ελληνική μουσική
    985 online   ·  210.857 μέλη
    kissandros
    20.01.2010, 10:43

    Φίλοι της μουσικής Καλημέρα.

     

    Εχω ξεκινήσει την μουσική μου διαδρομή στον χώρο των πνευστών οργάνων και θέλω να ρωτήσω την γνώμη σας για το εξής:

    Στην φιλαρμονική που μαθαίνω σαξόφωνο πληρώνοντας φυσικά το μήνα μου είπαν ότι πρέπει να κάνω και μελωδικές ασκήσεις με κάποια εξτρα χρέωση φυσικά. Η απορία μου είναι, αν τις χρειάζομαι αφού εγώ παίζω σαξόφωνο και δεν τραγουδάω. Και επιπλέον δεν κάνω καθόλου θεωρία αλλα΄το μόνο που κάνουμε είναι μέθοδο πάνω στο σαξόφωνο.

    Μπορείτε παρακαλώ να μου πείτε αν όντως χρειάζονται οι μελωδικές ασκήσεις και πως΄πρέπει να είναι η σωστή σειρά εκμάθησης της μουσικής.

    Ευχαριστώ

    Κίσσανδρος

     


    gkravar
    20.01.2010, 12:43

    καλημέρα φίλε kissandros η γνώμη μου είναι ότι μουσικός φάλτσος δεν υπάρχει,ή τουλάχιστον δεν πρέπει να υπάρχει. Άσχετα με το αν σκοπεύεις να τραγουδήσεις ή όχι ή το αν έχεις ωραία φωνή η καλλιέργεια της φωνής σου βοηθάει στην καλλιέργεια του αυτιού σου,δηλαδή να ακούς και να καταλαβαίνεις την μουσική χωρίς να χρειάζεται να την δεις γραμμένη. Κατά κανόνα ένας καλός μουσικός είναι λιγότερο φάλτσος από έναν καλό τραγουδιστή απλώς δεν έχει ωραία χροιά φωνής όσο ένας τραγουδιστής. Τέλος επειδή διακρίνω μια δυσπιστία απέναντι στους δασκάλους σου-που μπορεί να είναι απόλυτα δικαιολογημένη μια και όλα κινούνται πια γύρω από το χρήμα-θα σου έλεγα ότι δεν είναι και η καλύτερη ψυχολογία για μάθημα μουσικής γιατί είναι δύσκολο να οικοδομηθεί αμοιβαία εμπιστοσύνη και επικοινωνία. Νομίζω ότι σε διάστημα λίγων μηνών και αν εσύ δεν είσαι αρνητικός μπορείς να καταλάβεις αν σε βοηθούν πραγματικά ή αν προσπαθούν να σε εκμεταλλευτούν. Πάντως επειδή οι πρώτες εντυπώσεις δεν είναι πάντα σωστές εγώ θα σου έλεγα να δείξεις εμπιστοσύνη-μην τους την έχεις στημένη στην γωνία-μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Το μάθημα μουσικής προϋποθέτει μια καλή σχέση μαθητή και δασκάλου.

    daskalos

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gkravar στις 20-01-2010 12:45 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gkravar στις 20-01-2010 12:46 ]


    Bosey
    20.01.2010, 14:03

    Παράθεση:

    Το μέλος gkravar στις 20-01-2010 στις 12:43 έγραψε...

    καλημέρα φίλε kissandros η γνώμη μου είναι ότι μουσικός φάλτσος δεν υπάρχει,ή τουλάχιστον δεν πρέπει να υπάρχει. Άσχετα με το αν σκοπεύεις να τραγουδήσεις ή όχι ή το αν έχεις ωραία φωνή η καλλιέργεια της φωνής σου βοηθάει στην καλλιέργεια του αυτιού σου,δηλαδή να ακούς και να καταλαβαίνεις την μουσική χωρίς να χρειάζεται να την δεις γραμμένη. Κατά κανόνα ένας καλός μουσικός είναι λιγότερο φάλτσος από έναν καλό τραγουδιστή απλώς δεν έχει ωραία χροιά φωνής όσο ένας τραγουδιστής. Τέλος επειδή διακρίνω μια δυσπιστία απέναντι στους δασκάλους σου-που μπορεί να είναι απόλυτα δικαιολογημένη μια και όλα κινούνται πια γύρω από το χρήμα-θα σου έλεγα ότι δεν είναι και η καλύτερη ψυχολογία για μάθημα μουσικής γιατί είναι δύσκολο να οικοδομηθεί αμοιβαία εμπιστοσύνη και επικοινωνία. Νομίζω ότι σε διάστημα λίγων μηνών και αν εσύ δεν είσαι αρνητικός μπορείς να καταλάβεις αν σε βοηθούν πραγματικά ή αν προσπαθούν να σε εκμεταλλευτούν. Πάντως επειδή οι πρώτες εντυπώσεις δεν είναι πάντα σωστές εγώ θα σου έλεγα να δείξεις εμπιστοσύνη-μην τους την έχεις στημένη στην γωνία-μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου. Το μάθημα μουσικής προϋποθέτει μια καλή σχέση μαθητή και δασκάλου.

