ελληνική μουσική
    589 online   ·  210.843 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Ζεϊμπέκικο : Ο Μοναχικός Θρήνος

    Το ζεϊμπέκικο είναι σαν το «Πάτερ Ημών». Τα είπες όλα με τη μία.

    Το ζεϊμπέκικο δεν είναι γυναικείος χορός.
    Απαγορεύεται αυστηρώς σε γυναίκα να εκδηλώσει καημούς ενώπιον τρίτων· είναι προσβολή γι' αυτόν που τη συνοδεύει. Αν δεν είναι σε θέση να ανακουφίσει τον πόνο της, αυτό τον μειώνει ως άντρα και δεν μπορεί να το δεχτεί...
    Γράφει το μέλος Τζουβάρας Γιάννης (tzouv)
    5 άρθρα στο MusicHeaven
    Δευτέρα 31 Οκτ 2005

    Σημ. MusicHeaven: Το συγκεκριμένα άρθρο είχε παρουσιαστεί και παλαιότερα, αυτή τη φορά στο Fοrum του MusicHeaven, όπου αρκετά μέλη είχαν εκθέσει τις απόψεις τους. Περισσότερα εδώ.
    Παρακαλούμε προτιμήστε να αφήνετε τα σχόλιά σας σε αυτή τη δημοσίευση και όχι στο Forum.

    Το ζεϊμπέκικο δύσκολα χορεύεται. Δεν έχει βήματα είναι ιερατικός χορός με εσωτερική ένταση και νόημα που ο χορευτής οφείλει να το γνωρίζει και να το σέβεται.

    Είναι η σωματική έκφραση της ήττας. Η απελπισία της ζωής. Το ανεκπλήρωτο όνειρο. Είναι το «δεν τα βγάζω πέρα». Το κακό που βλέπεις να έρχεται. Το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων.

    Το ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται ποτέ στην ψύχρα ει μη μόνον ως κούφια επίδειξη. Ο χορευτής πρέπει πρώτα «να γίνει», να φτιάξει κεφάλι με ποτά και όργανα, για να ανέβουν στην επιφάνεια αυτά που τον τρώνε.

    Η περιγραφή της προετοιμασίας είναι σαφής:

    Παίξε, Χρήστο, το μπουζούκι, ρίξε μια γλυκιά πενιά, σαν γεμίσω το κεφάλι, γύρνα το στη ζεϊμπεκιά. (Τσέτσης)

    Ο αληθινός άντρας δεν ντρέπεται να φανερώσει τον πόνο ή την αδυναμία του· αγνοεί τις κοινωνικές συμβάσεις και τον ρηχό καθωσπρεπισμό. Συμπάσχει με τον στίχο ο οποίος εκφράζει σε κάποιον βαθμό την προσωπική του περίπτωση, γι' αυτό επιλέγει το τραγούδι που θα χορέψει και αυτοσχεδιάζει σε πολύ μικρό χώρο ταπεινά και με αξιοπρέπεια. Δεν σαλτάρει ασύστολα δεξιά κι αριστερά· βρίσκεται σε κατάνυξη. Η πιο κατάλληλη στιγμή για να φέρει μια μαύρη βόλτα είναι η στιγμή της μουσικής γέφυρας, εκεί που και ο τραγουδιστής ανασαίνει.

    Ο σωστός χορεύει άπαξ· δεν μονοπωλεί την πίστα. Το ζεϊμπέκικο είναι σαν το «Πάτερ Ημών». Τα είπες όλα με τη μία.

    Τα μεγάλα ζεϊμπέκικα είναι βαριά, θανατερά:
    Ίσως αύριο χτυπήσει πικραμένα του θανάτου η καμπάνα και για μένα. (Τσιτσάνης)

    Τι πάθος ατελείωτο που είναι το δικό μου, όλοι να θέλουν τη ζωή κι εγώ το θάνατό μου. (Βαμβακάρης)

    Το ζεϊμπέκικο δεν σε κάνει μάγκα*· πρέπει να είσαι για να το χορέψεις. Οι τσιχλίμαγκες με το τζελ που πατάνε ομαδικά σταφύλια στην πίστα εκφράζουν ακριβώς το χάος που διευθετεί η εσωτερική αυστηρότητα και το μέτρο του ζεϊμπέκικου.

    Το ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται σε οικογενειακές εξόδους ή γιορτές στο σπίτι· απάδει προς το πνεύμα. Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν κουτσούβελα που κυκλοφορούν τριγύρω παντελώς αναίσθητα. Είναι χορός μοναχικός.

    Όταν το μνήμα χάσκει στα πόδια σου, ο τόπος δεν σηκώνει άλλον. Είναι προσβολή να ενοχλήσει μια ξένη κι απρόσκλητη παρουσία. Γι' αυτό κάποιοι ανίδεοι αριστεροί διανοούμενοι ερμήνευσαν την επιβεβλημένη ερημία του χορού με τα δικά τους φοβικά σύνδρομα· αποκάλεσαν το ζεϊμπέκικο «εξουσιαστικό χορό», που περιέχει, δήθεν, μια «αόρατη απειλή». Είδαν, φαίνεται, κάποιον σκυλόμαγκα να χορεύει και τρόμαξαν. Όμως, και έναν κυριούλη αν ενοχλήσεις στο βαλσάκι του, κι αυτός θα αντιδράσει.

    Το ζεϊμπέκικο δεν είναι γυναικείος χορός.
    Απαγορεύεται αυστηρώς σε γυναίκα να εκδηλώσει καημούς ενώπιον τρίτων· είναι προσβολή γι' αυτόν που τη συνοδεύει. Αν δεν είναι σε θέση να ανακουφίσει τον πόνο της, αυτό τον μειώνει ως άντρα και δεν μπορεί να το δεχτεί.
    Και στο μάτι δεν κολλάει.
    Μια γυναίκα δεν είναι μάγκας· είναι θηλυκό ή τίποτα. Κι ένας άντρας, πρώτα αρσενικό και μετά όλα τ' άλλα. Αυτό είναι το αρχέτυπο. Κι αν το εποικοδόμημα γέρνει καμιά φορά χαρωπά, η βάση μένει ακλόνητη. Εξαιρούνται οι γυναίκες μεγάλης ηλικίας που μπορεί να έχουν προσωπικά βάσανα: χηρεία ή πένθος για παιδιά.

