...

    Οι μεγαλύτεροι ροκάδες είναι οι ρεμπέτες...

    Αν προσέξεις άλλωστε τον Παύλο και τον Άσιμο, τον Τουρνά ή ακόμη και τον Πουλικάκο και τον Πανούση έχουν και ρεμπετικα ακούσματα εκτός από τα γνήσια ξενόφερτα ροκ ακούσματά τους...

     

    όπως και να χει το ροκ το ελληνικό είναι ζειμπέκικο...Αλλά ζειμπέκικο όχι της πλάκας και της νεοκλασιικολαικούρας...Ζειμπέκικο με @*@#δια ΚΕΦΑΛΑΙΑ...

     


    jethroomi
    24.09.2008, 19:19

    Παράθεση:

    Το μέλος sitzoune81 στις 23-09-2008 στις 23:39 έγραψε...

    Διαφωνώ απόλυτα!

    Η ρεμπέτικη μουσική είναι το ελληνικό μαύρο blues

    Louiziana baby!



    YES!!!


    panagiotis1981
    30.09.2008, 02:34

     

    Bρήκα το παρακάτω το οποίο πρόκειται για μια παρουσίαση του έργου Χρ. Ζυγομαλά. Ο Χρ. Ζυγοαμαλάς είναι ένας underground έλληνας καλλιτέχνης, ίδρυσε τους Exarcheia Square Band με τον Νικόλα Άσιμο, αργότερα έπαιξε στην new wave μπάντα Άσπρο - Μαύρο, δεν έμεινε όμως μόνο σε αυτά όπως θα δείτε παρακάτω:

     

    ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ

    Ο Χρήστος Ζυγομαλάς ασχολείται με το είδος του τσιμπητού ρεμπέτικου απο το 1981. Επαιξε γιά πολλά χρόνια σε ακουστικές και κλασσικές κιθάρες, αλλά ένα πρόβλημα στο αριστερό χέρι τον ανάγκασε τα τελευταία δύο χρόνια να παίζει μόνο στην ηλεκτρική κιθάρα που έχει λεπτότερο τάστο και μαλακότερες χορδές.
    Ο ηλεκτρικός ήχος έχει και αυτός τη γοητεία του και όπως δίπλα στα ακουστικά μπλούζ εμφανιστήκανε και καθιερωθήκανε και τα ηλεκτρικά μπλόυζ, έτσι και εδώ γίνεται μιά πειραματική προσπάθεια με τον παραπάνω αδόκιμο όρο. Οπωσδήποτε αυτό το είδος, αν μπορεί να ονομαστεί έτσι, δεν αντικαθιστά τον παραδοσιακό τρόπο, όπως και η μοτοσυκλέττα δεν αντικατέστησε το ποδήλατο, αλλά είναι μιά άποψη που πρέπει να δουλευτεί χρόνια γιά να καταλήξει κάπου. Μερικά προσφέρονται γιά μεγάλη παραμόρφωση και άλλα μόνο με λίγο εφφέ. Υπάρχουνε κομμάτια που θα μπορούσανε κάλλιστα να παιχτούνε και χεβυμεταλλάδικα γιατί είναι πολύ βαρειά όπως το «ρε μάγκα το μαχαίρι σου» ή το «κάντονε Σταύρο κάντονε» όπως και το «Αντιλαλούν οι φυλακές»
    που πρίν απο χρόνια παίχτηκε απο ένα ροκ γκρουπάκι χωρίς το ενδιάμεσο σόλο. Σίγουρα όμως τα περισσότερα «κλασσικά» ρεμπέτικα δεν σηκώνουνε και πολλή παραμόρφωση παρά μόνο λίγο εφφέ γιατί έχουνε καθιερωθεί με τη φόρμα του μπουζουκιού , ενώ στα πολύ παληα μικρασιάτικα και σμυρνείκα που δεν υπάρχει παράδοση μπουζουκιού, όπως και σε ωρισμένα του Γιοβάν Τσαούς που έχουνε περισσότερο δημοτικό χαρακτήρα, το εφφέ μπορεί να είναι εντονότερο. Συμπερασματικά γίνεται μιά προσπάθεια προχωρήματος της φόρμας χωρίς να αλλοιωθεί ή ακρωτηριαστεί το αίσθημα που βγάζουνε αυτά τα τραγούδια που έχουμε όλοι αγαπήσει. Και τούτο γιατί με το λίμνασμα σε μιά μόνο εκδοχή, γίνονται στο τέλος βορά άλλων ντόπιων ή ξένων μουσικών συμφερόντων που δεν διαθέτουνε το ανάλογο τάκτ.
    Ο Χρήστος Ζυγομαλάς γλύπτης και συνθέτης με καταγωγή απο τη Σμύρνη και έχοντας ένα δίσκο με ανασκευασμένα σμυρνέΪκα στο ενεργητικό του, «ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ» το 1994 και συνεχή παρουσία ση μουσική απο το 1976, τα χρόνια 1977-1983 με τον Νικόλα τον Ασιμο, το 1984 με το ethnic-new wave «ΑΣΠΡΟ-ΜΑΥΡΟ», έχει την άποψη του επίσης μικρασιάτη και μεγάλου Ιωνα φιλσόφου, του Ηράκλειτου, που ορίζει πως «Στην αλλαγή βρίσκουν τα πράγματα ανάπαυση».
    Πέρα όμως από όλα αυτά είναι πάνω απ΄όλα, βρίσκονται το βίωμα και η αίσθηση, γιά να μην παραμείνουν τα ανωτέρω μιά διανοητική σαλάτα. Οταν κάποιος έχει μεγαλώσει μέσα στο ρόκ και το ρεμπέτικο και τα έχει αγαπήσει και τα δυό, του έρχεται πολύ φυσικό να τα βλέπει και να τα παίζει ενωμένα. Αλλωστε εκείνο που μετράει είναι το "feeling" και όχι η δογματική αντίληψη. Εν πάση περιπτώσει, μιά πρόταση βρίσκεται στο τραπέζι και έτσι κι αλλοιώς έχει πάρει το δρόμο της


