Ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην προώθηση των κινηματογραφικών ταινιών παίζουν οι αφίσες που τις διαφημίζουν. Στόχος τους είναι να κινητοποιήσουν την περιέργεια και το ενδιαφέρον του κοινού για την ταινία, με απώτερο στόχο φυσικά την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσέλευση θεατών στις σκοτεινές αίθουσες.
Παρότι η θεματολογία των αφισών είναι ευθέως συνδεδεμένη με τη θεματολογία της ίδιας ταινίας, πολλές φορές παράλληλα με τον προφανή πρωταρχικό τους στόχο, αυτόν της διαφήμισης, λειτουργούν και σαν ξεχωριστά και αυτόνομα καλλιτεχνικά έργα. Δεν είναι λίγες οι φορές μάλιστα που η ανάθεση της δημιουργίας των αφισών από τα στούντιο -ή τον ίδιο τον σκηνοθέτη- γίνεται μέχρι και σε κορυφαίους εικαστικούς καλλιτέχνες.
Μια πολύ ενδιαφέρουσα και πλούσια καταγραφή με τις πιο εξέχουσες και πιο εμβληματικές αφίσες στην ιστορία του παγκόσμιου κινηματογράφου παρουσιάζεται στη σειρά βιβλίων “Film posters, the essential movies of the decade” η οποία αποτελείται από 7 ξεχωριστά λευκώματα που το καθένα ασχολείται και με μια δεκαετία της ιστορίας του κινηματογράφου, ξεκινώντας από την δεκαετία του ’30 και φτάνοντας εώς και την δεκαετία του ’90.
Έχοντας αγοράσει ήδη δύο (αυτά του ’80 & του ’90) οι πρώτες εντύπωσεις είναι ότι η έκδοση φαίνεται πολύ προσεγμένη και πως οι επιλογές των αφισών -πέρα από την όποια καλλιτεχνική αξία των αφισών ή και την αναγνωρισιμότητά τους- και γενικότερα η επιμέλεια, παρουσιάζουν αρκετό ενδιαφέρον μιας και η σειρά με την οποία οι αφίσες παρουσιάζονται δημιουργεί έναν διάλογο μεταξύ τους, φτιάχνοντας έτσι σειρές με αφίσες ταινίων με κοινή θεματολογία ή προβάλλοντας κοινά καλλιτεχνικά και δημιουργικά στοιχεία στην σύνθεσή τους.
Το αποτέλεσμα είναι η ανάγνωση/θέαση των βιβλίων να έχει μια πολύ καλή ροή οι οποία βοηθά να γίνει μια μελέτη και ίσως κατανόηση των σύνθεσεων και του γενικότερου καλλιτεχικού αποτελέσματος.
Πολύ καλή επίσης είναι και η υλική ποιότητα των βιβλίων (χαρτί, εκτύπωση). Τέλος πολύ προσιτή κρίνεται και η τιμή τους που βρίσκεται στα 10 € ο κάθε τόμος.
Αν βρεθείτε σε κάποιο βιβλιοπωλείο ρίξτε τους μια ματιά.
Από: Tertuliano Máximo Afonso