ελληνική μουσική
355 online   ·  209.517 μέλη

Κιθάρα με νότες ή ταμπλατούρα;

takispag
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
30.09.2009, 10:55

Το να μάθεις νότες, είναι ο ''σωστός'' αλλά δύσκολος δρόμος. Όπως είπανε και άλλοι πριν από μένα, θα σου δώσει πράγματα που δεν θα πάρεις από την μελέτη ταμπλατούρας. Όμως θα πρέπει να ξέρεις ότι χρειάζεσαι πολλή μελέτη και χρόνο για να φτάσεις να παίζεις προχωρημένα τραγούδια με νότες. Η ταμπλατούρα θα τα κάνει πιο εύκολα τα πράγματα, αλλά αν δεν ακούσεις το τραγουδάκι, δεν μπορείς να παίξεις αυτό που διαβάζεις στο χαρτί.

Ο καλύτερος τρόπος για μένα, (αν δεν πας για κλασσική κιθάρα), είναι να μαθαίνεις νότες, και συγχρόνως να παίζεις τραγούδια από ταμπλατούρα. Ένας δάσκαλος θα σε βοηθήσει πολύ εύκολα σ'αυτό.


#21   
guitarteacher
Φθασμένος
Chat
30.09.2009, 11:15

Καλημερίζω όλα τα καλά παιδιά του forum{#emotions_dlg.smartass}

Νότες=Μουσική

Tabulatura=Εργαλείο

Ελπίζω να είμουν κατανοητός, αν και Λακωνικός...

Φιλικά,

 


#22   
Athws
Συγχορδία Μινόρε
Chat
30.09.2009, 13:33

Υπάρχει μου φαίνεται μια παρεξήγηση στο τι είναι ταμπλατούρα που ίσως και να οφείλεται στο νετ όπου πολλές ταμπλατούρες κυκλοφορούν φτωχές, σε μορφή text.

Λοιπόν η ταμπλατούρα και νότες έχει, (υπάρχει κιθαρίστας που δεν ξέρει ποιά νότα αντιστοιχεί στα  τάστα του ?) και μέτρα έχει και τέταρτα-όγδοα-κλπ και πολλά ακόμα που δεν μπορούν να απεικονισθούν στο πεντάγραμμο.

 

Είμαι περίεργος οι υποστηρικτές εδώ του πενταγράμμου τι είδους μουσικές παίζουν ?


#23   
guitarteacher
Φθασμένος
Chat
30.09.2009, 15:12

Φίλτατε Athws,

Επειδή θεωρώ πως υπάρχει θέμα "παραπληροφώρησης", προτείνω να διοργανωθεί μία ανοιχτή Συζήτηση-Συνάντηση περι Πενταγράμμου & Tab...ωστε να μας καταρτήσεις επι του θέματος...

Επίσεις, σε περίπτωση που θες να διερευνήσεις τα "μουσικά ακούσματα" μας, θα μπορούσαμε στην εν λόγο συνάντηση να κάνουμε και σχετική ανάλυση του θέματος...Όχι τίποτε άλλο, αλλα δεν θα ήθελα να μείνεις με την περιέργεια...

Όσο για το "ποιός κιθαρίστας δεν ξέρει που βρίσκονται οι νότες πάνω στην ταστιέρα..?" επέτρεψέ μου να έχω μια διαφορετική εικόνα, μιας και η εμπειρία που έχω αποκομίσει απ'τη διδασκαλία του εν λόγο οργάνου,(σε όλες του τις παραλλαγές),τα τελευταία 12 και πλέον χρόνια... δε μου αφήνει πολλά περιθώρια ώστε να συμφωνίσω μαζί σου...

Επιπρόσθετα, θα ήθελα να μου διευκρινήσεις ποιά είναι αυτά τα επι πλέον πράγματα "που δεν μπορούν ν'απεικονισθούν στο πεντάγραμμο..."

Κλεινοντας, θα ήθελα, (αναλύοντας την προηγούμενη Λακωνική μου τοποθέτηση), να διευκρινήσω πως η Tabulatura είναι το πλέον Ισχυρό Βοήθημα - Εργαλείο στα χέρια του κιθαρίστα-μουσικού, αλλά συνάμα είναι και η πλέον διαδεδομένη "μπακαλίστικη" λύση προχειροδουλειας...εάν και εφόσον δεν υπάρχει το κατάλληλο Μουσικό Backround.

