ελληνική μουσική
    373 online   ·  210.907 μέλη

    «Επεισοδιακες» οι συναυλίες του Γιώργου Νταλάρα σε Νίκαια και Ίλιον

    optiras
    09.03.2012, 17:39

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 16:30 έγραψε...

    Γιατί τότε  δεν υποστηρίζετε καμία μορφή βίας, όταν δεχόμαστε καθημερινά εδώ και 2 χρόνια την απόλυτη εξαθλίωση και το βιασμό των κεκτημένων μας? Και αυτή η βία που πρέπει να ασκηθεί , αμυντική πρέπει να είναι, για τη διαφύλαξη των δικαιωμάτων μας. Του δικαιώματός μας να είμαστε αξιοπρεπείς. 

    Ο νταλάρας σου την ασκεί;Ο νταλάρας υπέγραψε τα μηνμόνια;Ή οι πολιτικοί;

    Μόνο με την ψήφο του νταλάρα βγήκε ο γαπ;

    Όταν οι πολίτες επιλέγαμε διαχρονικά τους χειρότερους και πιο άχρηστους πολιτικούς  δεν θα έπρεπε να αναλογιστούμε τι κάναμε ή μήπως δεν ήταν αναπόφευκτη η τωρινή καταστροφή;

    Και αφού είναι έτσι-αν υποθέσουμε ότι είναι έτσι- γιατί δεν την ανταποδίδεις εκεί από όπου την εισπράτεις;

    Αν τα πράγματα είναι έτσι γιατί δεν περικυκλώνουμε την βουλή για να τους αναγκάσουμε να φύγουν με ελικόπτερα;

    Γιατί αυτοί θέλουν τους πολίτες να πετάν καρέκλες και γιαούρτια στο νταλάρα αλλά όχι σε αυτούς...

    Όταν κατέβουν για την προεκλογική εκστρατία και βγουν στους δρόμους και δώσουν το χέρι στους πολίτες οι τελευταίοι θα ασκήσουν βία ή θα δώσουν το χεράκι τους και θα τους πουν ''κύριε βουλευτά μου σλούρπ σλούρπ'';

    Γιατί  εμείς οι πολίτες πολύ τον μάγγα κάνουμε στο ίντερνετ και πολύ τις κότες στην πραγματικότητα...Για αυτό δεν μας παίρνουν στα σοβαρά....

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 16:30 έγραψε...

    Ήταν ξύπνιοι οι μάγκες όμως, και όλα τα 'χαν προσχεδιασμένα, γι΄αυτό και βγήκαν πρώτα παγανιά και μάζεψαν΄τις περισσότερες "τρομοκρατικές" οργανώσεις.

    Δεν φοβούνται τους τρομοκράτες ή τους μπαχαλάκηδες:τους χρησιμοποιούν...Ας θυμήθουμε τι έγινε στη Μαρφίν και διαλύθηκε η διαλήλωση...

    Ας θυμηθούμε ότι τα μόνα θύματα τους ήταν το αφγανάκι στη στάση του λεωφορείου οι τέσσερις στην Μαρφίν και ο υπάλληλος στο υπουργείο δημόσιας τάξης ενώ κινδύνεψαν στις πρεσβείες και στα προξενεία υπάλληλοι και απλοί πολίτες........

    Να σκέφτεστε τι γράφετε:στη στάση του λεωφορείου θα μπορούσαν τα θύματα να είναι δεκάδες...Αν εκείνη την στιγμή περνούσε ή σταματούσε το αστικό μπροστά...Και κανένας πολιτικός δεν παίρνει αστικό στην ελλάδα...Που ακόμα και έτσι να ήταν πάλι αδικαιολόγητο ειναι...

    Τα θύματα θα μπορούσαν να είναι περισσότερα και στη Μαρφίν....Και στο υπόγειο της τράπεζας στα μέσα του Φεβρουαρίου....

    Στη γειτονική ιταλία έβαζαν βόμβες σε πλατείες και σε τράινα,σε σιδηροδρομικούς σταθμούς και σε πολιτικές ομιλίες...Και όταν αυτοί οι εγκληματίες δεν χρειάζονταν πια στο σύστημα τους μάζεψαν....

    Αυτό θέλετε;Μπράβο στη δημοκρατικότητά σας!

    Κατά τα άλλα οι άλλοι καταλύουν την δημοκρατία

    Όταν εγκρίνει κανείς την βία ας μην διαμαρτύρεται όταν θα έρθει η σειρά του να την υποστεί...Τότε δεν υπάρχουν δικαιώματα...Το πάνω χέρι έχει ο ισχυρός και πιο αδίστακτος που κάνει ότι θέλει...

    Και για αυτό είμαι κατά της βίας....

    Υ.Γ.:που ήσουν όταν οι πολιτικοί ρήμαζαν τον τόπο μας;

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : optiras στις 09-03-2012 20:08 ]


    karry
    09.03.2012, 17:59

    Τελικά μάθαμε τι μάρκα ήταν τα γιαούρτια; Τσάμπα φαϊ του δώσανε, μόνο που χάλασαν οι χορδές της κιθάρας.... Άκου εκεί ''συναυλία αλληλεγγύης'' επιχορηγούμενη με κάτι χιλιάδες ευρώ την ίδια στιγμή που ο κόσμος αυτοκτονεί από απελπισία.


    dimitrib4
    09.03.2012, 18:24

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    Ο νταλάρας σου την ασκεί;Ο νταλάρας υπέγραψε τα μηνμόνια;Ή οι πολιτικοί;

    Μόνο με την ψήφο του νταλάρα βγήκε ο γαπ;

    Το σχόλιο μου ήταν γενικά για τη βία και όχι για τον Νταλάρα

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    Και αφού είναι έτσι-αν υποθέσουμε ότι είναι έτσι- γιατί δεν την ανταποδίδεις εκεί από όπου την εισπράτεις;

    Σαφώς κι εκεί θέλω να την ανταποδώσω

     

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    Γιατί αυτοί σε θέλουν να πετάς καρέκλες και γιαούρτια στο νταλάρα  αλλά όχι σε αυτούς..

    ....? αμφιβάλλω αν θέλουν να πετάω γιαούρτια στο Νταλάρα

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    Όταν κατέβουν για την προεκλογική εκστρατία και βγουν στους δρόμους και σου δώσουν το χέρι θα τους ασκήσεις βία ή θα δώσεις το χεράκι σου και θα τους πεις και εσύ ''κύριε βουλευτά μου σλούρπ σλούρπ'';

    Κακώς απευθύνεσαι σε β' ενικό, καθώς απευθύνεσαι στο πρόσωπό μου έχοντας πλήρη άγνοια για εμένα. Κατηγορείς τη βία αλλά σε βλέπω πολύ επιθετικό...μήπως είσαι λίγο μπερδεμένος?

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    Θυμίσου ότι τα μόνα θύματα τους ήταν το αφγανάκι στη στάση του λεωφορείου οι τέσσερις στην Μαρφίν και ο υπάλληλος στο υπουργείο δημόσιας τάξης ενώ κινδύνεψαν στις πρεσβείες και στα προξενεία υπάλληλοι και απλοί πολίτες........

    Να αναλάβουμε επιτέλους τις ευθύνες μας από τα επαγγέλματα που κάνουμε. Οι τραπεζικοί, λόγω της προσφοράς τους στη παγκόσμια εξαθλίωση, οι αστυνομικοί, ως προστάτες της διαφθοράς, και οι "υπάλληλοι"(  3000 ευρώ κατώτατος) των πρεσβειών που εξυπηρετούν τα συμφέροντα της διαφθοράς.

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    Να σκέφτεστε τι γράφετε:στη στάση του λεωφορείου θα μπορούσαν τα θύματα να είναι δεκάδες...Αν εκείνη την στιγμή περνούσε ή σταματούσε το αστικό μπροστά...Και κανένας πολιτικός δεν παίρνει αστικό στην ελλάδα...Που ακόμα και έτσι να ήταν πάλι αδικαιολόγητο ειναι...

    αν,αν και αν....ενώ αυτά που βιώνουμε είναι δικαιολογημένα?

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    Αυτό θέλετε;Μπράβο στη δημοκρατικότητά σας!

