ελληνική μουσική
    866 online   ·  210.851 μέλη
    tiagrat
    07.02.2005, 17:53
    yparxoune askiseis gia eksaskisi solo? kai pos ginete na lithoyn taxeria mou wste na pezo kala solo?mporo na vro kapoy?


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: composer on 07-02-2005 18:24 ]
    revekka
    07.02.2005, 17:58
    για ποιο μουσικό όργανο και είδος μουσικής μιλάς?
    πάντως οι ασκήσεις για σόλο/αυτοσχεδιασμούς έχουν τα μέτρα και τις συγχορδίες του κομματιού, οπότε εσύ έχεις ένα οδηγό περίπου πως να κινηθείς.
    santourman
    07.02.2005, 18:06
    Για να παίξεις ένα σόλο στα πρώτα σου βήματα σε οποιοδήποτε όργανο, θα χρειαστεί να το μάθεις 'παπαγαλία', από την κασέτα ή το cd. Υπομονή θέλει... Τουλάχιστον έτσι έμαθα εγώ. Από εκεί και πέρα, όσο πιο πολλή εξάσκηση κάνεις, και όσο πιο πολλές εμπειρίες αποκτάς, τόσο πιο εύκολα λύνονται τα χέρια ... και μάλιστα χωρίς να το καταλαβαίνεις. Προσπάθησε!
    tiagrat
    07.02.2005, 22:59
    Quote:

    Το μέλος revekka στις 07-02-2005 στις 17:58 έγραψε:

    για ποιο μουσικό όργανο και είδος μουσικής μιλάς?
    πάντως οι ασκήσεις για σόλο/αυτοσχεδιασμούς έχουν τα μέτρα και τις συγχορδίες του κομματιού, οπότε εσύ έχεις ένα οδηγό περίπου πως να κινηθείς.





    mi me apoparis alla ksero kithara alla sti theoria eimai sxedo skrapas.ta metra ti einai poy les ti einai mporis na eksigiseis?
    milao gia kithara kai gia idos pou les rock kai flamenco mia kai rotises.
    jorge
    07.02.2005, 23:05
    GL
    07.02.2005, 23:29
    Γεια σου tiagrat καλωσηλθες στη παρεα μας...για το θεμα των σολο εχω να πω τα εξης,ολα καλα & σωστα αυτα που λενε οι φιλοι μας
    revekka,santourman, jorge δεν αμφισβητω τιποτα γιατι ολα αυτα τα εχω σπουδασει,αλλα & τα εχω απορριψει απο τον δικο μου τροπο δουλειας & μελετης.Αφου ακουσω το κομματι κανω ενα εντελως δικο μου σολο στη θεση του υπαρχοντος & αφηνω την ψυχη μου να δημιουργησει,μετα μελεταω το original & τελειωποιω το δικο μου χωρις να κανω αντιγραφη του original.Πολλοι συναδελφοι με κατηγορουν γι'αυτο γιατι δεν μελεταω αυτα που σπουδασα & τα αντιμετοπιζω λαθος...δεν με νοιαζει,τη μουσικη τη ζω & αυτη με ζει!!!κανε το ιδιο & εσυ σαν πειραμα...



    revekka
    08.02.2005, 01:04
    gl καλά αυτά που λές, αλλά είναι ανάγκη να περάσει κάποιος απο την πεπατημένη (σπουδές, εξάσκηση, οδηγίες) για να μπορέσει να αντεπεξέλθει στην ευθύνη της ελευθερίας του αυτοσχεδιασμού

    tiagrat εκτός απο το αυτί και το πρωτότυπο, θα σε βοηθήσει πολύ να προχωρίσεις στη θεωρία της μουσικής. π.χ. τα σόλα βασίζονται στην τονικότητα κάθε κομματιού (συνδυασμός κλιμάκων, νότων πιο απλά) χωρίς αυτό να σημαίνει πως όλοι οι μουσικοί καταλήγουν στο ίδιο σόλο, κάθε άλλο μάλιστα. οπότε μαθαίνουμε τις κλίμακες.

