ελληνική μουσική
    326 online   ·  210.877 μέλη

    Ελληνική μουσική; Ο κλέψας του κλέψαντος!

    Sixten
    13.06.2007, 13:51
    Σε άλλο topic του παρόντος forum, φίλος του site εντόπισε ότι ο Καρβέλας (αν είναι αυτός ο "συνθέτης") έχει κλέψει το riff του Layla των Derek & The Dominoes και το ενσωμάτωσε σε ένα άθλιο δημιούργημα για το εισπρακτικό CD της Πάνιας.

    Στον Καρβέλα θα αναφερθώ και λίγο πιο κάτω...

    Κάτι που εντόπισα πρόσφατα είναι ότι και ο Χατζηγιάννης ακολουθεί τα βήματα του Καρβέλα! Η νέα επιτυχία της Δέσποινας Ολυμπίου Πες το Δυνατά δεν είναι παρά αντιγραφή του κουπλέ του πασίγνωστου Hot Stuff της Donna Summer (ίδια μελωδία, ίδιες συλλαβές, ίδιος τονισμός, ακόμη και ίδια τονικότητα!), ενώ το refrain είναι αντιγραφή του refrain του Tonight των Reamonn, το οποίο ο Χατζηγιάννης τραγούδησε και στα ελληνικά, αλλά δεν ξέρω αν έχει την άδεια να το χρησιμοποιήσει και σε άλλο τραγούδι...

    Αν στα credits του δίσκου γίνεται αναφορά σ' αυτά τα δύο τραγούδια, τότε έχει καλώς... Αν όχι όμως, τότε αναρωτιέμαι γιατί όλοι αυτοί οι "καλλιτέχνες" ωρύονται για την μουσική πειρατεία όταν ένας φοιτητής με ελάχιστο χαρτζιλίκι κατεβάζει ένα τραγούδι από το διαδύκτιο, ενώ οι ίδιοι έχουν το δικαίωμα να εισπράττουν χιλιάδες ευρώ κατακλέβοντας άλλα τραγούδια κι αυτό δεν θεωρείται πειρατεία!...

    Παρόμοια παραδείγματα έχω για πολλούς Έλληνες "καλλιτέχνες" και μάλιστα έχω ετοιμάσει και τα σχετικά remix για όσους έχουν αμφιβολίες για τα λεγόμενά μου...

    Όσο για τον Καρβέλα, θυμάμαι στα τέλη της δεκαετίας του 80, όταν ήμουν συνδρομητής στο αγγλικό περιοδικό Αtari ST User, το περιοδικό είχε δημοσιεύσει μία σειρά μαθημάτων MIDI κατά την οποία οι αναγνώστες μάθαιναν βήμα-βήμα την δημιουργία ενός μουσικού θέματος... Όταν ολοκληρώθηκε η σειρά μαθημάτων, το μουσικό θέμα που δημοσίευσε το περιοδικό κυκλοφόρησε ελάχιστες εβδομάδες αργότερα ως επιτυχία του Καρβέλα! Όχι, δεν είχε γράψει ο Καρβέλας τα άρθρα-μαθήματα! Τα σχετικά τεύχη και οι δισκέτες με τα σχετικά αρχεία MIDI υπάρχουν στο προσωπικό μου αρχείο, για κάθε ενδιαφερόμενο...

    Αυτά περί... Ελλήνων "δημιουργών"...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Sixten στις 13-06-2007 13:52 ]