    (Κι όμως είδα σπουδαίο ζεϊμπέκικο από δύο γυναίκες· τη Λιλή Ζωγράφου, που αυτοσχεδίαζε έχοντας αγκαλιάσει τον εαυτό της από τους ώμους με τα χέρια χιαστί σαν αρχαία τραγωδός· και μια νεαρή πουτάνα σε ένα καταγώγιο των Τρικάλων, πιο αυτεξούσια απ' όλους τους αρσενικούς εκεί μέσα.) Η μεγάλη ταραχή είναι οι χωρικοί. Σε πλατείες χωριών, με την ευκαιρία του τοπικού πανηγυριού ή άλλης γιορτής, κάτι καραμπουζουκλήδες ετεροδημότες χορεύουνε ζεϊμπέκικο στο χώμα· προφανώς για να δείξουνε στους συγχωριανούς τους πόσο μάγκες γίνανε στην πόλη. Οι άνθρωποι της υπαίθρου δεν έχουν μπει στο νόημα κι ούτε μπορούν να εννοήσουν. Τα δικά τους ζόρια είναι κυκλικά· έρχονται, περνάνε και ξαναέρχονται σαν τις εποχές του χρόνου. Δεν είναι όλη η ζωή ρημάδι. Γι' αυτό χορεύουν εξώστρεφα, κάνουν φούρλες, σηκώνουν το γόνατο ή όλο το πόδι, κοιτάνε τους γύρω αν τους προσέχουν, χαμογελάνε χορεύοντας. Μιλάνε με τον Θεό των βροχών και του ήλιου, όχι τον σκοτεινό Θεό του χαμόσπιτου και των καταγωγίων.

    Δεν γίνεται καν λόγος για το τσίρκο που χορεύει επιδεικτικά, σηκώνει τραπέζια με τα δόντια και ισορροπεί ποτήρια στο κεφάλι του. Ή τη φρικώδη καρικατούρα ζεϊμπέκικου που παρουσιάζουν οι χορευτές στις παλιές ελληνικές ταινίες και προσφάτως στα τηλεοπτικά σόου.

    Το ζεϊμπέκικο είναι κλειστός χορός, με οδύνη και εσωτερικότητα. Δεν απευθύνεται στους άλλους. Ο χορευτής δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον. Περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του, τον οποίο τοποθετεί στο κέντρο του κόσμου. Για πάρτη του καίγεται, για πάρτη του πονάει και δεν επιζητεί οίκτο από τους γύρω. Τα ψαλίδια, τα τινάγματα, οι ισορροπίες στο ένα πόδι είναι για τα πανηγύρια. Το πολύ να χτυπήσει το δάπεδο με το χέρι «ν' ανοίξει η γη να μπει».

    Και, όσο χορεύει, τόσο μαυρίζει.

    Πότε μ' ανοιχτά τα μπράτσα μεταρσιώνεται σε αϊτό που επιπίπτει κατά παντός υπεύθυνου για τα πάθη του και πότε σκύβει τσακισμένος σε ικεσία προς τη μοίρα και το θείο.

    Τα παλαμάκια που χτυπάνε οι φίλοι ή οι γκόμενες καλύτερα να λείπουν. Ο πόνος του άλλου δεν αποθεώνεται. Το πιο σωστό είναι να περιμένουν τον χορευτή να τελειώσει και να τον κεράσουν. Να πιούνε στην υγειά του· δηλαδή να του γιάνει ο καημός που τον έκανε να χορέψει. Ειπώθηκε πως το ζεϊμπέκικο σβήνει.

    Ο αρχαϊκός χορός της Θράκης που τον μετέφεραν οι ζεϊμπέκηδες στη Μικρά Ασία και τον επανέφεραν στην Ελλάδα οι πρόσφυγες του 1922 έχει ολοκληρώσει τον ιστορικό του κύκλο· δεν έχει θέση σε μια νέα κοινωνία με άλλα αιτήματα και άλλες προτεραιότητες.
    Μπορεί και να γίνει έτσι.

    Αν χαθούν η αδικία, ο έρωτας και ο πόνος· αν βρεθεί ένας άλλος τρόπος που οι άντρες θα μπορούν να εκφράζουν τα αισθήματά τους με τόση ομορφιά και ευγένεια, μπορεί να χαθεί και το ζεϊμπέκικο. Όμως βλέπεις μερικές φορές κάτι παλικάρια να γεμίζουν την πίστα με ήθος και λεβεντιά που σε κάνουν να ελπίζεις όχι απλώς για τον συγκεκριμένο χορό, αλλά για τον κόσμο ολόκληρο.
    ---------
    * Ο μάγκας είναι άντρας σεμνός, καλοντυμένος και μοναχικός. Δεν είναι επιδεικτικό κουτσαβάκι και αλανιάρης. Όπως αναφέρεται και στο Μείζον Ελληνικό Λεξικό, «μάγκας: έξυπνος και με συμπεριφορά που ταιριάζει σε άντρα».

    ΠΗΓΗ:ΤΑ ΝΕΑ 14-9-2002
    ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ




    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #3211   /   31.10.2005, 00:45   /   Αναφορά
    Διαβασα ακριβως ο,τι ειχα στο μυαλο μου τοσα χρονια για αυτον τον τιμημενο χορο...και πολυ χαιρομαι που επιβεβαιωνομαι ειδικα στο σημειο οπου περιγραφεται το ποσο δεν ταιριαζει σε γυναικες.Το υποστηριζα παντα,και εντονα.Για μενα συγκεκριμενα υπαρχει σαφης διαχωρισμος:το ζεϊμπεκικο μονο για τους αντρες και το τσιφτετελι μονο για τις γυναικες...
    AT
    #3212   /   31.10.2005, 02:03   /   Αναφορά
    Ταμάμ!!!! ......οι εξαιρέσεις υπάρχουν πάντα για να επιβεβαιώνουν..... απολαυστικότατο άρθρο!!!!
    #3214   /   31.10.2005, 11:24   /   Αναφορά
    Το ζεϊμπέκικο δεν είναι γυναικείος χορός.



    επιτρέψτε μου να διαφωνήσω μαζί σας όσο αφορά αυτό το σχολιασμό.. ίσως επειδή ασχολούμαι πολλά χρόνια με το χορό και έχω δει πολλές γυναίκες να βάζουν κάτω τους άντρες...όχι απο στροφές και φιγούρες, αλλά απο την ένταση που βγάζουν..





    Απαγορεύεται αυστηρώς σε γυναίκα να εκδηλώσει καημούς ενώπιον τρίτων· είναι προσβολή γι' αυτόν που τη συνοδεύει. Αν δεν είναι σε θέση να ανακουφίσει τον πόνο της, αυτό τον μειώνει ως άντρα και δεν μπορεί να το δεχτεί.



    είναι προσβολή για τον άντρα που την συνοδεύει αλλά δεν είναι προσβολή για την γυναίκα που τον συνοδεύει;;..





    Μια γυναίκα δεν είναι μάγκας· είναι θηλυκό ή τίποτα.



    το ζεϊμπέκικο δεν δηλώνει μαγκιά.. δηλώνει συναίσθημα..και το συναίσθημα δεν ξεχωρίζει γυναικείο ή αντρικό φύλο..





