ελληνική μουσική
253 online   ·  204.263 μέλη

Ποιοτική ηχογράφηση σε Laptop

teousis84
Περαστική Νότα
Chat
01.10.2012, 00:15

επίσης...όσον αφορά τα εφέ και όχι την μίξη (η οποία σαφώς και θα γίνει στο sudio), αλλά αναφορικά με τα εφέ, αυτό είναι χρονοβόρα διαδικασία, η οποία προαπαιτεί την ησυχία μου ώστε να έχω αυτό που θέλω, χωρίς να αγχώνομαι για την ώρα που σπαταλιέται στο studio και με σκοπό να πειραματίζομαι και να έχω εντέλει το αποτέλεσμα που θέλω...

αν υποθέσουμε ότι τα εφέ του εκάστοτε plugin ή του Cubase...με ικανοποιούν και πάνω απ' όλα αν υποθέσουμε πως πως έχω λύσει ικανοποιητικά της παραμέτρους σωστης ακουστικής (είτε με ακουστικά είτε με monitor)
, τότε σε αυτή την περίπτωση δεν θα μπορώ να τα πάω στο studio (ως Cubase αρχείο), περίπου όπως τα θέλω και μετά να επέμβουμε αν κάτι δεν είναι αντικειμενικά ή ακουστικά σωστό;


#21   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
01.10.2012, 00:19

όταν λέω "φίλοι"...εννοώ γνωστοί, καθώς εκεί πηγαίνω χρόνια για πρόβα με τις εκάστοτε μπάντες μου και εκεί έχω κάνει 2 ηχογραφήσεις full-cd για κάποιες μπάντες που λεχω παίξει...

ελπίζω να μην σε έχω κουράσει με την φλυαρία μου...

διψάω για γνώση...κατανοητό όποτε θέλεις να την κάνεις!!!! χαχαχαχαχαχαχαχα


#22   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
01.10.2012, 00:21

Επαναλαμβανω πως εαν πας αυτουσιο το project, τοτε ο,τι effect εχεις ορισει στα plug ins στο σπιτι σου, το ιδιο effect θα εμφανιστει και στο studio. Αρκει να υπαρχουν τα ιδια plug ins μεσα στον υπολογιστη τους!

Οι παρεμβασεις θα ειναι σιγουρα με βαση τη μιξη ( πχ, ενα delay που μπορει να θολωνει ενα μερος του κομματιου ) ή ενα reverb που να βγαινει εκτος φασης ( ρωτησε τα παιδια τι ειναι αυτο, αλλα εχει να κανει με τη στερεοφωνια και τη μονοφωνια ) ή ενα EQ για ενα οργανο που καλυπτει καποιο αλλο στις ιδιες συχνοτητες.

Απο τη στιγμη ομως που ο,τι εκανες σπιτι σου, θα ειναι ιδιο και στο studio, τοτε θα ξεκινας απο το ιδιο σημειο που το αφησες στο σπιτι!


#23   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
01.10.2012, 00:29

σε ευχαριστώ για κάθε απάντηση

αν έχω άλλες απορίες στο μέλλον θα ξαναενοχλήσω

καληνύχτα


#24   
teousis84
Περαστική Νότα
Chat
01.10.2012, 12:12

κάτι το οποίο αμέλησα να ρωτήσω και επιθυμώ να έχω μια εικόνα...αντιλαμβάνομαι δε πως είναι μεγάλη κουβέντα και δεν επιλύεται περιεκτικά σε μια απάντηση ή ένα topic. αντιλαμβάνομαι επίσης πως υπάρχουν αναρίθμητα σχετικά post, απο τα οποία θα μπορούσα να πάρω γνώση, αλλά όλα είναι γενικής φύσεως και δεν εξατομικεύονται στην εκάστοτε ανάγκη.


κάποτε είχα σταθερό pc environment, πλέον δεν αλλάζω το Laptop με τίποτα...(με τα καλά του και τα κακά του)
όπως προείπα το Laptop είναι σχετικά υψηλών προδιαγραφών (i-Core 7 στα 2.80GHz - 8GB RAM - 64bit System - 2GB κάρτα γραφικών - Windows 7 Ultimate)                                                                                                              ας υποθέσουμε λοιπόν πως το θέμα της κάρτας ήχου λύθηκε και πως αγόρασα μία αξιόλογη-αξιόπιστη επαγγελματική η οποία αφενός να πληρεί τις απαιτούμενες προδιαγραφές και αφετέρου να καλύπτει τις ανάγκες μου...

