chat
ελληνική μουσική
online 194·199.184 μέλη
apostolos77: Ο ήχος δεν είναι καθόλου ηχογραφημένος... Απλά ή εσύ κάνεις κάτι λάθος ή το κινέζικό "xaphoon" σου έχει κάποιο κατασκευαστικό πρόβλημα. Ξαναλέω πως το xaphoon(τουλάχιστον το original στα 80€) δέχεται καλάμι τενόρο σαξόφωνου και όχι κλαρίνου. Με λάθος συνδυασμό επιστομίου(αποσπώμενου ή μη) και καλαμιού υπάρχει περίπτωση να δυσκολευτείς να βγάλεις ήχο. Στο σαλιμό μπορείς να "παίξεις" περισσότερο με διαφορετικού πάχους καλάμια, εξαιτίας του αποσπώμενου επιστομίου.

STEFANOS604: δυστυχώς αγόρασα το Xaphoon (το κινέζικο 29 ευρώ)δεν μπορώ να βγάλω καμιά νότα παρ' ότι που μικρός έπαιζα κλαρινέτο. Είχε δύο καλάμια ...έκανα τροποποιήσεις στο ένα μήπως καταφέρω κάτι ... τίποτε... δεν ταιριάζει καλάμι κλαρίνου. Προσοχή απατεώνες! Πιστεύω τώρα ότι ο ήχος που δείχνουν τα βίντεο είναι προηχογραφημένος από άλλο είδους παρόμοιο όργανο

VaiosNtelis: Νομίζω ότι ο στόχος επετεύχθη. Μετατρέψατε μια διατονική φυσαρμόνικα σε χρωματική και συγκεκριμένα χιτζαζ και ακούγεται πολύ ωραία και πολύ οικεία στα δικά μου αυτιά. Παίζετε και ωραία τραγούδια, κρατάτε και τον ρυθμό και με το πόδι και με το όργανο. Μου φτιαξε τη μέρα με λίγα λόγια! Δεν ξέρω τι άλλο να σχολιάσω. Αν έχετε κάποια ερώτηση επί συγκεκριμένου θέματος, παρακαλώ όπως την διατυπώσετε και με χαρά να σας απαντήσω.

STEFANOS604: Εδώ 7 ρυθμοί σε Hijaz με διατονική φυσαρμόνικα. https://www.youtube.com/watch?v=buvtT4Bu6VM Απλά θα ήθελα τη γνώμη σας για το πως ακούγονται με το όργανο αυτό

VaiosNtelis: Εγώ απάντησα στις ερωτήσεις σας, δεν έκανα κάτι παραπάνω και μίλησα και εξήγησα περί του θέματος. Τώρα, αν βρήκα και κάτι που δεν ξέρετε, μπράβο μου, δεν το είχα σκοπό. Περιμένω την απάντηση, αλλά έχουμε ξεφύγει ήδη, όχι πολύ όμως, γιατί όπως είπα, η διπλοπαραλλαγή είναι ο εκκλησιαστικός τρόπος εξήγησης των μακαμιών, για τα οποία διατυπώθηκε απ'τον κ.Στέφανο η ερώτηση κατά πόσο ομοιάζουν με τους λαϊκούς δρόμους. Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δόθηκε ήδη και όλα τα υπόλοιπα προέκυψαν απ'την διαφωνία σας στην τεκμηριωμένη και αποδεδειγμένη άποψή μου περί ιδίων διαστημάτων Β ήχου και πλ Β, οι οποίοι εμπεριέχουν τα μακαμ Χιτζαζ και Χιτζασκιάρ (για τα οποία γίνεται λόγος στο άρθρο).

