ελληνική μουσική
324 online   ·  204.187 μέλη

Ποιοτική ηχογράφηση σε Laptop

teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 21:45

Αγαπητοί και αξιότιμοι φίλοι καλησπέρα σας
συγχαρητήρια για την όμορφη κοινότητά σας και για τις γνώσεις που προσφέρετε.

ονομάζομαι Θοδωρής και επρόκειτο να συνεχίσω το πάθος μου, δηλ. την μουσική γενικά και τις ηχογραφήσεις ειδικότερα, τις οποίες ηχογραφήσεις έχω παρατήσει κάποια χρόνια τώρα και όπως εύλογα αντιλαμβάνεστε με παράτησαν και αυτές...οπότε έχω κάποια σχετική άγνοια πλέον πάνω στο αντικείμενο.

πιο συγκεκριμένα...έχω ένα laptop (υψηλών μεν προδιαγραφών), αλλά με ενσωματωμένη κάρτα ήχου (με ότι αυτό συνεπάγεται και σημαίνει). Εγώ σκοπεύω να χρησιμοποιώ το Cubase (ως mixing & editing) (το οποίο χρησιμοποιούσα πολύ κάποτε και με εξυπηρετεί ως προς τον βαθμό ευκολίας) και θα δουλεύω αποκλειστικά και μόνο με vst instruments παιγμένα στο σπίτι με midi keyboard (τα οποία εν συνεχεία θα κάνω export σε wav και θα εφεδιάζω και θα μιξάρω δευτερόχρονα σε studio)...(και τα φυσικά μου όργανα και τις φωνές θα τα ηχογραφώ φυσικά σε studio).

Συνεπώς, για να φτάσω και στην ουσία του ερωτήματός μου, ψάχνω για να αγοράσω μια κάρτα ήχου, αφενός επαγγελματική και αξιόπιστη (δεν με ενδιαφέρει και τόσο το κόστος, αρκεί να μην ξεφεύγει σαφώς πάνω απο 300 ευρώ), αφετέρου δε χωρίς να έχει πάνω της τα χίλια μύρια-αναλογικές εξόδους και γενικά οτιδήποτε παραπέμπει σε live ηχογράφηση φυσικών οργάνων.τωρα βέβαια αν έχει ένα input καρφί, μπας και χρειαστεί ποτε...δεν χάθηκε και ο κόσμος...αλλά θέλω να το ξεχωρίσω αυτό απο κάποιες κάρτες με 4 και 5 και 6 input (λες και είναι mixing desk) (ανούσια για εμένα). αν βέβαια μπορώ να κάνω αξιοπρεπή δουλεία και με φθηνότερη κάρτα, εννοείται και είναι επιθυμητό!!!

Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι να πληρεί υψηλές προδιαγραφές ποιότητας ήχου-μηδενικά latency-πρωτόκολλα ASIO-midi in & out-είσοδο για HeadPhones και γενικώς και με απλά λόγια να είμαι σίγουρος και εξασφαλισμένος πως αυτό που θα ηχογραφώ θα είναι άρτιο ποιοτικά και θα αποδίδει άρτια οπουδήποτε και αν παίξει...να είμαι εξασφαλισμένος πως αυτό που θα πηγαίνω στο studio να μιξάρω απο πλευράς ποιότητας θα είναι αυτό που πρέπει και να είμαι σίγουρος απο πλευράς μου πως όλα τα κάνω όπως πρέπει.

Αναφορικά με τον τρόπο διασύνδεσης της κάρτας...(δηλ. αν είναι firmware ή Usb...ή δεν ξέρω εγω τι...), δυστυχώς δεν γνωρίζω τις λειτουργικές διαφορές πέραν απο την ταχύτητα μετάδοσης δεδομένων της εκάστοτε θύρας.

