Η ενέργεια προκάλεσε την αντίδραση ...της κόρης πρώην Έλληνα υφυπουργού, η οποία σπούδασε και ζει στην Αγγλία. Σε άρθρο της χαρακτήρισε την ενέργεια των μαθητών "εθνική βλαχιά", τους καθηγητές τους "βλάκες με περικεφαλαία" και τα μάρμαρα του Παρθενώνα ..."ένα μάτσο αρχαίες πέτρες"!:
Τα συγχαρητήριά μου στην κόρη του πρώην υφυπουργού που είναι "πολιτισμένη".. ενώ όλοι οι υπόλοιποι που απλά ζητάμε το αυτονόητο,είμαστε "βλάχοι" και απολίτιστοι.. Τι να κάνουμε.. Eγώ προσωπικά.. δεν τρελαίνομαι με τον Spiderman.. Αφού όμως αυτή νιώθει "ολοκληρωμένη" ως προσωπικότητα όταν τον βλέπει..ποια είμαι εγώ που θα την αμφισβητήσει.. Αντε βρε..στις απόκριες να ντυθείς και Cat woman.. Μπορεί να σε ερωτευτεί και ο.. Σούπερμαν και όλοι οι υπόλοιποι υπερήρωες.. και όχι φυσικά για την εξωτερική σου εμφάνιση.. αλλά για την ποιότητα και τη βαθυστόχαστη σκέψη σου
Το μέλος JeffersonT στις 19.02.2014, 16:33 έγραψε...
Λυπάμαι που θα προσγειώσω ανώμαλα το νήμα, αλλά το θέμα της επιστροφής των γλυπτών του παρθενώνα, είναι σήμερα πιο μακριά από ποτέ.
Έχουμε καταφέρει να δικαιώσουμε τις απόψεις των Βρετανών περί αστάθειας, που είναι το κύριο επιχείρημά τους για τη μη επιστροφή των γλυπτών.
Ο κλούνευ, διαφημίζει και καφετιέρες ταυτόχρονα.
Εσένα τί σε ενόχλησε περισσότερο, οι καφετιέρες ... ή η επιστροφή των γλυπτών; Όσο για την αστάθεια, αυτή θαρρώ χαρακτηρίζει μόνον την εγκεφαλική λειτουργία κάποιων ...
Το μέλος costaspanag στις 19.02.2014, 16:03 έγραψε...
Η ενέργεια προκάλεσε την αντίδραση ...της κόρης πρώην Έλληνα υφυπουργού, η οποία σπούδασε και ζει στην Αγγλία. Σε άρθρο της χαρακτήρισε την ενέργεια των μαθητών "εθνική βλαχιά", τους καθηγητές τους "βλάκες με περικεφαλαία" και τα μάρμαρα του Παρθενώνα ..."ένα μάτσο αρχαίες πέτρες"!:
Ωστοσο οφειλουμε να παραδεχτουμε πως τα Ελγινεια ανηκουν στο Αθηναικο μουσειο Ακροπολεως (που παρεπιπτοντως, το 90% του προσωπικου του, διοριστηκε αξιοκρατικοτατα απο τον Σαμαρα!)
Αξιοι συνεχιστες του πολιτισμου μας
Κι επειδη μενω στο Λονδινο και επισκεπτομαι τα Βρετανικα μουσεια, η εισοδος ειναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ ενω στο μουσειο Ακροπολεως (& αλλου) δινεις πεντε ευρωπουλα στις ωραιες εποχες της κρισεως.
Ειρωνια στο επακρο.
Θα συμφωνησω με τον Κλουνευ παντως οσον αφορα την ουσια της υποθεσης και μόνο.
Ο δημαρχος εδω ειναι καραγκιοζης, για αυτο τον λενε και Bozo. Για διασκεδαστης καλος ειναι. Τιποτα παραπανω.
Το μόνο θετικο που του επισυναπτω ειναι πως παει με το ποδηλατο στην δουλεια του εχοντας διακινδυνεψει την ζωη του δυο φορες.
Και με την αφορμη των μαρμαρων, οι κατακριτες του Λονδρεζου δημαρχου (στυλ Καπερναρου) δεν θα το εκαναν αυτο ουτε για πλακα εστω και για μια φορα. Ποδηλατο? Πφ...Τι νοοτροπια ειναι αυτη? Καθολου νεοελληνικη! Ολοι αυτοι εχουν μαθει σε αλλο στυλ...πιο "πολιτιστικο"...