    djmetronomos
    01.10.2008, 13:02

    Λίγο αργά μπήκα στην κουβέντα, όμως λίγο αργά έγινα μέλος (πριν 2 μέρες!)... Έχω προσέξει ότι ο καθένας αντιλαμβάνεται το ροκ με το δικό του τρόπο. Πάντως, πέρα από ετικέτες που συνήθως τοποθετούν οι δημοσιογράφοι για να διαχωρίζουν τα γκρουπ στα κείμενα τους (βοηθάει και τα δισκοπωλέια), ή γενική φύση του ροκ παραπέμεπει σε ομαδικότητα και αλληλεγγύη, και ταυτόχρονα εκπέμπει και σουρεαλισμό (στιχουργικό, μελωδικό)... Τι δουλειά έχει λοιπόν το ζεϊμπέκικο, η πιο εγωιστική έκφραση χορού που έχω δει ποτέ μου, όπου ένας τύπος χοροπηδάει σα μεθυσμένη μαϊμού (κι αν ανέβεις στην πίστα σε έσφαξε), με τα συναισθήματα αδερφοσύνης, αγαλλίασης και ανάτασης που έχω ζήσει σε συναυλίες ή και ακροάσεις δίσκων των Pink Floyd, Rolling Stones, Patti Smith, R.E.M., Steve Wynn, Julian Cope, Παύλο Σιδηρόπουλο...? Το μόνο που μου αρέσει στο ζεϊμπέκικο είναι ο βαρύς ρυθμός του σε 9/4... Όμως, η μοναξιά του και η μαγκιά του με καμία περίπτωση δεν συγκρίνονται με την κουλτούρα της ροκ...


    billy2002gr
    01.10.2008, 17:35

    Παράθεση:

    Το μέλος djmetronomos στις 01-10-2008 στις 13:02 έγραψε...

    Λίγο αργά μπήκα στην κουβέντα, όμως λίγο αργά έγινα μέλος (πριν 2 μέρες!)... Έχω προσέξει ότι ο καθένας αντιλαμβάνεται το ροκ με το δικό του τρόπο. Πάντως, πέρα από ετικέτες που συνήθως τοποθετούν οι δημοσιογράφοι για να διαχωρίζουν τα γκρουπ στα κείμενα τους (βοηθάει και τα δισκοπωλέια), ή γενική φύση του ροκ παραπέμεπει σε ομαδικότητα και αλληλεγγύη, και ταυτόχρονα εκπέμπει και σουρεαλισμό (στιχουργικό, μελωδικό)... Τι δουλειά έχει λοιπόν το ζεϊμπέκικο, η πιο εγωιστική έκφραση χορού που έχω δει ποτέ μου, όπου ένας τύπος χοροπηδάει σα μεθυσμένη μαϊμού (κι αν ανέβεις στην πίστα σε έσφαξε), με τα συναισθήματα αδερφοσύνης, αγαλλίασης και ανάτασης που έχω ζήσει σε συναυλίες ή και ακροάσεις δίσκων των Pink Floyd, Rolling Stones, Patti Smith, R.E.M., Steve Wynn, Julian Cope, Παύλο Σιδηρόπουλο...? Το μόνο που μου αρέσει στο ζεϊμπέκικο είναι ο βαρύς ρυθμός του σε 9/4... Όμως, η μοναξιά του και η μαγκιά του με καμία περίπτωση δεν συγκρίνονται με την κουλτούρα της ροκ...



