ελληνική μουσική
    557 online   ·  210.840 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Νέα

    Ξένοι καλλιτέχνες διαμαρτύρονται στον Μπαρόζο

    Το καμπανάκι του κινδύνου έκρουσαν ο Sir Paul McCartney, ο Paco de Lucia, ο Mark Knopfler και άλλοι 220 ξένοι καλλιτέχνες.
    Ξένοι καλλιτέχνες διαμαρτύρονται στον Μπαρόζο
    Δευτέρα 14 Ιούλ 2008
    Βρυξέλλες, 3 Ιουλίου 2008

    Oι Benny Anderson, Charles Aznavour, Pedro Almodovar, James Blunt, Miguel Bose, Patrick Doyle, Bryan Ferry, Robin Gibb, David Gilmour , Julio Iglesias, Maurice Jarre, Mark Knopfler, Michel Legrand, Paco de Lucia, Sir Paul McCartney, Enio Morricone, Nicoal Piovani, Sade, Alejandro Sanz, Caetano Veloso, Gabriel Yared είναι ανάμεσα στους πολυάριθμους καλλιτέχνες και δημιουργούς, οι οποίοι πρόσφατα διαμαρτυρήθηκαν στον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Χοσέ Μανουέλ Μπαρόσο, εκφράζοντας τη βαθιά τους ανησυχία ενόψει μίας πιθανής δυσμενούς απόφασης για την πανευρωπαϊκή αδειοδότηση μουσικής.

    Στη συνάντηση με το επιτελείο του κ. Μπαρόσο, Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (την Τρίτη 3 Ιουλίου στις 9.00 π.μ.) και στη δημόσια επιστολή διαμαρτυρίας και στη συνέχεια διαβάστηκε την ίδια μέρα στη συνέντευξη Τύπου (στις 10.30 π.μ.) οι κ.κ. Ρόμπιν Γκιμπ, Πάτρικ Ντόιλ, Λοράντ Πετιζιράντ και Ντέιβιντ Φέργκιουσον – εκπροσωπώντας την Ευρωπαϊκή Συμμαχία Συνθετών και Στιχουργών (ECSA / Composer and Songwriter Alliance) και ολόκληρη την πνευματική κοινότητα – επανέλαβαν την έκκλησή τους στον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

    «Σ΄ αυτό το σημείο, κ. Μπαρόσο, χρειαζόμαστε την υποστήριξη της πολιτικής ηγεσίας. Εκατοντάδες χιλιάδες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων των δημιουργών αλλά και των εκδοτών, πιθανόν να κλείσουν χωρίς τη βοήθειά σας. Πιστεύουμε ότι αυτή θα είναι μια διαρκής καταστροφή για όλους τους Ευρωπαίους, πολιτιστικά, κοινωνικά και οικονομικά. Σας ζητάμε να σταματήσετε σ΄ αυτό το σημείο και να συνασπίσετε όλα τα μέρη συμπεριλαμβανομένων (…) ημών, των δημιουργών, προκειμένου να διαμορφωθεί μία θετική στάση απέναντι στο ρόλο που η δημιουργικότητα και η μουσική θα έχουν στην ψηφιακή Ευρώπη».

    Οι δημιουργοί ενημερώθηκαν ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μελετά την έκδοση απόφασης στην υπόθεση περί ανταγωνισμού της CISAC σχετικά με την πολύ-εδαφική έκδοση άδειας για τα μουσικά δικαιώματα για την online, δορυφορική και καλωδιακή μετάδοση («Δήλωση Αντίρρησης» 2006).

    Η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού θεωρεί τον ανταγωνισμό ως τη μόνη λύση για κάθε πρόβλημα και επιχειρεί μεροληπτικά να σηματοδοτήσει τις Εταιρείες Πνευματικής Ιδιοκτησίας ως «μονοπώλια». Εάν, όπως φαίνεται ότι θα προτείνει η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, απαιτείται από τις Εταιρείες Πνευματικής Ιδιοκτησίας να «αλληλοσυμπληρώνουν» την τιμή στα εθνικά τους νομίσματα, ολόκληρο το σύστημα θα καταρρεύσει. Οι δικαιούχοι μεγάλων δικαιωμάτων θα αποσύρουν τα ρεπερτόριά τους και ή θα τα αναθέσουν σε ένα πρακτορείο (…) ή θα προχωρήσουν σε μία απευθείας από τους ίδιους αδειοδότηση.