Gorgonaos: Vaios επειδή βλέπω ότι το πρόβλημά σας είναι πως θα δείξετε ότι ξέρετε κάτι παραπάνω απο εμένα, κι εδώ το θέμα δεν είναι αυτό, ούτε κι εγώ έχω χρόνο ούτε και καμία χαρά..να κάνω κόντρες για ν' αποδείξω κάτι, θα σταματήσω την αναμέτρηση εδώ. Αλλάζετε συνεχώς θέμα μήπως και βρείτε κάτι που δεν ξέρω.. μπας και κερδίσετε το έπαθλο..!! Εγώ δεν ξέφυγα από το θέμα, και μίλησα εξαρχής για όσα γράφει ο Κύριος Στέφανος, τώρα το τι γίνεται με τα Χερουβικά του Φωκαέα κλπ δε νομίζω ότι ενδιαφέρουν κανέναν, εδώ τουλάχιστον..! Επειδή όμως δε σας βγήκε δυστυχώς και τυγχάνει να ξέρω κάποια πράγματα.. θα σας απαντήσω σε όλα. Και ο μόνος λόγος που θα επιμείνω ενώ δε μου αρέσει καθόλου είναι επειδή έχετε γεμίσει την ανάρτηση σούπες με σκόρπιες ιδέες και έννοιες που αποσκοπούν μόνο στο να δείξετε τι ξέρετε και τι δεν ξέρω εγώ. Να σας δώσουμε ένα βραβείο θα έλεγα να τελειώνει το πράμα!

VaiosNtelis: Εδώ https://www.youtube.com/watch?v=kIUguFiAbOQ μπορούμε να ακούσουμε τον Μέγα Παπασιδέρη να τραγουδάει έναν μανέ σε ουσάκ. Χάριν σε αυτόν τον πίνακα http://www.pianosupply.com/cents-hz/ και το λογισμικό Audacity, μπόρεσα και υπολόγισα τις συχνότητες, δηλαδή τα διαστήματα, που εκτελεί. Ξεκινάει με βάση τα 420 Hz, ας το ονομάσουμε Λα συμβατικά. Το Σι που εκτελεί βρίσκεται στα 460 Hz, που αντιστοιχεί σε 140 cents πάνω απ'το Λα, δηλαδή 8,4/72 μόρια. Το Ντο βρίσκεται στα 492,8 Hz, που αντιστοιχεί σε διάστημα 127 cents=7,62/72. Τέλος, το Ρε βρίσκεται στα 560 Hz, δηλαδή 246 cents πάνω απ'το Ντο, ήτοι 14,76 μόρια. Συνολικά Λα-Ρε=140 Hz=513 cents=30,78 μόρια Αυτά είναι τα διαστήματα του Ουσάκ, που ταιριάζουν με τα σωστά διαστήματα της εκκλησιαστικής μας μουσικής στον Α ήχο (με τον οποίον αντιστοιχεί το ουσάκ) και είναι εμφανώς διαφοροποιημένα απ'τα διαστήματα που υπολόγισε η Επιτροπή του 1881, αλλά αντιστοιχούν ορθότατα στα διαστήματα (όταν υπολογίζονται ασυγκέραστα) που πρότεινε ο Χρύσανθος εκ Μαδύτων στο Μέγα Θεωρητικό του. Έτσι, αποδεικνύεται ότι ο τόνος δεν είναι 200 cents και η 5η δεν είναι 500 cents, αλλά είναι αυξημένα. Χάριν όμως στον συγκερασμό, κάποια μεγέθη φαίνονται ίδια (πχ αν συγκεράσουμε το 8,4 και το 7,6 θα γίνουν 8, που μαθηματικώς είναι σωστό, αλλά δεν ταιριάζει με την φιλοσοφία της ύπαρξης μείζονος, ελάσσονος και ελάχιστου τόνου) και χάριν στον ισοσυγκερασμό, ελαττώνονται μεγέθη με αφύσικο τρόπο.

VaiosNtelis: Ευχαριστώ πάρα πολύ!! Με βοήθησε πολύ να υπολογίσω κάτι που ήθελα (και θα σχολιάσω στο θέμα Ουσάκ vs Χιτζαζ)

VaiosNtelis: Κατάλαβα. Έλεγξα πριν λίγο τις συχνότητες σε σχέση με τα cents και όντως παρατήρησα ότι δεν είναι σταθερή η μεταβολή. Έλεγξα το Λα 440 και μετά το Ντο στα 260 περίπου και παρατήρησα ότι η διαφορά 1 Hz οδηγεί σε διαφορετική αντιστοιχία σε cents. Θα συνεχίσω να ψάχνω όμως για τον μαθηματικό τύπο, γιατί είμαι σίγουρος ότι τον έχω δει κάπου. Ευχαριστώ πολύ.


πρόσφατες δημοσιεύσεις

Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!