ελληνική μουσική
    398 online   ·  210.896 μέλη

    Παιδεία και Εκκλησία: Ο παρατεταμένος ελληνικός Μεσαίωνας

    vouliakis
    15.11.2006, 01:02
    Mα η καθολική και εκκλησία -για παράδειγμα- δεν έχει αντίρρηση να είναι μάθημα επιλογής το μάθημα των θρησκευτικών. Διαβάστε ξανά το πρώτο post γιατί χάνουμε την ουσία της συζήτησης, νομίζω...

    "...σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως στην Πορτογαλία, την Ιταλία ακόμη και την Ιρλανδία, το μάθημα των Θρησκευτικών είναι προαιρετικό ή διδάσκεται στην αρχή ή στο τέλος του προγράμματος ώστε να διευκολύνονται όσοι μαθητές δεν επιθυμούν να το παρακολουθήσουν..."





    prosilios
    15.11.2006, 01:10
    γιατι θεωρείται σημαντικη η διδασκαλία επί παραδείγματι των μιγαδικών αριθμών και δεν θεωρείται σημαντική η διδασκαλία της Παραδόσεως του Γένους μας;
    τούτο το Ελλαδιστάν δε στηρίχτηκε στους δυτικοφερμένους λόγιους,στηρίχτηκε στα αίματα των νεομαρτύρρων και των πεινασμένων φουστανελάδων σαν τον Μακρυγιάννη που αντιστάθηκαν, ο καθένας με τον τρόπο του, στον ραγιαδισμό για του "Χριστού την πίστη την Αγία και της Πατρίδος την ελευθερία" όπως λένε οι ίδιοι στ απομνημονεύματα τους.
    δεν μαχονταν για λογαρίθμους κι εξισώσεις,ούτε για μιτοχόνδρια και κβάντα..για ορθοδοξη πίστη μάχονταν κι ελληνική ιστορία...
    vouliakis
    15.11.2006, 01:15
    Μύθοι...

    Να ένα κειμενάκι του Νίκου Δήμου:
    Η ενηλικίωση των Ελλήνων

    για την οριστική μας χειραφέτηση




    movflower
    15.11.2006, 01:15
    όταν έχουνε θάψει τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη και δεν χαίρονται με τη θυσία των ανταρτών, τι ψάχνεις για συνείδηση;

    μάλλον σε τέτοια παράλληλη εποχή σκοτώσανε τον Σωκράτη και παραδώσανε για πάντα τον Κολωκοτρώνη στη λήθη.

    είναι τα καράβια σάπια και τα ξεχνάμε στην παραλία πριν τα ρίξουμε στη φωτιά.

    semplice
    15.11.2006, 01:18
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 15-11-2006 στις 01:10 έγραψε...

    γιατι θεωρείται σημαντικη η διδασκαλία επί παραδείγματι των μιγαδικών αριθμών και δεν θεωρείται σημαντική η διδασκαλία της Παραδόσεως του Γένους μας;



    Πιστεύω διότι στον "πολιτισμό απώλειας της καρδιάς " δεν έχουν θέση
    οι Παραδόσεις παρά μονάχα οι μιγαδικοί και όποιοι άλλοι ΑΡΙΘΜΟΙ.
    Αλλωστε αριθμοί είμαστε για αυτόν τον ¨πολιτισμό".Αριθμοί
    χωρίς πνευματική οντότητα και χωρίς ψυχή.

    Δικός μας είναι δυστυχώς.Και εγώ και εσύ τον φτιάξαμε προσήλιε

    "Συνένοχοι στο φόνο" που λέει ο Τσακνής

    Αντε και πρέπει να κοιμηθούμε γλυκά τώρα.Περαστικά μου ,ξέρω.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 15-11-2006 01:21 ]


    prosilios
    15.11.2006, 01:21
    Παράθεση:

    Το μέλος vouliakis στις 15-11-2006 στις 01:15 έγραψε...

