ελληνική μουσική
    511 online   ·  210.826 μέλη

    Eρώτηση για τη σύνθεση

    CARTOUNAKI
    19.07.2012, 01:29

    Kαλησπέρα! Θα ήθελα να ρωτήσω, αν κάποιος θέλει να κάνει μαθήματα σύνθεσης σε κάποιο ωδείο, είναι υποχρεωτικό να έχει πτυχίο αντίστιξης ή και φούγκας? Αν ξέρει κάποιος, ας με διαφωτήσει pls.

    Ευχαριστώ


    noizreduction
    19.07.2012, 12:53

    Καταρχας, μαθηματα συνθεσης δεν κανεις σε ωδειο ( ασχετα εαν πρεπει να εγγραφεις στο ωδειο που ανηκει ο καθηγητης, για λογους "επισημης" καταμετρησης των χρονων που κανεις συνθεση ), αλλα συνηθως γινεται σε μορφη ιδιαιτερου με τον καθηγητη που επιλεγεις.

    Κατα δευτερον, ο νομος υποχρεωτικα απαιτει απο το σπουδαστη πτυχιο Φουγκας με καλο βαθμο ωστε να προχωρησει στη συνθεση. Εξαλλου για να φτασεις Φουγκα πρεπει να εχεις κανει Αντιστιξη και για την Αντιστιξη να εχεις τελειωσει Ειδικο Αρμονιας.


    Δε γινεται να "υπερπηδησεις" τις απαραιτητες γνωσεις που απαιτουνται για τη Συνθεση, αφου ξεκινας απο τον 16ο αιωνα ( περιπου ) και καταληγεις στον 20ο!


    CARTOUNAKI
    19.07.2012, 16:14

    Ευχαριστώ για την απάντηση! Τη σειρά των χαρτιών που πουλάνε τα ωδεία  τη γνωρίζω ήδη... Όμως δεν ξέρω πόσο ισχύει ουσιαστικά και όχι τυπικά.Έχω τελειώσει μουσικολογία και  έχω και πτυχίο αντίστιξης με άριστα. Γιατί θα πρέπει να πάρω και το χαρτί της φούγκας τη στιγμή που έχω κάνει φούγκα στο Πανεπιστήμιο? 'Αλλωστε ήδη γράφω μουσική και απλά θέλω να εξελίξω τη γραφή μου σε στυλ πιο σύγχρονα. Θα πρέπει να τα ''σκάσω"΄σε μαι ιδιωτική επιχείρηση που είναι τα ωδεία για να αγοράσω χαρτί σύνθεσης???

    Ευχαριστώ και πάλι.


    noizreduction
    19.07.2012, 22:21

    Καταρχας θα ειμαι τελειως καθετος στη λεξη "πωληση" στα συγκεκριμενα "χαρτια", γιατι αναλογα με το τι θελεις, θα ειναι απο πωληση εως πτυχιο! Εσυ επιλεγεις τι ακριβως θα "αγορασεις" ( δηλαδη εαν θα εισαι απλως "αγοραστης" ή μαθητης ).

    Εφοσον εξαρχης θεωρεις πως η φουγκα που εκανες στο Πανεπιστημιο, ειναι ισοτιμη με την ωδειακη Φουγκα, γιατι δεν πας σε ενα ωδειο να ρωτησεις εαν εχεις το δικαιωμα να κανεις συνθεση με...το ανυπαρκτο χαρτι της Φουγκας;


    Νομιζω πως ο τροπος που προσεγγιζεις το θεμα ειναι περα για περα προσβλητικος για την ωδειακη εκπαιδευση, που απο τη μια φαινεται πως εχεις αναγκη, ενω απο την αλλη προσβαλεις ως "επιχειρηση".


    Εαν το βλεπεις ετσι, λυπαμαι, αλλα δε θα μπορεσω να σου δωσω απαντησεις...Ειναι μεγαλο θεμα η διαφορα πανεπιστημιακης μουσικολογιας και ωδειακης μουσικης και δεν υπαρχει λογος να το ανοιγουμε το ζητημα. Απλως η διαφορα της σπουδης της μουσικολογιας και της μουσικης ειναι καθαρα διαφορα μεταξυ επιστημης και τεχνης..


    ..και η συνθεση ειναι τεχνη!


    CARTOUNAKI
    21.07.2012, 02:39

    Αγαπητέ συνομιλητή:

    1.Εξακολουθώ να πιστεύω οτι τα ωδεία στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι επιχειρήσεις που πουλάνε χαρτιά, παρότι τελείωσα το ωδείο Αθηνών, που δεν έχει καθόλου τέτοια φήμη κι επιπλέον μου έδωσε τις βάσεις γαι να περάσω στη Μουσικολογία.

