Α χιτζαζ:εξηγει τη λα ματζορε πχ που σχηματιζεται απι τις νοτες Α-C#-E.
Εξηγει τη Σολ μινορε γιατι εχει G Bb και D
H Βb μελωδική εισάγει την Eb ως 5η και εξηγεί τη Eb min αφου εχει Gb στην καθοδο της ως παραδοσιακη μορφη και φυσικά Bb ως 5η.
Θα εξηγουσε επισης μια Eb major με την τριαδα: Eb-G-Bb.
Για τις C ματζορε και G ματζορε που αναφερεις οτι εχει το κομματι προφανως σε αλλα σημεια θα το ψαξω αυριο οταν βρω χρονο.
Ειναι προφανες οτι το κομματι ειναι ενα αρκετα "παιχνιδιαρικο" τσιφτετελι
Κι εγω ευχαριστω για τα ερεθισματα που μου δινεις φιλε
Καλο βραδυ
Εμενα αυτο το Ebm με μπερδεψε περισσοτερο, γιατι συνηθως 1 ή 2 δρομους συνανταμε σε καθε τραγουδι και μεχρι πριν να εμφανιστει το Εbm, ηδη φαινεται να εχει "ξεδιπλωσει" τους δρομους του το κομματι. Ειναι ομως ωραια "τσαχπινια" γιατι δινει στο κομματι μια dark αισθηση, σε συνδιασμο με τον τιτλο και τις περιεργες ψαλμωδιες στο τελος.
[ τροποποιήθηκε από τον/την SakisLoco, 29-11-2022 00:20 ]
[ τροποποιήθηκε από τον/την SakisLoco, 29-11-2022 00:29 ]
Παράθεση:
|
Είσαι νέο μέλος άρα πρώτα συστήνεσαι μετά ξεκαθαρίζεις σε ποιό από τα δύο κομμάτια του νήματος αναφέρεσαι και τρίτον οικοδομείς ένα κείμενο δομημένο σωστά με επιχειρήματα όχι μια σαλάτα δηλώσεων.
Επίσης αποφεύγεις δηλώσεις τύπου "πολλά λάθη αρμονίας" διότι πρώτον δε σέβεσαι τους συνομιλητές σου και δεύτερον κάτι τέτοιο(ότι δηλαδή κάνουμε λάθος κάπου)θα προκύψει από τις σωστά δομημένες παρατηρήσεις σου που θα μας δώσουν την ευκαιρία να αναθεωρήσουμε ή αντίθετα να επαληθεύσουμε τα γραφόμενά μας.
Έτσι πρόχειρα που έγραψες μου δίνεις κι εμένα το δικαίωμα πχ να σου πω ότι ο φρύγιος τρόπος που λες δεν είναι "φυσικότατος" E,F,G κτλ όπως αναφέρεις παρά μόνο αν προκύπτει από τη ντο ματζόρε και πως γράφεις ότι να ναι.Αν ήσουν στη Λα φρύγιο ας πούμε τότε θα είχες ύφεση στη σι οπότε πάει περίπατο η "φυσικότητα".
Αν αναφέρεσαι πάντως στο 2:53-3:05 του κομματιού της Βανδή τότε διάβασε προσεκτικά το χω αναλύσει νότα νότα και είναι Α φρύγιος δεσπόζουσα(χιτζάζ)που μεταπίπτει όμορφα σε Bb μελωδική μινόρε και τίποτα άλλο.
Επίσης στο 0:23 έως 0:30 "και στην έκλειψη του Αυγούστου θα καταστρεφόμασταν" είναι Α ουσακ(έχει Α έχει Βb έχει C κτλ)
Για ξαναδες τα πιο προσεκτικά.
Που λες για τη δεύτερη βαθμίδα της Em:Η κλίμακα Em έχει σχετική την G ματζόρε με οπλισμό 1 δίεση στο φα.
