Καταρχας, κανεις μεγαλο λαθος οταν ονομαζεις κατι που αποτελει μηχανημα ηχου ως gadget. Δεν προκειται για κινητο, ουτε για ηλεκτρονικο USB που μετατρεπεται σε σουγια.
Οι εταιριες δεν εχουν σκοπο να δελεασουν τους πελατες επειδη το μηχανημα που προτεινουν ειναι 8.1MP, αλλα επειδη εχει 1% παραπανω τεχνολογια που επιτρεπει στον ηχοληπτη ( ερασιτεχνη και επαγγελματια ) να αποτυπωσει οσο πιο πιστα μπορει τις ιδεες και τους ηχους που λαμβανει.
Απο την αλλη, δεν απαξιωθηκε καμια προσπαθεια του tassos και αντιστοιχων μελων που ηθελαν, θελουν και θα θελουν να συνδυασουν την προσωπικη τους "καβλα" με την απαραιτητη γνωση του τι χρειαζονται απο εξοπλισμο.
Δεν χρειαζομαστε παραδειγματα των 60s, 70s για να μιλησουμε για τη ψηφιακη τεχνολογια που ανοιξε επιτελους και στους ερασιτεχνες το δρομο της σπιτικης ηχογραφησης.Αλλες εποχες τοτε, αλλες εποχες τωρα. Τοτε ο παραγωγος παραχωρουσε τσαμπα ωρες στο στουντιο, τωρα σου λεει να πληρωσεις μονος σου την παραγωγη.
Απο εκει και περα, εαν οντως θες να εισαι σωστος στα λογια σου, θα μπορουσες να κανεις κι εσυ ολη την παραγωγη ρομαντικα. Δηλαδη στο σπιτι σου, σε ενα κασσετοφωνο. Κι αν το ηθελες πιο vintage, θα πειραζες και το μοτερακι του κασσετοφωνου, ωστε να πεις πως επαιξες και με τις ταχυτητες!
Ενα πραγμα που πραγματικα μου τη "σπαει" στο χωρο αυτο, ειναι το κλασσικο "E, ρε φιλε εμεις πιστευουμε στην αξια της μουσικης μας κι ολα τα αλλα ειναι λεπτομερειες"...και οι λεπτομερειες σε κανουν ξενυχτη κοντα σε ανθρωπους που μαζι με τις ρομαντικες σκεψεις τους, ξεχασαν πως ακομα κι ενα κατωτερης ποιοτητας καλωδιο, θα υποβιβασει ο,τι ιδεα εχουν στο μυαλο τους.
Ειναι αμεσα συνδεδεμενα τα κομματια της μουσικης συνθεσης με τη μουσικη παραγωγη στη δεκαετια που διανυσαμε ( και στη δεκαετια που θα διανυσουμε ). Τωρα πλεον τα πρωτοτυπα ηχογραφουνται με "κονσερβες" οργανα και απλως στο στουντιο κοιταμε τι θα κρατησουμε, τι θα κοψουμε και τι θα μιξαρουμε με πραγματικα οργανα! Χαμηλο κοστος, υψηλη ποιοτητα!
Κι εγω ειμαι ρομαντικος και καθομαι κι αναλυω παραγωγες που εγιναν πριν 20-30 χρονια σκεπτομενος πως ποτε δεν θα εχω την ευκαιρια να κανω routing πανω απο μια αναλογικη κονσολα με αλλα 2 ατομα, ουτε θα δω παραλληλη ηχογραφηση μπομπινας DASH για το τελικο mastering ανα καναλι! Δε θα δω ποτε πως δουλευει ενα phaser effect με διαφορα χρονου, ουτε θα δουλεψω ενα tape delay effect με φοβο μη τα κανω θαλασσα στο χρονο.
Ομως δεν μπορω να παραμεινω στη παρελθοντολογια, που οσο κι αν θελω να τη ζησω δεν γινεται. Ο πελατης θα ερθει για να δουλεψει σε μηχανηματα του 20-21ου αιωνα με το minimum budget, ξεχνωντας τις εννοιες του πειραματισμου και της δημιουργικοτητας. One Straight Production ( ή οπως λεει χαριτολογωντας φιλος ηχοληπτης "Ωχ, παλι μας ηρθε OSP στο studio" ).
Αυτη η δημιουργικοτητα και ο πειραματισμος, μπορουν να καλυφθουν μεσα στο προσωπικο μας studio, το οποιο κτιζουμε αργα και επιπονα ( με ολες αυτες τις τιμες που μας κατακλυζουν ) προσπαθωντας αν οχι να πετυχουμε τον στουντιακο ηχο, τουλαχιστον να φτασουμε στο καλυτερο δυνατον επιπεδο.
Αυτα τα "gadget" που λες λοιπον, αντικαθιστουν σειρα μηχανηματων που εχουν τα studio και γινονται χρησιμα εργαλεια στα χερια ενος μουσικου που δουλευει μονος του τις παραγωγες του.
Πριν 10 χρονια πες μου μια μπαντα εφηβων που θα ειχε τη σκεψη να κανει οχι μονο στουντιο για προβες, αλλα και πολυκαναλη ηχογραφηση; Καμια απολυτως! Τωρα που τα παιδια εχουν τα μεσα να προωθησουν τη δουλεια τους, σκεφτομαστε το "Τι να τα κανεις τα μηχανηματα, αφου εχεις ενα ομορφ τραγουδι";
Ε, αφου η δουλεια μας ειναι τα ομορφα τραγουδια, ας τα γραφουμε και στο φωνογραφο του 1900 για να ειμαστε πιο καλοι στην αποδοση τους