    2.Από πότε οι γνώσεις πιστοποιούνται με ένα χαρτί? Ειδικά στο θέμα της σύνθεσης που πάνω και πρώτα απ`όλα, χρειάζεται ταλέντο, προσωπική δουλειά και πειραματισμό στο γράψιμο.Ακόμη και στην Ένωση Μουσουργών αν γίνει κάποιος μέλος, παρουσιάζει τα΄έργα του και όχι τα χαρτιά του.

    3.Δεν υποτιμώ κανένα ωδείο, απλά λέω την αλήθεια σχετικά με το τι ισχύει, γεγονός όμως που δεν σημαίνει οτι δεν μπορεί να αλλάξει.

    4.Τέλος, μάλλον οι περισσότεροι υποτιμούν τα μουσικά Πανεπιστήμια στην Ελλάδα, επειδή όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια.....και βέβαια επιλέγουν την εύκολη λύση, ν`αποκτήσουν ένα χαρτί από ωδείο πληρώνοντας!


    noizreduction
    21.07.2012, 09:50

    1. Το γεγονος πως θελεις να προχωρησεις στη Συνθεση και ο μονος τροπος ειναι μεσω ωδειακης εγγραφης, θα επρεπε εξαρχης να σε κανει να βλεπεις το ωδειο μονο ως το απαραιτητο μεσο για τον καθηγητη. Εαν δεν εγγραφεις σε Ωδειο, δεν προκειται να παρεις το χαρτι της Συνθεσης μετα απο 4 χρονια, γιατι δε θα εισαι καταγεγραμμενη σε κανενα μαθητολογιο του Υπουργειου.

    Απο εκει και περα, το γεγονος πως καποια ωδεια ειναι οντως επιχειρησεις, δε σημαινει πως συνολικα ολα λειτουργουν με τον ιδιο τροπο! Υπαρχουν ωδεια που απο μακρια φαινονται ως επιχειριση ( ο τροπος, η συμπεριφορα, οι υπηρεσιες, κλπ ), κι ωδεια που καταλαβαινεις κι απο το επιπεδο των καθηγητων, πως ειναι κεντρο γνωσης!

    Ειναι καθαρα θεμα σπουδαστη το εαν θα μετατρεψει το ωδειο σε επιχειρηση ή οχι! Οπως λεει και ο λαος, "ο,τι ψαξεις, θα βρεις".

    2. Λυπαμαι, αλλα εσυ ξεκινησες ενα θεμα περι Συνθεσης, οποτε μαλλον εχεις ελλειπη ενημερωση στο τι περιεχει η σπουδη της Συνθεσης! Προτεινω να κοιταξεις καλυτερα το περιεχομενο της, γιατι μπορει να βρεθεις προ εκπληξεων απο την ιστορικη αναδρομη που κανει.

    Προφανως και το χαρτι της Συνθεσης δε σε κανει συνθετη, αλλα οπως κι ολα τα υπολοιπα χαρτια, σου δινει τα εφοδια να κανεις ενα βημα παραπανω. Θα μαθεις ενορχηστρωση ( σε πολυ καλυτερο βαθμο απ΄ο,τι στη Φουγκα ), θα μαθεις πως λειτουργει μια ορχηστρα ανα εποχη, θα μαθεις τον τροπο σκεψης των συνθετων καθε περιοδου και στο τελος θα εχεις πλεον τη συνολικοτερη εικονα περι μουσικης Συνθεσης!

    Εαν ηδη αισθανεσαι ετοιμη να συνθεσεις, για ποιο λογο χρειαζεσαι το "χαρτι";



    Η ενωση Μουσουργων ειναι μια αλλη συζητηση την οποια ευχαριστως να κανουμε σε νεο θεμα ( ποιοι μπαινουν, πως μπαινουν, ποιοι επιδεικνυουν εργα και ποιοι οχι, κλπ ).  Εξαλλου ειναι μια συνεχεια της ΑΕΠΙ ( εαν δεις τα ιδρυτικα στελεχη ) και θα μπορουσε ανετα να ειναι και η ΕΜΣΕ κατι αντιστοιχο, εαν δεν ηταν συνδικαλιστικο οργανο!

    Εξαλλου και στη Συνθεση, αναπαραγεις σε μια επιτροπη τα εργα σου, οποτε και παλι η ιδια διαδικασια πιστοποιησης της συνθετικης σου ικανοτητας ειναι!

    3. Δε διαφωνω, το ανελυσα πιο πανω.

    4. Ευχαριστω που θεωρεις ολους τους ωδειακους μουσικους ως "πληρωμενους" μουσικους, ομως δε θα σου κανω τη χαρη να μπω σε αυτη τη συζητηση.