    Κι ένας άντρας, πρώτα αρσενικό και μετά όλα τ' άλλα



    δηλ. αν ο άντρας που δεν χορεύει δεν είναι αρσενικό;;.. απο εκεί καταλαβαίνεις αν είναι αρσενικό;;..η γνώμη μου είναι πως όχι.. υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να δείξει κάποιος αν είναι αρσενικό ή όχι.. και δεν εννοώ την μαγκιά...





    Εξαιρούνται οι γυναίκες μεγάλης ηλικίας που μπορεί να έχουν προσωπικά βάσανα: χηρεία ή πένθος για παιδιά.



    δηλ. βάσανο δεν είναι και ο χωρισμός μιας κοπέλας που ένιωσε την γή να φεύγει κάτω απο τα πόδια της όταν την απαρνήθηκε ο καλός της;;...





    Τα παλαμάκια που χτυπάνε οι φίλοι ή οι γκόμενες καλύτερα να λείπουν. Ο πόνος του άλλου δεν αποθεώνεται.



    το είπατε και οι ίδιοι..τα παλαμάκια τα χτυπάνε φίλοι.. άτομα που συμμερίζονται τον πόνο του χορευτή.. και γιατί όχι και οι γκόμενες.. έκφραση που εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει καθόλου... στην ίδια παρέα δεν υπάρχουν και κοπέλες;;;.. εσείς ποτέ δεν είχατε κοπέλα φίλη απο την ίδια γειτονιά που μεγαλώσατε μαζί, που μοιραζόσασταν τις φοβίες σας και τα πιο σημαντικά γεγονότα που σας συνέβεναν;;;.... δεν προσπαθούν να αποθεώσουν τον πόνο που νιώθει ο χορευτής... απλά συμπάσχουν με το να του χτυπούν παλαμάκια, και να του λένε με τον δικό τους τρόπο, μή φοβάσαι.. δεν είσαι μόνος σου...

    #3215   /   31.10.2005, 14:47
    Το είχα διαβάσει κατά τύχη αυτό....

    Όμως Γιάννη καλά έκανες και το ανέβασες...

    #3216   /   31.10.2005, 19:07   /   Αναφορά
    Παραθετω το ιδιο σχολιο που ειχα κανει και στο φορουμ.....

    ''Το ζειμπεκικο δεν ειναι γυναικειος χορος''

    .....Πως δηλδη οι γυναικες δεν πονουν? Πως δεν απελπιζονται? Πως δεν ειναι περηφανες ? Πως ενα βαρυ ζειμπεκικο τις απαξιωνει σαν θηλυκα?

    Πως δεν εχουν τι?

    Δεν εχουν το σθενος και τον καυμο να ανταποκριθουν σε εναν τετοιο χορο?

    Δεν νοιωθουν το παραμιλητο ενος ζειμπεκικου ρυθμου?

    Ε οχι ρε παιδια! Ταμπελες στον καυμο βαζουμε....??

    #3218   /   01.11.2005, 00:02
    Το ζεϊμπέκικο δεν είναι γυναικείος χορός!!! Οπως το τσιφτετέλι δεν είναι αντρικός...

    ...Δεν μπαίνουν ταμπέλες γλυκό μου frufru (αν μου επιτρέπεις), και όλα αυτά που γράφεις, είναι, αλλά ο Ζεϊμπέκικος δεν είναι γυναικείος χορός...

    #3255   /   05.11.2005, 14:38
    Κάνεις λάθος, όσον αφορά το τσοφτετέλι. Ο Ηδυπαθής χορός της κοιλιάς [τσιφτετέλι οριεντάλ] είναι γυναικείος χορός αρχαιόθεν [κόρδακας] . Ωστόσο το τσιφτετέλι γενικώς, χορός αυτοσχεδιαστικός σε ρυθμό 2/4, χορεύεται στην μέση ανατολή, τόσο από άντρες όσο κι από γυναίκες, κατά μόνας, ομαδικώς ή αντικρυστά [καρσιλαμάς]. Και δεν αναφέρομαι στον κλασικο καρσιλαμά αλλά σε τσιφτετέλι. Θαύμασα ο ίδιος κάποτε καμιά δεκαριά Παλαιστίνιους φοιτητές να χορεύουν εκπληκτικά τσιφτετέλι, υπό τους ήχους του "σήκω χόρεψε κουκλί μου".

    #3957   /   02.02.2006, 00:35
    Πολύ καλό το άρθρο, αν και διαφωνό σε μερικά σημεία. Αν κι εγώ δεν μπορώνα το χορέψω, έχω δει κι εγώ γυναίκα να το χορεύει πολύ καλύτερα από άντρα. Ίσως μιλάμε για εξαίρεση και ίσως οφείλεται στο ότι η πλειοψηφία των σημερινών αντρών δεν το νιώθουν πια για να το χορέψουν. Δεν ξέρω.

    Ο λόγος, όμως, που γράφω και απαντώ σε σένα ALKIBIADES είναι ότι αναφέρθηκες και στην αρχαιότητα. Σε ένα αφιέρομα, ντοκιμαντέρ, ρεπορτάζ (δε θυμάμαι ακριβώς,έχουν περάσει αρκετά χρόνια) έδειξαν ένα αρχαίο αγγείο στο οποίο ήταν ζωγραφισμένες γυναικίες φιγούρες που χόρευαν ζειμπέκικο (απ' ότι είπαν οι ειδικοί). Αυτό το θυμάμαι γιατί μου είχε κάνει εντύπωση, λόγω του ότι όλοι λένε ότι είναι αντρικός χορός.

    #3973   /   05.02.2006, 01:20
    Οι ειδικοί που το είπαν αυτό είναι άσχετοι. Το αγγείο είναι της γεωμετρικής εποχής και παριστάνει πομπή των Παναθηναίων.

    #3217   /   31.10.2005, 20:50   /   Αναφορά
    Το κείμενο ήταν πολύ ωραίο και μέσα από αυτό τώρα μπορώ να εκφραστώ για το τη είναι το ζε'ι'μπέκικο.Μπορώ να πω ακόμα οτί είναι και πού εκφραστικό το κείμενο.
    ph
    #3219   /   01.11.2005, 02:32   /   Αναφορά


    Δεν ήταν γυναικείος χορός. Τώρα πια είναι και γυναικείος. ΄Ολα αλλάζουν, χωρίς να μένουν ίδια. Είτε αρέσει, είτε όχι, η παράδοση συνεχίζεται ή αλλοιώνεται ή γκρεμίζεται.



    Κι εγώ προτιμώ να βλέπω ένα ζειμπέκικο που το χορεύει ωραία ένας άντρας, παρά μια γυναίκα. Πάντως έχω δει γυναίκα να χορεύει πολύ ωραίο ζειμπέκικο και φυσικά, έχω δει αμέτρητους Καραγκιόζηδες που κάνουν ρόδα, σπαγκάτο και ό,τι έχει αφήσει στη μνήμη τους η τελευταία επίσκεψη στο δοξασμένο τσίρκο Μεντράνο.



