ελληνική μουσική
    684 online   ·  210.857 μέλη

    Συμφωνικοί Jethro Tull

    jorge
    07.09.2004, 00:49
    «Από τη εποχή του εβδομήντα χρησιμοποιούσα σε πολλά άλμπουμ των Jethro Tull, μια ορχήστρα εγχόρδων. Γενικότερα αυτή η συνεργασία μιας ροκ μπάντας με μια ορχήστρα είχε ξεκινήσει από τα πρώτα χρόνια του προγκρεσίβ ροκ».


    Ετσι εξηγεί ο Ιαν Αντερσον, τραγουδιστής, φλαουτίστας και κιθαρίστας των ιστορικών Jethro Tull την ιδέα πίσω από τις δυο εμφανίσεις του με τη συμφωνική ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης και διευθυντή τον Τζο Ο Χάρα. Στις 10 Σεπτεμβρίου θα εμφανιστεί στο Θέατρο του Λυκαβηττού στην Αθήνα και στις 11 στο Θέατρο Γης στη Θεσσαλονίκη.

    Αυτή τη φορά τα τραγούδια των Jethro Tull θα ερμηνευθούν από μια ορχήστρα με πρωταγωνιστή αυτήν την αεικίνητη φιγούρα που βρίσκεται στη ροκ σκηνή από το '67. «Δεν πρόκειται για μια ανίερη συμμαχία», εξηγεί για την παράσταση. «Ημουν πάντα ένας μουσικός που προτιμούσα τα ακουστικά όργανα και πάντα εκτιμούσα μια σύνθεση κιθάρας, πιάνου και κρουστών με μια κλασική ορχήστρα». Οσο για τους μουσικούς της ορχήστρας. «Είναι λίγο οδυνηρό για κάποιους με εντελώς διαφορετική μουσική παιδεία και αισθητική και ίσως άλλη τεχνική. Αλλα έτσι κι αλλιώς εμείς οι ρόκερς, είμαστε οι καλεσμένοι στον κόσμο της κλασικής μουσικής και εμείς πρέπει να κάνουμε παραχωρήσεις. Με αποζημιώνει όμως το γεγονός ότι αυτοί οι εκπαιδευμένοι μουσικοί δίνουν στα γνωστά τραγούδια των Jethro Tull ένα άλλο ύφος». Και συμφωνούν και οι κριτικές των συναυλιών με τίτλους όπως «Από τον Μπαχ στους Jethro Tull».

    Αλλωστε οι Jethro Tull ήταν η μοναδική μπάντα στην ιστορία του ροκ εν ρολ, με συμμετοχή φλάουτου. «Μετά από σαράντα χρόνια ως ο μόνος φλαουτίστας στη ροκ σκηνή», λέει ο Αντερσον «νιώθω ότι απέτυχα αφού δεν ενέπνευσα κανέναν άλλον να με ακολουθήσει».

    Πάντως και ο ίδιος το επέλεξε τυχαία. Οπως σχολιάζει με χιούμορ «ήθελα να γίνω κιθαρίστας, αλλά επειδή δεν έπαιζα τόσο καλά όσο ο Κλάπτον, πήγα σε ένα κατάστημα για να ανταλλάξω την κιθάρα μου με κάτι άλλο. Υπήρχε μόνο ένα βιολί και ένα φλάουτο.

    Το βιολί απαιτεί χρόνια για να το μάθεις και έτσι προτίμησα το φλάουτο και έμαθα να παίζω μόνος μου. Αλλά αν είχα πάρει μαθήματα, ποτέ δεν θα κατάφερνα να δημιουργήσω αυτόν το σκληρό ακραίο και ιδιότυπο ήχο που μας καθιέρωσε ως μπάντα».

    Ασυνήθιστος όσο και η μουσική του, ο Ιαν Αντερσον δεν ενδιαφέρεται για τη σύγχρονη σκηνή.

    «Οι περισσότερες νέες μπάντες ηχούν σαν κλώνοι συγκροτημάτων από το παρελθόν, από τους Pink Floyd και τους Genesis ώς τους Led Zeppelin. Ενώ κάθε φορα που κυκλοφορεί κάποια παλιά ηχογράφηση των Beatles ή των Rolling Stones μονοπωλεί τη δισκογραφική αγορά».