    Μύθοι...

    Να ένα κειμενάκι του Νίκου Δήμου:
    Η ενηλικίωση των Ελλήνων

    για την οριστική μας χειραφέτηση







    ξαναπάμε πάλι,στην διαφορετική ανθρωπολογία του δυτικού διαφωτισμού και της καθ ημάς Ανατολής.
    Γρηγόριος Παλαμάς σε αντιπαράθεση με τον Βαρλαάμ τον Καλαβρό...
    όλη η νεοελληνική μας ιστορία,μια συνεχής επανάληψη του δικού τους διαλόγου είναι...
    οι Δυτικοί είναι καλοί στο να εντοπίζουν τα στραβά μας,πλανώνται όμως πλάνην οικτράν όταν αποπειρώνται να τα ερμηνεύσουν ή πολύ περισσότερο να τα θεραπεύσουν...
    στο ίδιο λάθος υποπίπτει κι ο συμπαθέστατος Δήμου...
    movflower
    15.11.2006, 01:23
    Λατρεία ο Νίκος Δήμου.
    έρωτας μεγάλος με τα γραπτά του από τον καιρό που ήμουνα ακόμα στο γυμνάσιο.

    πολύ γέλιο τότε που τον έφερε το ΑΚΕΛ στην Κύπρο να μιλήσει για τον κομμουνισμό και τελικά χρησιμοποίησε ως βάση το ειρωνικό του λεξικό.
    Τέλειος.
    όμως δεν συμφωνάμε πάντα σε όλα, έτσι;

    jorge
    15.11.2006, 01:23
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 15-11-2006 στις 01:10 έγραψε...

    γιατι θεωρείται σημαντικη η διδασκαλία επί παραδείγματι των μιγαδικών αριθμών και δεν θεωρείται σημαντική η διδασκαλία της Παραδόσεως του Γένους μας;


    Ποιός το λέει αυτό; Και τα 2 είναι εξίσου σημαντικά και νομίζω πως ο καθένας συμφωνεί μ' αυτό.
    vouliakis
    15.11.2006, 01:28
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 15-11-2006 στις 01:21 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος vouliakis στις 15-11-2006 στις 01:15 έγραψε...

    Μύθοι...

    Να ένα κειμενάκι του Νίκου Δήμου:
    Η ενηλικίωση των Ελλήνων

    για την οριστική μας χειραφέτηση







    ξαναπάμε πάλι,στην διαφορετική ανθρωπολογία του δυτικού διαφωτισμού και της καθ ημάς Ανατολής.
    Γρηγόριος Παλαμάς σε αντιπαράθεση με τον Βαρλαάμ τον Καλαβρό...
    όλη η νεοελληνική μας ιστορία,μια συνεχής επανάληψη του δικού τους διαλόγου είναι...
    οι Δυτικοί είναι καλοί στο να εντοπίζουν τα στραβά μας,πλανώνται όμως πλάνην οικτράν όταν αποπειρώνται να τα ερμηνεύσουν ή πολύ περισσότερο να τα θεραπεύσουν...
    στο ίδιο λάθος υποπίπτει κι ο συμπαθέστατος Δήμου...



    Mα που τα ειδες ολα αυτά??? Ένας δεν είναι ο Διαφωτισμός? Διαφορετικά διαφωτίζονται οι υπόλοιποι λαοί και διαφορετικά οι Έλληνες?




    prosilios
    15.11.2006, 01:30
    Χόρχε οι μιγαδικοί αριθμοί μου φανηκαν ελάχιστα χρήσιμοι..

    περισσότερο τους έμαθα από κέφι...

    είναι όμως υποχρεωτικοί.το ίδιο και τα μιτοχονδρια ή τα σωμάτια Golgi,ή ο περιοδικός πίνακας των στοιχείων...κλπ κλπ....


