ελληνική μουσική
    668 online   ·  210.857 μέλη

    Τα κεφάλια της ελληνικής Παιδείας. Έλεος...

    jorge
    22.01.2005, 11:34
    Quote:

    Το μέλος SteliosG στις 22-01-2005 στις 10:26 έγραψε:
    δε καταλαβαινω γιατι κολαμε μονο στο θεμα βιβλιων!!!



    Γιατί αυτό έθιξα σαν δημιουργός αυτού του topic. Αυτό είναι το θέμα μας.

    Αμα αρχίζουμε και λέμε γενικώς για την παιδεία εδώ κι έξω, θα ξεφύγουμε.

    Ας κουβεντιάσουμε πρώτα γι' αυτό το θέμα (βιβλία) και μετά το συνεχίζουμε. Μην το κουράζουμε με γενικότητες. Αργότερα...
    SteliosG
    22.01.2005, 12:06
    Πιστεύα ότι το θέμα του topic σου, Γιώργο, είναι "Τα κεφάλια της ελληνικής Παιδείας" και αναφέρεσε σε μια συνέντευξη ενός πολύ σημαντικού ανθρώπου μέσα στα δρώμενα της ελληνικής παιδείας. Αυτό το θέμα νόμιζα ήθελες να θείξεις και για αυτό είπα την άποψή μου, χωρίς όμως καμία γενικότητα!

    Η συνέντευξη αυτή περιείχε πολλά άλλα θέματα εκτός αυτού των βιβλίων και κατά την άποψή μου, μόνο έτσι μπορούμε να κρίνουμε αυτό που είπε. Όχι κοιτώντας ένα κομάτι της συνέντευξής του το οποίο, ομολογουμένως, εκφράστηκε λίγο άγαρμπα!!

    Το σταματάω εδώ όμως και αφήνω το θέμα να πάει μόνο στα βιβλία για να μη ξεφλυγει άλλο η κουβέντα!!

    Καλημέρα, παρεπιπτόντως!!!
    Sofia
    22.01.2005, 12:10
    Quote:

    Το μέλος revekka στις 22-01-2005 στις 10:13 έγραψε:


    και όσο για τη δήλωσή του ότι είναι κάποια βιβλία και τα μαθαίνουν όλοι απ'έξω, μάλλον δεν έχει πάει στις σχολές τις ελλάδας να δεί τι γίνεται. εκτός απο τις φωτοτυπίες, μας δινόταν και η λίστα που λέει, και τα βιβλία τα βρίσκαμε στη βιβλιοθήκη. τα βιβλία που ήταν πιο απαραίτητα φρόντιζαν οι καθηγητές να υπάρχουν σε μεγαλύτερο αριθμό.

    όσο για το ότι οι σχολές είναι υποδιααίστερες απο του εξωτερικού, πάλι δεν ξέρω που πήγε, τί είδε και έβγαλε συμπεράσματα. 'εχω τελειώσει αγγλική φιλολογία στη Θεσσαλονίκη, μετά ήμουν Αγγλία για μεταπτυχιακά και οι βάσεις που είχα απο το πρώτο πτυχίο ήταν ισάξιες, μην πω και καλύτερες απο άλλων παιδιών (ξένων) με την ίδια σπουδή στα πανεπιστήμια της χώρας τους.







    Πάντως revekka στη δική μου σχολή αυτό όντως ίσχυε και ισχύει ακόμη! Σε σχολή που είναι 5 χρόνια, δηλαδή κατά μέσο όρο ένας φοιτητής δίνει περίπου 60 μαθήματα, τα καλά βιβλία που πήραμε, αυτά δηλαδή που όντως αξίζει να τα αγοράσει κανείς και να τα έχει στη βιβλιοθήκη του, ζήτημα να ήταν 5 -6. Τα υπόλοιπα όλα ήταν... επιεικώς απαράδεκτα. Παρόλα αυτά όμως, αυτά ήταν που διαβάζαμε και περνούσαμε το μάθημα. Δεν χρειαζότανε συνήθως να ψάξουμε στη βιβλιοθήκη για περισσότερα βιβλία. όλα τα θέματα στα περισσότερα μαθήματα ήτανε μέσα απο τα βιβλία αυτά και τις σημειώσεις των παραδόσεων. Οπότε καταλήγουμέ όπως λέει και ο jorge ότι μάλλον το πρόβλημα δεν υπάρχει σε όλες τις σχολές. Οπότε έιναι όντως εφικτό να φτάσουμε στο σημείο όπου και δωρεάν βιβλία θα μπορούν να μοιράζονται στους φοιτητές, αλλά τα βιβλία αυτά θα είναι και αξιόλογα, και όχι μια έκδοση του καθηγητή του μαθήματος απλά για να πάρει κάποια χρήματα.

    Όσο για το επίπεδο των φοιτητών μας και αυτών του εξωτερικού, υστερούμε λιγάκι σε θέματα έρευνας και εξειδίκευσης, αλλά υπερέχουμε ξεκάθαρα σε θέματα γενικής παιδείας ,μιας και στα παναπιστήμια μας διδασκόμαστε πολλά περισσότερα μαθήματα γενικής φύσεως και έχουμε πιο ολοκληρωμένη γνώση.
    ocean_soul
    22.01.2005, 12:29
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 22-01-2005 στις 02:35 έγραψε:

    Στη σχολή μας είχαμε πάρει καταπληκτικά βιβλία μεγάλων επιστημόνων. Μιλάμε για βιβλία 400-500 σελίδων από τα καλύτερα στον τομέα.