Φιλικά,

Π.Σ.


#24   
takispag
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
30.09.2009, 15:17

Παράθεση:

Το μέλος Athws στις 30-09-2009 στις 13:33 έγραψε...

Υπάρχει μου φαίνεται μια παρεξήγηση στο τι είναι ταμπλατούρα που ίσως και να οφείλεται στο νετ όπου πολλές ταμπλατούρες κυκλοφορούν φτωχές, σε μορφή text.

Λοιπόν η ταμπλατούρα και νότες έχει, (υπάρχει κιθαρίστας που δεν ξέρει ποιά νότα αντιστοιχεί στα  τάστα του ?) και μέτρα έχει και τέταρτα-όγδοα-κλπ και πολλά ακόμα που δεν μπορούν να απεικονισθούν στο πεντάγραμμο.

 

Είμαι περίεργος οι υποστηρικτές εδώ του πενταγράμμου τι είδους μουσικές παίζουν ?



Στις ταμπλατούρες συνήθως δεν υπάρχουν οι παύσεις. Αν υπάρξουν, είναι μουσική σημειογραφία, άρα πρέπει να ξέρεις να διαβάζεις πεντάγραμμο για να τις καταλάβεις. Επίσης κάποιες φορές υπάρχουν λάθη στην ταμπλατούρα(ακόμα και σε ''καλά'' βιβλία), που αν δεν ήξερα νότες θα έψαχνα ακόμα. Εκ πείρας σου λέω ότι οι μαθητές μου που δεν γουστάρουν να μάθουν νότες, εκεί έρχονται σε αδιέξοδο.

Και μη θεωρείς τόσο εύκολο να ακούσεις μια νότα σε ένα σόλο π.χ. με 16α. 


#25   
StavmanR
MusicHeaven Guru
Chat
30.09.2009, 16:46

Καλό είναι να στηριζόμαστε στα μοναδικά όργανα που την αντιλαμβάνονται σε όλο το εύρος της: το αυτί και το σώμα. Το αυτί αναλαμβάνει το ρόλο της λεπτής προσέγγισης και το σώμα το ρόλο της χονδρικής. Άλλωστε, η κιθάρα είναι "μαγικό" και ξεχωριστό όργανο ακριβώς επειδή ακουμπά στο στήθος, στην καρδιά. Ακόμη, για να παίξεις  όμορφα ένα τραγούδι πρέπει να είσαι σε θέση να το "χορέψεις". Να το ζήσεις με συνολική λειτουργία του σώματος. Γι' αυτό και πολλοί κιθαρίστες τραγουδούν αυτό που παίζουν την ώρα που εκτελούν το κομμάτι. Αν είναι δυνατόν να μάθει κανείς μουσική δένοντας τα μάτια του, θα φτάσει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο ακουστικότητας.

 

Όλα τα υπόλοιπα είναι οπτικά εργαλεία. Όπως ένα λογοτεχνικό βιβλίο που σου περιγράφει επακριβώς ένα τοπίο, μα άν το επισκεφτείς διαπιστώνεις ότι είναι κάτι πολύ διαφορετικό από εκείνο που περιγράφονταν κι ας περιλαμβάνει όλα τα φυσικά στοιχεία της περιγραφής.Και ποιες λέξεις  ή σύμβολα, άραγε, μπορούν να περιγράψουν τη μυρωδιά της παπαρούνας;

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ανθρώπων είναι ότι δεν προσεγγίζουν τη μουσική βιωματικά, να την κάνουν μέρος του χαρακτήρα τους, αλλά την "εκτελούν" με κάθε σημασία. Σημαντικότερο μέρος της μουσικής εκπαίδευσης παίζει ο δάσκαλος, ο άνθρωπος, κι όχι το βιβλίο και η νότα. Και τα περισσότερα παιδιά που απορρίπτουν την κλασική εκπαίδευση δεν το κάνουν από μίσος στις νότες, αλλά από αποστροφή στο δάσκαλο που δίδασκε την εμμονή στις νότες. Αν αγαπήσεις το δάσκαλο, αγαπάς και τη μουσική σε κάθε της έκφραση.

 

Προσωπική άποψη που δεν έχει ίχνος επιστημονικότητας και αντικειμενικότητας. Γι'αυτό και λέγεται άποψη κι όχι σύνοψη... Wink

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 30-09-2009 16:48 ]


#26   
guitarteacher
Φθασμένος
Chat
01.10.2009, 10:44

Παράθεση:

Το μέλος StavmanR στις 30-09-2009 στις 16:46 έγραψε...

