ελληνική μουσική
    582 online   ·  210.874 μέλη

    Εξω οι ασχημοι απο παντου

    alicia0
    06.03.2006, 12:37
    Ξεφυλλιζα κατι παλια περιοδικα οταν επεσε το ματι μου σε ενα μικρο σχετικα αρθρο με αυτο τον τιτλο και θελησα να το διαβασω. Μου φανηκε αρκετα ενδιαφερον και σκεφτηκα να σας το στειλω να το διαβασετε κ εσεις.
    Λοιπον....

    ΕΞΩ ΟΙ ΑΣΧΗΜΟΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ

    Ή τελος παντων, για να μη στειλουμε σκουπιδια και στο συμπαν, ας εξοριστουν στο μερος τους, σε αυτο που τους αναλογει, σε αυτο που φαινεται να τους αξιζει. Στα ασχημα κτιρια που φτιαξανε αυτοι, στις απανθρωπες πολεις, στα διαλυμενα χωρια, στις σκοτεινες στοες τους, στις νεκρες θαλασσες, στα καμενα δαση, με τις ρεπλικες που δημιουργησαν για υπηκοους, με τις ψευτικες κενες τεχνες τους, με τις τηλεορασεις τους και ολα τους τα οπλα. Εκει περα ας κανουν ο,τι ξερουν :πολεμους και ολυμπιαδες.
    Να πανε οσοι θελουν ή καλυτερα οσοι χρειαζεται να φυγουν. Ολοι οι ηγετες και οι υπηρετες. Μαζι ολοι οι ασχημοι απο την πολιτικη, απο τη θρησκεις, απο την κοινωνια, απο το χωριο μας, απο την πολυκατοικια μας. Οι παραδωμενοι στο διαβολο αρχηγοι, οι υποταγμενοι σε σχεσεις εξουσιας, οι σκοτεινοι, οι δουλοι της ματαιοδοξιας τους, οι μικροψυχοι.
    Επιτελους, να ανοιξουμε και παλι τις πορτες να μυρισει αερας ελευθεριας, να πεταξουμε την περισσεια, την αχρηστη δυστυχια. Να βαψουμε τα σπιτια μας, να παιξουμε τις μουσικες μας, να χορεψουμε σε κυκλο, να αλλαξουμε και εμεις.
    Ναι, να μεινουν μονο οιαλλοι. Οι δημιουργοι των πραξεων τους, οι υπευθυνοι για το ωραιο, οσοι μπορουν να εκστασιαζονται απο την αγαπη.


    grammophone
    06.03.2006, 18:16
    Ποιος κρίνει τον "άσχημο", τον πραγματικά ένοχο; Και σε ποιον δήμιο έδωσε ο αθρογράφος την ανοχή και εμπιστοσύνη για τον αφανισμό του;

    Οι κρατούντες, ενώ συνήθως αυτοί μόνοι είναι υπεύθυνοι για την "ασχημία", προοδευτικά και μεθοδικά πλένουν εγκεφάλους και προλειαίνουν το έδαφος ώστε να δεχθούμε τούς "ενόχους" που θα μας υποδείξουν, και μάλιστα αίρουν από την συνείδησή μας κάθε αναστολή για την εξόντωσή τους. Οι "ένοχοι" δε, είναι απλώς αυτοί που είτε εκόντες αντιστάθηκαν στους κρατούντες, είτε που είχαν την ατυχία ακουσίως να εμποδίζουν τα συμφέροντά τους. Την ζούμε αυτήν την μέθοδο και παίρνει όλες τις διαστάσεις: Πολιτική, κοινωνική, πολιτιστική, θρησκευτική. Έχει και όνομα: New Age, New World Order.

    Η μέθοδος επέτυχε να δαιμονοποιήσει ανθρώπους, να στηρίξει τερατώδη ψεύδη, επί τών ψευδών να δικαιολογήσει εγκλήματα (όπως "ανθρωπιστικούς βομβαρδισμούς"), και εάν ακόμη αποκαλυφθούν τα ψεύδη, όπως τελευταία έτυχε, να πείσει ότι το αίμα αθώων καλώς χύθηκε προς συμφέρον μας.