    daskalos

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gkravar στις 20-01-2010 12:45 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gkravar στις 20-01-2010 12:46 ]



     

    Θεωρώ την απάντηση αυτή πολύ σωστή και τίμια!{#emotions_dlg.thumbup}


    pianoteacher
    20.01.2010, 14:05

    Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που ήδη έχουν ειπωθεί. Επιπροσθέτως ώντας καθηγήτρια μουσικής αρκετά χρόνια είμαι πλεον πεπεισμένη οτι οι μελωδικές ασκήσεις είναι σημαντικό εφόδιο για έναν μουσικό. Το solfege, όπως λέγεται, ρυθμικό και μελωδικό, είναι η μουσική ανάγνωση. Φαντάσου έναν συγγραφέα, ο οποίος αν και λόγω επαγγέλματος δεν είναι υποχρεωμένος να έχει ευφράδεια λόγου, είναι δυνατόν να μην μπορεί να μιλήσει ή να διαβάσει; Οι μελωδικές ασκήσεις είναι απαραίτητες για έναν μουσικό ανεξάρτητα από την χροιά της φωνής του. Σκέψου επίσης οτι θα σε βοηθήσουν πάρα πολύ στην απομνημόνευση μουσικών κειμένων, λόγω της εξάσκησης της ακουστικής και οπτικής μνήμης σου. Όλοι οι καθηγητές δεν σκέφτονται μόνο το πώς θα σου πάρουν χρήματα. Ελπίζω να σε βοήθησα.


    ROZALIA30
    20.01.2010, 22:35

    Συμφωνώ απόλυτα με την Music Teacher. Και γω βλέπω τις θετικές επιδράσεις στους μαθητές από το σολφεζ.


    reteos
    20.01.2010, 23:32
    H χαρά ενός δασκάλου νομίζω ότι είναι να βλέπει τους μαθητές του να προοδεύουν .Μην τα αναγάγουμε όλα στο "οικονομικό" . Βέβαια επαγγελματίες είναι και αυτοί και πρέπει να ζήσουν , αλλά παράλληλα βάζουν και τη "προσωπική τους υπογραφή" και αυτή δεν είναι μόνο χρήμα. Δες το και λίγο έτσι και αποφάσισε . Στο κάτω-κάτω κάνε μια δοκιμή ακολουθώντας τις οδηγίες τους και βλέπεις περαιτέρω τι θα κάνεις.
    kissandros
    21.01.2010, 19:05

    καλησπέρα φίλοι.

     

    Ευχαριστώ για τις συμβουλές και τις παρατηρήσεις σας και όντως θα κάνω αυτά που συμβουλεύετε. Το χρηματικό δεν είναι το πρόβλημα αλλά επειδή λόγω ηλικίας και εμπειριών ερευνώ τα πράγματα στην ζωή μου, ΄έτσι και εδώ ΄ήθελα μια γνώμη και βοήθεια στην ενασχόληση μου με αυτό το ωραίο κομμάτι δραστηριότητας που λέγεται μουσική.

     

    Κισσανδρος


    caterina08
    23.01.2010, 23:26

    εχω την εξης απορια

    πως γινεται να "επιβαλουν" Solfege και οχι θεωρια...? δεν ξερω το συστημα των φιλαρμονικων συγκροτηματων αλλα ενας μουσικος ειναι υποχρεωμενος οχι μονο να τραγουδαει και να ακουει (αυτο που εν μερει εξασκουν οι μελωδικες ασκησεις) αλλα και να γνωριζει 5 πραγματα σχετικα με την ουσια αυτων που παιζει. ειναι εντελως πρακτικο το θεμα.

    εγω συστηνω ανεπιφυλακτα το solfege και αν ειναι εφικτο κανονικα μαθηματα θεωριας της μουσικης.....

    αν υπαρχει αλλο συστημα στις σπουδες σε φιλαρμονικες περιμενω να το μαθω!!!!