ελληνική μουσική
312 online   ·  204.217 μέλη

Πώς συνθέτουμε;

Sullecy
Περαστική Νότα
Chat
25.06.2007, 13:52
Καλημέρα, ή καλύτερα καλησπέρα!

Διάβασα όλα τα post εδώ, και έχω κάποια πράγματα να πώ.

Όσο αφορά το αν θα πρέπει να γράφεται πρώτα η μουσική ή ο στίχος ενός τραγουδιού πρέπει να πω ότι εξαρτάται. Είναι κάτι δύσκολο να γράψεις μουσική βασισμένος/η σε στίχους, αλλα το ίδιο δύσκολο είναι να γράψεις στίχους βασισμένος/η στην μουσική. Αυτό που πρέπει να προσέξει ο κάθε καλλιτέχνης, όπως ορθά αναφέρατε, είναι να σέβεται το κλίμα, την ατμόσφαιρα και την ψυχική κατάσταση του/της καλλιτέχνη που συνεργάζεται.
Γιατί τελικά αυτό που ονομάζουμε σύγχρονη μουσική είναι συνεργασία μουσικής και στιχουργικής.

Γενικά τώρα από το που πρέπει να αρχίζεις για να γράψεις ένα μουσικό κομμάτι. Άν έχεις τις απαιτούμενες γνώσεις και ικανότητες, και μπορείς να συνθέσεις με το αυτί, σίγουρα θα μπορέσεις να καταγράφεις τις εμπνέυσεις τις στιγμής που συχνά έρχονται (πολλές φορές, κυρίως όταν ηρεμούμε και δέν σκεφτόμαστε κάτι συγκεκριμένο, το μυαλό μας ταξιδεύει!).

Επίσης αν γνωρίζεις scales (ρε παιδία συγνώμη για τους αγγλικούς όρους, αλλά έτσι τα έμαθα... είμαι σε μεγάλο βαθμό αυτοδίδακτος, και το internet πρέπει να πώ ότι με βοήθησε πολύ, απλά στο internet είναι όλα στα αγγλικά :P) (διαστήματα πρέπει να λέγονται στα Ελληνικά, δέν παίρνω και όρκο) μπορείς κάλλιστα να τα improvise ( εμμ, ''βελτιώσεις?, ''αναπτύξεις?'' ) και να βγάλεις μια αρκετά καλή μελωδία, στην οποία να βασιστείς και μέσω διαφόρων εμπνεύσεων να καταλήξεις σε κομμάτι ).

Τέλος, για το θέμα των γνώσεων. Όλοι ξέρουμε ότι για να συννενοούμαστε οι άνθρωποι έχουμε συμφωνήσει σε κάποια πράγματα, που όμως τα αντιλαμβανόμαστε αλλιώς. Έτσι δν πιστεύω ότι υπάρχει απόλυτα σωστός ή λάθος τρόπος να γράφεις μουσική! Σίγουρα οι γνώσεις μπορούν να σε βοηθήσουν πολύ στο να γράψεις μουσική αλλά με μυαλό γεμάτο γνώσεις και άδεια καρδιά δέν μπορείς να γράψεις μουσική (δέν το αναφέρω για κάποια από τα παιδιά εδωπέρα, απλά πρέπει να το πω ) Και σίγουρα αλλιώς αντιλαμβάνεται και ακούει την μουσική ένας μουσικός και αλλιώς ένας ''κοινός θνητός''. Παρ' όλα αυτά η μουσική βρίσκεται στην καρδιά του κάθε ανθρώπου. Άλλωστε ένα κομμάτι βασισμένο μόνο στισ γνώσεις και όχι στα συναισθήματα θα ήταν ένα "ξύλινο" κομμάτι, κι ας ακούγεται (ίσως) ωραίο στα αυτιά ενός μουσικού.

Όπως φαίνεται από αυτά που έγραψα συμφώνω σε αρκετά πράγματα με την melody-music και δέν μου άρεσε ο τρόπος που της επιτεθήκατε! Παρ' όλα αυτά δέν μου άρεσε και η επειδικτική στάση που είχε η melody-music και θεωρώ λάθη αρκετά απο αυτά που είπε.