    Επειδή λοιπόν οι ζειμπέκηδες δεν υπάρχουν πια, όπως και οι μάγκες πατήθηκαν από τα τρένα, ας το χορεύει όποιος ή όποια το 'χει και οι υπόλοιποι και υπόλοιπες ας αφεθούν στο τσιφτετέλι, του οποίου ο αυτοσχεδιασμός σηκώνει περισσότερη τρέλλα. Το ζειμπέκικο, αν και επίσης αυτοσχεδιαστικό, όπως το ξέρουμε, έχει μια αυστηρότητα, άγραφη μα ισχυρή. Και τόσο, μα τόσο, παραβιασμένη...
    #3254   /   05.11.2005, 14:32   /   Αναφορά
    Το άρθρο αυτό, του πάντα συγκινητικού Δ. Χαριτόπουλου, αναφέρεται στον Ζεϊμπέκικο χορό, όπως διαμορφώθηκε κατά τον μεσοπόλεμο μέσα από το ρεμπέτικο και τον τρόπο ζωής των Ελλήνων στην σύγχρονη Ελλάδα.

    Βέβαια ο Ζεϊμπέκικος [ χορεύεται πάνω σε ενεάσημο ρυθμό] έχει πολλές μορφές. πέρα από αυτόν τον αντρίκιο ομφαλοσκοπικό χορό του Ρεμπέτη, υπάρχει ο χορός των ζεϊμπέκηδων, που έίναι ή αντικρυστός [από δυο ένοπλους άντρες] ή ατομικός [όπου αντίκρυ στον χορευτή στέκεται ο Χάρος]. Υπάρχει επίσης ο Καμηλιέρικος, ομαδικός χορός [ας θυμηθούμε την σκηνή από το "ρεμπέτικο" όταν η ορχήστρα πάιζει το "έλα απόψε στου Θωμά"]. Ακόμη υπάρχει και ο Απτάλικος ή αττάλικος, όπως τον χορεύουν δλδ οι εξ Ατάλειας πρόσφυγες, που είναι κλασικός καρσιλαμάς που χορεύεται από άντρα και γυναίκα.

    Αν ψάξουμε θα βρούμε κι άλλους τρόπους που χορεύεται ο ζεϊμπέκικος. όμως, το Ζεϊμπέκικο που μάθαμε, καθιερώθηκε ως αντρικός σόλο και ομφαλοσκοπικός χορός, όπως ακριβώς τον περιγράφει ο Χαριτόπουλος. Και οι μόνες γυναίκες που "δικαιούνται" να τον χορεύουν, είναι οι "ισότιμες" των ανδρών σύγχρονες εταίρες. Αλλά φυσικά αυτό αφορά μια τυπολογία, που μάλλον έχει παρέλθει....
    #3407   /   20.11.2005, 14:13   /   Αναφορά
    Φίλε ειλικρινά σε οτι λες συμφωνώ και πρεπει να είσαι φινο ντερβισακι και τα λες όμορφα αλλα στο οτι οι φιλοι δεν πρεπει να χτυπουν παλαμακια στο χορο του μάγκα δεν ειναι τοσο σωστό οι φιλοι με καποιο τροπο στηρίζουν τον χορευτη γιατι αν συκωνόταν ο χορευτής μόνος του ειδικα στα σημερινα μαγαζιά μπορεί να μεινει και "κουβάς" παντως ωραια τα λες τα υπόλοιπα.Συμφωνώ και παυξάνω στο σημειο που λες οτι η ζεμπεκιά είναι ανδρικός χορός μόνο οι γυναίκες έχουν το τσιφτετέλι όπως δεν συκώνεται κανένας άντρας να χορέψει τσιφτετελι έτσι και οι γυναικες πρεπει να κάνουν τουμπεκί όταν ο αντρας συκωνεται να χορεψει και να απολάυσει τη ζεμπεκια του!!!
    #3411   /   21.11.2005, 15:50   /   Αναφορά
    Mου αρέσει πολύ το άρθρο... μου αρέσουν και τα σχόλια...



    Σ' όλους δίκιο δίνω...
    #3939   /   30.01.2006, 22:40   /   Αναφορά
    tzouv, δεν νομίζω ότι θα μπορούσε κανείς να περιγράψει καλύτερα τις σκέψεις μου σχετικά με τον ζεϊμπέκικο χορό... Είσαι πραγματικά μέσα στο μυαλό μου!!! Δεν διαφωνώ σε τίποτα απολύτως από όσα έγραψες. Ούτε καν για τις εξαιρέσεις που αναφέρεις για τις γυναίκες στις οποίες "επιτρέπεται" να τον χορέψουν, αν και θα μπορούσα να σκεφτώ και κάνα-δυο ειδικές περιπτώσεις ακόμα, όπως πχ. μια γυναίκα που χώρισε με πολύ δύσκολο και άσχημο τρόπο (αναφέρθηκε και από μια φίλη). Φυσικά, πάντα στα πλαίσια που θέτεις κι εσύ, χωρίς τσαχπινιές και γαργαλιστικά λικνύσματα την ώρα της βαριάς πενιάς, αλλά με ψυχή και με αρχ....α, κι ας μην τα έχει σωματικά.



    Θα ήθελα όμως - με την άδειά σου - να προσθέσω και ένα μικρό μάθημα προς τους αδαείς (τουλάχιστον δεν θυμάμαι να το διάβασα στο άρθρο):



    Το σωστό είναι "ο ζεϊμπέκικος" και όχι "το ζεϊμπέκικο". Ως γνήσιος χορός για αρσενικά, είναι και αυτός γένους αρσενικού.



    #3984   /   06.02.2006, 13:40   /   Αναφορά
    Αυτος/η που θα σηκωθει να χορεψει πρεπει να εχει την "μαγκια".Ο καθενας εκδηλωνεται διαφορετικα στα βηματα που τον/ην εκφραζουν.Δεν βαζω ετικετες ο χορος ειναι για αντρες ή γυναικες αντιστοιχα.Για να το χορεψει ή ο στιχος κατι του λεει στην ψυχη του και το βγαζει πανω στο χορο ή εχει πιει κατι παραπανω και λεει ας ρηξω και μια στροφη.Οσο για το τσιφτετελι προσωπικα δεν μ'αρεσει να χορευεται απο αντρες.Ο χορος της κοιλιας ειναι για να λικνιζεις τη μεση σου και να προκαλεις το αρσενικο.
    #5370   /   13.08.2006, 01:14   /   Αναφορά
    Είναι το πιο εξαιρετικό άρθρο που έχω διαβάσει πότε όσον αφορά το ζεϊμπέκικο. Εκφράζει απόλυτα τις απόψεις μου πάνω σε αυτόν το χορό. Είναι όντως "βαρύς" χορός. Ας μη θίγονται οι γυναίκες. Δεν τους ταιριάζει το ζεϊμπέκικο. Ακόμα κι όταν το χορεύουν ωραία, χρησιμοποιούν αντρικές κινήσεις, αντρικό δυναμισμό. Δεν έχω κανένα λόγο να μειώσω τις γυναίκες. Απλά το παρουσιαστικό των γυναικών δεν είναι αυτό που απαιτεί το ζεϊμπέκικο. Στο ζεϊμπέκικο πρέπει να υπάρχει ένταση και δυναμισμός. Ιδιότητες που εν γένει δεν ανήκουν στις γυναίκες.



