ελληνική μουσική
    510 online   ·  210.865 μέλη

    Όλη η αληθεια, πρέπει να αντιδράσουμε!

    nikolaosmourouzis
    13.04.2010, 11:39

    Που πήγε το Bluewhite-gt ? Που πήγε το gamato.info? Που πήγαν όλοι οι ελληνικοί torrent trackers ? Χάθηκαν;Τους έκλεισαν; Σίγουρα αυτό είναι αλήθεια αλλά είναι μόνο η μισή αλήθεια.

    Η πλήρης αλήθεια είναι ικανή να δημιουργήσει πανικό και δεν ανακοινώνεται για να μας πιάσουν στον ύπνο.Ευτυχώς τα νέα διέρευσαν γρήγορα. Εδώ και τρία χρόνια η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος συνεργαζόταν με την δίωξη οικονομικού εγκλήματος ώστε να συγκεντρωθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για ένα οργανωμένο και θανάσιμο χτύπημα στην "πειρατεία" μέσω διαδικτύου.

    Χάκερ της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος μάζευαν επιμελώς στοιχεία από όποιον γνωστό και άγνωστο Ελληνικό torrent site ή warez site έβρισκαν.Χρησιμοποιώντας εξιδεικευμένες τεχνικές δρούσαν απαρατήρητοι συλλέγοντας πολύτιμα στοιχεία για κάθε πειρατικό site και για κάθε χρήστη του.

    Η τεχνολογία των torrents είναι διάτρητη κάθε χρήστης συνδέεται με χιλιάδες άλλους χρήστες εν άγνοια του όπως και ο torrent tracker.Έτσι οι ηλεκτρονικοί κομμάντος παριστάνοντας τους χρήστες και χρησιμοποιώντας ειδικά εργαλεία μάζεψαν Terabytes στοιχείων ενάντια ενός τεράστιου αριθμού Ελλήνων χρηστών και Ελληνικών site.

    Έχοντας αυτά τα στοιχεία στην διάθεση τους οι αρχές το μόνο που ζητούσαν για να απαγγείλουν κατηγορίες σε όλους αυτούς τους χρήστες είναι η ταυτότητα τους!Η ταυτότητα αυτή δεν είναι άγνωστη,απλά δεν μπορεί να βρεθεί εύκολα για νομικούς λόγους.Η ταυτότητα του κάθε χρήστη προκύπτει άμεσα από την ήδη καταγεγραμένη IP διεύθυνσή τους.Κάθε υπολογιστής που είναι συνδεδεμένος στο ίντερνετ έχει μια μοναδική τέτοια διευθυνση και κάθε πάροχος ίντερνετ είναι υποχρεωμένος να κρατάει ένα ειδικό αρχείο για 20 χρόνια.Σε αυτό το αρχείο καταγράφεται η IP που είχε ο κάθε χρήστης κάθε χρονική στιγμή καθώς και όλες οι IP με τις οποίες συνδέθηκε,δηλαδή τα site που επισκεύτηκε ή οι άλλοι χρήστες με τους οποίους επικοινώνησε.

    Οι αρχές ανανέωναν καθημερινά την λίστα με τις ΙP των χρηστών.

    Το μόνο που εμπόδιζε το τμήμα δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος απο το να αποκτήσει πρόσβαση σε αυτή την λίστα ήταν η Ελληνική νομοθεσία που προστατεύει το απόρρητο των τηλεπικοινωνιών.Όμως με τις πρόσφατες τροποποιήσεις του ,ο νόμος έγινε πιο χαλαρός ώστε να μπορεί δήθεν να αντιμετωπιστεί η τρομοκρατία αποτελεσματικότερα.

    Το πραγματικό αποτέλεσμα αυτής της νομικής χαλάρωσης είναι πως όλα τα αρχεία όλων των παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου πέρασαν στις αρχές ακριβώς αυτή την εβδομάδα.

    Παράλληλα δημιούργηθηκε ειδικό αρχείο με τα δεδομένα που αποθήκευε κάθε torrent tracker για τους χρήστες του.Όλοι οι χρήστες των ιδιωτικών tracker άθελα τους αποθήκευαν ενοχοποιητικά στοιχεία στους trackers.Πόσα και ποιά αρχεία έχουν κατεβάσει ή ανεβάσει και πότε.Τα τελευταία δεδομένα ήταν αυτής της εβδομάδας όταν οι διωκτικές άρχές κατέσχεσαν το περιεχόμενο όλων των Ελληνικών torrent trackers!Παράλληλα δόθηκε ειδικό ένταλμα μη-κοινοποίησης σε όλους τους εμπλεκομένους administrators,αν κάποιος απο αυτούς αποδεδειγμένα αποκάλυπτε το γεγονός αυτό θα επιβάρυνε σημαντικά την θέση του.

    Το γεγονός είναι ότι ήδη απο χτές το βράδυ οι αρχές έχουν στα χέρια τους 100GB δεδομένων που αναφέρουν αναλυτικά ποια αρχεία ανέβασε και κατέβασε ο κάθε χρήστης,πότε και σε ποιούς τα έδωσε,ποιό ηταν το περιεχόμενο τους καθώς και άλλα στοιχεία που δεν έχουν γίνει γνωστά.

    Και οι δίκες έχουν ήδη αρχίσει...Ήδη οι administrators του gamato.infoοδηγούνται στα δικαστήρια...Αλλά αυτό είναι μόνο οι αρχή!Η δίωξη οικονομικού εγκλήματος σε συνεργασία με το υπουργείο οικονομικών θα περάσουν σχέδιο νόμου ώστε να επιβληθεί διοικητικό πρόστιμο σε κάθε έναν απο αυτούς τους ανθρώπους μέσω των πάροχων υπηρεσιών διαδικτύου.Τα πρόστιμα που συζητιούνται είναι πραγματικά ΑΒΑΣΤΑΚΤΑ!

    Ο λόγος που δημιουργείται ειδικό νομικό πλαίσιο για να επιβληθει το πρόστιμο μέσω των πάροχων υπηρεσιών διαδικτύου είναι πως η συνολική διάρκεια όλων των δικών αναμένεται να ξεπερνά τα 20 χρόνιαΑν δικάζόντουσαν οι χρήστες μέρα νύχτα ο τελευταίος χρήστης θα καταδικαζόταν σε 20 χρόνια!Αυτό θα δημιουργούσε μεγάλο πρόβλημα στα δικαστήρια που κυριολεκτικά θα δέχονταν καθημερινά ορδές απο "πειρατές"...

    Στο δικαστήριο θα οδηγηθούν μόνο ορισμένοι πολλοί μεγάλοι "seeders" και οι administrators των site καθώς και όσοι χρήστες των Ελληνικών torrent trackers έκαναν χρήση απο το εξωτερικό.Οι τελευταίοι θα αντιμετωπίσουν βαρύτατες κατηγορίες με βάση όχι μόνο την Ελληνική αλλά και την διεθνή νομοθεσία.

    Όσον αφορά την τιμή του προστίμου έχει ως εξής:

    Για κάθε 1GB download παράνομα κατεβασμένου περιεχομένου το οποίο είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα νόμιμα κατά την ημερομήνια έναρξης του download θα χρεώνονται απο 1.000 έως 10.000 ευρώ ανάλογα με τις αξιώσεις του νόμιμου κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.

    Για κάθε 1GB download παράνομα κατεβασμένου περιεχομένου το οποίο δεν είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα νόμιμα κατά την ημερομήνια έναρξης του download θα χρεώνονται απο 10.000 έως 50.000 ευρώ ανάλογα με τις αξιώσεις του νόμιμου κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων στο εξωτερικό.

    Οι τιμές είναι πιο τσουχτερές για το UPLOAD μιας και νομικά θεωρείται ότι αυτός που "μοίραζε" τα αρχεία είχε κέρδος απο αυτό.Οπότε τα ποσά είναι περίπου τα 10 πλάσια!!!

    Για κάθε 1GB upload παράνομου περιεχομένου το οποίο είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα νόμιμα κατά την ημερομήνια έναρξης του upload θα χρεώνονται απο 10.000 έως 100.000 ευρώ ανάλογα με τις αξιώσεις του νόμιμου κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.

    Για κάθε 1GB upload παράνομα περιεχομένου το οποίο δεν είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα νόμιμα κατά την ημερομήνια έναρξης του upload θα χρεώνονται απο 100.000 έως 500.000 ευρώ ανάλογα με τις αξιώσεις του νόμιμου κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων στο εξωτερικό.

    Το ευτύχημα είναι πως οι Ελληνικοί δημόσιοι τηλεοπτικοί σταθμοί ,συμπεριλαμβανομένων των κρατικών καναλιών αναμένεται να ανακοινώσουν ότι δεν έχουν αξιώσεις απο οποιαδήποτε διακίνηση υλικού δικιάς τους τηλεοπτικής παραγωγής αρκεί να έχει προβληθεί πριν τις 10/03/2010 .Για κάθε τηλεοπτική εκπομπή που διακινείται παράνομα μέσω διαδικτύου η οποία έχει προβληθεί αργότερα απο τις 10/03/2010 το πρόστιμο θα επιβάλεται κανονικά.

    Το πιο απελπιστικό στην όλη κατάσταση είναι πως σύμφωνα με αυτό το νομοσχέδιο όποιος καταφύγει στο δικαστήριο αμφισβητώντας την απόφαση θα κλειθεί να προκαταβάλει το πρόστιμο με την ελπίδα πως αν δικαιωθεί θα του επιστραφεί το ποσό άτοκα και με τον κίνδυνο να αντιμετωπίσει σκληρότερες ποινές αν τελικά καταδικαστεί.

    Το προβλεπόμενο ποσό σε περίπτωση καταδίκης είναι το 3 πλάσιο αυτού που έχει επιβληθεί.Σε κάθε περίπτωση είτε ο κατηγορούμενος κινηθεί δικαστικά είτε όχι το πρόστιμο θα πρέπει να καταβάλεται εντός εξαμήνου και σε περίπτωση αδυναμίας καταβολής θα επιχειρείται η είσπραξή του μέσω κατασχέσεων!

    Τα πιο εξοργιστικά σημεία του νομοσχεδίου είναι πως:

    Τα πρόστιμα θα επιβληθούν χωρίς δίκη.

    Τα ποσά είναι πραγματικά εξωφρενικά και αβάστακτα και δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα.

    Το απόρητο των τηλεπικοινωνιών καταστρατηγήθηκε χωρίς κανένας να αντιδράσει.Αλήθεια τι έχει να πει η δήθεν Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ο Συνήγορος του Πολίτη για αυτό;

    Θα πραγματοποιηθούν κατασχέσεις απο ιδιωτικούς οργανισμούς καθώς δεν υπάρχει κρατικός πάροχος διαδικτύου.

    Ιδιωτικοί οργανισμοί αποκτούν δικαιοδοσία να επιβάλουν πρόστιμα.

    Ενημέρωστε άμμεσα όλους τους γνωστούς σας.Το θέμα πρέπει να πάρει διαστάσεις άμμεσα.Διαδώστε το άμμεσα!!!


    BAGRATION
    13.04.2010, 12:55

    Υπάρχει κάποια πηγή στην οποία μπορεί να ανατρέξει κανείς για όλα τα παραπάνω στοιχεία;


    musichell
    13.04.2010, 13:45

    συντροφοι,κατεβαστε οτι προλαβετε μεχρι να ψηφιστει αυτο,αν γινει τελικα.θα παρουν φωτια οι trackers!


    tago
    13.04.2010, 14:02

    Γενικά είμαι από τους ανθρώπους που δεν έχουν «κατεβάσει» πολλά πράγματα από το διαδίκτυο. Βεβαίως στέκομαι επιφυλακτικά απέναντι στα πιο πάνω. Ωστόσο με πιάνει τρόμος αν πράγματι είναι αλήθεια και αν ελληνικό κράτος και ευρωπαϊκή ένωση προχωρήσουν προς αυτή τη κατεύθυνση.

     


    skordalis21
    13.04.2010, 14:27
    Παιδια , δειτε κ την αλλη πλευρα του νομισματος. Εξ αιτιας του gamato κ των λοιπων site κατα το 2009 αυξηθηκαν κατακορυφα οι πωλησεις ειδων πληροφορικης στην Ελλαδα, κ συμφωνα με επισημες μετρησεις, οι αιτησεις για Adsl μειωθηκαν στο 70% με το κλεισιμο του Gamato. Ισως τελικα δεν συμφερει ολα τα μεγαλα συμφεροντα να κλεισουν τετοιου ειδους site... κ αναμενουμε την εκβαση του πολεμου
    AR-ON
    13.04.2010, 18:29
    SPAM - SPAM - SPAM !!! Μη παίρνετε σοβαρά και προωθείτε ό,τι θεωρία συνομωσίας σας στέλνουν (ειδικά τα μηνύματα που προτρέπουν "Διαδώστε το άμεσα!"). Κάποια γνωστά κέντρα βέβαια που τα δημιουργούν, έχουν συμφέρον να διασπείρουν το φόβο και τον τρόμο...
    Gamer13
    14.04.2010, 16:37
    εγω ενα λεω πειρατικπο κομμα ελλαδως
    rollinngstone
    14.04.2010, 19:20

    Στη ζωή μου, παρ' όλο που δεν είναι πολύ μεγάλη, έχω ακούσει πολλή μουσική και πολλή από αυτήν την έχω κατεβάσει από το ίντερνετ. Δεν καταλαβαίνω αυτή τη μανία της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, που δεν ξέρω για ποιον λόγο αποκαλείται έγκλημα. Η μουσική είναι κάτι ελεύθερο. Σαφώς και υπάρχουν τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά όταν ότι πάρει πληρώνεις 20 ευρώ και άνω και θες να ακούσεις καλή μουσική, μόνο αυτή η λύση υπάρχει, ή να στα γράψει σε Σιντί κανένας κολλητός σου, που ούτε ξέρεις από που τα έχει πάρει. Δεν την αντέχω αυτήν την ασταμάτητη κερδοσκοπία που τους έχει πιάσει όλους αυτούς να απαγορεύουν τη μουσική από το ίντερνετ, για να βγάζουν τα λεφτάκια τους. Άσε που προωθούνται και οι καλλιτέχνες, μέσω της πειρατείας. Εγώ θα συνεχίζω να κατεβάζω. Μάγκες, ελάτε πιάστε με!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : rollinngstone στις 14-04-2010 19:22 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : rollinngstone στις 14-04-2010 19:25 ]


    reteos
    15.04.2010, 07:35

    Παράθεση:

    Το μέλος rollinngstone στις 14-04-2010 στις 19:20 έγραψε...

    Στη ζωή μου, παρ' όλο που δεν είναι πολύ μεγάλη, έχω ακούσει πολλή μουσική και πολλή από αυτήν την έχω κατεβάσει από το ίντερνετ. Δεν καταλαβαίνω αυτή τη μανία της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, που δεν ξέρω για ποιον λόγο αποκαλείται έγκλημα. Η μουσική είναι κάτι ελεύθερο. Σαφώς και υπάρχουν τα πνευματικά δικαιώματα, αλλά όταν ότι πάρει πληρώνεις 20 ευρώ και άνω και θες να ακούσεις καλή μουσική, μόνο αυτή η λύση υπάρχει, ή να στα γράψει σε Σιντί κανένας κολλητός σου, που ούτε ξέρεις από που τα έχει πάρει. Δεν την αντέχω αυτήν την ασταμάτητη κερδοσκοπία που τους έχει πιάσει όλους αυτούς να απαγορεύουν τη μουσική από το ίντερνετ, για να βγάζουν τα λεφτάκια τους. Άσε που προωθούνται και οι καλλιτέχνες, μέσω της πειρατείας. Εγώ θα συνεχίζω να κατεβάζω. Μάγκες, ελάτε πιάστε με!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : rollinngstone στις 14-04-2010 19:22 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : rollinngstone στις 14-04-2010 19:25 ]



    Μπράβο  rollinngstone. Ωραίος !!!!!!.

    Ιδού η αντίδραση....................................... ΜΑΓΚΕΣ  μου !!!!!!.



    Korios
    15.04.2010, 09:36

    Το ξέρω πως θα μου επιτεθούν αρκετοί, αλλά εγώ δεν είμαι εντελώς αντίθετος...

    Το παράνομο κατέβασμα μουσικής και ταινιών στην Ελλάδα έχει πάρει καταστροφικές διαστάσεις.

    Και σαφώς δεν μιλάω για τις δισκογραφικές. Μιλάω για τους δημιουργούς και τους μουσικούς.

    Η συγκεκριμένη νομοθεσία, ισχύει σε όλες τις χώρες εδώ και 20 χρόνια. Θεωρώ πως κάτι έπρεπε να γίνει και εδώ.

    Κάποιες ελάχιστες δισκογραφικές έτσι κι αλλιώς είχαν βρει από αλλού να επιβιώσουν. Όλοι όμως οι υπόλοιποι έχουν οδηγηθεί στην μιζέρια.

    Μακάρι λοιπόν. Εμένα δεν με περιράζει καθόλου να πληρώσω 10-15 και 20 ευρώ για να αγοράσω ένα καλό CD ή μια καλή ταινία

    παρόλο που δεν μου περισσεύουν. Απλά θα πρέπει να είναι πραγματικά καλοδουλεμένο...

