ελληνική μουσική
    655 online   ·  210.861 μέλη

    Παιδεία και Εκκλησία: Ο παρατεταμένος ελληνικός Μεσαίωνας

    semplice
    05.12.2006, 19:49
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 05-12-2006 στις 18:44 έγραψε...

    ισως περισσότερη αξια θα είχε να τους πάρει κάποιος απ το χέρι και να τους οδηγήσει σε μια δυνατή κυψέλη την εποχή της ανθοφορίας...






    Μια φορά στα χίλια χρόνια
    του πελάγου τα τελώνια
    μες στα σκοτεινά τα φύκια
    μες τα πράσινα χαλίκια

    Το φυτεύουνε και βγαίνει
    πριν ο ήλιος ανατείλει
    Το μαγεύουνε και βγαίνει
    το θαλασσινό τριφύλλι

    Το θαλασσινό τριφύλλι
    Ποιος θα βρει να μου το στείλει
    Ποιος θα βρει να μου το στείλει
    το θαλασσινό τριφύλλι

    Μια φορά στα χίλια χρόνια
    κελαηδούν αλλιώς τ' αηδόνια
    Δε γελάνε, μήτε κλαίνε
    μόνο λένε, μόνο λένε

    Μια φορά στα χίλια χρόνια
    γίνεται η αγάπη αιώνια
    Να 'χεις τύχη, να 'χεις τύχη
    κι η χρονιά να σου πετύχει

    Το θαλασσινό τριφύλλι...

    gazakas
    06.12.2006, 10:26
    Τι έγινε ρε παιδιά; Προσήλιε και Κωνσταντίνε, κατάπιατε το πληκτρολόγιό σας; Δεν ξέρετε σε ποιο βιβλίο αναφέρεται στο απόσπασμα που παράθεσα ο Οδυσσέας Ελύτης; Ή μήπως "δεν το δέχεται ο καθωσπρεπισμός σας" να το πείτε;
    prosilios
    06.12.2006, 11:32
    Παράθεση:

    Το μέλος gazakas στις 06-12-2006 στις 10:26 έγραψε...

    Τι έγινε ρε παιδιά; Προσήλιε και Κωνσταντίνε, κατάπιατε το πληκτρολόγιό σας; Δεν ξέρετε σε ποιο βιβλίο αναφέρεται στο απόσπασμα που παράθεσα ο Οδυσσέας Ελύτης; Ή μήπως "δεν το δέχεται ο καθωσπρεπισμός σας" να το πείτε;




    θα σου απαντήσω (δεν ειναι δυσκολη η απάντηση) όταν βρεις την σωστή απάντηση στην ερωτηση μου ,που προηγηθηκε της δικής σου...

    μέχρι τότε θα μεινεις ν απορείς....
    gazakas
    06.12.2006, 11:51
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 05-12-2006 στις 15:35 έγραψε...

    Quiz: Ποιος μεγάλος πολιτικός ηγετης του 20ου αιώνα πίστευε και δίδασκε όλα όσα γράφει παραπάνω ο ΓιαννηςΓιαννης και μάλιστα τα εφάρμοζε αυστηρότατα στον εαυτό του;;;




    Προφανώς αναφέρεσαι στο παραπάνω ερώτημα, αλλά επειδή ο Γιάννης έγραψε για πολλά πράγματα, δυσκολεύομαι να φανταστώ σε ποιον αναφέρεσαι. Ο μόνος πολιτικός ηγέτης που μου έρχεται στο μυαλό και θα μπορούσε να έχει σχέση με αγάπη κτλ. είναι ο Μαχάτμα Γκάντι. Αν δεν το πέτυχα, να το πάρει το ποτάμι...

    Δε βλέπω όμως τι σχέση έχει με το δικό μου ερώτημα...
    prosilios
    06.12.2006, 12:05
    Σωστα απάντησες οποτε δικαιωματικα λαμβανεις και την δική μου ανταπάντηση.

