Ενδιαφερον θεματακι το οποιο με εχει κατα καιρους απασχολησει!
Ας ξεκινησουμε απο τα εντελως απλα και βασικα πραγματα:Η μουσικη εξυπηρετει κατα κυριο λογο την τερψη των συναισθηματων!Αυτο αμεσως αμεσως σημαινει πως στο ακουσμα μιας μελωδιας το συναισθημα πρεπει να παλλεται!(Για πχ αν ακους τους ηχους ενος ασθενοφορου το συναισθημα που γενναται ειναι εκεινο της ΑΓΩΝΙΑΣ και τονιζεται η ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ενος γεγοτος,δηλ η αναγκη αμεσης μεταφορας του ασθενους στο νοσοκομειο)Αυτο για κατορθωθει αρκει να ακουστει μια ποικιλια τονων σε διαφορες χρονικες διαρκειες-αξιες,οποτε και παραγεται μια απλη η και συνθετη ΜΕΛΩΔΙΑ...
ΜΕΛΩΔΙΑ παραγουν και τα αψυχα μουσικα οργανα οταν ο ανθρωπος που ειναι ΕΜΨΥΧΟΣ,τα χειριστει καταλληλα...Το αποτελεσμα που προκυπτει ειναι αναλογο της εκπαιδευσης αυτου που τα χειριζεται,του οργανοπαιχτη!Αλλοτε ειναι μετριο ηχητικα με μουντο ηχο(πχ στην κιθαρα ας πουμε οσο καλυτερος ειναι ο κιθαριστας,τοσο πιο καθαρα ακουγονται οι μουσικοι τονοι που παραγονται απο το παιξιμο των χορδων)αλλοτε ειναι υψηλου ακουστικου επιπεδου(σαν τα σολο καποιων φτασμενων καλλιτεχνων οπως αναφερουν πιο πανω και οι συμφορουμιτες)...
ΑΠΟ ΕΚΕΙ και περα ομως...ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΛΕΙΠΕΙ απο τη μελωδια μας!!!Λειπε ενα μουσικο οργανο που να μπορει να....ΜΙΛΑΕΙ χρησιμοποιωντας ΛΕΞΕΙΣ!!!Πως αλλοιως η ποιηση θα γινει μουσικη?Πως θα εμπλουτιστει η μελωδια με ΛΕΚΤΙΚΟ ΝΟΗΜΑ?Με αλλα λογια πως θα γινει ενα κανονικο και ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ τραγουδι???Δε διαφωνω οτι υπαρχουν εξαιρετικα διεγματα απλα και μονο μελωδιων μουσικων οργανων,αλλα για ποσο θα μπορουσε το αυτι μας να απολαμβανει καθαρα και ΜΟΝΟ ηχους και οχι στ-ιχους???Η φωνη λοιπον ειναι εκεινο τ μουσικο οργανο που μπορει και...ΜΙΛΑΕΙ!!!Οχι μονο στις καρδιες μας,αλλα και με...λεξεις!!!!Αυτος ειναι και ενας απο τους λογους που η φωνη δεν μπορει να διαφυγει στα 'παρασκηνια' ενος συγκροτηματος!!!
Αλλος λογος ειναι οτι η φωνη απαιτει την 100% συμμετοχη του ανθρωπου,ειναι ενα μουσικο οργανο πολυ πολυ πιο δυσκολο,γιατι οπως εχω αναφερει κι αλλου,ειναι ΑΤΕΛΩΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ και συνεπως ΠΛΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ στο χειρισμο του απο ενα ΤΕΛΕΙΟ πιανο ας πουμε ειναι με ΤΕΛΕΙΑ κιθαρα...Ετσι λοιπον η φωνη ειναι 100% ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ κι αποτελει το ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΔΑΚΤΥΛΙΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ του καθε τραγουδιστη...Αν ακουσεις 100 κιθαριστες κι ολοι παιζουν 'καλα' γιατι το αυτι σου να ξεχωρισει η να συγκινηθει απο καποιους συγκεκριμμενους???
Τελος,ενας αλλος λογος ειναι πως η φωνη μπορει να εκτιμηθει και αν αξιολογηθει απο το ευρυ και χωρις μουσικη παιδεια κοινο,ενο για να αξιολογηθει και να ξεχωρισει ενας καλος μπασιστας,ντραμμιστας,παινιστας,απαιτειται αν οχι η ενασχοληση με το εκαστοτε μουσικο οργανο καποια παραπανω 'μουσικη ευαισθησια'...
Αυτοι ειναι οι σημαντικοτεροι λογοι κατα τη γνωμη μου που κανουν τον τραγουδιστη να 'κλεβει ολη τη δοξα'!!