    Το ζεϊμπέκικο είναι το ξέσπασμα του πόνου, του καημού, της λύπης. Είναι η έκρηξη του σιωπηλού πόνου του άντρα, ο οποίος συσσωρεύεται σιγά-σιγά και αρχίζει να τον "τρώει" εσωτερικά. Ναι, το ζεϊμπέκικο είναι ιερατικός χορός. Δεν είναι για διασκέδαση. Είναι το κλάμα της ψυχής, η στροφή του χορευτή προς τον εαυτό του.



    Πραγματικά, είναι συγκλονιστικό άρθρο. Μπράβο tzouv που το έφερες στην επιφάνεια.
    #5371   /   13.08.2006, 16:23
    Σας ευχαριστω πολυ ολους παιδια που ασχοληθηκατε με αυτο το αρθρο....

    Πιστευω οτι απο αυτα που λεει παρα πολλα ισχυουν αλλα και πολλαι περισσοτερα πρεπει να ισχυσουν για να ανεβει ξανα ο ζειμπεκικος ως πρωτος χορος.Τιμη μου που πολυ συμφωνουν μαζι μου και παλι ευχαριστω.

    #5375   /   15.08.2006, 15:14
    Συμφωνώ ότι ο ζεϊμπέκικος είναι αντρικός χορός, έχω δει όμως χορευτές να τον χορεύουν με στυλ μπαλαρίνας απλά και μόνο για να επιδείξουν κάποιες φιγούρες... Κι έχω δει άντρες και γυναίκες να τον χορεύουν με πόνο, πάθος, όπως του αρμόζει. Προσωπικά ειναι από τους αγαπημένους μου χορούς και διαφωνώ με το σκεπτικό ότι "απαγορεύεται" να τον χορεύουν γυναίκες... Το θέμα είναι ότι πρέπει να χορεύεται μόνο όταν κάποιος το νιώθει, αναλόγως του τραγουδιού πάντα και όχι με στόχο να κάνει show. Θυμάμαι είχα χορέψει συγκλονιστικά ένα ζειμπέκικο μόλις είχα χωρίσει και έκλαιγα καθώς χόρευα... Αυτό δεν είναι το ζητούμενο? Να νιώθεις αυτό που χορεύεις και να χορεύεις για σένα? Όσοι ξέρουν από χορό ξέρουν ότι το βασικότερο είναι το συναίσθημα που βγάζεις και πόσο το νιώθεις... Όσο για το τσιφτετέλι αυτό είναι εντελώς διαφορετικό και χορεύεται για άλλο σκοπό, δε χωράει σύγκριση και δε θέλω να επεκταθώ στο παρόν τόπικ. Όντως tzouv, ενδιαφέρον άρθρο!

    #5377   /   16.08.2006, 02:01
    Χαιρομαι που καταλαβαινεις ακριβως οτι για να χωρεψει κανεις πρεπει να το νιωθει και οχι μονο γιατι το κανουν οι αλλοι.Ειναι η εκφραση της ψυχης.Και εγω δεν ειμαι απολυτως γι'αυτο για τις γυναικες και συμφωνω μαζι σου για αυτο που λες για τους αντρες χορευτες αλλα αυτος ο χορος θελει μαγκια,ψυχη και πονο εαν μια γυναικα τα εχει (αληθινα ομως και οχι για να λεει οτι τα εχει) τοτε θα της βγει απο μεσα της και θα ειναι μαγκια της και κατορθωμα να σηκωθει να χορεψει και να βαλει τα ''γυαλια'' σε καποιους αλλους που δηθεν το νιωθουν...

    #9111   /   16.08.2007, 00:33   /   Αναφορά
    Αν και άντρας παραδέχομαι ότι πολλές γυναίκες μας έχουν φορέσει τα γυαλιά στο ζειμπέκικο! Φυσικά και θα μπορούσε μια γυναίκα να χορέψει Ζειμπέκικο όπως και ένας άντρας θα μπορούσε να χορέψει οριενταλ. Μάθε λοιπόν κ. αρθογράφε ότι σημασία δεν έχει τι φίλο είναι το άτομο που χορεύει αλλά αν χορεύει καλά
    #10169   /   01.11.2007, 13:39   /   Αναφορά
    Μου άρεσε πολύ το άρθρο και συμφωνώ ιδιαίτερα εκεί που περιγράφει τα συναισθήματα που έχει κάποιος όταν χορευει ζεϊμπεκικο.Μόνο που έχω μία απορία.Οι γυναίκες δεν μπορούν να νιώσουν αυτά τα συναισθήματα? Και όταν τα νιώσουν γιατί δεν μπορούν να τα εκφράσουν μέσα από ένα ζεϊμπεκικο?Δεν είναι άδικο?
    #10175   /   01.11.2007, 15:03
    Η αληθεια ειναι οτι και εγω δεν ενστερνιζομαι πληρως αυτη την αποψη του αρθρου.Θεωρω πως το ζειμπεκικο ταιριαζει περισσοτερο σ'εναν αντρα αλλα οταν μια γυναικα χορευει με την ψυχη της και εκφραζεται με αυτο σαφως και δεν μπορει να την κατηγορησει κανενας αντιθετα πρεπει να την επιβραβευσει.Οταν ομως στα μπουζουκια για παραδειγμα σηκωνεται ο καθενας ή η καθεμια και χορευει ετσι απλα επειδη το κανουν ολοι η για να δειξει οτι καποια ειναι τοτε αυτο δεν μου αρεσει καθολου..



    Σας ευχαριστω και παλι θερμα που ασχολειστε με το αρθρο μου....

    #10980   /   28.12.2007, 19:07
    Φίλε Γιάννη τι μου έχεις θυμίσει τώρα .

    Το άρθρο σου μου έφερε μνήμες και καλές και κακές .

    καλές ήταν αυτές που τιμούσαν και το ζεμπέκικο όπως λες και είναι μετρημένες και που χόρεψα μόνος από ότι θυμάμαι το

    "ας τον τρελό στην τρέλα του"

    και το "η ζωή μου όλη είναι ένα τσιγάρο που δεν το γουστάρω κι όμως το φουμάρω"

    και κακές στιγμές που άπλα χορεύαμε για την πλάκα αλλά έτσι είναι όπως τα λες

    ποιος μπορεί να ξεχάσει το ζεμπέκικο του Νίκου του Κουρκουλου

    "βρέχει φωτιά στην στράτα μου" .