Πρέπει να αναφέρω πάντως πως είμαι νέο μέλος εδώ ( first post ) και ελπίζω να ενταχθώ στην κοινότητα (αλλά δέν το βλέπω ειδικά με την τελευταία παράγραφο που έγραψα )

- (^ Tragedian Of Sullen_Skies*~____}

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Sullecy στις 25-06-2007 13:57 ]


#41   
StavmanR
MusicHeaven Guru
Chat
25.06.2007, 14:02
Παράθεση:

Το μέλος Sullecy στις 25-06-2007 στις 13:52 έγραψε...

Καλημέρα, ή καλύτερα καλησπέρα!

Διάβασα όλα τα post εδώ, και έχω κάποια πράγματα να πώ.

Όσο αφορά το αν θα πρέπει να γράφεται πρώτα η μουσική ή ο στίχος ενός τραγουδιού πρέπει να πω ότι εξαρτάται. Είναι κάτι δύσκολο να γράψεις μουσική βασισμένος/η σε στίχους, αλλα το ίδιο δύσκολο είναι να γράψεις στίχους βασισμένος/η στην μουσική. Αυτό που πρέπει να προσέξει ο κάθε καλλιτέχνης, όπως ορθά αναφέρατε, είναι να σέβεται το κλίμα, την ατμόσφαιρα και την ψυχική κατάσταση του/της καλλιτέχνη που συνεργάζεται.
Γιατί τελικά αυτό που ονομάζουμε σύγχρονη μουσική είναι συνεργασία μουσικής και στιχουργικής.

Γενικά τώρα από το που πρέπει να αρχίζεις για να γράψεις ένα μουσικό κομμάτι. Άν έχεις τις απαιτούμενες γνώσεις και ικανότητες, και μπορείς να συνθέσεις με το αυτί, σίγουρα θα μπορέσεις να καταγράφεις τις εμπνέυσεις τις στιγμής που συχνά έρχονται (πολλές φορές, κυρίως όταν ηρεμούμε και δέν σκεφτόμαστε κάτι συγκεκριμένο, το μυαλό μας ταξιδεύει!).

Επίσης αν γνωρίζεις scales (ρε παιδία συγνώμη για τους αγγλικούς όρους, αλλά έτσι τα έμαθα... είμαι σε μεγάλο βαθμό αυτοδίδακτος, και το internet πρέπει να πώ ότι με βοήθησε πολύ, απλά στο internet είναι όλα στα αγγλικά :P) (διαστήματα πρέπει να λέγονται στα Ελληνικά, δέν παίρνω και όρκο) μπορείς κάλλιστα να τα improvise ( εμμ, ''βελτιώσεις?, ''αναπτύξεις?'' ) και να βγάλεις μια αρκετά καλή μελωδία, στην οποία να βασιστείς και μέσω διαφόρων εμπνεύσεων να καταλήξεις σε κομμάτι ).

Τέλος, για το θέμα των γνώσεων. Όλοι ξέρουμε ότι για να συννενοούμαστε οι άνθρωποι έχουμε συμφωνήσει σε κάποια πράγματα, που όμως τα αντιλαμβανόμαστε αλλιώς. Έτσι δν πιστεύω ότι υπάρχει απόλυτα σωστός ή λάθος τρόπος να γράφεις μουσική! Σίγουρα οι γνώσεις μπορούν να σε βοηθήσουν πολύ στο να γράψεις μουσική αλλά με μυαλό γεμάτο γνώσεις και άδεια καρδιά δέν μπορείς να γράψεις μουσική (δέν το αναφέρω για κάποια από τα παιδιά εδωπέρα, απλά πρέπει να το πω ) Και σίγουρα αλλιώς αντιλαμβάνεται και ακούει την μουσική ένας μουσικός και αλλιώς ένας ''κοινός θνητός''. Παρ' όλα αυτά η μουσική βρίσκεται στην καρδιά του κάθε ανθρώπου. Άλλωστε ένα κομμάτι βασισμένο μόνο στισ γνώσεις και όχι στα συναισθήματα θα ήταν ένα "ξύλινο" κομμάτι, κι ας ακούγεται (ίσως) ωραίο στα αυτιά ενός μουσικού.