σαφέστατα και θα χρησιμοποιώ ακουστικά (όποτε και αν με βολεύουν), όμως δειλά-δειλά, θέλω εξ'  αρχήςνα έχω την αίσθηση του χώρου στον ήχο, θέλω να ακούω σωστά και αντικειμενικά (στο μέτρο του εφικτού), θέλω να ελέγχω τα εφέ και τα eq στον ήχο μου, στα κανάλια μου, στα όργανά μου και ότι πειράζω να το ακούω σωστά.
Συνεπώς η επιλογή των studio monitor είναι μονόδρομος...ακόμα και αν δώσω κάποια χρήματα παραπάνω και ακόμα αν ο χώρος μου δεν θα πληρεί τις προδιαγραφές ακουστικότητας για απολύτως ορθή χρήση.στην τελική δεν προτίθεμαι να το κάνω επάγγελμα, ούτε να κάνω υπερπαραγωγές...αλλά να ικανοποιώ το πάθος μου και σαφέστατα να βγάζω κάτι αξιόλογο στο μέτρο του εφικτού.σε αντιπαράθεση με τα όσα απολύτως σωστά και ενδεδειγμένα αναφέρετε συμβουλεύοντας όλοι εσείς οι επαγγελματίες του ήχου, έχω ακούσει παραγωγές και μίξεις απο pc με ηχεία Logitech 5.1 και μου έχει φύγει το κεφάλι κυριολεκτικά...συνεπώς με αυτό που ζητάω, φαντάζομαι πως θα ικανοποιούμαι ακόμα καλύτερα.Εσείς πάλι ως επαγγελματίες οφείλετε να αναφέρετε το ορθό και ενδεδειγμένο.

ο σκοπός μου λοιπόν είναι να έχω το laptop μου σε ένα ήσυχο και μικρό δωμάτιο του σπιτιού (περίπου 10m2) (χωρίς αισθητές αντηχήσεις) και δεξιά-αριστερά μου (σε απόσταση μικρότερη-ίση του μέτρου εκατέρωθεν ) να έχω τα monitor...και να κάνω την δουλειά μου. Οι μίξεις και το ενδεχόμενο mastering θα γίνονται δευτερόχρονα σε studio, όπως πολλάκις αναφέραμε (με τα αρχεία και τα plugin ως έχουν)

Διάβασα ένα topic...αρκετά ενημερωτικό για ηχεία studio monitor http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=4 (συγνώμη που το αλιεύω και δημοσιεύω απο άλλο forum)
φαντάζομαι λοιπόν πως με βάση αυτά τα κριτήρια (και άλλα) θα πρέπει να γίνει η αναζήτησή μου...


εγώ ως αδαής σε αυτά τα θέματα, και επειδή οι γνώσεις μου είναι συγκεχυμένες και δεν τυγχάνω φυσικός, αναζητάω έμπειρη γνώση και συμβουλή, αν μπορεί να προσφερθεί:

  • ας υποθέσουμε λοιπόν πως παράμετροι όπως το Distortion, το Frequency response, το Dispersion και το Power handling, έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψιν στην επικείμενη επιλογή
  • πρέπει τα ηχεία να είναι αυστηρά active; (δεν υπάρχει θέληση-δυνατότητα για αγορά τελικού ενισχυτή-είναι ανούσια αγορά για αυτό που θέλω να κάνω) ή τα passive καλύπτονται απο την κάρτα;
  • στα πόσα Watt Rms πρέπει να κινηθώ; ώστε αφενός να ικανοποιούμαι απο θέμα έντασης, αλλά να μην υπερκαλύπτεται ο χώρος με περιττές εντάσεις
  • τα close-range monitor, είναι ιδανικά για τέτοιους χώρους;
  • εφόσον μιλάμε για ηχεία 2-δρόμων, τότε ποιά είναι η ιδανική διάμετρος σε ίντσες για το tweeter και το woofer;
  • οφείλει το εύρος συχνοτήτων της κάρτας ήχου να ταιριάζει με το αντίστοιχο εύρος των ηχείων;
  • πρέπει ως κατασκευή να είναι υποχρεωτικά μαγνητικά θωρακισμένα;
  • ποιός τύπος καλωδίου-εισόδου είναι ο κατάλληλος για σύνδεση των ηχείων με την κάρτα;
  • όπως κατέστη πολλάκις σαφές, δεν επιθυμώ κάποιο εξωπραγματικό κόστος, καθώς το budget για ηχεία δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 300-400 ευρώ και ο σκοπός μου δεν είναι αμιγώς επαγγελματικός-αλλά όμως αξιόλογος