και τέλος...κάποιες "αφελείς απορίες"...λόγω άγνοιας και "ξεχασμένης εμπειρίας":

  • εφόσον θα ηχογραφώ αποκλειστικά midi tracks και τίποτε αναλογικό, πρέπει η κάρτα να έχει προενίσχυση σήματος;
  • πρέπει να αγοράσω και ζεύγος ηχείων για το laptop; είναι σημαντικό εφόσον δεν πρόκειται να μιξάρω; οι midi vst Βιβλιοθήκες μου είναι επαγγελματικότατες με φυσικά ηχογραφημένους και άρτιους ήχους!!! εγώ όμως χρησιμοποιόντας τα ακουστικά θα ακούω αυτό που πραγματικά είναι; ή άλλα θα ακούω και άλλα τελικά θα υφίστανται; (υπόψιν ότι τα eq της κάρτας θα είναι πάντα flat)
  • πως θα είμαι σίγουρος για ότι ηχογραφώ πως οι δυναμικές και οι εντάσεις του εκάστοτε καναλιού, θα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα;


όποιος φίλος-ειδήμων έχει όρεξη να μου απαντήσει, να με συμβουλεύσει και να προτείνει, είναι καλοδεχούμενος.
ευχαριστώ πάρα πολύ...


#1   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 22:04

εκεί που λέω firmware...εννοώ FireWire...γλώσσεψα την μπέρδα μου κοινώς!!!


#2   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
30.09.2012, 22:08

Καλησπερα Θοδωρη.

Εφοσον ολη η δουλεια σου θα γινεται σε midi based περιβαλλον κι οχι σε πραγματικες πηγες, το οριο των 300€ ειναι παρα πολυ καλο κι ενδεχομενως να μην χρειαστεις κατι τοσο ακριβο.

Αρχικα προτεινω να κινηθεις σε USB2.0 καρτα, γιατι αφενος μεν δεν θελεις πολλα καναλια, αφετερου δε εαν ειναι μονο για αναπαραγωγη, το USB2.0 εχει καλη ταχυτητα!

Μια καρτα που προτεινω παντα, γιατι την εχω δοκιμασει κυριως, ειναι η Alesis IO|2 ( 100€ περιπου, αλλα κοιτα και τιμες απο Ελλαδα ), που σου παρεχει 2 εισοδους ( αχρειαστες μεν, αλλα παντα τετοιες υλοποιησεις εχουν τουλαχιστον 2 καναλια input, συν το γεγονος πως σε μια επερχομενη αναβαθμιση του συστηματος, η καρτα θα σου μεινει ) συν το midi in/out που χρειαζεσαι.

Εχει μεγιστη "αναλυση" 48KHz/24bit, κατι που για midi παραγωγες ειναι μια χαρα.


Οσον αφορα τις ερωτησεις σου:

1) Αναλογικο σημα δεν θα λαμβανεις μεν και θα μπορουσες καλιστα να παρεις ενα midi in/out hub, ομως η onboard καρτα δεν εχει ASIO drivers, οποτε σε πολυκαναλες μιξεις, θα ειχες προβληματα με τις "αντοχες" της. Δυστυχως ( για σενα ) οι υλοποιησεις που κυκλοφορουν ειναι με τουλαχιστον 1 προενισχυση ( η καρτα που προτεινω εχει 2 ) ομως εαν στο μελλον χρειαστει να γραψεις καποια φωνη για vocoder plug in ή γενικα καποιο οργανο μεσα στις παραγωγες σου, τοτε θα σου ειναι χρησιμο!

2) Τα ακουστικα δεν ειναι ο,τι καλυτερο για την πιστοτητα αυτου που ακους, ομως ακομα κι αν αγορασεις ενα καλο ζευγαρι monitors, παλι δεν θα εισαι σιγουρος για το αποτελεσμα λογω χωρου και ποιοτητας του monitor.

Ξεκινησε με ακουστικα ( δεν υπαρχουν ακουστικα με flat αποκριση, ο,τι κι αν λενε οι εταιριες. Απεφυγε τα DJ ακουστικα που τονιζουν τις χαμηλες και κινησου σε πιο studio καταστασεις ) κι αν δεις τα σκουρα ( κουραση, ιδρωτας, κλπ ) μπορεις να αποκτησεις ενα καλο ζευγαρι monitors.

3) Αυτο εχει να κανει με το midi, με τις δυναμικες που εσυ δινεις, συν το ποσο καλα δειγματα εχεις. Πχ εαν μια βιβιλοθηκη για μια νοτα εχει μολις 3 δειγματα δυναμικης, τοτε σιγουρα δεν θα εισαι "μεσα" σε αυτο που θες. Εαν εχει ομως 12, τοτε σαφως οι δυναμικες θα ειναι πιο "ξεκαθαρες".