Καλό είναι να στηριζόμαστε στα μοναδικά όργανα που την αντιλαμβάνονται σε όλο το εύρος της: το αυτί και το σώμα. Το αυτί αναλαμβάνει το ρόλο της λεπτής προσέγγισης και το σώμα το ρόλο της χονδρικής. Άλλωστε, η κιθάρα είναι "μαγικό" και ξεχωριστό όργανο ακριβώς επειδή ακουμπά στο στήθος, στην καρδιά. Ακόμη, για να παίξεις  όμορφα ένα τραγούδι πρέπει να είσαι σε θέση να το "χορέψεις". Να το ζήσεις με συνολική λειτουργία του σώματος. Γι' αυτό και πολλοί κιθαρίστες τραγουδούν αυτό που παίζουν την ώρα που εκτελούν το κομμάτι. Αν είναι δυνατόν να μάθει κανείς μουσική δένοντας τα μάτια του, θα φτάσει σε πολύ υψηλότερο επίπεδο ακουστικότητας.

 

Όλα τα υπόλοιπα είναι οπτικά εργαλεία. Όπως ένα λογοτεχνικό βιβλίο που σου περιγράφει επακριβώς ένα τοπίο, μα άν το επισκεφτείς διαπιστώνεις ότι είναι κάτι πολύ διαφορετικό από εκείνο που περιγράφονταν κι ας περιλαμβάνει όλα τα φυσικά στοιχεία της περιγραφής.Και ποιες λέξεις  ή σύμβολα, άραγε, μπορούν να περιγράψουν τη μυρωδιά της παπαρούνας;

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ανθρώπων είναι ότι δεν προσεγγίζουν τη μουσική βιωματικά, να την κάνουν μέρος του χαρακτήρα τους, αλλά την "εκτελούν" με κάθε σημασία. Σημαντικότερο μέρος της μουσικής εκπαίδευσης παίζει ο δάσκαλος, ο άνθρωπος, κι όχι το βιβλίο και η νότα. Και τα περισσότερα παιδιά που απορρίπτουν την κλασική εκπαίδευση δεν το κάνουν από μίσος στις νότες, αλλά από αποστροφή στο δάσκαλο που δίδασκε την εμμονή στις νότες. Αν αγαπήσεις το δάσκαλο, αγαπάς και τη μουσική σε κάθε της έκφραση.

 

Προσωπική άποψη που δεν έχει ίχνος επιστημονικότητας και αντικειμενικότητας. Γι'αυτό και λέγεται άποψη κι όχι σύνοψη... Wink

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : StavmanR στις 30-09-2009 16:48 ]



"Και τα περισσότερα παιδιά που απορρίπτουν την κλασική εκπαίδευση δεν το κάνουν από μίσος στις νότες, αλλά από αποστροφή στο δάσκαλο που δίδασκε την εμμονή στις νότες. Αν αγαπήσεις το δάσκαλο, αγαπάς και τη μουσική σε κάθε της έκφραση."

{#emotions_dlg.thumbup}


#27   
Athws
Συγχορδία Μινόρε
Chat
01.10.2009, 11:05

Συγνώμη αν έγινα λίγο επιθετικός, ήταν που οι τοποθετήσεις εδώ μου φάνηκαν μονόπλευρες,  το όλο θέμα «Κιθάρα με νότες ή ταμπλατούρα» είναι λάθος, φυσικό αφού η θεματοθέτης είναι 15χρονη, η σωστή διατύπωση είναι «Κιθάρα με πεντάγραμμο ή ταμπλατούρα» γι αυτό μίλησα για παρεξήγηση (προς Θεού όχι για παραπληροφόρηση).

 

Οι «νότες» υπάρχουν ανεξάρτητα από τον τρόπο καταγραφής τους και αντιστοιχούν στους ήχους της Δυτικής κουλτούρας που είναι 12. Αργότερα βρήκαμε ότι το κεντρικό λα έχει συχνότητα 110 Ηz, η λα δίεση σε 110 επί δωδεκάτη ρίζα του δύο κλπ κλπ (ο Μπετόβεν δεν ήξερε από συχνότητες ούτε και του χρειάζονταν). Η Δυτική παράδοση έφτιαξε το πεντάγραμμο με το κλειδί του σολ και το κλειδί του φα, προσανατολισμένο δηλαδή στις ανάγκες των πληκτροφόρων και μέσω της συμφωνικής ορχήστρας ήρθε καπέλο και στα άλλα όργανα.

