Αν ίσχυαν γιά τους οδηγούς οι ίδιες προδιαγραφές που ισχύουν γιά τους πιλότους,τα θύματα στους δρόμους θα ήταν πολύ λιγώτερα.
Ουσιαστικώτερη και αποτελεσματικώτερη εκπαίδευση (ακόμη και γιά την απόκτηση τού PPL,δηλαδή τού ερασιτεχνικού πτυχίου πιλότου,απαιτείτει ο υποψήφιος να έχη κάνει γύρω στίς 100 ώρες πτητικής εκπαίδευσης και να έχη περάσει με επιτυχία θεωρητικές εξετάσεις σε 19 μαθήματα,μεταξύ τών οποίων μετεωρολογία,human factors,αεροπορική νομοθεσία -ήτοι το ανάλογο τού ΚΟΚ- και άλλα πολλά),συχνώτερες ιατρικές εξετάσεις και αξιολόγηση ικανοτήτων (οι πιλότοι,ακόμη και οι ερασιτέχνες,είναι υποχρεωμένοι να περνάνε τα λεγόμενα recurrent skill tests σε τακτά χρονικά διαστήματα και να κάνουν επανεκπαιδεύσεις),όλα αυτά θα βοηθούσαν στο να έχουμε καλύτερους οδηγούς.Και ναί μέν μπορεί ο οδηγός να μήν χρειάζεται μαθήματα πλοήγησης ή μετεωρολογίας,αλλά πόσοι οδηγοί είναι καλοί γνώστες τών συστημάτων τού αυτοκινήτου τους;πόσοι έχουν γνώσεις σε θέματα human factors-δηλαδή θέματα που αφορούν π.χ.την ικανότητά τους να "ερμηνεύουν" ένα δυσδιάκριτο οδικό σήμα;
Γιά να μήν μιλήσουμε γι'αυτούς που η οδήγηση οχημάτων είναι επάγγελμα και που θα έπρεπε να έχουν ακόμη και ειδική πιστοποίηση στον τύπο τού οχήματος που οδηγούν-κάτι ανάλογο με το type rating που πρέπει να έχουν οι επαγγελματίες πιλότοι,αυτοί δηλαδή που μάς μεταφέρουν με τα αεροπλάνα τών αεροπορικών εταιριών.Να θυμηθούμε τό δυστύχημα τών Τεμπών,όπου ο οδηγός,πέραν τού ότι δέν είχε φροντίσει την σωστή φόρτωση τού οχήματός του,οδηγούσε φορώντας πέδιλα;Ενας επαγγελματίας πιλότος δέν θα διενοείτο κάν να τροχοδρομήση πρός τον διάδρομο (πόσο μάλλον ν'απογειωθή) χωρίς να ελέγξη το loadsheet (δηλαδή το φύλλο φορτώσεως,που καθορίζει άν έγινε σωστά η φόρτωση και κατανομή τού φορτίου ώστε το κέντρο βάρους τού αεροπλάνου να μήν ξεφεύγη από τα όρια),χωρίς να κάνη το external walkaround check (εξωτερική επιθεώρηση) κλπ κλπ.Ανάλογα θα πρέπη να ενεργή κι'ένας επαγγελματίας οδηγός,ακόμη κι'άν μιά νταλίκα δέν έχη την πολυπλοκότητα έστω κι'ενός επιβατικού αεροπλάνου τών 19 θέσεων.
Πιθανόν όλα αυτά που λέω να θεωρούνται υπερβολικά,όμως πρίν κάποιους μήνες,ενώ διέσχιζα την οδό Μάρνης (και όχι Μάρνη,καθ'ότι πρόκειται γιά τον Γαλλικό ποταμό La Marne,γένους θηλυκού),ένα αυτοκίνητο που είχε σταματήσει ΑΚΡΙΒΩΣ πάνω στην διάβαση πεζών,ξαφνικά άρχισε να κινήται πρός τα πίσω.Εκανα σήμα στον οδηγό ότι ήμουν ακόμη στον δρόμο,ενώ άρχισα να οπισθοχωρώ,όμως ο οδηγός συνέχισε να κινήται πρός τα πίσω και επειδή έχασα την ισορροπία μου,έπεσα με την πλάτη στον δρόμο.Ταυτόχρονα,ένας άλλος πεζός φώναξε και αυτός στον οδηγό ο οποίος σταμάτησε "στο τσάκ" απ'το να με λιώση κάτω απ'το όχημα.Και όταν σηκώθηκα και διαμαρτυρήθηκα γιά την αμέλειά του να μήν φροντίση πρώτα να δή απ'τον καθρέφτη άν υπήρχε κάποιος πεζός πίσω απ'το όχημά του (όπως θα είχε κάνει άν είχε εκπαιδευτεί σωστά),μού απήντησε απλώς "δέν σε είδα,παλληκάρι μου".....
-----------------
Ma ha ba kodem,ha beitsa o ha tapuah?
[ τροποποιήθηκε από τον/την Hastaroth, 17-11-2013 19:30 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την Hastaroth, 17-11-2013 19:31 ]