Αυτο πληρωνεις εξαλλου σε μια βιβλιοθηκη. Ουτε το sampler, ουτε τη παρουσιαση του, αλλα το ποσο καλο και "γεματο" ειναι το sampling που εχει γινει.


#3   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 23:01

Πρωτίστως ευχαριστώ για την άμεση απάντηση και την βοήθεια...

δευτερευόντως, δυστυχώς υστερώ πλέον και σε ορολογία, καθότι μουσικός

και όχι τεχνικός ήχου.

το πρώτο σκέλος της απάντησής σου είναι πλήρως κατανοητό.

αναφορικά τώρα με τις απαντήσεις στις ερωτήσεις μου...οι 2 πρώτες απαντήσεις είναι επίσης κατανοητές

η τρίτη σου όμως απάντηση, αν έχεις χρόνο και όρεξη κάνε τη μου λιγάκη πιο εκλαϊκευμένη

ώστε να πιάσω το νόημα...

και πάλι ευχαριστώ


#4   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
30.09.2012, 23:10

Το midi πρωτοκολο παιρνει τιμες απο 0 εως 127 ( αλλοι λενε απο 1 εως 128, αλλα δεν εχει σημασια ) επομενως αναλογα με το ποση δυναμικη θα "διαβασει" ο αισθητηρας ( το πληκτρο δηλαδη του αρμονιου ), τοση θα διαβιβασει μεσα στο προγραμμα.

Εαν τα samples για τη συγκεκριμενη νοτα ειναι μονο 4 ( δηλαδη 128:4 = 32 ευρος καθε δυναμικης περιοχης ), τοτε παρα πολυ απλα το sampler VST θα "στρογγυλοποιησει" τη δυναμικη σου μεσα στο ευρος των 32 ανα περιοχη. Εαν εχει 12 samples ομως για τη νοτα ( δηλαδη ευρος 11 περιπου ), τοτε τοσο καλυτερα θα αναπαραγει τη δυναμικη σου.


Εαν σου φαινεται πολυπλοκο το παραπανω, φαντασου απλως πως εαν εχει λιγα δειγματα, θα εχεις πιο "χοντροειδη" δυναμικη, εαν εχει πολλα, θα εχεις πιο "λεπτεπιλεπτη". Δοκιμασε να χτυπησεις την ιδια νοτα με διαφορετικες δυναμικες για να διαπιστωσεις εαν το midi plug in σου ειναι καλο. Οσο πιο καλα αποδωσει τις διαφορες, τοσο καλυτερο ειναι.


τελος, να εξηγησω λιγο για το sampling:

Αν και δεν ειναι δυνατον να σου εξηγησω πληρως πως λειτουργουν οι φιλοσοφιες του sampling, φαντασου πως εαν εχεις να ηχογραφησεις μια νοτα πιανο, τοτε δεν σου αρκουν 2 δειγματα ( ενα ησυχο κι ενα δυνατο ), αλλα πανω απο 12 ( απο ησυχο εως πολυ δυνατο ) για να μπορεις να εχεις μια καλη αποδοση δυναμικης για τον εκτελεστη.


#5   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 23:13

και επίσης...αν πείς οτι επιλέγω monitor για να κάνω την δουλειά μου...

εφόσον δεν υπάρχει τελικός ενισχυτής βεβαίως...αυτά αναγκαστικά θα πρέπει

να συνδεθούν πάνω στην κάρτα, το οποίο προϋποθέτει να έχει αυτή υποδοχή.

και τι προδιαγραφές θα πρέπει να πληρούν αυτά, ώστε να είναι αξιόλογα, επαγγελματικής φύσεως βεβαίως

και χωρίς να ξεφεύγει το κόστος τους...;


#6   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 23:16

ναι...αλλα με μια αφελή σκέψη, όλες αυτές τις δυναμικές (όπως και να είναι η χογραφημένες), δεν μπορείς

απλά να τις φέρεις στα μέτρα σου και στις επιθυμίες σου με το velocity?


#7   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
30.09.2012, 23:20

Το θεμα των monitors ειναι αρκετα μπερδεμενο και πολυπλοκο για να μπορεσω να το εξηγησω σε ενα post, ομως φαντασου πως περα απο το τι πρεπει να ικανοποιουν τα monitors, πρεπει να σκεφτεις και πως θα διαμορφωθει ο χωρος σου.