 

Οποιοσδήποτε θέλει να έρθει σε επαφή με οποιοδήποτε όργανο είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει  να μάθει δυό-τρία πραγματάκια, ότι υπάρχουν αυτές οι 12 νότες, ότι στο πεντάγραμμο γράφονται μι-σολ-σι-ρε-φα, φα-λα-ντο-μι, τους συμβολισμούς με τις ουρές, τι είναι μέτρο και τι είναι κλίμακα. (αυτά στην εποχή μου, γιατί τάχω τα χρονάκια μου, τα κάναμε όλα στο γυμνάσιο – δημόσιο – όπου μας είχαν λιώσει στη μελόντικα).  

Κι επίσης αυτονόητο είναι ότι μόλις πιάσεις κιθάρα θα αντιστοιχίσεις νότες-τάστα και θα τα μάθεις καλά γιατί και τα ακόρντα σου ονοματίζονται με νότες, και τα φωνητικά είναι και θα μείνουν πάντα επί πενταγράμμου, και πρέπει στοιχειωδώς να μπορείς να επικοινωνήσεις και με κάποιο άλλο όργανο.

 

Τα παραπάνω είναι προαπαιτούμενα (με λίγη όρεξη ο εξασκούμενος θα τα κατέχει όλα σ ένα μήνα), μιλάω δηλαδή τι κάνουμε απ αυτό το επίπεδο και πέρα κι όχι για τον τσοπάνο με τη φλογέρα..

 

Λοιπόν από αυτό το επίπεδο και πέρα το πεντάγραμμο αποτελεί τροχοπέδη γιατί σε αντίθεση με τα πλήκτρα, όπου η κάθε νότα έχει το δικό της πλήκτρο, στην κιθάρα η νότα αντιστοιχεί σε πολλά τάστα πράγμα που μαζί με τη συχνή χρήση συγχορδιών δημιουργεί τον άδικο φόρτο να σου βγαίνει το λάδι να ανακαλύπτεις την καταλληλότερη δακτυλοθεσία.

 

Στο διεθνή χώρο της κιθάρας (με εξαίρεση της κλασσικής) η ταμπλατούρα έχει εκτοπίσει το πεντάγραμμο εδώ και καμμιά 30αριά χρόνια. Καταγράφει ΤΑ ΠΑΝΤΑ του πενταγράμμου και επιπρόσθετα σε μαθαίνει κατ αρχήν τα ΣΩΣΤΑ ΤΑΣΤΑ και μετά τα τεντώματα, hammer, slide κλπ απαραίτητα για να πετύχεις τον αυθεντικό ήχο του στυλ που παίζεις. Ευκολύνει την ταχύτατη αφομοίωση των «δρόμων» ροκ, τζαζ, έθνικ και τα ψαξίματα γενικώς και ανεβάζει τις δυνατότητες του αυτιού.

 

Κλείνω, ψάξτε τις «πλούσιες» ταμπλατούρες στα αγγλικά βιβλία (στα ελληνικά είμαστε πολύ πίσω) και όχι στο νέτ όπου πάντα είναι «φτωχές» και συνήθως έχουν και πολλά λάθη..

 


#28   
guitarteacher
Φθασμένος
Chat
01.10.2009, 11:14

Παράθεση:

Το μέλος Athws στις 01-10-2009 στις 11:05 έγραψε...

Συγνώμη αν έγινα λίγο επιθετικός, ήταν που οι τοποθετήσεις εδώ μου φάνηκαν μονόπλευρες,  το όλο θέμα «Κιθάρα με νότες ή ταμπλατούρα» είναι λάθος, φυσικό αφού η θεματοθέτης είναι 15χρονη, η σωστή διατύπωση είναι «Κιθάρα με πεντάγραμμο ή ταμπλατούρα» γι αυτό μίλησα για παρεξήγηση (προς Θεού όχι για παραπληροφόρηση).