    Pucca
    13.06.2007, 14:33
    Εντόπισα και εγώ μια τέτοια περίπτωση όταν έπεσε στα χέρια μου μια συλλογή 80's με όχι και τόσο γνωστές στην Ελλάδα Italodisco επιτυχίες. Ένα απο τα κομμάτια ήταν ακριβώς ίδιο αλλά σε ροκ εκδοχή και ελληνικό στίχο με σουξέ του πρώτου δίσκου παίχτη του Fame Story που λέει ότι το έγραψε μόνος του. Εχει περάσει καιρός από την ανακάλυψη αυτή και δεν θυμάμαι τον τίτλο του ξένου κομματιού γι' αυτο δεν θα αναφέρω ονόματα αλλά σε πρώτη ευκαιρία θα ξεσκονίσω λίγο τα mp3 μου και θα επανέλθω.
    tolaruba
    13.06.2007, 16:16
    Καλα ο καρβελας εχει ξεφυγει τελειως παντως!
    Εχετε ακουσει ενα κομματι που λεει μια πενταημερη εκδρομη να ηταν ολη η ζωη?
    Η μελωδια που θυμιζει κατι πολυ εντονα αλλα δε μου ερχεται!!
    Debauchee
    13.06.2007, 16:58
    KAI ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΜΟΝΟ Ο ΦΟΙΒΟΣ Κ Ο ΚΑΡΒΕΛΑΣ ΚΛΕΒΕΙ
    TΡΥΠΕΣ - ΤΑΞΙΔΙΑΡΑ ΨΥΧΗ
    GANG OF FOUR-DAMAGED GOODS
    ΟΧΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΒΕΒΑΙΑ ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΑ ΝΑ ΤΟ ΠΗΡΑΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΑΝ
    ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΡΥΠΕΣ ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΘΥΜΗΘΩ ΠΟΙΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ
    ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΦΑΝΑ ΚΡΙΝΑ ΤΟ ΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ
    CHRISTOS156
    13.06.2007, 17:48
    ο Καρβελας ειναι γνωστος κλεφτης. το riff απο το Layla το εχει ενταξει οντως σε ενα τραγουδι της Πανιας. Και του Φοιβου εχω εντοπισει να κλεβει Madonna ή Michael Jackson και βεβαια πολλοι αλλοι αλλα οχι μονο στην Ελλαδα και οχι μονο απο εκει που φανταζομαστε. Ειναι γνωστες οι κλεψιες των Led Zeppelin. Επισης στους Iron Maiden. Στο fear of the dark το περασμα απο το αργο μερος στο γρηγορο ειναι ακριβως ιδιο (δηλαδη κοψανε την ταινια και το βαλανε) με το περασμα παλι απο το αργο στο γρηγορο απο το no prayer for the dying.
    επισης εντοπισα οτι ενα τραγουδι του Sting, η μελωδια του ειναι κλεμμενη απο την Σκυθικη Σουιτα του Προκοφιεφ. Και πολλα γνωστα τραγουδια εχουν παρει την μελωδια απο κομματια ορχηστρικης μουσικης.
    cranky
    14.06.2007, 02:24
    Τό 'χει πεί ο Λουκιανός, στο τραγούδι του "Πρός νέο συνθέτη"

    Πρώτα βρίσκουμε τα λόγια με μεγάλη προσοχή
    μια που αλλοι γράφουν χρόνια κι' ισως τά 'χουνε πεί.
    Και σιγά-σιγά αρχίζεις να τους βάζεις μουσική
    που ολο κάτι να θυμίζει και να μην ξέρουμε τί.





    Debauchee
    14.06.2007, 13:21
    Παράθεση:

    Το μέλος CHRISTOS156 στις 13-06-2007 στις 17:48 έγραψε...

    ο Καρβελας ειναι γνωστος κλεφτης. το riff απο το Layla το εχει ενταξει οντως σε ενα τραγουδι της Πανιας. Και του Φοιβου εχω εντοπισει να κλεβει Madonna ή Michael Jackson και βεβαια πολλοι αλλοι αλλα οχι μονο στην Ελλαδα και οχι μονο απο εκει που φανταζομαστε. Ειναι γνωστες οι κλεψιες των Led Zeppelin. Επισης στους Iron Maiden. Στο fear of the dark το περασμα απο το αργο μερος στο γρηγορο ειναι ακριβως ιδιο (δηλαδη κοψανε την ταινια και το βαλανε) με το περασμα παλι απο το αργο στο γρηγορο απο το no prayer for the dying.
    επισης εντοπισα οτι ενα τραγουδι του Sting, η μελωδια του ειναι κλεμμενη απο την Σκυθικη Σουιτα του Προκοφιεφ. Και πολλα γνωστα τραγουδια εχουν παρει την μελωδια απο κομματια ορχηστρικης μουσικης.