    Ο μέγας Ελυτης ειναι και στις δυο περιπτωσεις (Μεγας Ανατολικος και ποιήματα)

    στην καθ ημάς Ανατολή αγαπητέ υπάρχει κι η σκωπτική-σατυρική ποίηση.

    θα εχεις υπόψη σου τον σύμπακτο δισκο με τα σατυρικά τραγουδια που έβγαλε πριν μερικα χρονια η κορυφαια Δόμνα Σαμιου.

    και πολλά εθιμα έχουμε με ανάλογο περιεχομενο.

    δεν είμαστε μανιχαιστές ούτε πουριτανοί...το "άριστον μέτρον" ζητούμε...


    gazakas
    06.12.2006, 13:30
    Ευχαριστώ για την απάντηση...Για περαιτέρω παραπέμπω όποιο μέλος θέλει στο ίδιο το κείμενο του "Μεγάλου Ανατολικού" (που φυσικά καμία σχέση δεν έχει ούτε με τη σκωπτική-σατυρική ποίηση ούτε με το "άριστον μέτρον")...[Θα δημοσίευα ο ίδιος εδώ κάποιο απόσπασμα από το "Μεγάλο Ανατολικό" ή από τα Αποκριάτικα" που τραγούδησε πριν χρόνια η Δόμνα Σαμίου, αλλά πολύ φοβάμαι ότι κάποιοι θα κοκκίνιζαν μεχρι τα νύχια]



    Προσήλιε, έχεις τις παγιωμένες σου απόψεις (όπως και όλοι μας ίσως). Προσωπικά με κουράζει, αλλά κυρίως με στενοχωρεί, η ιδεολογική κοπτοραπτική που εφαρμόζεις, η τάση σου να ρίχνεις στα τάρταρα όσους τυχαίνει να έχουν διαφορετική άποψη (χάσκακες, θύματα ή υπηρέτες των σκοτεινών σχεδίων των νεοφιλελεύθερων παγκοσμιοποιητών, νεοεποχίτες ιδιώτες, νεοπαγανιστές κτλ.) και η προσπάθεια να κάνω συζήτηση με βάση τα δικά σου δεδομένα. Δε μ' ενδιαφέρει ούτε το πώς θα χαρακτηριστώ (φυγόμαχος, χωρίς επιχειρήματα ή τσιράκι της παγκοσμιοποίησης) ούτε το αν θα εξοργίζομαι διαρκώς με όσα γράφεις. Σου ζητώ συγγνώμη δημοσίως αν σε στενοχώρησα ή αν φάνηκα υπέρ του δέοντος εριστικός, αλλά από εδώ και στο εξής δεν πρόκειται ούτε να σου απαντήσω ούτε να συζητήσω μαζί σου ακόμα κι αν συμμετέχουμε στο ίδιο topic. Το θεωρώ μάταιο και ψυχοφθόρο...
    prosilios
    06.12.2006, 13:59
    Φίλε μου,δυστυχώς ανήκω σε μειοψηφία, ίσως και σε είδος υπο εξαφανιση..

    οι δε απόψεις μου ,βρίσκουν ολίγους υποστηρικτές και πολλούς εναντίους...

    η Ρωμηοσύνη δεν είναι της μόδας σε εποχές παγκοσμιοποίησης...

    ωστόσο δεν ξεκουνάω βήμα από τον Παπαδιαμάντη και τον Μωραιτίδη,από τον Κόντογλου και τον Ρωμανό τον Μελωδό,από τον Μακρυγιάννη και τον Γέρο του Μωρηά...και τους ομοίους τους...

    η καθ ημάς Παραδοση είναι το αποκούμπι κι η καταφυγή μου.

    σαν τον Οδυσσεα,που εκουσια δεμένος ακουγε τις σειρήνες ,ακούω τα πάντα,παρατηρώ μα δε σαλεύω.....γιατί μ εχουν δέσει οι σύντροφοι μου που αναφέρω παραπάνω...