    Εξαλλου δεν υποτιμησα τα Μουσικα Πανεπιστημια, απλως ξεχωρισα τις εννοιες της Επιστημης και της Τεχνης! Στα Πανεπιστημια διδασκεστε την επιστημη, στα ωδεια την Τεχνη!

    Απο εκει και περα, επαναλαμβανω πως ειναι θεμα σπουδαστη το πως θα δει ενα πτυχιο ή ενα ωδειακο διπλωμα!

    ....γιατι, μεταξυ μας και γνωριζοντας παραπλευρως τι συμβαινει γενικοτερα στο ελληνικο πανεπιστημιο απο τη θητεια μου σε γειτονικο τμημα με τη μουσικολογια ( οχι κτιριακα ομως :D )...πες μου πως δεν υπαρχουν φοιτητες που περνανε μαθηματα με το....γνωστο τροπο! {#emotions_dlg.blush}



    Τελοσπαντων, προτεινω να δεις τι περιεχει το πτυχιο της Συνθεσης, γιατι μαλλον δεν εχεις καλη εικονα για το τι σου παρεχει και για ποιο λογο το χρειαζεσαι.Smile


    CARTOUNAKI
    22.07.2012, 13:31

      Aκριβώς! Τώρα έρχεσαι στα λόγια μου! Μπορεί τελικά το τυπικό μέρος της διαδικασίας για να συνθέτεις να είναι εντελώς ασήμαντο. Όσον αφορά στο τι μαθαίνεις σε ένα ωδείο και τι σε ένα Πανεπιστήμιο δεν είναι απλά διαφορετικό. Το Πανεπιστήμιο είναι η συνέχεια μιας ωδειακής εκπαίδευσης , ειδικά΄όταν μιλάμε για μουσική και όχι για οτιδήποτε άλλο. Αρκεί να ρίξεις μια ματιά στο πρόγραμμα σπουδών ένός μουσικού Πανεπιστημίου! Άρα μάλλον εσύ δεν είσαι καλά ενημερωμένος.....

    Τέλος πάντων δεν θα ήθελα να συνεχίσω αυτή τη συζήτηση γιατί την εκλαμβάνεις σαν προσωπική αντιπαράθεση και επιτίθεσαι, ενώ δεν είναι καθόλου έτσι. Άλλωστε εγώ δεν αναφέρθηκα σε ΄σενα προσωπικά, όταν είπα οτι οι περισσότεροι υποτιμούν στην Ελλάδα την Πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Μίλησα για τους περισσότερους...

    Smile


    noizreduction
    22.07.2012, 18:51

    Συγνωμη, αλλα δημιουργησες μια συζητηση για το πτυχιο της Συνθεσης, προσπαθωντας στην πορεια να αποδομησεις οτιδηποτε θα σε οδηγουσε σε αυτο ( χρησιμοποιωντας αρκετες φορες και απαξιωτικες εκφρασεις για τα διπλωματα Ωδειων ) και μετα μιλας για προσωπικη αντεπιθεση;


    Ποσο πιο ξεκαθαρο να κανω το γεγονος πως στο ωδειο που πηγαινα υπηρχαν αρκετοι φοιτητες του πανεπιστημιου Αθηνων που ζητουσαν εναγωνιως να κανουν μαθηματα Αντιστιξης και Φουγκας γιατι δεν καταλαβαιναν τιποτα στο πανεπιστημιο, ενω μετα βιας ειχαν καταφερει να περασουν το ειδικο μαθημα της Αρμονιας στις Πανελληνιες;


    Μην αναφερω τη διαφορα ετων που θελει ενας ωδειακος μουσικος να κανει Φουγκα ή Αντιστιξη, σε σχεση με την επιφανειακη γνωση που αποκομιζει καποιος σε ενα εξαμηνο σπουδων στο τμημα Μουσικολογιας Αθηνων!




    NikosVy
    28.07.2012, 12:27

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 19-07-2012 στις 22:21 έγραψε...

    ..........Εφοσον εξαρχης θεωρεις πως η φουγκα που εκανες στο Πανεπιστημιο, ειναι ισοτιμη με την ωδειακη Φουγκα, γιατι δεν πας σε ενα ωδειο να ρωτησεις εαν εχεις το δικαιωμα να κανεις συνθεση με...το ανυπαρκτο χαρτι της Φουγκας;

    Νομιζω πως ο τροπος που προσεγγιζεις το θεμα ειναι περα για περα προσβλητικος για την ωδειακη εκπαιδευση, που απο τη μια φαινεται πως εχεις αναγκη, ενω απο την αλλη προσβαλεις ως "επιχειρηση".

    Εαν το βλεπεις ετσι, λυπαμαι, αλλα δε θα μπορεσω να σου δωσω απαντησεις...Ειναι μεγαλο θεμα η διαφορα πανεπιστημιακης μουσικολογιας και ωδειακης μουσικης και δεν υπαρχει λογος να το ανοιγουμε το ζητημα. Απλως η διαφορα της σπουδης της μουσικολογιας και της μουσικης ειναι καθαρα διαφορα μεταξυ επιστημης και τεχνης..