    Εάν επιβεβαιωθεί από την Επιτροπή μία απόφαση αντίθετη προς τα συμφέροντα των δημιουργών και των εταιρειών πνευματικής ιδιοκτησίας στις οποίες αυτοί ανήκουν, αυτό θα έχει μόνο αρνητικές συνέπειες για όλες τις πλευρές και θα βλάψει την ανάπτυξη της online αγοράς.
    Για τους δημιουργούς – Θα οδηγήσει σε δραστική μείωση των εσόδων που έχουν εκατομμύρια δημιουργοί σε όλον τον κόσμο, εμποδίζοντας τους περισσότερους από αυτούς να κερδίσουν αμοιβή από την εργασία τους. Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες πνευματικών δημιουργών για την τιμολόγηση των χρηστών, θα καταλήξει σε έναν αγώνα για τον εξευτελισμό της αξίας των πνευματικών δικαιωμάτων (το Ευρωπαϊκό ρεπερτόριο θα αδειοδοτείται από την Εταιρεία που θα προσφέρει τη φθηνότερη τιμή).
    Για τους χρήστες (online παροχείς υπηρεσιών, εταιρείες αναμετάδοσης …) – Θα καταλήξει σε έναν περαιτέρω κατακερματισμό του ρεπερτορίου και θα δημιουργήσει σύγχυση και νομική αβεβαιότητα στους χρήστες σε όλες τις τωρινές και μελλοντικές συμφωνίες για την online, καλωδιακή και δορυφορική χρήση της μουσικής.
    Για το κοινό – Θα μειώσει την πρόσβαση των καταναλωτών στη μουσική και τον πολιτισμό και γενικά θα αυξήσει περισσότερο την πειρατεία.
    Για τις εταιρείες πνευματικής ιδιοκτησίας – Θα αποδυναμώσει τη δυνατότητά τους να εκπροσωπούν και να υπερασπίζονται τους δημιουργούς και να διαπραγματεύονται μία εύλογη αμοιβή για την χρήση των έργων των δημιουργών.
    Για την Ευρωπαϊκή online αγορά – Θα βλάψει σημαντικά την Ευρωπαϊκή πολιτιστική πολιτική και θα μειώσει σε μεγάλο βαθμό την δυνατότητα να παράγουν οι Ευρωπαϊκές χώρες πολιτιστικά αγαθά οποιασδήποτε αξίας στη διεθνή αγορά.

    «Οι Εταιρείες Πνευματικής Ιδιοκτησίας, τα μέλη τους δημιουργοί και εκδότες και οι χρήστες, με την πλήρη ενθάρρυνση και υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αγωνίζονται τα τελευταία χρόνια να προσαρμοσθούν στις απαιτήσεις του online περιβάλλοντος με άδειες που καλύπτουν διάφορες χώρες. Αυτό συμπεριλαμβάνει μία θεμελιώδη αλλαγή στην βάση προσδιορισμού των πνευματικών δικαιωμάτων ανά περιοχή, όπως παραδοσιακά συστάθηκε και λειτουργεί. Μία σειρά σημαντικών αλλαγών έχουν λάβει ήδη χώρα και η διαδικασία της εξέλιξης έχει δρομολογηθεί. Θα πρέπει να επιτραπεί η συνέχιση της εξέλιξης αυτής, ώστε αυτοί που συμμετείχαν ήδη και αυτοί που σχετίζονται άμεσα στην αγορά με την αδειοδότηση μουσικής, να έχουν τις καλύτερες συνθήκες για να αναπτύξουν μία συμπαγή και βιώσιμη δραστηριότητα για την νέα online μουσική αγορά», όπως εξήγησαν οι Βρετανοί δημιουργοί στην επιστολή τους στον Πρόεδρο Μπαρόσο.


    ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ

    Ρόμπιν Γκιμπ, πολύ-βραβευμένος και με διεθνή φήμη στιχουργός.
    Ο Ρόμπιν Γκιμπ, μαζί με τους αδελφούς του Barry και Maurice, έγραψαν μουσική δημιουργώντας το συγκρότημα Bee Gees και κατέχει τη θέση ενός από τους πιο διάσημους στιχουργούς και καλλιτέχνες με μία από τις πιο πλούσιες δισκογραφίες όλων των εποχών. Οι Bee Gees θεωρούν τους εαυτούς τους πρώτα από όλα στιχουργούς και τα τραγούδια τους έχουν ηχογραφηθεί από καλλιτέχνες όπως ο Elvis Presley, o Robert Smith και οι Steps. Το πρώτο solo album του Robin “Robin’s Reign” , κυκλοφόρησε το 1970. Ο Robin έχει κερδίσει 11 βραβεία Ivors, είναι μέλος της Βρετανικής Ακαδημίας Συνθετών-Στιχουργών και έχει περιληφθεί στη Λεωφόρο της Δόξας των Στιχουργών, το 1994 καθώς και στη Λεωφόρο της Δόξας για το Rock and Roll, το 1997. Συνεχίζει να γράφει στίχους, να ηχογραφεί και να πραγματοποιεί ζωντανές εμφανίσεις.


    Πάτρικ Ντόιλ, βραβευμένος με Oscar και βραβείο Ivor Novello, συνθέτης μουσικής κινηματογραφικών ταινιών όπως: Λογική και ευαισθησία, Το ημερολόγιο της Bridget Jones, Ο Harry Potter και το Κύπελο της Φωτιάς, Ερρίκος ο Ε’, Άμλετ, Ντόνυ Μπράσκο, Η τελευταία Λεγεώνα, Έραγκον, Φραγκενστάιν, Πολύ Κακό για το Τίποτα, το μιούζικαλ Love's Labour's Lost, Ινδοκίνα, East West. Η μουσική στις ταινίες αυτές είναι ένα μικρό κομμάτι από τις μουσικές επιτυχίες που έχει συνθέσει ο, γεννημένος στη Σκωτία, Doyle. Κατά τη διάρκεια της εντυπωσιακής καριέρας του, ο Doyle έχει συνεργαστεί με πολλούς από τους πλέον επιτυχημένους σκηνοθέτες του μοντέρνου κινηματογράφου όπως οι Kenneth Branagh, Robert Altman, Brian de Palma, Ang Lee, Mike Newell, Regis Wagnier και Nigel Cole.


    Λοράντ Πετιζιράρντ, συνθέτης συμφωνικής μουσικής και μουσικής κινηματογραφικών ταινιών. Συνθέτης σύγχρονης μουσικής: 2 όπερες που περιλαμβάνουν τον Άνθρωπο Ελέφαντα καθώς και 30 έργα συμφωνικής μουσικής και μουσικής δωματίου. Συνθέτης μουσικής ταινιών: 160 παρτιτούρες για κινηματογράφο και τηλεόραση.
    Διευθυντής ορχήστρας: διευθυντής μουσικής και μόνιμος μαέστρος της ορχήστρας Colonne στο Παρίσι. Μέλος της Ακαδημίας Καλών Τεχνών.

    Ντέιβιντ Φέρκιουσον, συνθέτης μουσικής για κινηματογράφο και τηλεόραση, εκπρόσωπος της ESCA
    Ο Ντέιβιντ Φέργκιουσον είναι πολύ γνωστός συνθέτης μουσικής για κινηματογράφο, τηλεόραση και Soundtracks. Αρχικά ήταν μέλος του συγκροτήματος Random Hold στη δεκαετία του ΄80, κυκλοφόρησε τρία άλμπουμ και έκανε πολλές περιοδείες μεταξύ άλλων με τον Πίτερ Γκάμπριελ, τους XTC και τους OMD (Orchestral Manoeuvres in the Dark). Το 1983 ξεκίνησε να γράφει μουσική για επένδυση σε ταινίες και από τότε έχει συνθέσει πάνω από 180 έργα για ντοκιμαντέρ, βραβευμένες δραματικές σειρές, ταινίες και διαφημίσεις, ενώ παραμένει περιζήτητος για το ανεπανάληπτο στιλ του. Ο Ντέιβιντ είναι Πρόεδρος της Βρετανικής Ακαδημίας Συνθετών και Στιχουργών από το 2002.

    Η ECSA, (European Composer and Songwriter Alliance - Ευρωπαϊκή Συμμαχία Συνθετών Στιχουργών), αποτελεί τη φωνή των συνθετών και στιχουργών σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η ECSA δημιουργήθηκε από τις τρεις κύριες ανά μουσικό είδος ομοσπονδίες συνθετών στην Ευρώπη: την APCOE (Alliance of Popular Music Composers of Europe - Συμμαχία Ευρωπαίων Συνθετών Ποπ Μουσικής), ECF (European Composers Forum – Ευρωπαϊκό Φόρουμ Συνθετών) και την FFACE (Federation of Film and Audiovisual Composers of Europe – Ομοσπονδία Ευρωπαίων Συνθετών για Κινηματογραφικά και Οπτικοακουστικά έργα). Εκπροσωπεί 36 οργανισμούς Συνθετών και Στιχουργών από 25 Ευρωπαϊκές χώρες.




    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #15373   /   14.07.2008, 14:53   /   Αναφορά
    Ωραίο άρθρο χορχε

    Πραγματικά ενδιαφέρων

    Συμφέροντα και μουσική χμμ.
    #15374   /   14.07.2008, 15:54   /   Αναφορά
    Εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι ότι οι πρώτοι που διαμαρτύρονται είναι οι έχοντες και κατέχοντες...



    Ενώ, εκ πρώτης ματιάς, το θέμα φαίνεται να επηρεάζει οικονομικά τους αστέρες της μουσικής, εντούτοις στην πραγματικότητα λειτουργεί υπέρ τους. Η δωρεάν διακίνηση του υλικού στο ίντερνετ βοηθά στο να διατηρηθεί μία μονοπωλιακή κατάσταση "σταρ σύστεμ" στην οποία ο ακροατής εθίζεται σε ένα κοινωνικό πρότυπο (πχ. Metallica).



    Είναι κάτι σαν τη Microsoft και το συνολικό σύστημα που συντηρεί, ώστε να επιβιώνουν μόνο επιλεγμένες και εντός του συστήματος (εξαρτημένες από το μονοπώλιο των windows) εταιρίες στο χώρο της. Αλοίμονο σε όποιον πιστεύει ότι τα πειρατικά λογισμικά Windows έχουν επηρεάσει αρνητικά την οικονομία του κολοσσού! ήδη βρίσκονται εγκατεστημένα στο 90% των προσωπικών υπολογιστών, ενώ οι εφαρμογές που τα συνοδεύουν (παιχνίδια, προγράμματα κλπ) εμφανίζουν κορυφαίες πωλήσεις. Με βάση την παραπάνω λογική ο Μπιλ Γκειτς θα έπρεπε να κηρύξει πτώχευση, και όχι να είναι από τους 10 οικονομικούς κολοσσούς του πλανήτη.



    Αυτό το θέμα γίνεται -κατά τη γνώμη μου- για λόγους μάρκετινγκ και εντυπωσιασμού. Όπως πάντα, τα θύματα του ανταγωνισμού είναι οι μικροί δημιουργοί, που χαροπαλεύουν μεταξύ αφάνειας και διαφάνειας...
    #15377   /   14.07.2008, 18:55
    Συμφωνώ και επαυξάνω τα λεχθέντα από τον StavmanR.

    #15381   /   15.07.2008, 09:07   /   Αναφορά
    Συμφωνώ και εγώ με τη σειρά μου με τον Στάυρο και τον Γρηγόρη. Πολυ ενδιαφέρουσα δημοσίευση
    #15414   /   16.07.2008, 21:22   /   Αναφορά
    Κοιτα κατι πραγματα που συμβαίνουν στον κόσμο ρε παιδακι μου.... Οντως πολυ ωραιο αρθρο μπραβο!!!!