    Είμαι στο πλευρό όλων αυτών που δημιουργούν και που ζουν από αυτό.

    Αν και δεν πιστεύω πως θα σταματήσει ποτέ το παράνομο κατέβασμα. Ένα κλείνει, δύο ανοίγουν...

    Σαν την Λερναία ύδρα ένα πράγμα... Και εμείς φυσικά εκεί. Να ταΐζουμε το τέρας...


    reteos
    15.04.2010, 13:10

    Παράθεση:

    Το μέλος Korios στις 15-04-2010 στις 09:36 έγραψε...

    Το ξέρω πως θα μου επιτεθούν αρκετοί, αλλά εγώ δεν είμαι εντελώς αντίθετος...

    Το παράνομο κατέβασμα μουσικής και ταινιών στην Ελλάδα έχει πάρει καταστροφικές διαστάσεις.

    Και σαφώς δεν μιλάω για τις δισκογραφικές. Μιλάω για τους δημιουργούς και τους μουσικούς.

    Η συγκεκριμένη νομοθεσία, ισχύει σε όλες τις χώρες εδώ και 20 χρόνια. Θεωρώ πως κάτι έπρεπε να γίνει και εδώ.

    Κάποιες ελάχιστες δισκογραφικές έτσι κι αλλιώς είχαν βρει από αλλού να επιβιώσουν. Όλοι όμως οι υπόλοιποι έχουν οδηγηθεί στην μιζέρια.

    Μακάρι λοιπόν. Εμένα δεν με περιράζει καθόλου να πληρώσω 10-15 και 20 ευρώ για να αγοράσω ένα καλό CD ή μια καλή ταινία

    παρόλο που δεν μου περισσεύουν. Απλά θα πρέπει να είναι πραγματικά καλοδουλεμένο...

    Είμαι στο πλευρό όλων αυτών που δημιουργούν και που ζουν από αυτό.

    Αν και δεν πιστεύω πως θα σταματήσει ποτέ το παράνομο κατέβασμα. Ένα κλείνει, δύο ανοίγουν...

    Σαν την Λερναία ύδρα ένα πράγμα... Και εμείς φυσικά εκεί. Να ταΐζουμε το τέρας...



    Αναγκάζομαι να προβώ στην αντιπαράθεση , αγαπητό μέλος "Korios" και σε παρακαλώ μην το εκλάβεις  κακοπροαίρετα δεν έχω ουδεμία πρόθεση επιθετιτότητας. Αν εγώ κατεβάσω ένα τραγουδάκι από το Ιντερνετ σημαίνει πώς έχω διαπράξει το σοβαρό αδίκημα ; Πολλές  φορές μου κολάει ενα τραγούδι και θέλω να το ακούω, (και πιθανόν να μάθω να το παίζω) που θα το βρώ ; Ενα Σιντι Εταιρείας ,έχει μέσα και καμιά 10/ριά ακόμα που ίσως να μην με ενδιαφέρουν . ΄Αλλωστε δεν θα προβώ σε αυτήν την ενέργεια για να "οικονομησω" απλώς το κέφι μου θέλω να κάνω .  Το καταλαβαίνω απόλυτα αυτό που λές για τις Εταιρείας αλλά δεν είναι μόνο αυτή η παράμετρος . Η γνώμη μου είναι πως αν το "κατέβασμα" από το Ιντερνετ δεν γίνεται για κερδοσκοπικούς λόγους να μην ¨βάλουν" χέρι . Μην αφήνουμε να μας αλλοτροιώσουν εντελώς , και αν αυτό συμβαίνει σε άλλες χώρες εδώ είναι η Υπερήφανη Ελλάδα μας και σαυτήν ζώ . Μην τα κάνουμε όλα "ίσιωμα".Νάσαι καλά.


    Korios
    16.04.2010, 09:53

    Προς φίλο Pentatonikos.

    Πριν την εφεύρεση φωνόγραφου και κατ επέκτασην της δισκογραφίας οι μουσικοί επιβίωναν παίζοντας 6-7 ημέρες την εβδομάδα με εξαιρετικά ημερομίσθια. Τώρα παίζουν 1-2 ημέρες την εβδομάδα με χαμηλότατα ημερομίσθια...

    Επίσης αγαπητέ reteos θα μπορούσα να σου απαντήσω με την λογική του pentatonikos κάνοντάς σου την ερώτηση, πριν την διάδοση του διαδικτύου πως βρίσκαμε ένα αγαπημένο τραγούδι που μας κόλαγε; Η απάντηση είναι κατά το δοκούν. Άλλος το έγραφε από το ραδιόφωνο, άλλος το ζήταγε από κάποιον φίλο του που πήρε το δίσκο, άλλος πήγαινε σε ένα δισκοπωλείο και του ζήταγε να του το γράψει παρανόμως και άλλος περίμενε τις εκδόσεις με τις επιτυχίες για να αγοράσει όλα τα μεμονωμένα τραγούδια μαζί. Όμως κι εγώ θα σου πω πως συμφωνώ πως για ένα τραγούδι δεν αξίζει τον κόπο να αγοράσεις ένα ολόκληρο CD. Γι αυτό όμως σήμερα υπάρχει και η ηλεκτρονική αγορά που με 1-2 ευρώ μπορείς να έχεις όποιο τραγούδι θέλεις και με απόλυτα νόμιμο τρόπο.

    Επίσης δεν υπάρχει κανένα site που κατεβάζεις μουσική είτε ενημερώνεσαι για torrent που να μην έχει κερδοσκοπία. Όλα αυτά τα banners που μπαίνουν κοστίζουν. Και μάλιστα αρκετά... Να είσαι σίγουρος πως δεν το κάνουν από αγάπη για την μουσική και την διάδοσή της...

    Είμαι επίσης απόλυτα σύμφωνος μαζί σου πως η ισοπέδωση είναι ότι χειρότερο. Προτιμώ όμως να μην με βάζουν στην κατηγορία του κλέφτη καθώς η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε παράνομο κατέβασμα στην Ευρώπη και τρίτη στον κόσμο μετά την Ζιμπάμπουε και το Κονγκό. Ακόμα και η Νιγηρία που μας προμήθευε με παράνομα CD πριν κάποια χρόνια είναι πολύ πιο κάτω από μας...


    reteos
    16.04.2010, 23:32

    Παράθεση:

    Το μέλος Korios στις 16-04-2010 στις 09:53 έγραψε...

    Προς φίλο Pentatonikos.

    Πριν την εφεύρεση φωνόγραφου και κατ επέκτασην της δισκογραφίας οι μουσικοί επιβίωναν παίζοντας 6-7 ημέρες την εβδομάδα με εξαιρετικά ημερομίσθια. Τώρα παίζουν 1-2 ημέρες την εβδομάδα με χαμηλότατα ημερομίσθια...

    Επίσης αγαπητέ reteos θα μπορούσα να σου απαντήσω με την λογική του pentatonikos κάνοντάς σου την ερώτηση, πριν την διάδοση του διαδικτύου πως βρίσκαμε ένα αγαπημένο τραγούδι που μας κόλαγε; Η απάντηση είναι κατά το δοκούν. Άλλος το έγραφε από το ραδιόφωνο, άλλος το ζήταγε από κάποιον φίλο του που πήρε το δίσκο, άλλος πήγαινε σε ένα δισκοπωλείο και του ζήταγε να του το γράψει παρανόμως και άλλος περίμενε τις εκδόσεις με τις επιτυχίες για να αγοράσει όλα τα μεμονωμένα τραγούδια μαζί. Όμως κι εγώ θα σου πω πως συμφωνώ πως για ένα τραγούδι δεν αξίζει τον κόπο να αγοράσεις ένα ολόκληρο CD. Γι αυτό όμως σήμερα υπάρχει και η ηλεκτρονική αγορά που με 1-2 ευρώ μπορείς να έχεις όποιο τραγούδι θέλεις και με απόλυτα νόμιμο τρόπο.

    Επίσης δεν υπάρχει κανένα site που κατεβάζεις μουσική είτε ενημερώνεσαι για torrent που να μην έχει κερδοσκοπία. Όλα αυτά τα banners που μπαίνουν κοστίζουν. Και μάλιστα αρκετά... Να είσαι σίγουρος πως δεν το κάνουν από αγάπη για την μουσική και την διάδοσή της...

    Είμαι επίσης απόλυτα σύμφωνος μαζί σου πως η ισοπέδωση είναι ότι χειρότερο. Προτιμώ όμως να μην με βάζουν στην κατηγορία του κλέφτη καθώς η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε παράνομο κατέβασμα στην Ευρώπη και τρίτη στον κόσμο μετά την Ζιμπάμπουε και το Κονγκό. Ακόμα και η Νιγηρία που μας προμήθευε με παράνομα CD πριν κάποια χρόνια είναι πολύ πιο κάτω από μας...