Όπως φαίνεται από αυτά που έγραψα συμφώνω σε αρκετά πράγματα με την melody-music και δέν μου άρεσε ο τρόπος που της επιτεθήκατε! Παρ' όλα αυτά δέν μου άρεσε και η επειδικτική στάση που είχε η melody-music και θεωρώ λάθη αρκετά απο αυτά που είπε.

Πρέπει να αναφέρω πάντως πως είμαι νέο μέλος εδώ ( first post ) και ελπίζω να ενταχθώ στην κοινότητα (αλλά δέν το βλέπω ειδικά με την τελευταία παράγραφο που έγραψα )


Παράθεση:

Καλωσήρθες φίλε/η. Η σύνταξή σου αλλά και το ύφος σου μου δημιουργεί την εικόνα ότι είσαι τουλάχιστον 20 ετών. Αλοίμονο, δεν εννοώ ότι ψεύδεσαι στο προφιλ, απλά εκπλήσομαι ευχάριστα όταν βλέπω ότι η νέα γενιά έχει ανεβάσει κατά πολύ το επίπεδο και τα πνευματικά κριτήρια. Παρεπιπτόντως ως scales στα ελληνικά αναφερόμαστε στις κλίμακες ανιούσες ή κατιούσες.

#42   
Sullecy
Περαστική Νότα
Chat
25.06.2007, 14:36
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Μην το λές πάντως. Εγώ προσωπικά βρίσκομαι συχνά σε δύσκολη θέση γιατί δεν μπορώ να επικοινωνήσω με άτομα της δικής μου γενιάς (γενιά του myspace, και του youtube αναμφίβολα). Δυστυχώς, βρίσκομαι συχνά σε αδιέξοδο επειδή ακούω είδη μουσικής, που τα υπόλοιπα παιδιά δέν ακούνε (όπως jazz, ενώ όλοι οι άλλοι ακούνε pop ) Και τα παραπάνω δέν τα αναφέρω για να νιώσω περήφανος ή να υπερηφανευτώ, απλά δέν μπορεί να έρχεται το κάθε γίδι (συγγνώμη για την έκφραση, μα δεν ξέρω πως αλλιώς να το χαρακτηρίσω) και να μου λέει ότι οι Pink Floyd είναι για τα μπάζα (που παρεπιμπτόντως είναι ένα απο τα αγαπημένα μου συγκροτήματα). Και τελικά δεν φταίνε τα παιδιά. Οι γονείς φταίνε, που παρκάρουν τα παιδιά μπροστα από μια τηλεόραση συνεχώς, φταίει και η εκπαίδευση, που δεν καλλιεργεί στους νέους την κριτική ικανότητα που θα έπρεπε. Και για να γνωριστούμε καλύτερα, το ονομά μου είναι Θοδωρής! Χάρηκα!

- (^ Tragedian Of Sullen_Skies*~___}
#43   
StavmanR
MusicHeaven Guru
Chat
25.06.2007, 15:05
Φίλε μου θοδωρή, και τα γίδια ακόμα είναι χρήσιμα σε αυτή τη ζωή και έχουν λόγο ύπαρξης. Ακόμα, έχουν και το δικαίωμα της προσωπικής προτίμησης. Δώσε πχ. σε μία κατσίκα δύο διαφορετικά είδη τροφής και θα δεις ότι θα προτιμήσεις μία συγκεκριμένη. .
Πέρα από την πλάκα, καλό είναι να αποφεύγουμε τέτοιου είδους χαρακτηρισμούς για μία γενιά που αποτελεί το μέλλον της ανθρωπότητας, τη φυσική εξέλιξή της. Και επιπλέον έχεις δίκιο, ο άνθρωπος είναι ότι του μάθουν να είναι. Αυτοί που φταίν λιγότερο είναι τα ίδια τα παιδιά που μπαίνουν ως πρόβατα επί σφαγήν στην κρεατομηχανή της μαζικής τυποπαραγωγικής παιδείας (απόσπασμα από την ταινία The Wall των Pink Floyd, έτσι για να μπω στα χωράφια σου... ). Εσύ κάνε το χρέος σου, όποιο κι αν πιστεύεις ότι είναι αυτό. Το παρελθόν διδάσκει, το παρόν πράττει και το μέλλον κρίνει...
#44   
Sullecy
Περαστική Νότα
Chat
25.06.2007, 15:10
Σωστός! Όπως άλλωστε ανέφερα δέν φταίνε τα ίδια τα παιδιά! Παρ'όλα αυτά εγώ πίστη στον άνθρωπο και πιστεύω πως αργά η γρήγορα αυτή η γενιά θα φέρει την αλλαγή! Γιατί αν το καλοσκεφτείς δέν έχουμε και πολλά περιθώρια! Παρ'όλα αυτά ας μην βγαίνουμε off topic γιατί αργά η γρήγορα αν συνεχίσω να το κάνω θα φάω πάλι κανα warn! :P θα κάνω ένα topic με το σχετικό θέμα