    ..και η συνθεση ειναι τεχνη!

    Στην Αρχαία Ελλάδα η Μουσική, που την αποκαλούσαν τότε «Αρμονία», δεν διδασκόταν μόνη της, αλλά ως μέρος των τεσσάρων επιστημών της «τετρακτίδος».

    Στη σύγχρονη Ελλάδα, που έχει καθορίσει τις μουσικές σπουδές και τα των Ωδείων με ένα β. διάταγμα του 1957, τόσο τέλειο ώστε ακόμα και μετά μισό αιώνα δεν χρειάστηκε να μεταρρυθμιστεί, μπορεί κανείς να τελειώσει όλες τις σπουδές σε ένα καλό Ωδείο, παίρνοντας διπλώματα το ένα μετά το άλλο, Αρμονίας, πιάνου, Αντίστιξης, Φούγκας, Σύνθεσης και να μην έχει μάθει ορισμένα βασικά της Μουσικής όπως:

    ....Μουσική Ακουστική, Φυσιολογία της φωνής και της ακοής, Φυσιολογία της εκτελεστικής τεχνικής των οργάνων, Κατασκευή Οργάνων, Ψυχοακουστική, ψυχολογία της Μουσικής, Κοινωνιολογία της Μουσικής, Μουσική Παιδαγωγική, Φιλοσοφία της Μουσικής, Μουσική Αισθητική, Εθνομουσικολογία, Ψυχολογία, Θεατρολογία, Κοινωνιολογία, Εθνολογία, Μουσική Εικονογραφία, Εκτελεστική Πρακτική, Μελέτη Σημειογραφίας και Υφολογία. Με όλα αυτά ένας ανθρωπος μπορεί να φτάσει σε πλήρη κατανόηση του αντικειμένου που θέλει.

    Βέβαια στη σημερινή Ελλάδα έχουμε κάτι άλλο που δεν είχαν οι Αρχαίοι Έλληνες. Έχουμε την κατοχύρωση των επαγγελμάτων. Π.χ. θέλεις να κουβαλήσεις μια βιβλιοθήκη σου και δεν χωράει στο αυτοκίνητό σου. Πας να νοικιάσεις ένα τρίκυκλο για να τη μεταφέρεις σε απόσταση ενός χιλιομέτρου και διαπιστώνεις ότι ο μεταφορέας έχει πετύχει την κατοχύρωση του επαγγέλματός του, που σημαίνει ότι μόνο όποιος έχει την άδεια του «μεταφορέα» μπορεί να μεταφέρει τη βιβλιοθήκη του. Στις ΗΠΑ ο απλός πολίτης μπορεί να νοικιάσει και να χρησιμοποιήσει μόνος του οποιοδήποτε φορτηγό.

    Το ίδιο συμβαίνει και με το πτυχίο της φούγκας που ανέφερε ένα μέλος παραπάνω και πήρε τη δέουσα απάντηση. Αν ήταν έτσι, όλοι οι διευθυντές Ωδείων, θα είχαν γίνει παγκόσμιας εμβέλειας συνθέτες.


    CARTOUNAKI
    28.07.2012, 18:19
    Συμφωνώ απόλυτα μαζίσου ΝikoVy.Ευτυχώς απάντησες συμπληρωματικά και πολύ εύστοχα.
    noizreduction
    28.07.2012, 21:34

    Παράθεση:
    ....Μουσική Ακουστική, Φυσιολογία της φωνής και της ακοής, Φυσιολογία της εκτελεστικής τεχνικής των οργάνων, Κατασκευή Οργάνων, Ψυχοακουστική, ψυχολογία της Μουσικής, Κοινωνιολογία της Μουσικής, Μουσική Παιδαγωγική, Φιλοσοφία της Μουσικής, Μουσική Αισθητική, Εθνομουσικολογία, Ψυχολογία, Θεατρολογία, Κοινωνιολογία, Εθνολογία, Μουσική Εικονογραφία, Εκτελεστική Πρακτική, Μελέτη Σημειογραφίας και Υφολογία.


    Κι αφου αυτα τα κανουν επι 4 χρονια στο ελληνικο Πανεπιστημιο ( παγκοσμια πατεντα by the way ), πως προλαβαινουν να κανουν τα 12 χρονια σπουδων που απαιτουνται απο εναν ωδειακο μουσικο για να τελειωσει Φουγκα;


    ...απορια ψαλτου, βηξ λοιπον! Εκτος εαν η απαντηση ειναι "Λιγο απ'ολα, κι ο,τι κατσει, ας κατεβασει"

    Οπως ανεφερα πιο πανω, ο μουσικολογος επικεντρωνεται στην επιστημη της Μουσικης, ενω ο ωδειακος μουσικος ( ο οποιος μπορει να ειναι κι απλος ερασιτεχνης ) επικεντρωνεται στην Τεχνη!