    Οταν δεν περιοδεύει, περνά τον καιρό του στη φάρμα του στη Σκωτία όπου υπάρχει και ένα στούντιο με την οικογένειά του και ασχολείται με την εκτροφή σολομού.

    «Σταματήσαμε να παίζουμε ως μπάντα επειδή δεν αντέχαμε τη λογική που τώρα επικρατεί: να πιέζεσαι για να ηχογραφείς τραγούδια μόνο και μόνο για τα χρήματα. Γι' αυτό ασχολήθηκα και με το ιχθυοτροφείο, το οποίο μου αφήνει αρκετά χρήματα.

    Ετσι είμαι σε θέση να επιλέγω πότε και σε ποιο μέρος θα δώσω συναυλίες χωρίς να ενδιαφέρομαι αν θα πουληθούν εισιτήρια».


    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 06/09/2004
    Orfeus
    07.09.2004, 05:59
    * JETHRO TULL

    Παίρνοντας το όνομα ενός ¶γγλου αγρονόμου του 18ου αιώνα οι Jethro Tull, ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα σύνολα του progressive Rock των '70s, και υπήρξαν το όχημα για τις μουσικές ιδέες και την εκκεντρική σκηνική παρουσία του τραγουδιστή και φλαουτίστα Ian Anderson (1947).
    Σχηματίστηκαν το 1967 με δεύτερο βασικό μέλος τον κιθαρίστα Mick Abrahams (1943), ο οποίος έφυγε μετά από το πρώτο άλμπουμ, το “This Was” (1969) και αντικαταστάθηκε από τον Martin Barre (1946), ο οποίος μέχρι σήμερα, είναι το μόνο original μέλος του γκρουπ, μαζί φυσικά με τον Ian Anderson.
    Ξεκίνησαν σαν μπάντα βασισμένη στο μπλουζ, με τζαζ αλλά και κλασσικές επιρροές και ο Αγγλικός μουσικός τύπος τους αποκάλεσε καινούργιους Cream. Mε "σήμα κατατεθέν" των λάιβ τους τον Anderson που έπαιζε φλάουτο πατώντας στο ένα μόνο πόδι, έγιναν γνωστοί σαν η καλύτερη λάιβ μπάντα στις αρχές των '70s, με κλασσικό τζαζ-ροκ στυλ, με στοιχεία κλασσικής μουσικής οφειλόμενα στην κλασσική παιδεία του Anderson.
    Tότε ήταν που ηχογράφησαν άλμπουμ σημαντικά όσο τα "Aqualung" (1971) και "Thick As A Brick" (1972). Tο "Too Old To Rock 'n' Roll, Too Young To Die" (1976) έμεινε ιστορικό σαν ένας από τους πιο γνωστούς και συναισθηματικά φορτισμένους αφορισμούς του Rock, ενώ προς τα τέλη της δεκαετίας του 70, ακολούθησε μια τριλογία πολύ καλών folk Rock ηχογραφήσεων "Songs From The Wood" (1977), "Heavy Horses" (1978) και "Stormwatch" (1979).
    Η κινητήρια δύναμη των Jethro Tull είναι ο Ian Anderson, ο οποίος πήγε στο Blackpool και συνάντησε τα μελλοντικά μέλη της μπάντας στο σχολείο. Έφτιαξαν μαζί την John Evan Band παίζοντας με μέτρια επιτυχία. Στα τέλη του 1967, ονομάστηκαν Jethro Tull προσθέτοντας στην κιθάρα τον Abrahams και στα τύμπανα τον Clive Bunker (1946).
    Έκαναν το ντεμπούτο τους με το επιτυχημένο “This Was” και το περιοδικό “Melody Maker” τους ονόμασε # 2 μπάντα της χρονιάς, με τους Beatles στην 1η θέση και τους Rolling Stones στην 3η.
    Ο Abrahams έφυγε αμέσως μετά το “This Was” και τον αντικατέστησε για λίγο ο Tony Iommi πριν πάει στους Black Sabbath, για να έρθει τελικά στο γκρουπ ο μέχρι σήμερα κιθαρίστας Martin Barre. Ακολούθησαν τα επιτυχημένα “Stand Up” και “Benefit”, για να έρθει η σειρά του Glen Cornick (1947) να αποχωρήσει από το γκρουπ και του Jeffrey Hammond-Hammond (1946) να τον αντικαταστήσει. Ο Hammond, παλιός φίλος του Ian Anderson αναφέρεται σε αρκετά τραγούδια. “A Song for Jeffrey”, “Jeffrey Goes to Leicester Square” και “For Michael Collins, Jeffrey and Me”.
    Μετά από το πολύ καλό concept “Aqualung”, αποχώρησε ο Bunker και αντικαταστάθηκε από τον Barriemore Barlow (1949), του οποίου οι τεχνικές γνώσεις φάνηκαν πολύτιμες στο επόμενο concept “Thick As A Brick”, αλλά και στο “Passion Play” που ακολούθησε. Τα επόμενα χρυσά ήταν τα “War Child”, “Living in the Past” και το “Minstrel in the Gallery” όπου οι Tull φλερτάρουν με Ελισσαβετιανές φολκλορικές μουσικές ιδέες, για να έρθει το πλατινένιο “M.U.” που σημάδεψε την αποχώρηση του Hammond και την είσοδο των John Glasc o c k (1953) και David Palmer.
    Ακολούθησε το “Too Old to Rock ‘n’ Roll, Too Young to Die”, για να φτάσουν στην επιτυχημένη τριλογία "Songs From The Wood", "Heavy Horses" και "Stormwatch". Πριν από το “A” ο Anderson ανανέωσε πλήρως την μπάντα με τους ex - Roxy Music, Eddie Jobson (1955) και ex – Fairport Convention, Dave Pegg (1947).