Τα Ελγίνεια ανήκουν στην Ελλάδα,αλλά αυτό δέν αρκεί.
Πρέπει η Ελλάδα-δηλαδή το μουσείο όπου θα φιλοξενηθούν-να είναι σε θέση να τα προστατεύση,να τα συντηρή σωστά και να τα αξιοποιήση.
Νομίζω ότι όλοι θυμόμαστε πώς κλάπηκαν κάτι αρχαία απ'τό μουσείο τής Ολυμπίας,πρίν από όχι και πολύ καιρό.
Επίσης,πέραν τού ότι δίνεις 5 ευρώπουλα εν καιρώ κρίσης γιά να μπής στο Μουσείο τής Ακρόπολης (και πάλι καλά που δέν το αύξησαν κι'αυτό),ούκ έξεστι εισελθείν εντός αυτού όλες τίς ώρες τής ημέρας.Στίς 3 το μεσημέρι κλείνει κι'αυτό,όπως όλα τα λοιπά μουσεία εν Ελλάδι,γιά να πάνε εις τάς οικίας τους οι υπάλληλοι που εργάζονται σ'αυτά (οι οποίοι,όπως είπε και ο freak,διωρίστηκαν με αξιοκρατικά κριτήρια από τον νύν πρωθυπουργό όταν ήταν ΥΠΠΟ).Οπότε ο Ιάπων τουρίστας,π.χ.,που έκανε ολόκληρο ταξίδι γιά να τα ιδή κι'έχει μόνο μιά μέρα στην διάθεσή του γιατί την επόμενη φεύγει με το κρουαζιερόπλοιο ή με το αεροπλάνο,ευρίσκει την θύρα κλειστή και αποχωρεί λυπημένος.
Μέ κάτι τέτοιες συνθήκες,καλόν θα είναι τα να κρατήσουν τα Ελγίνεια στην Αγγλία μέχρις ότου η Ελλάδα γίνη σοβαρό κράτος.
Οσο γιά τον κ.Κλούνεϋ,μπορεί μέν να έχη δίκιο ότι τα "μάρμαρα" ανήκουν στην Ελλάδα,αλλά έχω την εντύπωση πως άν δέν είχε κάνει την ταινία Monuments' Men,δέν θα είχε ασχοληθεί κάν με το όλον θέμα και θα παρέμενε στην διαφήμιση τών καφέδων (παρεμπιπτόντως,η εν λόγω ταινία δέν έχει αποσπάσει ιδιαιτέρως καλές κριτικές απ'όσα διαβάζω,αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).
ΥΓ.Τώρα που το θυμάμαι,και στο Λούβρο,όπου είχα πάει ώς μαθητής,υπήρχε ένα εισιτήριο-κάπου 1,50 φράγκα άν θυμάμαι καλά-που τα έσοδά του χρηματοδοτούσαν την συντήρηση τών εκθεμάτων.Αλλά στην Γαλλία,τουλάχιστον,τα μουσεία είναι ανοιχτά όλη την ημέρα...
Ελάτε τώρα, με την μεμψιμοιρία σας ... 5 ευρώ είναι ... δύο σουβλάκια. Αν είσαι κοιλιόδουλος, μπορείς να τα διαθέσεις για τα σουβλάκια και όχι για τον θησαυρό της παγκόσμιας Τέχνης και Ιστορίας. Οπότε καλά κάνεις και δεν πηγαίνεις ... μπορείς πάντα να φας τα σουβλάκια ...
Σε οτι αφορά την κλοπή απο την Ολυμπία, αντίστοιχες κλοπές έχουν γίνει σε όλα σχεδόν τα μεγάλα μουσεία του κόσμου. Εντάξει, λίγο πιο δύσκολα, αλλά έχουν γίνει!
Και τέλος, μόνον ανόητοι θα μπορούσαν να δουν έστω και στοιχειώδη ειλικρίνεια στο επιχείρημα της δήθεν προστασίας και σίγουρα ... είναι αυτοί που θα προτιμούσαν ... τα σουβλάκια!
Όσο και να θελα ή να συμφωνούσα στο να έρθουν τα μάρμαρα εδώ, δεν υπάρχει ελπίδα. Όταν δεν μπορούμε να διαπραγματευτούμε τα βασικότερα πράγματα της καθημερινότητάς μας, όταν δεν απασχολούν κανέναν τα μάρμαρα και όταν κάθε αντεπιχείρημα το ενισχύουμε τελικά (όπως κάνουμε για όλα όσα μας έχουν επιβάλει) πιστεύω ότι τα μάρμαρα είναι "κουβέντα να γίνεται"... Μη σας πω ότι πιο πιστευτό θα ήταν αν είχαμε τα μάρμαρα ότι θα ψάχναμε τώρα να τα νοικιάσουμε για να πάρουμε κανα ψιλό. Βλέπετε να καίγεται κανενός το καρφί για τον πολιτισμό? Δυστυχώς...