    Βεβαία οι εποχές έχουν αλλάξει και δεν μπορείς να απαιτείς αυτά που λες και μπορεί κάποτε να ήταν έτσι τα πράγματα τώρα είναι αλλιώς.

    Και η γυναίκες μπορούν να χορεύουν και τα παιδία και όλοι .

    πάντα όμως θα ξεχωρίζει σε αυτούς που ξέρουν Ποιος Χορεύει και ποιος απλά κάνει γύρες ,

    ποιος νιώθει και ποιος δείχνει το ζελέ του και το νέο του πουκάμισο .



    υ.γ σωστή και η τελευταία σου παράθεση αλλά ετσί ειναί.


    #11226   /   12.01.2008, 20:32   /   Αναφορά
    Σε καθε λέξη και προταση συμφωνω μαζι σου....πραγματικά το ζεϊμπέκικο ειναι ο καλυτερος χορος.!:)
    #11450   /   25.01.2008, 13:53   /   Αναφορά
    Εγώ πάντως έχω δεί γυναίκες που χορεύουν πιο αντρικά το ζεΐμπέκικο, σε σχέση με κάποιους άντρες. Προσοχή, δεν είπα καλύτερα!
    #11461   /   26.01.2008, 01:57   /   Αναφορά
    Συμφωνω σε ολα! Ομως θα μεινω στο οτι το ζειμπεκικο δεν ειναι γυναικιος χορος. Δεν ειμαι απο τα ατομα τα οποια θεωρουν τις γυναικες κατωτερες αλλα δεν μπορω να βλεπω γυναικες να χορευουν σαν κουσαβακια, οπως και δεν μπορω να βλεπω αντρες να κουνιουντε στο τσιφτετελι. Δεν μου παει στο ματι. Επισης οσον αφορα τις φιγουρες ειναι τραγικη η κατασταση. Οι ποιο πολλοι χορευουν για τις φιγοθρες παρα για να εκφρασουν τον πονο τους.
    #15031   /   01.07.2008, 00:13   /   Αναφορά
    ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΧΟΡΤΑΣΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ ΑΓΑΠΗΤΕ ΟΠΟΙ0Σ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ.ΔΕΝ ΕΧΩ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΝΑ ΣΕ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΛΛΑ ΣΟΥ ΔΙΝΩ ΣΥΓΧΑΡΤΗΡΙΑ.ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ/ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝΤΕΣ ΑΣ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΤΙ ΕΣΤΙ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΣ ΔΙΑΦΩΝΗΣΟΥΝ ΟΣΟ ΘΕΛΟΥΝ.ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΕ ΕΠΙΚΡΙΝΟΥΝ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΟΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΧΟΡΕΥΟΥΝ 20ΑΡΕΣ ΜΙΝΙΦΟΡΟΥΣΕΣ ΜΕ 25 ΠΟΝΤΟΥΣ ΚΑΡΑΤΑΚΟΥΝΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΝΑ ΒΑΡΑΝΕ ΠΑΛΑΜΑΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΜΑΡΩΝΟΥΝ ΣΑΝ ΓΥΦΤΙΚΑ ΣΚΕΠΑΡΝΙΑ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΙ ΠΡΑΓΜΑ ΜΙΛΑΝΕ ΟΥΤΕ ΓΙΑΤΙ ΖΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ.Ο ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΑΝΤΡΕΣ ΓΙΑ ΑΝΤΡΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΕΙΣ ΚΑΤΙ ΑΜΑΛΙΑΓΑ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΝΑ ΚΟΥΝΙΟΥΝΤΕ ΣΤΙΣ ΠΙΣΤΕΣ ΣΑΝ ΙΤΙΕΣ ΣΕ ΝΕΡΟΠΟΤΑΜΙΑ ΜΗΝ ΕΧΟΝΤΑΣ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΑ ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ.ΑΠΛΑ ΣΑΝ ΕΠΙΛΟΓΟ ΘΑ ΠΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΩΤΟΣ ΕΙΠΕ Ο ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ ΑΠΟ ΜΙΚΡΟΦΟΝΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΑ ΒΓΑΛΗ ΚΙΧ.>.
    #15033   /   01.07.2008, 00:55   /   Αναφορά
    Πολύ ωραίο το άρθρο και μπράβο σου!



    Ασφαλώς και συμφωνώ ότι είναι αντρικός χορός αλλά θεωρώ υπερβολή στην εποχή μας την προσβολή του συνοδού της κάθε γυναίκας που θα το χορέψει!



    Προσωπικά χορεύω πολλές φορές αγαπημένα μου τραγούδια και δεν είχα κανένα πρόβλημα με τον άντρα μου, το αντίθετο μάλιστα!



    #15164   /   05.07.2008, 22:10
    ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΝΑ ΧΟΡΑΕΥΕΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ.ΑΠΛΑ ΕΠΕΣΗΜΑΝΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ.ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΙΟΡΘΣΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΔΝ ΕΙΝΑΙ 'ΤΟ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ' ΑΛΛΑ 'Ο ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ'

    #15165   /   05.07.2008, 22:12
    ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ ΝΑ ΧΟΡΕΥΕΙ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ.ΑΠΛΑ ΕΠΕΣΗΜΑΝΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ.ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 'ΤΟ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ' ΑΛΛΑ 'Ο ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ'

    #15177   /   06.07.2008, 09:31
    Μάλλον για μένα το λες αλλά εγώ αναφέρθηκα απλά σ΄αυτό που γράφει το άρθρο κι όχι σε σένα! :-)



    Και λέω στην εποχή μας γιατί έχω ακούσει από ανθρώπους μεγάλης ηλικίας ότι μόνο οι ¨κοινές γυναίκες¨ το χόρευαν παλιά και σίγουρα τους ξενίζει ακόμα το θέαμα.



    Ανεξάρτητα απ' αυτό ούτε κι εγώ συμφωνώ με τις αναμαλλιασμένες μινιφορούσες με το 12ποντο που φέρνουν βόλτα την πίστα, αισθητικά μ΄ενοχλεί...



    Ένα βαρύ ζειμπέκικο δεν τολμώ ούτε κι εγώ να το χορέψω γιατί δε μου ταιριάζει...

    #15189   /   06.07.2008, 20:46
    ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΗΤΑΝ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΟΥ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟ ΜΠΗΚΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΣΗΣΗΣ ΠΛΑ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΩ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ ΟΤΙ ΔΕ ΦΤΑΝΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΚΙ ΟΛΑΣ.ΑΣ ΗΞΕΡΑΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΑΤΑΝΕ ΣΤΑΦΥΛΙΑ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΤΟΤΕ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΧΟΜΑΣΤΑΝ.

    #15201   /   07.07.2008, 09:40
    Και η δική μου αντίδραση επίσης!



    Εμείς οι Πειραιώτες έχουμε παράδοση στη λεβεντιά, ε?



    Ίσως γι' αυτό κρίνουμε αυστηρά....