    και μένα συχώρεσε με αν πάνω στην κουβέντα είπα λόγο που σε πίκρανε...
    yiannisyiannis
    06.12.2006, 15:06
    Έχουμε τίποτε να χωρίσουμε;

    margo
    06.12.2006, 15:11
    Όχι βέβαια,ίσα ίσα έχουμε να μοιραστούμε τόσα ωραία πράγματα
    semplice
    06.12.2006, 15:46
    Παράθεση:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 06-12-2006 στις 15:06 έγραψε...

    Έχουμε τίποτε να χωρίσουμε;





    Γιάννη μου δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα αλλά
    είναι αλήθεια πως δεν μπορούμε όλοι να μιλάμε με όλους.
    Και εγώ στην μειοψηφία που ανέφερε ο προσήλιος να πως
    ανήκω.Αυτό τουλαχιστον μου λένε τα μέσα μουκαμία δική μου "Λογική" δεν μου το υπάγόρευσε.Ισως έτσι γεννήθηκα.ΔΕν ξέρω.Πάντως κανείς μα κανείς δεν μου το υπέδειξε.Είναι βαρύ το τίμημα και δύσκολος ο αγώνας.Ισως μέχρι
    πριν από 20 χρόνια να φαινόταν απίστευτο πως κάποιος που π'ιστευε στο Θεό θα αντιμετώπιζε τόσο μεγάλες δυσκολίες να εκφραστεί δημοσίως σε θέματα που τελικά (και είναι πάρα πολλά)
    έχουν άμεση σχέση με την Πίστη μας.Εννοώ την Ελληνική την Ορθόδοξη.
    Το ότι αυτή η συνείδηση της Ελληνικότητας και της Ορθόδοξης Πίστης ,επηρεάζει τον χαρακτήρα και τον κάνει
    γλυκό και ήπιο αλλά κάνει τον άνθρωπο πιο οξυδερκή ,δεν χρειάζεται να το πω εγώ.Φαίνεται από τον τρόπο γραφής του καθενός.
    Και όσο πιο βαθιά είναι η συνείδηση της ελληνικής Παράδοσης τόσο πιο πολύ συζητησιμος και ουσιαστιός γίνεται
    ο άνθρωπος..Ψάχνει την ουσία και τίποτε άλλο γιατί η αλήθεια και το Δίκαιο και η αναζήτηση τους στην ζωή του είναι θέματα που τον "καίνε" πραγματικά.Αυτό το μεγάλο κόκκινο τριαντάφυλλο λοιπόν του Ελυτη που μπερδεύεται στη γλώσσα του κάθε φορά που μιλά για να τον ήλιο το σκέφτομαι και με κάνει και εμένα να μην μπορώ και εγώ να σωπάσω.
    Για αυτό το λόγο και σου τα έγραψα αυτά.
    Hastaroth
    06.12.2006, 15:53
    Ναί,το ομολογώ,είμαι εκτός θέματος (off topic δηλαδή) αλλά....

    Παράθεση:

    Το μέλος gazakas στις 06-12-2006 στις 13:30 έγραψε...

    Σου ζητώ συγγνώμη δημοσίως αν σε στενοχώρησα ή αν φάνηκα υπέρ του δέοντος εριστικός......


    Αγαπητέ Αντώνη,θά δικαιολογούσα ένα τέτοιο λάθος σέ οποιονδήποτε,αλλά όχι σέ έναν φιλόλογο

    Υποψιάζομαι όμως οτι διαλέγοντας μεταξύ τού "υπέρ το δέον" καί τού "πέραν τού δέοντος",ασυναίσθητα έφτιαξες ένα "χαρμάνι"

    Τέλος τής..παρεκτροπής μου-άς ξαναγυρίσουμε στο θέμα μας...
    gazakas
    06.12.2006, 16:37
    OFF TOPIC

    Αγαπητέ Αλμπέρτο, ναι, με βάση το γράμμα του συντακτικού των αρχαίων ελληνικών από όπου κληρονομήσαμε αυτήν και πολλές άλλες εκφράσεις, είναι λανθασμένο το "υπέρ του δέοντος" διότι κανονικά το "υπέρ" όταν δηλώνει υπέρβαση μέτρου, ορίου κοκ. συντάσσεται με αιτιατική. Θα μπορούσα βέβαια να επικαλεστώ την ταραγμένη μου ψυχική διάθεση την ώρα που έγραφα αυτό το κείμενο. Αν προσβάλλω τόσο βάναυσα το γλωσσικό σου αίσθημα, δέχομαι την παρατήρησή σου.