Και όχι... 5+12 ευρώ δεν είναι πρόβλημα μόνο για τους κοιλιόδουλους φίλε Ορφέα... Μια οικογένεια θα προτιμήσει να περάσει απ έξω να τα δει από μακριά και σε φωτογραφίες στα σουβενίρ. Κάποτε ναι, μπορεί να λέγαμε αστείο το θέμα της προστασίας αλλά τώρα βλέπεις δημοσιεύματα να γελάνε με πώληση του παρθενώνα και άλλοι να μπαίνουν στην πινακοθήκη κύριοι και να παίρνουν ό,τι θέλουν. Εδώ δεν υπάρχει εμπιστοσύνη προς αυτό το κράτος και κανείς δεν το παίρνει στα σοβαρά στο οτιδήποτε (δεν λέω ότι θα πρεπε, απλά έτσι είναι), περιμένεις να το κάνουν άλλοι και να υποχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις με ένα κράτος όπως η... Ελλάδα?
Καθίστε ήσυχα μη ζητήσουν και τα υπόλοιπα... Θα αρχίσει ο Σαμαράς να διαπραγματεύεται πόσο πάει το κιλό μάρμαρο
Το μέλος JeffersonT στις 20.02.2014, 11:28 έγραψε... Αλλά είπαμε, αυτά δεν είναι για όσους νομίζουν ότι η ακρόπολη είναι σουβλατζίδικο. Πίτα γύρος, ο Παρθενών.
Το μέλος JeffersonT στις 20.02.2014, 10:29 έγραψε...
Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι.
Τα συγκεκριμένα γλυπτά του Παρθενώνα, τα λεγόμενα ελγίνεια, ανήκουν στο Βρετανικό Μουσείο. Είτε μας αρέσει, είτε όχι. Είτε αποτελούν προιόν κλοπής είτε όχι. Ανήκουν εκεί.
Τα επιχειρήματα του Βρετανικού Μουσείου, όσο κι αν εμάς δεν μας αρέσουν, είναι ότι δεν γίνεται να επιστραφούν γιατί δεν υπάρχει εγγύηση σε μια χώρα όπως η Ελλάδα ότι θα είναι ασφαλή.
Nα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Εκλάπησαν ναι ή όχι? Από πότε ένας κλεπταποδόχος νομιμοποιείται? Τι θα πει του ανήκουν??? Από που τους "ΑΝΗΚΟΥΝ"?? Ο Αρχαιοκάπηλος έχει δικαιώματα? Να πάω και γω τότε στην Αίγυπτο να πάρω καμιά.. μούμια και να τη δωρήσω εκεί .. να τους ανήκει
Όσο για την ασφάλειά τους... ακόμα θυμάμαι το περιστατικό κατά το οποίο πριν κάποια χρόνια είχαν υποστεί σοβαρές φθορές από τους Βρεττανούς κατά τη συντήρησή τους... λόγω ασχετοσύνης μάλλον..
δε θα διαφωνήσω μ'αυτό σου το επιχείρημα..(εμείς ας πούμε.. να τους δανείσουμε..το χρέος μας .. γιατί κάτι άλλο δεν έχουμε..).. ούτε όμως και με τις σημαίες .. που εκφράζουν συναισθήματα ανθρώπων..
-----------------
Θεσσαλονίκη - Γιάννενα με δυο παπούτσια πάνινα..
[ τροποποιήθηκε από τον/την KRISTHESS, 20-02-2014 15:59 ]
Το θέμα αν κλάπηκαν ή όχι αποτελεί gray area στο θέμα που συζητάμε. Για την ακρίβεια δεν έχει αποδειχτεί αν το φιρμάνι του πασά είναι γνήσιο ή όχι. Υπάρχει μόνο μια μετάφρασή του στα ιταλικά, στην κατοχή του Βρετανικού Μουσείου.