    Να 'σαι καλά!

    #15248   /   08.07.2008, 12:04
    ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΩΤΟΧΟΡΕΥΤΗΚΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟΥ ΨΥΡΡΗ ΟΠΩΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ.ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΟΝ 'ΠΑΙΡΕΑ' ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΠΙΟ ΠΑΛΙΟΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ.ΗΤΑΝ ΒΕΒΑΙΑ ΣΥΝΗΦΑΣΜΕΝΟΣ Ο ΧΟΡΟΣ ΜΕ ΤΗ ΜΑΓΚΙΑ ΑΛΛΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ .ΞΕΡΕΤΕ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ,ΕΧΩ ΝΑ ΧΟΡΕΨΩ ΧΡΟΝΙΑ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΙ ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΤΥΛ.ΜΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΚΑΙ ΧΩΙΣ ΤΑ ΠΑΛΑΜΑΚΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ.ΚΑΙ ΕΧΩ ΠΑΜΠΟΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΕΙ ΜΕ ΝΕΩΤΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ.Ο ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΕΙΝΑΙ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ.Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΑΝΤΡΑ ΣΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ.ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΕΦΙ ΣΠΑΣΙΜΟ ΩΠΑ ΑΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΑΜΑΚΙΑ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ.ΚΥΡΙΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΕΙΡΑΙΩΤΙΣΣΑ.

    #15249   /   08.07.2008, 12:24
    Έτσι είναι, γι' αυτό μίλησα για παράδοση στον Πειραιά!



    Αν θες να χορέψεις και να ευχαριστηθείς προτίμησε μικρά και παρείστικα μαγαζιά, τα μεγάλα και απρόσωπα δε λένε...



    Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

    #15266   /   08.07.2008, 21:02
    ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΩ ΕΝΑ ΤΑΒΕΡΝΑΚΙ ΣΑΝ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΜΕ ΤΑ ΒΑΡΕΛΙΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ ΦΙΛΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ ΝΑ ΛΕΕΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΤΗ ΜΑΣ ΜΟΝΟ.ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΝΕ ΑΠΛΑ ΟΝΕΙΡΟ.ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ΤΑ ΔΥΟ ΤΕΛΕΙΑ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΑΛΕΙΩΤΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥΦΥΣΙΚΑ ΑΥΤΑ.ΤΟ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ ΤΗΣ ΕΥΔΟΚΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΗΘΕΛΑ ΚΑΤΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ(ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ)

    #18125   /   29.03.2009, 01:47   /   Αναφορά
    ...Ομολογουμένως...δεν έχω λόγια...Εκπληκτικό Άρθρο...Συγχαρητήρια!



    Εκτός του γενικότερου σχολιασμού, ας μου επιτραπεί να πώ και τούτο:



    "Ας μείνει και κάτι καθαρά Αντρίκιο σ'αυτή την ζωή...μήν "πέφτετε" να τα εξομοιώσετε όλα..."

    Ναί, καλά καταλάβατε...στις κυρίες απευθύνομαι...Κανείς δεν είπε πως μια κυρία δεν μπορεί να σταθεί επάξια ή και πολύ καλύτερα στην "χορευτική εκτέλεση" του Ζεϊμπέκικου...



    ...και το κραγιόν μπορεί να το χρησιμοποιήσει "Άντρας", αλλά όπως και να το δεί κανείς...συμβολίζει Γυναίκα...



    Κυρίες μου, θα "διαλέγατε" ποτέ κάποιον "Αντρα" για τις εξαιρετικές του ικανότητες στο Τσιφτετέλι..?και εγώ χορεύω..με τα χέρια ψηλά..και σαν σκουπόξυλο..!Ενα Θυλικό όμως...μπορεί ν'απογειώσει το Τσιφτετέλι...και ολον τον Αντρικό πληθησμό Περιμετρικά αυτής...



    Αυτά τα ολίγα,



    ...και πάλι Μπράβο!!!



    Φιλικά,



    Π.Σ.







    #18272   /   15.04.2009, 15:38
    Απαγορεύεται το απαγορεύεται.

    #18276   /   15.04.2009, 20:18
    Nα προσθέσω επίσης ότι επειδή προέρχομαι από οικογένεια με αρκετούς χορευτές αυτό που μου έχουν πει είναι ότι ο χορευτής γεννιέται.Κάποιοι το έχουν κάποιοι όχι.Κάποιοι εκφράζουν τα συναισθήματά τους πετυχημένα μέσα από την κίνηση με ένα αποτέλεσμα όμορφο αισθητικά ενώ κάποιοι άλλοι όχι.Η τέχνη δεν έχει φύλο.Δεν υπάρχει ανδρικός και γυναικείος χορός.Τώρα αν η κοινωνία έχει συνδέσει κάποιους χορούς με τους άνδρες και κάποιους άλλους με τις γυναίκες αυτό είναι άλλο θέμα.

    #19900   /   03.04.2010, 22:19   /   Αναφορά
    ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΧΑΡΙΤΟΠΟΥΛΟΣ...



    ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ - ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΟΣ !!!
    #20131   /   21.05.2010, 23:52   /   Αναφορά
    ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΛΗΘΙΝΟ ΑΡΘΡΟ! ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΡΑΜΜΕΝΗ ΑΠΛΑ,ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ SAVOIR VIVRE ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΔΕΝ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ! ΦΥΣΙΚΑ ΨΕΥΡΟΕΠΑΝΑΣΤΑΤΡΙΕΣ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΡΙΖΕΣ ΞΑΙ ΨΥΧΙΚΑ ΑΠΟΘΕΜΑΤΑ ΘΑ ΒΡΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΛΑΛΑΚΗΔΕΣ ΠΟΥ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟ ΣΤΡΙΝΓΚ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΝΤΡΙΚΟ ΕΣΩΡΟΥΧΟ! ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΙΣΙΠΕΔΩΣΟΥΜΕ ΟΛΑ ΠΛΕΟΝ. ΑΣ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΓΝΗΣΙΟ ΠΙΑ...
    #20135   /   22.05.2010, 17:37   /   Αναφορά
    Δε θα απαντήσω σε κανέναν γιατί ο ένας προσπαθεί ν'απαξιώσει την απάντηση του προηγούμενου (τουλάχιστον στα μισά από τα σχόλια).

    Αλλά θέλω να πω ότι αν θεωρούμε ότι ισχύουν ΟΛΑ όσα αναφέρει ο συντάκτης τότε κανείς μας δεν έχει δει ζεϊμπέκικο.