    Αν δεν κάνω λάθος, ηλεκτρολόγος μηχανικός στο πολυτεχνείο έχεις σπουδάσει. Το μόνο εξαιρετικό σύγγραμμα έλληνα συγγραφέα που διανέμεται στην αντίστοιχη σχολή της Θεσσαλονίκης είναι τα βιβλία των κυκλώματων. Δίδονται όμως και (δυστυχώς λίγα) βιβλία ξένων συγγραφέων τα οποία είναι μεν αξιόλογα, η μετάφραση όμως είναι πάρα πολύ πρόχειρη (για να μην πω τίποτα άλλο). Από κει και πέρα, για τα υπόλοιπα βιβλία η κατάσταση είναι γνωστή.

    Εγώ αναρωτιέμαι : αφού το κράτος μας είναι τόσο πλουσιοπάροχο, γιατί δεν διανέμονται ξενόγλωσσα βιβλία; (Η απάντησή ως προσωπική μου γνώμη βρίσκεται στο προηγούμενο post)

    Quote:

    Το μέλος jorge στις 22-01-2005 στις 02:35 έγραψε:


    Γιατί στη δική μου σχολή γινόταν αυτό και δε γίνεται σε άλλες;;;
    Ποιός φταίει λοιπόν;;;

    Μήπως είναι θέμα καθηγητών και σχολής;

    Μήπως αν αυτοί οι άνθρωποι ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ όλα θα είναι μέλι γάλα;





    Δηλαδή θες να πεις ότι το πρόβλημα αφορά μόνο μερικές σχολές και δεν είναι ένα βασικό θέμα όλων των σχολών ; Τότε θα πρέπει να αρχίσω τα κλασσικά παράπονα των συμπολιτών μου (η Θεσσαλονίκη πάλι αδικείται, το κράτος υπάρχει από τη Λαμία και κάτω, εμάς κανείς δε μας σκέφτεται κ.τ.λ.) . Και αυτή η μιζέρια δε μου αρέσει καθόλου.

    Επίσης, σε αρκετές σχολές που δεν είναι η αφρόκρεμα της εκπαίδευσης, όπως η σχολή του αδερφού μου που σπούδασε σε ΤΕΙ στη Λάρισα, διανέμονται σχεδόν αποκλειστικά σημειώσεις καθηγητών. Από εκδοτικούς οίκους έχει πάρει μόνο 4 βιβλία.

    Επομένως πρόβλημα υπάρχει (όπως γίνεται πάντα άλλωστε), μόνο όταν χτυπήσει τη δική μας πόρτα.

    Quote:

    Το μέλος jorge στις 22-01-2005 στις 02:35 έγραψε:


    Μπορούσα εγώ τότε να δίνω 15.000δρχ για κάθε ένα από τα 3-4 τέτοια κάθε εξαμήνου; Συν τις φωτοτυπίες από άλλα βιβλία, συν τις φωτοτυπίες από σημειώσεις, συν το ενοίκιο γιατί έμενα σε άλλη πόλη;





    Μπορούσες, αν γλίτωνες το ενοίκιο, μένοντας σε (ανύπαρκτες) φοιτητικές εστίες. Ακόμα και αν πλήρωνες ενοίκιο, θα ήταν πολύ χαμηλότερο σε σχέση με το ενοίκιο που πληρώνεις σε ιδιώτη και χωρίς παράπλευρα κόστη (φως, νερό θέρμανση κ.τ.λ.) Άσε που θα είχες και δωρεάν πρόσβαση στο Internet, μέσω του τοπικού δικτύου του πανεπιστημίου.

    Στις ελάχιστες εστίες που υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη, η κατάσταση είναι απαράδεκτη. Και το γεγονός ότι φιλοξενούνται σε αυτές τις εστίες φοιτητές από το εξωτερικό θα έπρεπε να μας κάνει να ντρεπόμαστε, ως παραδοσιακά φιλόξενος λαός.

    Δεν μπορώ να καταλάβω πως αντί να μας ανυσηχεί τουλάχιστο το φαινόμενο ότι είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο με δωρεάν διανομή βιβλίων (δε μιλάω για δωρεάν παιδεία - αυτό είναι εντελώς άλλο πράγμα), αντιθέτως είμαστε περήφανοι για αυτό.

    Για το ότι το καλοκαίρι το Δημοκρίτειο έμεινε για αρκετό καιρό χωρίς παροχή ρεύματος (με ότι συνέπειες έχει αυτό για ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα) είμαστε περήφανοι; Μάλλον αδιάφοροι θα έλεγα, αφού είπαμε : αν δεν χτυπήσει η δική μας πόρτα, δεν ανοίγουμε να δούμε τι συμβαίνει γύρω μας.

    Quote:

    Το μέλος jorge στις 22-01-2005 στις 02:35 έγραψε:


    Το συμπέρασμα ενόψει των μέτρων που έρχονται;

    Αν δεν έχεις λεφτά...





