Ορθοί στα τεiχη
Ποτέ να ΜΗΝ λες ποτέ.
17 Μαρτίου 2008, 11:51
ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΥΣΙΟΥ!!!


Μήπως είμαστε στα πρόθυρα του Γ’ Βαλκανικού Πολέμου; Από τον Μακεδονικό Αγώνα του 1908 και τους Βαλκανικούς πολέμους στα Βαλκάνια του 2008.
Γράφει ο κ. Γιάννης Μήτσιος
Πολιτικός επιστήμων- διεθνολόγος πανεπιστημίου Northeastern Βοστώνης.


Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από το τέλος του Μακεδονικού Αγώνα 1904-1908 που προετοίμασε ουσιαστικά τους Βαλκανικούς Πολέμους που ακολούθησαν το 1912-13 και διπλασίασαν τη χώρα μας. Ταυτόχρονα αποτέλεσε και το έναυσμα για την συρρίκνωση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας που ακολούθησε με το κίνημα των Νεοτούρκων αλλά και στην ίδια μας τη χώρα με το Στρατιωτικό Κίνημα στο Γουδί, που έφερε το Βενιζέλο μετά τη διάλυση του τότε πολιτικού συστήματος και του δικομματισμού της εποχής.

Η επανάληψη της ιστορίας
Ποιος είπε λοιπόν ότι η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται Τα Βαλκάνια ξανά στο επίκεντρο παγκοσμίων εξελίξεων. Απ΄ εδώ ξεκίνησε η αρχή του τέλους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και σήμερα εδώ κατέρρευσε το διεθνές δίκαιο πρόσφατα και η μεταπολεμική διεθνή ισορροπία και σταθερότητα με την ανεξαρτησία του Κοσόβου και την αλλαγή συνόρων που κανείς δεν ξέρει που θα οδηγήσει.
Τα Βαλκάνια από τη Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου 1871, έως σήμερα πάσχουν από την μη ολοκλήρωση των εθνικών τους κρατών, και πώς να ολοκληρωθούν άραγε όταν όλα είναι τόσο αλληλοσυνδεόμενα και κουβαλούν τόσο ισχυρές μνήμες και ποταμούς αιμάτων. Το περίφημο Ανατολικό Ζήτημα είναι παρών υπό άλλη μορφή και σήμερα. Στις αρχές του περασμένου αιώνα, η Ελλάδα, η Σερβία και η Βουλγαρία πολέμησαν με την Τουρκία και μεταξύ τους για την εθνική τους ολοκλήρωση. Ειδικότερα, στο Μακεδονικό Αγώνα, ο ελληνισμός έτρεξε να διασώσει τη Μακεδονία από τον Βουλγαρικό παράγοντα και τον Τουρκικό ζυγό μέσα σε μια περίοδο που είχε δρομολογηθεί και από τις Μεγάλες Δυνάμεις η διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Την ίδια περίοδο, το Κρητικό ζήτημα ήταν άλλο ένα ζήτημα μετά το Μακεδονικό που απαιτούσε τη λύση και δικαίωσή του με την απελευθέρωση της Κρήτης και την ενσωμάτωσή της στη μητέρα πατρίδα. Δεν ξέρω, αν και πως η ιστορία θα μας δικαιώσει για την ηττοπαθή μας σημερινή στάση στις διαπραγματεύσεις με τα Σκόπια αναλογιζόμενοι την σύγχρονη ιστορία μας τον Μακεδονικό Αγώνα του Παύλου Μελά, τους απελευθερωτικούς αγώνες για τη Μακεδονία μας το 1912-3 και το αίμα των προγόνων μας για την ελευθερία και την ανεξαρτησία του ελληνισμού.
Παρούσες σ΄ όλες τις συγκρούσεις οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής, Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία και Ρωσία, ενώ η Αλβανία ιδρύθηκε με την στήριξη των Ιταλών το 1914. Στον Α’ ΠΠ τα Βαλκάνια διχάστηκαν μεταξύ Αγγλογάλλων και Γερμανών και η χώρα μας πλήρωσε βαρύτατο τίμημα με τον Εθνικό Διχασμό. Μετά το Β’ ΠΠ μοιράστηκαν στα δύο μπλοκ της Δύσης και της Σοβιετικής Ένωσης πλην Γιουγκοσλαβίας και Αλβανίας.