    όταν όμως ο δασκαλος μου στην Α Γυμνασίου,μου έδωσε να κάνω εργασία για τον Κόντογλου και με μαθαινε Οδύσσσεια από την μεταφραση του Καζαντζακη σημάδεψε βαθιά κι ανεξίτηλα τη ζωή μου...

    κι αυτό θέλουν κάποιοι να το κάνουν προαιρετικό....


    nefos
    15.11.2006, 01:31


    @ Στο Λύκειο σταμάτησα να παρακολουθώ το μάθημα των Θρησκευτικών.

    Στην αρχή υπήρξε ξάφνιασμα από την διεύθυνση του σχολείου, αλλά φυσικά και το δέχτηκαν όταν τους ενημέρωσα πως είμαι αβάπτιστη για αυτό και δεν είμαι υποχρεωμένη να παρακολουθήσω κάτι που μου επιβάλλεται με τέτοιο τρόπο, δηλαδή στο ότι σώνει και ντε πρέπει να ακολουθήσω τον Χριστιανισμό.

    Είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητο θέμα και δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει αυτή η στάση τόσων χρόνων από το Υπουργείο Παιδείας.

    Το τι, που και γιατί πιστεύω καθορίζεται από τόσα άλλα πλην ενός μαθήματος που δεν αγγίζει καν την φιλοσοφική εικόνα της συγκεκριμένης θρησκείας.

    *υποσημείωση: φυσικά κατέληξα να πηγαίνω στο μάθημα, ήταν βαρετά να κάθομαι μόνη έξω κι η καθηγήτρια προσπάθησε να αγγίζει κι άλλες θρησκείες μετά από πρότασή του 5μελούς του τμήματος.
    prosilios
    15.11.2006, 01:33
    Παράθεση:
    Mα που τα ειδες ολα αυτά??? Ένας δεν είναι ο Διαφωτισμός? Διαφορετικά διαφωτίζονται οι υπόλοιποι λαοί και διαφορετικά οι Έλληνες?


    έχουμε ένα κακό κουσούρι εμείς...έχουμε ένα άλλο Φως για να δια-φωτιστούμε..του Γρηγορίου του Παλαμά και των ομοίων του...

    και ιστορικά,ναι..δεν συμπίπτει ο ευρωπαικός με τον καθ ημάς διαφωτισμό.
    semplice
    15.11.2006, 01:35
    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 15-11-2006 στις 01:23 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 15-11-2006 στις 01:10 έγραψε...

    γιατι θεωρείται σημαντικη η διδασκαλία επί παραδείγματι των μιγαδικών αριθμών και δεν θεωρείται σημαντική η διδασκαλία της Παραδόσεως του Γένους μας;


    Ποιός το λέει αυτό; Και τα 2 είναι εξίσου σημαντικά και νομίζω πως ο καθένας συμφωνεί μ' αυτό.




    Ποιος λέει πως ο καθένας συμφωνεί με το να διδάσκονται οι Παραδόσεις του Γένους μας;Ελάχιστοι μάλιστα πλέον τολμούν να το πουν πως πρέπει.
    Αν συμφωνούσαν μάλιστα αυτοί που έχουν την ευθύνη για αυτό θα τις μαθαίναμε.
    Και δεν θα βρισκόμασταν τώρα στη θέση να συζητάμε για τα αυτονόητα.

    jorge
    15.11.2006, 01:35
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 15-11-2006 στις 01:30 έγραψε...

    Χόρχε οι μιγαδικοί αριθμοί μου φανηκαν ελάχιστα χρήσιμοι..


    Κι όμως, χωρίς μιγαδικούς η επιστήμη θα ήταν σήμερα πολύ πολύ πίσω. Και για να προλάβω κάποιους, λέγοντας επιστήμη εννοώ και την ιατρική.

    Γιατί λοιπόν η πρόοδος της ιατρικής να είναι λιγότερο σημαντικό πράγμα από την Οδύσσεια;
    vouliakis
    15.11.2006, 01:38
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 15-11-2006 στις 01:30 έγραψε...


