Αυτο που ζητας και ειναι και το ονειρο καθε ηχοληπτη, dj, μουσικου και παραγωγου, δεν υπαρχει τροπος να γινει με 100% επιτυχια, εκτος αν εχεις τα καναλια του καθε ενος οργανου ξεχωριστα.
Υπαρχουν ομως αρκετοι τροποι, προγραμματα, τεχνικες και κολπα απο μεγαλους δασκαλους του χωρου, που μπορουμε να τα χρησημοποιησουμε κι εμεις για να πλησιασουμε καπως το αποτελεσμα που επιθυμουμε.
Ασφαλως το καλυτερο οργανο για εναν τετοιο διαχωρισμο ειναι το ανθρωπινο αυτι, που με την βοηθεια του εγκεφαλου κατωρθωνει να ακυρωνει συχνοτητες και ηχους ενω ταυτοχρωνα ενυσχυει αλλες, ωστε να καταφερνουμε να αντιληφθουμε τα μιξαρισμενα οργανα σε ενα κομματι, το καθε ενα ξεχωριστα. Τι γινεται ομως εαν το αυτι μας υπερτερει μουσικα? Εκει παιρνει την σκυταλη η τεχνολογια.
Απο την πλευρα της τεχνολογιας ομως, τα πραγματα ειναι δυστυχως ακομα πολυ πρωτογονα, αλλα δεν παυουν να υπαρχουν λυσεις απο τεχνικες, που αν τις εφαρμοσουμε σωστα θα καταφερουμε να επιτυχουμε εναν υποτυπωδη διαχωρισμο ηχων και συχνοτητων.
Μερικες απο αυτες ειναι:
Α) Ενα προγραμμα που μπορουμε να χρησημοποιησουμε και ονομαζεταιο Unmixing station. Απλοποιει μια πολυπλοκη διαδικασια με καπως ικανοποιητικα αποτελεσματα, αλλα σηνηθως χρειαζεται να επεμβουμε στο αρχειο ηχου αρκετα, πριν και μετα την εφαρμογη του παραπανω προγραμματος για να παρουμε καλο αποτελεσμα και αυτο επειδη η λειτουργια του ειναι σχετικα αυτοματοποιημενη και με λιγες παραμετρους.
Β) Με χειροκινητο inverse & demix, μια διαδικασια περισσοτερο χρονοβορα και πολυπλοκη η οποια μπορει να δωσει ομως πολυ καλυτερα αποτελεσματα απο το Unmixing Station, οδηγιες για inverse & demix ειμαι σιγουρος οτι μπορουμε να βρουμε στο internet.
Γ) Με ενα η δυο εν σειρα γραφικα EQ 32 η καλυτερα 64 περιοχων το καθε ενα, μπορουμε να απομονωσουμε τις συχνοτητες που κινειται το οργανο που μας ενδιαφερει και που θελουμε να μελετησουμε.
Δ) Με την χρηση του Melοdyne, που καταφερνει και αυτο να απομονωσει ορισμενες συχνοτητες αρα και τα οργανα που κινουνται σε αυτες, το οποιο μπορει ακομα και να εξαγει το παιξιμο τους σε μορφη midi!
Ε) Χωρις εφε, μονο με Cut&Paste απο ορισμενα σημεια ενος κομματιου, μπορουμε να παρουμε λουπες η μικρα τμηματα απο λουπες και εαν ενωσουμε τα καθαρα σημεια τους σε μια νεα λουπα, τοτε οι ηχοι η τα οργανα που θελουμε να μελετησουμε θα ξεχωριζουν καθαροτερα απο το συνολο.
Ζ) Ακυρωνωντας το κεντρο μιας στερεοφωνικης μιξης αυτοματα, με προγραμματα οπως το Kn0ck0ut και το Voice Trap η χειροκινητα, ωστε οτιδηποτε βρισκεται στο κεντρο να εξαφανιζεται και να μενουν τα υπολοιπα οργανα περισσοτερο ελευθερα. Ετσι, αν το οργανο που θελουμε να μελετησουμε ειναι σε αυτην την περιοχη συχνοτητων που απομενουν, η αναλυση του θα ειναι ευκολοτερη.
Αν θελουμε λοιπον απλα να απομονωσουμε και να μελετησουμε καποια οργανα γρηγορα, η καλυτερη και ευκολοτερη μεθοδος ειναι το EQ. Aν ομως θελουμε να παρουμε τα οργανα σε καθαροτερη μορφη μεσα απο την μιξη και να τα χρησιμοποιησουμε αλλου, τοτε μια τετοια διαδικασια μπορει να παρει ακομα και μηνες και παντοτε με αμφιλεγομενα αποτελεσματα.
Τελος, ειναι βεβαιο πως με εφαρμογη δυο η περισοτερων απο τις παραπανω μεθοδους, μπορουμε να παρουμε ακομα καλυτερα αποτελεσματα. Για παραδειγμα χρησιμοποιωντας στην σειρα τις μεθοδους Ε,Γ,Β,Γ, μπορουμε να εξαγουμε μπασογραμμες και κιθαριστικα σολα απο λουπες, Ζ,Γ, για απομονωση πιανου με στερεοφωνικο εφε, χρησιμοποιοντας την σειρα Ε,Ζ,Γ να φτιαξουμε καραοκε, η προσθετοντας την μεθοδο Δ στην παραπανω σειρα να παρουμε τις νοτες απο ενα σαξοφωνο σε μορφη midi και να τις προσθεσουμε μια οκταβα χαμηλοτερα σε ενα εικονικο synthesizer, για πιο γεματο ηχο και παει λεγοντας.