Ενα μεγαλο ποσοστο των ερασιτεχνων και semi-pro μουσικων, αγοραζουν ενα καλο ζευγαρι monitors κι οταν το βαζουν στο χωρο τους απογοητευονται, γιατι ειτε τα watt και το woofer του ειναι αρκετα μεγαλυτερο απο αυτο που αντεχει ο χωρος, ειτε γιατι ο χωρος δεν εχει διαμορφωθει ακουστικα για να αντιμετωπισει τον ηχο με ποιοτητα ενος control/mixing room.

Γι' αυτο προτεινω στην αρχη να δουλεψεις με ακουστικα ( με 80-100€ αγοραζεις ενα fair enough ζευγαρι και παρολο που ειμαι καθετος στη χρηση ακουστικων για μιξη*, σε περιπτωσεις με midi based καταστασεις κανω μια μικρη υποχωρηση ) και τις καλες μιξεις να τις κανεις σε ενα studio ( με 20€ την ωρα μπορεις να κλεισεις ενα καλο studio παντως ).


Τα monitors γενικοτερα ( τα nearfields monitors ) πρεπει να ειναι flat οσον αφορα τη συχνοτικη τους αποκριση, να ειναι ζυγισμενα ( δηλαδη να αποδιδουν το ιδιο οσον αφορα τις συχνοτητες, την τοποθετηση τους συμμετρικα στο χωρο κι αλλες λεπτομερειες μη αναλυσιμες σε ενα απλο post χωρις μαθηματικα ) και βεβαια...να κινουνται σε ενα σεβαστο ευρος τιμων.



*Γενικοτερα οι μιξεις με ακουστικα εχουν το κινδυνο πως αφαιρουν την υπαρξη του χωρου απο αυτο που μιξαρεις ( αρα μπορει να βαλεις παραπανω reverb ή να μειωσεις συχνοτητες αθελα σου ) καθως και η συνεχομενη χρηση τους οδηγει σε ελαφρα εως μονιμη κωφωση. Και κανεις δεν κανει το 10λεπτο διαλειμμα ανα μισαωρο, οπως οριζει ο κανονισμος...Μην αναφερω τις εντασεις...


#8   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
30.09.2012, 23:21

Παράθεση:

Το μέλος teousis84 στις 30-09-2012 στις 23:16 έγραψε...

ναι...αλλα με μια αφελή σκέψη, όλες αυτές τις δυναμικές (όπως και να είναι η χογραφημένες), δεν μπορείς

απλά να τις φέρεις στα μέτρα σου και στις επιθυμίες σου με το velocity?





Εαν γραφεις με notation προγραμμα ή γενικοτερα με το ποντικι, ναι. Το θεμα ειναι γιατι εσυ εκανες την ερωτηση εξαρχης...Τι ηταν αυτο που σε εκανε να πιστευεις πως ο,τι διαβαζει το sampler δεν αποδιδεται σωστα δυναμικα;


#9   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 23:21

κα επειδή μάλλον δεν ήμουν εγώ σαφής...όταν αναφέρθηκα στις δυναμικές...δεν αναφερόμουν ακριβώς στις δυναμικές παικτικότητας πάνω στην κάθε νότα, αλλά (χοντρικά και άνευ ορολογίας), αναφέρομαι στον αν εγώακούω μια στάθμη έντασης και δυναμικής στα κανάλια μου και ενώ στα ακουστικά μου και στα αυτιά μου μου ακούγεται καλά και ικανοποιητικά, πηγαίνοντας στο studio για μίξη τα ήδη wav αρχεία, τότε αυτά παραμορφώνουν σε εντάσεις...ίσως λέω και χαζομάρες...έχω χρόνια αποχή απο το άθλημα.


#10   
LlamaWithHat
Σολίστ
Chat
30.09.2012, 23:25
Δηλαδή ουσιαστικά ρωτάς πόσο 'έξω' θα είναι το κανάλι στη μίξη όπως αυτό ορίζεται στο μίκτη? (καλά και γω οτι νά ναι λέω και το ξέρω :Ρ)
#11   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
30.09.2012, 23:27

Τωρα καταλαβα, γιατι δεν ησουν σαφης και η λεξη δυναμικη παραπεμπει σε αλλο πραγμα.