    ΠΑΙΞΕ ΤΟ ΡΙΦ ΤΟΥ NUMBER OF THE BEAST AKRIBΩΣ ΑΝΑΠΟΔΑ..
    DLD ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΟΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ..ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ...ΤΑΙLGUNNER!!!
    movflower
    14.06.2007, 19:15
    Πέραν από τις σκόπιμες αντιγραφές, θεωρώ απόλυτα λογικό να μοιάζουνε κάποια τραγούδια ή να μας θυμίζουν ορχηστρικά αποσπάσματα από την Κλασσική μουσική.
    Και εν μέρει δικαιολογημένο.΄
    Διότι είναι αυτοί οι ήχοι, γύρω μας ή μέσα μας. Επηρεαζόμαστε χωρίς να το επιδιώξαμε ποτέ. Και να το αποτέλεσμα.
    kadmilos
    14.06.2007, 21:09
    Τα τραγουδια εχουνε γινει προιον, για οσους εχουν σχεση με διοικηση επιχειρησεων και μαρκετινγκ θα ξερουν οτι καθε προιον εχει ενα κυκλο ζωης. Οταν λοιπον ο κυκλος ζωης τελειωνει πρεπει να φτιαξεις νεο προιον. Στα καταναλωτικα αγαθα αυτο μπορει να ειναι μια μικρη αλλαγη στη συσκευασια. Κατι αντιστοιχο γινεται στη μουσικη-δεν υπαρχει χρονος για συνθεση αξιολογων τραγουδιων,οι ανταγωνιστες θα μας παρουν το κερδος.Πρεπει να βρουμε νεα προιοντα-εστω και ιδια τραγουδια με μικροδιαφορες.Πως γινεται να βγαζουν καποιοι συνθετες 10 δισκους το χρονο? Απλα αλλαζουν λιγο το προιον, η στη συσκευασια (καλλιτεχνης που ερμηνευει.πχ κατελης η ταμπακης) η στο περιεχομενο, βγαζουν λιιιγο διαφορετικους ηχους. Δυστυχως η μουσικη επαψε εδω και πολλες δεκαετιες να αντιμετωπιζεται ως τεχνη.

    Υ.Γ: Και μην πιασουμε τους ελληνες συνθετες που κλεβουν παλια λαικα τραγουδια γιατι εκει γινεται χαμος..
    Hastaroth
    14.06.2007, 23:17
    Ωραία όλα αυτά αλλά σέ τέτοιες περιπτώσεις τίθεται θέμα προστασίας τής πνευματικής ιδιοκτησίας κάποιου (δηλαδή τού πρώτου συνθέσαντος).Τί γίνεται επ'αυτού;Πώς αντιδρά η περίφημη ΑΕΠΙ;

    Γιατί π.χ. δέν είναι δυνατόν όοολη η Ελλάδα να έχη ακούσει αυτό το τραγούδι μέ τον Παρασκευά,όοολη η Ελλάδα να έχη αντιληφθεί την κλοπή έστω και τού ενός αυτού μελωδικού σχήματος,που όμως αποτελεί σύνθεση άλλου ατόμου,από τον κύριο Καρβέλα και ο εν λόγω κύριος Καρβέλας να μήν υφίσταται καμμιά νομική κύρωση (ιδίως μάλιστα όταν είναι τοις πάσιν γνωστό οτι ο κύριος αυτός επιδίδεται στο "άθλημα" συχνάκις).......


    movflower
    15.06.2007, 04:19
    για ρίξτε μια ματιά εδώ:
    http://knightsnight.blogspot.com/2007/05/original.html
    renabill
    19.06.2007, 10:57
    Παράθεση:

    Το μέλος Sixten στις 13-06-2007 στις 13:51 έγραψε...

    Σε άλλο topic του παρόντος forum, φίλος του site εντόπισε ότι ο Καρβέλας (αν είναι αυτός ο "συνθέτης") έχει κλέψει το riff του Layla των Derek & The Dominoes και το ενσωμάτωσε σε ένα άθλιο δημιούργημα για το εισπρακτικό CD της Πάνιας.

    Στον Καρβέλα θα αναφερθώ και λίγο πιο κάτω...

    Κάτι που εντόπισα πρόσφατα είναι ότι και ο Χατζηγιάννης ακολουθεί τα βήματα του Καρβέλα! Η νέα επιτυχία της Δέσποινας Ολυμπίου Πες το Δυνατά δεν είναι παρά αντιγραφή του κουπλέ του πασίγνωστου Hot Stuff της Donna Summer (ίδια μελωδία, ίδιες συλλαβές, ίδιος τονισμός, ακόμη και ίδια τονικότητα!), ενώ το refrain είναι αντιγραφή του refrain του Tonight των Reamonn, το οποίο ο Χατζηγιάννης τραγούδησε και στα ελληνικά, αλλά δεν ξέρω αν έχει την άδεια να το χρησιμοποιήσει και σε άλλο τραγούδι...

