ελληνική μουσική
109 online   ·  205.964 μέλη
freddieKrueger: Παρακαλώ! Είναι μια εντελώς απλοποιημένη προσέγγιση του θέματος που δίνει σαφείς κατευθύνσεις για όποιον επιθυμεί να μελετήσει φωνητική στην πράξη. Έχω δανειστεί δεδομένα από το βιβλίο του Alan greene ''Μιλάω και τραγουδάω σωστά'' όπως και εξηγώ τη χρησιμότητα της απλής άσκησης με τα βιβλία στο πάτωμα και της τρίλιας των χειλιών. Να τονίσω επίσης πως τα παραπάνω δεν αποτελούν συνταγή μαγειρικής. Μην περιμένει κάποιος να τραγουδήσει τρελές νότες αμέσως. Μιλώντας προσωπικά ως αρχάριος είχα φωνητική έκταση από Ε2 -D4 με μεγάλη πίεση της φωνής. Η δε άνετη έκτασή μου ήταν από G2 ως G3. Εκεί δούλεψα και μετά από 17 χρόνια έχω άνετη έκταση από Ε2 έως F4. Όπου άνετη έκταση=η έκταση στην οποία τραγουδάς χωρίς καθόλου πίεση.

freddieKrueger: Υπέροχη συνέντευξη,εύστοχες ερωτήσεις και ορίστε τα σημεία της συνέντευξης που με συγκίνησαν: -Η φιλία του Οδυσσέα Τσάκαλου με το Νίκο Πορτοκάλογλου ήταν από το σχολείο...κοίτα να δείς πόσο μαγική σύνδεση μπορεί να δημιουργήσει ένα σχολικό θρανίο...μια γερή φιλία,ένα τρομερό ταξίδι που μας έκανε να τραγουδάμε κι εμείς μαζί... -Πες το κι εγινε μωρό μου...''πιάσε τώρα τα ακκόρντα'' είπε η τότε σύντροφος του Οδυσσέα...το κάνω εικόνα και ανατριχιάζω από συγκίνηση πως μια τόσο προσωπική στιγμή,μια αυθόρμητη τραγουδιστή ''ατάκα'' μπορεί να οδηγήσει στη γέννηση μιας μελωδίας που ταρακουνά στάδια και ακούγεται από το ράδιο σε τόσα αμάξια και νοικοκυριά.. Ευχαριστώ για το ταξίδι φίλτατε CHE. Τα άρθρα σου πάντα πολύτιμα.

freddieKrueger: Όντως ένα πολύ κατατοπιστικό άρθρο! Άκρως επιμορφωτικό! Καλώς ήλθες και πάλι Klefths! Πόσα χρόνια πάνε από την ''διαφωνία'' που είχαμε?:-) Να σαι καλά φίλε,χάρηκα που σε ξαναπέτυχα!

freddieKrueger: Αν και το Only time will tell είναι ανώτερο ποιοτικά,ωστόσο το don t cry έχει-πως να το πω- την ικανότητα να κάνει '' τατού μνήμης '' ευκολότερα στον ακουστικό φλοιό.Σου μένει.Σε συνεπαίρνει. Σας ευχαριστώ για το ταξίδι στα υπέροχα 80s φίλτατε!

freddieKrueger: Αγαπητή freddom κάποιος θα πρέπει να μάθει πρώτα να βγάζει φωνή και μετά να μιλάει για πρώτες δεύτερες φωνές και διαστήματα. Το τραγούδι αυτό δεν αξιοποιεί τις φωνητικές δυνατότητες των ερμηνευτών,έχει άλλο ρόλο και σκοπό. Το αν εσύ θα χρησιμοποιήσεις την αρμονία του για κάποιο φωνητικό εργαστήρι δεν αφορά το θέμα του υπέροχου αυτού άρθρου.

freddieKrueger: Φωνητικά το κομμάτι δεν έχει ιδιαίτερες δυνατότητες.Μια οκτάβα έκταση φωνής. Εκτός θέματος απολογούμαι για το spam.