Για να μη μπλεξουμε με μπολικα τεχνικα στοιχεια ( nominal level της καρτας, nominal level του dBFs συστηματος, κλπ ), εσενα σε ενδιαφερει το καθε καναλι να μην peak-αρει ( δηλαδη να μην κοκκινιζει ), καθως το ιδιο να ισχυει και στο τελικο καναλι.


Για αρχη θα προτεινα να μιξαρεις με αρκετη ενταση στα ακουστικα σου ( δηλαδη ενταση απο την καρτα ) ωστε να αναγκαζεσαι να εχεις χαμηλα τα καναλια της μιξης, κι ας σου φαινεται χαμηλα ο δεικτης του Cubase ( δηλαδη να δειχνει και -12 ή και -18dBFs ), κι οταν ερθει η ωρα του mastering ( που φανταζομαι πως κανεις σε studio ), θα αναλαβουν εκεινοι να το ανεβασουν εκει που πρεπει.

Εν καιρω, κι οταν ασχοληθεις με το αθλημα και δεις τα προτυπα του Bob Katz , θα βρεις την ακρη! Ομως εχοντας αρχικα ψηλα τα ακουστικα ( οποτε αναγκαστικα θα μειωνεις την ενταση των καναλιων ), θα κανεις ενα αρχικο βημα.


#12   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 23:32

εφόσον πάντως μιλάμε για monitor...όταν αποφασίζω να κάνω κάτι, αφενός δεν υπολογίζω πάνω απ' όλα το κόστος, αλλά σαφώς την ικανοποίησή μου και την ποιότητα αυτού που κάνω. Ωστόσο επειδή είμαι ολιγαρκής και αυτάρκης άνθρωπος, στην προκειμένη περίπτωση θέλω τα monitor για την συγκεκριμένη δουλειά...δόξα το Θεό, έχω ηχοσύστημα μεγάλης απόδοσης σε ισχύ και ποιοτικότατο.Συνεπώς δεν με αφορούν τα watt, ούτε οι εντάσεις. Θέλω σαφώς κάτι ποιοτικό, που να κάνει την δουλειά μου και να με εξυπηρετεί...δηλ. να είναι φτιαγμένο για αυτό τον σκοπό, χωρίς πολλά πολλά extra και υπερβολές.....Δυστυχώς όμως, δυνατότητα για διαμόρφωση ακουστικής του χώρου και περαιτέρω πρόβλεψη δεν μπορεί να υφίσταται, καθώς δεν επιθυμώ να φτιάξω ένα home studio, αλλά στην ουσία να κάνω την midi δουλειά μου...να κάνω noting τις συνθέσεις μου ξερές και αυτούσιες και μετέπειτα να πηγαίνω σε ένα καλό studio και να μιξάρω τα κανάλια μου και να ηχογραφώ εκεί οτιδήποτε περαιτέρω.


#13   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
30.09.2012, 23:36

Μερικοι μυθοι:

1) Το hifi συστημα "χρωματιζει" τον ηχο σε καποια σταδια ( κυριως στην αναπαραγωγη ), οποτε δεν κανει για monitoring.

2) Τα monitors δεν μετριουνται με ισχυ ( ή τουλαχιστον η ισχυς δεν ειναι ο πιο σημαντικος παραγοντας ), αλλα με πιστοτητα και ποιοτητα κατασκευης ( πιστοτητα για τον ηχο, ποιοτητα για να μην τριζει οταν παιζει συχνοτητες ).



Εφοσον η δουλεια γινεται με midi οργανα και η μιξη σε studio, δε βρισκω το λογο να αγορασεις monitors. Κανεις τη δουλεια σου με ακουστικα, δουλευεις τη συνθεση και την ενορχηστρωση και τη μιξη πλεον την κανεις στο studio, σε σωστο χωρο και σε σωστο συστημα ηχειων.


#14   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 23:38

πάντως εκτιμώ που μου αφιερώνεις χρόνο και για τις απαντήσεις σου...πρέπει να αλιεύσω γνώσεις για να ξαναεγκλιματιστώ...σε ευχαριστώ...

αν έχεις χρόνο και όρεξη...βοήθα με όσο μπορείς και θέλεις...φαίνεται ότι το κατέχεις.

