Ο ρόλος του μαέστρου είναι πολύπλευρος. Κατ' αρχάς είναι ο "σκηνοθέτης" της προετοιμασίας και των προβών της ορχήστρας- (ή οποιουδήποτε άλλου συνόλου είτε αυτό είναι χορωδία, μπάντα κλπ) καθότι περνάει την προσωπική του ερμηνευτική "γραμμή" στους εκτελεστές (γι' αυτό λέμε πχ η 5η του Beethoven κατά Karajan, δηλαδή με βάση την ερμηνευτική και αισθητική προσέγγιση του εν λόγω μαέστρου η οποία μπορεί να απέχει πολύ από εκείνη άλλων ομοτέχνων του).
Εκτός αυτού βέβαια ο μαέστρος είναι και ερμηνευτής-εκτελεστής αφού με τις κινήσεις του, τις εκφράσεις του, τις αναπνοές του και την ενέργειά του ρυθμίζει ολόκληρη τη ροή του ερμηνευόμενου έργου κυριολεκτικά: τις εισόδους, τα "σβησίματα", τις ατάκες, τους χρωματισμούς, το tempo και την άρθρωση των φράσεων και πολλά άλλα....
Όπως καταλαβαίνουμε λοιπόν ο ρόλος του μαέστρου είναι ιδιαίτερα απαιτητικός αφού χωρίς αυτόν το εκάστοτε μουσικό σύνολο θα έμοιαζε με έναν χαοτικό σχηματισμό χωρίς αρχή, μέση και τέλος.
Παράλληλα η θέση αυτή απαιτεί εξαιρετική γνώση οργανογνωσίας, μουσικής θεωρίας και αισθητικής αλλά παράλληλα στηρίζεται και σε ένα καλλιτεχνικό αισθητήριο το οποίο θα πρέπει να είναι εξαιρετικά ανεπτυγμένο και εκλεπτυσμένο...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 11-04-2008 21:03 ]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Thanassis_Priskos στις 11-04-2008 21:04 ]