Δεν έχει απολύτως κανένα νόημα η έισοδος σε μια σχολή.Η έξοδος είναι το ζητούμενο,Τι να το κάνεις το να μπεί κάποιος στη σχολή και να γίνει αιώνιος φοιτητής ή να την παρατήσει εντελώς μετά.Γενικά υπάρχει η ιδέα στην χώρα μας,επείδή είναι περιορισμένος ο αριθμός θέσεων στα πανεπιστήμια,ότι είναι κάτι το ιδιάιτερο το να πετύχει κάποιος την είσοδο μέσω των πανελληνίων,ενός θεσμού που ο μόνος λόγος ύπαρξής του είναι οι περιορισμένες θέσεις.Επομένως είναι λίγο άστοχο να συγκρίνουμε χρόνια σπουδών με την επιτυχία εισόδου για σπουδές που δεν έχουν γίνει ακόμα.
Σχετικά με το ότι υπάροχυν μερικά ωδεία όπως λές που δίνουν πτυχία σε άσχετους,δε θα συμφωνήσω ακριβώς.Αλλά θα πώ ότι υπάρχουν ωδεία που το ειδικό αρμονίας τους αντιστοιχεί σε υποχρεωτικό αρμονίας άλλων ωδείων,όσον αφορά την ποιότητα και τον πλούτο των γνώσεων που θα αποκτήσει ο σπουδαστής.Μάλλον πιο σωστά υπάρχουν καθηγητές ωδείων που το κάνουν αυτό.Εξαρτάται πάντα απο τον καθηγητή και όχι απο το ωδείο ή το πανεπιστήμιο(φυσικά και απο τον σπουδαστή!).Μπορεί να βρείς κάκιστο καθηγητη σε πανεπιστήμιο και άριστο σε ωδείο(και το αντίστροφο).
Όσο φτωχό και να ναι όμως το πτυχίο σε εκείνες τις περιπτώσεις δεν είναι κατώτερο και απο υποχρεωτικό αρμονίας που δίνεται στις πανελλήνιες.Η ερώτηση του Moust έχει λογική,άσχετα αν δεν συμβαδίζει με την ''παραλογική''που επικρατεί γενικά στο θέμα μουσικές σπουδές στην ελλάδα.
Και γενικότερα αυτό που έχει σημασία είναι το σύνολο των σπουδών και το αποτέλεσμά τους στο έργο του μουσικού(που θα φανεί αργότερα).Είτε είναι απο ωδείο είτε απο ΑΕΙ είτε και απο τα 2 μαζί.Δεν υπάρχει λόγος απαξιωσης των μεν απο τους δε.Όλοι μουσικοί είναι.Καλοί και κακοί.Με πλούσιες,λιγότερο πλούσιες ή φτωχές γνώσεις.Ο καθένας μπαίνει στην κατηγορία του μετα την ολοκλήρωση των σπουδών,ανεξάρτητα απο το πού ολοκληρώθηκαν αυτές.(σε ωδείο ή σε ΑΕΙ,ελλάδα ή εξωτερικό κλπ.)Πόσο μάλιστα να γίνεται η απαξίωση και απο κάποιον που δεν έχει αρχίσει ακόμα τις σπουδές για να μπορεί απο την εμπειρία του να κάνει σύγκριση ωδείου-ΑΕΙ,κάτι που εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να συγκριθεί.Το ΑΕΙ χωρίς το ωδείο δεν μπορεί να υπάρξει.Κανείς δεν παέι στις σχολές αυτές χωρίς να έχει κάνει σπουδές στο ωδείο,έτσι ξεκάρφωτος.Το ωδείο απο την άλλη προυπήρχε των ΑΕΙ και μάλιστα οσοι διδάσκουν εκεί προέρχονται απο ωδεία.Αυτά τα τμήματα άρχισαν απο τη δεκαετία του 1990 και μετά να υπάρχουν.Και το πιο άσχημο στην όλη υπόθεση ''διαμάχης''ωδειακών-πανεπιστημιακών,που ήδη άρχισε να φαίνεται απο το πόστ σου,χωρίς καν να έχεις αρχίσει σπουδές,είναι ότι γίνεται και μεταξύ''συμμαθητών''που κάποτε ίσως να κάθονταν και στο ίδιο θρανίο(ωδείου).
Απλά μου έκανε εντύπωση η ''εμφάνιση'' της αστείας''διαμάχης''απο σένα,που ρώτησες λίγες μέρες πρίν για τις βάσεις,γι αυτό απάντησα.Φυσικά δε είναι προσωπικό για σένα.:)