freddieKrueger: Μια θαυμάσια ιστορία που με αγκάλιασε ευχάριστα ζεστά αν και έχουμε Μάιο! Συγχαρητήρια για το άρθρο αυτό,ούτως η άλλως η πένα σας καθηλώνει!

freddieKrueger: Καλησπέρα αγαπητέ Στέφανε. Ωραία η ιδέα σου για τη σύνθεση του παρόντος άρθρου. Ωραία η θεωρητική προσέγγιση του θέματος επίσης. Μερικές μικρές παρατηρήσεις μόνο: Στην ανατομία του φωνητικού μας οργάνου καλό είναι να προστεθεί και ο τρόπος που λειτουργούν οι πνεύμονες ως ελαστικό δοχείο που διαστέλεται με τη βοήθεια του διαφράγματος και των συναγωνιστών μυών του,ώστε να γεμίσει αέρα και κατόπιν ''ξεφουσκώνουν'' ως ελαστικό πάλι μπαλόνι αφήνοντας αέρα να περάσει ήρεμα από τις φωνητικές χορδές,να τις θέσει σε δόνηση και να παράγει ήχο με τρία βασικά χαρακτηριστικά:χρώμα,ένταση,συχνότητα(τονικό ύψος).Από εκεί και πέρα αναφορά στην σωστή αντήχηση των διαφόρων ήχων ανάλογα με το τονικό τους ύψος.Αντήχηση στη ''μάσκα'' του προσώπου,κι έπειτα όσο ανεβαίνουμε τονικά στα μετωπιαία ηχεία. Τί ορίζουμε ως στηθική φωνή τι κεφαλική,τι μικτή φωνή. Τέλος μερικές απλές ασκήσεις ώστε οι αναγνώστες να εισαχθούν σωστά στο νόημα τις σωστής εξάσκησης της φωνής. Να κλείσω αναφέροντας πως τελικά η καλλιέργεια της φωνής μας έχει να κάνει καθαρά με την ποιότητα του μυαλού και την αντίληψή μας Κάποιος που έχει υγιή και ευφυή σχετικά νου μπορεί να καλλιεργήσει άνετα τη φωνή του. Επιπόλαιοι,επιφανειακοί άνθρωποι που έχουν λάθος εικόνα για τη φωνή τους δεν είναι δυνατό να τραγουδήσουν καλά. 'Εχω συναντήσει άνθρωπο με υπεροχη χροια ομιλιας και μάλιστα εκπαιδευτικό που δυσκολευόταν να τραγουδήσει. Όταν μίλαγε ήταν υπέροχο το άκουσμα.Όταν τραγούδαγε,κακόφωνο και φάλτσο. Άρα προσθέτω και άλλους 2 βασικούς παράγοντες. Ο ένας είναι το να έχει κάποιος μουσική αντίληψη και μουσικό αυτί και ο άλλος η ψυχολογία. Και τα δυο θεωρώ πως μπορούν να βελτιωθούν. Το παίξιμο ενός δεύτερου μουσικού οργάνου ειδικά κιθάρας είναι ωφέλιμο. Όσο η φωνή δυναμώνει και πατάει καλύτερα στις τονικές σκάλες αποκτά και μεγαλύτερη σιγουριά ο επίδοξος καλλιτέχνης. Αυτά τα λίγα αγαπητέ Στέφανε!

freddieKrueger: Συγχαρητήρια για το άρθρο...πραγματικά το διάβασα ευχάριστα κι ήταν μια εποικοδομητική ανάγνωση!


πρόσφατες δημοσιεύσεις

Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

Αν σου αρέσει να γράφεις, έλα στην ομάδα συντακτών του ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού του MusicHeaven και μοιράσου τις σκέψεις σου με τους πάνω από 4.000 καθημερινούς αναγνώστες του.

Στείλε μια δημοσίευση ή επικοινώνησε μαζί μας για απορίες!



Αυτά τα διάβασες;