    Όμως, αν ήθελα να γίνω πολύ σχολαστικός θα έλεγα ότι το "υπέρ" + γενική σημαίνει και πέρα/πάνω από κάποιον τόπο, σημασία που δεν απέχει ιδιαίτερα από την προηγούμενη. Επίσης, μια γρήγορη αναζήτηση στο Google των φράσεων "υπέρ του δέοντος", "υπέρ το δέον" και "πέραν του δέοντος" θα μας δώσει 806 αποτελέσματα (χωρίς το δικό μου) για την πρώτη, 984 για τη δεύτερη και 1420 για την τρίτη αντίστοιχα. Εντάξει, η "λανθασμένη" έκφραση που χρησιμοποίησα συγκεντρώνει τα λιγότερα, αλλά αν κάνεις τον κόπο να δεις που βρίσκεται θα διαπιστώσεις ότι ανήκει σε σοβαρά κείμενα. Τι θέλω να πω; Προφανώς, μπερδεύτηκα και επειδή έγινε το χαρμάνι που ανάφερες αλλά και επειδή την έχω ξανασυναντήσει αλλού αυτή την έκφραση έτσι.
    Το σημαντικότερο όμως επιχείρημα είναι ότι από γλωσσολογική άποψη δεν υπάρχει λάθος τη στιγμή που επιτυγχάνεται απρόσκοπτα η γλωσσική επικοινωνία -όταν μάλιστα δεν πρόκειται για νεολογισμό που εισάγω εγώ, αλλά για ένα συχνό σχετικά "λάθος". Πάντως σε ευχαριστώ για την παρατήρηση: να είσαι σίγουρος ότι από εδώ και πέρα ότι δεν θα ξαναγράψω έτσι αυτή την έκφραση, όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά για να μην είμαι αδικαιολόγητος ως φιλόλογος.


    ΥΓ. Η φράση "θά δικαιολογούσα ένα τέτοιο λάθος σέ οποιονδήποτε,αλλά όχι σέ έναν φιλόλογο" χωλαίνει συντακτικά. Αυτό που θα μπορούσε να καταλάβει κανείς διαβάζοντάς τη κατά γράμμα είναι ότι η φράση που έγραψα ήταν λανθασμένη, αλλά εσύ θα ήσουν πρόθυμος να τη δικαιολογήσεις, δηλαδή να επιχειρηματολογήσεις για την ορθότητά της, απέναντι σε οποιονδήποτε, (που θα με κατέκρινε για τη χρήση της) αλλά όχι απέναντι σε έναν φιλόλογο (κάποιον άλλο φιλόλογο προφανώς). Υποψιάζομαι ότι διαλέγοντας μεταξύ του "συγχωρούσα" που ήταν πιο ενδεδειγμένο αλλά βαρύτερο και του "δικαιολογούσα" που είναι λιγότερο οξύ, ασυναίσθητα επέλεξες το δεύτερο, ίσως για να μη με κακοκαρδίσεις

    Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την ημιαμάθεια

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gazakas στις 06-12-2006 16:40 ]


    Hastaroth
    06.12.2006, 22:58
    Παράθεση:

    Το μέλος gazakas στις 06-12-2006 στις 16:37 έγραψε...

    OFF TOPIC

    Αγαπητέ Αλμπέρτο, ναι, με βάση το γράμμα του συντακτικού των αρχαίων ελληνικών από όπου κληρονομήσαμε αυτήν και πολλές άλλες εκφράσεις, είναι λανθασμένο το "υπέρ του δέοντος" διότι κανονικά το "υπέρ" όταν δηλώνει υπέρβαση μέτρου, ορίου κοκ. συντάσσεται με αιτιατική. Θα μπορούσα βέβαια να επικαλεστώ την ταραγμένη μου ψυχική διάθεση την ώρα που έγραφα αυτό το κείμενο. Αν προσβάλλω τόσο βάναυσα το γλωσσικό σου αίσθημα, δέχομαι την παρατήρησή σου.