ευχαριστώ και πάλι πολύ


#25   
Terrestrial
Περαστική Νότα
Chat
01.10.2012, 12:28

Περί ηχείων:

Θα κοιτάξεις να πάρεις active (ενεργά) και να μην ασχοληθείς καθόλου με ενισχυτή. Προσοχή, ενεργά και όχι αυτοενισχυόμενα. Η διαφορά είναι ότι τα αυτοενισχυόμενα αφού ενισχύσουν το εισερχόμενο σήμα, αυτό περνάει από παθητικό crossover. Στα ενεργά το crossover είναι ενεργό ευθύς εξ' αρχής και το σήμα διαχωρίζεται πριν ενισχυθεί.

Τα logitech που άκουσες δεν είναι ενεργά. Είναι αυτοενισχυόμενα.

Θεώρησε ως ιδανική διάσταση περίπου τα monitor με 6άρι μεγάφωνο. Σου λέω κάτι που βολεύει τους περισσότερους γιατί κανονικά ο χώρος είναι αυτός που έχει σημασία.

Tweeter στη μία ίντσα κλασικά.

Εύρος συχνοτήτων; Μην πολυπιστεύεις σε τέτοια πράγματα εκτός και αν θέλεις να φτιάξεις μουσική για.... νυχτερίδες... !

Μαγνητικά θωρακισμένα. Χμμμμμ.... αν δεν έχεις εκεί κοντά κανένα κινητό, τότε δεν σε ενδιαφέρει ούτε αυτό.

Ο τύπος των καλωδίων βυσμάτων θα είναι ο αντίστοιχος που χρειάζεται για να συνδεθούν μεταξύ τους. Προς θεού απέφυγε τα ακριβά καλώδια. Πάρε ό,τι πιο φτηνό και αξιοπρεπές δεις.

Close range monitor. Κάθε κατασκευαστής εχει τη δική του φιλοσοφία για το πόσο κοντά είναι αυτό το άκουσμα. Γενικώς μιλάμε για κάτι που το ακούς καθήμενος ακριβώς μπροστά του. Όσο απομακρύνεσαι τόσο αλλάζει ο ήχος. Η διαφορά είναι αυτή σε σχέση με τα κανονικά ηχεία hi-fi.


#26   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
01.10.2012, 18:10

Αγαπητέ Noizreduction

όπως είναι φανερό κατέχεις πλήρως το θέμα που όντως είναι πολύ ενδιαφέρον, όμως σ' έναν επισκέπτη χωρίς κάποιο υπόβαθρο , πιστεύω, ότι έτσι αποσπασματικά που παρουσιάζεται του φαίνονται κινέζικα ενώ στο φίλο που ρώτησε να του λύθηκαν οι απορίες. Όμως ο σκοπός του forum είναι να αποκτούν γνώσεις οι πολλοί.

Θα ήθελα λοιπόμ να σου προτείνω να γράψεις ένα νέο thread σχετικά με τις ''Ηχογραφήσεις'' ξεκινώντας απ' τα βασικά και αναλύοντας σιγά - σιγά τις πολλές ξένες λέξεις , να δώσεις σχήματα , links....

Αν δεν έχεις το χρόνο για να γράψεις κάτι εντελώς ολοκληρωμένο , να το συμπληρώνεις κάθε τόσο με νέα στοιχεία (δεν βιαζόμαστε - εξ' άλλου θα το κατανοούμε πληρέστερα) , να πάρεις σχόλια και πιθανόν και νέες γνώσεις και στο τέλος αφού το διευθετήσεις να το αποστείλεις σαν άρθρο στη στήλη : ''Μουσική Τεχνολογία'' ώστε να βρίσκεται εύκολα να το μελετήσουμε ολοκληρωμένο και εμείς αλλά και οι νέοι επισκέπτες στο μέλλον.