Δηλαδή το πρωτότυπο στα τούρκικα δέν υπάρχει;
Και τότε πώς ξέρουμε άν την «μετάφραση» δέν την έγραψε ο ίδιος ο Ελγιν γιά να έχη άλλοθι να «βουτήξη» τα γλυπτά;
Πέραν αυτού,τα γλυπτά δέν ανήκαν στον πασά,ώστε να τα δίνη από δώ κι’από κεί με φιρμάνια.Ηταν προϊόν λεηλασίας και ο «λόρδος» (λέμε τώρα...) Ελγιν,εάν ήταν σωστός ευγενής,ώφειλε να μήν δεχτή το φιρμάνι,ακόμη κι’άν γνήσιο.Αλλά ο άνθρωπος ήταν προφανώς αρχαιοκάπηλος και άν ήρθε στην Ελλάδα,δέν το έκανε από θαυμασμό στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό,αλλά γιά να «σουφρώση» τα γλυπτά τού Παρθενώνα (αποβλέποντας ίσως να τα μοσχοπουλήση σε κανέναν Βρεταννό αριστοκράτη;).
Παράθεση:
Καταλαβαίνεις πως αν επενδύσουμε επάνω σε αυτό το επιχείρημα που επικαλείσαι, είναι σαν να παίζουμε ρώσικη ρουλέτα.
Γιά ποιόν λόγο;Υπάρχει περίπτωση να πούν οι Βρεταννοί ότι τα εν λόγω γλυπτά είναι έργο κάποιου δικού τους καλλιτέχνη;Δέν νομίζω.Να βάλουμε τότε κι’εμείς να «βουτήξουν» το Stonehedge και να το φέρουν εδώ να το εκθέτουμε στο μαντείο τών Δελφών και να λέμε πως εκεί καθόταν η Πυθία και έβγαζε τους χρησμούς της....
Παράθεση:
Η γνώμη μου είναι, πέρα από τα επιχειρήματα που θυμίζουν συνθήματα κερκίδας σε γήπεδο, πως πρέπει να πείσουμε τους Βρετανούς ότι σαν μεγάλη αυτοκρατορία που ήταν, ό,τι απέκτησαν το απέκτησαν για να μπορέσουν να το αξιοποιήσουν στο μέλλον.
Το μέλλον αυτό έφτασε και στην εποχή που ζούμε, μπορούν και οι ίδιοι να το αξιοποιήσουν και να κερδίσουν από αυτό. Δηλαδή να πρωταγωνιστήσουν στην επιστροφή των μαρμάρων και έτσι να έχουν κέρδος.
Ποιο είναι αυτό το κέρδος;
Το Βρετανικό Μουσείο σε σχέση με το μουσείο της ακρόπολης έχει το πλεονέκτημα ότι εκθέτει τα γλυπτά του Παρθενώνα μαζί με άλλα εκθέματα παγκοσμίου κληρονομιάς. Το μουσείο της ακρόπολης, όχι. Μπορούμε λοιπόν να τους πείσουμε να επιστρέψουν τα μάρμαρα στην Ελλάδα, δανείζοντάς τους κάτι άλλο εκ περιτροπής. Έτσι και εμείς θα κερδίσουμε και αυτοί, αφού το Βρετανικό Μουσείο δεν θα χάσει τη μοναδικότητά του (δηλαδή εκείνη της έκθεσης παγκόσμιας κληρονομιάς) και εμείς θα έχουμε πετύχει τον στόχο μας (που είναι η επανένωση των γλυπτών στο μνημείο από όπου προέρχονται).
Αυτό φαίνεται εκ πρώτης όψεως λογικό,αλλά αυτό το «δανείζοντας» μού επικάθεται λιγάκι στο στομάχι.Οταν δανείζης κάτι σε κάποιον,περιμένεις να σού το επιστρέψη κάποια στιγμή.Αν,λοιπόν,δανείσουμε κάτι άλλο από τα αρχαία έργα τέχνης (που κι’αυτά είναι παγκόσμια κληρονομιά),κάποια στιγμή θα πρέπη να μάς το δώσουν πίσω και να ξαναπάρουν τα γλυπτά τού Παρθενώνα.Ομως-το ξαναλέω-τόσο αυτά,όσο και αυτό το «κάτι» που θα τους δανείσουμε εκ περιτροπής,δέν αποτελούν μέρος τής δικής τους ιστορίας,αλλά τής Ελληνικής.Δέν υπήρξαν προϊόν καλλιτεχνικής δραστηριότητας τών αρχαίων Βρεταννών (ή έστω,Κελτών) αλλά τών αρχαίων Ελλήνων.Συνεπώς,τα γλυπτά τού Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν κάποια στιγμή στην χώρα στην οποία δημιουργήθηκαν (εννοείται,όταν αυτή η χώρα γίνη σοβαρή).Αυτό πρέπει να επιδιώξη η πολιτική ηγεσία τής χώρας-αλλά με σωστό σχεδιασμό και προσεκτικές κινήσεις.