    Αν στα credits του δίσκου γίνεται αναφορά σ' αυτά τα δύο τραγούδια, τότε έχει καλώς... Αν όχι όμως, τότε αναρωτιέμαι γιατί όλοι αυτοί οι "καλλιτέχνες" ωρύονται για την μουσική πειρατεία όταν ένας φοιτητής με ελάχιστο χαρτζιλίκι κατεβάζει ένα τραγούδι από το διαδύκτιο, ενώ οι ίδιοι έχουν το δικαίωμα να εισπράττουν χιλιάδες ευρώ κατακλέβοντας άλλα τραγούδια κι αυτό δεν θεωρείται πειρατεία!...

    Παρόμοια παραδείγματα έχω για πολλούς Έλληνες "καλλιτέχνες" και μάλιστα έχω ετοιμάσει και τα σχετικά remix για όσους έχουν αμφιβολίες για τα λεγόμενά μου...

    Όσο για τον Καρβέλα, θυμάμαι στα τέλη της δεκαετίας του 80, όταν ήμουν συνδρομητής στο αγγλικό περιοδικό Αtari ST User, το περιοδικό είχε δημοσιεύσει μία σειρά μαθημάτων MIDI κατά την οποία οι αναγνώστες μάθαιναν βήμα-βήμα την δημιουργία ενός μουσικού θέματος... Όταν ολοκληρώθηκε η σειρά μαθημάτων, το μουσικό θέμα που δημοσίευσε το περιοδικό κυκλοφόρησε ελάχιστες εβδομάδες αργότερα ως επιτυχία του Καρβέλα! Όχι, δεν είχε γράψει ο Καρβέλας τα άρθρα-μαθήματα! Τα σχετικά τεύχη και οι δισκέτες με τα σχετικά αρχεία MIDI υπάρχουν στο προσωπικό μου αρχείο, για κάθε ενδιαφερόμενο...

    Αυτά περί... Ελλήνων "δημιουργών"...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Sixten στις 13-06-2007 13:52 ]




    Για τον Καρβέλα δε διαφωνώ, αλλά για τον Χατζηγιάννη απορώ κι εξίσταμαι!!!
    Καμία σχέση όλα όσα λές.Μοιάζει το τραγούδι λίγο ως προς το ρυθμό λλά δεν είναι τόσο μονότονο κι έχει εναλλαγές. Μα πές μου εσύ χιλιάδες τραγούδια γράφονται καθημερινά και οι συνθέτες έχουν ακούσματα από παντου.Είναι δυνατόν να μην επηρεαστούν ή να μη γράψουν κάτι παρομοιο με κάτι παλιότερο?Οι νότες είναι 7 ξέρεις.Πόσοι συνδυασμοί να γίνουν και πόσο διαφορετικοί, ώστε να μη βγάζουμε με το παραμικρό πικροχολία????????
    renabill
    19.06.2007, 11:02
    Oh tonight
    you killed me with your smile
    so beautifull and wild
    so beautifull and wild

    που κολλάει το

    Πες το δυνατά πως μ'αγαπάς
    πες το δυνατά πως σ'αγαπώ
    απο το 0 να ξάναχτίσουμε τον ουρανό
    πες το δυνατά πως ΄μ'αγαπάς
    πες το δυνατά πως σ'αγαπώ
    απο το 0 να ξαναγίνουμε ένα εμείς οι 2.

    ΜΑ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΦΙΛΕ ΜΟΥ
    LadyLuck
    19.06.2007, 18:16
    Μια ένσταση για τον τίτλο του thread... Ελληνική μουσική δεν είναι μόνο αυτά που συζητάτε... Έχουμε και ελληνικό ροκ και ελληνικό punk και ελληνικό μέταλ ακόμα... Too much να τα παίρνει όλα η μπάλα
    Sixten
    19.06.2007, 20:45
    Φίλτατη/ε renabill,

    Δεν τίθεται θέμα "πικρόχολου" σχολιασμού! Δεν μου έχει κάνει τίποτα ο Χατζηγιάννης! Εντόπισα κάτι και το ανέφερα. Και όπως είπα, ποτέ δεν μιλώ χωρίς αποδείξεις. Δημοσιεύω λοιπόν ένα μικρό απόσπασμα σαν attachment στο κάτω μέρος της απάντησής μου. Μπορείτε να το ακούσετε...

    Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, μπορείτε να ακούσετε ολόκληρο το remix:
    Pes to dynata

    Και ίσως θα έπρεπε να μπείτε στον κόπο να επισκεφθείτε και τον σύνδεσμο που παραθέτει η/ο φίλη/ος movflower...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Sixten στις 19-06-2007 20:48 ]


    επισυναπτόμενα: Mixdown.mp3 
    PROFBASILHS
    19.06.2007, 21:04
    Παράθεση:

    Το μέλος cranky στις 14-06-2007 στις 02:24 έγραψε...

    Τό 'χει πεί ο Λουκιανός, στο τραγούδι του "Πρός νέο συνθέτη"

    Πρώτα βρίσκουμε τα λόγια με μεγάλη προσοχή
    μια που αλλοι γράφουν χρόνια κι' ισως τά 'χουνε πεί.
    Και σιγά-σιγά αρχίζεις να τους βάζεις μουσική
    που ολο κάτι να θυμίζει και να μην ξέρουμε τί.










    apolyta swsto
    alex3
    20.06.2007, 13:38
    Καλά όλα αυτά, αλλά μην ξεχνάτε πως με 7 φυσικές και 5 αλλοιώσεις, η έννοια "original" ψιλοχάνεται...Δε φαντάζομαι να πιστεύει κανείς πως μπορεί να γράψει κάτι που δεν έχει ήδη γραφτεί...!!!
    Sixten
    20.06.2007, 18:29
    Ας μην προσπαθούμε να δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα, επειδή ίσως τρέφουμε κάποια συμπάθεια προς κάποιον συγκεκριμένο καλλιτέχνη...
    Η έμπνευση είναι έμπνευση, η δημιουργία είναι δημιουργία και η κλοπή είναι κλοπή!...
    Και το αλφάβητο έχει μόνο 24 γράμματα, αλλά από αυτά δημιουργούνται χιλιάδες λέξεις, από τις λέξεις δημιουργούνται φράσεις και ολόκληρα βιβλία... Αυτό τι σημαίνει; Είναι ίδια μεταξύ τους ή μοιάζουν;...
    Υπερβολικό το παράδειγμα, αλλά εμείς οι Έλληνες μόνο με τις υπερβολές καταλαβαίνουμε (βλ. και νέο Κ.Ο.Κ.)...
    absurdus_delirium
    20.06.2007, 22:07
    Ρε παιδιά, συμφωνώ: οι νότες είναι 7 και με τις ίδιες ακριβώς συγχορδίες μπορείς να παίξεις το No woman, no cry, το When I come around και το Τα κορίτσια ξενυχτάνε. Δεν είναι αυτό το ζήτημα.

    Φέρτε στο μυαλό σας τον Λουκιανό Κηλαηδόνη... Ωραία! Το "Μια μέρα μιας Μαίρης" (Είμαι η Μαίρη Παναγιωταρά); Υπέροχα! Τραγουδήστε το τώρα παράλληλα με το Walk the line:

    I keep a close watch on this heart of mine
    Είμαι η Μαίρη Παναγιωταρά

    I keep my eyes wide open all the time
    μια εργαζόμενη γυναίκα, μια καλή νοικοκυρά

    I keep the ends out for the tie that binds
    Δεν είμαι τίποτα το σπέσιαλ, το κάταπληκτικό

    Because you're mine, I walk the line
    είμαι αυτό που λέμε δείγμα τυπικό

    Εντελώς ξεπατικωμένο; Ναι! Εντελώς διαφορετικό; Ναι! Το ζήτημα, για μένα, είναι αυτό που αναφέρθηκε πιο πάνω: fast-food σαβουρομουσική πλασαρισμένη με γλάσσο καινούργιου! Και δε μιλάω για τον Καρβέλα. Αυτός τουλάχιστο είναι απροκάλυπτος και το έχει δηλώσει :"Αφού κάθονται και με ακούνε είναι άξιοι της μοίρας τους." Ας πούμε πιο πολύ με ενοχλεί ο κος σε-κάθε-δίσκο-έχω-τυχαία-κι-ένα-τραγούδι-για-κινητό Χατζηγιάννης.