    Δηλαδή Φίλτατε "Korios"  με προτρέπεις τη σημερινή εποχή  να περιμένω μήπως και το ραδιόφωνο πεί το τραγούδι και να περιμένω «εφ όπλου λόγχης» να το γράψω ; Η να το ζητήσω από τον φίλο μου που κατα πάσα πιθανότητα δεν το έχει  . Και για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω καν (όπως και πολλοί άλλοι σαν και μένα υποθέτω).ποια είναι αυτή  ηλεκτρονική αγορά τραγουδιών . Και βλέπω πως αν και συμφωνείς  πως η ισοπέδωση είναι ότι χειρότερο , ουσιαστικά   μου το αλλάζεις ,γιατι; - Ας  με πούνε κλέφτη , χαλάλι τους . Δεν μου καίγεται καρφάκι ,  που θα διαπράξω αυτό το τεράστιο "κακούργημα"  της αντιγραφής ενός τραγουδιού που μου αρέσει .- Ολα για τα «φράγκα»  ρε γμτ;  ;Δεν υπάρχει  καμία άλλη αξία  πέραν αυτών ;

    Ζητάω συγνώμη που «μιλάω» λίγο έντονα  , αλλά με «πνίγει» το παράπονο

     


    freakhood
    17.04.2010, 01:39

    Καλά πάμε! 'Οσο ζουμε προοδεύουμε βλεπω!

    Καταρχάς δε θα αναφερθώ στο θέμα gamato.info γιατί πάει πολύ βαθιά. Πολύ περισσότερο από ότι νομίζετε.

    Με αφορμή αυτό όμως, θα αναφερθώ στο δικαίωμα μας να "κατεβάζουμε" ελεύθερα. Λευτεριά στο download λοιπόν! Αυτή είναι η ουσία.

    Αλλά ας μπούμε και για λίγο στην "άλλη" ουσία:

    Η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική λέει η καθυστηκία τάξη. Συμφωνεί και ο γνωστός Ρόμπερτ Γουίλιαμς, ένας από τους δημιουργούς της ΑΕΠΙ (παρεπιπτόντως και αυτός που έγραψε τον ύμνο της Νέας Δημοκρατίας, για να καταλάβετε για τι άτομο μιλάμε...)

    Από παντού βομβαρδιζόμαστε με αυτο το σλόγκαν. Ας γίνουμε κι εμείς λοιπόν καθεστωτικοί κι ας βαδίσουμε στο ρου που μας λέει: "καπιταλισμός forever". Τα πάντα αγοράζονται και τα πάντα πωλούνται. Ακόμα και η τέχνη.

    Η τέχνη όμως δεν είναι εμπόριο. Στοιχειώδης διαφορά. Το βλέπετε ως δουλειά? Κάποιοι άλλοι το βλέπουν ως στάση ζωής ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΕΜΠΟΡΙΟ.

    Και πάω στην αναφορά κάποιων "φίλων":

    Αλλά δεν φταίνε αυτοί που απλώς εφαρμόζουν τη νομοθεσία, όσο κάποιοι "καλλιτέχνες" που πιστεύουν ότι ο κόσμος είναι ηλίθιος και θα πάει να δώσει 10 και 20 ευρω για ν' αγοράσει την όποια σαβούρα αποκαλούν "δουλειά" και "πνευματικό" έργο!


    Στην εποχή του internet οι πραγματικοί καλλιτέχνες προσφέρουν το έργο τους δωρεάν.


    Τη μουσική δεν τη σκοτώνει η πειρατεία αλλά η πορνεία της ψυχής κάποιων αυτοαπαοκαλούμενων καλλιτεχνών...και το ίδιο ισχύει για όλες τις μορφές τέχνης...


    Η τέχνη δεν είναι για να γίνεται πλούσιος κάποιος αλλά για να γίνεται ο πολιτισμός κτήμα όλων...

    Και πριν το ίντερνετ, ΝΑΙ, υπήρχαν οι κασσέτες από χέρι σε χέρι, η μοναδική μουσική της πλειοψηφίας. Απλώς δεν χρείαζεται να καταναλώνονται τόσες εργατόωρες για αντιγραφές πλέον.

    Αν θέλετε να υπερασπιστείτε site υπάρχει το black tracker και το diymusic.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freakhood στις 17-04-2010 01:45 ]


    Hastaroth
    17.04.2010, 08:28

    Δυό-τρία πραγματάκια και από μένα:

    Παράθεση:

    Το μέλος freakhood στις 17-04-2010 στις 01:39 έγραψε...

    ο γνωστός Ρόμπερτ Γουίλιαμς, ένας από τους δημιουργούς της ΑΕΠΙ (παρεπιπτόντως και αυτός που έγραψε τον ύμνο της Νέας Δημοκρατίας, για να καταλάβετε για τι άτομο μιλάμε...)

    Δηλαδή όποιος πρόσκειται στην Νέα Δημοκρατία είναι εγκληματίας,κάθαρμα,άτομο πρός αποφυγήν;Ασχέτως τού άν συμφωνεί ή όχι μέ τό σλόγκαν "η πειρατεία σκοτώνει την μουσική",δέν παύει να είναι ένα άτομο με μιά πολιτική άποψη που οφείλει να γίνεται σεβαστή,ασχέτως άν δέν συμφωνείς εσύ μαζί της.Δέν είναι δά και ρατσιστοφασιστοναζί ο άνθρωπος....

    Πάμε παρακάτω...

    Παράθεση:
    Το μέλος freakhood στις 17-04-2010 στις 01:39 έγραψε...

    Από παντού βομβαρδιζόμαστε με αυτο το σλόγκαν. Ας γίνουμε κι εμείς λοιπόν καθεστωτικοί κι ας βαδίσουμε στο ρου που μας λέει: "καπιταλισμός forever". Τα πάντα αγοράζονται και τα πάντα πωλούνται. Ακόμα και η τέχνη.

    Ο καπιταλισμός δέν λέει αυτό το πράγμα.Αλλο πράγμα λέει,που όμως δέν είναι τής παρούσης να το αναλύσουμε.

    Παράθεση:
    Το μέλος freakhood στις 17-04-2010 στις 01:39 έγραψε...

    Η τέχνη όμως δεν είναι εμπόριο. Στοιχειώδης διαφορά. Το βλέπετε ως δουλειά? Κάποιοι άλλοι το βλέπουν ως στάση ζωής ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΕΜΠΟΡΙΟ.

    Σωστά,η τέχνη είναι πρώτα απ'όλα στάση ζωής.Ομως πόσοι καταξιωμένοι καλλιτέχνες δέν βιοπορίστηκαν και βιοπορίζονται από την τέχνη τους,ναί μέν χωρίς να την υποτάσσουν σέ κανόνες εμπορίου,αλλά πάντως λαμβάνοντας κάποιο χρηματικό αντάλλαγμα γιά την τέχνη αυτή.Ο Χατζηδάκις,ο Θεοδωράκης,ο Μαρκόπουλος,ο Γκάτσος κλπ κλπ αμειβόντουσαν και αμείβονται γιά την εκάστοτε δημοσιοποίηση τών προϊόντων τής τέχνης τους.Θά μπορούσαν βέβαια να είχαν γίνει ιδιωτικοί ή δημόσιοι υπάλληλοι και στόν ελεύθερο χρόνο τους να δημιουργούσαν τά έργα τους και να τα διέθεταν στο κοινό τζάμπα.Αλλά γιά διάφορους λόγους δέν το έκαναν.Αυτό δέν σημαίνει ότι εμπορεύτηκαν την τέχνη τους όπως ο ντοματοπαραγωγός εμπορεύεται τίς ντομάτες που καλλιεργεί.

    Παράθεση:

    Το μέλος freakhood στις 17-04-2010 στις 01:39 έγραψε...

    Και πάω στην αναφορά κάποιων "φίλων":

    Αλλά δεν φταίνε αυτοί που απλώς εφαρμόζουν τη νομοθεσία, όσο κάποιοι "καλλιτέχνες" που πιστεύουν ότι ο κόσμος είναι ηλίθιος και θα πάει να δώσει 10 και 20 ευρω για ν' αγοράσει την όποια σαβούρα αποκαλούν "δουλειά" και "πνευματικό" έργο!

    Αν δέν απατώμαι,και τά έργα πολλών πραγματικών καλλιτεχνών,που βέβαια δέν ήταν/είναι "σαβούρα",τόσο κοστίζουν.Αυτός που καθορίζει την τιμή ενός CD δέν είναι ο καλλιτέχνης,αλλά η δισκογραφική εταιρεία.Αυτή φταίει λοιπόν άν ζητά υπερβολικές τιμές γιά τά υλικά προϊόντα και όχι ο εκάστοτε καλλιτέχνης (που άλλωστε οι περισσότεροι από αυτούς παίρνουν "ψίχουλα" ώς πνευματικά δικαιώματα και ποσοστά επί τών πωλήσεων. 