Οι σημερινές αναλογίες
Αυτά που συμβαίνουν σήμερα στην βαλκανική σκακιέρα ή επιδιώκεται να γίνουν είναι:
- ο στόχος της δημιουργίας της Μεγάλης Αλβανίας
- η ύπαρξη κράτους με την ονομασία Μακεδονία υπό κάθε μορφή (σύνθετη, διπλή, συνταγματική κλπ)
-η ενδεχόμενη διχοτόμηση των Σκοπίων μεταξύ Αλβανίας και Βουλγαρίας μετά από τη δημιουργία της Μεγάλης και το αδιέξοδο στις σχέσεις Ελλάδας- Σκοπίων, με τη μη ένταξή τους στο ΝΑΤΟ, με μη εγγυημένη στρατιωτική ασφάλεια
-η ενδεχόμενη χρήση των μουσουλμανικών μειονοτήτων από την Τουρκία σε Ελλάδα και Βουλγαρία.
Η μεγάλη διαφορά έγκειται στο γεγονός ότι τότε οι αλλαγές γίναν μέσα από αιματηρούς πολέμους, πολύχρονους αγώνες και σκληρές αναμετρήσεις. Ενώ σήμερα επιδιώκεται να λυθούν μέσω διπλωματίας, μονομερών αναγνωρίσεων, διαπραγματεύσεων στον ΟΗΕ και με το πατρονάρισμα της μοναδικής υπερδύναμης μέσω των μηχανισμών της ΕΕ και του ΝΑΤΟ.
Τι θα γίνει όμως αν τα Βαλκάνια δικαιώσουν για μια ακόμη φορά την ιστορία τους και διαλέξουν το δρόμο της σύγκρουσης; Κατά πόσον η Δύση είναι έτοιμη να αποτρέψει έναν Σερβοαλβανικό πόλεμο, μία στρατιωτική έλευση της Ρωσίας στην περιοχή υπό το πρόσχημα της στήριξης του διεθνούς δικαίου, μια διακοπή των σχέσεων Ελλάδας- Σκοπίων, έναν ξεσηκωμό ειρηνικό στην αρχή και βιαιότερο στη συνέχεια των αλβανικών πληθυσμών σε Σκόπια, Μαυροβούνιο και Πρέσεβο; Τι θα κάνει η Δύση αν διαλυθεί στα εξ ών συνετέθει η Βοσνία- Ερζεγοβίνη; Πως θα αντιδράσει η Τουρκία που θέλει να έχει λόγο στα Βαλκανικά δρώμενα λόγω της θρησκευτικής της σχέσης και της συμμαχίας της με Αλβανία αλλά και την ενδεχόμενη αποσταθεροποιητική χρήση των μουσουλμανικών τουρκογενών μειονοτήτων σε Ελλάδα και Βουλγαρία; Αν ξεφύγει ο έλεγχος τότε να είμαστε σίγουροι ότι ο Γ’ Βαλκανικός Πόλεμος θα είναι πρό των πυλών