Το μέλος JeffersonT στις 20.02.2014, 14:47 έγραψε...
Παράθεση:
Το μέλος KRISTHESS στις 20.02.2014, 14:08 έγραψε... Nα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Εκλάπησαν ναι ή όχι? Από πότε ένας κλεπταποδόχος νομιμοποιείται? Τι θα πει του ανήκουν??? Από που τους "ΑΝΗΚΟΥΝ"?? Ο Αρχαιοκάπηλος έχει δικαιώματα? Να πάω και γω τότε στην Αίγυπτο να πάρω καμιά.. μούμια και να τη δωρήσω εκεί .. να τους ανήκει
Όσο για την ασφάλειά τους... ακόμα θυμάμαι το περιστατικό κατά το οποίο πριν κάποια χρόνια είχαν υποστεί σοβαρές φθορές από τους Βρεττανούς κατά τη συντήρησή τους... λόγω ασχετοσύνης μάλλον..
Ναι σου επιτρέπω να διαφωνήσεις (λες και μπορώ να σου απαγορέψω, λέμε τώρα... ).
Το θέμα αν κλάπηκαν ή όχι αποτελεί gray area στο θέμα που συζητάμε. Για την ακρίβεια δεν έχει αποδειχτεί αν το φιρμάνι του πασά είναι γνήσιο ή όχι. Υπάρχει μόνο μια μετάφρασή του στα ιταλικά, στην κατοχή του Βρετανικού Μουσείου.
Καταλαβαίνεις πως αν επενδύσουμε επάνω σε αυτό το επιχείρημα που επικαλείσαι, είναι σαν να παίζουμε ρώσικη ρουλέτα.
Η γνώμη μου είναι, πέρα από τα επιχειρήματα που θυμίζουν συνθήματα κερκίδας σε γήπεδο, πως πρέπει να πείσουμε τους Βρετανούς ότι σαν μεγάλη αυτοκρατορία που ήταν, ό,τι απέκτησαν το απέκτησαν για να μπορέσουν να το αξιοποιήσουν στο μέλλον.
Το μέλλον αυτό έφτασε και στην εποχή που ζούμε, μπορούν και οι ίδιοι να το αξιοποιήσουν και να κερδίσουν από αυτό. Δηλαδή να πρωταγωνιστήσουν στην επιστροφή των μαρμάρων και έτσι να έχουν κέρδος.
Ποιο είναι αυτό το κέρδος;
Το Βρετανικό Μουσείο σε σχέση με το μουσείο της ακρόπολης έχει το πλεονέκτημα ότι εκθέτει τα γλυπτά του Παρθενώνα μαζί με άλλα εκθέματα παγκοσμίου κληρονομιάς. Το μουσείο της ακρόπολης, όχι. Μπορούμε λοιπόν να τους πείσουμε να επιστρέψουν τα μάρμαρα στην Ελλάδα, δανείζοντάς τους κάτι άλλο εκ περιτροπής. Έτσι και εμείς θα κερδίσουμε και αυτοί, αφού το Βρετανικό Μουσείο δεν θα χάσει τη μοναδικότητά του (δηλαδή εκείνη της έκθεσης παγκόσμιας κληρονομιάς) και εμείς θα έχουμε πετύχει τον στόχο μας (που είναι η επανένωση των γλυπτών στο μνημείο από όπου προέρχονται).
Αυτά είναι επιχειρήματα, όχι οι σημαίες.
Μα είναι σοβαρό επιχείρημα αυτό; Να τους δανείσουμε κάτι άλλο λέει και αυτοί θα φέρουν τα γλυπτά τρέχοντας .... Ήμαρτον!
Το μέλος Hastaroth στις 20.02.2014, 15:41 έγραψε...
Γιά ποιόν λόγο;Υπάρχει περίπτωση να πούν οι Βρεταννοί ότι τα εν λόγω γλυπτά είναι έργο κάποιου δικού τους καλλιτέχνη;Δέν νομίζω.Να βάλουμε τότε κι’εμείς να «βουτήξουν» το Stonehedge και να το φέρουν εδώ να το εκθέτουμε στο μαντείο τών Δελφών και να λέμε πως εκεί καθόταν η Πυθία και έβγαζε τους χρησμούς της....