    Το περίεργο είναι ότι στο συμπέρασμα συμφωνούμε απόλυτα
    KIT_KAT
    22.01.2005, 15:14
    Quote:

    Το μέλος Sofia στις 22-01-2005 στις 12:10 έγραψε:

    τα καλά βιβλία που πήραμε, αυτά δηλαδή που όντως αξίζει να τα αγοράσει κανείς και να τα έχει στη βιβλιοθήκη του, ζήτημα να ήταν 5 -6. Τα υπόλοιπα όλα ήταν... επιεικώς απαράδεκτα. Παρόλα αυτά όμως, αυτά ήταν που διαβάζαμε και περνούσαμε το μάθημα. Δεν χρειαζότανε συνήθως να ψάξουμε στη βιβλιοθήκη για περισσότερα βιβλία. όλα τα θέματα στα περισσότερα μαθήματα ήτανε μέσα απο τα βιβλία αυτά και τις σημειώσεις των παραδόσεων.




    Μα γιατί αυτό να είναι καλό?! Ένα από τα κυριότερα προβλήματα είναι ότι μπαίνουμε άλλα δυστυχώς και βγαίνουμε με νοοτροπία σχολείου. Το ότι μπορείς να περάσεις τα μαθήματα είναι δεδομένο, αφού οι καθηγητές ζητάνε αυτά που γράφουν μέσα και δυστυχώς πολλές φορές δεν έχουν οι ίδιοι τις απαραίτητες γνώσεις για να ζητήσουν κάτι περαιτέρω. Το θέμα είναι όμως να πάρω το πτυχίο μου ή να λάβω τις απαραίτητες γνώσεις? Σίγουρα και τα δύο, δυστυχώς όμως το 1ο γίνεται και χωρίς το 2ο. Και το να ψάξουμε λίγο παραπάνω έγκειται και στη δική μας ευαισθησία και αίσθηση της ανάγκης αυτής. Η ανάγκη όμως αυτή δε δημιουργείται όταν αυτό που πρέπει να μάθουμε δεν είναι η "ασφάλεια των υπολογιστικών συστημάτων" αλλά οι σελίδες 27-527 του βιβλίου. Το ότι ρωτάμε επίμονα "αυτή η σελίδα είναι στην ύλη?" είναι ενδεικτική της νοοτροπίας μας να κυνηγάμε το πτυχίο και όχι τη γνώση.
    KIT_KAT
    22.01.2005, 15:18
    Quote:

    Το μέλος KIT_KAT στις 21-01-2005 στις 21:54 έγραψε:

    Εγώ στα 5 χρόνια, μόνο έναν καθηγητή συνάντησα που παραδέχτηκα ότι ο άνθρωπος προσέφερε κάτι στην ελληνική βιβλιογραφία.



    Quote:

    Το μέλος ocean_soul στις 22-01-2005 στις 12:29 έγραψε:

    Το μόνο εξαιρετικό σύγγραμμα έλληνα συγγραφέα που διανέμεται στην αντίστοιχη σχολή της Θεσσαλονίκης είναι τα βιβλία των κυκλώματων.




    Με πιάνεις, μέχρι την αντιδιαμμετρική γωνία του ΑΠΘ έφτασε η φήμη?


    Sofia
    22.01.2005, 15:33
    Quote:

    Το μέλος KIT_KAT στις 22-01-2005 στις 15:14 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος Sofia στις 22-01-2005 στις 12:10 έγραψε:
    [i]
    τα καλά βιβλία που πήραμε, αυτά δηλαδή που όντως αξίζει να τα αγοράσει κανείς και να τα έχει στη βιβλιοθήκη του, ζήτημα να ήταν 5 -6. Τα υπόλοιπα όλα ήταν... επιεικώς απαράδεκτα. Παρόλα αυτά όμως, αυτά ήταν που διαβάζαμε και περνούσαμε το μάθημα. Δεν χρειαζότανε συνήθως να ψάξουμε στη βιβλιοθήκη για περισσότερα βιβλία. όλα τα θέματα στα περισσότερα μαθήματα ήτανε μέσα απο τα βιβλία αυτά και τις σημειώσεις των παραδόσεων.



    Μα γιατί αυτό να είναι καλό?! Ένα από τα κυριότερα προβλήματα είναι ότι μπαίνουμε άλλα δυστυχώς και βγαίνουμε με νοοτροπία σχολείου. Το ότι μπορείς να περάσεις τα μαθήματα είναι δεδομένο, αφού οι καθηγητές ζητάνε αυτά που γράφουν μέσα και δυστυχώς πολλές φορές δεν έχουν οι ίδιοι τις απαραίτητες γνώσεις για να ζητήσουν κάτι περαιτέρω. Το θέμα είναι όμως να πάρω το πτυχίο μου ή να λάβω τις απαραίτητες γνώσεις? Σίγουρα και τα δύο, δυστυχώς όμως το 1ο γίνεται και χωρίς το 2ο. Και το να ψάξουμε λίγο παραπάνω έγκειται και στη δική μας ευαισθησία και αίσθηση της ανάγκης αυτής. Η ανάγκη όμως αυτή δε δημιουργείται όταν αυτό που πρέπει να μάθουμε δεν είναι η "ασφάλεια των υπολογιστικών συστημάτων" αλλά οι σελίδες 27-527 του βιβλίου. Το ότι ρωτάμε επίμονα "αυτή η σελίδα είναι στην ύλη?" είναι ενδεικτική της νοοτροπίας μας να κυνηγάμε το πτυχίο και όχι τη γνώση.

