ελληνική μουσική
    509 online   ·  210.872 μέλη

    Έξι μύθοι για τα κράνη που όλοι πρέπει να γνωρίζουν...

    AlfaWolf
    28.07.2010, 14:30

    Η αλήθεια για τα κράνη και τον προστατευτικό τους ρόλο στα ατυχήματα

     

    Μύθος 1:

    Τα κράνη προκαλούν τραυματισμούς στον αυχένα και το κρανίο.
    Πραγματικότητα 1: Έρευνες δείχνουν ότι τα κράνη μειώνουν τους τραυματισμούς στο κρανίο και τη συχνότητα σοβαρών τραυματισμών του αυχένα. Τα κράνη ευθύνονται μόνο για τους 4 στους 100 τραυματισμούς κρανίου και αυχένα που είναι συνήθως μικρής βαρύτητας. Η ανάλυση αυτών των τραυματισμών δείχνει ότι η χρήση του κράνους είχε ως αποτέλεσμα την προστασία από ένα θανατηφόρο ατύχημα με μόνο αντάλλαγμα μια απλή θλάση ή μωλωπισμό.

    Μύθος 2:

    Τα κράνη μειώνουν την ορατότητα.
    Πραγματικότητα 2: Τα κράνη που τηρούν τις προδιαγραφές παρέχουν 2100 ορατότητα, ποσοστό που ισοδυναμεί με τη φυσιολογική περιφερική όραση. Στην πραγματικότητα, λιγότερο από 3% της περιφερική όρασης περιορίζεται από ένα κράνος. Ακόμη και σε αυτήν την περίπτωση οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές απλά στρέφουν το κεφάλι τους λίγο παραπάνω αν χρειαστεί, για να ελέγξουν την κίνηση.

    Μύθος 3:

    Τα κράνη μειώνουν την ακουστική οξύτητα.
    Πραγματικότητα 3: Ένας μοτοσυκλετιστής που φοράει κράνος ακούει το ίδιο καλά ή ακόμα καλύτερα από κάποιον που δεν φοράει. Ο θόρυβος του ανέμου ή της μηχανής είναι ισχυρός και άλλα σημαντικά ηχητικά μηνύματα πρέπει να είναι πιο δυνατά για να ακουστούν από κάποιον που δεν φοράει κράνος. Αυτό σημαίνει ότι, οποιοδήποτε ήχος μπορεί να ακουστεί πάνω από τον αέρα και τη μηχανή χωρίς το κράνος, μπορεί να ακουστεί και αν φοράει κράνος.

    Μύθος 4:

    Τα κράνη προστατεύουν μόνο μέχρι την ταχύτητα των 20 χλμ/ώρα, αφού σε αυτή την ταχύτητα γίνονται οι δοκιμασίες σύγκρουσης.
    Πραγματικότητα 4: Τα κράνη δοκιμάζονται σε αυτή την ταχύτητα, αλλά σχεδιάζονται για να αντέχουν σε μεγαλύτερες ταχύτητες. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα. Οι δοκιμασίες σύγκρουσης γίνονται με ταχύτητα 50 χλμ/ώρα, οι ζώνες ασφαλείας όμως μας προστατεύουν και σε ατυχήματα με μεγαλύτερη ταχύτητα.

    Μύθος 5:

    Τα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες αντιπροσωπεύουν το μικρότερο ποσοστό των ατυχημάτων, αφού οι μοτοσυκλέτες αποτελούν το μικρότερο ποσοστό των οχημάτων.
    Πραγματικότητα 5: Οι μοτοσυκλέτες αποτελούν στη χώρα μας το 37% όλων των κυκλοφορούντων οχημάτων (επιβατικά, λεωφορεία, φορτηγά κλπ), ενώ τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες ξεπερνούν το 20% ποσοστό κατά πολύ μεγαλύτερο σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επίσης, ο κίνδυνος θανατηφόρου ατυχήματος υπολογίζεται ότι είναι 20 φορές μεγαλύτερος στους μοτοσυκλετιστές από ότι στους επιβάτες αυτοκινήτων.