    Κατά τα άλλα οι άλλοι καταλύουν την δημοκρατία

    Μιλάς για δημοκρατία και πάω στοίχημα ότι δεν ξέρεις ούτε ποιός είναι ο ορισμός της

     

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    Όταν εγκρίνεις την βία μην διαμαρτύρεσαι όταν θα έρθει η σειρά σου να την υποστείς...Τότε δεν υπάρχουν δικαιώματα...Το πάνω χέρι έχει ο ισχυρός και πιο αδίστακτος που κάνει ότι θέλει...

    Και για αυτό είμαι κατά της βίας....

    Είσαι εκτός χρόνου (για να μη πω και τόπου)..."όταν έρθει η σειρά μου να την υποστώ....κλπ,κλπ"??? μα καλά που ζείς???μάλλον δε διαβάζεις καθόλου τι γράφω και γράφεις απλά τα δικά σου για ν΄ακουστείς.

    Παράθεση:

    Το μέλος optiras στις 09-03-2012 στις 17:39 έγραψε...

    ΥΓ.:που ήσουν όταν οι πολιτικοί ρήμαζαν τον τόπο μας;

    Σ΄ένα υπόγειο με συγκρότηματα και προβάραμε για συναυλίες το "ΜΠΑΣΤΑΡΔΟΚΡΑΤΙΑ" και το "ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ" μπας και το παίξουμε σε κάνα live και ξεστραβωθούν κάτι τύποι σα και σένα και προλαβαίναμε αυτό το χάλι

     

     

     

     


    mary_omikron
    09.03.2012, 18:48
    Δημήτρη "ξεστραβωθούν" και "κάτι τύποι" δεν είναι δόκιμοι όροι για πολιτισμένη συζήτηση. Είμαι σίγουρη οτι μπορείς πολύ καλλίτερα.
    nafnaki
    09.03.2012, 19:28
    Προσωπικά δε μου αρέσει καθόλου ο Νταλάρας.Δεν ξέρω με ποιό τρόπο του έχουν δοθεί τόσα ωραία τραγούδια,αλλά δε μου βγάζει καθόλου συναίσθημα, δε με αγγίζει.Επίσης θεωρώ απαράδεκτες τις δηλώσεις του για την εθνική κυριαρχία.Πέρα απ'αυτό όμως δε θα πήγαινα στη συναυλία του για να τον κράξω ή να του πετάξω κάτι.Θα χαιρόμουν πάρα πολύ αν αυτοί που έριξαν γιαούρτια στο Νταλάρα έριχναν γιαούρτια και οτιδήποτε άλλο στον Παπανδρέου,τον Παπακωνσταντίνου και σε όλους τους άλλους,και αποφάσιζαν να αλλάξουν πλήρως στάση και να σκεφτούν σοβαρά για το ποιοί πρέπει να κυβερνήσουν τη χώρα.Γιατί οι συγκεκριμένοι πολιτικοί έχουν κάνει πολύ χειρότερα και δεν τους έχει πειράξει κανείς, και εμείς το μόνο που κάνουμε είναι να ασχολούμαστε με το ποιός,πού,πότε έριξε γιαούρτια σε ποιόν.
    optiras
    09.03.2012, 19:42

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

    Το σχόλιο μου ήταν γενικά για τη βία και όχι για τον Νταλάρα

    Εδώ όμως συζητάμε για την συγκεκριμένη υπόθεση με τη βία στις συναυλίες του νταλάρα.... 

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

    αμφιβάλλω αν θέλουν να πετάω γιαούρτια στο Νταλάρα

    Αν λάβουμε υπόψη πως ξεκίνησε η φάση με το ρεπορτάζ  επεισοδίων που δεν έγιναν στην πρώτη συναυλία και έγιναν αμέσως μετά....Μάλλον κάποιοι βάζουν ιδέες...

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

    Κακώς απευθύνεσαι σε β' ενικό, καθώς απευθύνεσαι στο πρόσωπό μου έχοντας πλήρη άγνοια για εμένα.

    Σε β '  ενικό πρόσωπο υπάρχει ερώτηση που όμως δεν προκαταλαμβάνει την απάντηση...Την απάντηση την ξέρεις εσύ καλύτερα...Προσωπικά δεν σε ξέρω αλλά δεν έχω λόγους να αμφιβάλω για την ειλικρίνεια των απαντήσεών σου....

    Η πρόταση που ακολουθεί είναι σε α΄πληθυντικό συμπεριλαμβάνοντας και εμένα και είναι γενική διαπίστωση της συμπεριφοράς των συμπατριωτών μας...Κόβονται οι πίτες αυτή την περίοδο και οι βουλευτές Θεσσαλονίκης είναι εκεί....Και μαθαίνω πως συμπεριφέρονται κάποιοι συμπολίτες μας...

    Αν αναφερόταν σε εσένα θα ήταν σε β' ενικό πρόσωπο... 

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

    Κατηγορείς τη βία αλλά σε βλέπω πολύ επιθετικό...

    Που;Πως;

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

    Οι τραπεζικοί, λόγω της προσφοράς τους στη παγκόσμια εξαθλίωση

    Μην μπερδεύεσαι:άλλο ο τραπεζικός υπάλληλος των 500 και 600 ευρώ με την απειλή απόλυσης πάνω από το κεφάλι αν συμμετέχει στην απεργία(βλέπε μαρφίν) και άλλο το υψηλόβαθμο τραπεζικό στέλεχος που καθορίζει τις οικονομικές πολιτικές,κατευθύνσεις και τις τύχες πολιτών,κρατών εταιριών...

    Και αυτοί δεν παίρνουν 3000 ευρώ...Λείπουν κάτι μηδενικά από πίσω...3000 μπορεί να παίρνει ο διευθυντής υποκαταστήματος...Αυτός όμως δεν καθορίζει την πολιτική του τραπεζίκού συστήματος...Και εκείνοι έλειπαν εκείνη τη μέρα αν θυμάσαι.... 

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

     οι αστυνομικοί, ως προστάτες της διαφθοράς, και οι "υπάλληλοι"(  3000 ευρώ κατώτατος) των πρεσβειών που εξυπηρετούν τα συμφέροντα της διαφθοράς.

    Άντε να το πω ''βαρέα και ανθυγειηνά''...Το αφγανάκι;Οι πολίτες που βρίσκονταν στα προξενεία /πρεσβείες;Οι- από τύχη μη παρόντες-επιβάτες;

    Η βία είναι τυφλή...Πριν ξεσπάσει πάνω σε κάποιον δεν τον ρωτά με ποιους είναι...Ίσως να εξετάσει αν το υποψήφιο θύμα είναι μέλος ή χρήσιμο στο σύστημα...Αν ναι την σκαπούλαρει...Αν όχι....

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

    αν,αν και αν....ενώ αυτά που βιώνουμε είναι δικαιολογημένα?

    Καθόλου...Που διάβασες να έγραψα κάτι τέτοιο;

    Έρχόνται σαν συνέπεια πολλών ανεπαρκειών που δείξαμε όμως και εμείς οι πολίτες(συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου )...Ανεχθήκαμε τη διαφθορά(δεν έχω υπόψη μου ούτε μια διαδήλωση κατά της διαφθοράς στην ελλάδα.Αν έχει κανένας ας μου το επισημάνει...Μπορεί και να μου ξέφυγε...).Δεν κάναμε τίποτα για να αποτρέψουμε βατοπαίδια,παραγραφές,ολυμπιάδες,Ιμια ,εξοπλιστηκά,κομπίνες στο υπουργείο πολιτισμού-για να αναφέρω το τελευταίο σκάνδαλο...Δεν κάναμε τίποτα για να αποτρέψουμε την διαχείριση της τύχης του τόπου μας από τελείως ανεπαρκείς(στην καλύτερη περίπτωση στην χειρότερη προδότες) ανθρώπους...

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

    Μιλάς για δημοκρατία και πάω στοίχημα ότι δεν ξέρεις ούτε ποιός είναι ο ορισμός της

    Αυτό μάλλον είναι περιαυτολόγημα σου...Γιατί δημοκρατία και βία δεν έχουν καμία σχέση,δεν πάνε μαζί...Και με τη βία συνήθως γίνεται η κατάλυση της δημοκρατίας...Και όχι η εγκαθίδρυσή της...Και η δημοκρατία στην ελλάδα είχε καταλυθεί πολύ νωρίτερα...Σύστημα με διαφθορά,βύσμα,νοθεία,αναξιοκρατεία,δικαιοσύνη που δεν λειτουργεί,δυο μέτρα και δυο σταθμά δεν λέγεται δημοκρατικό....Εικονική δημοκρατία είχαμε...Αργήσαμε να το συνειδητοποιήσουμε όμως..