Τό ίδιο έκανα κι εγώ με το thread '' Μαθήματα Αρμονίας'' :http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=27561 όπου το συμπλήρωνα κάθε τόσο...

 


#27   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
01.10.2012, 22:26

Θοδωρη, ανοιγεις ενα μεγαλο θεμα περι επιλογη monitors κι αν εισαι διατεθειμενος να μπεις στα βαθια, θα πρεπει να υποστεις το μαρτυριο της προσωπικης μελετης μεσα απο πολλες πηγες ( καταραμενο διαδικτυο, κατεστρεψες τα βιβλια Smile ).

Πριν ξεκινησω να απανταω στα ερωτηματα σου, να ειμαι ξεκαθαρος:

α) Αντικειμενικος ηχος δεν υφισταται.

Οι παρεμβασεις που γινονται σε ενα control room studio ειναι για να πλησιασουμε τον αντικειμενικο ηχο, ομως παρολο που βρισκομαστε σε παρα πολυ καλο δρομο ( ξεκινωντας απο τις τακτικες του 70' για το κτισιμο των control rooms με την Live End, Dead Εnd λογικη, μεχρι το 2012 που πλεον εχουμε αλλες ακουστικες απαιτησεις ), παντα κατι στην αλυσιδα του ηχου μας θα χρωματιζει, θα "αλλοιωνει" και θα μεταβαλλει τον ηχο που φτανει στα αυτια του ηχοληπτη/μουσικου.

Ειτε ειναι ενα monitor που χρωματιζει τον ηχο, ειτε ειναι ενα μετριο δωματιο, ειτε μια καρτα ηχου με μετριους μετατροπεις, παντα ο ηχος θα υφισταται καποια αλλοιωση.

Ιδιαιτερα στο ψηφιακο περιβαλλον, απο το οποιο ζητειται η μετατροπη του αναλογικου κοσμου ( συνεχομενες τιμες ) σε ψηφιακα δεδομενα ( διακριτες τιμες ), τα παντα παιζουν ρολο.

β) Οι αντηχησεις δεν ειναι παντα αισθητες.

Δυστυχως η ανθρωπινη αισθηση δεν ειναι παντα η καλυτερη για να βγαζει κρισεις περι ηχου ( εκτος απο τρανταχτες καταστασεις ).

Αν κι αυτο ειναι θεμα της ψυχοακουστικης και παμε σε πολυπλοκα μονοπατια, φαντασου πως ο εγκεφαλος μας μπορει να επεξεργαστει τοσο τους πρωτογενεις ηχους ( δηλαδη τους ηχους που ερχονται direct απο την πηγη ), οσο και τους δευτερογενεις ( αντηχησεις απο το γυρω χωρο ) ομως δεν μπορει να εχει την ακριβεια ενος οργανου μετρησης.

Εαν εχεις ορεξη, αναζητησε τη μελετη του Haas για τον τροπο που ο εγκεφαλος μπορει να διακρινει μια αντηχηση, ή να ξεχωρισει το echo ( μια ακραια αντηχηση ).

Οπως και να εχει, το θεμα ειναι πως οι αντηχησεις δεν ειναι παντα ακουστες, αλλα το χειροτερο ολων ειναι πως παραμορφωνουν τον ηχο στο sweet spot ( εκει που καθεσαι δηλαδη ), προκαλουν στασιμα κυματα ( στις χαμηλες συχνοτητες το συνανταμε ) και φαινομενα comp filtering ( φαινομενα κτενας ) τα οποια στην ουσια "εξαφανιζουν" συχνοτητες μεσα στο χωρο σου κι ετσι αναγκαζεσαι να τις αυξανεις απο το EQ του plug in, νομιζοντας πως δεν υπαρχουν

Γι' αυτο το λογο μια σοβαρη ακουστικη μελετη συνισταται οταν μπαινεις τοσο βαθια στα μονοπατια της μουσικης παραγωγης και θελεις να παρεμβαινεις σε EQ και λοιπα effect. Γιατι εαν πας σε εναν καλυτερο χωρο, μπορεις οντως να παθεις μεχρι και σοκ απο τη διαφορα αυτων που ακουγες στο χωρο σου, σε σχεση με αυτα που ακους εκει!