Και για να μην ξεχνιόμαστε - χρήσιμα διδάγματα
για την πολιτική σκηνή του τόπου.
Κλείνοντας, και μιας και δανειστήκαμε τις γεωπολιτικές αναλογίες από τον 20ο στον 21ο αιώνα θα παραθέσουμε μια μικρή αναφορά στην ελληνική πολιτική σκηνή του 1908, πριν την έλευση του Βενιζέλου όπως τα περιγράφει ο ιστορικός Τάσος Βουρνάς :
«Πραγματικά η Ελλάδα την αυγή του 20ου αιώνα ήταν βουλιαγμένη στο πολιτικό και οικονομικό αδιέξοδο… η χώρα παράλυτη και με χαμένο το ηθικό της σερνόταν δέσμια στο άρμα της υποτέλειας... κύριο αίτημα να σαρωθή ο παλιός αμαρτωλός κόσμος των κοτσαμπάσηδων, των «τζακιών» και του παλαιοκομματισμού. Στην εξουσία βρισκόταν ο Κερκυραίος πολιτικός Θεοτόκης που συνέχιζε την παλιά αγγλόφιλη πολιτική του Τρικούπη, χωρίς όμως να έχει διατηρήσει ίχνος από τα θετικά σημεία της πολιτικής του προκατόχου του. Η Ελλάδα τραυματισμένη θανάσιμα, με την ανεξαρτησία της ουσιαστικά απαλλοτριωμένη στους ξένους, δεν είχε άλλη φροντίδα από το πώς θα διατηρή «άψογη» στάση απέναντι στην Τουρκία, γιατί έτσι τό θελαν οι Εγγλέζοι».
(Γουδί: Το κίνημα του 1909. `Eκδόσεις Φυτράκης)
Μήπως η Ελλάδα μετά από το τέλος αυτής της κρίσης των Βαλκανίων θα πρέπει να βρει τον Ελ. Βενιζέλο της, του 21ου αιώνα;

Συντάκτης: Γιάννης Μήτσιος
21 σχόλια - Στείλε Σχόλιο

mnk (17.03.2008)
"ο παλιός αμαρτωλός κόσμος των κοτσαμπάσηδων, των «τζακιών» και του παλαιοκομματισμού."
..............................................
"Η Ελλάδα τραυματισμένη θανάσιμα, με την ανεξαρτησία της ουσιαστικά απαλλοτριωμένη στους ξένους, δεν είχε άλλη φροντίδα από το πώς θα διατηρή «άψογη» στάση απέναντι στην Τουρκία, γιατί έτσι τό θελαν οι Εγγλέζοι». "

Ρε τι μου θυμιζει; Ρε τι μου θυμιζει;...
Τι μυρίζει έτσι;
Ααααα, μπαρούτι είναι !!

Πολύ ωραίο ποστ Νίκο και στη σωστή στιγμή.
mnk (17.03.2008)
ΥΓ. Θα μπορούσα να το είχα γράψει εγώ. ;-))
mnk (17.03.2008)
ΥΓ 2. Ξέχασα...

ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ !!
NIKOSPI (17.03.2008)
Τι λες να πιούμε και μια γουλιά για τους άθεους???Έτσι βρε για το καλό μπας και πιστέψουν!!! Α ρε τι σούργιελα που είναι οι άθεοι!!! Βρε θάυματα τους δείχνουμε, τους λέμε να το εξηγήσουν και λένε δεν ξέρουμε πως να το εξηγήσουμε, ρε φίλτατοι άθεοι σας λέω ότι ο Θεός είναι πάνω άπο τα πλαίσια τις λογική μας, πως να το εξηγήσετε αυτό??? ΠΟΙΟΣ ΑΘΕΟΣ ΘΑ ΠΆΡΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΘΈΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΉΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΓΕΛΆΣΩ???
Alexiskat (17.03.2008)
Afto einai ena arthro enos politikou epistimona, apo tous pollous pou apofoitoun kathe xrono pagkosmiws. Ta senaria pou diavazw kathimerina apo aftous ksepernoun kathe fantasia. Afti den xreiazetai kan na einai i apopsi tou. Afto omws einai kati gia to opoio mporw na milisw. Tha dokimasw na se valw loipon stin psyxologia twn katoxwn didaktorikwn ptyxiwn. "Kane oses pio polles dimosiefseis mporeis kai oso pio catchy ginentai". Prepei na einai catchy giati etsi kaneis networking sta synedria kai polles giati metrane otan psaxneis gia douleia se kapoio allo panepistimio. Esy epelekses ena apo afta ta arthra pou sou aresei epeidi sou aresei na oramatizesai nekra mwra stous dromous kai omadikous tafous. Den einai poly kalo afto kai eisai kai paidaki. Grapse gia paradeigma sto google kati san: the future of the balkans, kai diavase ta 100 antifatika arthra pou tha katevoun. ola sxedon tha einai apo politikous epistimones.
mnk (17.03.2008)
Τα σενάρια πολλά.
Τα γεγονότα θα μας δείξουν ποιό απ' όλα θα επαληθευθεί.
Πιστεύεις ότι οραματιζόμενος ο Νικός "nekra mwra stous dromous kai omadikous tafous", μπορεί και να τους προκαλέσει;;;
Πιστεύεις ότι ο οραματισμός προκαλεί γεγονότα ;
Alexiskat (17.03.2008)
den yparxei mia mono apantisi se afto. Mikres meiopsifies me fantasiwseis opoioudipote periexomenou spania prokaloun gegonota. Otan kapoia sygkyria dimiourhisei eyforo edafos gia na karpoforisoun ethnikistika ygra oneira se megali merida plithysmou tote yparxei eite provlima ennomou taksews eite to antitheto akrivws. An i propaganda kalliergeitai apo tin idia tin eksousia tote o "thymwmenos" laos mporei na ginei ena xrisimo ergaleio gia na kinithoun gegonota, pou sigoura efxarista den tha einai. Vevaia kai se aftin tin periptwsi ta oramata einai ypokinoumena.To simantiko na katalaveis einai oti ta emfytevmena oramata pou nomizw oti ennoeis, opoio to apotelesma tous, einai afto pou leei i leksi. Einai fantasiwseis, kai oso syntomotera ekselthete tou istou pou aftes plekoun toso kalytera gia sas alla kai gia tin ygeia tis koinwnias. Prospathw na dw an kserei i antilambanetai o nearos oti afta pou ton xaropoioun kai ta polemika tympana pou ixoun sto myalo tou, simainoun friki asylipti pou sto parelthon den exoun praksei mono ta alla ethni alla kai eseis pou nomizete oti panta pratete to agathon. Min pistevete stis ethnikes mythologies.Ta ethni den yparxoun. Eidika stin xersoniso pou zeite, itan thema epilogis oi ethnikes taftotites pou apodwthikan stous plithismous, kathws kai oi yiothetisi tous apo ton idio ton plithysmo itan thema epilogis i epivolis. I syneiditopoiisis tou psematos pou kalliergoun oi ethnikes mythologies, tha lytrwsei tin valkaniki.
NIKOSPI (17.03.2008)
Alexisskat ποιος σου είπε ότι ένας πόλεμος θα με χαροποιούσε??? Λάθος σου είπαν να μου γράψεις οι φίλοι σου....!!!Πες τους ότι δεν πάνε καλά!
Alexiskat (17.03.2008)
ok tous to metaferw. Molis mou dwsoun tin epomeni apantisi tha tin grapsw edw.
NIKOSPI (17.03.2008)
Την περιμένω πως και πως!!!
mnk (18.03.2008)
Αλέξη νομίζω, δεν λαμβάνεις υπ' όψιν σου κάτι κι εσύ και άλλοι που βιάζονται να σταυρώσουν τον Νίκο.
Ο Νίκος δεν ζει στην Αθήνα, ούτε στο Hong Gong. Ζει στη Χίο, με την ανάσα των Τουρκικών παραβιάσεων και απειλών στο σβέρκο του, σε καθημερινή βάση.
Αν αυτά που λέει επαληθευτούν, η Χιώτες θα είναι από τους πρώτους που θα πάρει η μπάλα. Το βρίσκω εξαιρετικά κακόγουστο και υποκριτικό να καθόμαστε απ' τα μετώπισθεν ή απ' το εξωτερικό και να κατηγορούμε ως πολεμοκάπηλο κάποιον, που αν συμβεί κάτι θα το λουστεί πρώτος αυτός κι η οικογένειά του.
Δηλαδή, τι συμβαίνει εδώ;
Ο Νίκος είναι μαζοχιστής κι έχει αυτοκτονικές διαθέσεις κι εμείς οι "ανθρωπιστές" κοπτόμαστε για την ειρήνη εκ του μακρόθεν;
Alexiskat (18.03.2008)
Entaksei mnk, alla afto einai plision tou thematos. Ennow oti isws afto na einai i pigi aftis tis stasis, alla den simainei oti einai kai swsti kai ygeiis. Aplws mou les oti apo kapou proerxetai afti i symperifora. E, entaksei kai pes oti exeis dikaio kai oti an imastan stin thesi aftwn twn anthrwpwn mporei na ta vlepame kai emeis etsi ta pragmata. Ti simainei afto diladi oti tha eixame dikaio stis theseis mas? Pio efkola o tritos kai apostasiopoiimenos alla enimerwmenos vlepei ta pragmata nifalia.
Alexiskat (18.03.2008)
Oxi polemokapilo. Fanatiko.
mnk (18.03.2008)
Mα φυσικό είναι όταν σε απειλούν συνέχεια να τα πάρεις στο κρανίο.
Η Χίος όμως δεν πάσχει μόνο από απειλές, έχει πικρά εμπειρία.
Βρες κανένα κείμενο να διαβάσεις για τη σφαγή της Χίου.