    Μια παρατήρηση μονάχα:μιλάς για μεταφορική βία(την οικονομική πίεση/ληστεία που κάνει το κράτος και οι πολιτικοί)...Εδώ μιλάμε για κυριολεκτική βία...

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 18:24 έγραψε...

    μάλλον δε διαβάζεις καθόλου τι γράφω και γράφεις απλά τα δικά σου για ν΄ακουστείς.

    Από που το συμπεραίνεις αυτό;

     

    Τα υπόλοιπα δεν τα σχολιάζω...Άλλωστε δεν εκθέτουν εμένα...

    Κατανοητή η οργή...Πολύ λιγότερο το στύλ...Αν εγώ είμαι επιθετικός,εσένα πως θα έπρεπε να σε χαρακτηρίσω; 

    Υ.Γ.:το τμήμα στον β' ενικό που σε ενόχλησε διορθώθηκε όπως μπορείς να διαπιστώσεις.... 

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : optiras στις 09-03-2012 20:01 ]


    cineboy
    09.03.2012, 20:58

    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 09-03-2012 στις 14:04 έγραψε...

    Δεν είχα καταλάβει οτι μου έπαιρνες συνέντευξη. Το λέω γιατί είμαστε σε forum. Επειδή όμως με ενδιαφέρει η άποψή σου, σου κανω κι εγώ την ίδια ερώτηση: Ανήκεις σε εκείνους που είναι ενάντια στην βία, απο όπου και αυτή εαν προέρχεται;

    Σου απαντώ μονολεκτικά με ένα "οχι" και δεν επεκτείνομαι παραπάνω , επειδή δεν μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίον μου ανταπάντησες.


    -----------------
    Τα πάντα σε τούτη τη ζωή είναι ένας αέρας και μιά στιγμή άτυχη η τυχερή.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : cineboy στις 09-03-2012 20:59 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : cineboy στις 09-03-2012 21:02 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : cineboy στις 09-03-2012 21:03 ]


    dimitrib4
    09.03.2012, 21:17

    Είναι η τελευταία φορά που ποστάρω σε αυτό το forum επειδή άλλη διαφήμιση στο Νταλάρα δεν πρόκειται να κάνω.

    Τιμή μου και καμάρι μου οι διασκευές στα τραγούδια που έπαιξα (και live) κι έσύ πίστευε ότι με εκθέτουν. Απλά εκπέμπουμε σε διαφορετικό μήκος κύματος και δεν πρόκειται να συνεννοηθούμε.

    Κατ'αρχάς το γύρισες το παραμύθι τώρα και το παίζεις ήρεμος...αφού πρώτος εσύ ήσουν αυτός που επιτέθηκες. Αλλά έτσι είσαστε όλοι εσείς οι "δημοκράτες" και οι "πολιτισμένοι", μαχόμενοι των ιδανικών της "ελευθερίας". Μάθατε τον όρο "δημοκρατία" και τον χρησιμοποιήτε χωρίς ούτε καν να γνωρίζετε τι σημαίνει ο όρος. Μάχεστε για τον " πολιτισμό" επειδή έτσι μάθατε, παραβλέποντας ότι όλες οι εξελίξεις του πολιτισμού έγιναν ικανοποιώντας τις ανάγκες των πολέμων (ακόμα και το internet σα στρατιωτική εφαρμογή ξεκίνησε, για να μην κάνω περαιτέρω ανάλυση περί ατομικής/πυρηνικής ενέργειας κλπ). Τον όρο της δημοκρατίας όμως τον ξεχάσατε όταν σας τον δίδασκαν στο σχολείο : Είναι το πολίτευμα που διέπεται από 3 ανεξάρτητες αρχές, δικαστική, νομοθετική και εκτελεστική. Δικαστική είναι οι δικαστές, νομοθετική είναι οι βουλευτές που ψηφίζουν τους νόμους και εκτελεστική είναι οι υπουργοί της εκάστοτε κυβέρνησης που τις εκτελούν. Αφού λοιπόν η νομοθετική με την εκτελεστική εμπλέκονται (καθώς τα νομοσχέδια που περνάνε στη βουλή αυτομάτως εγκρίνονται από τους υπουργούς) σταματήστε επιτέλους να μιλάτε για δημοκρατία , αφού ούτε καν την έχετε ποτέ σας βιώσει. Ακόμα και στις κάλπες ,αυτοί που ψηφίζετε, ούτε το ξέρατε ότι ουσιαστικά ψηφίζετε αυτούς που θεωρείτε ότι είναι οι πιο ικανοί νομοθέτες.Τα περί πολιτισμού είναι πολύ υποκειμενικά.Προσωπικά πιο "πολιτισμένες" βρίσκω όλες αυτές τις φυλές που ζούνε στις ζούγκλες παρά όλους αυτούς στις πόλεις. Όπως και για το χαρακτηρισμό "τρομοκράτης", εξαρτάται από το ποιό στρατόπεδο το βλέπεις. Γιατί όταν αναφέρεσαι στους αθώους πολίτες-θύματα της τρομοκρατίας, γιατί δεν αναφέρεσαι και στα εκατομμύρια των πολιτών που τους παίρνουν τις δουλειές, τα σπίτια, το φαί,το ρεύμα?Εσένα προφανώς σ' ενοχλεί πιο πολύ η βόμβα που σκοτώνει 100,παρά η μαζική εξολόθρευση εκατομμυρίων, να μη πω δις,καθώς τα 3/4 του πλανήτη ζούνε κάτω από το όριο της φτώχειας).Δικαίωμά σου. ΄Μην επιτίθεσαι όμως "δημοκράτη" και "πολιτισμένε κατά της βίας" επειδή πιστεύω κάτι διαφορετικό από εσένα.


    optiras
    09.03.2012, 23:39

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 21:17 έγραψε...

    Τιμή μου και καμάρι μου οι διασκευές στα τραγούδια που έπαιξα (και live) κι έσύ πίστευε ότι με εκθέτουν.

    Δεν έχω κάνει καμία νύξη για τα τραγούδια...Στο '' ξεστραβωθούν κάτι τύποι σαν και σένα'' αναφερόμουν...

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 21:17 έγραψε...

    Κατ'αρχάς το γύρισες το παραμύθι τώρα και το παίζεις ήρεμος...

    Όποιος διαβάσει τις παρεμβάσεις μας μπορεί να βγάλει το συμπέρασμα ποιος είναι ήρεμος και ποιος όχι.Και για αυτό και για το επόμενο...

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 21:17 έγραψε...

    αφού πρώτος εσύ ήσουν αυτός που επιτέθηκες

    Όταν κατηγορείς κάποπιον να στοιχειοθετείς τις κατηγορίες σου...Σαν κίνηση καλής θέλησης ,ακόμα και τις υπερβολικές παρατηρήσεις σου έλαβα υπόψη...

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 21:17 έγραψε...

    Αλλά έτσι είσαστε όλοι εσείς οι "δημοκράτες" και οι "πολιτισμένοι", μαχόμενοι των ιδανικών της "ελευθερίας". Μάθατε τον όρο "δημοκρατία" και τον χρησιμοποιήτε χωρίς ούτε καν να γνωρίζετε τι σημαίνει ο όρος.

    Να αποδεικνύεις αυτά που λες...

    Πάντως ο ορισμός που δείνεις για την δημοκρατία:

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 21:17 έγραψε...

    Τον όρο της δημοκρατίας όμως τον ξεχάσατε όταν σας τον δίδασκαν στο σχολείο : Είναι το πολίτευμα που διέπεται από 3 ανεξάρτητες αρχές, δικαστική, νομοθετική και εκτελεστική. Δικαστική είναι οι δικαστές, νομοθετική είναι οι βουλευτές που ψηφίζουν τους νόμους και εκτελεστική είναι οι υπουργοί της εκάστοτε κυβέρνησης που τις εκτελούν

     είναι τελείως λάθος...Κοίτα και καμιά εγκυκλοπαίδεια αν σε ενδιαφέρει να μάθεις τι είναι...Γιατί ούτε στην θεωρία δεν είσαι καλός...Και θέλεις να με ξεστραβώσεις κιόλας....Άσε καλύτερα!θα ξεχάσω και αυτά που ξέρω...Τα μαθήματα δημοκρατίας κανένας καλό είναι να τα δείχνει έμπρακτα κάθε μέρα...Και τις θεωρίες περί δημοκρατίας άσε να τις πει κανένας που τις πιστεύει.....Στο κατάλληλο τόπικ...Και αφού του το ζητήσουν...