    ακόμα το rock και το flamenco έχουν συγκεκριμένο ρυθμικό και εκφραστικό στύλ.

    το ξέρω, λίγο γενικά αυτά που σου λέω, εγώ δεν παίζω κιθάρα άλλωστε.

    it is not the ordinary things that threaten to close an open mind


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: revekka on 08-02-2005 09:46 ]
    GL
    08.02.2005, 10:03
    βρε ρεββεκα μου, χιλια συγγνωμη αλλα ο βασιλης ο σαλεας ποτε του δεν εχει παρακολουθησει μαθηματα,ουτε ξερει να διαβαζει μουσικη..το ιδιο ισχυει και για πολλους αλλους ελληνες & ξενους...
    revekka
    08.02.2005, 10:08
    η ερώτησή ήταν 'υπάρχουν ασκήσεις για εξάσκηση σόλο?'
    και η απάντηση είναι πως υπάρχουν ασκήσεις για εξάσκηση σόλο, και αφού είναι μουσικές ασκήσεις τότε είναι ανάγκη να μπορεί κάποιος να τις διαβάζει και να τις εφαρμόζει.

    υπάρχουν και αυτοδίδακτοι μουσικοί, που είναι πολυ καλοί μουσικοί. αυτοί έχουν τον δικό τους προσωπικό τρόπο και μαθαίνουν. επίσης 'αυτομαθαίνουν' και τα σόλα



    it is not the ordinary things that threaten to close an open mind


    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: revekka on 08-02-2005 10:13 ]
    tiagrat
    12.02.2005, 20:38
    na po kai kati allo.
    den ksero an exei tixei se allous.?
    akouw ena komati kai prospatho na to vgalo sti kithara xoris voithia partitouras kai meta apo kopo den kataferno tipota ,kai meta kapia alli mera pou avtosxediazo to komati afto pou ithela na vgalo mou vgeni ekini ti stigmi pou avtosxediazo,les kai to exo vali sto aposynidito mou asteio den einai afto.?!!!
    AVATA58
    13.02.2005, 15:58
    Καλή μου (potential) σολίστα,

    Εχεις ένα καταπληκτικό όπλο στα χέρια σου που λέγεται απομνημόνευση.
    Απαραίτητο γιά όλους εμάς που θέλουμε να σολάρουμε καλά. Φαντάσου να μην το έχει κάποιος και σε κάθε live να παίζει το σόλο στο Highway Star !! (μιλάμε για αποτέλεσμα = με άπειρες κακοπαιγμένες διασκευές).

    Προσπάθησε λοιπόν την εξής μέθοδο και μάλλον θα σου βγεί σε καλό.
    ¶κου το σόλο που σε ενδιαφέρει και μάθε να το λές με το στόμα, να το τραγουδάς (ελπίζω να τραγουδάς ''σωστά''). Το μυαλό υπήρξε και θα είναι πάντα ο καλύτερος οδηγός για τα δάχτυλα (ιδιαίτερα όταν λειτουργεί ελεύθερα). Π.χ. μια μελωδία (δική μας ή άλλη) που μας έρχεται στο μυαλό, πιό εύκολα την παίζουμε στη κιθάρα μόλις γυρίσουμε σπίτι από ένα κομμάτι που ακούμε στο cd γιατί την έχουμε ήδη ''ηχογραφήσει'' στο νού. ¨οπως λοιπόν το μυαλό κατευθύνειτο χέρι σωστά για να πιάσει τον καφέ μας, ΄΄ετσι κάνει και με τα δάκτυλα στην κθάρα ή το πιάνο. Η συχνή, πυκνή εξάσκηση συμπληρώνει τα υπόλοιπα.
    Στη συνέχεια, αφού το έχεις μάθει απ' έξω πιάσε τη κιθάρα σου και πάρτο βήμα βήμα μαζί με το cd. Νομίζω πώς θα σε διευκολύνει αφάνταστα.