Αλλά δεν εννοώ αυτό.
Εδώ κατηγορούν τον Νίκο ότι επιθυμεί τον πόλεμο, ότι υποδαυλίζει τον πόλεμο, σχεδόν ότι προσπαθεί να τον προκαλέσει (λες και θα μπορούσε!).
Και τον κατηγορούν απ' την Αθήνα, που έτσι κι αλλιώς δεν θ' ανοίξει ρουθούνι.
Οπως λες κι εσύ "οραματίζεται νεκρούς" και δεν σκέφτεται κανένας σας, ότι ίσως αυτοί οι νεκροί να είναι ο ίδιος ο Νίκος.
Είμαι όμως σίγουρη ότι ο ίδιος το ξέρει πολύ καλά.

Εγώ βλέπω ότι ο Νίκος λέει : ΘΑ γίνει αυτό.
Δεν είδα πουθενά να λέει : Πάρτε τα όπλα να πάμε στην Τουρκία να τους σφάξουμε.
Κι εγώ αν περίμενα να μου την πέσουν θα προετοιμαζόμουν, δεν θα έπιανα το μοιρολόϊ.

Αντίθετα βλέπω να μοιρολογάνε σα χήρες, αυτοί που δεν κινδυνεύουν και να την πέφτουν σ' αυτούς που πραγματικά κινδυνεύουν.
(Είδα την ίδια στάση και προς ένα νεαρό που μένει κοντά στα σύνορα με τα Σκόπια.)

Σας σοκάρει το ότι ετοιμάζονται να αμυνθούν;
Δηλαδή εσείς οι "αποστασιοποιημένοι" πως θα το βρίσκατε σωστό;
Να πουν αυτοί οι άνθρωποι, "περάστε πηδήξτε μας, πάντα στη διάθεσή σας";
Alexiskat (18.03.2008)
to blog afto den exei sxesi me amyna. Exei sxesi me kataktisi tis Konstantinoupolews, katastrofi twn tourkwn, epalithefsi profiteiwn kai missalodoksia. Apopneei epektatismo kai ethniko alytrwtismo. Pou ta eides ta peri amynas. Episis mou les:

Εγώ βλέπω ότι ο Νίκος λέει: ΘΑ γίνει αυτό. Δεν είδα πουθενά να λέει: Πάρτε τα όπλα να πάμε στην Τουρκία να τους σφάξουμε.