 

Οι «νότες» υπάρχουν ανεξάρτητα από τον τρόπο καταγραφής τους και αντιστοιχούν στους ήχους της Δυτικής κουλτούρας που είναι 12. Αργότερα βρήκαμε ότι το κεντρικό λα έχει συχνότητα 110 Ηz, η λα δίεση σε 110 επί δωδεκάτη ρίζα του δύο κλπ κλπ (ο Μπετόβεν δεν ήξερε από συχνότητες ούτε και του χρειάζονταν). Η Δυτική παράδοση έφτιαξε το πεντάγραμμο με το κλειδί του σολ και το κλειδί του φα, προσανατολισμένο δηλαδή στις ανάγκες των πληκτροφόρων και μέσω της συμφωνικής ορχήστρας ήρθε καπέλο και στα άλλα όργανα.

 

Οποιοσδήποτε θέλει να έρθει σε επαφή με οποιοδήποτε όργανο είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει  να μάθει δυό-τρία πραγματάκια, ότι υπάρχουν αυτές οι 12 νότες, ότι στο πεντάγραμμο γράφονται μι-σολ-σι-ρε-φα, φα-λα-ντο-μι, τους συμβολισμούς με τις ουρές, τι είναι μέτρο και τι είναι κλίμακα. (αυτά στην εποχή μου, γιατί τάχω τα χρονάκια μου, τα κάναμε όλα στο γυμνάσιο – δημόσιο – όπου μας είχαν λιώσει στη μελόντικα).  

Κι επίσης αυτονόητο είναι ότι μόλις πιάσεις κιθάρα θα αντιστοιχίσεις νότες-τάστα και θα τα μάθεις καλά γιατί και τα ακόρντα σου ονοματίζονται με νότες, και τα φωνητικά είναι και θα μείνουν πάντα επί πενταγράμμου, και πρέπει στοιχειωδώς να μπορείς να επικοινωνήσεις και με κάποιο άλλο όργανο.

 

Τα παραπάνω είναι προαπαιτούμενα (με λίγη όρεξη ο εξασκούμενος θα τα κατέχει όλα σ ένα μήνα), μιλάω δηλαδή τι κάνουμε απ αυτό το επίπεδο και πέρα κι όχι για τον τσοπάνο με τη φλογέρα..

 

Λοιπόν από αυτό το επίπεδο και πέρα το πεντάγραμμο αποτελεί τροχοπέδη γιατί σε αντίθεση με τα πλήκτρα, όπου η κάθε νότα έχει το δικό της πλήκτρο, στην κιθάρα η νότα αντιστοιχεί σε πολλά τάστα πράγμα που μαζί με τη συχνή χρήση συγχορδιών δημιουργεί τον άδικο φόρτο να σου βγαίνει το λάδι να ανακαλύπτεις την καταλληλότερη δακτυλοθεσία.

 

Στο διεθνή χώρο της κιθάρας (με εξαίρεση της κλασσικής) η ταμπλατούρα έχει εκτοπίσει το πεντάγραμμο εδώ και καμμιά 30αριά χρόνια. Καταγράφει ΤΑ ΠΑΝΤΑ του πενταγράμμου και επιπρόσθετα σε μαθαίνει κατ αρχήν τα ΣΩΣΤΑ ΤΑΣΤΑ και μετά τα τεντώματα, hammer, slide κλπ απαραίτητα για να πετύχεις τον αυθεντικό ήχο του στυλ που παίζεις. Ευκολύνει την ταχύτατη αφομοίωση των «δρόμων» ροκ, τζαζ, έθνικ και τα ψαξίματα γενικώς και ανεβάζει τις δυνατότητες του αυτιού.

 

Κλείνω, ψάξτε τις «πλούσιες» ταμπλατούρες στα αγγλικά βιβλία (στα ελληνικά είμαστε πολύ πίσω) και όχι στο νέτ όπου πάντα είναι «φτωχές» και συνήθως έχουν και πολλά λάθη..

 



"Κλείνω, ψάξτε τις «πλούσιες» ταμπλατούρες στα αγγλικά βιβλία (στα ελληνικά είμαστε πολύ πίσω) και όχι στο νέτ όπου πάντα είναι «φτωχές» και συνήθως έχουν και πολλά λάθη.."

Εδώ υπάρχει ταύτηση!{#emotions_dlg.thumbup}

 


#29   
metalfan6937979
Περαστική Νότα
Chat
14.10.2009, 22:29

Einai analogos...

Ama theleis na asxolithis sovara ,perneis tin kithara sou ,poli oreksi gia douleia kai grafese se ena wdeio....