    Μύθος 6:

    Ο νόμος για τη χρήση του κράνους είναι παρέμβαση στην ελευθερία του ατόμου.
    Πραγματικότητα 6: Στην πραγματικότητα η μη χρήση κράνους δίνει την ελευθερία στο μοτοσυκλετιστή να ρισκάρει και να παίζει με το θάνατο και την αναπηρία. Μπορούν όμως οι οικογένειες των τραυματισμένων και η κοινωνία να αντέξουν το τεράστιο οικονομικό, ψυχολογικό και ιατροκοινωνικό κόστος; Πως μπορούμε να ανακουφιστούμε από την αιμορραγία που προκαλεί η απώλεια τόσων ζωών; Από τη στιγμή του ατυχήματος η κοινωνία του παρέχει ιατρική περίθαλψη, του δίνει άδεια από την εργασία για το χρόνο αποκατάστασης της βλάβης και αν ο τραυματισμός του προκαλέσει μόνιμη αναπηρία, έχει ισόβια την ευθύνη. Είναι αδιανόητο λοιπόν να κατανοούμε κάποιον που σκέφτεται ότι ένας τέτοιος νόμος αφορά μόνο αυτόν.

    Γνωρίζετε ότι:

    * Η κρανιοεγκεφαλική κάκωση είναι η κύρια αιτία θανάτου σε ατυχήματα με μοτοσυκλέτες. 80% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνονται σε τροχαίο ατύχημα υπολογίζεται ότι έχουν υποστεί κρανιοεγκεφαλική κάκωση.
    * Μοτοσυκλετιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε μια σύγκρουση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν.
    * Περισσότερα από 4 στα 5 ατυχήματα με μοτοσυκλέτα καταλήγουν σε τραυματισμό ή θάνατο του μοτοσυκλετιστή.
    * Ο πιο πρόσφατος νόμος για τη χρήση του κράνους είναι ο 2696 και ισχύει από το 1999.
    * Όταν οι νόμοι για τα κράνη δεν εφαρμόζονται, οι θάνατοι από ατυχήματα με μοτοσυκλέτα αυξάνονται κατά 20-30%.
    * Για κάθε 1,5 χλμ. οδήγησης, ένας μοτοσυκλετιστής κινδυνεύει 16 φορές περισσότερο να πεθάνει σε μια σύγκρουση από ότι ο οδηγός ενός άλλου οχήματος.
    * Όποιος χρησιμοποιεί το κράνος, μειώνει τον κίνδυνο στο 1/3.

    Οι μοτοσυκλέτες το 1997 ήταν οι διπλάσιες από ότι το 1987, ενώ τα αυτοκίνητα είχαν αυξηθεί μόνο στο μισό.

    Όταν αγοράζετε κράνος αναζητείστε πάντοτε το αυτοκόλλητο DOT ή SNELL.

    ΦΟΡΑΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΡΑΝΟΣ

    Το κράνος μπορεί την κατάλληλη στιγμή να γίνει ο φύλακας άγγελός σου. Γι΄ αυτό μην το αποχωρίζεσαι ΠΟΤΕ.

    πηγή: iatronet.gr


    tago
    28.07.2010, 14:34

    {#emotions_dlg.thumbup}{#emotions_dlg.thumbup}{#emotions_dlg.thumbup}


    inkve
    28.07.2010, 17:23

     ο μοτοσυκλετιστης χρειαζεται πολλα πραγματα καποια λιγα και αρκετα βασικα ειναι τα παρακατω

    1)ΚΡΑΝΟΣ

    2)ΛΟΙΠΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ

    3)Η ΜΗΧΑΝΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

    4)ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ..!!

    3)ΝΑ <<ΞΕΡΕΙ>>ΝΑ ΠΕΦΤΕΙ

    4)ΤΥΧΗ

     δυστηχως σε αρκετες περιπτωσεις δεν αρκουν ουτε αυτα...οποτε ενας ακομα παραπανω παραγοντας που μπορει ανετα να σε γλυτωσει απο τα χειροτερα ειναι αυτο που λεμε <αμυντικη οδηγηση>...

    προσοχη στους δρομους παιδια,,,,ωραιες οι μηχανες,,,,πολυ ωραιες....ατιμα μηχανηματα ομως τα ρημαδια,,,,ατιμα και εχουν παρει πολλους,,,,,,,,και αγαπημενους{#emotions_dlg.crying}

     

     


    delta66
    28.07.2010, 17:56

    Ειχα 4 τροχαια μεχρι να το παρω αποφαση οτι με "κυνηγαει" και να μη ξανακαβαλησω.

    Σε ολα φοραγα κρανος.

    Απο την κατασταση του κρανους σε καθε τροχαιο, μπορω να πω οτι αν αυτες οι φθορες ηταν στο κεφαλι μου, δεν θα ζουσα σημερα.