    Το πολιτικό σκέλος το υποψιάζεστε. Τα ελεγχόμενα μέσα ενημερώσεως ανενόχλητα πλάθουν μύθους ενόχων "ασχήμων" και οι τηλεθεατές τότε εγκρίνουν: "Εξω οι άσχημοι". Το New Age όμως δεν περιορίζεται στην τρέχουσα πολιτική με την στενή έννοια, είναι πιο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.

    Το New Age είναι και συγκρητισμός ρευμάτων, πολιτισμών και θρησκειών με σκοπό την ενιαία συνειδηση. Κατά την γνώμη μου, εννοεί την βολική στους κρατούντες ενιαία συνείδηση χωρίς δυσάρεστες για αυτούς παραφωνίες. Και φυσικά προνοεί για το μέλλον τών "ασχήμων" αυτών που δεν προσχωρούν στην ενότητα αυτή.

    Ας δούμε λοιπόν δείγμα τού τι προτείνουν κορυφαίες New Age προσωπικότητες για τούς "ασχήμους":

    Barbara Marciniak: Bringers of the Dawn : Teachings from the Pleiadians Υποτίθεται ότι τής τα αφηγείται αυτά εξωγήινη οντότητα από τις Πλειάδες. Πολύ τυπικό για ανθρώπους τής New Age όπως θα δούμε.

    "The people who leave the planet during the time of Earth changes do not fit in here any longer, and they are stopping the harmony of Earth. When the time comes that perhaps 20 million people leave the planet at one time there will be a tremendous shift in consciousness for those who are remaining."


    Kay Wheeler σε περιοδικό New Age "Connecting Link", άρθρο "The time is Now", σελ. 189 τεύχος 23 (άνοιξη 1994)
    Και αυτή η συγγραφέας μας μεταφέρει δυό λόγους από... πλειαδινούς:

    "There is much happening on your planet at this time. The Mother is cleansing. It is all she knows to do at this time to clear herself of the pollution that exists within her body. But you as light bearers can help your Mother cleanse in such a way that does not destroy all life on this planet."

    "Much of this is necessary. Many of these beings have appointments to leave at this time. Earth's population needs to be decreased to bring forth the necessary changes upon this planet to move into the fourth dimension."

    "Your Earth is a fourth-dimensional being at this time. She has moved into this energy pattern, and those who plan to stay must be of this vibration."

    "Many of these beings who are leaving this planet at this time have completed that which they came to do. It is a time of great rejoicing for them. Do not feel sad about their leaving. They are going home. Many are waiting to be with them again... Many beings must move on, for their thought patterns are of the past. They hold on to these thoughts that keep Earth held back."


    Αλλοίμονο σε όσοι κριθούν ότι αντιπροσωπεύουν "οπισθοδρόμηση" και "παρελθόν"...



    Λοιπόν; Συναινούμε να "εξορίσουμε", για να μη "στείλουμε 'σκουπίδια' στο σύμπαν", να εξοντώσουμε; Αυτή η προθυμία μας ως θυτών θα μας κάνει αναπολόγητους ως αυριανά θύματα. Γιατί, όπως και άλλοτε, οι δήμιοι που εγκρίνουμε και χειροκροτούμε συχνά αλέθουν μετά και εμάς τους ίδους.

    Και δεν θυμηθήκαμε, πρίν φτάσουμε στην βία ελαφρά τη καρδία, ότι τα πράγματα που μπορούσαμε να βελτιώσουμε εν ειρήνη, τα καταστρέψαμε, αρχίζοντας από την ψήφο μας.

    Αλλά αυτή η ψήφος εξύψωσε τούς όντως ασχήμους και τούς πιστούς υπαλλήλους τους.


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : grammophone στις 06-03-2006 18:30 ]
    uNick
    06.03.2006, 19:39
    Αλίκη, το άρθρο που τόσο σου άρεσε σε έριξε στην παγίδα. Σε έκανε να προβληματίζεσαι για το κατά πόσο είναι άξιοι οι υπεύθυνοι για την κάθε ασχήμια να βρίσκονται κοντά σου, γύρω σου, δίπλα σου.

    Σε έριξε στην παγίδα να κρίνεις υποκειμενικά, να κρατάς ό,τι σου αρέσει, και να επιθυμείς την "εξορία" των υπευθύνων για όσα δεν σου αρέσουν.

