ελληνική μουσική
    634 online   ·  210.873 μέλη

    Η πόλη είναι καλύτερη με ποδήλατο!!

    swkraths
    25.05.2007, 03:41
    Ένα καινούριο σύστημα έχει αρχίσει να εφαρμόζεται στην Πόλη του Φωτός.Η Πολιτεία θα έχει στην διάθεση του κάθε πολίτη ή επισκέπτη του Παρισιού ένα αριθμό ποδηλάτων.Αρκετά μεγάλος για να ικανοποιήσει την απαιτούμενη ζήτηση,περίπου 20.000 ποδήλατα!!
    Έτσι ο κάθε ένας θα μπορεί να επισκέπτεται έναν από τους σταθμούς ποδηλάτων και με την πιστωτική του κάρτα να ενοικιάζει ποδήλατο με χρονοχρέωση, η οποία είναι αρκετά χαμηλή ( ένα ευρώ την ώρα) ενώ δωρεάν θα είναι τα πρώτα 30 λεπτά!
    Τώρα αν κάποιος θελήσει να το "δανειστεί" θα χρεωθεί στην πιστωτική του κάρτα απλούστατα με 150€....

    Υπουργείο Μεταφορών???Ακούει κανείς??



    επισυναπτόμενα: avelo.jpg 
    MyNameIsDo
    25.05.2007, 10:03
    Swkraths, θα διαφωνήσω με μιά τέτοια κίνηση στην Ελλάδα. Θα πρέπει πρώτα να προστατευτούν οι ποδηλάτες απο τους μανιώδεις οδηγούς με κάποιο τρόπο. Και στο Παρίσι ακόμη, τούς εύχομαι να φτιάξουν γερά νεύρα πρίν αρχίσουν την ποδηλασία!


    yiannisyiannis
    25.05.2007, 10:55
    Συμφωνώ με τον mynameisdo. Το ποδήλατο για βόλτες στην ελληνική ύπαιθρο είναι καταπληκτικό μέσο, αλλά για τις συνθήκες των ελληνικών πόλεων είναι πολύ επικίνδυνο. Στις ευρωπαϊκές πόλεις όπου κυκλοφορούν πολλά ποδήλατα κι εφαρμόζεται αυτό το μέτρο, υπάρχουν ειδικοί ποδηλατόδρομοι. Στο Άμστερνταμ όπου έζησα για κάποιο διάστημα, υπήρχε τρομερό δίκτυο ποδηλατοδρόμων, δίπλα σχεδον σε κάθε δρόμο. Εκτός του ότι εκεί κυκλοφορούν πολλά ποδήλατα, ο δήμος είχε και τα δικά του λευκά ποδήλατα, που μπορούσε κανείς να τα χρησιμοποιήσει εντελώς δωρεάν. Κι όχι μόνο αυτό. Η ποδηλασία εκεί επιτρέπεται αυστηρά μόνο στους ποδηλατοδρόμους. Εκτός ποδηλατοδρόμου, ο ποδηλάτης είναι υποχρεωμένος να κατέβει και να μεταφέρει το ποδήλατό του πεζός. Αν συνελάμβαναν ποδηλάτη να ποδηλατεί εκτός ποδηλατόδρομου, δλδ σε πεζόδρομο ή πεζοδρόμιο, στην καλύτερη περίπτωση η αστυνομία του έκανε παρατήρηση και στη χειρότερη πρόστιμο. Έτσι λοιπόν και ο ποδηλάτης προστατεύεται από το αυτοκίνητο, αλλά και ο πεζός από τον ποδηλάτη. Εδω λοιπόν που, πως; Μόνο για βόλτες στην εξοχή.
    swkraths
    25.05.2007, 14:22
    Ναι δεν διαφωνώ μαζί σας.Έχετε απόλυτο δίκιο.Εννοείται πως μια τέτοια παρόμοια κίνηση απαιτεί και την ανάλογη υποδομή.Υπάρχουν πάντως κάποιες πόλεις στην Ελλάδα που ενδείκνυνται για ποδηλασία ακόμα και χωρίς την προυπάρχουσα υποδομή.
    movflower
    25.05.2007, 14:47
    Ούτε στο Παρίσι είναι καλή ιδέα! Οι οδηγοί εκεί, οδηγάνε ακριβώς όπως και στην Ελλάδα! Από την παρέα, που είχαμε ξεκινήσει από Γερμανία, μόνο εγώ (η πείρρα στην Κύπρο, όπου ο καθένας νομίζει ότι ο δρόμος είναι δικός του) μπορούσα να διατηρήσω την ηρεμία μου και να μπω στον τρόπο σκέψεως των εκεί οδηγών. Σκεφτείτε, ότι για να μπούμε στον χώρο στάθμευσης του ξενοδοχείου, έπρεπε να περάσουμε πάνω από νησίδα(από αυτές που υπάρχουνε μόνο ως άσπρες γραμμές στο δρόμο), και να μπούμε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας για λεωφορεία.Όσο το έλεγα μέσα στο αυτοκίνητο, με έβγαζαν τρελλή. Τελικά μετά από 3 γύρους, με άφησαν να το κάνω και αφού μπήκαμε στο ξενοδοχείο και ρωτήσαμε τον ρεσέψιονιστ για την είσοδο στο πάρκινγκ, κατάλαβαν ότι η οδήγηση στη Γερμανία δεν έχει καμία σχέση με αυτήν στο Παρίσι.
    Τι Αθήνα τι Παρίσι! Αυτό σας λέω!
    movflower
    25.05.2007, 14:49
    Παράθεση:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 25-05-2007 στις 10:55 έγραψε...