λόγω μουσικών γνώσεων...τουλάχιστον μπαίνω πιο γρήγορα στο ζουμί...

επίσης αν υπάρχουν σχετικά topic "εκμάθησης", πρότεινέ μου

και πάλι ευχαριστώ πολύ


#15   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
30.09.2012, 23:47

Εαν πριν 10 χρονια καναμε αυτη τη συζητηση σε ενα υποτυπωδες forum, θα σου ελεγα πως μια βιβλιοθηκη και ο πιο κοντινος στουντιαρχης θα σου ελυναν τις αποριες. Τωρα ομως το διαδικτυο ειναι καλος συμβουλος σε πολλα θεματα, αρκει να ενημερωνεσαι συχνα και να αποφευγεις την υπερ-πληροφορηση.

Θα σου προτεινα να επισκεφτεις το www.gearslutz.com καθως και το www.digido.com. Το πρωτο ειναι ενα παγκοσμιο forum ηχοληπτων ( με τρανταχτα ονοματα μεσα ), ενω το δευτερο ειναι το site του Bob Katz, ο οποιος στο forum και στο FAQ απανταει σε πολλες ερωτησεις μελων.


Εαν ομως δεν θες να πας στα βαθια, μπορεις να δουλεψεις τα πρωτα σταδια του κομματιου στον υπολογιστη σου κι αν το studio "τρεχει" με CUbase και τα ιδια plug ins, να απολαυσεις τη μιξη σε μια πραγματικη κονσολα και σε καλο περιβαλλον.


#16   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
30.09.2012, 23:52

εμένα πάντως πιο πολύ απ' όλα η απορία μου είναι η εξής:

π.χ. έχω μια σύνθεση δικιά μου ολοκληρωμένη τώρα αυτό τον καιρό

σε πρώτο στάδιο θα ηχογραφήσω τα κρουστά,  τα οποία στην ουσία θα είναι percussion της Λατινικής Αμερικής,

απίστευτοι ήχοι, εντελώς πραγματικοί, φυσικά ηχογραφημένοι και τα λοιπά-λοιπά γνωστά καλά

ας υποθέσουμε πως για τα κρουστά μου θα χρειαστώ το λιγότερο 6-8 κανάλια midi (ένα για τον κάθε ήχο)

οι τράπεζες όπως προείπα έχουν τρομερή πιστότητα στην φυσικότητά του;, ωστόσο το Vst Instrument

που τους έχει, έχει μέσα του αναρίθμητες παραμέτρους για pan, eq, filters, reverb, delay,  trigger και τα λοιπά...

ανεξάρτητα αν εσύ έχεις το eq της κάρτας σoy flat ή οχι και ανεξάρτητα αν απο το Cubase δεν έχεις πειράξει τίποτα

σχετικά με eq.

όπως όμως και να ΄χει ο κάθε ήχος συνοδεύεται απο ένα σχετικό eq μαμίσιο...

εγώ λοιπόν ηχογραφώντας (χωρις βέβαια να πειράξω τίποτα απο την προεπιλογή)

και πηγαινοντας τα δευτερόχρονα στο studio σε wav μορφή...θα μπορούν εκεί να τους αλλάξουμε τα φώτα

και να τα κάνω όπως εγώ γουστάρω;;;


#17   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
30.09.2012, 23:56

Η καρτα, στην δικη σου περιπτωση, θα χρειαστει μονο για την αναπαραγωγη αυτου που ακους. Δεν θα παρεμβαλεται στη διαδικασια του midi programming που κανεις, ουτε στον ηχο των κρουστων.

Εσυ, υποθετω, θα παρεις το project οπως ειναι, χωρις να εξαγεις καποιο audio αρχειο ( που ουτε εδω παρεμβαλεται η καρτα ) και θα το ανοιξεις πλεον μεσα στο studio, καναλι καναλι, οπως ειναι το αυθεντικο!


Προφανως σε αυτο το σημειο, θα μπορεις να κανεις ο,τι θελεις ( στο μετρο του δυνατου ), αν και η αποψη μου ειναι παντα ο πρωτοτυπος ηχος να ειναι αυτος που θελουμε κι οχι στη διαρκεια της μιξης να γινει κατι αλλο...