    Είσαι εκτός θέματος: εδώ συζητάμε για τον νταλάρα και εσύ έχεις αναπτύξει το θέμα της βίας πριν ,το πρόβλημά σου με τους ''δημοκράτες'' που δεν σου αρέσουν και μάλιστα πιο κάτω δείχνεις να μην έχεις διαβάσει καν τι έχω γράψει πριν(δεν με πειράζει:άλλωστε έχεις δηλώσει την πρόθεσή σου να μην συνεννοηθούμε από πριν......)

    Μερικές παρατηρήσεις στο υπόλοιπο -άσχετο και αυτό με το θέμα -μας τμήμα...Αφού δεν ξέρεις τις απόψεις των συνομιλητών -επειδή δεν σε ενδιαφέρει/δικαίωμα σου-τουλάχιστον μην τους αποδίδεις απόψεις που μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με τις απόψεις που εκείνοι έχουν...Αν θέλεις να τις συζητήσεις άνοιξε άλλο τόπικ...

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 21:17 έγραψε...

     Μάχεστε για τον " πολιτισμό" επειδή έτσι μάθατε, παραβλέποντας ότι όλες οι εξελίξεις του πολιτισμού έγιναν ικανοποιώντας τις ανάγκες των πολέμων (ακόμα και το internet σα στρατιωτική εφαρμογή ξεκίνησε, για να μην κάνω περαιτέρω ανάλυση περί ατομικής/πυρηνικής ενέργειας κλπ). Τον όρο της δημοκρατίας όμως τον ξεχάσατε όταν σας τον δίδασκαν στο σχολείο : Είναι το πολίτευμα που διέπεται από 3 ανεξάρτητες αρχές, δικαστική, νομοθετική και εκτελεστική. Δικαστική είναι οι δικαστές, νομοθετική είναι οι βουλευτές που ψηφίζουν τους νόμους και εκτελεστική είναι οι υπουργοί της εκάστοτε κυβέρνησης που τις εκτελούν. Αφού λοιπόν η νομοθετική με την εκτελεστική εμπλέκονται (καθώς τα νομοσχέδια που περνάνε στη βουλή αυτομάτως εγκρίνονται από τους υπουργούς) σταματήστε επιτέλους να μιλάτε για δημοκρατία , αφού ούτε καν την έχετε ποτέ σας βιώσει. Ακόμα και στις κάλπες ,αυτοί που ψηφίζετε, ούτε το ξέρατε ότι ουσιαστικά ψηφίζετε αυτούς που θεωρείτε ότι είναι οι πιο ικανοί νομοθέτες.Τα περί πολιτισμού είναι πολύ υποκειμενικά.Προσωπικά πιο "πολιτισμένες" βρίσκω όλες αυτές τις φυλές που ζούνε στις ζούγκλες παρά όλους αυτούς στις πόλεις.

     Όπως και για το χαρακτηρισμό "τρομοκράτης", εξαρτάται από το ποιό στρατόπεδο το βλέπεις.

    Όχι όμως και ο ορισμός της βίας....Είπαμε οργουελιανή γλώσσα αλλά... 

    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrib4 στις 09-03-2012 στις 21:17 έγραψε...
    Γιατί όταν αναφέρεσαι στους αθώους πολίτες-θύματα της τρομοκρατίας, γιατί δεν αναφέρεσαι και στα εκατομμύρια των πολιτών που τους παίρνουν τις δουλειές, τα σπίτια, το φαί,το ρεύμα?Εσένα προφανώς σ' ενοχλεί πιο πολύ η βόμβα που σκοτώνει 100,παρά η μαζική εξολόθρευση εκατομμυρίων, να μη πω δις,καθώς τα 3/4 του πλανήτη ζούνε κάτω από το όριο της φτώχειας).

    Στο τόπικ με θέμα τα επεiσόδια στις συναυλίες του νταλάρα;You cufe me!

    Άσε να ξέρω εγώ τι με ενοχλεί περισσότερο...Αφήνω ότι είναι δυο ανεξάρτητα θέματα.Αν σε ενδιαφέρει να συζητήσεις τα θέματα ψυχραιμα συμφορουμίτη άνοιξε τόπικ...


    antwnispatra
    10.03.2012, 13:12

    Μετά από όλο αυτό το χαμό αντιπαραθέσεων,σκέφτηκα έναν άλλο τραγουδιστή που πριν από μήνες έκανε δηλώσεις κατά των πολιτικών και του μνημονίου.

    Αναφέρομαι στον Δημήτρη Μητροπάνο και σε καυστικές δηλώσεις που είχε κάνει.Το συγκεκριμένο θέμα ελάχιστα συζητήθηκε τότε.Μήπως αυτό θα έπρεπε να μας προβληματίζει λιγάκι;

    Τελικά καθημερινά φαίνεται όλο και πιο πολύ πως αν δεν "αλλάξουμε" ως λαός,δεν πρέπει να περιμένουμε φως στο τούνελ.Μάλλον περισσότερο μας απασχολεί να κάνουμε εχθρούς,παρά φίλους.


    faidonalkinoos
    10.03.2012, 17:19

    πάρα πολλοί από μας θα διαμαρτυρηθούμε για τη γυναίκα που ραβδίζεται στην αραβία, από τον περιφερόμενο με ραβδί ειδικό καταστολέα της εξουσίας και της συνήθειας

    πάρα πολλοί από εμάς θα διαμαρτυρηθούμε για τις Παρασκευές των ακροτηριασμών στην Τζέντα

    πάρα πολλοί θα διαμαρτυρηθούμε για την καταστολή των πλέον επικίνδυνων ατόμων στις φυλακές όταν θα υποστούν το παραμικρό

    πάρα πολλοί θα διαμαρτυρηθούμε όταν επί δικαίω ή και αδίκω κάποιος συνάνθρωπός μας εδώ στην Πατρίδα μας ή και αλλού υποστεί την όποια βαναυσότητα

    όχι όμως πάρα πολλοί - ΕΥΤΥΧΩΣ - θα πετάξουμε γιαούρτια καρέκλες βρισιές γενικότερα αντικείμενα - θέτοντας σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα ανθρώπων που αν μη τι άλλο δεν είναι υπεύθυνοι

    τα χαμηλότερα των ανθρωπίνων ενστίκτων - γιγαντώνονται - και στον άκριτο θυρεοειδισμό τους δε θα καταλάβουν πως πλέον συμπορεύονται με τη Βλακεία

     

    δωρεάν συναυλίες: ή ο Δήμαρχος Ιλίου ψεύδεται ή οι φίλοι εδώ έχουν καλλίτερη πληροφόρηση.

    http://www.star.gr/ellada_kosmos/134079/

     

    δωρεάν συναυλία: που συμμετέχουν και άλλοι καλλιτέχνες: το μένος επεκτείνεται αγγίζει και αυτούς.

    http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4700469

     

    προπηλακίζω: ρίπτω έμπροσθεν τινος πηλόν - μεταχειρίζομαι κάποιον υβριστικώς - τον διασύρω - εξευτελίζω - πασαλείβω με πηλό - προπηλάκιση προπηλακισμός: ο ονειδισμός - η εξύβριση. (λεξικό Χαρ. θ. Μηχιώτη)

     

    κάνοντας διάφορες σκέψεις, οδηγήθηκα στην ανάλυση και την ωφελιμότητα τελικά των προπηλακισμών στο ταξίδι των αιώνων και πως τελικά το πανέξυπνο Σύστημα εκμεταλλεύεται την όλη αυτή διαδικασία των πιο χαμηλών ενστίκτων του ανθρώπου:

    να διασύρει τον άλλον...

     

    ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ - ΟΡΦΕΑΣ - ΣΩΚΡΑΤΗΣ - ΧΡΙΣΤΟΣ - ΜΠΕΛΛΟΓΙΑΝΝΗΣ - ΑΡΙΣΤΕΡΑ - ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΑΡΑΒΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ - ΛΙΘΟΒΟΛΙΣΜΟΙ - ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟΙ - ΚΟΨΙΜΟ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΑΚΡΟΤΗΡΙΑΣΜΟΙ - ΑΚΡΟΤΗΤΕΣ ΒΑΝΑΥΣΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΟΙΚΙΛΟΥ ΚΙ ΟΜΟΙΑΖΟΥΝ ΑΠΟ ΛΑΟ ΣΕ ΛΑΟ ΑΠΟ ΦΥΛΗ ΣΕ ΦΥΛΗ ---

     

     

    ο αποδιοπομπαίος τράγος: το εξιλαστήριο θύμα κατά τη γιορτή του εξιλασμού των αρχαίων Εβραίων οι οποίοι φόρτωναν ΣΥΜΒΟΛΙΚΑ τις αμαρτίες τους σ' ένα τράγο και τον έδιωχναν στην έρημο - αυτός που παίρνει επάνω του τα σφάλματα των άλλων και "πληρώνει τα σπασμένα" μιας ανώμαλης κατάστασης για την οποία δεν ευθύνεται πραγματικά Παγκόσμιο Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό Χάρη Πάτση τ. Α-Η

     

    στον Ιππόδρομο Κωνσταντινουπόλεως όπου γίνονταν επί Βυζαντίου οι προπηλακισμοί-

    επίσημα - παρανόμως όμως - αφού μόνο για δύο περιπτώσεις ίσχυε κατά νόμο...

    εκεί λοιπόν οι παρακάτω υπέστησαν τις βαναυσότητες και έχουν μείνει στην Ιστορία:

    Ιουστινιανός ο Β΄ - κόψιμο μύτης

    Μιχαήλ Καλαφάτης - διαπόμπευση

    Ανδρόνικος Κομνηνός - διαπόμπευση σε ψωριασμένη καμήλα καβαλημένος

    Κωνσταντίνος ο από Συλλαίου - καθαίρεση - αναθεμάτιση - διαπόμπευση σε γάιδαρο ανάποδα καβαλημένος - εξορία αποκεφαλισμός

    Θεόφιλος ο Ερωτικός ο αντάρτης της Κύπρου - διαπόμπευση ντυμένος με γυναικεία ρούχα δήμευση της περιουσίας του - αθώωση

     

    σε τι ωφέλησαν αυτοί οι προπηλακισμοι την Ιστορία; θυμάται κανείς; ΘΥΜΑΤΑΙ;;;

     

    σκέψεων συνέχεια και παραθέτω αποσπάσματα από εργασίες τρίτων:

     

    Από το περιοδικό Ιστορία Εικονογραφημένη τ.516 σελ. 94

    Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
    ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΩΣ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ


    του Θωμά Π. Μαστακούρη
    Η δημόσια διαπόμπευση, δηλαδή η ατιμωτική περιφορά του καταδίκου μέσα στους δρόμους της πόλης ή του χωριού και η παράδοσή του στη χλεύη και στους προπηλακισμούς του πλήθους, πολλές φορές με συνοδεία βασανιστηρίων και μερικές φορές με κατάληξη την εκτέλεσή του, είναι ένα φαινόμενο το οποίο παρατηρείται από τα πανάρχαια χρόνια στην Ελλάδα (όπως άλλωστε και σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου) και φθάνει σχεδόν μέχρι τις μέρες μας, με τον διαβόητο «Νόμο 4.000 περί τεντυμποϊσμού». Ο σκοπός της διαπόμπευσης ήταν ασφαλώς διττός: από τη μια η ηθική αλλά και η σωματική εξουθένωση του καταδικασμένου, από την άλλη η δημοσιότητα που έπαιρνε η τιμωρία του, η οποία πιθανώς να απέτρεπε άλλους παραβάτες να υποπέσουν στο ίδιο παράπτωμα. Στις πιο πολλές περιπτώσεις δεν εθεωρείτο «ίδια ποινή» αλλά συνήθως προηγείτο της τελικής τιμωρίας, είτε αυτή ήταν μαστίγωση, φυλάκιση, ακρωτηριασμός είτε θάνατος.
    Αν και κάποιες φορές η διαπόμπευση γινόταν «αυθόρμητα» από τον εξαγριωμένο όχλο, συνήθως κατόπιν παρακίνησής του από το «θύμα» της παράβασης, όπως θα ήταν πιθανώς ένας απατημένος σύζυγος, πιο συχνά ήταν μια σκόπιμη κίνηση των Αρχών, που με τον τρόπο αυτόν φρόντιζαν να διοχετεύουν την τυφλή αγανάκτηση των μαζών σε κάποια ανήμπορα θύματα και όχι στους ίδιους. Ταυτόχρονα με αυτή την εκτόνωση των ζωωδών ενστίκτων του όχλου, οι φορείς της κρατικής βίας και της εξουσίας κατόρθωναν μέσα από τη δημόσια διαπόμπευση των παραβατών να εκφοβίζουν και να αποτρέπουν.
    Η λέξη διαπόμπευση πήρε το όνομά της από τις θρησκευτικές πομπές της αρχαίας Ελλάδας, στη διάρκεια των οποίων οι συμμετέχοντες πολλές φορές κορόιδευαν και περιγελούσαν με χονδροειδή αστεία και χυδαιότητες οι μεν τους δε. Αυτό συνέβαινε όχι μόνο σε διονυσιακές εορτές όπως των Ανθεστηρίων, αλλά και σε πιο σοβαρές τελετές όπως των Ελευσινίων, με τους περίφημους «γεφυρισμούς». Αυτοί οι τελευταίοι ελάμβαναν χώρα όταν η πομπή των Ελευσινίων περνούσε πάνω από τη γέφυρα του Ελευσίνιου Κηφισού, και ήταν χονδροειδείς αστεϊσμοί από τους κατοίκους της Ελευσίνας προς τους συμμετέχοντες στην πομπή. Κάποιοι υποστηρίζουν πως το έθιμο είχε καθαρά θρησκευτική σημασία, παραπέμποντας στον ομηρικό ύμνο προς τη θεά Δήμητρα, όπου και αναφέρονται τα αστεία της σκλάβας Ιάμβης προς τη Δήμητρα στο ανάκτορο του Κελεού, τα οποία έκαναν τη θεά να ξεχάσει για λίγο τη λύπη της για τον χαμό της Περσεφόνης. Έτσι, η λέξη πομπή και το ρήμα πομπεύω είχαν ήδη αποκτήσει δίσημη σημασία από τον 4ο αιώνα π.Χ., σημαίνοντας και τη δημόσια διαπόμπευση εγκληματιών.

     

    από το άρθρο:

    Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΒΙΩΣΑΝ

    Copyright ©: Αρης Στουγιαννίδης

    Στο Βυζάντιο διαπόμπευαν τους κλέφτες, τους δειλούς, τους μέθυσους, τους μοιχούς, τους προδότες και άλλους, είτε ήταν απλοί πολίτες είτε εξέχουσες προσωπικότητες. H μαστίγωση, η κουρά, η ρινότμηση και πολλά άλλα αποτρόπαια βασανιστήρια συνόδευαν την διαπόμπευση.
    Η διαπόμπευση ήταν περιαγωγή του τιμωρουμένου συνήθως καθισμένου ανάποδα σε ένα γάιδαρο. Η περιαγωγη αυτη λεγονταν ειρωνικά θρίαμβος και συγύρισμα. Στο μεσαιωνα και ιδιαιτερα στην Κρήτη λεγονταν και γιβέντισμα (κατα Ανδ. απο το γαλλικο μεσαιωνικο gibbet=σταυρος, ενω κατα Ξανθουδίδη απο το τουρκικο gόvenmek=εξευτελίζω ) πρβλ. γιβεντισμένη

    Η διαπόμπευση ηταν μια πομπή με πρωταγωνιστή τον διαπομπευόμενο και ενα ξέφρενο οχλο που τον προσέβαλε και εξευτέλιζε με κάθε τροπο, σε πλατείες και δρόμους. Ηταν από τα πιο αγαπημένα θεάματα των βυζαντινών.
    Καί σήμερα λέμε "είδα τις πομπές σου", ή χαρακτηρίζουμε κάποιον ως "μπομπή" (βλ. και "μπόμπιρας"). Πομπεύομαι εχει σήμερα την έννοια του "ντροπιάζομαι".