    Το εαν οι διευθυντες ωδειων ειναι ή οχι συνθετες, δεν οφειλεται στο τι σπουδες εχουν κανει, αλλα στο τι απαιτει η νομοθεσια απο καποιον για να ανοιξει ενα ωδειο!

    Αλλιως θα επρεπε κι ολοι οι πανεπιστημιακοι να ειναι συνθετες μεγαλου βεληνεκους.... {#emotions_dlg.oops}


    Δεν υπαρχει λογος να δημιουργειται "πολεμος", οταν ομως απαξιωνεις το διπλωμα/πτυχιο ενος ανθρωπου που χαλασε ( και χαλαει ) πανω απο 12 χρονια της ζωης του για τη μελετη της μουσικης αναφερομενος σε αυτο ως "πληρωμενο χαρτι", πρεπει να περιμενεις και μια αντιδραση!


    Το πτυχιο του Πανεπιστημιου δεν κερδιζει το σεβασμο...η συμπεριφορα τον κερδιζει!


    -----------
    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 28-07-2012 21:36 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 28-07-2012 21:40 ]

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 28-07-2012 21:42 ]


    NikosVy
    28.07.2012, 23:50

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 28-07-2012 στις 21:34 έγραψε...

    Κι αφου αυτα τα κανουν επι 4 χρονια στο ελληνικο Πανεπιστημιο ( παγκοσμια πατεντα by the way ), πως προλαβαινουν να κανουν τα 12 χρονια σπουδων που απαιτουνται απο εναν ωδειακο μουσικο για να τελειωσει Φουγκα;


    ...απορια ψαλτου, βηξ λοιπον! Εκτος εαν η απαντηση ειναι "Λιγο απ'ολα, κι ο,τι κατσει, ας κατεβασει"

    Όχι μόνο 12. Υπάρχει και ένα νήμα που επιγράφεταιΚανω 18 χρονια μαθηματα, αλλά δε μπορω να δωσω πτυχιο (ΠΑΤΗΣΕ ΕΔΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΣ). Το λάθος λοιπόν είναι το καταραμένο β. διάταγμα του 1957. 

    Και εσύ πάντως παραδέχεσαι πιο πάνω ότι όλα τα μαθήματα της Φούγκας (αλλά συμπληρώνω: Και του ειδικού Αρμονίας, Αντίστιξης & Σύνθεσης) είναι ιδιαίτερα μαθήματα του μαθητή με τον δάσκαλο. Συμβαίνει να διδάσκονται στο Ωδείο (για να εισπράττονται κάποιες εγγραφές, εξέταστρα κλπ). Θα μπορούσαν να διδάσκονται και οπουδήποτε αλλού, στο σπίτι του μαθητή, στο σπίτι της θείας του μαθητή όπου υπάρχει το πιάνο, σε οποιοδήποτε χώρο μπορεί να φιλοξενηθεί ένα πιάνο (για να βλέπουμε και τι μαθαίνουμε).

    Άρα, το Ωδείο προσφέρει: α) το χώρο στον οποίο γίνονται τα μαθήματα και δεν είναι υποχρεωτικό να είναι Ωδείο (εγώ π.χ. δεν κάνω το Ειδικό Αρμονίας σε Ωδείο και σκασίλα μου αν καθιερωθώ επίσημα σαν μουσικός ή συνθέτης), β) την ευκαιρία να πάρει κάποιος ένα χαρτί. Τίποτα άλλο, εκτός αν έχει και άλλα ενδιαφέροντα για Μονωδία κλπ και έχει τα μέσα.

    Συμφωνώ και εγώ ότι συνήθως γίνεται καλή δουλειά από τους διδάσκοντες ιδιαίτερα μαθήματα στους εγγεγραμμένους μαθητές των Ωδείων, αλλά δεν είναι το ίδιο το Ωδείο που θα κάνει το μαθητή συνθέτη ή θα του δώσει τα φώτα. Είναι ο δάσκαλος που μπορεί να προσφέρει τη διδασκαλία είτε μέσα είτε έξω από το Ωδείο. Γι’ αυτό λοιπόν μη σηκώνουμε τα λάβαρα ότι «Στο Ωδείο μαθαίνουν και στο Πανεπιστήμιο δεν μαθαίνουν αλλά απλά γίνονται επιστήμονες».

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 28-07-2012 23:54 ]


    noizreduction
    28.07.2012, 23:58

    Προφανως δεν εχεις κατανοησει τον ορο "Επιστημονας" και τι ακριβως περιγραφει!