    Όμως, αν ήθελα να γίνω πολύ σχολαστικός θα έλεγα ότι το "υπέρ" + γενική σημαίνει και πέρα/πάνω από κάποιον τόπο, σημασία που δεν απέχει ιδιαίτερα από την προηγούμενη. Επίσης, μια γρήγορη αναζήτηση στο Google των φράσεων "υπέρ του δέοντος", "υπέρ το δέον" και "πέραν του δέοντος" θα μας δώσει 806 αποτελέσματα (χωρίς το δικό μου) για την πρώτη, 984 για τη δεύτερη και 1420 για την τρίτη αντίστοιχα. Εντάξει, η "λανθασμένη" έκφραση που χρησιμοποίησα συγκεντρώνει τα λιγότερα, αλλά αν κάνεις τον κόπο να δεις που βρίσκεται θα διαπιστώσεις ότι ανήκει σε σοβαρά κείμενα. Τι θέλω να πω; Προφανώς, μπερδεύτηκα και επειδή έγινε το χαρμάνι που ανάφερες αλλά και επειδή την έχω ξανασυναντήσει αλλού αυτή την έκφραση έτσι.
    Το σημαντικότερο όμως επιχείρημα είναι ότι από γλωσσολογική άποψη δεν υπάρχει λάθος τη στιγμή που επιτυγχάνεται απρόσκοπτα η γλωσσική επικοινωνία -όταν μάλιστα δεν πρόκειται για νεολογισμό που εισάγω εγώ, αλλά για ένα συχνό σχετικά "λάθος". Πάντως σε ευχαριστώ για την παρατήρηση: να είσαι σίγουρος ότι από εδώ και πέρα ότι δεν θα ξαναγράψω έτσι αυτή την έκφραση, όχι για κανέναν άλλο λόγο αλλά για να μην είμαι αδικαιολόγητος ως φιλόλογος.


    ΥΓ. Η φράση "θά δικαιολογούσα ένα τέτοιο λάθος σέ οποιονδήποτε,αλλά όχι σέ έναν φιλόλογο" χωλαίνει συντακτικά. Αυτό που θα μπορούσε να καταλάβει κανείς διαβάζοντάς τη κατά γράμμα είναι ότι η φράση που έγραψα ήταν λανθασμένη, αλλά εσύ θα ήσουν πρόθυμος να τη δικαιολογήσεις, δηλαδή να επιχειρηματολογήσεις για την ορθότητά της, απέναντι σε οποιονδήποτε, (που θα με κατέκρινε για τη χρήση της) αλλά όχι απέναντι σε έναν φιλόλογο (κάποιον άλλο φιλόλογο προφανώς). Υποψιάζομαι ότι διαλέγοντας μεταξύ του "συγχωρούσα" που ήταν πιο ενδεδειγμένο αλλά βαρύτερο και του "δικαιολογούσα" που είναι λιγότερο οξύ, ασυναίσθητα επέλεξες το δεύτερο, ίσως για να μη με κακοκαρδίσεις