Με τα παραπανω ελπιζω να εγινα ξεκαθαρος ως προς το ποσοστο τελικα που θα πετυχεις καλυτερο ηχο σε σχεση με τα ακουστικα, τουλαχιστον στα πρωτα σταδια της παραγωγης που κανεις.



Παμε στις ερωτησεις σου τωρα:

1) Παρολο που η ορολογια ειναι παραξενη, τα monitors θα τα βρεις ως active nearfields monitors ( αυτα που αναφερεις ως close range ). Θα σου προτεινα να αγορασεις active monitors, γιατι στην ουσια ερχονται με τον ιδιο ενισχυτη μεσα τους και ειναι σωστα "ζυγισμενα", δηλαδη αποδιδουν το ιδιο, αρα στη στερεοφωνια θα εισαι σιγουρος πως τα ηχεια εχουν σωστη αποκριση και στα 2 καναλια.

2) Τα Watt εξαρτωνται απο το χωρο και τις απαιτησεις σου. Γενικα, οι περισσοτεροι κατασκευαστες δινουν μια συνολικη εικονα των Watt ( δηλαδη τα Watt του woofer συν τα watt του tweeter μαζι, αλλα στα φυλλαδια τους ειναι πιο αναλυτικοι ), οποτε προσεξε οταν βλεπεις πχ, 520W RMS.

Συνηθως η δουλεια γινεται στα 75-85dB SPL ( καλο ειναι να προμηθευτεις τουλαχιστον ενα dBμετρο, το πουλανε σε πολλα καταστηματα με ηλετρολογικο και ηλεκτρονικο εξοπλισμο ), οποτε καλο ειναι να μην εκθετεις τον εαυτο σου σε μεγαλυτερες εντασεις, αλλιως θα εχεις τα ιδια αποτελεσματα με το να φορας ακουστικα, συν το γεγονος πως αυξανοντας την ενταση μπορει το δωματιο να αντιδρασει αρνητικα και να αλλοιωσει ακομα περισσοτερο τον ηχο σου.

Γενικα, δεν θελεις πολλα watt για να καλυψεις live. Ο σκοπος του monitor ειναι η ποιοτητα κι οχι η ενταση!

3) Τα near field monitors ειναι η ιδανικη επιλογη, αλλα δεν παιζει ρολο ο χωρος, μιας και στα studio χρησιμοποιουν near field monitors για reference ( γιατι αλλιως αποδιδει ενα μικρο ηχειο, αλλιως ενα μεγαλο ), περα απο τα far field monitors που συνηθως δουλευουν.

4) Το tweeter ειναι συνηθως 1 ιντσας, οποτε δε θα ανησυχουσα γι' αυτο.

Το woofer, οσο μεγαλυτερο ειναι, τοσο πιο καλα θα αποδιδει τις χαμηλες συχνοτητες ( και θα τις φτανει προφανως ), ομως σε ενα χωρο με κακη ακουστικη, ενα μεγαλο woofer ( 8" πχ ) μπορει να προκαλεσει περισσοτερα προβληματα απο το να βελτιωσει τον ηχο σου! 

Πχ, για το δικο μου χωρο επελεξα 5" woofer γιατι ηξερα τα προβληματα του και πως στις χαμηλες συχνοτητες ειναι μη διαμορφωσιμος, συν το γεγονος πως τα 6" που κυκλοφορουσαν τοτε στην αγορα δεν ηταν τοσο καλα ( μιλαμε για 6 χρονια πισω ).

Οποτε, με μεγαλη συνεση, θα κοιταξεις να παρεις ενα monitor που δε θα σου θολωνει το χωρο, αλλα παντα με τη γνωση πως μειωνοντας ή αυξανοντας το μεγεθος του woofer θα εχεις και διαφορετικη αποκριση στις χαμηλες συχνοτητες.