    Και επειδή καταλαβαίνω πως με τις παρτιτούρες δεν τα πας πολύ καλά, μην ανησυχείς, συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες της αράχωβας.

    Να λοιπόν μια άλλη πρακτική τεχνοτροπία για να μπορέσεις να καταλάβεις πόσες νότες ανεβαίνει ή κατεβάινει ο σολίστας και να τον αντιγράψεις.
    Φαντάσου ότι κάθε νότα (ντο - ρε - μι - φα κλπ) είναι ένα πραγματικό σκαλί σε μία σκάλα. Ετσι απλά. Βρές λοιπόν την πρώτη νοτα στο σόλο που σε ενδιαφέρει, θεώρησέ την ένα σκαλί και ξεκίνα από εκεί να βρείς ένα-ένα τα επόμενα σκαλιά. το φα π.χ. είναι τρία σκαλια πιό πάνω από το ντο. Αυτό βεβαίως προυποθέτει ότι με τους ήχους (να, να , να κλπ) τα πάς καλά. Δηλαδή την ηχητική κλίμακα ντο ρε μι φα σολ λα σι ντο την γνωρίζεις καλά και είσαι σε θέση να τοποθετήσεις τον ήχο του φα τρείς ήχους πιο ψηλά από το ντο.

    Ετσι θα μπορέσεις να ακολουθήσεις τους ήχους(νότες) του σόλου που σε ενδιαφέρει ώστε να καταλάβεις ότι ανάμεσα στον ένα ήχο του σόλου (ντο) και στον δεύτερο (φα) παρεμβάλονται δύο σκαλάκια (ρε - μι) και να το παίξεις.
    Ξεκίνησε με απλά σολάκια ή μουσικά θέματα όπως το wonderfull tonight του Eric Clapton. Θα καταλάβεις πολλά για την εφαρμογή των ανωτέρω.

    Η ισπανική σχολή απαιτεί Γνώσεις, πραγματική Δεξιοτεχνία και μέθοδο. Θα σε ταλαιπωρήσει έως απογοητεύσει άν ξεκινήσεις από εκεί.

    Αν η συγκεκριμένη διαδικασία σε μπερδεύει (δεν είμαι και ο τέλειος δάσκαλος ε;) ξεχνα την αλλά please δοκίμασε την απομνημόνευση. Θα σου χρειαστεί και στο μέλλον.

    Εύχομαι (μετά από 28 χρόνια σόλα) να προσέφερα κάτι.

    Φιλικά
    Πάνος

    tiagrat
    14.02.2005, 13:13
    na ksekathariso kati.den eimai kali eimai kalos.tora an sas mperdepsa me ti photo tis Jolie tin evala giati apla mou aresei i Angelina kai tipota allo.
    AVATA58
    14.02.2005, 15:25
    bravo, tora pou veltioses to profil sou, prospathise kai me ta sola kai kali tihi. Pes mou omos kapoia stigmi an doulepse to kolpo tis mnimis. Me endiaferei to apotelesma. thanks. P.
    judas
    23.02.2005, 22:34
    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΤΑΡΧΗΝ.ΛΟΙΠΟΝ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΣΟΛΟ ΧΩΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΚΛΙΜΑΚΕΣ.ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ,ΕΦΤΑΤΟΝΙΚΕΣ ΚΛΙΜΑΚΕΣ,ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΠΛΟΥΖ,ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΤΖΑΖ.ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ Π.Χ ΚΛΑΣΙΚΟ ΡΟΚ ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ Am ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΕΝΑ ΣΟΛΟ ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΑΠΟ Α(ΛΑ) ΓΙΑΤΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ ΡΟΚ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ.ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΤΕΩΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΤ Η' ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΗΝ ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ.ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ΠΑΝΤΑΤΟΝΙΚΗ ΕΧΕΙ 5 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΠΑΙΞΙΜΑΤΟΣ.ΔΗΛΑΔΗ 5 ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΝΟΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΤΑΣΤΙΕΡΑ.