ελληνική μουσική
    323 online   ·  210.972 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Μαθήματα Μουσικής

    Τόνοι, ημιτόνια & σημεία αλλοιώσεως

    Συνεχίζουμε τα θεωρητικά μαθήματα μουσικής - σε συνεργασία πάντα με τη Σχολή Μουσικής Τομπάζη στη Θεσσαλονίκη (περισσότερα για τη Σχολή).

    Σήμερα θα κάνουμε μια πρώτη αναφορά στους τόνους, τα ημιτόνια και τα σημεία αλλοιώσεως (δίεση, ύφεση κλπ). Για να κατανοήσετε το παρακάτω μάθημα είναι προαπαιτούμενη η κατανόηση των όρων του μαθήματος Πεντάγραμμο, Nότες, Kλειδιά
    Γράφει ο Jorge (jorge)
    300 άρθρα στο MusicHeaven
    Παρασκευή 22 Αύγ 2003

    Το κείμενο έχει γραφτεί από τον Γιώργο Κυριακίδη, ο οποίος διδάσκει πιάνο αρμόνιο και ανώτερα θεωρητικά. Επικοινωνία: george@tompazis.gr
    Σημείωση: Στα δεξιά του μαθήματος υπάρχει σχετική δημοσκόπηση, ενώ στο κάτω μέρος μπορείτε να αφήσετε τα σχόλιά σας.

    Tags
    Μουσική Εκπαίδευση:μάθημα θεωρίας



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    Η γνώμη σας;


    Βρίσκετε το μάθημα 'Τόνοι, ημιτόνια & σημεία αλλοιώσεως' κατανοητό;

    Απολύτως
    Κάποια πράγματα δεν τα καταλαβαίνω
    Πολύ μπερδεμένο
    Δεν καταλαβαίνω τίποτα



    Δημοσκόπηση | Αρχείο δημοσκοπήσεων

    _VOTES: 230

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #240   /   30.08.2003, 17:26   /   Αναφορά
    Μία απόπειρα εμβάθυνσης στο θεμελειακό αυτό για την μουσική κεφάλαιο μάς οδηγεί σε όμορφα "μονοπάτια".

    Κατ' αρχήν, ναι μεν η Ντο(#) νότα βρίσκεται ένα ημιτόνιο πάνω από την Ντο, και η Ρε(b) ένα κάτω από την Ρε, άρα θα έπρεπε να συμπίπτουν. Πράγματι αν, στην κιθάρα πατήσουμε Ντο(#) και Ρε(b) είναι το ίδιο κ' το αυτό, ξεχνώντας βέβαια την θεωρητική διαφορά που προκύπτει από την χρήση ανιούσας ή κατιούσας κλίμακας.

    Όμως στην πραγματικότητα, οι δύο φαινομενικά ταυτόσημες νότες διαφέρουν κατά ένα "μόριο", ένα από τα εννέα μέρη στα οποία χωρίζεται ο "τόνος", διαίρεση που συναντάται ιδίως στην Ανατολή.

    Το Σάζι πάλι, διαιρεί τον βραχίονα του σε 4/α του τόνου...εξ' ού, κι ένας γνωστός μου τραγουδιστής όταν προσπάθησε να τραγουδήσει στην Πόλη το "Σ'αναζητώ" του Μητροπάνου απέτυχε παταγωδώς γιατί οι Τούρκοι μουσικοί χρησιμοποιούσαν αυτή την διαίρεση...Ακόμη και τα "φάλτσα" -για μας- της Sertab κάπου εκεί έχουν την ρίζα τους.

    Ειδικά στην Αραβία, ένα ολόκληρο "κλαβιέ" πιάνου μπορεί να αντιστοιχεί σε μιά μόνο Οκτάβα!

    Για να μην ξεχνάμε και τις καταβολές μας, το απαγορευμένο από την Εκκλησία της Μεσαιωνικής Δύσης "Τριημιτόνιο" ηχεί επιβλητικά στο "Black Sabbath" τού 1970, ενώ κάργα "ταυτοφωνίες" χρησιμοποιεί ο Malmsteen, ανάμεσα σε κιθάρα-μπάσσο-πλήκτρα-και drums θα λέγαμε, όμως εδώ θέλει προσοχή το "κούρδισμα" και το "εύρος" τους γιατί αλλοιώς έχουμε "ρυθμική ταυτοφωνία".



    ΥΓ.Πρόταση για Μουσική Εγκυκλοπάιδεια: Σόλωνος Μιχαηλίδη

    #241   /   31.08.2003, 17:59
    mrdrummergr, πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις!!! :-)

    #392   /   10.01.2004, 09:59
    Σ'ευχαριστώ Elen...καιρό έψαχνα το συγκεκριμένο άρθρο για να σ'ευχαριστήσω.

    #24129   /   20.01.2012, 18:02
    τι λες ρε Elen δεν καταλαβα Χριστο!

    #10415   /   18.11.2007, 22:43   /   Αναφορά
    Πολυ καλο,απλο,κατανοητο κ' κατατοπειστικο το αρθρο σου jorge!Και θα συμφωνησω με την Elen για τον mrdrummergr!..Καλη συνεχεια!..
    #15226   /   07.07.2008, 18:18   /   Αναφορά
    Σε ευχαρίστω φίλε μου , χάρη σε εσένα έμαθα πως δεν υπάρχουν μονο τα διατόνικά και χρωματικά , τα οποία γνωρίζω εγω . Αλλα γνωρίζω πως στο μέλλον στη θεωρία θα τα μάθω . (Αλλα εσύ μου έδωσες μια γνώση νωρίτερα) .
    #25037   /   25.07.2012, 12:06   /   Αναφορά

    dierotame poso kairo tha xriasto na katalavo ola afta poy grafete kai syzhtate?


    an kai den katalava sxedon tipota eimai sigouros oti kathe fora poy tha to diavazo tha matheno kai kath kainourgio.