Μουσική=Ζωή=Αγάπη & Ψυχή...
Blog δημοσιεύσεων, Αντωνιάδη Κωνσταντίνου...
30 Νοεμβρίου 2006, 15:00
Θάνος Μικρούτσικος, μια μεγάλη φυσιογνωμία της ελληνικής, έντεχνης, μουσικής...


Ο Θ. Μικρούτσικος, εμφανίζεται στο μουσικό χώρο τέλη του ΄60, με κλασσικές σπουδές θεωρίας, πιάνου και σύνθεσης στις παρακαταθήκες του. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πάτρα, στην Αθήνα όμως ολοκληρώνει τον κύκλο των σπουδών του, τελειώνοντας το Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου.

Στη δισκογραφία εμφανίζεται το 1975 με τα Πολιτικά Τραγούδια, σηματοδοτώντας το μεταπολιτευτικό μουσικό κλίμα της εποχής. Προβάλλει το πολιτικό στοιχείο μέσα από ποιήματα των Ν. Χικμέτ και Β. Μπίρμαν, συνδυάζοντας την αμεσότητα του τραγουδιού με πολυποίκιλες μουσικές φόρμες της σύγχρονης αβάντ γκάρντ. Με αγωγό την φωνή της Μ. Δημητριάδη, ιδανικής ερμηνεύτριας των τραγουδιών του, δημιουργεί εξ αρχής ρεύμα μουσικό.

Βρίσκοντας ανταπόκριση στο κοινό, μια περίοδο που το ελληνικό τραγούδι, απελευθερωμένο από περιορισμούς επαναπροσδιορίζει τα όριά του, ξεκινάει μια 10ετή πορεία, που ως το ΄85, ολοκληρώνει την μουσική του πρόταση. Με την Καντάτα για τη Μακρόνησο σε ποίηση Γ. Ρίτσου (΄76) , τη Φουέντε Οβεχούνα από το ομώνυμο θεατρικό του Λόπε ντε Βέγκα και τα Τροπάρια για Φονιάδες (΄77) , φτάνει σε οριακά αποτελέσματα, με μια Μπρεχτικής τεχνικής επιθετική αμεσότητα. Η διόλου τυχαία Μουσική Πράξη στον Μπρέχτ του ΄78, σημαδεύει την εξέλιξή του ως συνθέτη, εμφανίζοντας πιο καθαρά την -εν τέλει- λυρικά δραματική φλέβα του.

Ο Σταυρός του Νότου (΄79) , επιβεβαιώνει την δύναμη της γραφής του, ξαφνιάζοντας ταυτόχρονα, με την υιοθέτηση στοιχείων του λαϊκού τραγουδιού, που με την ποίηση του Ν. Καββαδία απαλαγμένη από εξωτικότητες, καταγράφεται ως η σημαντικότερη πρόταση στο σύγχρονο τραγούδι (με συνέχεια τις Γραμμές των Οριζόντων το ΄91) .

Παράλληλα, αρχίζει να ξεδιπλώνει την συνθετική του ικανότητα σε πιό πυκνές μουσικές φόρμες. Μουσική για το θέατρο (Βίκτωρ-Βικτωρία ΄84/ Ελλάς κατόπιν αορτής ΄89, Η ιστορία της Λούλου ΄88) , μουσική δωματίου (Σονάτα του Σεληνόφωτος ΄85) και συμφωνικά έργα (Ευριπίδης 4 ΄80) , αλλά και ηλεκτρονική μουσική (Ο Αδελφός ΄85) ως και όπερα. (Η επιστροφή της Ελένης ΄89-τελική μορφή ΄99) . Το Εμπάργκο σε ποίηση Α. Αλκαίου του ΄82, συμπυκνώνει την περιήγησή του σε όλο το φάσμα του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού, συνδυάζοντας την ροκ και την ηλεκτρική μπαλάντα με το λαϊκό, σε μια σειρά κλασσικών σχεδόν τραγουδιών ( Πιρόγα, Κακόηθες μελάνωμα) .

Το 1986 κλείνει την πρώτη του δεκαετία, περνώντας με την συνεργασία του με την Χ. Αλεξίου (Η αγάπη είναι ζάλη) , σε ένα ευρύτερο κοινό, και σ΄ ένα κύκλο πιο ευθύβολου τραγουδιού. Με όχημα φωνές όπως του Β. Παπακωνσταντίνου (Ολα από χέρι καμμένα ΄88/στίχοι Κ. Τριπολίτη) , της Χ. Αλεξίου στην 2η συνεργασία τους σε στίχους Λ. Νικολακοπούλου Κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια (΄89) , του Γ. Νταλάρα (Συγγνώμη για την άμυνα ΄92) , φτιάχνει τραγούδια που συχνά έχουν την δύναμη αντίστοιχων του Σαββόπουλου, του Μαρκόπουλου η και του Θεοδωράκη. Η ανθοφορία του αυτή κορυφώνεται στην συνεργασία του με την Μίλβα στο Volpe d΄amore (΄94) , αλλά και στη συνεργασία με τον Δ. Μητροπάνο (Στου αιώνα την παράγκα ΄96) .