    Ποιο να γράψω τώρα για αντιπροσωπευτικό άλμπουμ και ποιο να αφήσω απ' έξω;
    - BENEFIT (1970)
    - AQUALUNG (1971)
    - THICK AS A BRICK (1972)
    - A MINSTREL IN THE GALLERY (1975)
    - SONGS FROM THE WOODS (1977)
    - HEAVY HORSES (1978)

    Ένα από τα ομορφότερα τραγούδια που έγραψε ποτέ ο Ian Anderson, είναι το “At Last Forever”. Βρίσκεται στο άλμπουμ:
    - ROOTS TO BRANCHES (1995)


    Jai, Guru, Deva, Om!!


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Orfeus on 07-09-2004 06:01 ]
    anderchan
    21.02.2006, 13:17
    Ο Ian Anderson έχει προγραμματίσει και για φέτος μια συναυλία στην Ελλάδα στα πλαίσια της περιοδείας Ian Anderson Orchestral Performances, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 7 Ιουλίου στην Πάτρα (ακόμα δεν έχει αποφασιστεί ο ακριβής χώρος).

    Εν αναμονή λοιπόν...
    antonLOrd
    22.02.2006, 14:46
    Το σίγουρο είναι ότι θα είναι σούπερ.. Αυτός ο Άντερσον δεν παίζεται με τίποτα....
    XeniaRodo
    22.02.2006, 15:16
    Aυτό το live στην Πάτρα με τι ορχήστρα θα είναι?
    Orfeus
    22.02.2006, 17:21
    Αν είναι με συμφωνική ορχήστρα το ξεχνάω.

    Αν είναι με Tull, θα πάω από ........αύριο!!!!!


    anderchan
    23.02.2006, 00:38
    Θα είναι με συμφωνική ορχήστρα. Κάτι αντίστοιχο με τη συναυλία που είχε δώσει πριν από 2 χρόνια στο Θέατρο Λυκαβηττού. (Η οποία ήταν όντως σούπερ!)
    Orfeus αν έχεις στο μυαλό σου κάτι σαν το "A Classic Case", καμμία σχέση. Αν ήταν κάπως έτσι, ούτε εγώ θα είχα ιδιαίτερη όρεξη να πάω.
    Όμως πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό. Ο Anderson και θα τραγουδάει, και τα όργανά του θα παίζει και θα χοροπηδάει καθ'όλη τη διάρκεια της συναυλίας!
    Επίσης και ντράμερ θα έχει (αν και όχι τον Doanne Perry των Jethro), και μπασίστα, και κιθαρίστα (αν και όχι τον Martin), και πληκτρά.
    Και η ορχήστρα στο background θα "χρωματίζει" ανάλογα.
    Είναι κάτι που αξίζει πραγματικά. Από μουσικής πλευράς είναι -τουλάχιστον- άκρως ενδιαφέρον και σε σύγκριση με μια "καθαρόαιμη" Rock συναυλία, το μόνο που της λείπει είναι λίγα decibel...

    ----------------------------------------------
    ...and it's only the giving that makes you what you are...