Ama theleis na kaneis xavale katevazeis tablatures apo to net kai asxolise gia to kefi souSmile


#30   
inkve
Φθασμένος
Chat
16.10.2009, 03:39

 

 

 

συμφωνω και εγω με τους προλαλησαντες περι λανθασμενων tabs...

 

το μονο που εχω να πω στο θεμα ειναι οτι σιγουρα η ταμπλατουρα ειναι φοβερο εργαλειο και λυνει τα χερια.

 

αλλα εστω και μια μικρη εξοικειωση με την παρτιτουρα ειναι το ιδιο φοβερο εργαλειο επισης.

 

προσωπικα αυτο που εχω καταλαβει ειναι οτι οσα και να σου δειξουν οι παρτιτουρες και οι ταμπλατουρες

πρεπει να εχεις το αυτι να πιανεις την εκφραση σε οτι παιζεις...

 

το βιμπρατο ας πουμε απεικονιζεται το ιδιο και στα δυο.....ελα ομως που ολοι οι κιθαριστες μεταξυ τους εχουν ΕΝΤΕΛΩΣ αλλο βιμπρατο!!!

αλλο βιμπρατο ο stevie ray...αλλο ο gary moore...αλλο ο καραφλοδαιμονας(satriani)αλλο ο uli roth..

το ιδιο συμβαινει και με το σηκωμα...

εκει πλεον παιζει ρολo ποσο καλα ακους...ωστε ναι μεν να χρησιμοποιεις την πρακτικοτητα του χαρτιου ειτε ειναι tab ειτε παρτιτουρα αλλα να βαζεις και της αισθησεις σου σε λειτουργια ωστε να πιανεις αυτες τις <<λεπτομερειες>>που κανουν την διαφορα

 

 

 


#31   
Athws
Συγχορδία Μινόρε
Chat
16.10.2009, 08:34

 

εννοείται ότι το αυτί είναι τα πάντα όλα..

όμως δε γεννιούνται όλοι με το ίδιο αυτί και όπως και νάναι χρειάζεται και εκπαίδευση.

Είτε ταμπλατούρα είτε πεντάγραμμο, μετά από 4-7 χρόνια παιξίματος (αναλόγως αυτιού) θέλουν όλα πέταμα..

οι καλύτεροι κιθαρίστες που έχω γνωρίσει δεν έχουν σπίτι τους ούτε μιά σελίδα χαρτί..


#32   
guitarteacher
Φθασμένος
Chat
16.10.2009, 15:47

Παράθεση:

Το μέλος Athws στις 16-10-2009 στις 08:34 έγραψε...

 

εννοείται ότι το αυτί είναι τα πάντα όλα..

όμως δε γεννιούνται όλοι με το ίδιο αυτί και όπως και νάναι χρειάζεται και εκπαίδευση.

Είτε ταμπλατούρα είτε πεντάγραμμο, μετά από 4-7 χρόνια παιξίματος (αναλόγως αυτιού) θέλουν όλα πέταμα..

οι καλύτεροι κιθαρίστες που έχω γνωρίσει δεν έχουν σπίτι τους ούτε μιά σελίδα χαρτί..



Τώρα μου το χαλάς..!


#33   
inkve
Φθασμένος
Chat
16.10.2009, 16:07

Παράθεση:

Το μέλος Athws στις 16-10-2009 στις 08:34 έγραψε...

 

εννοείται ότι το αυτί είναι τα πάντα όλα..

όμως δε γεννιούνται όλοι με το ίδιο αυτί και όπως και νάναι χρειάζεται και εκπαίδευση.

Είτε ταμπλατούρα είτε πεντάγραμμο, μετά από 4-7 χρόνια παιξίματος (αναλόγως αυτιού) θέλουν όλα πέταμα..

οι καλύτεροι κιθαρίστες που έχω γνωρίσει δεν έχουν σπίτι τους ούτε μιά σελίδα χαρτί..



ολα πεταμα δεν θελουν...

η αληθεια ομως ειναι οτι υπαρχουν αρκετοι που μπορουν να παιξουν οτιδηποτε ακουσουν με φοβερη ευκολια...και δεν μιλαμε τωρα για αναγνωριση συγχορδιων η τονικοτητας....


#34   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
23.10.2009, 00:23

Παράθεση:

Το μέλος inkve στις 16-10-2009 στις 16:07 έγραψε...