    ...όταν όμως ο δασκαλος μου στην Α Γυμνασίου,μου έδωσε να κάνω εργασία για τον Κόντογλου και με μαθαινε Οδύσσσεια από την μεταφραση του Καζαντζακη σημάδεψε βαθιά κι ανεξίτηλα τη ζωή μου...

    κι αυτό θέλουν κάποιοι να το κάνουν προαιρετικό....





    Να... Αυτές είναι οι "σειρήνες αποπροσανατολισμού"... Ποιός μίλησε για Καζαντζάκη (που ήταν αφορισμένος, αν δεν κάνω λάθος) ή για Κόντογλου?
    Για το μάθημα των θρησκευτικών μιλάμε...


    prosilios
    15.11.2006, 01:45
    Παράθεση:

    Το μέλος jorge στις 15-11-2006 στις 01:35 έγραψε...

    [
    Κι όμως, χωρίς μιγαδικούς η επιστήμη θα ήταν σήμερα πολύ πολύ πίσω. Και για να προλάβω κάποιους, λέγοντας επιστήμη εννοώ και την ιατρική.

    Γιατί λοιπόν η πρόοδος της ιατρικής να είναι λιγότερο σημαντικό πράγμα από την Οδύσσεια;




    τα επη του Ομήρου έχουν κι αρκετή ιατρική μέσα...και πολλά μαθηματικά,περισσότερα από όσα υποπτεύεσαι...


    έλεγαν οι πρόγονοι μας:

    "Πασά τε επιστήμη,χωριζομένη δικαιοσύνης καί τής άλλης αρετής,πανουργία τις,
    καί ού σοφία φαίνεται."
    Πλάτων
    (Κάθε επιστήμη,όταν χωρίζεται από τη δικαιοσύνη και την υπόλοιπη αρετή,γίνεται
    πανουργία κι όχι σοφία).


    η κατάθλιψη θα έιναι το υπ αριθμόν ένα νόσημα στις δυτικές κοινωνίες τον αιώνα που διανύουμε.αυτό ανακοινώνεται σε ιατρικά συνέδρια διεθνώς.....


    κατι δεν πάει καλά με τις αξιολογήσεις μας και τις προτεραιότητες μας λοιπόν-προσωπικές και κοινωνικές....

    ή στραβός ειν ο γιαλός ή στραβα αρμενίζουμε.

    prosilios
    15.11.2006, 01:51
    Παράθεση:

    Το μέλος vouliakis στις 15-11-2006 στις 01:38 έγραψε...

    [Q]

    Να... Αυτές είναι οι "σειρήνες αποπροσανατολισμού"... Ποιός μίλησε για Καζαντζάκη (που ήταν αφορισμένος, αν δεν κάνω λάθος) ή για Κόντογλου?
    Για το μάθημα των θρησκευτικών μιλάμε...





    τα θρησκευτικά αγαπητέ περιλαμβάνουν και Κοντογλου και Παπαδιαμάντη και Κουκουζέλη και Ρωμανό Μελωδό και Κοσμα Αιτωλό και Κοσμά Φλαμιάτο (και Καζαντζακη ,όσο κι αν σου φαινεται περίεργο...)και ορθόδοξη αρχιτεκτονική και τις ιερές λεγομενες τεχνες μεταξυ των οποίων η βυζντινή μουσική,η εικονογραφία,η ιερορραπτική,η ξυλογλυπτική,η καλλιγραφία...

    μόνο εκεί μαθαίνει το παιδί την ύπαρξη τους....