    Το να εισαι επιστημονας της Μουσικης ειναι αρκετα μεγαλο κεφαλαιο για να αναλυθει εδω κι ουδεποτε αμφισβητησα τη φυση του μουσικολογου! Ομως το να απαξιωνει καποιος ενα διπλωμα Ωδειου ως "πληρωμενο χαρτι", ειναι αν μη τι αλλο προσβλητικο, απ' οπου κι αν προερχεται!


    Εξαλλου, εαν θελουμε να το παρουμε σωστα, το παιδαγωγικο μας συστημα θελει τον υποψηφιο φοιτητη μουσικολογιας γνωστη μονο της Αρμονιας και του Dictee...Κι αυτα θα τα μαθει...σε ενα ωδειο!

    Αρα, η προεργασια των μαθητων γινεται σε ωδεια, ειτε το θελει καποιος, ειτε οχι!


    Απο εκει και περα, ειναι καθαρα θεμα μαθητη και θεμα καθηγητη το τι γνωσεις θα αποκομισει ο πρωτος και τι γνωσεις μπορει να προσφερει ο δευτερος!
    Ομως αυτο δε συμβαινει γενικοτερα στην εκπαιδευση; Ακομα και στην πανεπιστημιακη;


    Η νομιμοποιηση των χρονων παρακολουθησης της Αρμονιας/Αντιστιξης/Φουγκας/Συνθεσης γινεται αποκλειστικα με την εγγραφη σε ενα Ωδειο! Κι αυτο δεν ειναι παραλογο, γιατι σε αντιθετη περιπτωση, τοτε θα γινοταν ο χαμος που περιγραφεις στο παραπανω post.

    Ο καθενας θα δηλωνε πως εχει τελειωσει Αρμονια/Αντιστιξη/Φουγκα/Συνθεση, χωρις κανενα πιστοποιητικο, κανενα διπλωμα, κανενα "πληρωμενο χαρτι"...


    Αλλα δεν μου απαντησες: Οταν ενας μεσος μαθητης Ωδειου κανει 12+ χρονια για να τελειωσει τα ανωτερα Θεωρητικα, ενω ενας πανεπιστημιακος Φοιτητης τα κανει σε 4 χρονια τα ιδια θεωρητικα ( πλην Συνθεσης )....ειναι το ιδιο;

    Και σιγουρα τα 500+ θεματα που θα λυσει ενας μετριος μαθητης Ωδειου για καθε βαθμιδα ειναι κατα πολυ ανωτερα απο τα λιγοστα που θα μπορεσει να λυσει ενας Φοιτητης ( και ειναι λογικο, εαν κρινουμε απο τον ογκο υλης που πρεπει να βγαλει συνολικα ).

    Μη κρυβουμε τα προφανη! Ο Μουσικολογος ειναι επιστημονας και μπορει να μη ξερει καν οργανο! Δεν ειναι κακο αυτο, απλως μην μειωνουμε την ωδειακη εκπαιδευση με εκφρασεις τυπου "πουλημενο χαρτι"....






    -----------------
    Dreamcatcher Music DreamCatcher

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : noizreduction στις 29-07-2012 00:13 ]


    CARTOUNAKI
    29.07.2012, 03:56

    Αγαπητέ Νίκο. O τύπος <ωδειάς γαρ> ...δεν έχει ακόμη κατανοήσει οτι για να μπεις σε ένα πανεπιστήμιο χρειάζεται να είσαι τουλαχιστον 12 χρόνια σε ένα ωδείο και σίγουρα να παίζεις κι ένα τουλάχιστον όργανο.

    Εκτός αυτού είναι και κακά πληροφορημένος, γιατί η Μουσικολογία είναι 5 και όχι 4 χρόνια...

    Όλα τα άλλα δεν τα ακούει , γιατί έτσι τον βολεύει...οπότε ,<στου κουφού την πόρτα, όσο θέλεις βρόντα!>.

    Εκτός αυτού, όπως θα καταλάβεις στην πορεία, θέλει να έχει και τον τελευταίο λόγο πάντα.

     

    Αυτά...


    noizreduction
    29.07.2012, 10:09

    Καταρχας δεν ειμαι "τυπος" κι επειδη δεν αναφερθηκα προς το προσωπο σου ως "τυπισσα", θα ηθελα τον ιδιο τροπο αντιμετωπισης. Παραβλεπω συνεχως το γεγονος πως προσβαλεις τα πτυχια του ωδειου, οχι ομως και να παραβλεψω τη προσωπικη υποτιμηση!

    Δεν ξερεις ποιος ειμαι, δεν ξερεις τι εχω σπουδασει, δεν ξερεις ως τι δουλευω, οποτε λιγη παραπανω ευγενεια δε βλαπτει!