 

η αληθεια ομως ειναι οτι υπαρχουν αρκετοι που μπορουν να παιξουν οτιδηποτε ακουσουν με φοβερη ευκολια...


Αυτος ειναι ο αποτερος σκοπος ενος μουσικου?

Αν δεν ειναι αυτος, τοτε ποιος ειναι και του φτανει το "αυτι" για να τον φτασει?

 

 


#35   
Athws
Συγχορδία Μινόρε
Chat
23.10.2009, 14:44

ο απώτερος σκοπός του μουσικού είναι να βάλει τη μουσική στο κεφάλι του, τότε μόνο θα μπορέσει να αυτοσχεδιάσει ή και να συνθέσει. στη φάση αυτή το συρτάρι δεν τον βοηθάει πιά καθόλου..


#36   
inkve
Φθασμένος
Chat
23.10.2009, 17:38

Παράθεση:

Το μέλος delta66 στις 23-10-2009 στις 00:23 έγραψε...

Παράθεση:

Το μέλος inkve στις 16-10-2009 στις 16:07 έγραψε...

 

η αληθεια ομως ειναι οτι υπαρχουν αρκετοι που μπορουν να παιξουν οτιδηποτε ακουσουν με φοβερη ευκολια...


Αυτος ειναι ο αποτερος σκοπος ενος μουσικου?

Αν δεν ειναι αυτος, τοτε ποιος ειναι και του φτανει το "αυτι" για να τον φτασει?

 

 



εγω απλα σχολιασα την ικανοτητα καποιων να παιζουν κατευθειαν αυτο που ακουν...

 

το <<αυτι>> ειναι απο τα πιο βασικα πραγματα που πρεπει να εχει καποιος που ασχολειται με μουσικη..

 

σε συνδιασμο εννοειται με την μελετη...θεωρητικη και πρακτικη...

 

ο απωτερος σκοπος του καθε μουσικου ειναι καθαρα προσωπικος...αυτο εχω καταλαβει....


#37   
delta66
MusicHeaven Guru
Chat
23.10.2009, 18:08

Ο αποτερος σκοπος ενος μουσικου ειναι πιστευω να δημιουργησει δικη του μουσικη (ειτε αυτοσοσχεδιαζοντας ειτε συνθετοντας).

Απο τη μικρη μου πειρα, αυτοι που απλα δεν μενουν στην  αντιγραφη αλλα προχωρουν αποτελεσματικα στην συνθεση και τον αυτοσχεδιασμο ξερουν κατι παραπανω απο το να εχουν καλο αυτι και να αντιγραφουν.

Οχι πως αυτα δεν ειναι απαραιτητα κι αυτα, το αντιθετο.

Αυτα ειναι βασικα οπως και αλλα για την αρχη.


#38   
rotse
Συγχορδία Μινόρε
Chat
24.12.2009, 21:40

Βασικά πρέπει να μάθεις και τις νότες αλλα μάθε και τις ταμπλατούρες έτσι να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου!!


#39   
fotisrafa
Περαστική Νότα
Chat
29.03.2010, 19:12

Αν και μπαίνω στη συζήτηση λίγο αργά, πιστεύω πως όλα γίνονται με τη θέληση.Αν θέλεις να μάθεις τις νότες μπορείς να τις μάθεις.Δεν είναι δα και τόσο δύσκολες.

 

Στην αρχή μπορείς να παίξεις κάποια τραγούδια με ταμπλατούρα κι ύστερα να πας σε ωδείο και να μάθεις να διαβάζεις πεντάγραμμο αλλά και να εξασκείς το αυτί σου.

 

Όλη η εξάσκηση του αυτιού ξεκινά όταν ο δάσκαλος σού λέει: <<Τώρα θα μάθουμε να κουρδίζουμε την κιθάρα με το αυτί. Θέλει βέβαια καθημερινή εξάσκηση και σιγά σιγά θα δεις πως θα πιάνεις τις νότες με το αυτί και όχι με το χαρτί.

 

Συμφωνώ με τον metalfan6937979 :

 

Άμα θέλεις να ασχοληθείς σοβαρά,παίρνεις την κιθάρα σου,με πολλή όρεξη για δουλειά και γράφεσαι σε ένα ωδείο...

Άμα θέλεις να κάνεις χαβαλέ κατεβάζεις ταμπλατούρες από το net και ασχολείσαι για το κέφι σουSmile


#40