Η θέση μου, αφορά αυτούς που δεν τους ενδιαφέρει να πάρουν δίπλωμα, ή να μπουν στη διαδικασία εξετάσεων κ. λπ. Η θέση μου αφορά αυτούς που θέλουν τη μουσική για χόμπι. Που θέλουν να παίξουν συγκεκριμένα πράγματα και να φτάσουν σε ένα επίπεδο να μπορούν να αγοράσουν μια παρτιτούρα από ένα βιβλιοπωλείο και να μπορούν να την παίξουν χωρίς τη συνοδεία δασκάλου.
Για αυτούς συγκεκριμένα, αφορά η θέση μου και όχι για ανθρώπους που θέλουν να γίνουν επαγγελματίες σολίστες σε οποιοδήποτε είδος. Ξέρω πολύ καλά πώς λειτουργούν τα ωδεία και όπως έχω προαναφέρει σε προηγούμενη απάντηση κι εγώ στέλνω τους μαθητές μου σε ωδείο αν δω ότι έχουν τη μαγιά ή τη διάθεση για σκληρή μελέτη, προκειμένου να πάρουν κάποιο πτυχίο. Πολλές φορές έρχονται μαθητές με μαμάδες που με συμβουλεύουν να κάνει τη μουσική χόμπι το παιδί και όχι επάγγελμα και καταλήγω να τσακώνομαι όταν το παιδί φαίνεται ότι μπορεί κι εγώ η ίδια το προωθώ σε ωδείο.
Ρώτα όμως, αυτούς που θέλουν απλά να ασχολούνται με τη μουσική και να διαβάζουν τον ελεύθερο χρόνο τους, όσο μπορούν επειδή δουλεύουν πλέον ή σπουδάζουν κάτι άλλο, κατά πόσο τους βολεύει η πίεση και η ένταση των εξετάσεων; Μια μαθήτριά μου όταν ήρθε πρώτη φορά μου είπε "με είχε η εξεταστική επιτροπή και μου τα έψελνε, ότι δεν διάβασα αρκετά λέει και θα πάρω οχτώ, ενώ εγώ το μόνο που θέλω είναι να παίζω κανένα κομματάκι ποπ. Πρέπει όλοι να γίνουμε σολίστες; Δεν καταλαβαίνω..."
Αυτό που θέλω να πω γενικότερα, είναι ότι όποιος θέλει να ασχοληθεί με τη μουσική, πρέπει να το ψάξει και όχι να πάει τυφλά κάπου επειδή για παράδειγμα είναι κοντά στο σπίτι του. Το ίδιο ισχύει και για τα ιδιαίτερα. Έχω αναλάβει μαθητές από προηγούμενη δασκάλα και τραβάω τα μαλλιά μου για να φέρω τα χέρια τους σε μια σειρά.
Θέλει και λίγο να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά, αλλά και να βλέπουμε τις επιπτώσεις που έχει το μάθημα επάνω μας. Αν δούμε ότι οδεύουμε προς τενοντίτιδα ή αν στο τραγούδι δούμε πως αντί να φεύγουμε από το μάθημα με χαλαρό λαιμό, υποφέρουμε, ε, τότε, δεν είναι κακό να αμφισβητούμε τον καθηγητή. Ο καθηγητής δεν είναι θεός, ούτε ο διευθυντής που τον προσέλαβε.
Αν δεν έπαθα τενοντίτιδα ποτέ και αν πήρα τα πτυχία μου με άριστα, εγώ που ήμουνα παιδί του ωδείου, ταγμένο, είναι γιατί απέρριψα καθηγητές. Έχω πει σε δάσκαλο ότι "φεύγω, γιατί θέλω να πάρω το πτυχίο μου με άριστα" και αποδείχτηκε ότι είχα δίκιο. Έχω φύγει από δασκάλα πιάνου, γιατί ένιωθα ότι στο τεχνικό μέρος ήτανε σωστή, αλλά δεν μπορούσε να μου μεταδώσει το συναίσθημα και τελικά αποδείχτηκε ότι 'είχε ελλείψεις και σε ότι αφορά την τεχνική. Μου έφυγε η ψυχή και ξόδεψα ένα σωρό λεφτά επειδή δεν ήθελα να πάρω απλά ένα δίπλωμα, ήθελα ένα δίπλωμα να αξίζει τα λεφτά του, οπότε, αν προκαλώ την επιφυλακτικότητα, προέρχεται από προσωπικές και άλλων ανθρώπων κακές εμπειρίες.
Αλλά νομίζω ότι δεν χρειάζεται να το πολυαναλύουμε το ζήτημα. Μπορεί να σκάλωσες κάπου επειδή δουλεύεις σε ωδείο, οπότε γίνεται μια ψιλοκατάσταση ίσως τύπου "παίνεψε το σπίτι σου". Όλα χρήσιμα είναι και ούτως ή άλλως, ότι δεν κάνει καλή δουλειά, είτε αυτό λέγεται ωδείο (σύγχρονο ή κλασικό) είτε ιδιαίτερο, κάποια στιγμή για κάποιο λόγο, απλά κλείνει, επειδή δεν έχει μαθητές. Η καλή δουλειά είναι η καλύτερη διαφήμιση. Όλα τα άλλα...είναι ιστορίες.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : XrysaOikonomaki στις 22-07-2006 03:10 ]