Ειναι μια θυσια που πρεπει να υποστεις στη κατηγορια των nearfield 2 δρομων.

4) Μην ανησυχεις για το ευρος της καρτας, αλλα για το ευρος του ηχειου. Συνηθως οι περισσοτεροι κατασκευαστες λενε 20-20.000Hz, ομως κατι τετοιο πρακτικα δεν ισχυει, γιατι οπως ειπα πιο πανω, τα woofer παιζουν σημαντικο ρολο στις χαμηλες συχνοτητες. Οποτε ενα monitor 5" σιγουρα θα φτανει τα 50Hz, ομως πιο κατω λιγο δυσκολο να φτασει.

Αυτο που παιζει ρολο ειναι η συχνοτικη αποκριση του monitor, δηλαδη αυτο το σχεδιαγραμμα που δεχνει πως ανταποκρινεται το monitor ανα συχνοτητα. Πχ


Σε κατι τετοια διαγραμματα βλεπεις ποσο "σωστο" και "αχρωματιστο" ειναι ενα monitor ( ή οποιδηποτε μηχανημα που αφορα τον ηχο ;) ).

5) Εγω θα προτεινα να αγορασεις μαγνητικα θωρακισμενα, γιατι δεν ειναι μονο τα κινητα ( τα οποια ακομα και στα μαγνητικα θωρακισμενα παρεμβαλουν το σημα τους ), αλλα χιλιες πηγες γυρω τους που μπορει να τα επηρρεασουν, οπως καλωδια ρευματος που περνανε διπλα τους, οθονες CRT ( εαν υπαρχουν πλεον ) καθως και παρεμβολες απο τυχον κεραιες που βρισκονται κοντα σου.

Σε ενα studio που δουλεψα, ειχαμε κοντα μας εναν ραδιο-πειρατη με κεραια AM απλωμενη κοντα στα 50m απο ταρατσα σε ταρατσα κι οποτε αρχιζε να κανει εκπομπη μας βασανιζε, λογω παλιων monitors.

Πλεον οι εταιριες βγαζουν κυριως μαγνητικα θωρακισμενα monitors και το κοστος ειναι μηδανιμο στην τιμη.

6)  Προτεινω παντα balanced καλωδια, ειτε ειναι καρφι-καρφι ( TRS-TRS jack θα το ζητησεις ), ειτε καρφι-XLR ( TRS-XLR ), ειτε XLR-XLR ( που ειναι εξ'ορισμου balanced ).

Αυτο που πρεπει να προσεξεις ειναι τα καλωδια σου να ειναι το ιδιο μηκος σε καθε ηχειο, να εχουν το μικροτερο δυνατο μηκος ( μην αγορασεις πχ 9m καλωδιο για να συνδεσεις τα monitors που ειναι 2m απο την καρτα ) και να ειναι μακρια απο καλωδια ρευματος ( ή τουλαχιστον οχι παραλληλα μαζι τους ).

Οσον αφορα τις μαρκες και την αγορα, νομιζω πως δεν ειναι αναγκη να διαθεσεις τρελα ποσα για καλωδια, αλλα μην αγορασεις και του "πεταματου" ( που λεμε στο νησι μου ).

7) Το ευρος τιμης που κινεισαι ειναι απαγορευτικο για ουδετερα monitors.  Καλο θα ηταν να αποφυγεις φτηνες υλοποιησεις, που θυμιζουν περισσoτερο desktop ηχεια, παρα monitors, οπως και εταιριες που εχουν τη φημη μετριων προϊοντων ( βλεπε Behringer, Samson, κλπ ).

Αυτη τη στιγμη, υπαρχει ενα ωραιο πακετο απο το Thomann, για τα KRK rokit RP6 ( 399€ ), στο οποιο εχει ενα ζευγος KRK monitor και τις ειδικες βασεις που απορροφουν ενα μερος των χαμηλων συχνοτητων στη διαδοση τους με το μερος που ακουμπανε.

Τα KRK ειναι σχετικα καλα, χρωματιζουν λιγο τα μεσαια, ομως ειναι 6" woofer, πωλουνται σε καλη τιμη ( η εταιρια αγοραστηκε απο την Gibson κι ετσι ξεπουλανε τα παλια τους πακετα ) κι εχουν καλες κριτικες απο το εξωτερικο. ΥΠολογισε πως ειναι μεγαλα βεβαια κι επειδη πρεπει να τοποθετηθουν ορθια, θα χρειαστεις χωρο.