     

    ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ

    Η διαπόμπευση γινόνταν με την ανοχή της κρατικής εξουσίας (και πολλες φορές και με υπόδειξη ή προτροπή της), χωρις ομως να ειναι νομοθετημένη ποινή. Μονον ο τίτλος Γ του έκτου βιβλίου της ΕΞΑΒΙΒΛΟΥ [499] "περί πορνών και των εκβιαζόντων παρθένους" στο αρθρ. 8 αναφέρει :

    Ίνα προκηρυχθή και στερχθή, γυναίκα μή έπιρρίπτειν αυτής τήν τιμήν, και μάλλον παρθένον, τω βουλομένω. 'Αλλ' εί βιάσεταί τις εν έρημία αυτήν, έκδικείσθαι κατά τούς νόμους δοκεί. Εί δέ εκδώ έαυτήν άβιάστως, κουρά και πομπή σωφρονίζεσθαι και μηδέ τω φθορεΐ κατ' άμφω προσή τό άζήμιον, άλλα καί μάλα άποπληρούν τω δημοσίω τό έννομον.

     

    Όταν ο ένοχος είχε διαπράξει πολύ μεγαλύτερο παράπτωμα, όπως συνομωσία κατά του Αυτοκράτορα ή προδοσία, τότε πριν την «πομπή» του τον τύφλωναν. Δηλαδή είχε και μούτζες (βλ. Παρακατω) και τύφλες. Με μια λέξη ήταν «μουρτζότυφλος» ή «μούρτζουφλος» (Παρατσούκλι και του Αυτοκράτορα Αλέξιου Ε' Δούκα επειδή τα μάτια του ηταν βαθειά μεσα στις κόγχες τους και σκεπάζονταν με πυκνά φρύδια και τον έκαναν να μοιάζει με τυφλωμένο. Ίσως και να ήταν άξιος του ονόματος). Συνήθως και τωρα οταν μουντζώνουμε λέμε προς ενίσχυση: "Τύφλα!" ή "Τύφλα στά μάτια σου!". Η εκφραση δεν «κοιτάς την τύφλα σου» (δηλ. τις δικες σου μπομπές=ντροπές) μοιάζει κυριολεκτικά οξύμωρη. Με την παραπάνω μεταφορική έννοια όμως είναι απολύτως λογική.

    Διακοσμηση του τιμωρουμενου γινοταν με κουδούνια (κυπριά από τα προβατα) και απο κει υπαρχει η εκφραση "τον πήραν με της μπομπής τα κουδούνια". Θυμηθητε και αντιστοιχα αποκρηατικα ντυσιματα στα χωριά οπου κουδουνια κρεμασμενα στο λαιμο αυξανουν την γελοιοτητα.

    Το λεγόμενο ασθενές φύλο είχε μεγαλύτερο ποσοστό συμμέτοχης στις διαπομπεύσεις, ιδίως λόγω της μοιχείας. Έτσι η διαπομπευθεισα ονομάζονταν πομπεμένη ή βαρύμπομπη ή γιβεντισμένη. (διαισθάνομαι ότι το αττικό τοπωνύμιο "Βαρυμπόμπη" θα δόθηκε από κάποια τέτοια δυστυχισμένη που αποφάσισε μετά την διαπόμπευση να καταφύγει στην ερημιά ως κοινωνικώς απόβλητη. Η ετυμολογική ερμηνεία για την προέλευση από κάποιο Αλβανό ονομαζόμενο "Μπόμπη" δεν μου φαίνεται λογική. Η διαπόμπευση της μοιχαλίδας φαίνεται ότι επέζησε και μετά την πτώση του Βυζαντίου και την Τουρκοκρατία. Υπάρχει παροιμία που λέει :"Οποία δεν κάθεται καλά και κάνει εργολαβία: στο γάιδαρο και στον παπά και την αστυνομία".
    Ο εστί μεθερμηνευόμενον: Οποία πηγαίνει με άλλους άντρες (η εργολαβία σήμαινε ερωτοτροπία, αφού προέβλεπε συχνή περιδιάβαση από το σπίτι του εραστή / ερωμένης, σαν τον εργολάβο που κάνει επιμέτρηση για την επισκευή σπιτιού), την καβαλικεύουμε ανάποδα στο γάιδαρο (διαπόμπευση), την στέλνουμε στον παπά για την ηθικό-θρησκευτική τιμωρία (επιτίμια, αφορισμός) και στην αστυνομία για την ποινική δίωξη (η μοιχεία αποποινικοποιήθηκε επ΄ εσχάτων).

    Αλλη ηπιοτερη ποινή ήταν το σημάδεμα με πυρωμένο σίδερο (δια πυρός και σιδήρου). Ο τιμωρούμενος εκαυτηριάζετο για τήν διαγωγή του ή συμεριφορά του. Οι κλέφτες ειδικότερα σφραγίζονταν στο μέτωπο με πυρακτωμένη σφραγίδα, αν είχαν συλληφθεί για πρώτη φορά. Σε περίπτωση υποτροπής, η συνήθης κατάληξη ήταν ο ακρωτηριασμός[35].Εκφραση που την χρησιμοποιούμε και σημερα. Υπάρχε μια πιο σπάνια έκφραση (Βλ. Π.Δελτα: "Ο Τρελαντώνης") "μούτρο για σιδέρωμα". Το σκέτο "μούτρο" να πρέπει να έχει τη ρίζα του σε αυτή την μορφή τιμωρίας.

     

     

    Από το παλιατζίδικο των ανμνήσεων

    Νόμος 4000 - Τεντιμποϊσμός Το 1958 θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά ένας νόμος που τάραξε την ελληνική κοινωνία επί πολλά χρόνια. Η τότε κυβέρνηση Καραμανλή θα ψηφίσει τον περίφημο νόμο περί τεντυμποϊσμού, δηλ. το Νόμο 4000. Σύμφωνα με αυτόν οι νεαροί ταραχοποιοί που κατηγορούνταν για το αδίκημα της εξύβρισης θα τιμωρούνταν αφού συλλαμβάνονταν με κούρεμα (τους έπαιρναν τα μαλλιά με την ψιλή) και σκίσιμο των ρεβέρ στα παντελόνια τους.

    Το ημερολόγιο έγραφε 4 Σεπτεμβρίου του 1958 όταν η φοβερή αυτή παιδαγωγική διάταξη πρωτοεφαρμόστηκε σε τέσσερις τεντυμποϊς. Οι αστυνομικοί κούρεψαν με την ψιλή τα αγόρια, έσκισαν τα ρεβέρ και τους διαπόμπευσαν ρίχνωντας τους στον δρόμο υποχρεώνοντας τους να κρατάνε μια πινακίδα που έγραφε "Είμαι τεντυμποις γιατί ΓΙΑΟΥΡΤΩΣΑ μια γυναίκα". Η διαδικασία υπήρξε αμφιλεγόμενη και δίχασε την ελληνική κοινωνία για χρόνια για τον παιδευτικό της ρόλο.

    Σκοπός της πολιτείας ήταν η σύμμορφωση, η πειθαρχία και ο παραδειγματισμός των νέων απέναντι σε απρεπείς συμπεριφορές των συνομιλίκων τους. Μιλάμε βέβαια για μια εποχή που η νεολαία έχει αρχίζει να αμφισβητεί γενικώς τηνκοινωνία και τους θεσμούς της. Ο όρος τεντυμποις άλλωστε προέρχεται από την αγγλική έκφραση teddy boy, όρος με τον οποίο στην Αγγλία χαρακτηρίζονταν τότε οι νέοι με ακριβό ή μοντέρνο ντύσιμο και κούρεμα. Στην μεταπολεμική και μετεμφυλιακή Ελλάδα βέβαια όλα αυτά είναι σχετικά αλλά η αμφισβήτηση υπήρξε και εδώ κομματάκι ανησυχητική για την συντηριτική κοινωνία της εποχής. Το γιαουρτάκι που έπεφτε (κυρίως σε δασκάλους) άρχισε να γίνεται μόδα και μέτρο έκφρασης αυτής αντίδρασης και ο συγκεκριμένος Νόμος θεωρήθηκε ότι θα νουθετούσε τη νεολαία της εποχής.

    Για το ζήτημα της νεολαίας πάντως έχει ενδιαφέρον με ποιον τρόπο υπήρξε προσέγγιση και ανάλυση στα μέτρα της εποχής. Ζώντας σε ένα περιβάλλον κατά κύριο λόγο αστικό με τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές ανησυχίες και ανισότητες της εποχής είναι σαφές πως τέτοια φαινομενα βρίσκουν αιτία εκδήλωσης. Υπάρχει βέβαια και η ανάποδη πλευρά. Παρά τον προσδιορισμό και την εμφάνιση του τεντυμποισμού ωστόσο η αμφισβήτηση και η αντίδραση που υπήρξε συγκριτικά με την υπόλοιπη νεολαία της Δύσης ήταν εμφανώς περιορισμένη ή σε αναντίστοιχο βαθμό τελοσπάντων. Σημειώνει ο Γιάννης Πετρίδης πάνω σε αυτό και σε σχέση με τα πρώτα χρόνια που ξεκίνησε το ραδιόφωνο (μην ξεχνάμε πως η ροκ εν ρολ μουσική υπήρξε λάβαρο αυτής της αμφισβήτησης) :

    "Τη στιγμή που στο εξωτερικό συνέβαινε μια πραγματική μουσική επανάσταση, στη χώρα μας, τους «γιεγιέδες» τους είχαν εντάξει στις ταινίες σαν καρικατούρα μιας εποχής. Ναι, υπήρχε ο νόμος 4000 περί τεντυμποϊσμού και τα γιαουρτώματα και ο χλευασμός σε όποιον τολμηρό έβγαινε με κυκλοφορήσει με μακριά μαλλιά στην Αθήνα. Οι χίπις ατύχησαν στη χώρα μας στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’60, να συμπέσουν με τη δικτατορία. Δεν μαθαίναμε τίποτα εδώ…


    Τις αναστατώσεις τις κοινωνικοπολιτικές στην Αμερική, με τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, τις εξεγέρσεις, δεν τις μαθαίναμε. Δούλευα στη Music Box και ήμουν συνδρομητής σε μουσικά περιοδικά από τις ΗΠΑ, που έπαψαν να μου έρχονται επειδή τα λογόκρινε το καθεστώς, για λόγους ασύλληπτους, π.χ. επειδή ένα από αυτά είχε εξώφυλλο τον Gary Packett και τους Union Gap ντυμένους στρατιωτικά και γελοιοποιούσε λέει το στρατό. Τα κείμενα τα στέλναμε στο Υπουργείο Τύπου να τα εγκρίνει η επιτροπή λογοκρισίας… Ωστόσο, τίποτε από τα σπουδαία πράγματα που συνέβαιναν έξω, ακόμη και οι Beatles, δεν έφτασαν στην Ελλάδα στην ώρα τους. Και θυμίζω βέβαια και τα γεγονότα της συναυλίας των Rolling Stones στην Ελλάδα, που διακόπηκε. Ήταν 4 μέρες πριν το πραξικόπημα… Αυτά αποτέλεσαν προάγγελο του τι έμελλε να συμβεί."

    ΥΓ: Για την ιστορία να αναφέρουμε πάντως πως το 1958 που εφαρμόστηκε ο Νόμος 4000 κυκλοφόρησε μια ταινία που επέδρασε καταλυτικά στη νεολαία της εποχής (τουλάχιστον στα κοριτσούδια). "Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο" παρουσιάζει ένα κολλέγιο θηλέων της μεγαλοαστικής τάξης. Οι νεαρές μαθήτριες του σπάνε πλάκα με τους καθηγητές τους με την ανοχή τους αλλά και την οικονομική ισχύ των γονιών τους. Μέχρι που θα έρθουν οι αεροπλανικές σφαλιάρες του καθηγητή Φλωρά...

    Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Νόμος 4000 καταργήθηκε το 1983. Η τελευταία φορά που εφαρμόστηκε ήταν το 1981.

     

    ΚΑΤΑΛΗΓΟΝΤΑΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ:

     

    ΔΕ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΙΜΩΡΙΑ

    ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΑΙΘΟΥΣΑ

    ΜΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

    ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ ΑΥΤΗΣ

    ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΗΤΑΝ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΣ


    -----------------
    ΦΑΙΔΩΝ ΑΛΚΙΝΟΟΣ - FAIDON ALKINOOS https://www.youtube.com/faidonalkinoos http://www.myspace.com/faidonalkinoos http://www.artspot.gr/faidonalkinoos http://blogs.musicheaven.gr/faidonalkinoos http://www.myspace.com/versongs http://www.facebook.com/faid

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : faidonalkinoos στις 10-03-2012 18:37 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : faidonalkinoos στις 10-03-2012 18:56 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : faidonalkinoos στις 10-03-2012 19:23 ]


    mary_omikron
    10.03.2012, 19:33

    Παράθεση:

    Το μέλος faidonalkinoos στις 10-03-2012 στις 17:19 έγραψε...

    ΔΕ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΙΜΩΡΙΑ

    ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΑΙΘΟΥΣΑ

    ΜΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ

    ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ ΑΥΤΗΣ

    ΠΟΥ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΗΤΑΝ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟΣ


    Για περιφρόνηση και άδεια αίθουσα μίλησα κι εγώ από την αρχή αυτής της συζήτησης που πλημμύρισε με οργή και εμπάθεια 13 ολόκληρες σελίδες, οπότε συμφωνώ απόλυτα με την τελική σου τοποθέτηση η οποία μάλιστα είναι πιό ολοκληρωμένη γιατί πρότείνεις ο κόσμος να μαζευόταν για διαμαρτυρία έξω απ΄το δημαρχείο.

    Πολλά συγχαρητήρια για την επιμέλεια και την απόδοση αυτής της έρευνας πάνω στο θέμα του χλευασμού και της διαπόμπευσης που είναι ύψιστη μορφή βίας, την οποία μάλιστα εφάρμοζαν ως μέθοδο και οι Αρχές, αυτές οι ίδιες Αρχές που σε άλλα θέματα καταδικάζονται από τους ίδιους που εδώ ενστερνίζονται τις μεθόδους της.

    Είναι περιεκτικότατη συλλογή στοιχείων και θα πρότεινα να μην εγκλωβιστεί μόνο σε ένα post του forum αλλά να δημοσιευτεί ως άρθρο στο περιοδικό.


    cineboy
    10.03.2012, 21:42
    Νέα επίθεση με πορτοκάλια και νεράντζια στον Γιώργο Νταλάρα,απόψε στο κλειστό της Δάφνης..
    mixalis-kleanthis
    10.03.2012, 21:56

    Όσοι  φίλοι με ξέρετε  σίγουρα θα απορήσετε μ’ αυτά που θα πω!

    Επί της ουσίας δεν υπερασπίζομαι τον Νταλάρα , αλλά την ιδεολογία και την ηθική μου !

    Συμπαθάτε με αλλά η εικόνα ενός όχλου που χαρακτηρίζει έναν καλλιτέχνη δοσίλογο , χαφιέ , προδότη ,και του πετάει νερά , καφέδες ,καρέκλες και γιαούρτια μου φέρνει αηδία.

    Είναι μια ψυχοπαθολογική αντίδραση ενός όχλου που λίγα χρόνια πριν αποθέωνε οπαδικά τον ίδιο καλλιτέχνη το πασοκ ή την νέα δημοκρατία τον ολυμπιακό ή τον παναθηναϊκό!

    Τα σπαγε και  πήγαινε να κουφαθεί και να πάρει μάτι στα τσιφτετελάδικα και στα ΙΝ μπαρ του κέντρου ή  του απόκεντρου … όλα ίδια ..όλα σ ένα κουβά!!!

    Και τώρα που ήρθε η ώρα , ο όχλος αυτός να πληρώσει για τις επιλογές του , αντί να αυτοτιμωρηθεί με δημόσια αυτομαστίγωση ξεσπά στον τέως θεό ,

    γιατί αρέσκεται να βλέπει “έκπτωτους” .

    Έτσι παίρνει εκδίκηση για την μικρότητά του.

    Αυτό  το  μεγάλο μέρος του λαού  ‘’ο μέσος πολίτης’’ ,  δεν είναι υποανάπτυκτος ,δεν είναι Ουγκάντα!!

    Είναι άξεστος , διεφθαρμένος , απαίδευτος και εν δυνάμει  ,ότι κατηγόρησε , ψήφισε , ή αποθέωσε, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ!

    Απλά ήταν ανίκανος να πάρει εξουσία, αλλιώς θα γινόταν χειρότερος κι απ’ αυτούς που τώρα βρίζει και γιαουρτώνει…

    Το να χέζει εκεί που έτρωγε δεν του είναι πρόβλημα,

    γιατί γι αυτόν,   αυτές οι δυο ενέργειες δεν διαφέρουν μεταξύ τους !!

    Έχει τη ψευδαίσθηση πως είναι εξουσία και βανδαλίζει  το βρισκούμενο !

    Είναι ένα δυτικό δίποδο που καταργεί το βασικό χαρακτηριστικό του ανθρώπου, που είναι να μαθαίνει!

    Να μαθαίνει απ τα λάθη του απ τα σωστά του , να σωπαίνει να σκέφτεται… να αισθάνεται !

    Δεν θα σταθώ καθόλου , στο αν ο Νταλάρας ήταν διαπλεκόμενος ή πουλημένος ή καλός τραγουδιστής  ή άνθρωπος της εκάστοτε εξουσίας ή αν συμφωνώ με τις απόψεις του περί μνημονίου  ή στο ΑΝ ο καθένας  εισπράττει και  θερίζει ότι έσπειρε …

    Είναι  προφανές πως σε ότι γράφω δεν είναι Αυτό  το ζητούμενο …!

    Έχω να προτείνω λίγη σιωπή , σκέψη , σύνεση

    Και συνάδελφοι…. λίγη αυτοσυγκράτηση γιατί  τα πνευματικά  γιαούρτια  τα τρων οι ανεγκέφαλοι !!!!

     


    Hastaroth
    10.03.2012, 23:00

    Μά αυτό δέν λέμε οι περισσότεροι εδώ μέσα;Πως ό,τι και να είναι ο Νταλάρας (και ο κάθε Νταλάρας),το να τον γιαουρτώνης δέν είναι ο σωστός τρόπος να τού εκφράσης την δυσαρέσκειά σου.Πόσο μάλλον όταν ο συγκεκριμένος,ανεξαρτήτως τού ότι ευνοήθηκε από το "σύστημα",εργάστηκε κι'όλας-και πολύ μάλιστα.Κι'εκεί είναι η ειρωνεία τού πράγματος:δέν είχε ανάγκη να "δικτυωθή",το ταλέντο του και η εργατικότητά του θα αρκούσαν γιά να τον αναδείξουν ώς καλλιτέχνη.....


    antwnispatra
    10.03.2012, 23:19

    Δυστυχώς το λέμε οι λιγότεροι μάλλον.


    jorge
    11.03.2012, 02:26

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 10-03-2012 στις 23:00 έγραψε...

    ...δέν είχε ανάγκη να "δικτυωθή",το ταλέντο του και η εργατικότητά του θα αρκούσαν γιά να τον αναδείξουν ώς καλλιτέχνη.....

    Να ρωτήσω κάτι;

    Επειδή το '83 είναι αρκετά μακρινό και εγώ ήμουν δεν ήμουν 5...

    Γνωρίζω πως τότε, ενώ το ΠΑΣΟΚ είχε δεν είχε κλείσει 2 χρόνια στην εξουσία, ο Νταλάρας γέμισε 2 συνεχόμενες βραδιές το Ολυμπιακό Στάδιο. Σύνολο: 160.000 κόσμος. Θα ήθελα οι φίλοι που λέτε οτι η επιτυχία του ήταν θέμα "δικτύωσης", να μου εξηγήσετε πως συνέβη αυτό.

    Ποιό ήταν το promotion που δεχτηκε ο Νταλάρας από τα κέντρα εξουσίας; Ποιοί πολιτικοί και ποιές αποφάσεις πολιτικών βοήθησαν τον Νταλάρα να συγκεντρώσει αυτό το πλήθος;


    Hastaroth
    11.03.2012, 08:09

    Πρώτα απ'όλα,δέν εξαρτάται απ'το πόσα χρόνια είναι στην εξουσία ένα κόμμα.Κι'ένα χρόνο να ήταν,εφ'όσον οι κατάλληλοι άνθρωποι κινούσαν τα κατάλληλα νήματα,όποιος ήταν "δικτυωμένος" μπορούσε να επωφεληθή.

    Επειτα,δέν ήταν τελείως άγνωστος ο Νταλάρας τότε.Τον ήξερε αρκετός κόσμος,άλλωστε τραγουδούσε ήδη τραγούδια γνωστών συνθετών.

    Η "δικτύωση" τον βοήθησε να ανελιχθή περισσότερο (και ενδεχομένως με ταχύτερο ρυθμό) από άλλους που δέν ήταν "δικτυωμένοι".

    (Π.χ. και ο Κηλαηδόνης γέμισε μιά κοτζάμ παραλία-το "Πάρτυ" εκείνο συζητιέται ακόμα-αλλά ο άνθρωπος δέν έχει τόση προβολή όση ο Νταλάρας.)

    Πώς έγινε αυτό το promotion δέν μπορούμε να το ξέρουμε,εγώ πάντως που εκείνη την εποχή δέν ήμουν πέντε αλλά εικοσιοκτώ χρονών έβλεπα ότι συγκριτικά με άλλους επίσης γνωστούς καλλιτέχνες,ο Νταλάρας "ακουγόταν" περισσότερο.


    sven
    11.03.2012, 09:34

    Κάθε κοινωνία που περνά μια παρατεταμένη κρίση αξιών και κοινωνικο-πολιτικών εντάσεων χρειάζεται τους εκάστοτε "Νταλάρες" της, που εν είδει αποδιοπομπαίων τράγων να απορροφούν και να εκτονώνουν ένα μέρος της τεράστιας απογοήτευσης, οργής, απελπισίας, ματαιότητας αλλά και του συνακολουθούμενου φθόνου που πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν και που πολλά μέλη της βιώνουν.

    Άσχετα αν ο Νταλάρας έχει ή δεν έχει κάνει όλα όσα του καταλογίζουν -και που με βεβαιότητα εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, άλλοι καλλιτέχνες έχουν κάνει τα ίδια και χειρότερα χωρίς να αποδοκιμάζονται ή να κατακρίνονται-, οι αντιδράσεις που εκδηλώνονται απέναντι στο πρόσωπό του εμπεριέχουν κάτι περισσότερο από αυτό που δείχνουν. Έχουν αναχθεί σε ένα είδος μότο, μια εφηβικού τύπου μοδάτη εκδήλωση έκφρασης "προοδευτισμού" και αμφισβήτησης του κατεστημένου, ένα είδος must που βιώνεται ως "παράσημο" ή "ένσημο" επαναστατικής διάθεσης...

    Όπως λέει και ο Πανούσης στο "Νεοέλληνας", "...θέλω να γίνω σαν Αμερικάνος, μ΄αρέσει στα κρυφά κι ο Μητροπάνος", εδώ κάλλιστα θα μπορούσε να συμπληρωθεί και κάποιος στίχος του τύπου "..βρίζω φωναχτά και τον Νταλάρα..."... 


    reteos
    11.03.2012, 09:40

    Θα συμφωνήσω με τον Αλβέρτο και θα επιβεβαιώσω και εγώ ότι ο Νταλάρας το 1983 (βρισκόμουν σε σχεδόν ώριμη τότε ηλικία) ήταν ήδη πολύ γνωστός και δεν θα είναι υπερβολή αν πώ,  πως τ’ όνομά του φιγουράριζε ανάμεσα στους κορυφαίους τότε τραγουδιστές. Πάρα πολλά τραγούδια του την 10ετία του ‘70’ -αρκετά πρίν δηλ- είχαν γίνει πάρα πολύ γνωστά . Ενδεικτικά θα αναφέρω μερικά (αν θυμάμαι καλά): «Νάταναι το 21», «το πουκάμισο το θαλασσί», «Τα πουλιά» και τόσα άλλα .

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : reteos στις 11-03-2012 09:41 ]