    Πόσο όμως ταιριάζει το δικό σου γούστο σε αυτό των υπολοίπων? Με βάση ποιά αντικειμενικά κριτήρια θα αποφασίσεις ποιός δεν ταιριάζει στον τέλειο δικό σου κόσμο?

    Και αν για κάποιον άλλο υπεύθυνη για κάτι άσχημο (κατά τα δικά του κριτήρια και γούστα) είσαι εσύ? Να σε εξορίσουμε και εσένα? Και στη συνέχεια εμένα? Και τον δίπλα? Και τον απέναντι?...

    Καλή η φιλοσοφία... Η αμπελοφιλοσοφία, όμως, καλό θα είναι να αποφεύγεται. Κρίσεις ξέρουμε να κάνουμε όλοι για τους άλλους, δεν μπορείς όμως να απαγορεύσεις σε κανέναν να αρέσκεται σε κάτι που απλώς δεν ταιριάζει στα δικά σου υποκειμενικά γούστα, πολλώ δε μάλλον να επιθυμείς τον εξοστρακισμό του από τον, κατά τα άλλα, τέλειο κόσμο σου...

    ----------------
    Only the best is good enough


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : uNick στις 06-03-2006 19:44 ]
    katd
    06.03.2006, 20:48
    Με όλη αυτή τη συζήτηση περί ασχήμιας, μου ήρθε στο μυαλό ένα βιβλίο που είχα διαβάσει παλιά. Του Μπορίς Βιάν το "Και να καθαρίσουμε τους κακομούτσουνους". Μου έδωσε να καταλάβω ότι η διαφωνία είναι εξίσου σημαντική με τη συμφωνία στις κοινωνίες των ανθρώπων και ότι η απόλυτη ομοιομορφία δεν θα πρεπε να ναι στόχος κανενός. Αξίζει την ανάγνωση.
    uNick
    06.03.2006, 21:10
    Quote:

    Το μέλος katd στις 06-03-2006 στις 20:48 έγραψε:

    Με όλη αυτή τη συζήτηση περί ασχήμιας, μου ήρθε στο μυαλό ένα βιβλίο που είχα διαβάσει παλιά. Του Μπορίς Βιάν το "Και να καθαρίσουμε τους κακομούτσουνους". Μου έδωσε να καταλάβω ότι η διαφωνία είναι εξίσου σημαντική με τη συμφωνία στις κοινωνίες των ανθρώπων και ότι η απόλυτη ομοιομορφία δεν θα πρεπε να ναι στόχος κανενός. Αξίζει την ανάγνωση.





    Κατερίνα μου, όντως αξίζει. Και ειδικά για ανθρώπους σαν τον γράφοντα το αρχικό άρθρο που μας ανέφερε η Αλίκη... αλλά και για όσους συμφωνούν με τέτοιου είδους "ρατσιστική" αντιμετώπιση των όσων δεν μας αρέσουν...
    Hastaroth
    07.03.2006, 00:43
    Δέν θα ήταν άρα γε καλύτερο ο άρθρογράφος τού εν λόγω άρθρου να πρότεινε νά ομορφύνουμε τους άσχημους αντί να τους εξορίσουμε;

    Αν,βέβαια,εμείς είμαστε οι "όμορφοι".....


    thank
    07.03.2006, 02:11
    Λοιπόν, 2 – 3 σχολιάκια.

    Παράθεση του Μανώλη (grammophone) για το new age και του Αλμπέρτου (αμαν με το νικ σου .. δεν μπορώ να το γράψω ...) , έχει πολύ ενδιαφέρον. Πέραν των άλλων, υπάρχει ένα μείζον θέμα με το «άσχημο» και το «όμορφο». Ξεπερνάει το θέμα μια απλής και γενικής «αισθητικής», που έτσι κι αλλοιως δεν υπάρχει και παραπέμπει σε άλλα, κάπως επικίνδυνα, βασιζόμενο σε αοριστία και αφορισμούς. Θα μπορούσε κανείς να το χαρακτηρίσει και λίγο ποιητικό. Εκει ειναι και η παγίδα του.