Εαν θες να κινηθεις πιο χαμηλα, υπαρχει αλλο ενα πακετο, με τα HS50M ( 309€ ) της Yamaha, το οποιο δινει 2 HS50M και τις βασεις τους. Τα HS50M χρωματιζουν αρκετα τον ηχο, ομως θεωρουνται καλυτερα απο τους προγονους τους ( NS10M ) κι εχουν 5" woofer.

Υπαρχουν ομως αρκετες προτασεις, οπως τα Adams Α3Χ ( 215€ ανα μοναδα ) ή τα Genelec 6010AMM ( 229€ η μοναδα ), κλπ.

Καλο ειναι να ψαξεις να τα ακουσεις καπου τα monitors πριν τα αγορασεις, ενω μπορεις να ψαξεις και τιμες κι εντος Ελλαδας. Εγω απλως σου δειχνω ενδεικτικες απο το Thomann.



Συγνωμη για το μεγαλο του post, ομως οπως σου ειπα, ειναι ενα βαθυ και δυσκολο θεμα για να εξηγηθει με ενα απλο post. Καποιοι το σπουδαζουν για 2-3 χρονια και κανουν πρακτικη για 20-30 χρονια για να δωσουν μια σαφη απαντηση σε τετοια θεματα!








#28   
Terrestrial
Περαστική Νότα
Chat
01.10.2012, 23:01

Παράθεση:

Το μέλος noizreduction στις 01-10-2012 στις 22:26 έγραψε...



α) Αντικειμενικος ηχος δεν υφισταται.


Πως δεν υφίσταται; Τις μετρήσεις τι τις έχουμε; Για να κάθονται; Το Eq γιατί το έχουμε; Για να το φέρουμε εκεί που πρέπει, δηλαδή flat, σε σχέση με το χώρο μας και τις υπόλοιπες παραμέτρους.

Μήπως εννοείς ότι οι περισσότεροι κρίνουν υποκειμενικώς τον ήχο; Αν έτσι, τότε πάσο.


#29   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
01.10.2012, 23:07

Μπορουμε να κανουμε αλλου αυτη τη συζητηση, ομως ακομα και μεγαλοι τεχνικοι ηχου, σχεδιαστες studio και mastering engineers ( βλεπε Bob Katz ) αναγνωριζουν την υποκειμενικοτητα του ηχου, ιδιαιτερα στο ψηφιακο περιβαλλον.

Ακομα και το οργανο μετρησης, το μικροφωνο μετρησεων, συλλαμβανει τον ηχο με την υποκειμενικοτητα μιας κατασκευης και ο αναλυτης επεξεργαζεται τον εισερχομενο ηχο με την υποκειμενικοτητα ενος αλγοριθμου με πεπερασμενο αριθμο αναλυσεων.


Ειναι πολυπλοκο και φιλοσοφικο το θεμα, ομως αυτο που αναπαραγεται απο ενα οργανο, με αυτο που συλλαμβανει το μικροφωνο, που επεξεργαζεται ο convertor, που μεταφραζεται μεσα στο προγραμμα, που ξανα-επεξεργαζεται απο το convertor και στο τελος αναπαραγεται απο το ηχειο, δεν εχει στοιχεια αντικειμενικοτητας.

Ειναι απλη λογικη της καλης ή της κακης αλυσιδας κι ακομα δουλευουν πανω σε αυτο ολοι.


Ας μην επεκταθουμε σε αυτο το κομματι, απαιτει κι αρκετες τεχνικες αναλυσεις, αρθρα της AES που πρεπει να εχεις προσβαση για να αναφερθουν, κλπ. Μαλλον εχουμε διαφορετικη αποψη κι επειδη παντα σε αυτο το κομματι υπαρχει διαφωνια, μπορει και οι 2 να εχουμε δικιο, μπορει και οι 2 αδικο ( αλιμονο, ποιος ειναι ο τριτος δρομος {#emotions_dlg.happycrazy}; ).


#30   
Post αρνητικής αξιολόγησης