    [/I]


    Μα δεν το είπα κι εγω για καλό! ΄Το αντίθετο μάλιστα! Έτσι όπως είναι τα πράγματα, απλά μαθαίνεις κάποια πράγματα για να δώσεις εξετάσεις, και αυτά που μαθαίνεις είναι απλά αυτά που πιστεύει ο συγκεκριμένος καθηγητής πως είναι σωστά! Και συνήθως είναι και λίγο απαρχαιωμένα! Δεν μας δίνονται τα κίνητρα να ψάξουμε να βρούμε και μια άλλη άποψη, ίσως πιο καινούρια, πιο ανατρεπτική, να το δούμε λίγο πιο πλευρικά το θέμα. Δεν μας μαθαίνουν να ψάχνουμε και να ψαχνόμαστε.
    revekka
    23.01.2005, 11:16
    κιτ κατ, για τη νοοτροπία φταίνε και οι πανελλήνιες, που απαιτούν αποστήθιση ολόκληρων βιβλίων. θυμάμαι τις συμμαθήτριές μου απο την Αθήνα που αν ξεχνούσανε ένα κόμμα, ξεχνούσανε ολόκληρη την απάντηση. και μετά απο ένα χρόνο, δεν θυμόντουσαν καθόλου ιστορία. αλλά υπάρχουν και φοιτητές που θέλουν να μάθουν και το σημαντικό είναι ότι μπορούν γιατί εξαρτάται απο το χέρι τους, χωρίς να λέω πως δεν υπάρχουν άλυτα προβλήματα. και στη σχολή μου, που την θεωρώ αξιόλογη λόγω εξαιρετικών καθηγητών και ανθρώπων, υπήρχαν φοιτητές/φοιτήτριες που δεν έπαιρναν όποιο μάθημα δεν έδινε εύκολους βαθμούς, έπαιρναν για επιλεγόμενο ζωγραφική απο το παιδαγωγικό για την ευκολία τους κοκ. μετά τα 18 δεν μπορεί να σε τρέχει το πανεπιστήμιο απο πίσω να σου λέει ακριβώς τι πρέπει να κάνεις.

    ocean soul ναί στο εξωτερικό δεν δίνουν δωρεάν βιβλία, αλλα οι βιβλιοθήκες περιέχουν όλα τα βιβλία, και οι καθηγητές δεν στέλνουν τους φοιτητές να πάρουν τις φωτοτυπίες τους. αυτοί που αγοράζουν είναι οικειοθελώς, ή τα μοιράζονται φοιτητές μεταξύ τους.

    όσο για τις εστίες, εδώ θέλει να κόψει τα χρήματα που δίνονται για τα βιβλία, και θα δώσει τα δεκαπλάσια για τις εστίες?

    Στέλιο, ο κος Βερέμης δεν εκφράστηκε άγαρμπα γιατί δεν είναι κανένα ανυποψίαστο παιδάκι που του ξεφεύγουν λόγια απ' το στόμα. Ξέρει πολύ καλά τι λέει...δυστυχώς για μένα. Ναί συγκρίνουμε την Ελλάδα με άλλες χώρες αλλα δεν γίνεται να εφαρμόζονται ξένα συστήματα χωρίς τροποποιήσεις ανάλογες με τη δική μας πραγματικότητα.
    jorge
    23.01.2005, 11:40
    Quote:

    Το μέλος ocean_soul στις 22-01-2005 στις 12:29 έγραψε:
    [I]
    Αν δεν κάνω λάθος, ηλεκτρολόγος μηχανικός στο πολυτεχνείο έχεις σπουδάσει.


    Όχι. Μηχανικός Ηλεκτρ.Υπολογιστών & Πληροφορικής.

    Quote:

    Το μέλος ocean_soul στις 22-01-2005 στις 12:29 έγραψε:
    [I]
    Δηλαδή θες να πεις ότι το πρόβλημα αφορά μόνο μερικές σχολές και δεν είναι ένα βασικό θέμα όλων των σχολών ; Τότε θα πρέπει να αρχίσω τα κλασσικά παράπονα των συμπολιτών μου (η Θεσσαλονίκη πάλι αδικείται, το κράτος υπάρχει από τη Λαμία και κάτω, εμάς κανείς δε μας σκέφτεται κ.τ.λ.) . Και αυτή η μιζέρια δε μου αρέσει καθόλου.


    Στη δική μου σχολή σου είπα πως δεν είχαμε τόσο έντονα το πρόβλημα των βιβλίων. Και δεν έχω τελειώσει Αθήνα, αλλά στην επαρχία. Στην Πάτρα. Εδώ δίπλα μου έχω βιβλία ξένων συγγραφέων μετεφρασμένα μια χαρά. (Ψηφιακή Σχεδίαση-Mano, Δίκτυα Υπολογιστών-Tannenbaum, Συστήματα Επικοινωνίας- Haykin, Γραμ.Αλγεβρα και εφαρμογές-Strang, Βάσεις Δεδομένων Ι & ΙΙ-Navathe, Μικροηλεκτρονικά Κυκλώματα-Smith, Φυσική-Ohanian, Συγχρονα λειτουργικά συστήματα-Tannenbaum και τουλάχιστον καμιά 10αριά άλλα με πάνω από 300 σελίδες έκαστο).