    Παράδειγμα. Οι άσχημες γειτονίες, οι μίζεροι άνθρωποι, οι μίζερες σχέσεις κλπ. Όμως, συνήθως, οι άσχημες γειτονίες και οι άσχημες πόλεις είναι οι φτωχές. Οι όμορφες είναι οι πλούσιες (προφανώς υπάρχουν εξαιρέσεις, ενδιάμεσες και γκρίζες ζώνες αλλά νομίζω το παράδειγμα είναι κατανοητό). Για να μη πάμε στους άσχημους και όμορφους ανθρώπους (με εξωτερικά χαρακτηριστικά ....) ...Δεν ξέρω την πρόθεση του συγγραφέα, αναφέρεται σαφώς και σε κοινωνικά θέματα, αλλά τα γενικά αφοριστικά κείμενα κρύβουν κινδύνους. Επομένως, ναι Αλίκη, θέλει λίγο προσοχή. Τι εννοούμε άσχημο και τι όμορφο .. και τι κρύβεται πίσω από αυτό.

    Και ειδικά για το τελευταία φράση του κειμένου, περί αγάπης κλπ. Aκόμα και οι μεγαλύτεροι εγκληματίες κατά της ανθρωπότητας, αγαπάνε. Τον σκύλο τους, τα παιδία τους, τη σύζυγο, - ενίοτε και την ερωμένη τους -. Και συγκινούνται. Και κάνουν και φιλανθρωπίες. Και άμα υποπέσει κάποιος αδικημένος στην αντίληψή τους, του βρίσκουν μια δουλίτσα. Δυστυχώς η αγάπη και μόνον αυτή, δεν αρκεί. Σκληρό ... αλλά μάλλον αληθινό.

    Παράθεση του Νίκου (unick). Ναι συμφωνώ για το δικαίωμα των διαφορετικών να υπάρχουν. Και σωστά τίθεται. Αλλά θεωρώ εξαιρετικά επικίνδυνες (και ας μου επιτραπεί χαρακτηρισμός Νίκο), δύο από τις προσεγγίσεις σου. Κατ' αρχην δεν ξέρω αν υιοθετεί το κείμενο η φίλη που το παρέθεσε. Εσύ ξεκινάς απο αυτό και βασιζόμενος στο πργματικά αφοριστικό ύφος του κειμένου οδηγείς σε πλήρη αδράνεια για ότι υπάρχει γύρω μας.

    Πρώτη. Με τι κριτήρια θα κρίνουμε τους άλλους (ανθρώπους και καταστάσεις) ...?? Μα προφανώς με τα δικά μας. Δυστυχώς είτε μας αρέσει είτε όχι, είτε το λεμε είτε όχι, δεν μπορούμε πάντα να είμαστε στο «ενδιάμεσο». Υπάρχουν καταστάσεις, γεγονότα, απόψεις, στάσεις ζωής και άλλα που μας βρίσκουν κάθετα αντίθετους. Και εκεί, λέμε «οχι» είμαστε στην άλλη πλευρά. Και τις πολεμάμε. Και θα θέλαμε όντως με μια κλωτσιά να τις σουτάρουμε σε άλλο γαλαξία. Υπάρχουν βέβαια και πολλές άλλες στις οποίες, ναι είμαστε κάπου ενδιάμεσα. Και άλλες με τις οποίες ταυτιζόμαστε και τις οποίες υπερασπίζουμε. Και για ξεκαθαρίζουμε με την έννοια του «ρατσισμού» και της «διαφορετικότητας» ή και της "αντικειμενικότητας". Ας μπει ένα όριο βρε παιδία. Δηλαδή αυτός που εναντιώνεται πχ στην κουλτούρα της τηλεόρασης σήμερα, είναι ρατσιστής απέναντι στους καημένους και αδύναμους παραγωγούς και διαμορφωτές συνειδήσεων ? Είναι το ίδιο με εκείνον που καιει σπίτια μεταναστών ? ή με τον άλλον που βουτάει τα παιδία του με το ζόρι από την παρέλαση επειδή «το αλβανάκι» κρτάει τη σημαία? Η που στραβοκοιτάζουν την Ελληνίδα μαμά που μιλάει με το «αλβανάκι» του σχολείου? Υπερβάλλω λίγο, ε? Ναι. Το ξέρω. Αλλά όχι και πολύ και όχι πάντα.

    Δεύτερον. «Είσαι και εσύ υπεύθυνη» ...με ότι αυτό συνεπάγεται - κατά τη γνώμη κάποιου άλλου- . Ε και λοιπόν ? Έχουμε ξαναγράψει για το θέμα της ευθύνης. Μεγάλη παγίδα. Δηλαδή η Alicia, o unick, o thank …αλμπέρτος (hastr….), o …… ο καθένας ατομικά, έχουν την ίδια ευθύνη που έχουν οι κυβερνήσεις, οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης, οι βρισκόμενοι στα κέντρα λήψης αποφάσεων και διαμόρφωσης. Οχι δεν έχουμε την ίδια. ....«Μα εμείς τους εκλέγουμε ...» . Ωραία ... Επομένως, ο πολίτης του γκέτο μιας πόλης της Λ. Αμερικής ας πρόσεχε, γιατί με δική του ευθύνη εκλέγονται (όπου εκλέγονται) κυβερνήσεις που αναπαράγουν τη δική του ζωή. Μάλιστα. Πολιτικο-κοινωνικο-αισθητικος μαζοχισμός δηλαδή. Αν, επομένως, ο κάποιος άλλος μας θεωρεί υπεύθυνους, ας το πεί.

    Και για να σοβαρευτούμε, μπορεί οι δομές δημοκρατίας σήμερα να υπερτερούν πολλών άλλων, αλλά έχουμε πολύ, μα πολύ δρόμο μέχρις ότου ταυτίσουμε τους πολίτες με τις εξουσίες, να πούμε πως όλοι συμμετέχουν το ίδιο, και όλα λειτουργούν ιδεατά.

    Εν κατακλείδι, όσο επικίνδυνα μπορεί να είναι τέτοια άρθρα, άλλο τόσο επικίνδυνο ειναι, να "αρπάζουμε" αυτόν που το παρέθεσε και να του λέμε πως "δεν πρέπει να κρίνουμε, να εναντιωνόμαστε ή να θέλουμε να αλλάξουμε κάτι, φταις και εσυ για όλα αυτα.". Και με πολλές δόσεςι ενοχής.

    Είναι άλλο ο σεβασμός της διαφορετικότητας και άλλο η εναντίωση σε συστήματα, αισθητικές, στάσεις ζωής που κατά κανόνα δεν πάνε παράλληλα με τα δικά μας, δεν συν-υπάρχουν, αλλά κυριαρχούν στα πάντα. Πχ. τηλεόραση, εταιρείες παραγωγής κλπ (μίας και είμαστε σε μουσικό σαιτ). Σέβομαι το νόμιμο δικαίωμα φυσικής ύπαρξης των περισσότερων καναλιών και άλλων συναφών μέσων, όπου αποκλείουν δια ρόπαλου εξαιρετικούς καλλιτέχνες και δημιουργούς, αλλά διατηρώ κάθε δικαίωμα να αποκαλώ σκουπίδια πολλά απ όσα προβάλλονται και να ενισχύω με οποιονδήποτε τρόπο τους «άλλους».

    Και ένα τελευταίο. Δεν ξέρω τις προθέσεις της Alicia, αλλά κατέγραψε το κείμενο ως απλά «ενδιαφέρον». Δεν ξέρω αν το ασπάσθηκε και πόσο της «μίλησε» Και είναι 17. Και οι αναζητήσεις της προφανώς περνάνε μέσα από πολλούς δρόμους. Εξαιρετικά χρήσιμες οι επισημάνεις .. εξαιρετικά επικίνδυνες οι ενοχικές τοποθετήσεις και ισοπεδώσεις εννοιών.

    rory166
    08.03.2006, 16:36
    δηλαδη εγω πρεπει να εξοριστω???κοιταξτε λιγο αριστερα........πως ειμαι ετσι!!!
    Paloukeze
    26.04.2007, 03:56
    Πολύ "επικίνδυνο" άρθρο. Θα μπορούσε να είναι μέρος του "Ο Αγών Μου" σε light έκδοση. Προφανώς το καλύτερο είναι να ομορφύνουμε του άσχημους όπως είπε ο φίλος Hastaroth. Αλλιώς θα γίνουμε μικροί Χίτλερ...

    Δεν υπάρχει ειρήνη χωρίς δικαιοσύνη



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Paloukeze στις 26-04-2007 03:57 ]


    επισυναπτόμενα: hitler.jpg