    Συμφωνώ με τον mynameisdo. Το ποδήλατο για βόλτες στην ελληνική ύπαιθρο είναι καταπληκτικό μέσο, αλλά για τις συνθήκες των ελληνικών πόλεων είναι πολύ επικίνδυνο. Στις ευρωπαϊκές πόλεις όπου κυκλοφορούν πολλά ποδήλατα κι εφαρμόζεται αυτό το μέτρο, υπάρχουν ειδικοί ποδηλατόδρομοι. Στο Άμστερνταμ όπου έζησα για κάποιο διάστημα, υπήρχε τρομερό δίκτυο ποδηλατοδρόμων, δίπλα σχεδον σε κάθε δρόμο. Εκτός του ότι εκεί κυκλοφορούν πολλά ποδήλατα, ο δήμος είχε και τα δικά του λευκά ποδήλατα, που μπορούσε κανείς να τα χρησιμοποιήσει εντελώς δωρεάν. Κι όχι μόνο αυτό. Η ποδηλασία εκεί επιτρέπεται αυστηρά μόνο στους ποδηλατοδρόμους. Εκτός ποδηλατοδρόμου, ο ποδηλάτης είναι υποχρεωμένος να κατέβει και να μεταφέρει το ποδήλατό του πεζός. Αν συνελάμβαναν ποδηλάτη να ποδηλατεί εκτός ποδηλατόδρομου, δλδ σε πεζόδρομο ή πεζοδρόμιο, στην καλύτερη περίπτωση η αστυνομία του έκανε παρατήρηση και στη χειρότερη πρόστιμο. Έτσι λοιπόν και ο ποδηλάτης προστατεύεται από το αυτοκίνητο, αλλά και ο πεζός από τον ποδηλάτη. Εδω λοιπόν που, πως; Μόνο για βόλτες στην εξοχή.



    Γιάννη μου, το Άμστερνταμ είναι ειδική περίπτωση! Έχει την πρωτιά σε όλη την Ευρώπη, για αυτό και εκεί πρέπει να προσέχει κανείς μην τον πατήσει ποδήλατο, όχι αυτοκίνητο!
    Δεν είναι τυχαία που υπάρχει τετραόροφο πάρκιγνκ ποδηλάτων, ακριβώς δίπλα από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Ένα τόσο μεγάλο ποδηλατοπάρκινγκ δεν είδα σε καμιά άλλη Ευρωπαϊκή πόλη.
    Iphigenia
    25.05.2007, 15:12
    Είναι αλήθεια, το Άμστερνταμ δεν παίζεται σε κάτι τέτοια (παρεπιπτόντως, το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξεις να μη σε πατήσει είναι το τραμ - με χίλια πάνε!!!).

    Και στις Βρυξέλλες όμως που δεν είναι σε επίπεδο Άμστερνταμ ακόμα (με την έννοια ότι έχει λιγότερα ποδήλατα να κυκλοφορούν και λιγότερους ποδηλατόδρομους) ισχύει το ίδο μέτρο με αυτό που φαίνεται να πάει να εφαρμοστεί στο Παρίσι.

    Είναι μία καλή εναλλακτική για να δει κανείς την πόλη χωρίς να ξεποδαριαστεί και χωρις να εξαρτάται από μέσα μαζικής συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικό, τραμ) ή σταθερού δρομολογίου τελος πάντων, που μπορεί να μην πηγαίνουν εκεί ακριβώς που θες να πας ή να πρέπει να κάνεις 2-3 αλλαγές μέχρι να φτάσεις.

    Πάντως η αλήθεια είναι ότι ούτε εγώ βλέπω αυτή τη λύση εφαρμόσιμη στην Ελλάδα (για τους λόγους που προαναφέρθηκαν και άλλους πολλούς που δεν έχουμε καλύψει) αυτή τη στιγμή.

    Είναι ωραίο όμως να ελπίζουμε ότι μια μέρα θα έχουμε την παιδεία και τις υποδομές να δούμε κάτι τέτοιο και στη χώρα μας.

    Άλλωστε η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία.
    augustina
    25.05.2007, 18:39
    Παιδιά τι μου συζητάτε??? πώς να γίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα???δίκαια βέβαια ο swkraths απευθύνεται στο υπουργείο μεταφορών, αλλά για άλλο λόγο!! Ας φτιαχτούν πρώτα ποδηλατόδρομοι, και μετά συζητάμε το ενδεχόμενο για καθημερινή χρήση του ποδηλάτου!! Στην Κίνα που έχω δει ποδηλατόδρομους, μπορώ να σας πω οτι πιο πολύ...κίνηση είχαν οι ποδηλατόδρομοι, παρά οι αυτοκινητόδρομοι... Βέβαια μιλάμε και για άλλο οικονομικό επίπεδο...
    Τι να πω? Πιστεύω όμως πως μια τέτοια κίνηση θα έπιανε πολύ στην Ελλάδα!!
    vero
    25.05.2007, 20:06
    Δεν γινεται η ποδηλασια στην Ελλαδα ειδικα με τον τροπο που οδηγουν καποιοι ας γελασουμε!!! Στο πεζοδρομιο που περπαταμε προσπαθαμε να σωθουμε και θα χρησιμοπποιουμε ποδηλατα???????????? Με την αντιλιψη που εχουμε εδω κατω αστο καλυτερα ουτε να το σκεφτεστε!!!! Ξεχνατε το!!!!

    Για να γινει κατι τετοιο πρωτα πρεπει να αλλαξουμε τα μυαλα μας και μετα καντε οτι θελετε!!!
    renabill
    26.05.2007, 11:07
    Ναι αλλά πιστεύω θέλει πολλή δουλεία να σεβαστούν οι οδηγοί τους ποδηλάτες κι ακόμη περισσότερη να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο και να χρησιμοποιήσουν άλλα μέσα μεταφοράς.
    gogere17
    26.05.2007, 11:16
    Παράθεση:

    Το μέλος MyNameIsDo στις 25-05-2007 στις 10:03 έγραψε...

    Swkraths, θα διαφωνήσω με μιά τέτοια κίνηση στην Ελλάδα. Θα πρέπει πρώτα να προστατευτούν οι ποδηλάτες απο τους μανιώδεις οδηγούς με κάποιο τρόπο. Και στο Παρίσι ακόμη, τούς εύχομαι να φτιάξουν γερά νεύρα πρίν αρχίσουν την ποδηλασία!



    αυτο ακριβως....ασε που δεν εχουμε και δρομους
    GiannisTsimperidis
    26.05.2007, 11:24
    Σαφώς και είναι το ποδήλατο επικίνδυνο στους ελληνικούς δρόμους, αλλά ως φανατικός χρήστης του έχω να δηλώσω ότι είναι και πολύ σπουδαίο εργαλείο στα πόδια του αναβάτη του. Σημαντικότατο επίσης ότι είναι μια πάρα πολύ καλή μορφή αναερόβιας άσκησης! Προσωπικά χαίρομαι ολοένα και περισσότερο που βλέπω ποδήλατα να κυκλοφορούν και ελπίζω η ευρεία χρήση τους να ασκήσει πίεση στους αρμόδιους και να δημιουργήσουν επιτέλους και την απαραίτητη υποδομή (ποδηλατόδρομους, νέο ΚΟΚ, ή ότι άλλο) για την ασφάλεια των "τολμηρών"!


    swkraths
    29.05.2007, 00:34
    Τουλάχιστον χαίρομαι που όλοι γνωρίζουμε για το χάλι που επικρατεί στη χώρα μας.αλλά επίσης λυπάμαι για το χάλι αυτού....
    Ας ελπίσουμε τουλάχιστον να γίνουν κάποιες προσπάθειες απο τους κρατικούς φορείς και όχι μόνο βέβαια...
    Στην πόλη μου για παράδειγμα τα Χανιά υπήρχαν μέχρι πριν 3 χρόνια αν θυμάμαι καλά άνδρες της τροχαίας σε ποδήλατα οι οποίοι κυκλοφορούσαν στην παλιά πόλη κάνοντας ευκολότερα και πιο αποδοτικά το έργο τους.Δυστυχώς όμως για κάποιο λόγο σταμάτησε αυτή η "υπηρεσία"...Ελπίζω να δούμε κάτι παρόμοιο και σε άλλες πόλεις...
    aggeliki
    29.05.2007, 00:45
    Συμφωνώ με όλους σας αλλά από την άλλη μόνο αν γίνει κάτι τέτοιο υπάρχει περίπτωση να αλλάξει η οδική μας συμπεριφορά...
    Αλλιώς όλοι θα μείνουμε στη θεωρία...!Και πως να αλλάξει ξαφνικά δηλαδή η οδική μας συμπεριφορά?Ως δια μαγείας?Απ'ότι έχω καταλάβει τα πρόστιμα δεν παίζουν και ιδιαίτερο ρόλο τελικά...Μόνο στην πράξη και αν αναγκαστούμε θα αλλάξουμε!
    Κάπως έτσι δεν έγινε και με το τραμ???

    Ας φτιαχτούν λοιπόν οι ποδηλατόδρομοι και μετά βλέπουμε!


    ΥΓ1:Και όσον αφορά τους Γάλλους εγώ τους βρήκα τέλειους οδηγούς τουλάχιστον ως προσ τους πεζούς!

    ΥΓ2:Πηγαίνετε σε καμιά αραβόφωνη χώρα(π.χ Αίγυπτος) και θα δείτε τι σημαίνει είδα το Χάρο με τα μάτια μου!
    elenh_sigma
    30.05.2007, 14:55
    Τι κρίμα που δεν ξέρω να κάνω ποδήλατο και φοβάμαι ακόμα και να ανέβω σε ενα...
    edelweiss
    30.05.2007, 15:15
    Παράθεση:

    Το μέλος swkraths στις 25-05-2007 στις 14:22 έγραψε...

    Ναι δεν διαφωνώ μαζί σας.Έχετε απόλυτο δίκιο.Εννοείται πως μια τέτοια παρόμοια κίνηση απαιτεί και την ανάλογη υποδομή.Υπάρχουν πάντως κάποιες πόλεις στην Ελλάδα που ενδείκνυνται για ποδηλασία ακόμα και χωρίς την προυπάρχουσα υποδομή.



    Όπως είναι η Λάρισα και κάθε μικρή επαρχία ή χωριό που τα αυτοκίνητα είναι υπερβολή... :) Ή ακόμα και με τα πόδια :)

    Μην υπερβάλλουμε τώρα 1 χιλ. να το κάνει ο άλλος με το αμάξι... Πάρε φίλε μου ποδήλατο... Όχι μόνο κάνεις καλό στην φύση (που είναι πάνω από όλα οικολογικό) μα και στην σωματική σου κατάσταση :) κι έπειτα οι δρόμοι θα είναι πιο ελεύθεροι κι όχι πνηγηροί όπως τώρα
    bouzos
    30.05.2007, 15:21
    H gnomi mou eine pos stis megΰles poleis kai protιvouses eine epikyndino to podilato logo atyximΰton (ektos an yparxei eidiki lorida mono gia podilata) kai kafsaeriou.....fantasou sto kentro tis Athinas!!! Katΰ t'ΰlla kano podilato peripou 5 ores tin evdomΰda. Mιno se proΰstio!

    to mono pou zeitaw: mia eukairia ston Paradeiso na paw!!!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : bouzos στις 30-05-2007 15:22 ]


    Hastaroth
    30.05.2007, 22:21
    Στήν Καρδίτσα πάντως υπάρχουν αρκετοί ποδηλατόδρομοι,άν και δέν είδα πολλούς να χρησιμοποιούν ποδήλατο.Βέβαια δέν ήταν και η εποχή κατάλληλη (Δεκέμβριος,μέ θερμοκρασίες κάτω τού μηδενός),οπότε φαντάζομαι το καλοκαίρι θα κυκλοφορούν και περισσότεροι ποδηλάτες.
    mariantamati
    31.05.2007, 17:14
    Παιδια,
    θεωρώ οτι το θέμα του ποδηλάτου πια στις μέρες μας ειναι επιτακτική ανάγκη τόσο για τη προσωπική μας υγεία όσο και για τη προστασία του περιβάλλοντος. Συγχαρητήρια λοιπον για αυτη τη πρωτοβουλία.
    Θα ηθελα στο πλαίσιο αυτό να σας ενημερώσω ότι με την επιχορήγηση της Γενικής Γραμματειας Νέας Γενίας απο τις αρχές του χρόνου πραγματοποιείται ένα πρόγραμμα " Η πόλη μου με Ποδήλατο" οπου ενδεχομένως να έχετε δει ανάλογες διαφημίσεις στα ΜΜΕ,
    Η πρωτοβουλία αυτή θέλει να αναδείξει τη δυναμική του εθελοντισμού κάνοντας ταυτόχρονα μια σημαντική διαφορά στην ποιότητα όλων μας.
    Το πρόγραμμα αυτο υλοποιείται στις παρακάτω πόλεις :
    Ιστορικό κέντρο Αθήνα, Καρδίτσα, Λάρισα, Ελευσίνα, Ν. Ιωνία, Μαραθώνας, Λαύριο, Κηφισιά, Ανω Πατήσια, Χανιά, Βόλος και κτήμα Συγγρου.
    Η συμμετοχη ειναι δωρεάν.
    Αν κάποιος πραγματικά ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρακαλώ πείτε μου να σας ενημερώσω για περισσότερες πληροφορίες

    Ευχαριστώ

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mariantamati στις 31-05-2007 17:16 ]


    manosomba
    01.06.2007, 16:27
    Παράθεση:

    Το μέλος Iphigenia στις 25-05-2007 στις 15:12 έγραψε...

    Είναι αλήθεια, το Άμστερνταμ δεν παίζεται σε κάτι τέτοια (παρεπιπτόντως, το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξεις να μη σε πατήσει είναι το τραμ - με χίλια πάνε!!!).

    Και στις Βρυξέλλες όμως που δεν είναι σε επίπεδο Άμστερνταμ ακόμα (με την έννοια ότι έχει λιγότερα ποδήλατα να κυκλοφορούν και λιγότερους ποδηλατόδρομους) ισχύει το ίδο μέτρο με αυτό που φαίνεται να πάει να εφαρμοστεί στο Παρίσι.

    Είναι μία καλή εναλλακτική για να δει κανείς την πόλη χωρίς να ξεποδαριαστεί και χωρις να εξαρτάται από μέσα μαζικής συγκοινωνίας σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικό, τραμ) ή σταθερού δρομολογίου τελος πάντων, που μπορεί να μην πηγαίνουν εκεί ακριβώς που θες να πας ή να πρέπει να κάνεις 2-3 αλλαγές μέχρι να φτάσεις.

    Πάντως η αλήθεια είναι ότι ούτε εγώ βλέπω αυτή τη λύση εφαρμόσιμη στην Ελλάδα (για τους λόγους που προαναφέρθηκαν και άλλους πολλούς που δεν έχουμε καλύψει) αυτή τη στιγμή.

    Είναι ωραίο όμως να ελπίζουμε ότι μια μέρα θα έχουμε την παιδεία και τις υποδομές να δούμε κάτι τέτοιο και στη χώρα μας.

    Άλλωστε η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία.



    Ρε τι λέτε, εδώ στην Ελλαδάρα της EUROVISION και του ΤΣΙΦΤΕΤΕΛΙΟΥ, των TV-ΜΠΟΥΤΙΩΝ και των TV-ΒΥΖΑΡΩΝ, του ΛΟΤΤΟ και του ΠΡΟΤΟ, της ΜΙΖΑΣ και της ΚΟΝΟΜΑΣ, με τέτοια θα ασχολούμαστε;

    Ρε τι λέτε, με ποδήλατα θα ασχολούμαστε τώρα, ρεεε TV, γκλαμουριά και κινητό καινούργιο με 72 δόσεις, και γυαλί ΓΚΟΥΤΖΙ με 140 δόσεις και καινούργια αμαξάρα με μπουρί να κάνει και θόρυβο, να γυρνάνε τα γκομενάκια τα κεφάλια, και στο full το stereo με τα 1200W και να παίζει και τα "καινούργια"...

    Άκου Άμστερναμ.... τι μας πέρασες για αδελφές, να κυκλοφορούμε με ποδήλατα;