Τραγωδός στους σκοτεινούς ουρανούς τις εποχής~*

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Sullecy στις 25-06-2007 15:12 ]


#45   
ydrargyros
Βασική Νότα
Chat
26.06.2007, 13:12
Ας μην προσπαθήσουμε να βάλουμε φραγμούς στην τέχνη...
το αποτέλεσμα θα είναι μέτριο και όχι μεγαλοπρεπές...
#46   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
26.06.2007, 15:20
Τραγουδια και μουσικη γραφουν ολοι, απο τη στιγμη που μαθαινουν τα πρωτα τους ακκορντα. Μετα και καθως εξελισονται ωαζουν και μελωδιες, και αλλα οργανα (οι περισσοτεροι τα συνηθησμενα μπασο και κρουστα αντε αλλη μια κιθαρα) και καθως συνεχιζουμε γινονται ολο και πιο συνθετες οι δημιουργιες μας. Τωρα για να συνθεσεις δεν νομιζω οτι ειναι απαραιητο το πτυχιο της φουγκας αλλα μεσα σε καποια ορια με τις γνωσεις του πτυχιου της αρμονιας συνθετει κανεις μια χαρα (εξαλλου η αρμονια ειναι μια συνθεση 4φωνης χωροδειας, η 4 οργανων). Τωρα οσο προχωραμε προς αντιστοιξη κλπ μπορουμε να συνθεσουμε ακομα πιο ευκολα, πιο "σωστα" πληρεστερα για πολλες φωνες και οργανα μεχρι που φτανουμε στη φουγγα οπου συνθετουμε για ολοκληρη ορχηστρα. Τωρα, μια συν8εση δεν ειναι απαραιτητο να εχει ολοκληρη ορχηστρα που να τη αναπαραγει καθως μπορει και με 4 -5 οργανα να κανει κανεις κατι το εξαιρετικο (συνθετικα)... Σιγουρα χρειαζονται γνωσεις πανω στη μουσικη, δεν γινεται καποιος που 3ερει 5 ακκορντα να ενορχηστρωσει, η να συνθεσει. Το μονο που μπορει να κανει ειναι να γραψει μερικα τραγουδακια. Παντως καποιος με τις γνωσεις του πτυχιου της αρμονιας εχει ηδη αρκετες δυνατοτητες και οσο προχωραμε ακομα περισσοτερο.
Και ενα παραδειγμα ειναι ο Y. J. Malmsteen οπου στο concerto for electric guitar and orchestra που συνεθεσε δεν ειχε, ουτε ακομα εχει, πτυχιο αρμονιας καν... Παρολα αυτα ειναι ενα πληρεστατο εργο που αν καποιος το ακουσει θα πει οτι αυτος εχει οχι μονο πτυχιο φουγγας αλλα βγηκε απο τον 17ο αιωνα κατευθειαν...!!!
Οποτε πιστευω οτι με τις γνωσεις της αρμονιας μπορεις να φτιαξεις απιστευτα πραγματα, και οσο προχωραμε ακομα πιο συνθετα. Απο κει και κατω ομως δεν γινεται να συνθεσεις, παρα να γραψεις κομματακια μονο...
#47   
Termite
Φθασμένος
Chat
02.08.2007, 22:39
Καταρχήν να πώ και εγώ με την σειρά μου μια καλησπέρα σε ολους εσάς.

Την σύνθεση προσωπικά την διαιρώ σε δύο μέρη.
Μουσική συνθεση και σύνθεση τραγουδιών. Αυτός ειναι καθαρά ένας προσωπικός διαχωρισμός.

Πιστεύω οτι στην πρώτη περίπτωση, έχεις την δυνατότητα να βγάλεις όλη σου την φαντασία στο όργανο και σε συνδυασμό με τις τεχνικές, και την τεχνολογία να κάνεις "παπάδες". Τα τελευταία 2 χρόνια μου βγαίνουν όμορφες μελωδίες που τις κολλάω με ακόρντα με κριτηρια καθαρά ευηχα.

Μου έχουν ζητήσει διάφοροι φίλοι κ φίλες να βγάλω μουσική και να ντύσω στίχους που έχουν γράψει. Με χαρά το έχω κάνει κ αυτο αλλα αβίαστα. Θυμάμαι οτι είχα ενα χαρτι με στίχους του πατέρα μου σε ένα συρτάρι περιπου 6 μήνες προτού γράψω ενα ζειμπέκικο και το κολλήσω στους στίχους αυτούς.

Κύριος κανόνας μου όμως ειναι η απουσία του "πρέπει" σε αυτη τη διαδικασία. Θέλεις γιατι σπουδασα την μουσική μέσα στα "πρέπει", θέλεις επειδή ειμαι λίγο αναρχικο πνεύμα...

Αυτα είχα να πω, ελπίζω να μή σας κούρασα
#48   
Jimy
Φθασμένος
Chat
03.08.2007, 00:18
Για να συνθέσουμε πρέπει να έχουμε κομμάτια,
με την έννοια του υλικού
Αν κάποιος μου πεί βάλε μουσική σε αυτό αυτόματα θα κάνω έναν συνειρμό
σε μία εικόνα το τί θα βγεί δεν είναι αποκλειστικά δική μου ευθύνη.
Αυτοσχεδιάζοντας μπορείς να σκεφτείς διάφορα πράγματα που θα σε βοηθήσουν στην σύνθεση έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού του κάποιος όμως και κάτι παραπέρα απο αυτό με την έννοια του στόχου διαφορετικά δεν μιλάμε νομίζω για σύνθεση αλλά για κατασκευή.
Για να συνθέσουμε ένα μουσικό κομμάτι κυρίως έχουμε μία φόρμα στη σκέψη μας που την παιδεύουμε και μας παιδεύει,
άλλες φορές δεν έχουμε τίποτα ό,τι και να συμβαίνει όμως ο χαρακτήρας κάθε ατόμου και ο τρόπος που παρουσιάζει την σύνθεσή του παίζει μεγάλο ρόλο στο τελικό προιόν αυτού που ονομάζουμε σύνθεση.






επισυναπτόμενα: Inspiring Heart.jpg 
#49   
P-A-B-L-O
Περαστική Νότα
Chat
14.10.2007, 13:14
πιστευω πως η συνθεση πρεπει να βγαινει απο μεσα σου και δεν εχει κανονες!!!!!!
#50   
manos_p
Συγχορδία Μινόρε
Chat
15.10.2007, 00:09
Παράθεση:

Το μέλος P-A-B-L-O στις 14-10-2007 στις 13:14 έγραψε...

πιστευω πως η συνθεση πρεπει να βγαινει απο μεσα σου και δεν εχει κανονες!!!!!!




Tha sumfwnisw apoluta me ton Pablo...
i sunthesi einai san to Solo sto organo sou...den uparxoun kanones,oria kai oti allo gia na basisteis se auto...opws to solo einai kati pou bgainei apo mesa sou xwris na to blepeis pouthena grammeno
etsi kai i sunthesi einai kati as poume enas tropos,ena mesw gia na bgaleis auto pou niwtheis...einai
as poume to metaforiko mesw tis psixikis sou diathesis tin sugkekrimeni stigmi...etsi to ekswterikeueis me tin mousiki....
#51   
esta
Σολίστ
Chat
14.11.2007, 17:07
Παράθεση:

Το μέλος Sullecy στις 25-06-2007 στις 14:36 έγραψε...

Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Μην το λές πάντως. Εγώ προσωπικά βρίσκομαι συχνά σε δύσκολη θέση γιατί δεν μπορώ να επικοινωνήσω με άτομα της δικής μου γενιάς (γενιά του myspace, και του youtube αναμφίβολα). Δυστυχώς, βρίσκομαι συχνά σε αδιέξοδο επειδή ακούω είδη μουσικής, που τα υπόλοιπα παιδιά δέν ακούνε (όπως jazz, ενώ όλοι οι άλλοι ακούνε pop ) Και τα παραπάνω δέν τα αναφέρω για να νιώσω περήφανος ή να υπερηφανευτώ, απλά δέν μπορεί να έρχεται το κάθε γίδι (συγγνώμη για την έκφραση, μα δεν ξέρω πως αλλιώς να το χαρακτηρίσω) και να μου λέει ότι οι Pink Floyd είναι για τα μπάζα (που παρεπιμπτόντως είναι ένα απο τα αγαπημένα μου συγκροτήματα). Και τελικά δεν φταίνε τα παιδιά. Οι γονείς φταίνε, που παρκάρουν τα παιδιά μπροστα από μια τηλεόραση συνεχώς, φταίει και η εκπαίδευση, που δεν καλλιεργεί στους νέους την κριτική ικανότητα που θα έπρεπε. Και για να γνωριστούμε καλύτερα, το ονομά μου είναι Θοδωρής! Χάρηκα!

- (^ Tragedian Of Sullen_Skies*~___}



#52   
sg2006
Βασική Νότα
Chat
05.12.2007, 12:47
Η απάντηση δίνεται εφόσον μεταφέρουμε το θέμα ώστε να μην προξενεί σε μας συναισθηματική φόρτιση.
-Ένας καλός χτίστης μπορεί να σχεδιάσει ένα μικρό ισόγειο σπίτι;
- μάλλον ναι
-Ένας καλός χτίστης μπορεί να σχεδιάσει μια μεζονέτα
-μμμ...
-ένα τετραώροφο; έναν ουρανοξύστη;
-σκούρα τα πράγματα
Ένας αρχιτέκτονας μπορεί όλα τα παραπάνω, ακόμα και μια ολόκληρη πόλη. Μπορεί να το κάνει καλά ή άσχημα ανάλογα με το ταλέντο του αλλά σίγουρα μπορεί να το κάνει.
Έτσι και η σύνθεση δεν είναι μόνο θέμα έμπνευσης, ούτε μπορείς να γράψεις έργο μόνο με αυτή. Ακόμα και το πιο απλό τραγούδι επιδέχεται επεξεργασία πέρα από την έμπνευση ώστε να θυμίζει μεγάλο έργο.
Ακόμα όμως και η έμπνευση δεν έρχεται έτσι μόνη της αλλά καλλιεργείται ανάλογα με τις παραστάσεις, τα βιώματα και τη σπουδή.
Η σπουδή δεν είναι μόνο αυτή που γίνεται στα διάφορα εκπαιδευτήρια αλλά και η παρατήρηση και το πείραμα. Και αυτή θέλει χρόνο και κόπο. Το πλεονέκτημα της διδασκαλίας έναντι της αυτοδιδασκαλίας είναι η οργάνωση της ύλης και η μέθοδος η οποία εξοικονομεί χρόνο και οδηγεί άμεσα στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Από την άλλη μεριά η αυτοδιδασκαλία περιέχει σε ακραίο βαθμό την τεχνική try and error που εξασφαλίζει τριβή με το αντικείμενο και βεβαιότητα στη μετέπειτα διαδικασία.
Στην πραγματικότητα και οι δύο τρόποι είναι αναγκαίοι προκειμένου να επιτευχθεί πρωτότυπο αποτέλεσμα γιατί αυτό τελικά είναι η σύνθεση
#53