    Και πάλι όμως, έτσι ίσως να ήταν τα πράγματα τότε που μεσουρανούσε ο Τσιτσάνης και ο Βαμβακάρης (από όπου και τα παραθέματα που τεκμηριώνουν τις απόψεις του συντάκτη).Οι εποχές αλλάζουν κι έτσι και το ζεϊμπέκικο εξελίχτηκε, ακόμα κι αν αυτή η εξέλιξη σημαίνει τον ευτελισμό του.
    #23873   /   24.12.2011, 22:15   /   Αναφορά
    Διαφωνω για το ότι απαγορεύεται μια γυναίκα να χορέψει ζεϊμπέκικο η απόδειξη είναι εδώ http://www.youtube.com/watch?v=m9PZNjZsr2g&feature=related
    #23874   /   25.12.2011, 20:37
    Εγώ ilko θα διαφωνήσω μαζί σου γιατί στο link που παρέθεσες είδα ένα συγχρονισμένο (εν πολλοίς) μπαλέτο, τα κορίτσια ήταν χαριτωμένα και με πειθαρχημένες κινήσεις και βήματα, αλλά ζεϊμπέκικο ΔΕΝ χόρευαν, τουλάχιστον με τα όσα εμπεριέχει απαιτεί και δηλώνει ο χορός αυτός καθεαυτός. Το ίδιο και τα αγόρια, αλλά δεν θα αναφερθώ σ΄αυτά.

    Απάθεια στο βλέμμα και στην έκφραση του προσώπου, έλλειψη "ψυχής" στις κινήσεις και στα βήματα, και χαμόγελα μεταξύ των χορευτών ΔΕΝ είναι ζεϊμπέκικος. Δεν συγκλονίζει ο χορός τους, είναι ένα απλό μπαλέτο. Σε αντιπαράθεση θα βάλω link με το απόσπασμα της γνωστής ταινίας που ο Κούρκουλος χορεύει ζεϊμπέκικο, και ναι μεν σαν ηθοποιός αποδίδει όσα λείπουν από το μπαλέτο των παιδιών γιατί υποδύεται κάποιο ρόλο την στιγμή που χορεύει, αλλά κατά την γνώμη μου είναι πολύ κοντά σ΄αυτό που εκφράζει ο ζεϊμπέκικος.



    http://www.youtube.com/watch?v=236tmxfryB4



    Αντιλαμβάνεσαι πόσο πιό συγκλονιστικός θα ήταν ο χορός αν επρόκειτο για πραγματικό περιστατικό με ανάλογες συνθήκες θανάτου, και όχι για ταινία.

    Το "απαγορεύεται" στις γυναίκες δεν ευσταθεί σαν απαράβατος όρος, αλλά είθισται οι γυναίκες που "νοιώθουν" την ουσία του χορού και έχουν λίγο ρεμπέτικο ταμπεραμέντο να παραχωρούν οικειοθελώς τον χορό αυτό μόνο στους άντρες και να μην χορεύουν οι ίδιες (τουλάχιστον) δημόσια σε πίστες. Δεν υπάρχει "απαγορεύεται" υπάρχει σιωπηλός και άγραφος νόμος ανάμεσα σ΄αυτούς που ξέρουν.


    #24391   /   07.03.2012, 12:53   /   Αναφορά
    Θα συμφωνήσω με τη Μαίρη ,και ας μου επιτραπεί να γράψω και εγώ κάτι γι’ αυτόν τον αγαπημένο μου χορό, έτσι απλά για ποικιλία .

    Είναι μοναχικός χορός. Θεωρείται -ταιριάζει θάλεγα- ως «ανδρικός», σε αντίθεση(οχι απαγορευτικά) με το τσιφτετέλι που θεωρείται «γυναικείος». Ο ζεϊμπέκικος δεν διέπεται από βασικούς κανόνες, φιγούρες και βήματα, αλλά είναι σχεδόν αυτοσχεδιαστικός χορός. Δε χορεύεται έτσι, απλά για επίδειξη, αλλά έχει μια δική του «βαθειά» φιλοσοφία. Ο χορευτής επικοινωνεί τυπικά-φαινομενικά και μόνο με το περιβάλλον.Περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του και είναι στον δικό του κόσμο. Σ’ ένα κόσμο βασανιάρικο, βουβό. Σ’ ένα κόσμο απόμακρο στον οποίον ταξιδεύει παραπονιάρικα , πάνω στούς μουσικούς «δρόμους», χιτζάζ ,νιαβέντ,σαμπάχ κλπ. με οδηγό τις πενιές του μπουζουκιού και το χαρακτηριστικό «τέμπο» του ζειμπέκικου. Ο χορευτής για να χορέψει «φτιάχνει κεφάλι» ή τη «γεμίζει» ως συνηθίζεται να λέγεται. Εκφράζει (τις περισσότερες φορές) οδύνη , θλίψη, εσωστρέφεια.

    Πρόκειται για χορό σε ρυθμό με μέτρο 9/8ων , τον οποίο χόρευαν αρχικά οι ζεϊμπέκηδες, απ’ όπου πήρε και το όνομά του. Σύμφωνα με την ιστορία, οι ζεϊμπέκηδες ήταν φυλή ανυπότακτων πολεμιστών, τους οποίους χρησιμοποίησε ο Σουλτάνος το 19ο αιώνα ως βοηθητικά σώματα. Διατηρούσαν δικές τους συνήθειες και φορούσαν μια ενδυμασία που τόνιζε τη θεματολογία του χορού τους.

    Συγχαρητήρια στον συντάκτη του άρθρου.

    #24907   /   15.07.2012, 14:30   /   Αναφορά

    Το ζειμπέκικο στην πραγματικότητα είναι καθαρά γυναικείος αρχαιος χορός. 


    Διασώζονται τοιχογραφίες γυναικών που χορεύουν ακριβώς με τον τρόπο που χορεύεται σήμερα, ώς επίκληση προς τον ουρανό, αλλά και προς τη γη, όταν έλειπαν οι άνδρες κατά την εκστρατεία του Μ. Αλέξανδρου, παρακαλώντας το Δία να βοηθήσει τα γυναικόπαιδα που έμειναν πίσω μόνο με τις μανάδες να μην πεινάσουν.  Ζευ+Μπουκιά=>>>ζειμπεκια.  


    Αλλά οτι και να είναι, αυτή είναι μια απο τις πολλές ερμηνείες του όρου. Πάντως, επειδή σε παλαιότερες εποχές στα κουτούκια πηγαίναν μόνο άντρες και άφηναν τις γυναίκες στο σπίτι, γι'αυτό και χόρευαν μόνο άντρες! Αν ήταν και γυναίκες εκεί, και εκείνες θα χόρευαν! 


    Θα ήθελα να πώ οτι μου φαίνεται πολύ ωραίο όταν βλέπω μια γυναίκα να χορεύει ζειμπέκικο, και επίσης το ίδιο όταν βλέπω έναν άντρα να χορεύει τσιφτετέλι μαζί με την κοπέλα του.  Δεν πρέπει να ντρέπεται κανείς να εκφράζεται. Ο χορός είναι έκφραση και αμα σου'ρθει να χορέψεις, δεν πρέπει να καταπιέζεσαι!