--------------------------------------------------------------------------------
Η ταυτόχρονη δημιουργία του σε κλασσικότερες μουσικές φόρμες συνεχίζεται, με παρουσιάσεις έργων του από το Λονδίνο ως το Σάο Πάολο, και από το Κάϊρο ως το Βερολίνο.
--------------------------------------------------------------------------------

Δεινός πιανίστας αλλά και ερμηνευτής των τραγουδιών του, αποκτά γέφυρες με τον κόσμο, φανερώνοντας το πρωταρχικό του χάρισμα στην επικοινωνία. Αυτό, συνάδοντας με το οργανωτικό του πνεύμα, τον οδηγεί σε υπεύθυνες θέσεις του δημόσιου βίου. Καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Πάτρας και του Μουσικού Αναλογίου του Μεγάρου Μουσικής, ως και ανάληψη υπουργικών καθηκόντων το ΄94 (Υπουργός Πολιτισμού). Στην 25ετή ως τώρα πορεία του, πολυπράγμων και ανατρεπτικός, καταφέρνει να συμβαδίζει με την εποχή του πάντοτε εναργής ως συνθέτης και μουσικός. (Η θάλασσα στη σκάλα σε στίχους Ο. Ιωάννου με τον Β. Παπακωνσταντίνου, ΄99/ Σφεντόνα Live ΄00).

Σχετικοί δίσκοι στο δισκοπωλείο:

-Θ. Μικρούτσικος:  Του Απείρου Εραστής - 2001
-Θ. Μικρούτσικος:  O Θάνος Μικρούτσικος Στην Λύρα - 2000
-Θ. Μικρούτσικος:  Σφεντόνα Live - 2000
-Θ. Μικρούτσικος:  Θάλασσα Στη Σκάλα - 1999
-Θ. Μικρούτσικος:  Ο Θάνος Μικρούτσικος Τραγουδά Θάνο Μικρούτσικο - 1998
-Θ. Μικρούτσικος:  Στην Αγκαλιά Της Ακρης - 1998
-Θ. Μικρούτσικος:  Στου Αιώνα Την Παράγκα - 1996
-Θ. Μικρούτσικος:  Music for two - 1992
-Θ. Μικρούτσικος:  Γραμμές Των Οριζόντων - 1991
-Θ. Μικρούτσικος:  Κρατάει Χρόνια Αυτή Η Κολώνια - 1990
-Θ. Μικρούτσικος:  Για Πιάνο Και Φωνή - 1990
-Θ. Μικρούτσικος:  Οσο Κρατάει Ενας Καφές - 1989
-Θ. Μικρούτσικος:  Ολα Από Χέρι Καμμένα - 1988
-Θ. Μικρούτσικος:  Στο Μάνο Λοίζο - Νύχτα Με Χρωματιστές Σκιές - 1987
-Θ. Μικρούτσικος:  Η Αγάπη Είναι Ζάλη - 1986
-Θ. Μικρούτσικος:  O Stayros Tou Notou by Nikos Kavvadias - 1979
-Θ. Μικρούτσικος:  Μουσική Πράξη Στον Brecht - 1978
-Θ. Μικρούτσικος:  Τραγούδια Της Λευτεριάς - 1978
-Θ. Μικρούτσικος:  Τροπάρια Για Φονιάδες - 1977
-Θ. Μικρούτσικος:  Fouente Ovehouna - 1977

- Στείλε Σχόλιο


Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να έχετε συνδεθεί ως μέλος. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε ή εδώ για να εγγραφείτε.

Επιστροφή στο blog
Συγγραφέας
kotsos_007
Κώνσταντίνος Αντωνιάδης
Αλλοκοσμίτης...
από Σαλονίκη - Σπάρτη... (2 τσιγάρα διαδρομή την έχω κάνει...)


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/kotsos_007

Μουσική και πάλι μουσική... τίποτα άλλο παρα μόνο μουσική!!! Σχόλια για μουσική, για τραγούδια, για τραγουδιστές, για εμφανίσεις, αλλα όλα γύρω απο την μουσική... Άλλωστε η μουσική τα περιέχει όλα...



Επίσημοι αναγνώστες (1)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...

Links