    Παράθεση:

    Το μέλος freakhood στις 17-04-2010 στις 01:39 έγραψε...

    Στην εποχή του internet οι πραγματικοί καλλιτέχνες προσφέρουν το έργο τους δωρεάν.

    Σωστό μέν,αλλά ισχύει και αυτό που έγραψα πιό πάνω,ότι δηλαδή και στήν πρό-Internet εποχή οι πραγματικοί καλλιτέχνες είχαν την δυνατότητα να προσφέρουν το έργο τους δωρεάν,όμως κάποιοι γιά τους χ,ψ λόγους δέν τό έκαναν.Αυτό δέν μειώνει την αξία τους ώς καλλιτεχνών.


    Παράθεση:

    Το μέλος freakhood στις 17-04-2010 στις 01:39 έγραψε...

    Τη μουσική δεν τη σκοτώνει η πειρατεία αλλά η πορνεία της ψυχής κάποιων αυτοαπαοκαλούμενων καλλιτεχνών...και το ίδιο ισχύει για όλες τις μορφές τέχνης...

    Η πορνεία αυτή όμως υπήρχε και θά υπάρχη πάντοτε,όσο υπάρχουν και "αυτοαποκαλούμενοι" καλλιτέχνες παράλληλα μέ τους πραγματικούς.

    Παράθεση:

    Το μέλος freakhood στις 17-04-2010 στις 01:39 έγραψε...
    Η τέχνη δεν είναι για να γίνεται πλούσιος κάποιος αλλά για να γίνεται ο πολιτισμός κτήμα όλων...

    Σωστό κι'αυτό,αλλά εφ'όσον δέν έχουμε φτάσει ακόμα ώς κοινωνία στο επίπεδο να σιτίζουμε όλους τους καλλιτέχνες παντός είδους σέ κάποιο "Πρυτανείο",όπως έκαναν οι αρχαίοι Αθηναίοι,ώστε να μπορούν να δημιουργούν χωρίς να τούς νοιάζη πώς θα εξασφαλίζουν τά πρός το ζήν,κάποιοι από αυτούς θα επιλέγουν να ζήσουν από την διάθεση τών προϊόντων τής τέχνης τους (χωρίς όμως αυτό να σημαίνη ότι θά την ευτελίζουν επίτηδες ώστε να πλουτίσουν χωρίς να το αξίζουν).

    Παράθεση:

    Το μέλος freakhood στις 17-04-2010 στις 01:39 έγραψε...

    Και πριν το ίντερνετ,ΝΑΙ, υπήρχαν οι κασσέτες από χέρι σε χέρι, η μοναδική μουσική της πλειοψηφίας. Απλώς δεν χρείαζεται να καταναλώνονται τόσες εργατόωρες για αντιγραφές πλέον.

    Ναί,αλλά πρίν από τίς κασέτες,η μοναδική δυνατότητα που είχε το κοινό να γίνη "κοινωνός" τών έργων τέχνης ήταν να αγοράση το υλικό πάνω στο οποίο ήταν αποθηκευμένο τό έργο τέχνης.Δηλαδή τό "βινύλιο" ή τό βιβλίο,κλπ.Και αυτό γινόταν μόνο μέσω τών "μεσαζόντων" (δισκογραφικών εταιρειών,εκδοτικών οίκων κλπ),που βέβαια είναι εμπορικές επιχειρήσεις,παίρνουν από τον "προμηθευτή" (καλλιτέχνη) την πρώτη ύλη (τό έργο τέχνης),το επεξεργάζονται (ηχογραφούν σέ βινύλιο ή CD,έκτυπώνουν στό χαρτί τού βιβλίου κλπ) και το διαθέτουν στό κοινό,παίρνοντας κάποια αμοιβή γι'αυτόν τον κόπο τους και φυσικά,δίνοντας και αμοιβή σέ όσους από τους "προμηθευτές" (καλλιτέχνες) έχουν-γιά τούς χ,ψ λόγους-επιλέξει να δέχωνται αμοιβή γι'αυτό επειδή δέν είχαν την δυνατότητα νά βρούν άλλο τρόπο να επιβιώσουν ώστε να μήν "αναγκάζωνται" να "πουλάνε" τά προϊόντα τής τέχνης τους.......


    -----------------
    Enjoy tzatzikalism....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 17-04-2010 08:33 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 17-04-2010 08:34 ]


    Korios
    17.04.2010, 10:09

    Παράθεση:

    Δηλαδή Φίλτατε "Korios"  με προτρέπεις τη σημερινή εποχή  να περιμένω μήπως και το ραδιόφωνο πεί το τραγούδι και να περιμένω «εφ όπλου λόγχης» να το γράψω ; Η να το ζητήσω από τον φίλο μου που κατα πάσα πιθανότητα δεν το έχει  . Και για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω καν (όπως και πολλοί άλλοι σαν και μένα υποθέτω).ποια είναι αυτή  ηλεκτρονική αγορά τραγουδιών . Και βλέπω πως αν και συμφωνείς  πως η ισοπέδωση είναι ότι χειρότερο , ουσιαστικά   μου το αλλάζεις ,γιατι; - Ας  με πούνε κλέφτη , χαλάλι τους . Δεν μου καίγεται καρφάκι ,  που θα διαπράξω αυτό το τεράστιο "κακούργημα"  της αντιγραφής ενός τραγουδιού που μου αρέσει .- Ολα για τα «φράγκα»  ρε γμτ;  ;Δεν υπάρχει  καμία άλλη αξία  πέραν αυτών ;

    Ζητάω συγνώμη που «μιλάω» λίγο έντονα  , αλλά με «πνίγει» το παράπονο

    Αγαπητέ reteos. Κατ' αρχήν το να συνομιλούμε έντονα είναι στοιχείο δημοκρατίας και δεν χρειάζεται να ζητάμε συγνώμη. Ο πολιτισμένος διάλογος μπορεί να είναι και έντονος...

    Όπως σου έγραψα δεν μπορώ να σου πω εγώ πως θα βρεις το τραγούδι που θέλεις.

    Πάντως ναι. Υπάρχουν όλοι αυτοί οι τρόποι.

    Φίλος μου είναι ένας πολύ γνωστός και εξαιρετικός στιχουργός ο οποίος εδώ και 4 χρόνια που οι πωλήσεις των CD σχεδόν εξαφανίστικαν, αναγκάστηκε να δουλεύει ως αποθηκάριος σε super market. Και λέω εγώ τώρα. Σκέψεις κάνω.

    Μου αρέσει ένα τραγούδι του. Έχω κάποιες επιλογές.

    Να αγοράσω το CD. (Ο φίλος μου θα πάρει 1 ευρώ)

    Να το κατεβάσω παράνομα. (Ο φίλος μου θα πάρει τα τρία μου)

    Να το αντιγράψω από φίλο μου. (Ο φίλος μου έχει ήδη πάρει 1 ευρώ)

    Να αγοράσω το τραγούδι. (Ο φίλος μου θα πάρει 0,20 ευρώ)

    Η επιλογή είναι δική μου και δική σου.

    Δεν μπορώ να πιστέψω ότι γνωρίζεις από που να το κατεβάσεις παράνομα και δεν ξέρεις ότι όλες οι δισκογραφικές έχουν ηλεκτρονικά καταστήματα στις ιστοσελίδες τους και ότι υπάρχουν ανεξάρτητα on-line καταστήματα τύπου itunes που πουλάνε τραγούδια... Το μόνο που με ενοχλεί στα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι πως τα πουλάνε μόνο σε μορφή mp3 που η ποιότητα είναι αρκετά χαμηλότερη από ότι σε wav.

    Και επίσης ναι. Τα πάντα έχουν να κάνουν με χρήματα. Και αυτοί που σου προσφέρουν τα παράνομα κερδίζουν τρελά φράγκα. Η διαφωνία μου λοιπόν είναι, αφού έτσι κι αλλιώς παίζονται χρήματα γύρω από ένα τραγούδι, γιατί να μην τα πάρουν αυτοί που δούλεψαν για την δημιουργία του; Γιατί να τα πάρουν κάποιοι τεμπέληδες "κλεπταποδόχοι" και μάλιστα να γίνομαι κι εγώ συνένοχός τους;

    Δεν γνωρίζω τι δουλειά κάνεις αλλά φαντάσου να είσαι φωτογράφος για παράδειγμα, να εργάζεσαι σε κάποιο περιοδικό να έχεις "σκιστεί" για να βγάλεις μία σπάνια φωτογραφία και όταν πας να πληρωθείς γι αυτή, το περιοδικό να σου πει λυπάμαι την βρήκα τσάμπα στο διαδίκτυο. Την δική σου φωτογραφία!

    Αγαπητέ reteos. Όλοι δουλεύουμε για να ζήσουμε. Όση ντροπή είναι να εργάζεσαι σε μια οικοδομή και να πληρώνεσαι, άλλη τόση είναι να γράφεις ένα τραγούδι και αφού πετύχει να περιμένεις να πληρωθείς. Έτσι είναι τι να κάνουμε. Δίνουμε και παίρνουμε.

    Αυτή είναι η άποψή μου και θα χαρώ να διαφωνήσεις ακόμα και έντονα...

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Korios στις 17-04-2010 10:34 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Korios στις 17-04-2010 10:37 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Korios στις 17-04-2010 10:38 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Korios στις 17-04-2010 10:50 ]


    Korios
    17.04.2010, 10:32

    Παράθεση:

    Η δισκογραφία λοιπόν δεν είναι μονόδρομος για έναν μουσικό... Μπορεί να ζήσει κάνοντας αυτο που αγαπάει... Να παίζει μουσική... Συνέχεια και παντού... Το κοινό που τον αγαπάει θα πάει να τον δεί όπως και να χει...

     

    Αγαπητέ Pentatonikos. Σε αυτό αντιγράφω ακριβώς αυτό που σου είπα και παραπάνω

    Πριν την εφεύρεση φωνόγραφου και κατ επέκτασην της δισκογραφίας οι μουσικοί επιβίωναν παίζοντας 6-7 ημέρες την εβδομάδα με εξαιρετικά ημερομίσθια. Τώρα παίζουν 1-2 ημέρες την εβδομάδα με χαμηλότατα ημερομίσθια...

    Παράθεση:

     

    Ας δούμε λίγο την ελληνική αγορά... Απο τη μία έχουμε τον κύριο Κιάμο και τους ομοίους του... Χωρίς να θέλω να προβώ σε χαρακτηρισμούς ποιότητας κλπ κλπ αναφέρομαι απλά στους μουσικούς εμφανίζονται σε νυκτερινά κέντρα... Όταν οι κύριοι τσεπώνουν τα μεροκάματα που πατσίζουν το μεροκάματο όλης της ορχήστρας και όλων των λοιπών εργαζομένων του κέντρου + των κοντινών επιχειρήσεων, σιγά μη κάτσουν να σκάσουν για τις πωλήσεις των CD...

    Δεν καταλαβαίνω τι σε αφορά το νυχτομάτο του καθενός. Ο μουσικός για να δουλέψει κάνει μία συμφωνία. Με αυτή πάει και δουλεύει. Έχεις την εντύπωση πως εάν ο Κιάμος έπαιρνε λιγότερα, ο μουσικός θα έπαιρνε περισσότερα; Επίσης εάν δεν υπήρχε ο Κιάμος και ο κάθε Κιάμος που έχει κόσμο και πάει και τον ακούει, ο μουσικός που θα δούλευε; Περί προτίμισης ή μη του Κιάμου σαφώς δεν σχολιάζω καθώς βγάζω καντήλες...

     

    Παράθεση:

     

    Απο την άλλη έχουμε τους εντεχνίλες... Σάφως πιο ευχάριστη η μουσική τους αλλα ΔΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΛΥΠΗΘΟΥΜΕ ΚΙΟΛΑΣ...!!! Δηλαδή άντε και το αγόρασα το δίσκο τους... Κατα γενική ομολογία αυτού του είδους η μουσική έχει κομμάτια που γίνονται πόρωση αλλά ΠΟΡΩΣΗ στο κοινό τους και θέλουν να τα ακούνε όπου βρίσκονται... Ελα που η κατοχή του δίσκου απαγορεύει α) την αντιγραφή β) αναπαραγωγή σε δημόσιο χώρο γ) το δανισμό (!!!) του δίσκου... Ε δε γαμ...στε λέω εγώ...? Μήπως να μου απαγορεύσετε και να το παίζω στην κιθάρα μου...??

    Όλα αυτά τα απαγορεύεται που λες είναι η διεθνής σύμβαση που έχουν κάνει οι δημιουργοί, οι μουσικοί, και οι παραγωγοί...

    Δεν έχει να κάνει μόνο με τους εντεχνίλες...

     

    Παράθεση:

     

    Άλλωστε υπάρχουν άπειρες ταβέρνες,εστιατόρια,μπάρ,καφετέριες, ξενοδοχεία που για κάθε μέσω αναπαραγωγής μουσικής πρέπει να πληρώνουν δικαιώματα στην ΑΕΠΙ, και θα συνεχίσουν να τα πληρώνουν στα σίγουρα γιατι οι ποινές στην αντίθετη περίπτωση είναι βαρύτατες... Πηγές μου αναφέρουν πως ο Νταλάρας τσεπώνει ετησίως 800.000 € απο δικαιώματα... {#emotions_dlg.eek}

    Η ΑΕΠΙ αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι η μόνη ουσιαστική πηγή εσόδων για τους δημιουργούς και μόνο. Αν δεν υπήρχε η παράνομη εκμετάλευση είναι πιθανόν οι δημιουργοί να μην χρειάζονταν καν την ΑΕΠΙ για να ζήσουν... Επίσης ο Νταλάρας είναι τραγουδιστής. Δεν ανήκει στην ΑΕΠΙ. Μόνο οι συνθέτες και οι στιχουργοί πληρώνονται από αυτή.. Νομίζω πως οι τραγουδιστές πληρώνονται από τις πωλήσεις των δίσκων και από την Ερατώ που έχει να κάνει με τις ραδιοφωνικές μεταδόσεις.

    Εγώ πάντως θα ήμουν ιδιαίτερα ευτυχής να υπήρχαν και καφετέριες, ταβέρνες κτλπ που ΔΕΝ παίζουν μουσική... Όλα στην υπερβολή τους πια... Γιατί πρέπει παντού να ακούω μουσική; Και η παύση, μουσική είναι...

     

    Παράθεση:

     

    Χαζή απορία Νο.2: O Jimi Hendrix πέθανε... Το ίδιο και ο Miles Davis... Τη μουσική αυτών των κυρίων μπορώ να την κατεβάζω δωρεάν παρακαλώ...??????

    Το πνευματικό δικαίωμα, νομικά ορίζεται ως άϋλος τίτλος ιδιοκτησίας. Είναι σαν να αναρρωτιέσαι " Η γιαγιά του γείτονα μου πέθανε. Να πάρω εγώ τσάμπα το σπίτι της;" Ή για παράδειγμα, "Ο Νταβίντσι είναι νεκρός. Να πάρω τους πίνακες του σπίτι που έχω ένα κενό τοίχο να τον γεμίσω;"

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Korios στις 17-04-2010 10:47 ]


    StavmanR
    17.04.2010, 11:20

    Σε αυτές τις συζητήσεις υπάρχει ένα σημαντικό στοιχείο που ουδείς λαμβάνει υπόψη. Κάθε εργασία περιλαμβάνει έντεχνα στοιχεία.

    Σάμπως δεν είναι τέχνη η αρτοποιΐα; Ή η οικοδομική; Ή η οδήγηση; Ή η επισκευή του αυτοκινήτου; Ή και η σπορά και το θέρος;

    Στήνουμε τους καλλιτέχνες στον τοίχο επειδή τους κολλήσαμε τη ρετσινιά της Ελιτ της Τέχνης. Ότι δηλαδή αποτελούν την κορωνίδα των τεχνών και το έργο τους συντηρεί τον πνευματικό κόσμο. Σάμπως το έργο του φούρναρη δεν συντηρεί τον κόσμο; Μείνετε 3-4 ημέρες χωρίς φαγητό και θα διαπιστώσετε πως αλλάζουν αυτόματα οι ανάγκες και οι προτεραιότητές σας. Γιατί κανείς δεν απαιτεί την παραγωγή άρτων και τη δωρεάν διανομή τους; Αν είχαμε δωρεάν διανομή βασικών αγαθών, η τέχνη θα μας ήταν μερικώς άχρηστη, καθώς η τέχνη αναφερέται κυρίως στις μάστιγες της απανθρωπιάς, της πείνας, της κτήσης, της περιθωριοποίησης και της εκμετάλλευσης. Απαιτείστε τη δωρεάν σίτιση των ανθρώπων ανεξαιρέτως και χωρίς αντάλλαγμα κι έχετε κάνει το μεγαλύτερο βήμα υπέρ της πνευματικότητας, της ελευθερίας και της τέχνης καθαυτής.

    Γίνεται συζήτηση για το αν ο κάθε καλλιτέχνης πρέπει να κοστολογεί το έργο του. Καταρχήν, στον κόσμο που ζούμε, τον κόσμο του καιροσκοπισμού και του τυχοδιωκτισμού, ακόμη κι αν εγώ δεν κατοχυρώσω τα δικαιώματα των έργων μου, κάποιος θα σπεύσει να το κάνει. Και παίρνοντας τα δικαιώματα από τα έργα μου αυτόματα μου απαγορεύει τη διάδοση των δικών μου δημιουργημάτων. Άρα, ξεκινάμε με το βασικό του πράγματος: για να κατοχυρώσω στην εποχή μας την πρόσβαση στο ίδιο μου το έργο είμαι υποχρεωμένος να συμμετέχω σε ένα νομικό πλαίσιο που περιλαμβάνει οικονομικά δεδομένα (είναι το παράδοξο του να πληρώνω για να έχω το δικαιώμα χρήσης του ίδιου μου του έργου).

    Πώς θα ήταν δυνατό ένας άνθρωπος που αφιερώνεται στην τέχνη του να επιβιώσει διατηρώντας ταυτόχρονα τα δικαιώματα του έργου του; Μόνο πληρώνοντας, είναι αδύνατο. Χρειάζεται πόρους. Έτσι, αποκλείεται σήμερα κάποιος να παραμείνει 'αγνός' καλλιτέχνης. Εκ των πραγμάτων θα πρέπει να συμμετέχει στο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα με κάθε πιθανό τρόπο. Είτε κάνοντας δουλειές του ποδαριού, είτε φροντίζοντας να έχει ένα ελάχιστο εισόδημα από την τέχνη του.

    Ο Αλβέρτος έθεσε πολύ σωστά κάποιους προβληματισμούς. Οι θέσεις του είναι απόλυτα εύλογες αναφορικά με την εποχή την οποία αφορούν (σύγχρονη). Στις μέρες μας δεν αναγνωρίζεται κανένα δικαίωμα σε άνθρωπο που δεν μπαίνει στη διαδικασία χρέους. Σκεφτείτε αυτήν την πρόταση σοβαρά. Ακόμη και τα ανθρώπινα δικαιώματα πχ. για τους μετανάστες, στοχεύουν κι εφαρμόζονται μόνο σε νομιμοποιημένους μετανάστες, δηλαδή σε ανθρώπους που έχουν μπει σε ένα χρεωστικό σύστημα (σήμερα νόμιμος  θεωρητικά όποιος συμμετέχει στο χρηματοπιστωτικό σύστημα). Οι υπόλοιποι θεωρούνται από το σύστημα απλά πανίδα, δηλαδή μέρος του ευρύτερου περιβάλλοντος σαν είδος αποδημητικών πτηνών. Έρχονται ημέρες που ο ερασιτέχνης θα θεωρείται τρομοκράτης από το σύστημα, καθώς θα προκαλεί αναστατώσεις στα χρηστά ήθη της κοινωνίας (χρηματοπίστωση καθώς δεν υπάρχει κάποιο άλλο ήθος που να μπορεί να συμβιώσει με αυτό).

    Σήμερα όλοι μιλούν για το 'δικαίωμα στο downloading', δηλαδή στην ελεύθερη ηλεκτρονική  πρόσβαση σε   δεδομένα. Μιλούν αόριστα για επαναστάσεις τω καλλιτεχνών, βγάζουν δικούς τους ορισμούς  ως προς το τί είναι καλλιτέχνης (πχ. καλλιτέχνης είναι εκείνος που τρώει φασόλια γίγαντες κάθε Τρίτη στις 2:15 ακριβώς) και γενικά διαμορφώνεται ένα κλίμα έντεχνης παραφιλολογίας που μυρίζει μηδενιστικό ιδεαλισμό. Ας το πάρουμε χαμπάρι ότι σε αυτόν τον 'μαγικό' κόσμο συμβαίνει ότι επιθυμήσουμε. Επιθυμήσαμε μηδενισμό, αφορισμό, ισοπέδωση, εξατομίκευση και τα βρίσκουμε μπροστά μας. Μόνο που δεν είναι όπως ακριβώς τα είχαμε φανταστεί. Θέλαμε όλοι οι άνθρωποι να είναι καλλιτέχνες. Ιδού η μάζα των επίδοξων καλλιτεχνών, και πλέον αδυνατούμε να καθορίσουμε τί είναι Τέχνη, μέσα στη μπόχα της εξατομίκευσης και εκμετάλλευσης των πάντων.

    Το πρόβλημα δεν είναι οι αμοιβές των ανθρώπων, αλλά οι ορισμοί μας. Ο Γ. Νταλάρας πέρα από κιθαρωδός είναι και επιχειρηματίας της μουσικής βιομηχανίας. Τό ίδιο και οι περισσότεροι. Απλά αναφέρομαι σε εκείνον διότι το όνομά του αναφέρεται συχνά σε τέτοιες συζητήσεις. Όπως και όλοι όσοι εργάζονται σε μουσικές σκηνές.  Αντίστοιχα και οι ηχολήπτες, οι φροντιστές, οι ηλεκτρολόγοι σκηνής κ.ο.κ. Ταυτίσαμε την προσωπική αναψυχή με την επιχείρηση. Κάναμε τα χόμπις εργασία. Και να είστε σίγουροι ότι οι περισσότεροι εκ των μουσικών ξεκίνησαν με τις πιο αγνές προθέσεις.

    Αν σήμερα πεις σε κάποιον ότι παίζεις καλό μπάσκετ, η πρώτη κουβέντα του  θα είναι 'να πας σε ομάδα και να βγάλεις λεφτά...'. Λες σε κάποιον ότι ασχολείσαι με το θέατρο και σε ρωτά: "γιατί δεν ασχολείσαι επαγγελματικά;". Έχει καθαγιαστεί ο επαγγελματισμός κι έχει εμποτίσει τη ζωή μας. Σήμερα ένα ζευγάρι αγκαλιάζεται και φιλιέται επαγγελματικά γιατί δε νοείται άλλος τρόπος. Δύο φίλοι πίνουν καφέ επαγγελματικά γιατί αλλιώς χάνουν χρόνο και χρήμα (που σε επαγγελματικά πλαίσια ταυτίζονται). Αν κάποια φορά χτενιστείς  όμορφα με την παλιομοδίτικη τσατσάρα στο σπίτι σου, κάνεις και τη σκέψη 'μήπως τελικά να ανοίξω κωμμωτήριο';

    Παρεμπιπτόντως αυτή τη στιγμή, μόλις έστρεψα το βλέμμα στην τηλεόραση διάβασα έναν υπότιτλο σε εκπομπή της ΕΤ3: "Κυνηγωντας χρόνο και χρήμα"...

    Σχετικά με το παρόν θέμα: στο τέλος ξέρετε τί θα συμβεί; Θα διεκδικήσει ο κάθε καλλιτέχνης ποσοστά από τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών, οι οποίες φυσικά θα μετακυλίσουν το κόστος στους καταναλωτές. Έτσι, τα πράγματα θα επανέλθουν στη φυσική ροή του επαγγελματισμού της εποχής. Οι δίκες των ιστότοπων δωρεάν διαμοίρασης προϊόντων της οπτικοακουστικής καλλιτεχνίας οδηγούν το πράγμα προς εκεί. Ξεριζώνεται από τις απολήξεις του το σύστημα του ερασιτεχνισμού και ημιεπαγγελματισμού ώστε να επανεγκατασταθεί η βάση της σύγχρονης κοινωνίας: ο επαγγελματισμός στα πάντα.

    Κλείνοντας αυτό το λογίδριο θέλω να επιστήσω την προσοχή σε όλους. Δεν είναι δυνατό να συζητάμε για τα πάντα με όρους χρήματος και να εξαιρούμε συγκεκριμένους τομείς. Είτε το ένα πρέπει να αλλάξει είτε το άλλο. Ειδάλλως περιπίπτουμε σε κατάσταση κοινωνικής σχιζοφρένειας.


    freakhood
    18.04.2010, 03:12

    Η οδήγηση ή η επισκευή του αυτοκινήτου θεωρείται τέχνη; Μάλιστα! Μήπως εννοείς μαεστρία? Μάλλον.

    Καταρχάς ο ελιτισμός ουδεμία σχέση έχει με την αυθεντική τέχνη. Και αυτή νοείται πως πηγάζει ανιδιοτελώς.

    Άρα τέχνη και χρήμα δεν πάνε μαζί. Από αυτό το σημαίο αναφοράς και μετά, μιλάμε για ότι άλλο θες.

    Όταν μπαίνει το χρήμα στη μέση, υπάρχει μια λεξούλα που λέγεται εμπόριο. Τελεία και παύλα.

    Ο πραγματικός καλλιτέχνης δημιουργεί αέναα χωρίς να σκέφεται καν αν θα κονομήσει. Ειδάλως μιλάμε για κάτι άλλο.

    Ο Μαρκούζε συνδέει την τέχνη με την άρνηση και ως τέτοια βλέπει τη ρήξη της τέχνης με το κοινωνικό κατεστημένο.

    Η ρήξη με την κατεστημένη κοινωνία είναι βασική ιδιότητα της τέχνης (βλέπε Μπρεχτ).

    Και κάτι άλλο για αυτό που γράφεις στο τέλος.

    Δηλαδή οι δημιουργοί που μοιράζουν δωρεάν το έργο τους είναι βλάκες? Και πίστεψε με, απαρτίζεται από πολλούς τέτοιους και το εγχώριο γίγνεσθαι. Ευτυχώς.

    Πάμε αλλού τώρα.

    Αναφέρθηκα στον Γουίλιαμς επειδή είναι ιδρυτικό μέλος της ΑΕΠΙ.

    Και ο οποίος από παλιά υποστηρίζει κάργα πως η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική.

    Αυτός ο άνθρωπος (που θεωρείται καλλιτέχνης...μη ξεράσω κιόλας) έγραψε τον ύμνο της Νέας Δημοκρατίας. Το σχήμα είναι οξύμωρο από μόνο του και λέει πολλά. Ελπίζω να με έπιασες...

    Άρα δεν είπα αυτά που γράφεις. Ούτε για εγκληματία μίλησα ούτε για κάθαρμα ούτε για ναζί. Από την άλλη επειδή αναφέρεις κάτι, αν νομίζεις πως αυτός που πρόσκειται στη Νέα Δημοκρατία έχει πολιτική συνείδηση, δικαίωμα σου είναι να το πιστεύεις.

    Δε μίλησα για θεώρηση του καπιταλισμού ούτε θα κάνουμε κουβέντα στο εν λόγω topic περί αυτού. Υπάρχουν και άλλα μέρη για γόνιμη αντιπαράθεση. Ωστόσο μίλησα για την πρακτική ουσία της λέξεως και αυτή είναι η συγκεκριμένη που αναφέρω όσο γενικευμένη ή χονδροειδής κι αν σου φαίνεται. Άρα η επιθυμία για ισχύ και κυριαρχία μέσω του χρήματος διατείνεται σαφέστατη κι εδώ.

    Στα υπόλοιπα, λίγο πολύ συμφωνούμε έστω κι αν ψιλοδιαφωνούμε εν μέρει.

    Η ουσία του συγκεκριμένου Topic όμως, είναι η εξής:

    ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ DOWNLOADING?

    Εγώ ναι. Απολύτως.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freakhood στις 18-04-2010 03:19 ]


    Hastaroth
    18.04.2010, 10:33

    Φίλε freakhood,μέ την δική σου "λογική",θά έπρεπε κι'εγώ να θεωρώ ότι άτομα που πρόσκεινται σέ κάποια άλλα κόμματα-όπως ένας από αυτούς φαίνεται νά είσαι και εσύ-δέν έχουν πολιτική συνείδηση.Αλλά δέν το κάνω.Αντίθετα,θεωρώ ότι όλοι οι άνθρωποι,εφ'όσον οι πολιτικές τους πεποιθήσεις περιλαμβάνουν και τον σεβασμό στίς πολιτικές πεποιθήσεις τών άλλων,έχουν πολιτική συνείδηση.

    Τώρα,γιατί είναι οξύμωρο τό γεγονός ότι ο R.Williams έγραψε τόν ύμνο τής ΝΔ και υποστηρίζει ότι η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική,δέν μπορώ να το πιάσω.Αλλο το ένα,άλλο το άλλο.

    Γιά την ουσία τού θέματος,θά επαναλάβω αυτό που είχα πεί πιό πάνω:μακάρι να μπορούσαν όλοι οι καλλιτέχνες νά λύνουν το βιοποριστικό τους πρόβλημα μέ άλλους τρόπους ώστε να έχουν την δυνατότητα να διαθέτουν τά προϊόντα τής καλλιτεχνικής τους δημιουργίας δωρεάν σέ όποιον τά ζητάει.Αρκετοί καλλιτέχνες τό πετυχαίνουν αυτό.Κάποιοι όμως όχι.Αυτοί οι "κάποιοι" λοιπόν,αναγκάζονται να ζητήσουν οικονομικό αντάλλαγμα προκειμένου να διαθέσουν τά προϊόντα τής τέχνης τους στο κοινό.

    Από εκεί και πέρα,ο τρόπος που θα τά διαθέσουν επηρεάζει και την αντίδραση τού παραλήπτη,δηλαδή τού κοινού.Αν επιλέξουν τόν έμμεσο τρόπο τού διαμεσολαβητή (δισκογραφική εταιρεία),αφήνουν σ'αυτόν το δικαίωμα να καθορίση την τιμή που θα διαθέση τό προϊόν τους στό κοινό (δέν τού λένε δηλαδή "θά πουλάς τό CD μου τόσο και όχι παραπάνω ή παρακάτω").Οπότε άν ο διαμεσολαβητής "κοπανάει στό κεφάλι" τίς τιμές,φταίει αυτός και όχι ο καλλιτέχνης.

    Αν,πάλι,επιλέξουν τόν πιό άμεσο τρόπο τής διάθεσης μέσω internet,τότε τά πράγματα είναι πιό εύκολα επειδή οι ίδιοι οι καλλιτέχνες έχουν την δυνατότητα να ορίσουν οι ίδιοι την τιμή διάθεσης τού προϊόντος τής τέχνης τους (ακόμα και μέσω τών ηλεκτρονικών "δισκάδικων",που πάλι θεωρούνται διαμεσολαβητές,αλλά που τά ίδια έχουν ελάχιστο λειτουργικό κόστος και μπορούν να ελεγχθούν πιό εύκολα από τους καλλιτέχνες).Οπότε άν ένας καλλιτέχνης "κοπανάει στό κεφάλι" τίς τιμές επειδή θεωρεί ότι είναι ο νέος Gluck ή ο νέος Mozart,φταίει ο καλλιτέχνης.

    Και στίς δυό αυτές περιπτώσεις,το κοινό καλά κάνει και κατεβάζει τά CD καί τά τραγούδια από "τζάμπα" πηγές.Τιμωρεί έτσι καί τον κακό διαμεσολαβητή τής πρώτης περίπτωσης καί τον ψηλομύτη καλλιτέχνη τής δεύτερης.Βέβαια,στην πρώτη περίπτωση ο καλλιτέχνης χάνει,ενώ δέν φταίει σέ τίποτε,αλλά αυτό είναι ένας λόγος παραπάνω γιά να "συμμορφώνωνται" οι διαμεσολαβητές (δισκογραφικές) αφού οι καλλιτέχνες δέν θά τούς χρησιμοποιούν,επειδή θα βλέπουν ότι εξ αιτίας τών υψηλών τιμών που καθορίζουν,βλάπτουν τά συμφέροντά τους (τών καλλιτεχνών δηλαδή).

    Αν,όμως,τόσο ο διαμεσολαβητής (στην πρώτη περίπτωση) όσο και ο καλλιτέχνης (στην δεύτερη) λαμβάνουν υπ'όψιν τους τίς αγοραστικές δυνατότητες τού κοινού και καθορίζουν τιμές που μπορούν να τίς "αντέξουν" ακόμα και λίαν ισχνά πορτοφόλια,τότε δέν βρίσκω τόν λόγο γιατί θά πρέπη να κατεβάση κάποιος τζάμπα ένα τραγούδι ή και όλόκληρο CD.Τό θεωρώ "καρμιριά" να μήν το κάνη.

    Επαναλαμβάνω βέβαια ότο όλα αυτά ισχύουν γιά εκείνους τους καλλιτέχνες που γιά χ,ψ λόγους "αναγκάζονται" νά ζητούν αντάλλαγμα γιά τήν διάθεση τών προϊόντων τής τέχνης τους.Επιμένω σ'αυτό επειδή έγραψες ότι "Και αυτή (δηλ η αυθεντική τέχνη) νοείται πως πηγάζει ανιδιοτελώς.".Μέ τόν τρόπο αυτό δηλαδή λές ότι όλοι αυτοί οι μεγάλοι καλλιτέχνες και δημιουργοί όπως π.χ.ο Μότσαρτ (τό Ρέκβιεμ του το έγραψε κατά παραγγελίαν ενός πλούσιου γιά να το παίξουν στην κηδεία του) ήταν?είναι ιδιοτελείς επειδή προσπορίστηκαν ή προσπορίζονται χρηματικά οφέλη από την διάθεση τών προϊόντων τής τέχνης τους.........

    ΥΓ.Ο Μπρέχτ τί επάγγελμα έκανε;