    9/4 ??????


    djmetronomos
    01.10.2008, 18:24

    Ναι, 9/4  Τι δεν καταλαβαίνεις? Είσαι και ηχολήπτης, Εννέα μέτρα των τεσσάρων τετάρτων. Το καμηλιέρικο ας πούμε, είναι κι αυτό εννιάρι, αλλά επειδή είναι γρήγορο μετριέται σε όγδοα, δηλαδή έχει ρυθμό 9/8. Παρεπιπτόντως, το "Money" των Pink Floyd είναι 7/4 (στο κουπλέ, στο ρεφραίν επιστρέφει στα 4/4, τον ρυθμό που συναντάμε στο 99% της ροκ)... Ό,τι άλλες απορίες ρυθμολογικής φύσης έχεις, εδώ είμαι!


    geordan
    02.10.2008, 00:15

    Ενδιαφέρουσες απόψεις... Αλλά, έγω συμφωνώ με τον kozanitis.


    kwstasagas
    02.10.2008, 01:10

    Ας παραθέσω κι εγώ τις απόψεις μου ....

    Μπορεί, μεν, το αμερικάνικο μπλουζ και το ρεμπέτικο να έχουν πολλές ομοιότητες, όμως ... υπάρχει μια βασική διαφορά μεταξύ τους : Το μπλουζ είναι μουσική της ΑΓΡΟΤΙΑΣ, καθόσον ξεκίνησε από τους μαύρους που δούλευαν ως σκλάβοι στις φυτείες. Ενώ το ρεμπέτικο είναι καθαρά ΑΣΤΙΚΗ μουσική, που αναπτύχθηκε κυρίως στον Πειραιά και στην Αθήνα ....

    Κι επειδή το ρεμπέτικο είναι "αντεργκράουντ αστική μουσική", βρίσκω περισσότερες ομοιότητές του όχι τόσο με το μπλουζ π.χ. του Jimy Reed του John Lee Hooker ή του B.B. King, αλλά [ίσως και αυθαιρετώντας] με την μπλουζ / ροκ μουσική που αναπτύχθηκε στα τέλη των 60ς στη Βρετανία από ροκ κιθαρίστες που εντρύφησαν στο μπλουζ. Ναι, οι περιπτώσεις του Clapton των 60ς, του Τζεφ Μπεκ, του Paul Cossof, του Edgar Brougton και άλλων ηλεκτρο - κιθαριστών εκείνης της εποχής, που ξεκίνησαν από τα υπόγεια κλαμπ του Λονδίνου παίζοντας "αστικό μπλουζ" ["urban blues" κατά την έκφραση του Edgar Broughton] έχουν, κατά την ταπεινή μου άποψη, αρκετές ομοιότητες με τις περιπτώσεις του Μάρκου, του Δεληά, του Μπαγιαντέρα κλπ κλπ, για το λόγο ότι η μουσική τους δράση αναπτύχθηκε σε περιθωριακά στέκια μεγαλουπόλεων ....       


    billy2002gr
    02.10.2008, 01:17

    Παράθεση:

    Το μέλος djmetronomos στις 01-10-2008 στις 18:24 έγραψε...

    Ναι, 9/4  Τι δεν καταλαβαίνεις? Είσαι και ηχολήπτης, Εννέα μέτρα των τεσσάρων τετάρτων. Το καμηλιέρικο ας πούμε, είναι κι αυτό εννιάρι, αλλά επειδή είναι γρήγορο μετριέται σε όγδοα, δηλαδή έχει ρυθμό 9/8. Παρεπιπτόντως, το "Money" των Pink Floyd είναι 7/4 (στο κουπλέ, στο ρεφραίν επιστρέφει στα 4/4, τον ρυθμό που συναντάμε στο 99% της ροκ)... Ό,τι άλλες απορίες ρυθμολογικής φύσης έχεις, εδώ είμαι!



    Σε εχει πιασει μια επαρση η οποια δεν ξερω απο που αντλειται !!!!!!!!

    Εγω σιγουρα ειμαι ηχοληπτης ... εσυ δεν ξερω κατα ποσο εχεις σχεση με μουσικη.

    Οταν λεμε μετρο 4/4 εννοουμε αγαπητε μου οτι ενα μετρο περιεχει 4 τεταρτα, ανεξαρτητα η καθε νοτα τι αξια εχει ( μπορει δηλαδη να υπαρχουν 2/4 και 4/8 η 4/8 και 8/16 η 1/4, 2/8 και ενα υμιση ....παντα ομως στο ΙΔΙΟ μετρο.

    Ομοιως ενα μετρο 9/8 σημαινει οτι ενα μετρο περιεχει 9 ογδοα

    Μην ξεχασουμε και αυτα που ξερουμε παλλικαρι μου.

    Α.... και κατι τελευταιο... ρυθμολογικη φυση δεν υπαρχει....ρυθμικη αγωγη ομως ναι..

    Β.Β


    -----------------
    to dyskolotero pragma ston kosmo einai to...na eisai aplos...............

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : billy2002gr στις 02-10-2008 08:57 ]