    Γιά να μήν συνεχίσουμε να είμαστε εκτός θέματος Αντώνη,επιφυλάσσομαι νά συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση όποτε βρεθούμε ξανά εκ τού σύνεγγυς (μπορεί να κάνω καμμιά μικρή εξόρμηση κατά Θεσσαλονίκη μεριά τώρα στο τετραήμερο τών γιορτών),εν μέσω πολλών ποτηρίων ζύθου που θα συνοδεύωνται από πιατέλες μέ τζατζίκι
    thank
    06.12.2006, 23:28
    Αναρωτιέμαι με ποιό δικαίωμα το μέλος Hastaroth προτείνει στο μέλος gazakas συνάντηση στη Θεσ, για να συζητήσουν θέματα συντακτικής της Ελληνικής γλώσσας, τα οποία προέκυψαν κατόπιν απαντήσεως του 2ου εκ των άνω μελών σε έταιρο μέλος, στα πλαίσια εντάσεως που αφορούσε αναφορά σε Ελληνες ποιητές και η οποία προκλήθηκε στο τόπικ με θέμα Παιδία και Εκκλησία. Είναι ευρέως γνωστό πως το 2ο εκ των ως άνω μελών κατοικεί στην Δράμα και όχι στη Θεσ/κη. Αποκρύπτεται δε εντέχνως, το τρόπος μετάβασης του 1ου μέλους στη Θεσ και το μέρος όπου θα διεξαχθεί η συνάντηση, η οποία - κατά παράδοξο - τρόπο θα αφορά επίλυση ευαίσθητων θεμάτων, εν μέσω κρασιών και τζατζικιών, με αποτέλεσμα την πρόκληση εγκεφαλικών λειτουργιών που δρουν παραποιητικά σε τέτοιου είδους συζητήσεις. (2 - 3 τέτοια ακόμα οφ τόπικς και το κλίμα αποφορτίσθηκε πλήρως, γιατί άντε μετά να ψάχνει κανείς να βρεί τα σημεία έντασης 5 - 6 οθόνες πιο πίσω). Σόρρυ που βγήκα οφ τόπικ αλλά οφείλεται στον διασταλτικό τρόπο αντιμετώπισης των συζητήσεων που με χαρακτηρίζει.
    lordnebulah
    01.02.2007, 13:27
    τα θρησκευτικα στα σχολεια με τον τροπο που διδασκονται αποδεικνειουν την στενοτατη σχεση κρατους - ιερατειου, με σκοπο την αμφιπλευρη οφελεια, δλδ: το κρατος μεσω της ποδηγετησης της χριστιανικης μαζας απο το ιερατειο, μαζευει ψηφους (θυμομαστε ολοι την πασαρελα πολιτικων στα καναλια για το θεμα των ταυτοτητων και την καλυψη που παρειχε η πολιτικη κοινοτητα στα αποκαλυπτουμενα σκανδαλα της εκκλησιας με αποτελεσμα το κουκουλωμα της ολης ιστοριας) και απο την αλλη μεσω της πολιτικης δυναμης που διαθετει η εκκλησια αφηνεται να επιδιδετε σε εναν ανελεγκτο προσυλητισμο
    (και εδω ερχομαστε στο θεμα) μεσω της διδασκαλιας ΟΧΙ των θρησκευτικων ως παραθεση προς γνωριμια των θρησκειων αλλα ως απολυτη πλυση εγκεφαλου στα μυαλα των παιδιων των 7 -17 χρονων χαριν μιας "παραδοσης" ελληνοχριστιανισμου, που οποιος γνωριζει η διατειθεται να ψαξει (με ανοικτο μυαλο) την ιστορια της Ελλαδος, θα δει πως δεν υπαρχει.
    StavmanR
    29.07.2007, 00:19
    Μεσαίωνας είπατε; Κάτι μου θυμίζει...


    margo
    29.07.2007, 00:33
    Καλάαα...!!!!σε αυτό το τόπικ έγινε της τρελής..
    Πάντως τίποτα δεν σου ξεφεύγει αγαπητέ StavmanR βλέπω
    StavmanR
    29.07.2007, 00:34
    Μαργκό τα σέβη μου...
    Ωραίο τόπικ και βλέπω ότι όντως έγινε χαμός...
    StavmanR
    07.08.2007, 01:19
    Ήδη βρίσκομαι στην 4η σελίδα Μαρία. μιλάμε για πολύ μελέτη...
    okanenas
    07.08.2007, 12:43
    Έτσι που το διδάσκουνε είναι βαρετό μάθημα αν το δίδασκαν
    σωστά δεν θα ήταν καθόλου βαρετό.

    το ίδιο ισχύει και με τα Αρχαία