    Δηλαδη θες να μας πεισεις πως ολοι οι εισακτεοι μεσω των Ειδικων Μαθηματων στο τμημα Μουσικολογιας Αθηνων ειναι ηδη κατοχοι του Πτυχιου Φουγκας;


    Αν ηταν ετσι, τοτε για ποιο λογο πριν τις Πανελληνιες τα μουσικα forums ειναι γεματα με αναρτησεις μελων που θελουν να μαθουν τι προετοιμασια χρειαζονται για να...δωσουν τα ειδικα μαθηματα; Και ποσοι απο αυτους κανουν μονο τον τελευταιο χρονο συμπιεσμενη την υλη της Αρμονιας και του Dictee?


    Μην αναφερω και ποσοι φοιτητες αναγκαζονται να πανε σε ωδειο αφου εισαχθουν στο τμημα, αφου δε μπορουν να ακολουθησουν την υλη του Πανεπιστημιου, που συμπιεζεται μεσα σε εξαμηνα!!!


    Κι επειδη γινεται πολυ συζητηση για το τιποτα, παραχωρω την επισημη σελιδα του Τμηματος στην οποια μπορει ο καθενας να δει εαν γινονται αμιγως μουσικες σπουδες ή μια γενικευση πολλων κλαδων, χωρις καποια ιδιαιτερη εξειδικευση!


    Και σε ολη αυτη τη συζητηση να τονισω πως το τμημα του Ιονιου Πανεπιστημιου ειναι κατα πολυ ανωτερο, διοτι τουλαχιστον εχει μουσικη κατευθυνση στις 2 βασικες του επιλογες!



    Μπορει λοιπον ο καθενας να δει τις διαφορες των 2 τμηματων και το κατα ποσο ειναι απαραιτητο να παιζεις καποιο μουσικο οργανο για να τελειωσεις τη μουσικολογια ΑΘηνων!

    Ενδεικτικα αναφερω πως σε Γυμνασιο του Π.Φαληρου υπαρχει μουσικολογος του τμηματος Αθηνων που δεν γνωριζει κανενα οργανο! Στη διαθεση σας με pm για να δωσω στοιχεια του σχολειου!


    NikosVy
    29.07.2012, 12:32

    Παράθεση:

    Το μέλος noizreduction στις 28-07-2012 στις 23:58 έγραψε...

    Ομως το να απαξιωνει καποιος ενα διπλωμα Ωδειου ως "πληρωμενο χαρτι", ειναι αν μη τι αλλο προσβλητικο, απ' οπου κι αν προερχεται!

    Εγώ θεωρώ ότι είναι προσβλητικό στη χώρα μας να ζητούνται 700-800 ευρώ για εξέταστρα στο Δίπλωμα της Αρμονίας.

    Με το δικαίωμά μου ως πολίτου, σε αυτή την κοινωνία των εφησυχασμένων Ελλήνων που τα πάντα έχουν παραδοθεί στις Συντεχνίες (μόνες αρμόδιες να αποφασίσουν για κατάργηση των προνομίων τους) έχω στείλει επιστολή στον κ. Ράιχενμπαχ, ώστε να εφαρμοστούν πλήρως οι διατάξεις περί ελεύθερου ανταγωνισμού επιχειρήσεων στην Ελλάδα στον τομέα της μουσικής εκπαίδευσης τόσο ελληνικών με άλλες ελληνικές όσο ελληνικών με τις λοιπές ευρωπαϊκές, και κατάργηση του "απαράδεκτου β. διατάγματος του 1957" και των προνομιακών όρων που έχει καθιερώσει για ορισμένους.

    Το αν η επιστολή μου και το περιεχόμενο θα πάνε στα σκουπίδια ή δεν θα έχουν συνέχεια δεν με ενδιαφέρει. Με ενδιαφέρει η έκφραση των απόψεών, μου. Πολλές φορές, νομίζουμε ότι όλα πάνε στο βρόντο, γι' αυτό έχουμε μάθει να είμαστε απαθείς στη σημερινή κοινωνία και φτάσαμε εκεί που φτάσαμε. Οι Ευρωπαίοι όταν διαμαρτύρονται, συνεχίζουν με επιμονή στις απαιτήσεις τους και κάποτε βλέπουν τις προσπάθειες να καρποφορούν.

    Εμείς δίνουμε τα 700 ευρώ για εξέταστρα στο Ειδικό Αρμονία, και δεχόμαστε τους το "έτσι είναι". Και δεχόμαστε και το τέλειο σύστημα του β. διατάγματος του 1957, που περιττεύει να συζητάμε για τυχόν ατέλειες ή ανάγκη τροποποίησής του (ή άλλες συζητήσεις για μεταρρυθμίσεις σε χώρες που θυμίζουν "Μπανανία").