    συνεπως δεν μιλαμε για προαιρετικότητα αλλά για ΞΕΡΙΖΩΜΑ,κυριολεκτικώς
    Astron
    15.11.2006, 01:54
    Παράθεση:

    Το μέλος prosilios στις 15-11-2006 στις 01:10 έγραψε...
    γιατι θεωρείται σημαντικη η διδασκαλία επί παραδείγματι των μιγαδικών αριθμών και δεν θεωρείται σημαντική η διδασκαλία της Παραδόσεως του Γένους μας;


    Τί σχέση έχει η διδασκαλία της παράδοσης των Ελλήνων με το να προσηλυτίζουμε τα νέα παιδιά σε μία συγκεκριμένη θρησκεία;
    Σεβασμός στην παράδοση της Ελλάδας είναι να διδαχτεί κανείς την ιστορία της και όχι να επιβάλλονται οι απόψεις των παππούδων μας. Άλλωστε αν ίσχυε αυτό, για να σεβόμαστε τους αρχαίους θα έπρεπε να πιστεύουμε στο δωδεκάθεο...

    vouliakis
    15.11.2006, 01:57
    Είμαι ενήμερος για τα βιβλία, φίλε prosilios.
    Επίσης, ξέρω να πω στα παιδιά μου, πού αλλού να ψάξουν να διαβάσουν για όλους αυτούς που αναφέρεις...


    dijo
    15.11.2006, 04:51
    Έχω την εντύπωση πως κάπου μπερδεύτηκαν τα πράγματα. Τι σχέση έχουν η ελληνικότητα, ο αφελληνισμός, η παράδοση του Γένους, ο Μακρυγιάννης, ο Κόντογλου και τα επη του Ομήρου, με τον τρόπο που διδάσκονται τα θρησκευτικά, καθώς και με την υποχρεωτική ή προαιρετική διδασκαλία τους;
    Ο τρόπος με τον οποίον τα θρησκευτικά διδάσκονται είναι, κατά τη γνώμη μου, προσηλυτιστικός και οδηγεί στη μισαλοδοξία. Όλα τα χρόνια στο σχολείο (εκτός από ένα ή δύο στο λύκειο, δε θυμάμαι ακριβώς) το μόνο που διδασκόμασταν στο μάθημα των θρησκευτικών ήταν η ορθοδοξία. Άρα λοιπόν, αυτό που πρέπει να γίνει, είναι είτε να αλλάξει ο τίτλος του μαθήματος από "θρησκευτικά" σε "χριστιανικά ορθόδοξα", είτε να παιδιά να διδάσκονται την ιστορία και τη διδασκαλία όλων των θρησκειών, πράγμα που πιστεύω πως θα μπορούσε να αποτελεί μια χρήσιμη γνώση προσφερόμενη από το σχολείο. Αντίθετα, οι αναφορές σε καλούς χριστιανούς (ορθόδοξους πάντα) και κακούς "υπόλοιπους", και η υποχρέωση του δασκάλου «να τονίζει ότι πολλοί πόλεμοι συνδέονται με την άνοδο του Ισλάμ», αποτελούν προσπάθεια εμφώλευσης του φανατισμού στις καρδιές των παιδιών.
    Εάν λοιπόν αλλάξει ο προσηλυτιστικός τρόπος διδασκαλίας, μπορεί όποιος θέλει να εμβαθύνει τη γνώση του για τη θρησκεία του μέσω κατηχητικού, βιβλίων κλπ, χωρίς αυτό πλέον να είναι αποτέλεσμα πλύσης εγκεφάλου στην οποία υπόκεινται οι μαθητές, αλλά συνειδητή επιλογή.

    Υ.Γ.1

    Παράθεση:
    prosilios:
    τα θρησκευτικά περιλαμβάνουν [...] και τις ιερές λεγομενες τεχνες μεταξυ των οποίων η βυζντινή μουσική,η εικονογραφία,η ιερορραπτική,η ξυλογλυπτική,η καλλιγραφία...


    Απορία: Διδάχτηκε ποτέ κανείς τέτοια πράγματα στα θρησκευτικά;

    Υ.Γ.2 Ποτέ δεν κατάλαβα τη σημασία της βαθμολόγησης στο μάθημα των θρησκευτικών.