Δεύτερη βαθμίδα:F#dim=F#-A-C και αν τη θες 4 φωνη όπως λες F#m7 b5=F#-A-C-E(1-b3-b5-b7) Που τη βλεπεις την Eb μαστορα;
Εκτος αν εννοείς(εμ πρέπει να μαντέψουμε και τι εννοείς έτσι όπως γράφεις)ξεχωριστά από τη δεύτερη βαθμίδα της E minor,το τετράφωνο C-Eb-F#-A τότε μάθε να το γράφεις σωστά C-Eb-Gb(F#)-Bbb(A) που έχει τύπο 1-b3-b5-bb7 και είναι η Cdim7 που δεν έχει θέση σε καμμία βαθμίδα αρμονίας επί του παρόντος θέματος τουλάχιστον.Επίσης οι αναστροφές της φυσικά θα οδηγούν σε παρόμοια ακούσματα αλλά αιτιολόγησε το νόημα της αναφοράς σου σε αυτές. Ισχυρίζεσαι πχ πως ακούμε μια αναστροφή αυτής της τετράφωνης με βάση την Εb;Κάτι άλλο;Εξήγησε με σαφήνεια σε παρακαλώ.
Δε βγάζεις νόημα φίλε μου.Από τα συμφραζόμενά σου καταλαβαίνω πως μάλλον είσαι πρακτικός κιθαρίστας και μάλιστα ηλεκτρικής κιθάρας(ανέφερες τη φρύγιο δεσπόζουσα ως μιξολυδική b2 b6 έκανες αναφορά στον κιθαρίστα Malmsteen,ανέφερες την παράλειψη της 3ης σε μια συγχορδία που οδηγεί στις power chords κτλ)Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους ηλεκτρικούς κιθαριστές απλά συνήθως προσεγγίζουν επιφανειακά και πολλές φορές επιπόλαια και λαθεμένα τη μουσική θεωρία.
Ωστόσο τίποτα δεν είναι απόλυτο.
Θα σε συμβούλευα λοιπόν τελείως φιλικά να βάλεις κάτω αυτό που θες να πεις και να το εξηγήσεις σαφέστερα και με σεβασμό.
Ξαναλέω:Κομμάτι που αναφέρεσαι,στιγμιότυπα στο βίντεο που αναλύεις,κλίμακα/κλίμακες που νομίζεις ότι το αντιπροσωπεύουν,συγχορδίες που ταιριάζουν κτλ
Όσο για τη μιξολυδική b2 b6 δε χρειάζεται καν να την αναφέρεις μια και είναι η frygian dominant(φρύγιος δεσπόζουσα ή χιτζάζ) ούτως ή άλλως.Αυτό δεν ακυρώνει τους ισχυρισμούς μας πως γίνεται χρήση της στο κομμάτι που τη σχολιάσαμε,στο χρονικό του σημείο που αναφερθήκαμε.
Λοιπόν θες να συμμετέχεις με όμορφο τρόπο ώστε να γίνει διάλογος;Η θες απλά να πεις την εξυπνάδα σου;
Στόχος μου δεν είναι να βγω σωστός ή να σε ακυρώσω αλλά όποιος διαβάζει εδώ να ωφελείται από αυτά που διάβασε.
Κάτι τέτοιο είναι εφικτό μόνο με ανάπτυξη γονιμου σωστά δομημένου με σεβασμό διαλόγου.
Αν νομίζεις επίσης ότι ξέρεις ενώ δεν ξέρεις δεν είναι κακό να το παραδεχτείς.
[ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 10-01-2023 10:25 ]
Ευχαριστώ για την απάντησής σας αγαπητέ arturakosbrad είμαι σίγουρος πως έχετε να δώσετε όμορφα και πολύτιμα γνωστικά εφόδια στους αναγνώστες μας.
Ήδη με βάλατε στο τρυπάκι να ψάξω την ισπανική κλίμακα και να αξιοποιήσω τις πληροφορίες που μας δίνετε με κριτικό μάτι.
Θα εκτιμούσαμε όταν βρείτε το χρόνο και την όρεξη να μοιραστείτε μαζί μας λίγη από την γνώση κι εμπειρία σας.
Με τη σειρά μου να ζητήσω κι εγώ συγγνώμη για το ύφος μου που ήταν καθαρά μια απόπειρα να εκφράσω την επιθυμία μου για τεκμηριωμένο διάλογο μεταξύ των μελών του μουσικού μας σαιτ.
Υγ:Σάκη σ ευχαριστώ για το ωραίο θέμα που άνοιξες.
Οι απορίες σου στα κομμάτια οδηγούν σε ωφέλιμες και πολύτιμες αναζητήσεις.