    Ακόμη και τα βιβλία των μαθηματικών που ήταν πανεπιστημιακές εκδόσεις ήταν οκ. Μαζί με τις σημειώσεις που είχες μάθαινες αυτά που έπρεπε. Αν πάλι δεν μπορούσες τότε κατέφευγες στη βιβλιοθήκη.

    Ασφαλώς δεν ήταν όλα ρόδινα, αλλά αυτό ήταν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ θέμα καθηγητή. Αν είχε όρεξη επέλεγε και καλό βιβλίο και έκανε και καλό μάθημα.



    Quote:

    Το μέλος ocean_soul στις 22-01-2005 στις 12:29 έγραψε:
    Δεν μπορώ να καταλάβω πως αντί να μας ανυσηχεί τουλάχιστο το φαινόμενο ότι είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο με δωρεάν διανομή βιβλίων (δε μιλάω για δωρεάν παιδεία - αυτό είναι εντελώς άλλο πράγμα), αντιθέτως είμαστε περήφανοι για αυτό.



    Δεν υπάρχει θέμα περιφάνειας βρε ocean_soul. Μιλάμε για ένα κονδύλι που σου δίνει το κράτος (στο οποίο πληρώνουμε τόσους φόρους) το οποίο πάει να στο κόψει.

    Και εμείς αντί να αντιδρούμε το αφήνουμε και περνάει έτσι επειδή έτσι γίνεται στο εξωτερικό. Στο τέλος θα μας λένε "ε ας βάλουμε και δίδακτρα, αφού έτσι κάνουν έξω" και εμείς θα το δεχτούμε. Κάποια κεκτημένα στη ζωή μας και την κοινωνία δεν πρέπει να τα χάνουμε, ας ξυπνήσουμε.
    ocean_soul
    23.01.2005, 12:46
    Quote:

    Το μέλος revekka στις 23-01-2005 στις 11:16 έγραψε:



    ocean soul ναί στο εξωτερικό δεν δίνουν δωρεάν βιβλία, αλλα οι βιβλιοθήκες περιέχουν όλα τα βιβλία, και οι καθηγητές δεν στέλνουν τους φοιτητές να πάρουν τις φωτοτυπίες τους. αυτοί που αγοράζουν είναι οικειοθελώς, ή τα μοιράζονται φοιτητές μεταξύ τους.

    όσο για τις εστίες, εδώ θέλει να κόψει τα χρήματα που δίνονται για τα βιβλία, και θα δώσει τα δεκαπλάσια για τις εστίες?






    Αν υποθέσουμε ότι τα επόμενα 2 χρόνια τα βιβλία σε όλες τις σχολές αντί διανέμονται στους φοιτητές πάνε στις βιβλιοθήκες, και μετά καταργηθεί η διανομή, τότε προσεγγίζουμε την άποψη σου . Όλοι οι φοιτητές που έχουν ένα μάθημα θα μπορούν να δανειστούν το βιβλίο από τη βιβλιοθήκη για το εξάμηνο, αλλά θα είναι υποχρεωμένοι να το επιστρέψουν στο τέλος του εξαμήνου.
    Όποιος θέλει τα βιβλία να τα κρατάει, θα πρέπει να τα αγοράζει. Εγώ προσωπικά
    από τα 40 βιβλία που πήρα, τα 35 τα χρησιμοποίησα μόνο στο εξάμηνο που είχα το μάθημα. Μερικά μάλιστα δεν τα χρησιμοποίησα ποτέ, γιατί τελικά τα θέματα μπαίναν από σημειώσεις, αλλά μας έδιναν και βιβλία.

    Όσο για τις εστίες, το επιχείρημά σου είναι σωστό. Τώρα δεν πρόκειται να καταργηθεί η διανομή για να γίνουν εστίες. Αν αυτό είχε γίνει 10 χρόνια πριν, ίσως τώρα σε μερικές πόλεις η πλειονότητα των φοιτητών να έμενε σε εστίες.
    Όταν ιδρύεται ένα νέο πανεπιστήμιο (στην Πελοπόννησο, στην Ήπειρο ή οπουδήποτε αλλού), πρέπει να γίνεται μέριμνα για τη στέγαση των φοιτητών (κάτι το οποίο στην χώρα μας δεν έγινε σχεδόν πουθενά). Διαφορετικά μας αναγκάζει το κράτος να καταφύγουμε στο ενοίκιο, όπως και με την κατάργηση της διανομής μας αναγκάζει (όπως ισχυρίζονται πολλοί, εγώ διαφωνώ) να αγοράζουμε τα βιβλία.

    Το ερώτημα παραμένει : βιβλία ή στέγαση;
    Sofia
    23.01.2005, 12:51
    Quote:

    Το μέλος ocean_soul στις 23-01-2005 στις 12:46 έγραψε:


    Το ερώτημα παραμένει : βιβλία ή στέγαση;





    Δεν νομίζω πως τείθεται τέτοιο ερώτημα! Γιατί δηλαδή θα πρέπει να διαλέξουμε ή το ένα ή το άλλο? Εννοείται πως πρέπει να αγωνιστούμε για να μην χάσουμε το πρώτο και για να βελτιώσουμε την κατάσταση του δευτερου!
    ocean_soul
    23.01.2005, 13:30
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 23-01-2005 στις 11:40 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος ocean_soul στις 22-01-2005 στις 12:29 έγραψε:
    Δεν μπορώ να καταλάβω πως αντί να μας ανυσηχεί τουλάχιστο το φαινόμενο ότι είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο με δωρεάν διανομή βιβλίων (δε μιλάω για δωρεάν παιδεία - αυτό είναι εντελώς άλλο πράγμα), αντιθέτως είμαστε περήφανοι για αυτό.



    Δεν υπάρχει θέμα περιφάνειας βρε ocean_soul. Μιλάμε για ένα κονδύλι που σου δίνει το κράτος (στο οποίο πληρώνουμε τόσους φόρους) το οποίο πάει να στο κόψει.

    Και εμείς αντί να αντιδρούμε το αφήνουμε και περνάει έτσι επειδή έτσι γίνεται στο εξωτερικό. Στο τέλος θα μας λένε "ε ας βάλουμε και δίδακτρα, αφού έτσι κάνουν έξω" και εμείς θα το δεχτούμε. Κάποια κεκτημένα στη ζωή μας και την κοινωνία δεν πρέπει να τα χάνουμε, ας ξυπνήσουμε.

    [/I]



    Το τμήμα στο οποίω φοιτώ (Πληροφορική Α.Π.Θ.) στεγάζεται στον ημιόροφο(!) του Βιολογικού. Το 1993, όταν ξεκίνησε η εισαγωγή των φοιτητών, αυτοί ήταν 25. Ένα PC-LAB και μία αίθουσα διδασκαλίας ήταν αρκετά. Τώρα οι εισακτέοι ξεπερνούν τους 150, αλλά το τμήμα Πληροφορικής παραμένει(!!) στον ημιόροφο του Βιολογικού, με μία αίθουσα και ένα εργαστήριο. Επιπλέον στον ίδιο χώρο στεγάζονται και τα μεταπτυχιακά προγράμματα του τμήματος, που ξεκίνησαν πριν από 2 χρόνια (ευτυχώς με λίγους φοιτητές).

    Αν μου προσέφερε το κράτος καλύτερες εγκαταστάσεις για ένα τμήμα που θέλει να λέγεται αιχμής, εγώ θα ήμουν σε θέση να δεκτώ την κατάργηση της διανομής των βιβλίων, γιατί και η στέγαση των σχολών είναι πολύ πιο σημαντικό πρόβλημα από τη διανομή ή όχι βιβλίων.

    Για τα δίδακτρα έχω να ρωτήσω το εξής : Πώς γίνεται να έχουμε δεκάδες χιλιάδες φοιτητές στο εξωτερικό, και ειδικά στην Αγγλία, όπου τα δίδακτρα είναι καθιερωμένη τακτική σε όλα τα πανεπιστήμια (δε συμφωνώ καθόλου με την πρακτική των διδάκτρων ,απλώς αναρωτιέμαι!!)

    Και αφού αναφερόμαστε στο εξωτερικό, είδατε πουθενά το φοιτητικό κίνημα να υποκινείται από τις νεολαίες των πολιτικών παρατάξεων; Να διεκδικούν για λογαριασμό των φοιτητών η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, η ΠΑΣΠ, η ΠΚΣ. κ.τ.λ., οι οποίες ενώ ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν τους φοιτητές, η συμμετοχή στις φοιτητικές εκλογές είναι κάτω του 50% του συνόλου των φοιτητών;

    Αν θέλουμε πραγματικά να αγωνιστούμε για ένα καλύτερο πανεπιστήμιο, το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι χειραφετηθούμε πρώτα από τις παρατάξεις.


    KIT_KAT
    23.01.2005, 13:45
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 23-01-2005 στις 11:40 έγραψε:

    Εδώ δίπλα μου έχω βιβλία ξένων συγγραφέων μετεφρασμένα μια χαρά. (Ψηφιακή Σχεδίαση-Mano, Δίκτυα Υπολογιστών-Tannenbaum, Συστήματα Επικοινωνίας- Haykin, Γραμ.Αλγεβρα και εφαρμογές-Strang, Βάσεις Δεδομένων Ι & ΙΙ-Navathe, Μικροηλεκτρονικά Κυκλώματα-Smith, Φυσική-Ohanian, Συγχρονα λειτουργικά συστήματα-Tannenbaum και τουλάχιστον καμιά 10αριά άλλα με πάνω από 300 σελίδες έκαστο).




    Εγώ για να καταλάβεις από τα βιβλία που ενδεικτικά αναφέρεις έχω μόνο του Haykin. Άντε βάλε και τα λειτουργικά που είναι ξενόγλωσσο (stallings), έχουμε 2 καλά βιβλία. Σ'όλα τα υπόλοιπα μαθήματα που αναφέρεις τά βιβλία που μας διανεμήθηκαν ήταν του διδάσκοντα.... A, συγνώμη! Η φυσική ήταν το αριστούργημα των Alonso-Finn.
    Τι να πω, ίσως οι καθηγητές οι δικοί σας είναι λιγότερο φιλόδοξοι ή περισσότερο συνειδητοποιημένοι...
    Sofia
    23.01.2005, 13:48
    Quote:

    Το μέλος ocean_soul στις 23-01-2005 στις 13:30 έγραψε:

    Αν μου προσέφερε το κράτος καλύτερες εγκαταστάσεις για ένα τμήμα που θέλει να λέγεται αιχμής, εγώ θα ήμουν σε θέση να δεκτώ την κατάργηση της διανομής των βιβλίων, γιατί και η στέγαση των σχολών είναι πολύ πιο σημαντικό πρόβλημα από τη διανομή ή όχι βιβλίων.







    Τι σε κάνει να πιστεύεις πως τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν απο τη διανομή των βιβλίων θα δωθούν για τη στέγαση των σχολών και το εξοπλισμό των εργαστηρίων που είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα?

    Και όσο για τα πανεπιστήμια του εξωτερικού και τα διδακτρα, και πιο συγκεκριμένα μιας και ανέφερες της Αγγλίας, αυτά είναι απλά πολύ καλοστημένες επιχειρήσεις. Τιποτα παραπάνω. Και φυσικά σκοπό έχουνε το κέρδος. Μην συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα! Τα δικά μας πανεπιστήμια, ακομη και όταν έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν κάποια έξτρα έσοδα, δεν το εκμεταλεύονται. Να αναφέρω για παράδειγμα τη Γεωπονική σχολή του Α.Π.Θ και το Αγρόκτημα του Πανεπιστημίου. Πριν χρόνια, γινόταν κάθε χρόνο στο Αγρόκτημα Ανθοκομική Εκθεση απο το τμήμα Ανθοκομίας και η οποία ήταν θεσμός για την πόλη, με πολλούς επισκέπτες και έσοδα. Επίσης λειτουργούσε το φυτώριο του πανεπιστημίου που και αυτό δεν λειτουργεί πια.
    revekka
    23.01.2005, 15:44
    είναι και κάτι άλλο πολύ σημαντικό. στο εξωτερικό υπάρχουν περισσότερες εστίες αλλά οι περισσότεροι φοιτητές δεν μένουν εκεί περισσότερο απο ένα χρόνο, στο δεύτερο νοικιάζουν σπίτια μαζί. δηλαδή και με το νερό και με το ρεύμα του σπιτιού, και με τη σύνδεση στο διαδύκτιο, τους έρχεται πιο φτηνά απο το να πληρώνουν διαμονή στο πανεπιστήμιο, που όπως λέει και η Σοφία είναι μια καλοστημένη επιχείρηση. εδώ για να πάρεις μια φωτογραφία απο την αποφοίτησσή σου δίνεις τουλάχιστον £35. στις εστίες μένουν οι μεταπτυχιακοί που πάνε μόνο για ένα χρόνο, ή οι πρωτοετείς.

    οπότε, και εκεί με το ενοίκιο. και εδώ που τα λέμε, υπάρχει περίπτωση να ζήσεις αλλού, εκτός απο το σπίτι σου και να μην έχεις κόστος διαμονής?

    άσε που δεν τέθηκε καν θέμα για το τί θα γίνουν τα χρήματα που υποτίθεται οτι θα οικονομηθούν απο τα δωρεάν βιβλία. ποιος μας είπε οτι θα διατεθούν για την παιδεία? (που λέει κι η Σοφία πάλι).



    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: revekka on 24-01-2005 16:42 ]
    poz_panthiras
    24.01.2005, 11:19
    Ο άνθρωπος δεν ξέρει τι λέει ή μάλλον λέει ό,τι τον συμφέρει. Ίσως θα 'πρεπε να κάνει μια επίσκεψη στα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα για να δει τι γίνεται. Φταίνε οι φοιτητές ή οι ίδιοι οι καθηγητές που τους αναγκάζουν να διαβάζουν από ένα ή δύο βιβλία όταν δίνουν εξεταστέα ύλη από τα συγκεκριμένα βοηθήματα που όλως τυχαίως είναι δικά τους συγγράματα. Αλίμονο στο φοιτητή που θα υποστηρίξει άποψη διαφορετική από του καθηγητή του. Θα χρειαστεί να περάσουν εξεταστικές και εξεταστικές μέχρι να "συμμορφωθεί" με την άποψη του. Αυτή είναι η ελευθερία της κριτικής σκέψης που διδάσκεται στα ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα. Αντί να αυξήσουν τη διανομή έντυπου υλικού θέλουν να τη μειώσουν?!! Είναι τουλάχιστον εξωφρενικό!!!! Στα βιβλία θα κάνουν οικονομία? Έλεος πια!!! Κι ας μην έχουμε την ψευδαίσθηση ότι τα χρήματα που θα γλυτώσουν από 'κει ότι θα πάνε στις βιλιοθήκες για τον εμπλουτισμό του υλικού τους. Δουλειά μου είναι και ξέρω πολύ καλά τι γίνεται. Οι τιμές των βιβλίων ολοένα και αυξάνονται. Ποιος φοιτητής έχει την οικονομική άνεση ν' αγοράσει τόσα βιβλία και ειδικότερα τα ξενόγλωσσα που κοστίζουν χρυσάφι. Δούλευα στη βιβλιοθήκη ενός ΤΕΙ πριν και έίχα αναλάβει κάποια περίοδο τη διανομή των βιβλίων ανά εξάμηνο. Εγώ ξέρω πόσό άσχημα ένιωθα όταν έπρεπε να πω "λυπάμαι παιδιά είναι δανεικά, θα τα επιστρέψετε στο τέλος του εξαμήνου σας" ή "λυπάμαι, δε φτάνουν για όλους". Όσοι είσαστε φοιτητές, μην τους αφήσετε να περάσουν αυτό το καθεστώς! Επαναστατείστε, αντιδράστε!!! Δωρεάν παιδεία!!! Κάποιοι διεκδίκησαν αυτό το δικαίωμα πριν χρόνια, μην τους αφήσετε να σας το στερήσουν με τις παπαριές που λένε!!! Αν το πετύχουν αυτό ποιος μας λέει ότι δε θα κάνουν το ίδιο με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση? Αίσχος!!!!
    DeLaSane
    24.01.2005, 16:46
    Quote:
    δεν ειναι υποσρεωτικο να σπουδασουν σε ενα πανεπιστημιο ΟΛΑ τα παιδια της χωρας απλα επειδη και μονο οι Ελληνες γονεις εχουν αυτο το αδικαιολογητο κομπλεξ και αγχος να περασουν ΟΛΑ τους τα παιδια στο ανωτερο ελληνικο πανεπιστημιο για να αισθανθουν οι ιδιοι επιτυχημενοι!!

    και μη μου πειτε πως αυτο δε συμβαινει...!!!

    [/I]



    AKRIBWS!!!!


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: jorge on 24-01-2005 17:01 ]
    frufru
    24.01.2005, 21:08
    Το ζητημα ειναι πως αυτος ο ανθρωπος που λεει οτι λεει για τα βιβλια λεει και ενα σωρο αλλα πραγματα για την παιδεια..Οχι ''στους αιωνιους'' φοιτητες ,οτι καλα θα ηταν και τα ιδιωτικα πανεπιστημια κλπκλπ. Το οποιο σημαινει οτι ετσι και περασουν αυτα 6ετος χωρις πτυχιο σημαινει...''αντε γεια''! Διαγραφη και μετα λες και δεν εκανες ποτε τιποτα..
    Ειναι δυνατον να συζηταμε ακομα αν η προσπαθεια που πανε να κανουν ειναι προς οφελος της παιδειας και δικο μας???

    Sideline
    24.01.2005, 22:00
    Μια ερώτηση...αλήθεια γιατί τόσοι πολλοί φοιτητές σε Ελληνικά πανεπιστήμια δεν τελειώνουν στη καθορισμένη χρονική περίοδο αλλά ένα και δύο χρόνια μετά; Εμένα πάντα μου έκανε εντύπωση αυτό και θα ήθελα τις γνώμες σας μιας και σπουδάζετε οι περισσότεροι στην Ελλάδα. Φταίνει οι καθηγητές,το σύστημα, ή οι ίδιοι οι φοιτητές;

    Και κάτι σχετικό. Αν ένα σύστημα επιτρέπει σε κάποιο να είναι πράγματι αιώνιος φοιτητής με την έννοια του ότι μπορεί να δώσει όποιο μάθημα θέλει όποτε θέλει χωρίς έσχατη ημερομηνία(δεν ξέρω αν είναι είναι έτσι τα πράγματα γι'αυτό ρωτάω) τότε δεν ενθαρύνει και την τεμπελιά;

    Love is like Oxygen; you get too much you get too high;not enough and you're gonna die.


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Sideline on 24-01-2005 22:00 ]


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Sideline on 24-01-2005 22:05 ]
    frufru
    24.01.2005, 22:18
    Υπαρχουν και περιπτωσεις φοιτητων που οντως το να γινονται ''αιωνιοι φοιτητες'' εχει να κανει με την τεμπελια. Αλλα δεν καταλαβαινω αυτοι τι σε (οχι εσενα -γενικα) ενοχλουν???????? Αν δεν παρουν πτυχιο ειναι ζητημα που εχουν να το επιλυσουν μονοι τους...
    Επειδη δεν σπουδαζεις Ελλαδα μαλλον γι αυτο αντιλαμβανεσαι το ζητημα της αιωνιας φοιτησης κατα αυτον τον τροπο. Αν ησουν εδω και επρεπε να πρεπει να βγαλεις τα σωθικα σου για να περασεις ενα κωλομαθημα (που δεν θα σου χρειαστει και ποτε) τοτε θα καταλαβαινες τι ειναι να σου λενε στα 6χρονια διαγραφεσαι και τα παντα χαθηκαν..
    Ασε που κατα τη γνωμη μου η τεμπελια οπως λες εσυ δεν οφειλεται στον φοιτητη η τον εργαζομενο αλλα αυτο τον αναγκαζουν να κανει οι συνθηκες και το συστημα μεσα στο οποιο φοιτα και δουλευει αντιστοιχα.Αν οι οροι εργασιας και οι συνθηκες της ηταν καλυτερες και οι αμοιβες επισης δεν θα ηταν ετσι τα πραγματα.
    Κατα την γνωμη μου η τεμπελια οπως λετε εσεις ειναι μια υποσεινηδητη και σιωπηλη απεργια ,οχι αεργια...
    Σ'αυτο το thread παντως ομολογω οτι με εχουν εξεπληξει τα συντηριτικα posts για το θεμα της παιδειας και μαλιστα απο νεους ανθρωπους.Ειναι μαλλον επειδη οι πολιτικοι εχουν καταφερει να μα ς ευνουχιζουν απο την κριση μας πανω στα ζητηματα που μας αφορουν. Κι αυτο τελικα φαινεται γιατι αυτοι ειναι που με καθε ενεργεια τους καταφερνουν να επιβιωνουν πανω μας...