    Hastaroth
    20.06.2007, 22:38
    Παράθεση:

    Το μέλος absurdus_delirium στις 20-06-2007 στις 22:07 έγραψε...

    Ρε παιδιά, συμφωνώ: οι νότες είναι 7



    Αυτό δέν σημαίνει τίποτε.Καί τά γράμματα τού αλφαβήτου είναι 24 αλλά άν εγώ γράψω ένα ποίημα που να λέη "τής δικαιοσύνης ήλιε νοητέ" και το παρουσιάσω γιά δικό μου,θά μέ κράξουν μέχρι και τά μολύβια.

    Οπως έγραψε και το μέλος Sixten,άλλο η έμπνευση-δηλαδή η εξ αρχής δημιουργία-καί άλλο η κλοπή-δηλαδή παίρνουμε κάτι και το παρουσιάζουμε ώς δικό μας.

    Παράθεση:

    και με τις ίδιες ακριβώς συγχορδίες μπορείς να παίξεις το No woman, no cry, το When I come around και το Τα κορίτσια ξενυχτάνε. Δεν είναι αυτό το ζήτημα.


    Μήν μπλέκουμε την σύνθεση (δηλαδή την μελωδία) μέ την εναρμόνιση (δηλαδή τίς συγχορδίες).Η ίδια μελωδική γραμμή μπορεί να εναρμονιστή μέ πολλούς τρόπους,δέν παύει όμως να θεωρήται πνευματική δημιουργία ΜΟΝΟ σέ σχέση μ'αυτόν που την δημιούργησε και όχι σέ σχέση μ'αυτόν/ούς που τήν εναρμόνισε/σαν.

    Παράθεση:

    Φέρτε στο μυαλό σας τον Λουκιανό Κηλαηδόνη... Ωραία! Το "Μια μέρα μιας Μαίρης" (Είμαι η Μαίρη Παναγιωταρά); Υπέροχα! Τραγουδήστε το τώρα παράλληλα με το Walk the line:

    I keep a close watch on this heart of mine
    Είμαι η Μαίρη Παναγιωταρά

    I keep my eyes wide open all the time
    μια εργαζόμενη γυναίκα, μια καλή νοικοκυρά

    I keep the ends out for the tie that binds
    Δεν είμαι τίποτα το σπέσιαλ, το κάταπληκτικό

    Because you're mine, I walk the line
    είμαι αυτό που λέμε δείγμα τυπικό

    Εντελώς ξεπατικωμένο; Ναι! Εντελώς διαφορετικό; Ναι!


    Πολλοί στίχοι μπορούν να ταιριάξουν μέ πολλές μελωδίες,όμως αυτό δέν σημαίνει οτι όποιος κάνη έναν τέτοιο συνδυασμό μπορεί να διεκδικήση δικαιώματα δημιουργού.Μόνο άν ο στίχος είναι δική του δημιουργία,ακόμη και πάνω σέ ήδη γνωστή μουσική,μπορεί να θεωρηθή οτι συνέβαλε στο να δημιουργηθή κάτι καινούργιο.Οπως επίσης και το αντίστροφο,που μάλιστα συμβαίνει συχνότερα (μέ την μελοποίηση τού ίδιου στίχου ή ποίησης από διαφορετικούς συνθέτες).

    Παράθεση:

    Το ζήτημα, για μένα, είναι αυτό που αναφέρθηκε πιο πάνω: fast-food σαβουρομουσική πλασαρισμένη με γλάσσο καινούργιου! Και δε μιλάω για τον Καρβέλα. Αυτός τουλάχιστο είναι απροκάλυπτος και το έχει δηλώσει :"Αφού κάθονται και με ακούνε είναι άξιοι της μοίρας τους." Ας πούμε πιο πολύ με ενοχλεί ο κος σε-κάθε-δίσκο-έχω-τυχαία-κι-ένα-τραγούδι-για-κινητό Χατζηγιάννης.


    Αυτό δέν έχει να κάνη μέ κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας,αλλά μέ άνευ έμπνευσης "κατασκευή" μουσικών κομματιών εύπεπτων καί χωρίς καλλιτεχνική αξία.Καί αυτά όμως,όταν ακούγωνται γιά πρώτη φορά,καινούργια είναι....