    Τι ελπίδες υπάρχουν για να γίνει επιτέλους κάποια μεταρρύθμιση; Όχι από συζητήσεις στο MusicHeaven, που μπορεί να μη γίνουν ποτέ. Υπάρχουν 2 άλλα στοιχεία που ίσως εκβιάσουν τα πράγματα προς μία μεταρρύθμιση:

    α) Η οικονομική κρίση. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα χρήματα στο κόσμο. Τα Ωδεία συνεχίζουν όπως και πριν σαν να μη συμβαίνει τίποτα, αφού οι γονείς θα έχουν συναισθήματα ενοχής αν δεν εκπαιδευτεί το παιδί τους στο πιάνο σε Ωδείο. Κάπου όμως υπάρχουν και όρια. Μπορεί να γίνονται φανταχτερές εκδηλώσεις μαθητών Ωδείων στις οποίες οι μαθητές παρατάνε την κανονική εκπαίδευση του προγράμματος για να κάνουν επιδείξεις ικανοτήτων στους συγκεντρωμένους γονείς για διαφήμιση κάθε Αποκριές, κάθε Χριστούγεννα και κάθε Ιούνιο/Ιούλιο στο τέλος της χρονιάς (άραγε τι μένει για "κανονική εκπαίδευση" από αυτή που πρέπει να γίνεται). Οι πελάτες θα αραιώνουν και θα αραιώνουν, τα Ωδεία θα κλείνουν το ένα μετά το άλλο, οπότε το κράτος ίσως σκεφτεί πως έφτασε το πλήρωμα του χρόνου να γίνει επιτέλους η μεταρρύθμιση της μουσικής εκπαίδευση έστω και χωρίς την πρωτοβουλία των ενδιαφερόμενων. Το πρώτο βήμα έγινε, η εκπαίδευση των Ωδείων υπάγεται πλέον στο Υπουργείο Παιδείας (από τυχαία συνένωση υπουργείων).

    β) Ο κ. Ράιχενμπαχ. Θα τις πιάσει η τσιμπίδα του κ. Ράιχενμπαχ τις επιχειρήσεις που αποκαλούνται "Ωδεία". Έστω και αν μας έχουν κάνει να πιστέψουμε ότι "θα χορέψουν το χορό του Ζαλόγγου", τα πράγματα δεν είναι έτσι. Θα γίνουν μεταρρυθμίσεις για την εναρμόνιση της σχετικής νομοθεσίας με το κοινοτικό δίκαιο, οπότε μάλλον "θα κλάψουν μανούλες". Και κάτι καλό θα βγει. Χειρότερα δεν θα γίνουν τα πράγματα, επειδή "δεν υπάρχουν χειρότερα".


    mary_omikron
    29.07.2012, 12:52

    @ Ζalemitsa θα είχε πολύ ενδιαφέρον να διαβάσουμε και τις απόψεις σου επί του θέματος, ελπίζοντας οτι η παρουσία σου στο ΜΗ δεν περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στα αρνητικά πρόσημα ενός συγκεκριμένου και - ώ του θαύματος- μοναδικού διαφωνούντος συνομιλητή

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mary_omikron στις 29-07-2012 12:55 ]


    Post αρνητικής αξιολόγησης
    mary_omikron
    29.07.2012, 14:15

    Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση @ Zalemitsa, είναι πολύ καλλίτερα να διαβάζουμε ολοκληρωμένες απόψεις από στείρα πρόσημα.

    Κλείδωμα του θέματος δεν απαιτείται όσο κινείται σε όρια ευπρέπειας, πρόκειται για ελεύθερη συζήτηση στην οποία ο καθένας γράφει και υποστηρίζει αυτό που πιστεύει επί του θέματος και είναι στην διακριτική ευχέρεια των αναγνωστών να κρίνουν φιλτράροντας.


    NikosVy
    29.07.2012, 14:15

    Δεν είμαι σίγουρος ότι με ενδιαφέρει να εκφράσω άλλες απόψεις όταν

    α) το ερώτημά μου "αν υπάρχει ένας μόνο διαφωνών" ή το ποιος είναι ο "από μηχανής θεός" που καλείται να εκφράσει κρίση στη συζήση στην οποία δεν μετέχει, κρίνεται για άλλη μια φορά, με αυθαίρετο τρόπο ως "αρνητικής αξιολόγησης",

    β) κάποια με την ιδιότητα του "από μηχανής θεού" αποφασίζει ότι η συζήτηση πρέπει να κλειδώσει επειδή ... υπάρχει διαφωνία, και πρέπει να κληθούν πανεπιστημιακές αυθεντίες, που δικαιούνται μόνοι να εκφράσουν απόψεις...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : NikosVy στις 29-07-2012 14:17 ]