Edit: Τωρα ειδα πως αναφερεις wave αρχειο, οποτε θα το εξαγεις απο το Cubase ( γνωμη μου ειναι να μην το κανεις, αλλα να πας το project οπως ειναι, εαν κι εφοσον το studio εχει CUbase και τα ιδια plug ins ). Γενικα, στην εξαγωγη δεν παιζει ρολο η καρτα ηχου!


-----------------

Dreamcatcher Music DreamCatcher

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 30-09-2012 23:58 ]


#18   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
01.10.2012, 00:06

σαφώς και έχεις δίκιο σε ότι λες, αλλά φαντάζομαι πως η κάρτα θα παίζει και άλλον ρόλο, καθώς τα midi δεν αποδίδουν σωστά αν έχεις latency, το οποίο latency μόνο η κάρτα μπορεί να εξαλείψει (σχεδόν μηδενικά)...δηλ. ακόμα και noting να κάνεις και να μην παίξεις απο midi keyboard, πάλι το latency θα υφίσταται φαντάζομαι, χωρίς κάρτα ήχου.


αναφορικά με το studio, έχει Cubase 6 και επειδή είναι φίλοι, θα τους υποχρεώσω να κάνουν εγκατάσταση τα Vst μου...ώστε να έχουμε αυτούσιο τον εκάστοτε ήχο...αλλά όμως θα εφεδιάζουμε απο τα εφέ του plugin και όχι απο τα πανάκριβα εφέ και eq του studio;;; εγώ να το πηγαίνω εννοείται το αρχείο όπως είναι, αλλά ποιό το νόημα, εφόσον είναι πιο θεμιτό να εφεδιάζουμε και να μιξάρουμε εκτός του plugin?


#19   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
01.10.2012, 00:13

Το midi πρωτοκολο δεν εχει να κανει με το ( αισθητο ) latency της καρτας οσον αφορα το audio. Δηλαδη φαντασου πως εαν ειναι λαθος σεταρισμενη η καρτα κι εχει εντονο latency, μπορει εσυ να πατας τη νοτα C3 κι αστραπιαια το VST σου να την "διαβαζει", ομως το audio θα καθυστερει στην εξοδο.

Με λιγα λογια, η midi εντολη πηγε στην ωρα της. Τo audio σημα αργησε να φτασει σε σενα! Ομως με μια καρτα καλυτερης ποιοτητας απο την on board, τετοια θεματα δεν θα εχεις, τουλαχιστον μεχρι να φορτωσεις καμια 20αρια VSTi's, οπου εκει μιλαμε πλεον για υπολογιστικη ισχυ, για latency επεξεργασιας, κλπ.


Το midi ( καποτε ) κολλαγε οταν επαιρνε πολλες εντολες μαζι ( μιας και οι εντολες στο midi πανε σε σειρα, μην μπουμε σε τεχνικα θεματα ) και "μπουκωνε" ο διαυλος επικοινωνιας. Κατι τετοιο συμβαινει σπανια και οι ταχυτητες μεταδοσης των "πακετων" ειναι τετοιες που δεν υπαρχει latency μετρησιμο απο την ανθρωπινη αισθηση.



Ο σκοπος δεν ειναι να χρησιμοποιησεις τα εξωτερικα μηχανηματα effect ( αν και για μενα αυτο θα ηταν το απολυτο για λογους που δεν αναλυονται με 100 λεξεις :D ) σε αυτο που προτεινω, αλλα να εχεις ο,τι ακριβως εκανες στο σπιτι σου, με τα effect που θες εσυ, σε εναν καλυτερο χωρο για μιξη!

Προφανως και θα μπορεις να πειραζεις τα effect του plug in για να κανεις τον ηχο που θες και υστερα απλα θα μιξαρεις απο τη κονσολα την ενταση ( εαν ειναι ψηφιακο το studio, θα ελεγχεις το Cubase μεσω ενος controller/κονσολας ).

Σημασια εχει ο καλυτερος ηχος για σενα, οχι το πως θα δουλεψει αυτο το πραγμα.

Εφοσον ειναι φιλοι σου, γιατι δεν καθεστε μαζι να σου εξηγησουν απο κοντα πως λειτουργει ολο το συστημα και να σου προτεινουν λυσεις; Ειναι πιο ευκολο απ΄ο,τι μια συζητηση στο διαδικτυο!


#20