To "tha ginei afto" sxedon se ola ta post synodevetai me stixous tou styl "erxetai i wra sas tourkakia" kai diafora alla xaroumena tragoudia. Sxedon ftanei se ektasi otan kanei paste ta posts me to oti tha sfagoun oi tourkoi, kai oti tha paroume (piooi?) tin poli (diki mas einai?). Diladi an den einai alytrwtismos afto tote ti einai? Dystyxws apo to idio pasxeis kai esy, isws epeidi mgegalwses me ethnikous mythous kai prasina aloga. Twra pia einai arga.
mnk (18.03.2008)
Βέβαια, κι εγώ επιθυμώ να γίνει πάλι δική μας η Πόλη.
(Οι περισσότεροι Ελληνες το επιθυμούν, αλλά ςςςςς.... τό 'χουν κρυφό).
Κι εγώ λαμβάνω σοβαρά υπ' όψιν μου τις προφητείες.
(Οι περισσότεροι ορθόδόδοξοι το κάνουν, αλλά ςςςςς.... τό 'χουν κρυφό).
Κι εγώ πιστεύω ότι η Πόλη θα έπρεπε να είναι δικιά μας.
(Οι περισσότεροι Ελληνες το πιστεύουν, αλλά ςςςςς.... τό 'χουν κρυφό).
Είμαι αθεράπευτη λες, εεε;
Ωραία !!

Αλυτρωτισμός είναι να λες : "πάρτε τα όπλα να ξεκινήσουμε εμείς τον πόλεμο".
Οχι να λες : "άμα μας την πέσετε, να δείτε τι θα πάθετε".
Υπάρχει διαφορά, δεν μπορείς να την δεις;

Alexiskat (18.03.2008)
Sygnwmi to parapanw einai lathos. Alytrwtismos einai na theleis na prosartiseis edafi alou kratous sto diko sou.
mnk (18.03.2008)
Για την ακρίβεια, αλυτρωτισμός είναι να :

πιστεύεις ότι κάποια εδάφη του γειτονικού κράτους είναι δικά σου εδάφη που βρίσκονται υπό κατοχήν

ΚΑΙ

να επιδιώκεις να βρεις την αφορμή για να τα διεκδικήσεις δια της ΒΙΑΣ,

ΚΑΙ

αν δεν μπορείς να βρεις αφορμή, να προσπαθείς να την ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙΣ.


Οι εθνικές μνήμες έχουν τόση σχέση με τον αλυτρωτισμό, όση έχει και ο πατριωτισμός με τον εθνικισμό.
Κάποιοι αρέσκονται να συγχέουν τις έννοιες.
Αλλοι από αδυναμία κατανόησης των λεπτών αποχρώσεων κι άλλοι επειδή αυτό τους εξυπηρετεί στα πολιτικά τους παιχνιδάκια.
NIKOSPI (18.03.2008)
Και τις είπα να μην ρεζιλέυει έτσι το φίλτατο, και αυτή το χαβά τις!!!Έλα ρε δεν το λυπάσαι????Κρίμα είναι!!!
mnk (18.03.2008)
Κάτσε καλάαααααα..
Δεν ρεζιλεύω και δεν ρεζιλεύομαι.
Απλά, πέρασα το blog σου για forun και συζητάω.
Δεν πιστεύω να σε πειράζει, ε;;; :-Ρ
NIKOSPI (18.03.2008)
Όχι βέβαια!!!Να σου πω και εγώ την αλήθεια, τα θέλει και ο Alexiskat!!!Αφού τα θέλει ας τα πάθει!!!;)

Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
nikospi
Νικόλαος
από Χίος, Ελλάδα


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/nikospi

ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ



Επίσημοι αναγνώστες (1)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links