ελληνική μουσική
351 online   ·  208.909 μέλη

Φωνητική και φάλτσα

testakross
Περαστική Νότα
Chat
23.02.2009, 22:11

στην φωνιτικη μαθαινεις και να μην φαλτσαρεις?

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 23-02-2009 22:52 ]


#1   
VOICETEACHER
Φθασμένος
Chat
23.02.2009, 22:51

Σαφωs γινεται μια εκπαιδευση ,στο αυτι,και υπαρχει μια βελτιωση,αναλογα την ικανοτητα που εχει ο εγκεφαλοs,να επεξεργαζεται,τιs νοτεs που ακουει,και να τιs αναπαραγαγει σωστα.{#emotions_dlg.rockon}


#2   
GinakiZouzounaki
Περαστική Νότα
Chat
24.02.2009, 15:30

Παράθεση:

Το μέλος VOICETEACHER στις 23-02-2009 στις 22:51 έγραψε...

Σαφωs γινεται μια εκπαιδευση ,στο αυτι,και υπαρχει μια βελτιωση,αναλογα την ικανοτητα που εχει ο εγκεφαλοs,να επεξεργαζεται,τιs νοτεs που ακουει,και να τιs αναπαραγαγει σωστα.{#emotions_dlg.rockon}



 

μήπως παίζει ρόλο και το αν καποιος έχει "μουσικό αυτί" σχετικά με αυτό που είπατε?

 


#3   
VOICETEACHER
Φθασμένος
Chat
24.02.2009, 17:16

Μουχει τυχει,να εχω και deftone,(κουφουs),μαθητεs,χωριs αυτο που λεμε (μουσικο αυτι),και στα 2 χρονια να εχουν πολυ μεγαλη βελτιωση,ποτε ομωs ,δεν πατανε στη νοτα,οπωs καποιοs που εχει μουσικο αυτι,απτην φυση!(μεγαλο δωρο!)....{#emotions_dlg.rockon}


#4   
GinakiZouzounaki
Περαστική Νότα
Chat
24.02.2009, 19:09

wow!!!

Thanks για την πληροφορία! {#emotions_dlg.biggrin}


#5   
testakross
Περαστική Νότα
Chat
24.02.2009, 21:54

είναι αληθεια οτι στα studio που κανουν ηχογραφισεις και στα live πολυ χρησιμοπουν της φέτες και ετσι αν φαλτσάρουν αφτο το διορθονει είναι αληθεια???????


#6   
marilloumajore
Συγχορδία Μινόρε
Chat
24.02.2009, 23:45

Συγγνωμη, αλλα πως γινεται καν να το συζηταμε το θεμα? Εννοω οτι το να φαλτσαρει ενας τραγουδιστης ειναι σαν να παιζει λαθος νοτες ενας τρομπονιστας πχ.... Ειναι ανηκουστο!

Κατ'εμε ενας οποιοσδηποτε μουσικος που σεβεται τον εαυτο του οφειλει να μη φαλτσαρει, ασχετα απο το οργανο που παιζει. (εκτος απο εξαιρετικα δυσκολα κομματια που δικαιολογειται για μη τραγουδιστες...)Απο κει και μετα μπαινει θεμα τεχνικης της φωνης για τους τραγουδιστες.

Ειλικρινα μου φαινεται πολυ περιεργο ολο αυτο. Απλα επειδη δεν ειμαι τραγουδιστρια μπορει να μου διαφευγει καποι λεπτομερεια. Αν μπορειτε να με διαφωτισετε θα ηταν ιδιατερως ενδιαφερον....


#7   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
25.02.2009, 17:10

Για να δωσω λιγο μια απαντηση στη φιλη μας απο πανω που συγκρινει τον τραγουδιστη με καποιον οποιονδηποτε αλλο οργανοπαιχτη,ο χειρισμος της ανθρωπινης φωνης για τραγουδι ειναι ΜΑΚΡΑΝ το ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟ μουσικο οργανο απ ολα...ο πιανιστας ΔΕΝ κανει ΤΙΠΟΤΑ απολυτως σε σχεση με το σολιστα τραγουδιστη....

Εξηγουμαι αμεσως για να μην παρεξηγηθω:Κατ αρχην το φωνητικο μας συστημα ειναι ΑΤΕΛΕΣ απο τη φυση του και χρειαζεται καλλιεργεια και δουλεια για να παραγουμε απλα και μονο μια ΣΩΣΤΗ νοτα Ντο...σωστη καταρχην σε στηριξη και τοποθετηση και κατα δευτερον τονικα...Στη συνεχεια εργαζομαστε σκληρα για τη νοτα Ντο διεση η τη νοτα Σι...μετα για τη νοτα ΡΕ η τη νοτα Σι υφεση και ολα τα πιθανα μεταξυ τους τονικα διαστηματα...

Ο πιανιστας η ο τρομπετιστας η ξερω γω πιος αλλος οργανοπαιχτης ΤΙΣ ΕΧΕΙ ΕΤΟΙΜΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ...το μονο που καλειται να κανει ειναι να ΥΠΟΤΑΧΤΕΙ σε αυτο το ξενο τεχνητο οργανο και να παραγει μελωδια...Ο ΣΩΣΤΟΣ τραγουδιστης(και οχι αυτος που απλα 'μιλαει' σε ενα μικροφωνο και αντε βαζει και λιγο 'ερμηνεια' και λεει οτι τραγουδαει)εχει ενα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΡΓΟ...ΠΡΩΤΑ να ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ το μουσικο του οργανο και μετα να μαθει να το χειριζεται καταλληλα...

Για να γινει αυτο το τελευταιο δεν θα πρεπει ο εκπαιδευομενος τραγουδιστης να ξεπερνα τα τονικα ορια που τραγουδα και αρθρωνει ανετα...Αν το υπερβει τοτε εχουμε αμεσως αμεσως τον ΠΡΩΤΟ και ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ λογο για παραγωγη ελαφρα φαλτσου η αλλιως στοναριμσατος...ειδικα στις ψηλες...εκει το αυτι 'ακουει' αλλα το σωμα δεν 'υπακουει'...η στηριξη και η τοποθετηση ειναι ανεπαρκεις με αποτελσμα να καταβαλλεται κοπος απο πλευρας τραγουδιστη και να χανεται η ακριβεια της νοτας...

 

Για αυτους που δεν εχουν μουσικο αυτι τα μαθηματα φωνητικης μπορουν σαφως να βοηθησουν με το περασμα του χρονου κι εδω ερχομαι να συμφωνησιοω με την VocalTeacher!Να συμπληρωσω επισης πως η γνωση καποιου μουσικκου οργανου αλλου εκτος απο τη φωνη μπορει να βοηθησει στο να αποκτησει καποιος αισθηση της μελωδικοτητας και να πατησει πιο σωστα στο ηδη κεκτημενο φωνητικο του ευρος...

Τελος το ΄'φαλτσο' μπορει να οφειλεται και σε ψυχολογικους παραγοντες που κανουν τη φωνη ασταθη και ανικανη να πατησει σωστα σε καποιες νοτες...

Γενικα οι μουσικοι που ειναι αποστειρωμενοι και δεν δεν αποδεχονται το φαλτσο και την ατελεια δεν ειναι για μενα μουσικοι...γιατι η μουσικη ειναι εξωτερικευση της ψυχης..και η ψυχη δεν εχει ποτε ατελειες...Μαλιστα προωσπικα βρισκω ακρως γοητευτικο να φλατσαρει καποιος στην προσπαθεια του να βγαλει εξω την ψυχουλα του...

 

Αυτα απο μενα


#8   
testakross
Περαστική Νότα
Chat
25.02.2009, 20:28

κατι αλλο ολοι μου λενε πως εχς πολυ ωραια φωνη οταν τραγουδαω αλλα φαλτσαρο με την φωνιτικη θα διορθωθει το φαλτσαρισμα?


#9   
marilloumajore
Συγχορδία Μινόρε
Chat
25.02.2009, 22:58

Παράθεση:

Το μέλος freddieKrueger στις 25-02-2009 στις 17:10 έγραψε...

Για να δωσω λιγο μια απαντηση στη φιλη μας απο πανω που συγκρινει τον τραγουδιστη με καποιον οποιονδηποτε αλλο οργανοπαιχτη,ο χειρισμος της ανθρωπινης φωνης για τραγουδι ειναι ΜΑΚΡΑΝ το ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟ μουσικο οργανο απ ολα...ο πιανιστας ΔΕΝ κανει ΤΙΠΟΤΑ απολυτως σε σχεση με το σολιστα τραγουδιστη....

Εξηγουμαι αμεσως για να μην παρεξηγηθω:Κατ αρχην το φωνητικο μας συστημα ειναι ΑΤΕΛΕΣ απο τη φυση του και χρειαζεται καλλιεργεια και δουλεια για να παραγουμε απλα και μονο μια ΣΩΣΤΗ νοτα Ντο...σωστη καταρχην σε στηριξη και τοποθετηση και κατα δευτερον τονικα...Στη συνεχεια εργαζομαστε σκληρα για τη νοτα Ντο διεση η τη νοτα Σι...μετα για τη νοτα ΡΕ η τη νοτα Σι υφεση και ολα τα πιθανα μεταξυ τους τονικα διαστηματα...

Ο πιανιστας η ο τρομπετιστας η ξερω γω πιος αλλος οργανοπαιχτης ΤΙΣ ΕΧΕΙ ΕΤΟΙΜΕΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΝΟΤΕΣ ΣΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΟΥ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ...το μονο που καλειται να κανει ειναι να ΥΠΟΤΑΧΤΕΙ σε αυτο το ξενο τεχνητο οργανο και να παραγει μελωδια...Ο ΣΩΣΤΟΣ τραγουδιστης(και οχι αυτος που απλα 'μιλαει' σε ενα μικροφωνο και αντε βαζει και λιγο 'ερμηνεια' και λεει οτι τραγουδαει)εχει ενα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΕΡΓΟ...ΠΡΩΤΑ να ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ το μουσικο του οργανο και μετα να μαθει να το χειριζεται καταλληλα...

Για να γινει αυτο το τελευταιο δεν θα πρεπει ο εκπαιδευομενος τραγουδιστης να ξεπερνα τα τονικα ορια που τραγουδα και αρθρωνει ανετα...Αν το υπερβει τοτε εχουμε αμεσως αμεσως τον ΠΡΩΤΟ και ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ λογο για παραγωγη ελαφρα φαλτσου η αλλιως στοναριμσατος...ειδικα στις ψηλες...εκει το αυτι 'ακουει' αλλα το σωμα δεν 'υπακουει'...η στηριξη και η τοποθετηση ειναι ανεπαρκεις με αποτελσμα να καταβαλλεται κοπος απο πλευρας τραγουδιστη και να χανεται η ακριβεια της νοτας...

 

Για αυτους που δεν εχουν μουσικο αυτι τα μαθηματα φωνητικης μπορουν σαφως να βοηθησουν με το περασμα του χρονου κι εδω ερχομαι να συμφωνησιοω με την VocalTeacher!Να συμπληρωσω επισης πως η γνωση καποιου μουσικκου οργανου αλλου εκτος απο τη φωνη μπορει να βοηθησει στο να αποκτησει καποιος αισθηση της μελωδικοτητας και να πατησει πιο σωστα στο ηδη κεκτημενο φωνητικο του ευρος...

Τελος το ΄'φαλτσο' μπορει να οφειλεται και σε ψυχολογικους παραγοντες που κανουν τη φωνη ασταθη και ανικανη να πατησει σωστα σε καποιες νοτες...

Γενικα οι μουσικοι που ειναι αποστειρωμενοι και δεν δεν αποδεχονται το φαλτσο και την ατελεια δεν ειναι για μενα μουσικοι...γιατι η μουσικη ειναι εξωτερικευση της ψυχης..και η ψυχη δεν εχει ποτε ατελειες...Μαλιστα προωσπικα βρισκω ακρως γοητευτικο να φλατσαρει καποιος στην προσπαθεια του να βγαλει εξω την ψυχουλα του...

 

Αυτα απο μενα



 

Το δέχομαι ότι δε ξέρω τι ακριβώς παιζεται με τη φωνη. Αλλα βεβαια δε συνεκρινα με πιανιστα. Αλλα με ξυλινο πνευστο. Οι πνευστοι παραγουν (με διαφορετικο τροπο μεν, αλλ απαραγουν) με το σωμα τους τα τονικα ύψη.

 

Οσο για το θέμα περι αποστείρωσης, συμφωνω μάζι σου. Το θέμα ομως για μενα ειναι να κατέχεις απολυτα το συγκερασμενο συστημα και οποιαδηποτε απόκλιση αυτο να βασιζεται σε εξαιρετικη γνωση του λογου αποκλισης, και οχι απλα γιατι "ετσι ειναι πιο εκφραστικο".

 

Και αυτο που ελεγα εξ΄αρχης ειναι οι δε νοειται για μενα η φράση " καλος τραγουδιστης ειναι, αλλα φαλτσαρει"......Συγγνωμη αν δεν εγινα κατανοητη


#10   
freddieKrueger
Βετεράνος
Chat
26.02.2009, 02:13

Καλησπερα και παλι φιλη μου...λοιπον ισως κι εγω να μην ημουν πολυ σαφης στο ποστ μου...λοιπον εγραψα πιο πανω τα κυριοτερα αιτια του φαλτσου και το ξανακανω πολυ συντομα και με μεγαλυτερη σαφηνεια:1)Τονικη υπερβαση του φωνητικου ευρους του τραγουδιστη που ναι,ειναι καλος η και φωναρα αλλα σε μια εκταση ας πουμε στην οποια κινειται ο μπασσος...βαλε τον Καζαντζιδη που για μενα ηταν απο τους κορυφαιους τραγουδιστες, να τραγουδησει στον τονο του Νταλαρα...μπορει να τα 'διεκπαιρεωνε' τα κομματια γιατι ηταν φωναρα.αλλα θα μπορουσε πιο ευκολα να σθοναρει δηλ να χασει μισο του ημιτονιου απο καπου η και ολοκληρο ημιτονιο

2)Ελλειψη μουσικου αυτιου.Εδω δεν χανονται υποδιαιρεσεις ημιτονιου η και ολοκληρο ημιτονιο εδω χανονται τονοι και τονοι...Αν καποιος δεν εχει μουσικο αυτι δεν μπορει να λεχθει τραγουδιστης οποτε δεν εχει νοημα το να πουμε 'κακος τραγουδιστης'.Παρολα αυτα οπως ειπε και η Κα Βασιλειαδου πολλοι βελτιωνονται με το περασμα του χρονου...

3)Αγχος...

Συνεπως ναι,ο καλος τραγουδιστης μπορει να φαλτσαρει...ο Νταλαρας δεν ειναι καλος τραγουδιστης(σημ δεν ειναι του γουστου μου)κι ομως εχει φαλτσαρει...

Ο Παπακωνταντινου(ο Βασιλης,γιατι ο Θανασης δεν εχει φωνη) κανει πολλα λαθη οταν τραγουδα κι ας ειναι απλα ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ τραγουδιστης

Ο Πασχαλης Τερζης, ο Δημητρης Μητροπανος και αλλα 'τερατα' του ελληνικου τραγουδιου εχουν κατα καιρους σθοναρει η και φαλτσαρει...

Απο τους νεοτερους ο Χατζηγιαννης ας πουμε η ο τραγουδιστης των ONirama εχουν φαλτσαρει...

Δεν ειναι οι πιο πανω καλοι τραγουδιστες?

Σημειωση:Υπογραμμιζω πως οτι γραφω δεν ειναι θεσεις μου ακλονητες ειναι απλα οι σκεψεις μου και οι προβληματισμοι μου πανω στο πως αντιλαμβανομαι προσωπικα το θεμα 'φαλτσο'

Αυτα προς αποφυγη παρερμηνειας των γραφομενων μου


#11   
geo321
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
26.02.2009, 03:43

είναι αληθεια οτι στα studio που κανουν ηχογραφισεις και στα live πολυ χρησιμοπουν της φέτες και ετσι αν φαλτσάρουν αφτο το διορθονει είναι αληθεια???????

 

Στο στουντιο ολα διορθωνονται,υπαρχει για αυτη την δουλεια το melodyne σημερα,παλιοτερα απλα ειχες

την πολυτελεια να το πεις 100 φορες και ο ηχολιπτης να κοβει και να ραβει και να κραταει τα καλυτερα σημεια.

Για ζωντανα υπαρχουν καποια μηχανηματα που κανουν αυτη την δουλεια αλλα οχι τοσο καλα οσο γινετε

στο στουντιο,αν ο τραγουδιστης ξεφυγει πολυ απο το τονο δυσκολα το καλυπτει.

Σημερα γινονται ολα αψογα στο στουντιο για αυτο μετα πας και τους ακους ζωντανα και ακους κατι

εντελως διαφορετικο,γιατι ακομα και τον καλο των κανουν ακομα καλυτερο.

Εχω ακουσει αρκετους τραγουδιστες ζωντανα και  περα οτι δεν εχουν καμια σχεση με το cd

τραγουδανε και 2 τονους κατω παντα!!!!!!!!!

Πρεπει να μαθουμε επιτελους σε αυτη την χωρα οτι αν αγαπαμε κατι,οτι κι αν ειναι αυτο,πρεπει να παλεψουμε

να διαβασουμε ,να γινουμε οσο καλυτεροι γινεται,ακομα και αν δεν γινουμε γνωστοι,και να μην τα περιμενουμε ολα απο τα μηχανηματα.

Ολοι εχουν το δικαιωμα να κανουν λαθοι(φαλτσα) ο τραγουδιστης, ο πιανιστας κ.λ.π. αλλα οχι συνεχεια.....


#12   
testakross
Περαστική Νότα
Chat
26.02.2009, 15:59

σημερα τραγουδαω βραχνα ο λαιμος μου δεν με ποναει ειναι σαν να κλινει ο λαιμος μου γιατι μπορει να συμβαινει αυτο?

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : testakross στις 26-02-2009 16:08 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : testakross στις 26-02-2009 16:11 ]


#13   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
27.02.2009, 20:32

Γειά!

Κατι θα έκανες και θα κούρασες τη φωνή σου.....

Αν είναι κούραση δεν είναι τίποτα. Συμβαίνει καμμια φορά. Ξεκούρασε την φωνή σου για 2-3 μερες με το να κοιμηθείς καλα και να μιλάς πολύ λίγο σε αυτό το διάστημα. Κατα πάσα πιθανότητα η φωνή θα επανέλθει πολύ γρήγορα....


#14   
testakross
Περαστική Νότα
Chat
04.03.2009, 19:12

με την φωνητικη η φωνη φτιαχνει κι'αλλο?


#15   
BAGRATION
Σολίστ
Chat
10.03.2009, 10:35

Από ελάχιστα εώς πάρα πολύ. Εξαρταται από πολλά πράγματα: Από εσένα, από τον δάσκαλο, απο την μέθοδο, από την νοοτροπία που έχει αυτός και εσύ κ.α.

Πάντως αν πας για πολύ συγκεκριμένα πράγματα σε έναν δάσκαλο/αλα και οχι για γενικά του στύλ "θέλω να δουλέψω την φωνή μου" η βελτίωση θα είναι γρήγορη. Η έμφαση σε ένα είδος τραγουδιού βοηθάει στην ταχύτερη εξέλιξη και δεν σε πάει "Αθήνα- Κηφησιά μέσω Λαμίας" (κάτι που συνηθίζεται  στην φωνητική κατά την άποψή μου)

 


#16   


Αυτά τα διάβασες;