    AlfaWolf
    28.07.2010, 22:42

     

    Σαφώς εκτός από το κράνος καλό είναι να φοράμε και τα κατάλληλα ενδύματα

    με προστατευτικά σε ώμους αγκώνες. πλάτη. στήθος .γόνατα κλπ.

    http://www.0300.gr/admin/images/product/14-%CE%A4210.jpghttp://moto-team.gr/eshop/images/road-ms6t0049_g00.png

    αλλά και υποδήματα και γάντια με εξίσου τα κατάλληλα προστατευτικά

    http://the-shoes-mall.com/images/300802-01-%20Puma%20Moto%20750%20Boot.jpghttp://moto-team.gr/eshop/images/CK1_1.jpg

     

    έτσι έχουμε περισσότερες πιθανότητες σε κάποια σύγκρουση η πτώση να βγούμε αλώβητοι κι αναίμακτοι

    Συμφωνώ με το μέλος inkve ο παράγοντας τύχη έχει το μεγάλο μερίδιο.


    starg
    29.07.2010, 23:26

    Επίσης σημειώστε πως σε περίπτωση ατυχήματος (φτου...φτου...μακρυά από μας...!!!) η τροχαία συμπληρώνει στο δελτίο συμβάντος, όχι μόνο το αν ο αναβάτης φορούσε κράνος (που θεωρείται απαραίτητο...), αλλά και αν φορούσε πρόσθετο εξοπλισμό, μπουφαν μηχανής, ειδικά παπούτσια, γάντια μηχανής κτλ...
    Τα στοιχεία αυτά θεωρούνται απαραίτητα απο τις ασφαλιστικές εταιρίες...μιά και κατα βάσην τεκμηριώνουν την διάθεση για σωστή συμπεριφορά του αναβάτη...


    AlfaWolf
    02.08.2010, 22:30

    Στο παρακάτω λινκ είναι ένας οδηγός ο όποιος περιέχει πληροφορίες για το πόση ασφάλεια μας παρέχει στην πραγματικότητα κάθε τι που φοράμε...

    Μου φαίνεται αρκετά χρήσιμο και νομίζω πως αξίζει να του ρίξετε μια ματιά...

    Οδηγος αξολογησης εξοπλισμου αναβατη

     


    delta66
    02.08.2010, 23:18

    Καλο ειναι να γνωριζετε και τον κανονα 200.5 επιβιωσης στην πολη.

    (180+20+0.5=200.5)

    - 180 μοίρες πρέπει να είναι το ΚΑΘΑΡΟ οπτικό μας πεδίο προς την κατεύθυνση κίνησής μας. Αν κάτι μας κρύβει ένα μέρος του οπτικού πεδίου, ΔΕΝ περνάμε.
    - 20 , πρέπει να είναι ΤΟ ΠΟΛΥ, σε χλμ/ω η διαφορά ταχύτητας, που έχουμε με την ταχυτητα των μποτιλιαρισμένων αυτοκίνητων που περνάμε ανάμεσα τους.
    - 0.5, είναι το ποσοστό απόστασης που πρέπει να έχουμε σε κάθε πλευρά μας από τα αυτοκίνητα. Δλδ πρέπει ΠΑΝΤΑ να προσπαθούμε να περνάμε ανάμεσα στα αυτοκινητα ΟΣΟ ΠΙΟ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ του κενού γίνεται. Ακόμα και αν πρέπει να πηγαίνουμε ζιγκ-ζάγκ.

     

     

     

     


    -----------------
    ----

     

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 02-08-2010 23:19 ]


    AlfaWolf
    03.08.2010, 00:55

    Παράθεση:

    Το μέλος delta66 στις 02-08-2010 στις 23:18 έγραψε...

    Καλο ειναι να γνωριζετε και τον κανονα 200.5 επιβιωσης στην πολη.

    (180+20+0.5=200.5)

    - 180 μοίρες πρέπει να είναι το ΚΑΘΑΡΟ οπτικό μας πεδίο προς την κατεύθυνση κίνησής μας. Αν κάτι μας κρύβει ένα μέρος του οπτικού πεδίου, ΔΕΝ περνάμε.
    - 20 , πρέπει να είναι ΤΟ ΠΟΛΥ, σε χλμ/ω η διαφορά ταχύτητας, που έχουμε με την ταχυτητα των μποτιλιαρισμένων αυτοκίνητων που περνάμε ανάμεσα τους.
    - 0.5, είναι το ποσοστό απόστασης που πρέπει να έχουμε σε κάθε πλευρά μας από τα αυτοκίνητα. Δλδ πρέπει ΠΑΝΤΑ να προσπαθούμε να περνάμε ανάμεσα στα αυτοκινητα ΟΣΟ ΠΙΟ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ του κενού γίνεται. Ακόμα και αν πρέπει να πηγαίνουμε ζιγκ-ζάγκ.

     

     

     

     


    -----------------
    ----

     

     

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : delta66 στις 02-08-2010 23:19 ]



     

    +1000 Μπράβο σου delta66{#emotions_dlg.thumbup}